Oranssi Pazuzu

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Oranssi Pazuzu

Bericht door XnegativeX » zo nov 08, 2009 10:59 pm

Een tijdje geleden poste ea teasse iets over deze band in het Now playing topic. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik even wat opgezocht van deze band en daar wil ik de heer ea bij deze voor bedanken.

Oranssi Pazuzu is afkomstig uit Finland en heeft een paar maanden geleden hun eerste album, Muukalainen Puhuu, uitgebracht. Hun muziek valt te omschrijven als psychedelische/spacy black metal.
Normaal haak ik direkt af bij zo'n omschrijving maar op de een of andere manier werkt het gewoon perfect bij deze gasten.

De redelijk rauwe black metal zit vol met wierde geluidseffecten en psychedelische passages. Vaak doen deze denken aan bands als Pink floyd. Maar de manier waarop Oranssi Pazuzu dit soort muziek brengt roept juist het gevoel op van de gitzwarte leegte van de ruimte.

Als de film 2001: A space odessey een black metal album zou zijn geweest, dan was het dit album geweest.

http://www.myspace.com/oranssipazuzu

Afbeelding
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo nov 08, 2009 11:07 pm

Fantastisch album is dat! Heel origineel en sfeervol en ook nog eens een te gekke albumcover.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » zo nov 08, 2009 11:14 pm

Damn, dit ga ik de komende dagen eens luisteren! Sinds Nachtmystium ben ik verknocht aan alles wat naar de combi black metal - Pink Floyd neigt!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » zo nov 08, 2009 11:23 pm

Prachtband inderdaad. Geen dank :D

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22634
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Oranssi Pazuzu

Bericht door innuendo » ma jun 29, 2020 11:14 pm

Bams!


Even een flinke schop omhoog. Had niet verwacht een topic over Oranssi Pazuzu aan te treffen, laat staan eentje die meer dan tien jaar oud is.

Op dit moment luister ik met Lennert naar het debuut van deze band. In de komende dagen/weken nemen we de discografie van deze FInnen door. Nu kende ik de band al een beetje, maar dit hakt er weer in zeg! Black metal met een heel sinistere sfeer. Ik kijk vooral uit naar het album dat dit jaar verschenen is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Oranssi Pazuzu

Bericht door Hieronimus » di jun 30, 2020 8:23 am

Yes! De nieuwe opent voor mij deuren die eerst op een keertje leken te staan. Fijn hypnotiserend. Ik ga me ook wagen aan de hele discografie.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Oranssi Pazuzu

Bericht door Draconian » di jun 30, 2020 10:39 am

Geweldige band, live komen ze het best tot hun recht. De nieuwe is het meest experimenteel en heeft nog wat luisterbeurten nodig, maar zit wel ontzettend goed in elkaar. Check overigens ook Dark Buddha Rising als je dit kunt waarderen!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Oranssi Pazuzu

Bericht door Hieronimus » di jun 30, 2020 11:11 am

Ja moet dat dan meteen met nummers van minimaal 15 minuten? :mrgreen: Waste of Space Orchestra is er nog zo één, kwam ik achter, met veel van dezelfde bandleden; 'a collaborative project between Oranssi Pazuzu and Dark Buddha Rising' lees ik nu net.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22634
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Oranssi Pazuzu

Bericht door innuendo » di jun 30, 2020 11:27 am

Muziek die speciaal voor Roadburn geschreven is. een commision. Ik heb het nog live gezien
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie