Pain of Salvation

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Pain of Salvation

Bericht door Janneke » vr apr 02, 2010 12:49 am

“Road Salt one. Twelve tracks of sweaty gravel, asphalt butterflies, untrodden paths and brave decisions. It will not beg for your liking, it will not make excuses, it will not carry you safely across the dangerous waters. If you don’t pick up its pace it will leave you stranded at the curb of the road. Yes, Road Salt One might indeed be a harsh lover, but if you have the guts to follow it whole-heartedly and dare to surrender to its rhythm, it will take you places you need to visit.”

Road Salt One (also called Ivory) is now done! It is recorded, mixed, mastered and is soon pressed. The artwork has been finalized for both the Regular and Limited edition (see differences below), and the only task remaining right now is the artwork for the vinyl edition (it’s 1976 on steroids, how can we not have an LP version, right?).

For those who are curious about the album can listen to the unique preview tracks that have been uploaded to http://www.painofsalvation.se – already today, even though the album is not scheduled for release until mid-May!

Afbeelding

Now, here is some info about the editions and track lists:

STANDARD EDITION
Jewel case with 20 page booklet.

No Way (standard edit)
She Likes to Hide
Sisters
Of Dust
Tell Me You Don’t Know
Sleeping Under the Stars
Darkness of Mine
Linoleum
Curiosity
Where it Hurts
Road Salt (standard edit)
Innocence
Total playing time ca 52 min.

LIMITED EDITION
Fold-out digi pack with 24 page booklet.

What She Means to Me (bonus track)
No Way (extended edit)
She Likes to Hide
Sisters
Of Dust
Tell Me You Don’t Know
Sleeping Under the Stars
Darkness of Mine
Linoleum
Curiosity
Where it Hurts
Road Salt (extended edit)
Innocence
Total playing time ca 56 min.

Road Salt one is scheduled for release May 17 and will be available as CD (Standard), CD (Limited), LP (with gatefold cover) and Digital Download

Linkje naar de previews; http://snowfish.com/sound/7967/

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Hieronimus » vr apr 02, 2010 9:57 am

Dus het verschil tussen beide releases is vier minuten, verdeeld over twee nummers; op de standaard release zijn dus eigenlijk incomplete nummers te vinden? Rare aanpak.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Tyven » vr apr 02, 2010 10:11 am

Ja, en een bonus track hè. Dus vraag me af wat uiteindelijk het verschil tussen de standard en extended edit zal zijn. :?
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Hieronimus » vr apr 02, 2010 10:21 am

Die bonus track zit op beide edities, dus daar is weinig bonus aan, volgens mij. :P
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door jellhammer » vr apr 02, 2010 11:49 am

Het zal mijn reet roesten wat er bonus ie of niet. Ik hoop gewoon dat het materiaal beter is dan de Ep die ze hebben
uitgebracht. Ik was een groot fan, maar na Scarsick, werd dat al gauw minder. En Linoleum was gewoon wat mij betreft
niet echt beter. Eigenlijk vind ik die Ep ronduit kut. Maar goed dat blijft een persoonlijke smaak.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Tyven » vr apr 02, 2010 1:43 pm

Ik vind dat gedoe met kortere versies en wel 4 hele minuten extra speeltijd gewoon een beetje jammer. Dat terwijl ik denk: maak eerst weer eens een plaat die ook echt het kopen waard is.
Vond Scarsick een zeikplaat en vind Linoleum niet echt super, dus ben echt benieuwd naar wat ze d'r nu van gemaakt hebben. Met die samples kan ik nog niet veel, dus dat wordt even afwachten.
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Hieronimus » za apr 03, 2010 3:43 pm

Hieronimus schreef:Die bonus track zit op beide edities, dus daar is weinig bonus aan, volgens mij. :P
O, ik ben scheel, er is toch een bonustrack. Anyway, als de speeltijd van die special edition vier minuten meer bedraagt, dan kan die bonus track ook niet zoveel voorstellen of die extended edits niet... Raar.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Amibor » za apr 03, 2010 4:57 pm

Ik vond Scarsick geweldig, maar die EP sprak me totaal niet aan. Ben benieuwd hoe ze nu uit de hoek komen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » wo jun 24, 2020 3:35 pm

Na 16 pagina's dit topic gevonden (jammer dat de zoekfunctie niet echt geweldig meer werkt sinds het forum is overgezet!).

