Doom Metal V: Friends of Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Hellhammer » za dec 26, 2009 6:45 pm

... en we gaan door.

Dantesco kan ik me niet zo bijster veel van herinneren eerlijk gezegd. Heb enkel wat samples gehoord toen die eerste schijf uit was gekomen. Paul Chain is dan weer geweldig, vooral Alkahest, King of the Dream, In the Darkness en Picture Disc.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za dec 26, 2009 9:04 pm

Van Paul Chain ken ik alleen "Detaching from Satan" die super is. Typisch Italiaanse lugubere sound. Zijn releases zijn alles behalve makkelijk te vinden. Kent iemand trouwens "The Black" uit Italie? Vraag me af of dat doom is. Nog nooit gecheckt eigenlijk.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za dec 26, 2009 9:17 pm

The Black is, zoals de naam al enigszins doet vermoeden, black metal.
NOT MY FUCKING TEMPO

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » za dec 26, 2009 10:24 pm

Nu staat Fallen - A Tragedy's Bitter End op. Een prachtig funeral-doom album. Zwaar, log (dûh) en het beste, met verschrikkelijk geile mannelijke vocalen. Denk een beetje aan de zanger van Type-o-Negative, maar dan ietsjes zwaarder. Erg cool dus, maar er is toch een punt waar ik me mateloos aan stoor, en dat zijn die pre-fab keyboardmelodieën. WTF, 1 op de 90 funeral-doom gebruikt ze, maar waarom ? Het is ongeïnspireerd en het klinkt knullig, lelijk, plastisch en kitscherig. Het lijkt me nu niet echt iets om trots op te zijn, dus, waarom? :cry:

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » zo dec 27, 2009 12:17 pm

Sentinel schreef:Kent iemand trouwens "The Black" uit Italie? Vraag me af of dat doom is. Nog nooit gecheckt eigenlijk.
Klopt hoor! Er is inderdaad ook een The Black uit Italië die doom speelt, en dan ook op die typisch Italiaanse manier die je ook bij Paul Chain en Black Hole ziet, dus synths moeten je niet afschrikken (al verschilt de hoeveelheid per album). Had er onlangs wat van aangeschaft via Shadow Kingdom Records en ik vind het echt heel gaaf. Dus wat mij betreft, zeker checken!
Laatst gewijzigd door ysudem op zo dec 27, 2009 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo dec 27, 2009 12:22 pm

War_Bomb schreef:Nu staat Fallen - A Tragedy's Bitter End op. Een prachtig funeral-doom album. Zwaar, log (dûh) en het beste, met verschrikkelijk geile mannelijke vocalen. Denk een beetje aan de zanger van Type-o-Negative, maar dan ietsjes zwaarder. Erg cool dus, maar er is toch een punt waar ik me mateloos aan stoor, en dat zijn die pre-fab keyboardmelodieën. WTF, 1 op de 90 funeral-doom gebruikt ze, maar waarom ? Het is ongeïnspireerd en het klinkt knullig, lelijk, plastisch en kitscherig. Het lijkt me nu niet echt iets om trots op te zijn, dus, waarom? :cry:
Hee klinkt goed! Het zit tussen funeral en epic in. Zijn die toetsen pre-fab? Ik vind het wel passend.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 12:28 pm

Ik verwarde het even met Mourning dawn - For the fallen. Mensen die Bethlehem en Deinonychus kunnen waarderen moeten Mourning dawn ook even checken:
http://www.myspace.com/dawnmournsagain
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo dec 27, 2009 12:52 pm

ysudem schreef:[..]


Klopt hoor! Er is inderdaad ook een The Black uit Italië die doom speelt, en dan ook op die typisch Italiaanse manier die je ook bij Paul Chain en Black Hole ziet, dus synths moeten je niet afschrikken (al verschilt de hoeveelheid per album). Had er onlangs wat van aangeschaft via Shadow Kingdom Records en ik vind het echt heel gaaf. Dus wat mij betreft, zeker checken!
Ja, de band heeft heel sterke Italiaanse Dark Prog invloeden. Meer dan PC en Black Hole. Als je van dergelijke prog rock en doom metal houdt moet je zeker eens een van de albums aanschaffen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 2:54 pm

Mijn lijstje voor 2009:

1. Ghost brigade - Isolation songs
2. Isole - Silent ruins
3. The 11th hour - Burden of grief
4. While heaven wept - Vast oceans lacrymose
5. Katatonia - Night is the new day
6. Paradise lost - Faith divides us, death unites us
7. Novembers doom - Into night's requiem infernal
8. My dying bride - For lies I sire
9. Griftegard - Solemn, sacred, severe

Een nummer 10 moet ik schuldig blijven.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » zo dec 27, 2009 7:48 pm

Metalheank schreef:[..]


