Deathcore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Deathcore?

Super!
12
18%
Wel leuk af en toe.
23
34%
Stront.
33
49%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » do mar 17, 2011 5:42 pm

Volgens mij is Within The Ruins nog niet voorbij gekomen in dit topic.

Voor liefhebbers van Veil Of Maya en After The Burial (oftewel technische Deathcore) is dit zeker een aanrader. Within The Ruins combineert loodzware beat/breakdowns met technische stukken die hier en daar wat aan Spawn Of Possession en Necrophagist doen denken. Daarnaast is het duidelijk hoorbaar dat de heren naar klassieke muziek luistern, de solo's en melodische piel-riffjes doen daar namelijk sterk aan denken. Zeer gevarieerd bandje, dus. Vooral het laatste album 'Invade' staat garant voor veel luister plezier!

Checken die handel!

www.myspace.com/withintheruins
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: Deathcore

Bericht door Bolhoed » do mar 17, 2011 6:08 pm

KoenM schreef:Ik vind Veil of Maya júist uitblinken in songwriting, waar andere deathcore bands idd al sneller wat moeite hebben om een pakkende song neer te zetten. VoM doet heel wat anders en is m.i. júist ook zeer functioneel. En Atheist aards? Kom nou toch. Hoe vet ik die band ook vind, aards kun je dat allesbehalve noemen.
Ze kwamen toch van Jupiter?

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » di mar 22, 2011 6:29 pm

Vandaag de nieuwe As Blood Runs Black geluisterd. Eerste indruk viel een beetje tegen, eerlijk gezegd. Ik vond de productie op de vorige al iets te clean, maar bij dit album is het nóg erger... Het knalt niet. De breakdowns beuken niet omdat er bijna geen bass in het album lijkt te zijn opgenomen. Echt een misstap, want je mist en stomp in je maag als er een breakdown inklapt. De riffjes zijn daarentegen wel weer de moeit waard, en aan het muzikale vakmanschap twijfel ik geen moment, maar 'Instinct' wil er vooralsnog niet in bij mij. Morgen nog maar eens een kans geven...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Deathcore

Bericht door nightwing » di mar 22, 2011 6:43 pm

Ik ken het nog niet zo lang maar zag dat We Butter The Bread With Butter op RAR kwam dus ging ik ze maar even uitchecken. Vooral de eerste cd is erg gaaf van hun zeg!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » di mar 22, 2011 6:48 pm

WBTBWB is leuk inderdaad. Vooral live moet je ze zeker gaan checken... Staat garant voor feest!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » do mar 24, 2011 6:29 pm

fetuskiller schreef:Vandaag de nieuwe As Blood Runs Black geluisterd. Eerste indruk viel een beetje tegen, eerlijk gezegd. Ik vond de productie op de vorige al iets te clean, maar bij dit album is het nóg erger... Het knalt niet. De breakdowns beuken niet omdat er bijna geen bass in het album lijkt te zijn opgenomen. Echt een misstap, want je mist en stomp in je maag als er een breakdown inklapt. De riffjes zijn daarentegen wel weer de moeit waard, en aan het muzikale vakmanschap twijfel ik geen moment, maar 'Instinct' wil er vooralsnog niet in bij mij. Morgen nog maar eens een kans geven...
Ik vind de productie wel goed te doen eigenlijk. Inderdaad wel clean, maar het stoort mij niet. Sowieso ben ik voor cleane productie bij bands als As Blood Runs Black.
Ik vind de bass inderdaad wel op de achtergrond zitten, maar knallen doet die toch wel. Zeker een lekker plaat voor in de auto. Tot nu toe de beste deathcore plaat (maar ik heb er nog maar één gehoord :P )

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Re: Deathcore

Bericht door vertigo » do mar 24, 2011 8:13 pm

Ondanks dat ze er net als veel van die deathcore bandleden als emotionele wrakken uit zien, vind ik dit momenteel naast Veil of Maya goed te doen maar het is nog geen deathmetal... :D