Er komt een nieuw album aan:

PANTHER - OUT AUGUST 28TH 2020
"The making of ‘PANTHER’ has taken over 2 years. I have felt the need to push boundaries, both musically and sonically. Approaching the music from more diverse angles, yet without losing the core identity of the band. Lyrically it coincidently fits more than ever into current times. When I look at the great artwork drawings that went into the concept, I can only say that I am extremely happy how everything turned out. I can't wait to share this album with everybody." - Daniel Gildenlöw

PANTHER 🐾
THE NEW ALBUM COMING 28th AUGUST 2020
1. ACCELERATOR
2. UNFUTURE
3. RESTLESS BOY
4. WAIT
5. KEEN TO A FAULT
6. FUR
7. PANTHER
8. SPECIES
9. ICON
Artwork by André Meister

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Op hun facebookpagina staat ook een korte trailer:

https://www.facebook.com/Painofsalvation/

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Draconian » wo jun 24, 2020 4:14 pm

Oeh ben benieuwd, Pain Of Salvation is een van de weinige bands die altijd evolueert maar dat ook altijd op fantastische wijze doet!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » do jun 25, 2020 11:55 am

Live waren ze ook subliem de afgelopen 2 keren dat ik ze zag (Brutal Assault 2018 en Muziekgieterij 2018).

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Hieronimus » do jun 25, 2020 12:11 pm

Furry alert? De trailer klinkt wel prettig, ben benieuwd, maar de vorige albums zijn bepaald niet blijven hangen bij mij.

Wat betreft de zoekfunctie: je kunt zoeken binnen topicnamen, dat zou moeten helpen?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » do jun 25, 2020 1:23 pm

Hieronimus schreef: do jun 25, 2020 12:11 pm Furry alert? De trailer klinkt wel prettig, ben benieuwd, maar de vorige albums zijn bepaald niet blijven hangen bij mij.

Wat betreft de zoekfunctie: je kunt zoeken binnen topicnamen, dat zou moeten helpen?
Ik vind The Passing Light of Day behoorlijk geslaagd!

Goeie tip trouwens, het werkt inderdaad. Er blijken wel 5 PoS topics te zijn. De enige zonder een albumtitel er in was in 2003 voor het laatst actief. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » do sep 03, 2020 4:36 pm

PANTHER is inmiddels uit. Ik kan er na 1 luisterbeurt nog weinig van zeggen, behalve dat ik veel verschillende stijlen hoor. Sommige vertrouwd, andere met vreemde elektronica..

Later meer.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » wo sep 30, 2020 11:07 am

Hij is weer fijn! Misschien iets minder constant dan The Passing Light of Day, maar desalniettemin staan er flink wat pareltjes op. Zelfs de titeltrack inclusief Linkin Park achtige coupletten trek ik nu goed.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door KoenM » wo feb 17, 2021 11:06 am

Wat een plaat. In retrospect misschien wel één van de beste van vorig jaar. Hij blijft maar groeien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » wo feb 17, 2021 11:23 am

Ik zet 'm weer eens op. Prachtige plaat inderdaad. Alleen die bonus disc bij de limited edition is redelijk nutteloos.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » za aug 14, 2021 1:19 pm

Goed, een vriendin van me wees me er nog even extra op dat Pain Of Salvation bestaat en vroeg wat ik er van vond. Ik besefte me dat ik One Hour By The Concrete Lake, 12:5 en BE heb, maar ook dat ik daar eigenlijk wonderbaarlijk weinig naar luister. Nadat ik van iedere album een enkele track doorgestuurd kreeg, kwam ik er achter dat ik hier toch eens wat aan moest gaan doen. The Perfect Element Pt. 1 is net binnengekomen en schalt uit mijn speakers: wat een heerlijk afwisselende plaat. Ik begrijp dat dit de meest 'metal' plaat is die ze op dat moment hadden en dat er vooral later nogal wat verschil gaat komen (ik meen dat BE al veel 'vreemder' was), maar ik ben getriggered om alles te proberen. Remedy Lane (Rope Ends maakte me vrij emotioneel vanwege het onderwerp) en The Passing Light Of Day komen volgende week binnen in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » ma aug 16, 2021 10:38 am

Ze doen nooit hetzelfde. Ik vind eigenlijk dat ze geen enkel slecht album gemaakt hebben. Ik houd zelfs van Road Salt One ondanks dat daar niet of nauwelijks metal op te horen is. In The Passing Light of Day and Panther zijn ook geweldig!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » ma aug 16, 2021 1:24 pm

Heb Panther en Road Salt One (beide 8,99 bij Large) ook meteen besteld. Het debuut, Scarsick en Road Salt Two lijken wat lastiger te vinden te zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Jeroen » ma aug 16, 2021 1:39 pm

Hehe, je lijkt mij wel. Ik ben ook altijd geneigd om gelijk een hele discografie in te slaan, als ik verknocht ben aan een band.