Hee klinkt goed! Het zit tussen funeral en epic in. Zijn die toetsen pre-fab? Ik vind het wel passend.
Nou ja, bij wijze van spreken dan natuurlijk :wink: Het lijkt net alsof iedereen uit dezelde beperkte, lelijke geluiden kiest.

Ook even een toplijstje van 2009 dan:
1. The Human Quena Orchestra - The Politics Of The Irredeemable
2. Celeste - Misanthrope(s)
3. Habsyll - MMVIII
4. Kylesa - Static Tensions
5. Crawl Back In - Hang All Hope From The Nearest Tree
6. Minsk - With Echoes In The Movement Of Stone
7. Gnaw - This Face (Twijfelgeval)
8. HKY - HKY
9. Hallowed Butchery - Funeral Rites for the Living
10. Kongh - Shadows of the Shapeless

Toch wel een Topjaar wat mij betreft :D

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo dec 27, 2009 7:56 pm

Mijn doom top tien:

1. While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose
2. Argus - Argus
3. Iron Man - I Have Returned
4. Sinister Realm - Sinister Realm
5. Altar of Oblivion - Sinews of Anguish
6. Church of Misery - Houses of the Unholy
7. Forsaken - After the Fall
8. Revelation - For the Sake of No One
9. The River - In Situ (tenminste, ik neem aan dat ie hier belandt, hehe)
10. Candlemass - Death Magic Doom

Prima jaar. Maarja, geen Pagan Altar he.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo dec 27, 2009 8:00 pm

Argus doom? Niet echt he. 8)

The River ook nog niet binnen dus?
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo dec 27, 2009 8:37 pm

The Gates of Slumber - Hymns of Blood and Thunder
While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose

Meer heb ik niet beluisterd van de nieuwe albums dit jaar.

edit:
Spiritus Mortis staat nog steeds in te checken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo dec 27, 2009 8:42 pm

Ysudem schreef: Afbeelding

Voor de fans van epic doom metal, doe jezelf een plezier en check Dantesco eens!
Een band uit Puerto Rico met (vind ik) een van de betere zangers in het genre.
Volgens mij niet echt heel bekend dus ik dacht ik zeg het even!
Hier kan ik ook niet zoveel mee. Eerste paar keer best aardig. Daarna doet het me net zoveel als een krolse kat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » zo dec 27, 2009 9:04 pm

20 Beste Doomplaten van 2009
Nummer 1 staat buitenkijf voor me de rest is op alfabetische volgorde.

1. Process Of Guilt – Erosion
2. Ahab - The Divinity Of Oceans
3. Arcana Coelestia - Le Mirage de l'Idéal
4. Argus - Argus
5. Candlemass - Death Magic Doom
6. Count Raven - Mammons War
7. Forsaken - After the Fall
8. Griftegard - Solemn, Sacred, Severe
9. Isole - Silent Ruins
10. Mournful Congregation - The June Frost
11. Mourning Dawn - For The Fallen
12. My Lament - Broken Leaf
13. Poema Arcanus - Timeline Symmetry
14. Procession - The Cult Of Disease [ep]
15. Profetus - Coronation Of The Black Sun
16. Sinister Realm - Sinister Realm
17. The 11th Hour - Burden Of Grief
18. The Gates Of Slumber - Hymns Of Blood And Thunder
19. Unsilence - Under A Torn Sky
20. While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma dec 28, 2009 1:37 am

XnegativeX schreef:Mijn lijstje voor 2009:

1. Ghost brigade - Isolation songs
2. Isole - Silent ruins
3. The 11th hour - Burden of grief
4. While heaven wept - Vast oceans lacrymose
5. Katatonia - Night is the new day
6. Paradise lost - Faith divides us, death unites us
7. Novembers doom - Into night's requiem infernal
8. My dying bride - For lies I sire
9. Griftegard - Solemn, sacred, severe

Een nummer 10 moet ik schuldig blijven.
Ahab niets voor jou?

Skitliv's Skandinavisk Misantropi vond ik ook erg de moeite waard, al is dat meer een combinatie black/doom dan pure doom.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma dec 28, 2009 11:22 pm

Dragonforce schreef:Argus doom? Niet echt he. 8)

The River ook nog niet binnen dus?
Ja ach, voor het gemak noemen we het maar doom. :P

The River lag vandaag in de bus, samen met de EP van Funeral Circle en de CD van Asomvel (wat trouwens ook gruwelijk geniale rauwe heavy metal is, in het straatje van Motörhead en Venom - allemaal uitchecken!). Die Funeral Circle was meteen raak, wat is dat een geniaal schijfje geworden. Heb geen idee hoe vaak ik die vandaag al beluisterd heb. Wat mij betreft zijn deze jongelui uit Canada samen met The Lamp één van de beste nieuwe doom bands van de laatste paar jaar. Denk maar aan een mix van oude Candlemass, Solstice, Witchfinder General en Witchfynde, dat beschrijft de muziek wel redelijk. Gruwelijke shit.

Die The River draai ik nu voor de tweede keer, maar die is wat lastiger te doorgronden. Mokersheavy, dat wel, en die zangeres kan zeker zingen, maar het is iets minder pakkend dan Funeral Circle.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di dec 29, 2009 12:29 am

Hellhammer schreef:[..]


Ja ach, voor het gemak noemen we het maar doom. :P
Ik vind het zelf net binnen het doom genre passen. Sinister Realm is ook zo'n grensgevalletje.
The River lag vandaag in de bus, samen met de EP van Funeral Circle en de CD van Asomvel (wat trouwens ook gruwelijk geniale rauwe heavy metal is, in het straatje van Motörhead en Venom - allemaal uitchecken!). Die Funeral Circle was meteen raak, wat is dat een geniaal schijfje geworden. Heb geen idee hoe vaak ik die vandaag al beluisterd heb. Wat mij betreft zijn deze jongelui uit Canada samen met The Lamp één van de beste nieuwe doom bands van de laatste paar jaar. Denk maar aan een mix van oude Candlemass, Solstice, Witchfinder General en Witchfynde, dat beschrijft de muziek wel redelijk. Gruwelijke shit.

Die The River draai ik nu voor de tweede keer, maar die is wat lastiger te doorgronden. Mokersheavy, dat wel, en die zangeres kan zeker zingen, maar het is iets minder pakkend dan Funeral Circle.
Mmm, vond Drawing Down The Sun en Broken Window beiden van Teh River qua muziek prima te doen maar die zangeres verknalde het toch echt wel voor me door gewoon geen power te hebben. Live preices hetzelfde probleem op Dutch Doom Days 2007. Ik heb begrepen dat die Vicky inmiddels uti de band is (alhoewel ze wel op In situ meezingt)

Asomvel is idd in het straatje van Motorhead/Venom. Heb de Full Moon Dog 10" en die schopt heerlijk reet.

Funeral Circle heb ik veel goede dingen over gehoord. Tockh maar eens bestellen.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 29, 2009 11:22 am

Marcel Hubregtse schreef: Ik vind het zelf net binnen het doom genre passen. Sinister Realm is ook zo'n grensgevalletje.
Er zijn mss drie doomy riffs op die plaat. De enigste echte doom connectie is die van de zanger. De plaat zelf heeft vrijwel niks met doom metal te maken. Ik zag dat Rich Walker het zelfs Epic Heavy Metal noemt, dat komt dan al een stuk dichter bij.
Sinister Realm zit tenminste echt op het randje met een aantal behoorlijk doom gerichte nummers.
Hellhammer schreef:The River lag vandaag in de bus, samen met de EP van Funeral Circle en de CD van Asomvel (wat trouwens ook gruwelijk geniale rauwe heavy metal is, in het straatje van Motörhead en Venom - allemaal uitchecken!). Die Funeral Circle was meteen raak, wat is dat een geniaal schijfje geworden. Heb geen idee hoe vaak ik die vandaag al beluisterd heb. Wat mij betreft zijn deze jongelui uit Canada samen met The Lamp één van de beste nieuwe doom bands van de laatste paar jaar. Denk maar aan een mix van oude Candlemass, Solstice, Witchfinder General en Witchfynde, dat beschrijft de muziek wel redelijk. Gruwelijke shit.