Afbeelding

Martyr Defiled - Collusion

-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » vr mar 25, 2011 1:54 pm

Orklord schreef:
fetuskiller schreef:Vandaag de nieuwe As Blood Runs Black geluisterd. Eerste indruk viel een beetje tegen, eerlijk gezegd. Ik vond de productie op de vorige al iets te clean, maar bij dit album is het nóg erger... Het knalt niet. De breakdowns beuken niet omdat er bijna geen bass in het album lijkt te zijn opgenomen. Echt een misstap, want je mist en stomp in je maag als er een breakdown inklapt. De riffjes zijn daarentegen wel weer de moeit waard, en aan het muzikale vakmanschap twijfel ik geen moment, maar 'Instinct' wil er vooralsnog niet in bij mij. Morgen nog maar eens een kans geven...
Ik vind de productie wel goed te doen eigenlijk. Inderdaad wel clean, maar het stoort mij niet. Sowieso ben ik voor cleane productie bij bands als As Blood Runs Black.
Ik vind de bass inderdaad wel op de achtergrond zitten, maar knallen doet die toch wel. Zeker een lekker plaat voor in de auto. Tot nu toe de beste deathcore plaat (maar ik heb er nog maar één gehoord :P )
Dat knallen valt mij dus juist een beetje tegen. Ik bedoel; hoe zou die plaat klinken met een Whitechapel/Oceano productie? En dan niet zo glad en perfect, maar wel zo zwaar. Dan wordt je toch meer weggeblazen...
Maar ik ben er, zoals gezegd, nog niet klaar mee.

Heb je Born Of Osiris al gehoord Ork? Goede plaat worden ook...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » wo aug 03, 2011 10:18 pm

Born of Osiris vond ik niet zoveel aan, mij wat te gelikt.

Iemand al de nieuwe All Shall Perish gehoord?

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Deathcore

Bericht door yowannuzz » wo aug 03, 2011 10:49 pm

Ja, heb ik gehoord.
Interessante plaat, bij eerste beluistering vond ik vooral dat blackmetalnummer (Rebirth) erg vet.
Maar ik moet hem nog wat vaker luisteren voor ik een echt oordeel kan vellen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » do aug 04, 2011 8:06 pm

ASP heb ik ook gehoord, een keer om precies te zijn, en hij viel me eigenlijk een beetje tegen. Maar hij gaat zeker nog een paar kansen krijgen.

De nieuwe Chelsea Grin is ook uit, vette plaat weer. In het verlengde van het debuut, niet te veel verassingen dus, al denk ik wel enigsinds met een groeiplaat van doen te hebben, dus wellicht wordt 'ie beter. Dat was met die eerste plaat eigenlijk ook al zo.

Ik kwam trouwens via Spotify uit bij Hester Prynne. Vage naam waar ik nooit van gehoord had, maar deze band blijkt (voor mij althans) een van de beste Deathcore platen ooit uit gebracht te hebben. The Goswell Divorce genaamd. De band combineert er lekker op los met knalharde break en beatdowns, catchy riffs en strot wisselend tussen Guttural, Piggy en typische deathcore schreeuw. Denk Whitechapel (ten tijden van het debuut), Salt The Wound en het beste van de gemiddelde moderne zweedse bands. Dat in combinatie met de nodige electro-beats (gedoseerd, wel te verstaan) maakt dit tot een pareltje in het genre!
Laatst gewijzigd door fetuskiller op do aug 04, 2011 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Jeroen » do aug 04, 2011 8:08 pm

Hm, dat Martyr Defiled klinkt nog best aardig. Die clip ziet er echter niet uit met dat rare koppie van die zanger. Naar het einde toe gaat het echter wel een beetje vervelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » di okt 18, 2011 11:17 am

Laatst de nieuwe van Oceano eens opgezet. Die is toch alweer een tijdje uit, maar hij viel mij best tegen. Waar het op het debuut nog erg knalde mis je dat hier, ook zijn de vocalen veel minder afwisselend.
Jammer, maar de band heeft duidelijk een stapje terug gedaan.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » di okt 18, 2011 11:37 am

Mee eens. Helaas. Ik had een hoge pet op Oceano, live roste het ook hard een paar jaar terug. Maar die laatste plaat is behoorlijk saai en eentonig.