Ontopic: Ik heb niets van PoS in huis, terwijl dit in alle opzichten een band voor mij zou moeten zijn. Ik heb destijds een zeer negatieve recensie over Road Salt One geschreven, want die plaat vond en vind ik echt matig. The Perfect Element en Remedy Lane daarentegen herinner ik me als prima platen. Ik heb Pain Of Salvation ook nog een keer live gezien in de Boerderij. Was een prima optreden, hoewel me niet heel veel bijgebleven is.

Misschien toch maar weer eens een kans geven, aangezien Lennert en ik regelmatig op één lijn zitten qua prog.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » ma aug 16, 2021 3:28 pm

Jeroen schreef: ma aug 16, 2021 1:39 pm Hehe, je lijkt mij wel. Ik ben ook altijd geneigd om gelijk een hele discografie in te slaan, als ik verknocht ben aan een band.

Ontopic: Ik heb niets van PoS in huis, terwijl dit in alle opzichten een band voor mij zou moeten zijn. Ik heb destijds een zeer negatieve recensie over Road Salt One geschreven, want die plaat vond en vind ik echt matig. The Perfect Element en Remedy Lane daarentegen herinner ik me als prima platen. Ik heb Pain Of Salvation ook nog een keer live gezien in de Boerderij. Was een prima optreden, hoewel me niet heel veel bijgebleven is.

Misschien toch maar weer eens een kans geven, aangezien Lennert en ik regelmatig op één lijn zitten qua prog.
Ik zag je Road Salt One recensie al, maar vind het voor het luttele bedrag van 8,99 niet zo'n probleem om die gok te maken. PoS is vooral in tekstueel opzicht een band die me echt goed raakt, vooral Rope Ends en A Trace Of Blood, en die emotionele connectie maakt me nieuwsgierig genoeg om alles ook echt te proberen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Jeroen » ma aug 16, 2021 3:34 pm

Ik denk dat jij die plaat wel prima vindt. Ik mis de klik. Denk niet dat die er ooit gaat komen. Te veel andere muziek om die cd nog een keer op te zetten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » ma aug 16, 2021 4:08 pm

Ik kan echt genieten van nummers zoals Linoleum, Sisters, No way, Sleeping under the stars, Of Dust, etc.

Ik ben benieuwd wat je er van vindt, Lennert!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » do aug 19, 2021 12:29 pm

Panther is als eerste binnen gekomen en deze blaast nu uit de speakers. Voorlopig vind ik dit een van de spannendste albums die ik van de band gehoord heb. The Perfect Element Pt. 1 is een fantastisch album, maar ook het soort plaat die ik al een beetje ken vanuit hoe het genre toen klonk. Panther heb ik nog niet gehoord. De elektronica/metal combinatie is subliem, de afwisseling tussen de songs is fantastisch en ondanks de variatie in geluiden is de sound en kwaliteit zelf heel consistent. De titeltrack verwart me (positief) met hiphop beats en Linkin Park-achtige zanglijnen onder de zware riffs. Het afsluitende Icon is fenomenaal goed met die dromerige gitaarsolo's.

Ik ga echt met heel veel plezier alle albums van deze band aanschaffen en kapot analyseren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » do aug 19, 2021 2:55 pm

ACCELARATOR, WAIT en SPECIES vind ik ook zo'n fijne nummers. Superverschillend van elkaar, maar allemaal top!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » do aug 19, 2021 4:48 pm

Ja, Accelerator hakt er goed in en Wait is een prachtige breekbare song!

Road Salt Two en Scarsick kan ik nergens op cd vinden voor normale bedragen, dat verrast me dan weer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » do aug 19, 2021 4:53 pm

Vreemd, die heb ik een jaar of 6 geleden nog heel eenvoudig kunnen aanschaffen..

Zouden ze out-of-print zijn? Beiden ook zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door KoenM » do aug 19, 2021 8:34 pm

How does it feel to be you? She once asked me.
I said I feel like a panther, trapped in a dog's world.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Hieronimus » vr aug 20, 2021 10:41 am

Johan schreef: do jun 25, 2020 1:23 pm
Hieronimus schreef: do jun 25, 2020 12:11 pm Furry alert? De trailer klinkt wel prettig, ben benieuwd, maar de vorige albums zijn bepaald niet blijven hangen bij mij.