Die The River draai ik nu voor de tweede keer, maar die is wat lastiger te doorgronden. Mokersheavy, dat wel, en die zangeres kan zeker zingen, maar het is iets minder pakkend dan Funeral Circle.
De eerste The River plaat vond ik wel gaaf, maar muzikaal had het voormij niet zoveel behalve de heerlijk zware riffs. De eerste plaat was ook al moeilijk te doorgronden, dus dat de nieuwe dat ook is verbaasd me niks. Ik hoop dat deze me wat beter bevalt.

Met Funeral Circle ben ik helemaal niet bekend. Maar dat moet wel goed komen denk ik. Met Asomvel ben ik allang bekend, ik verwacht dan ook nog een topper in mijn jaarlijstje.

Gister nog niks ontvangen, maar ik krijg meestal geen pakketten(hoe klein dan ook) op maandag. Te zwaar voor zo'n eerste dag van de week neem ik aan.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 29, 2009 11:24 am

Na al die lange wachttijden bij het posten de afgelopen tijd eindelijk eens een dubbelpost!
It's the end of time

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di dec 29, 2009 11:46 am

Dragonforce schreef:[..]
Ik zag dat Rich Walker het zelfs Epic Heavy Metal noemt, dat komt dan al een stuk dichter bij.
Sinister Realm zit tenminste echt op het randje met een aantal behoorlijk doom gerichte nummers.
So what of Rich dat vindt of niet. Hij is niet God of zo. Al denkt hij zelf van wel :P
Vind persoonlijk er meer dan genoeg doom inzitten muzikaal gezien om Argus doom te noemen. Sinsiter Realm is wel wat doomier dat is waar.
Als Argus geen doom is dan is dat bij Solstice (om de Rich link te bewaren) dat ook niet en de laatste twee The gates Of Slumber platen ook niet.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di dec 29, 2009 11:49 am

ysudem schreef:[..]


Klopt hoor! Er is inderdaad ook een The Black uit Italië die doom speelt, en dan ook op die typisch Italiaanse manier die je ook bij Paul Chain en Black Hole ziet, dus synths moeten je niet afschrikken (al verschilt de hoeveelheid per album). Had er onlangs wat van aangeschaft via Shadow Kingdom Records en ik vind het echt heel gaaf. Dus wat mij betreft, zeker checken!
Thanks. Zag die albums idd bij Shadow Kingdom in de store liggen. Zal bij een volgende bestelling eentje erbij stoppen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di dec 29, 2009 12:02 pm

Dat Funeral Circle klinkt idd. erg vet.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 29, 2009 12:13 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]


So what of Rich dat vindt of niet. Hij is niet God of zo. Al denkt hij zelf van wel :P
Vind persoonlijk er meer dan genoeg doom inzitten muzikaal gezien om Argus doom te noemen. Sinsiter Realm is wel wat doomier dat is waar.
Als Argus geen doom is dan is dat bij Solstice (om de Rich link te bewaren) dat ook niet en de laatste twee The gates Of Slumber platen ook niet.
Ik zei dat in relatie met dat hij demo EP van de band gaat uitgeven. Niet omdat hij verder speciaal is. Ik vond het in ieder geval passender dan doom metal. Solstice is inderdaad ook niet puur doom en de laatste twee TGoS ook niet. Maar nog steeds hebben die bands stukken meer doom elementen dan Argus.

Maar het is in ieder geval een steengoede plaat, daar zijn we het allemaal over eens zo te zien.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di dec 29, 2009 12:39 pm

Dragonforce schreef:[..]