De nieuwe Texas In July daarentegen, is verdomd sterk geworden. Oké, niet echt Deathcore maar zeker invloeden uit die hoek. Met Name The Acacia Strain komt regelmatig boven bij het beluisteren van Texas In July's One Reality. Vette plaat!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » di okt 18, 2011 4:44 pm

Hmm the Acacia Strain, daar ben ik de laatste tijd wel verslaafd aan. Zeker in de auto is heerlijke lompe muziek.
Ik ga Texas in July eens beluisteren.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » di okt 18, 2011 6:28 pm

Absoluut doen, Laurens. Ik denk wel dat je het gaat trekken. One Reality moet je hebben. Is verschenen bij Nuclear Blast dit jaar...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » di okt 18, 2011 6:28 pm

Absoluut doen, Laurens. Ik denk wel dat je het gaat trekken. One Reality moet je hebben. Is verschenen bij Nuclear Blast dit jaar...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door KoenM » di okt 18, 2011 6:57 pm

Ik vind de nieuwe ASP ondanks de technischere geliktere benadering nog steeds teringhard en vet.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Deathcore

Bericht door FinnTroll » wo okt 19, 2011 10:39 am

Ik ben nog behoorlijk nieuw in de genre dus ik ken nog niet zoveel bands. Ik vind Carnifex wel bruut en Whitechapel klinkt ook wel lekker.
Met Suicide Silence en die grappenmakers van Bring Me The Horizon (voor zover dat deathcore is) heb ik dan weer niets.
Maar ik zal dit topic eens volgen, misschien ontdek ik nog wat moois!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » wo okt 19, 2011 11:14 am

Probeer Chelsea Grin eens, zou ik zeggen...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 7:28 pm

fetuskiller schreef:Probeer Chelsea Grin eens, zou ik zeggen...
Haha, mijn recensie over die schijtband:

http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13422

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » wo okt 19, 2011 7:30 pm

Man man. Laat die recensie dan over aan iemand die het wel kan waarderen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Deathcore

Bericht door EricMaiden » wo okt 19, 2011 7:34 pm

Wel een behoorlijke hilarische review :lol:

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » wo okt 19, 2011 7:41 pm

Ja ach, sommige mensen moeten de stoere metal gast uithangen he.

en een BMW stijl noemen :')

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Deathcore

Bericht door nightwing » wo okt 19, 2011 7:43 pm

Zo dat moet toch wel de meest belabberde reviewer ooit zijn.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 7:53 pm

Nope, ik ben absoluut geen belabberde reviewer. Bij toeval kwam per ongeluk een deathcore plaat bij mij uit en dan krijg je dit. Ik heb een brede muzieksmaak maar die blije kindertroep gaat er bij mij niet in. Dan kies ik liever voor een humoristische approach voor de metal liefhebber dan die troep serieus te nemen. Vind je het niks? Da's best, dan lees je m'n recensies niet en lees je lekker de recensies uit de Alternative Press. Kun je ook nog modetips vinden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » wo okt 19, 2011 7:55 pm

Dan stuur je die cd toch terug? Of schrijf er iets fatsoenlijks over, het gaat hier bijna alleen maar over de rand onderdelen. Kleding? who cares!
Hoe je andere reviews zijn, geen idee, maar deze is belabberd ja.

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 7:59 pm

Orklord schreef:Dan stuur je die cd toch terug? Of schrijf er iets fatsoenlijks over, het gaat hier bijna alleen maar over de rand onderdelen. Kleding? who cares!
Hoe je andere reviews zijn, geen idee, maar deze is belabberd ja.
Nee, niemand behalve ik bepaalt hoe ik schrijf. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken. Er zijn al genoeg magazines die maar wat neerflatsen, met de angst om geen gratis CD's meer binnen te krijgen. Ik verzeker je. Was het een deathcore plaat geweest met potentie, had ik het niet gebashed.

http://lordsofmetal.nl/showreview.php?id=15121

Despised Icon daar een voorbeeld van.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » wo okt 19, 2011 8:04 pm

Leuk dat je je mening kwijt wil, maar over de cd word inhoudelijks bijna niks verteld. Je heb het alleen over het uiterlijk vertoon en dat vind ik totaal niet interessant.

Verder heb ik de cd (nog) niet gehoord, dus geen mening over.

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 8:33 pm

Orklord schreef:Leuk dat je je mening kwijt wil, maar over de cd word inhoudelijks bijna niks verteld. Je heb het alleen over het uiterlijk vertoon en dat vind ik totaal niet interessant.

Verder heb ik de cd (nog) niet gehoord, dus geen mening over.
Kan ik me voorstellen.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » wo okt 19, 2011 8:45 pm

Maar als jij als recensent een band volledig afkraakt op hun uiterlijk en dergelijke rand zaken en het feit dat je zelf al een pleuris hekel hebt aan 'kinder-metal' vind ik dat je wel degelijk kunt spreken over een belabberde recensie. En heb jij als schrijver je taak om een band objectief te recenseren niet volbracht.

Maar goed. Zo denk ik erover.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 8:56 pm

fetuskiller schreef:Maar als jij als recensent een band volledig afkraakt op hun uiterlijk en dergelijke rand zaken en het feit dat je zelf al een pleuris hekel hebt aan 'kinder-metal' vind ik dat je wel degelijk kunt spreken over een belabberde recensie. En heb jij als schrijver je taak om een band objectief te recenseren niet volbracht.

Maar goed. Zo denk ik erover.
Ik heb niet gezegd dat het geen belabberde recensie is, wel dan? Ik heb gezegd dat ik geen belabberde recencist bent. Overigens, hoe de fuck weet jij nou wat mijn taak is?

"Uiteraard blijft recenseren mensenwerk, en van objectiviteit hebben we natuurlijk nog nooit gehoord. Sterker nog, en ik mag nu graag even onze Evil Dr. Smith citeren: "Het schrijven van een zuiver objectieve recensie geeft aan dat je geen eigen mening hebt." Bij Lords Of Metal hebben wij echter allen een zeer uitgesproken eigen mening, en steken die niet onder stoelen of banken. Meelopers zijn er op deze planeet al genoeg, maar daar wensen wij niet bij te horen. En vind je dat vervelend? Jammer, maar dat is jouw probleem"

En zo denk ik er ook over. Ik weet ook wel dat de recensie niet opperbest is, dat was mijn insteek ook niet. Ik draag niets bij aan dit genre, omdat ik dat niet hoef. Het was een schijfje wat overbleef waar niemand anders interesse in had, dus wat gebeurt er dan? Dan gaan die naar de kritische grapjassen als ik.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » wo okt 19, 2011 9:01 pm

jammer dat het niet eens grappig is.

Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » wo okt 19, 2011 9:06 pm

Orklord schreef:jammer dat het niet eens grappig is.
Je het niet grappig vindt* Is op mening gebaseerd. Dat ik op je pikje trap, kan ik ook niets aan doen. Sommigen vinden het grappig. Sommigen niet. Kan ik mee leven.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Deathcore

Bericht door Siego » do okt 20, 2011 11:04 am

Een review van een album waarbij er hooguit 1 zin over de muziek gaat is toch wel een flinke misser.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » do okt 20, 2011 11:09 am

Orthodox Caveman schreef:
Orklord schreef:jammer dat het niet eens grappig is.
Je het niet grappig vindt* Is op mening gebaseerd. Dat ik op je pikje trap, kan ik ook niets aan doen. Sommigen vinden het grappig. Sommigen niet. Kan ik mee leven.
Ik ben niet op mijn pik getrapt. Ik vind het alleen triest om te zien dat iemand zich in een review afgeeft op een hele "scene" en het inhoudelijk nergens over gaat. Ik ben niet eens een groot Deathcore fan en vindt ook redelijk veel bands saai en ongeïnspireerd, maar een review mag wel inhoudelijk ingaan op de plaat die je reviewt niet je eigen frustratie over een "scene" eruit gooien. Maar goed, dat is mijn kijk erop.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » do okt 20, 2011 11:10 am

Onderstaande is wat mij betreft een redelijk objectieve recensie: (Het kan wel...)

http://www.dutchdistortion.nl/2011/09/t ... l-the-end/
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Deathcore

Bericht door ketter » do okt 20, 2011 11:41 am

Lol. Een link van een afkraakrecensie in een deathcore topic posten en dan min of meer verbaasd zijn dat het niet gewaardeerd wordt en nog in discussie gaan ook. :' ) :lol:
Nope, ik ben absoluut geen belabberde reviewer.
'Jullie begrijpen mijn genialiteit gewoon niet.'
Volgens mij is dat typisch zoiets waar je zelf geen ene fuck over te zeggen hebt. Zoals luisteraars bepalen of een cd'tje de moeite waard is, bepalen lezers of een recensie al dan niet belabberd is.

Eens kijken. Matige schrijfstijl, weinig inhoudelijks te melden, enkele taal- en stijlfouten... los of deathcore nu je ding is of niet (voor mij niet, in ieder geval); een goede recensie zou ik dit allerminst willen noemen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het komt over alsof het door iemand geschreven is die zijn eindexamen op de middelbare school nog moet doen.
Overigens, hoe de fuck weet jij nou wat mijn taak is?
Recensenten moeten lezers informeren over de muziek en vertellen waarom ze de plaat -in hun ogen- wel of niet moeten aanschaffen, het liefst nog met behulp van goede argumentatie en in een stijl die goed leesbaar is. Punt. Dat is de taak van de recensenten, niet meer, niet minder. Dat verlangen de lezers ook van je. Als het je erom gaat om over alles wat los- en vastzit je eigen mening te geven, zonder dat je ook daadwerkelijk iets te melden hebt, kan je beter je eigen blog oprichten.
Bij Lords Of Metal hebben wij echter allen een zeer uitgesproken eigen mening, en steken die niet onder stoelen of banken. Meelopers zijn er op deze planeet al genoeg, maar daar wensen wij niet bij te horen. En vind je dat vervelend? Jammer, maar dat is jouw probleem"
Nou nou, dat is inderdaad wel een gedurfde houding hoorr!11 Serieus, op de muziektijdschriften die op 15-jarigen gericht zijn na, geeft zo ongeveer elke recensent 'op deze planeet' zijn eigen mening. Over open deuren gesproken. Het zijn onder meer de schrijfstijl, argumentatie en informatie waarop lezers je beoordelen. Het zal de voorgaande posters (naar ik vermoed) aan hun reet roesten wat jij van een bepaalde plaat vind, het gaat om de manier waarop je het doet.
Vind je het niks? Da's best, dan lees je m'n recensies niet en lees je lekker de recensies uit de Alternative Press. Kun je ook nog modetips vinden.
Vind je het niks? Da's best, dan luister je de muziek niet en schrijf je lekker recensies over bands waar je inhoudelijk wel wat over te zeggen hebt. Kun je mensen nog iets vertellen ook.
Beschouw het als opbouwende kritiek.

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: Deathcore

Bericht door Bolhoed » do okt 20, 2011 4:20 pm

De téring wat een kutreview, maarja... Zo vind je ze wel vaker op Lords Of Metal, met name wanner het een ''core''-band betreft. Lekker makkelijk om keer op keer op dezelfde manier een band af kraken over zaken die nauwelijks iets met de muziek te maken hebben. Dat maakt je zeker een metalzine dat geen blad voor de mond neemt, maar doe het dan wel goed.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » do okt 20, 2011 4:28 pm

Tja. Kritiek geven is simpel. Onderbouwde kritiek daarentegen...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door KoenM » do okt 20, 2011 6:22 pm

Bolhoed schreef:De téring wat een kutreview, maarja... Zo vind je ze wel vaker op Lords Of Metal, met name wanner het een ''core''-band betreft. Lekker makkelijk om keer op keer op dezelfde manier een band af kraken over zaken die nauwelijks iets met de muziek te maken hebben. Dat maakt je zeker een metalzine dat geen blad voor de mond neemt, maar doe het dan wel goed.
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.p ... 09&lang=en

:mrgreen:
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Tho » do okt 20, 2011 7:05 pm

Orthodox Caveman schreef:
fetuskiller schreef:Probeer Chelsea Grin eens, zou ik zeggen...
Haha, mijn recensie over die schijtband:

http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13422
Waar staat de recensie precies in je rant?

denethor
Berichten: 8
Lid geworden op: wo nov 24, 2010 7:28 pm

Re: Deathcore

Bericht door denethor » do okt 20, 2011 7:39 pm

Precies. Een recensie hoort te bevatten:

- een bespreking van de band binnen het genre
- een bespreking van de band op zichzelf, het eerdere werk
- de plaats van het album binnen zowel het werk van de band zelf als binnen het hele genre
- een bespreking van de stijl en compositie van het album en het album als autonoom geheel (dus buiten het genre en de band: hoe is het album zélf?)

Dit alles moet beargumenteerd worden. Dan pas kun je zien of het album geslaagd is of niet. Een album kan op een van deze punten de plank volledig misslaan, maar dan nog kan het een geslaagd album zijn omdat het op andere punten wél scoort. Je kunt bijvoorbeeld het album nog zo slecht vinden, als het binnen het genre wel past is het album alsnog geslaagd.

Maar da's mijn kijk erop, natuurlijk.

filthje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma aug 01, 2011 7:52 pm
Locatie: Hoofddorp

Re: Deathcore

Bericht door filthje » do okt 20, 2011 7:58 pm


Gebruikersavatar
Orthodox Caveman
Berichten: 170
Lid geworden op: za jan 15, 2011 7:00 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Deathcore

Bericht door Orthodox Caveman » za okt 22, 2011 5:55 pm

Bart schreef:Lol. Een link van een afkraakrecensie in een deathcore topic posten en dan min of meer verbaasd zijn dat het niet gewaardeerd wordt en nog in discussie gaan ook. :' ) :lol:
Nope, ik ben absoluut geen belabberde reviewer.
'Jullie begrijpen mijn genialiteit gewoon niet.'
Volgens mij is dat typisch zoiets waar je zelf geen ene fuck over te zeggen hebt. Zoals luisteraars bepalen of een cd'tje de moeite waard is, bepalen lezers of een recensie al dan niet belabberd is.

Eens kijken. Matige schrijfstijl, weinig inhoudelijks te melden, enkele taal- en stijlfouten... los of deathcore nu je ding is of niet (voor mij niet, in ieder geval); een goede recensie zou ik dit allerminst willen noemen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het komt over alsof het door iemand geschreven is die zijn eindexamen op de middelbare school nog moet doen.
Overigens, hoe de fuck weet jij nou wat mijn taak is?
Recensenten moeten lezers informeren over de muziek en vertellen waarom ze de plaat -in hun ogen- wel of niet moeten aanschaffen, het liefst nog met behulp van goede argumentatie en in een stijl die goed leesbaar is. Punt. Dat is de taak van de recensenten, niet meer, niet minder. Dat verlangen de lezers ook van je. Als het je erom gaat om over alles wat los- en vastzit je eigen mening te geven, zonder dat je ook daadwerkelijk iets te melden hebt, kan je beter je eigen blog oprichten.
Bij Lords Of Metal hebben wij echter allen een zeer uitgesproken eigen mening, en steken die niet onder stoelen of banken. Meelopers zijn er op deze planeet al genoeg, maar daar wensen wij niet bij te horen. En vind je dat vervelend? Jammer, maar dat is jouw probleem"
Nou nou, dat is inderdaad wel een gedurfde houding hoorr!11 Serieus, op de muziektijdschriften die op 15-jarigen gericht zijn na, geeft zo ongeveer elke recensent 'op deze planeet' zijn eigen mening. Over open deuren gesproken. Het zijn onder meer de schrijfstijl, argumentatie en informatie waarop lezers je beoordelen. Het zal de voorgaande posters (naar ik vermoed) aan hun reet roesten wat jij van een bepaalde plaat vind, het gaat om de manier waarop je het doet.
Vind je het niks? Da's best, dan lees je m'n recensies niet en lees je lekker de recensies uit de Alternative Press. Kun je ook nog modetips vinden.
Vind je het niks? Da's best, dan luister je de muziek niet en schrijf je lekker recensies over bands waar je inhoudelijk wel wat over te zeggen hebt. Kun je mensen nog iets vertellen ook.
Beschouw het als opbouwende kritiek.

Ach klets niet zo. Ik zou niets zeggen over grammatica, want je ma
akt zelf een hoop fouten.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door fetuskiller » za okt 22, 2011 6:02 pm

Goed. Zullen we die Orthodoxe Cavemongool gewoon maar negeren in dit topic? Gaan we het gewoon weer over Deathcore hebben...

Voor de liefhebbers van wat minder toegankelijke Deathcore: Rings Of Saturn! Het werd me eerder deze week aangeraden en sinds dien kan ik er geen genoeg van krijgen! De band heeft vorig jaar hun debuut album Embryonic Anomaly uitgebracht bij Unique Leader en heeft o.a de drummer van Braindrill in de gelederen. De vergelijking met die band is dan ook snel gemaakt, al is het bij vlagen wel degelijk Deathcore wat hier de klok slaat, waardoor het gepriegel wat toegankelijker over komt dan bij bijv. Braindrill.

Echt een heerlijk album!

Check:

Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Deathcore

Bericht door Gijscoman » za okt 22, 2011 6:29 pm

Orthodox Caveman schreef:
Ach klets niet zo. Ik zou niets zeggen over grammatica, want je maakt zelf een hoop fouten.
1. Hij maakte nauwelijks fouten. Bij jouw recensie zitten er echter veel fouten. Ik raad je sowieso aan eens op interpunctie letten en leren wanneer je een zin moet eindigen, want dat doe je nog niet helemaal correct.

2. Tevens staat de argumentatie om de scène af te zeiken vol met vooroordelen en clichés.
Of wil je ontkennen dat dit clichés zijn?
Buiten het feit dat ik deathcore als een genre beschouw dat door emo jongetjes wordt gebruikt om indruk te maken op de emo meisjes, met als gevolg dat de kans om te paren met de emo meisjes met aanzienlijke hoogte stijgt, weet ik nog wel deze bands op waarde te schatten.
3. En als laatste wil ik nog het volgende vragen: Wat maakt uiterlijk uit voor de muziek die je maakt of luistert en waarom zou je je uiterlijk moeten aanpassen aan de muziek die je luistert of maakt?

Voorbeeld voor onderdelen 1 en 3:
Toen ik de bandfoto zag, wist ik niet of ik moest lachen of huilen, shit zeg, grind/death/hardcore hoort een pissige uitstraling te hebben, het moet er niet uitzien als een of andere tandpasta reclame!

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Deathcore

Bericht door Siego » zo nov 27, 2011 10:12 pm

Denk dat deze hier wel thuishoort. Ook weer het bekende trucje, maar ik trek het wel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kv9oZNFv ... grec_index[/youtube]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Jeroen » di nov 29, 2011 5:19 pm

Bij het redelijk traditionele begin van dat nummer had ik nog enige hoop. Toen die zanger begon te schreeuwen en te kotsen, vervloog die hoop echter behoorlijk snel, ook vanwege de nogal vage songstructuur. Spelen kunnen ze, componeren niet, zoals 9 van de 10 bands in dat genre.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Deathcore

Bericht door Orklord » di nov 29, 2011 5:22 pm

Shit, ik maar denken dat er put grunts in voor komen, met je kotsen :P Ik vind het trouwens maar een middelmatig nummer, het komt nergens echt op gang.

Plaats reactie