Wat betreft de zoekfunctie: je kunt zoeken binnen topicnamen, dat zou moeten helpen?
Ik vind The Passing Light of Day behoorlijk geslaagd!

Goeie tip trouwens, het werkt inderdaad. Er blijken wel 5 PoS topics te zijn. De enige zonder een albumtitel er in was in 2003 voor het laatst actief. :mrgreen:
Ik kom hier ook even op terug, want The Passing Light of Day is hier inmiddels goed binnen gekomen, des te meer na wat luisterbeurten op vakantie. Wat een climax, dat laatste nummer. Echt kippenvelmuziek. Ik ga ook wat meer in de andere albums grasduinen; ook de nieuwe verdient wat meer aandacht, want ik blijf altijd overrompeld na het openingsnummer ACCELERATOR, waardoor de rest minder impact heeft?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » vr aug 20, 2021 10:43 am

KoenM schreef: do aug 19, 2021 8:34 pm How does it feel to be you? She once asked me.
I said I feel like a panther, trapped in a dog's world.
Dit refrein spookt ook al de hele dag door mijn hoofd, fenomenaal!
Hieronimus schreef: vr aug 20, 2021 10:41 am
Johan schreef: do jun 25, 2020 1:23 pm
Hieronimus schreef: do jun 25, 2020 12:11 pm Furry alert? De trailer klinkt wel prettig, ben benieuwd, maar de vorige albums zijn bepaald niet blijven hangen bij mij.

Wat betreft de zoekfunctie: je kunt zoeken binnen topicnamen, dat zou moeten helpen?
Ik vind The Passing Light of Day behoorlijk geslaagd!

Goeie tip trouwens, het werkt inderdaad. Er blijken wel 5 PoS topics te zijn. De enige zonder een albumtitel er in was in 2003 voor het laatst actief. :mrgreen:
Ik kom hier ook even op terug, want The Passing Light of Day is hier inmiddels goed binnen gekomen, des te meer na wat luisterbeurten op vakantie. Wat een climax, dat laatste nummer. Echt kippenvelmuziek. Ik ga ook wat meer in de andere albums grasduinen; ook de nieuwe verdient wat meer aandacht, want ik blijf altijd overrompeld na het openingsnummer ACCELERATOR, waardoor de rest minder impact heeft?
Accelerator is ook wel weergaloze opener te noemen. Ik kijk tevens heel erg uit naar The Passing Light aangezien ik onder fans allemaal positieve reacties hoor.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door KoenM » vr aug 20, 2021 12:35 pm

Lennert schreef: vr aug 20, 2021 10:43 am
KoenM schreef: do aug 19, 2021 8:34 pm How does it feel to be you? She once asked me.
I said I feel like a panther, trapped in a dog's world.
Dit refrein spookt ook al de hele dag door mijn hoofd, fenomenaal!
Panther was voor mij de PoS eye-opener. Het laatste jaar redelijk grijs gedraaid. Geniale muziek.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » vr aug 20, 2021 12:53 pm

KoenM schreef: vr aug 20, 2021 12:35 pm
Lennert schreef: vr aug 20, 2021 10:43 am
KoenM schreef: do aug 19, 2021 8:34 pm How does it feel to be you? She once asked me.
I said I feel like a panther, trapped in a dog's world.
Dit refrein spookt ook al de hele dag door mijn hoofd, fenomenaal!
Panther was voor mij de PoS eye-opener. Het laatste jaar redelijk grijs gedraaid. Geniale muziek.
Ik snap je echt helemaal. De oude albums zijn allemaal prachtig, maar Panther heeft een eclectische sound die voor mij gewoon verder gaat dan de oude albums. En ik geloof niet dat er op het moment een band is die me zo emotioneel raakt als PoS. Gildenlöw is een lyrisch genie.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » ma aug 23, 2021 1:45 pm

Road Salt One en Two achter elkaar beluisteren. Ik blijf het beiden topplaten vinden. Er zit zoveel emotie, spanning en dynamiek in. Prachtig!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » ma aug 23, 2021 6:55 pm

Road Salt Two lijkt echt compleet uitverkocht te zijn, dus dat gaat een tweedehandsje worden vrees ik... Deel een komt deze week binnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » ma aug 23, 2021 10:38 pm

Ik had ook eens gezocht, maar ik vind 'm ook nergens meer.. Vreemd!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » wo aug 25, 2021 7:45 pm

Goed, Road Salt Two en Scarsick uiteindelijk dan maar tweedehands via Ebay Duitsland besteld. In theorie is de collectie PoS studioalbums daarmee compleet (Road Salt One en Entropia komen beide eind van de week binnen).