Maar het is in ieder geval een steengoede plaat, daar zijn we het allemaal over eens zo te zien.
Absoluut :D
Heerlijke gitaarsolo's. Doet me veel meer dan het "saaie"/"monotone" Altar Of Oblivion van hetzelfde label, al zijn die wel veel meer doom natuurlijk.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 29, 2009 1:27 pm

Ik ken het niet, maar ik mis veel zo te lezen. Check modus.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 29, 2009 1:28 pm

jeffrey schreef:Ik ken het niet, maar ik mis veel zo te lezen. Check modus.
http://www.againstnature.us/BH/Argus/index.htm

http://www.mediafire.com/file/dueqnykam ... red%5D.rar

Legaal en gratis downloads.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di dec 29, 2009 4:00 pm

Ik vind die Funeral Circle demo stukken minder interessant dan de EP. Die demo vind ik maar een standaard eigenlijk, terwijl ze op Sinister Sacrilege echt een eigen geluid hebben. Inmiddels ben ik de tel kwijt hoe vaak ik 'm heb gedraaid, haha. Geniaal schijfje. Hopelijk komen ze volgend jaar met een langspeler. Die Argus demo vind ik ook stukken minder dan de full length.

Om even terug te komen op Altar of Oblivion; dat heeft ook een tijdje geduurd, maar inmiddels vind ik het wel echt een vette plaat. Hij is alleen nét iets te lang naar mijn smaak, maar de riffs zijn lekker catchy en de zang is erg tof.

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Bericht door Miikja » ma feb 08, 2010 2:40 am

Akelei is bezig met opnames voor het debuutalbum. De drumpartijen zijn inmiddels opgenomen. In de komende weekeindes volgen dan nog gitaren, bas, zang en enkele gastvocalen. Het worden 6 nummers met een totale speelduur van een uur. Voorlopig zijn dit de (werk)titels:

1. Het Dwaaluur
2. Verlangen
3. Meer Dan Je Ziet
4. De Zwaarte
5. Een Droom in 3/4
6. Duett

Wie op de hoogte gehouden wil worden volge ons op
facebook, twitter of ons blog.

demetalband
Berichten: 222
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 6:20 pm
Locatie: Belgie

Bericht door demetalband » ma feb 08, 2010 9:10 am

Echt benieuwd... Verlangen is 1 van jullie beste nummers, echt prachtige song!

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma feb 08, 2010 3:22 pm

Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Akelei nummers. Sprak gisteren Pascal er nog over. En hij klonk iig zeer enthousiast.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Bericht door Miikja » ma feb 08, 2010 5:08 pm

Ben zelf ook erg benieuwd naar het eindresultaat maar we zijn er nog lang niet. Het is alvast erg fijn om met een ervaren geluidstechnicus te werken, iemand die weet wat ie doet, hehe.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo feb 17, 2010 1:34 pm

Cathedral - New Album Details

UK metallers Cathedral will release their forthcoming album, The Guessing Game, on March 26 via Nuclear Blast Records.

The album was recorded at the Chapel studios (The Darkness, Napalm Death, Uriah Heep, Wet Wet Wet, Simple Minds) in Lincolnshire, UK and was once again produced by Warren Riker (Down, Crowbar). It also sports stunning new artwork from band collaborator Dave Patchett.

The Guessing Game [cover art] tracklist:

Disc I:
01. Immaculate Misconception
02. Funeral Of Dreams
03. Painting In The Dark
04. Death Of An Anarchist
05. The Guessing Game
06. Edwige's Eyes
07. Cat's, Incense, Candles & Wine

Disc II:
01. One Dimensional People
02. Casket Chasers
03. La Noche Del Buque Maldito (aka Ghost Ship Of The Blind Dead)
04. The Running Man
05. Requiem For The Voiceless.
06. Journey's Into Jade
Ha, hier ben ik toch wel benieuwd naar. Wordt zeker geen blinde aankoop, maar heb toch goeie hoop.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma mar 01, 2010 6:30 pm

cataclysm child schreef:
Cathedral - New Album Details

UK metallers Cathedral will release their forthcoming album, The Guessing Game, on March 26 via Nuclear Blast Records.

The album was recorded at the Chapel studios (The Darkness, Napalm Death, Uriah Heep, Wet Wet Wet, Simple Minds) in Lincolnshire, UK and was once again produced by Warren Riker (Down, Crowbar). It also sports stunning new artwork from band collaborator Dave Patchett.

The Guessing Game [cover art] tracklist:

Disc I:
01. Immaculate Misconception
02. Funeral Of Dreams
03. Painting In The Dark
04. Death Of An Anarchist
05. The Guessing Game
06. Edwige's Eyes
07. Cat's, Incense, Candles & Wine

Disc II:
01. One Dimensional People
02. Casket Chasers
03. La Noche Del Buque Maldito (aka Ghost Ship Of The Blind Dead)
04. The Running Man
05. Requiem For The Voiceless.
06. Journey's Into Jade
Ha, hier ben ik toch wel benieuwd naar. Wordt zeker geen blinde aankoop, maar heb toch goeie hoop.
In navolging van het bovenstaande: nieuw nummer online!

http://www.myspace.com/cathedral
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » di mar 02, 2010 12:42 pm

voor liefhebbers van vieze funeral doom / black met wat experimentele passages

http://www.myspace.com/rejoiceinmoribund

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Baldurs Tod » za mar 27, 2010 2:48 pm

De nieuwe Ereb Altor is echt geweldig. Zeer sterke opvolger...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Nihil » za mar 27, 2010 7:44 pm

voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Hybr1d » zo mar 28, 2010 11:46 am

Iemand advies voor een liefhebber van de gothic/death doom genres?
Favorieten zijn oa: Swallow the Sun, Katatonia (nieuw), Draconian (oud), Lethian Dreams, Luna Obscura, Daylight Dies, DOOM:VS.

En ik gooi Slumber nog maar in het rijtje, aangezien het nieuwe album (eindelijk) lijkt te komen! Rapture \o/
http://www.myspace.com/slumberband
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » zo mar 28, 2010 12:38 pm

October Tide, Mar de Grises, Saturnus, Ghost Brigade

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door XnegativeX » zo mar 28, 2010 2:00 pm

Ik heb laatst A pyre of lost dreams van Black wreath even aangeschaft.

Prachtige galmende funeral doom baant zich momenteel een weg uit mijn speakers. Dit is een van de beste funeral doom cd's die ik de laatste tijd heb gehoord. Dit doet me denken aan Shape of despair en Worship.

Black wreath speelt niet alleen slepend en traag maar men maakt ook gebruik van melodieus gitaarwerk. Gitaarwerk dat hoopvol klinkt. Wat een erg effectief samenspel vormt met de verpletterende melancholie die de muziek verder uitstraalt.

Dit wil zeggen dat Black wreath zich niet alleen focust op de donkere wolken maar ook op de kleine straaltjes zonlicht die hier en daar door die wolken heen weten te breken. En dat geeft deze Deense band net dat kleine beetje extra's.

Eigenlijk zit er maar 1 nadeel aan dit album. Er staan 3 nummers op die samen een kleine drie kwartier aan muziek vormen. Daarna komt er nog een ambient/Cold meat industries-achtig outro van bijna 8 minuten. Dat had van mij wel wat minder gemogen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door cataclysm child » zo mar 28, 2010 5:11 pm

Wat is die Cathedral een geweldige plaat seg. Enorm veelzijdig en op z'n minst apart te noemen. The Guessing Game staat bol van progressieve invloeden, maar natuurlijk zijn er ook de typische rockende Cathedral-nummers en zwaardere nummers als het fantastische Requiem for the Voiceless. Het is zeker geen plaat die makkelijk weg luistert, maar dat maakt elke nieuwe luisterbeurt nog steeds interessant. Héél goed hoor!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » ma mar 29, 2010 5:40 pm

XnegativeX schreef:Ik heb laatst A pyre of lost dreams van Black wreath even aangeschaft.

Prachtige galmende funeral doom baant zich momenteel een weg uit mijn speakers. Dit is een van de beste funeral doom cd's die ik de laatste tijd heb gehoord. Dit doet me denken aan Shape of despair en Worship.

Black wreath speelt niet alleen slepend en traag maar men maakt ook gebruik van melodieus gitaarwerk. Gitaarwerk dat hoopvol klinkt. Wat een erg effectief samenspel vormt met de verpletterende melancholie die de muziek verder uitstraalt.

Dit wil zeggen dat Black wreath zich niet alleen focust op de donkere wolken maar ook op de kleine straaltjes zonlicht die hier en daar door die wolken heen weten te breken. En dat geeft deze Deense band net dat kleine beetje extra's.

Eigenlijk zit er maar 1 nadeel aan dit album. Er staan 3 nummers op die samen een kleine drie kwartier aan muziek vormen. Daarna komt er nog een ambient/Cold meat industries-achtig outro van bijna 8 minuten. Dat had van mij wel wat minder gemogen.
Nog nooit van gehoord, maar de beschrijving die je hier geeft maakt me toch wel erg benieuwd, zo maar eens even wat van opzoeken.

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Hybr1d » ma mar 29, 2010 7:03 pm

NIBDEM schreef:
XnegativeX schreef: Black wreath speelt niet alleen slepend en traag maar men maakt ook gebruik van melodieus gitaarwerk. Gitaarwerk dat hoopvol klinkt. Wat een erg effectief samenspel vormt met de verpletterende melancholie die de muziek verder uitstraalt.

Dit wil zeggen dat Black wreath zich niet alleen focust op de donkere wolken maar ook op de kleine straaltjes zonlicht die hier en daar door die wolken heen weten te breken. En dat geeft deze Deense band net dat kleine beetje extra's.
Nog nooit van gehoord, maar de beschrijving die je hier geeft maakt me toch wel erg benieuwd, zo maar eens even wat van opzoeken.
Hij verkoopt het goed :D
NIBDEM schreef:October Tide, Mar de Grises, Saturnus, Ghost Brigade
Ghost Brigade ken ik van naam, maar zal ze eens een luisterbeurt geven, danke.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » vr apr 02, 2010 7:02 pm

XnegativeX schreef:Ik heb laatst A pyre of lost dreams van Black wreath even aangeschaft.

Prachtige galmende funeral doom baant zich momenteel een weg uit mijn speakers. Dit is een van de beste funeral doom cd's die ik de laatste tijd heb gehoord. Dit doet me denken aan Shape of despair en Worship.

Black wreath speelt niet alleen slepend en traag maar men maakt ook gebruik van melodieus gitaarwerk. Gitaarwerk dat hoopvol klinkt. Wat een erg effectief samenspel vormt met de verpletterende melancholie die de muziek verder uitstraalt.

Dit wil zeggen dat Black wreath zich niet alleen focust op de donkere wolken maar ook op de kleine straaltjes zonlicht die hier en daar door die wolken heen weten te breken. En dat geeft deze Deense band net dat kleine beetje extra's.

Eigenlijk zit er maar 1 nadeel aan dit album. Er staan 3 nummers op die samen een kleine drie kwartier aan muziek vormen. Daarna komt er nog een ambient/Cold meat industries-achtig outro van bijna 8 minuten. Dat had van mij wel wat minder gemogen.
Je hebt niets teveel gezegd, wat een geweldig album!!!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Blutengel » do nov 25, 2010 9:32 pm

Shape of Despair heeft eindelijk weer eens van zich laten horen!

Ze hebben een 7"uitgebracht ltd. 500 stuks genaam Written in my Scars

http://www.shapeofdespair.pl/
After a very long waiting, many of you have already noticed that
Solarfall records have been played the title track of our coming 7" ep.
Track has been added now to Shape's site as well.
This Ep consists of two songs: Written in my scars & The bliss
of sudden loss.

It's been a long process in making this very small release due to
many different reasons. One thing is sure though, we'll never
record anything by ourselves from this day on..

demetalband
Berichten: 222
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 6:20 pm
Locatie: Belgie

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door demetalband » do dec 09, 2010 5:13 am

Be there!

zondag 23 januari

Forgotten Tomb (IT black / doom)
Alkerdeel (BE black / sludge)
Anaphylactic Shock (NL black / doom / rock)
Faal (NL funeral doom)

Entree 13 euro. VVK 10 euro (vanaf 1-1-2011: 11 euro).
Open 15.00 uur.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » di dec 28, 2010 8:54 pm

Ook hier maar even omdat deze topic veel te weinig aandacht heeft gekregen:
innuendo schreef:Ik ben er nog niet over uit of dit top10 werk voor me is, maar het zit er wel dicht tegenaan. Ik heb in ieder geval meteen de moeite genomen om een review te schrijven:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6515
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Jeroen » di dec 28, 2010 8:55 pm

Dat gaat over Place Of Skulls neem ik aan?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » di dec 28, 2010 8:56 pm

Indeed, goed dat je dat even zegt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Miikja » wo dec 29, 2010 12:22 am

Zo te zien had ik dit topic vorige maand overgeslagen :o dus bij deze maar even een late link. Akelei's debuutalbum 'De Zwaarte van het Doorstane' gratis en voor niks te streamen en downloaden via

http://akelei.org

Afbeelding

Plaats reactie