Nu net Remedy Lane Re:Visited en In The Passing Light Of Day binnen gekregen. De Remedy Lane heruitgave is net afgespeeld en damn, dat was een heftige en fantastische zit. The Perfect Element Pt. 1 is een soort van ideaal instapalbum met topmateriaal, maar dat ene stukje extra ontbreekt nog net. Remedy Lane is (uitzondering misschien van Second Love, niet de beste ballad) een behoorlijke creatieve stap beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » vr aug 27, 2021 11:46 am

Road Salt One is net binnen gekomen (even wachten met luisteren tot de werkdag er op zit) en Entropia, Road Salt Two en Scarsick worden op het moment uit Duitsland verstuurd. In The Passing Light Of Day was in ieder geval een uitstekend en vrij rauw/heavy album, ik denk niet dat ik Gildenlöw voorlopig zo agressief heb gehoord als op On A Tuesday. En shit, wat was die gitaarsolo op Angel Of Broken Things goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » ma aug 30, 2021 12:43 am

Nu ben ik benieuwd wat je van die andere albums vind! Ik ben ook weer helemaal in een PoS flow gekomen, waarbij ik op de dag dat ik op vakantie vertrok ook Scarsick en Remedy Lane weer eens heb gedraaid. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik beide platen top vind!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » ma aug 30, 2021 10:58 am

Road Salt One zal nooit een favoriet worden, maar slecht is het zeker niet. Sisters blijft wel de favoriet, maar ook Where It Hurts, Of Dust, Linoleum en Sleeping Under The Stars vind ik erg goed. Extra benieuwd naar deel 2 nu.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » di aug 31, 2021 10:24 pm

Goed, nu ik de rest ook binnen heb, ben ik maar meteen begonnen bij het begin Entropia. Jeroen, schaf deze dan sowieso maar blind aan. Sterker nog, deze en alles tot en met Remedy Lane zou echt wel jouw straatje moeten zijn. Entropia is in ieder geval een energieke, eigenzinnige plaat die jou zeker zou moeten bevallen. En shit, wat is Oblivion Ocean een prachtig lied.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » di aug 31, 2021 11:56 pm

Ik moet bekennen dat de eerste 2 platen bij mij nog steeds niet echt geland zijn. Met uitzondering van die afsluiter van Entropia met die vette riff (zegt genoeg dat ik de titel niet zomaar kan noemen). Ik vermoed dat ik er wat meer aandacht aan moet geven.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » wo sep 01, 2021 12:05 am

Scarsick is een van mijn favorieten tot nu toe, wonderbaarlijk genoeg. De haat in songs als Spitfall, Cribcaged en America komt op allerlei verschillende manieren naar boven, maar het is altijd intens. Scarsick en vooral Idiocracy zijn daarnaast ook echt verbazingwekkend mooi. Ik kan me ergens voorstellen dat dit album de fans van voorheen weg zou jagen, maar dan luister je vooral heel oppervlakkig naar de muziek. Een heerlijk afwisselende en spannende plaat!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Johan » wo sep 01, 2021 12:18 am

Ik vond Scarsick ook prachtig veelzijdig toen ik ' m laatst weer eens op had. Ieder nummer zo anders, maar zo raak! En van Disco Queen krijg ik altijd zo'n goeie zin. :D

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door KoenM » do mar 24, 2022 3:35 pm

Godver. Wat is Panther toch goed. Weinig albums die me de laatste jaren zo wisten te raken. Perfect compatibel met mijn gevoelswereld, zonder al te hoogdravend te willen klinken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation

Bericht door Johan » do mar 24, 2022 7:28 pm

He, jammer. Ik hoopte stiekem op nieuws van een nieuw album! Maar Panther blijft top inderdaad! Maar ik vind eigenlijk alle platen sinds Scarsick allemaal hun charme hebben en weinig mindere nummers.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Road Salt One

Bericht door Lennert » do mar 24, 2022 9:12 pm

KoenM schreef: do mar 24, 2022 3:35 pm Godver. Wat is Panther toch goed. Weinig albums die me de laatste jaren zo wisten te raken. Perfect compatibel met mijn gevoelswereld, zonder al te hoogdravend te willen klinken.
Panther is fantastisch, samen met Scarsick wel het album dat ik het meeste beluister. Vooral Icon raakt me tekstueel echt iedere keer ongelooflijk goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie