Ghost

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » do jun 14, 2018 3:49 pm

Verslaafd.

Someone's flesh is rotting tonight.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » vr jun 15, 2018 1:07 pm

Idem hier. Nooit verwacht dat Ghost me met dit nieuwe album alsnog overtuigd om alles van ze weer te ontdekken.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jul 04, 2018 3:36 pm

Dat laatste nummer, hoor ik daar niet Aviv Geffen van Blackfield?

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Ghost

Bericht door Hieronimus » wo jul 04, 2018 4:39 pm

Dat is ene Vincent Pontare, naar het schijnt: https://www.metal-archives.com/albums/G ... ers_lineup.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Ghost

Bericht door Draconian » di jul 17, 2018 10:06 am

Dat instrumentale nummer Miasma op de nieuwe plaat: hemels!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » di jul 17, 2018 3:08 pm

Ik heb Prequelle nog een paar kansen gegeven, maar het doet me echt helemaal niks. Het contrast afgelopen zaterdag tussen nieuw en oud werk was ook vrij duidelijk. Rats en Dance Macabre zijn de betere songs van de laatste plaat, maar alsnog braaf en wel heel erg gelikt. Waar Meliora heel sterk speelde met de grootsheid van Metropolis, is de nieuwe vooral een wat goedkope manier om te scoren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » di jul 17, 2018 4:57 pm

Ik mis ook iets op Prequelle. Vooral de sinistere, typerende Ghost-sfeer. Forge is een akelig goede songwriter, dat staat vast. Maar waar Meliora echt een compleet album is, vind ik Prequelle meer een verzameling van losse nummers zonder eenheid.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » di jul 17, 2018 6:20 pm

Weergaloze poprock. Ik blijf em maar draaien. Meliora was ik sneller zat, al vind ik die ook tof.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » di jul 17, 2018 7:38 pm

Dit is het soort album waarbij ik het vakmanschap kan prijzen en waarderen tot op zekere hoogte, maar bij mij persoonlijk beklijft het niet
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » di jul 17, 2018 8:01 pm

innuendo schreef:Ik heb Prequelle nog een paar kansen gegeven, maar het doet me echt helemaal niks. Het contrast afgelopen zaterdag tussen nieuw en oud werk was ook vrij duidelijk. Rats en Dance Macabre zijn de betere songs van de laatste plaat, maar alsnog braaf en wel heel erg gelikt. Waar Meliora heel sterk speelde met de grootsheid van Metropolis, is de nieuwe vooral een wat goedkope manier om te scoren.
Ik ben nooit een Ghost-fan geworden, maar ik vind wat ik heb gehoord van de nieuwe ook beduidend slapper dan het oudere materiaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » do sep 12, 2019 8:25 pm

Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » do sep 12, 2019 10:44 pm

Hmm. Dat orgeltje klinkt wel erg cheap. Niet echt onder de indruk van dit nummer.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr sep 13, 2019 6:09 am

Ik moest eigenlijk vooral lachen. Grappig en blij. Echt uitgesproken goed kan ik het ook niet noemen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr sep 13, 2019 8:45 am

Haha, dat is echt het slechtste nummer van die gasten ooit. Wat een troep.

Op de single op Spotify staat nog een ander nummer, Mary On A Cross, die lijkt best te pruimen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » za sep 14, 2019 9:41 am

Ik vind de vocalen wel lekker. Hij gaat er iets meer voor. In de basis klinkt het als een degelijk Ghost nummer, maar dat orgeltje klinkt niet erg lekker idd.
Heerlijk Helder Taalloeder

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » do okt 15, 2020 6:13 pm

In Solitude- en ex-Ghost-gitarist en componist HENRIK PALM heeft een tweede solo-album uitgebracht, 'Poverty Metal'.
Heerlijke eclectische duistere rockmuziek met een indiepoprandje. Denk aan Ghost/In Solitude meets Voivod, Bauhaus, Arcade Fire en Sleepytime Gorilla Museum:

https://youtu.be/k3IPg0JGNj8

https://youtu.be/tsj5SWbZl4o

https://youtu.be/tsj5SWbZl4o?list=RDtsj5SWbZl4o

Waarom werkt embedden met youtube niet meer?

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » do okt 15, 2020 7:56 pm

Ghost meets voivod? Dat belooft wat.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr okt 16, 2020 9:26 am

Draai anders Angel Rat eens. Die plaat lijkt bijna een blauwdruk voor het latere Ghost-werk, zonder de satanische thematiek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » vr okt 16, 2020 9:48 am

Ik hoor dat ook wel terug in Ghost, net als The Devil's Blood, In Solitude, Mercyful Fate, ABBA, Blue Oyster Cult en gek genoeg Warlord.

Toch is wel wat jammer, dat creatievere, meer duistere bands als TDB en In Solitude langzaam in de vergetelheid terecht komen en Ghost de populariteit van populistische paupermetalbands als Sabaton en Powerwolf bereikt heeft. Het is toch een beetje de Metallica van de occult rock (op mijn middelbare school zaten alto-Metallica-fans nooit te wachten op Testament of OverKill: dat maakt hun wereld alleen maar onoverzichtelijk). Die Tobias Forge schrijnt overigens geen fris type te zijn, zo gaan de geruchten. Henrik Palm verwijst met zijn nummer 'Bully' naar de financiële uitbuiting door de Ghost-oprichter.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr okt 16, 2020 9:49 am

Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:48 amGhost de populariteit van populistische paupermetalbands als Sabaton en Powerwolf
U riep?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » vr okt 16, 2020 9:56 am

Een Mac Donalds-afvloeisel van al langer bestaande, complexere muzikale traditie. Kunst en kitsch. High culture en Low culture. High brow, low brow.

Bij bands als In Solitude, TDB, etc. merk je dat de muziek echt vanuit passie wordt gemaakt, en niet zo zeer in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine. Dat gevoel heb ik ook bij veel Amerikaanse (black metal)bands, terwijl het bij Nuclear Blast-achtige Europese bands echt een 'plaat-tour-merchandise'-cyclus is. Sommige bands zitten daar tussenin, zoals Blind Guardian (zowel kunst al kitsch).

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 9:59 am

Probeer jij nu niet jouw eigen complexe wereld overzichtelijker te maken Kees? De steek naar Forge getuigt ook van een ééndimensionale blik als ik even advocaat van de Duivel ('s bloed) mag spelen. :-D
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr okt 16, 2020 10:10 am

Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:56 am Een Mac Donalds-afvloeisel van al langer bestaande, complexere muzikale traditie. Kunst en kitsch. High culture en Low culture. High brow, low brow.

Bij bands als In Solitude, TDB, etc. merk je dat de muziek echt vanuit passie wordt gemaakt, en niet zo zeer in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine. Dat gevoel heb ik ook bij veel Amerikaanse (black metal)bands, terwijl het bij Nuclear Blast-achtige Europese bands echt een 'plaat-tour-merchandise'-cyclus is. Sommige bands zitten daar tussenin, zoals Blind Guardian (zowel kunst al kitsch).
Dit is dus gewoon overdreven he Kees.
Dat iedereen hier Sabaton en Powerwolf niet leuk vindt omdat het (ik druk het even gesimplificeerd uit, laat dit even) commercieel en toegankelijk is, is verder prima en dat ga ik ook niemand kwalijk nemen, maar het afdoen als een 'in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine' is wel heul makkelijk.
'Low brow'? 'Low culture'? Je klinkt wel erg verheven nu. Meh.

[edit]
Je lijkt ook complexe muziek gelijk te stellen aan 'gemaakt met passie' en simpelere muziek aan 'in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine'. Dat is een beetje te kort door de bocht, denk ik. Als je kijkt naar een live-optreden van bijvoorbeeld Sabaton zie je dat die gasten er bakken met passie in flikkeren, zowel live als in de verhalen achter de meeste teksten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » vr okt 16, 2020 10:23 am

KoenM schreef: vr okt 16, 2020 9:59 am Probeer jij nu niet jouw eigen complexe wereld overzichtelijker te maken Kees? De steek naar Forge getuigt ook van een ééndimensionale blik als ik even advocaat van de Duivel ('s bloed) mag spelen. :-D
Daar heb je een punt; een beetje wel ja. Wat betreft Forge wil ik even benadrukken dat het over geruchten gaat: ik heb nog geen concrete uitspraken of bewijzen van ex-muzikanten gezien (mogelijkerwijs zitten ze aan juridische verplichtingen vast). Het eerste album van Ghost was echt top; vergelijkbaar met de tweede albums van de landgenoten van In Solitude en Portrait. Daarna nam voor mij de kwaliteit van de latere albums behoorlijk af, terwijl het publiek juist groeide. Het zou best kunnen dat een band als Ghost als een 'gateway' functioneert en een mainstreampubliek ook bekend laat maken met bands als TDB, In Solitude, Hell, etc. Volgens mij zou Forge dat ook best willen doen: ''He Is'' is een ode aan Selim Lemouchi, maar als ik dat aan Nederlandse Ghost-fans vertel, weten ze vaak niet over wie ik het heb. Dan krijg je eerder een idee dat bands als Ghost en Sabaton een soort van 'stop' zijn voor het leren kennen van diepere undergroundfans.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » vr okt 16, 2020 10:34 am

dako schreef: vr okt 16, 2020 10:10 am
Kees schreef: vr okt 16, 2020 9:56 am Een Mac Donalds-afvloeisel van al langer bestaande, complexere muzikale traditie. Kunst en kitsch. High culture en Low culture. High brow, low brow.

Bij bands als In Solitude, TDB, etc. merk je dat de muziek echt vanuit passie wordt gemaakt, en niet zo zeer in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine. Dat gevoel heb ik ook bij veel Amerikaanse (black metal)bands, terwijl het bij Nuclear Blast-achtige Europese bands echt een 'plaat-tour-merchandise'-cyclus is. Sommige bands zitten daar tussenin, zoals Blind Guardian (zowel kunst al kitsch).
Dit is dus gewoon overdreven he Kees.
Dat iedereen hier Sabaton en Powerwolf niet leuk vindt omdat het (ik druk het even gesimplificeerd uit, laat dit even) commercieel en toegankelijk is, is verder prima en dat ga ik ook niemand kwalijk nemen, maar het afdoen als een 'in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine' is wel heul makkelijk.
'Low brow'? 'Low culture'? Je klinkt wel erg verheven nu. Meh.

[edit]
Je lijkt ook complexe muziek gelijk te stellen aan 'gemaakt met passie' en simpelere muziek aan 'in de eerste plaats als een stabiel inkomen-genererende machine'. Dat is een beetje te kort door de bocht, denk ik. Als je kijkt naar een live-optreden van bijvoorbeeld Sabaton zie je dat die gasten er bakken met passie in flikkeren, zowel live als in de verhalen achter de meeste teksten.
Tuurlijk, ik ben in dit geval een snob, dat zal ik niet ontkennen. Ik wil echter niet gaan claimen dat de ene band inherent objectief beter muziek dan de ander maakt. Dat een band als Sabaton passie heeft is heel goed mogelijk, maar dan in de eerste plaats voor het gehele muzikantenleven dat ze leiden; de aandacht, de live-optredens, massa's mee horen zingen met de teksten die je hebt geschreven, etc. Ik vraag me alleen af of bands als Sabaton ook zo lang waren doorgegaan als ze allemaal een andere fulltimebaan zouden hebben en hun muziek schrijven, opnemen en touren in de avonduren, weekenden en spaarzame vakanties, zoals veel Amerikaanse metalbands en kleine Europese bands soms al twintig jaar doen.

Ik denk dat als je eenmaal succes hebt en even van het muzikantenbestaan kan leven, je niet snel die lifestyle wilt laten ontglippen, en je het kost wat kost wilt vasthouden door muzikale concessies te doen, door middel van een simpeler, toegankelijker geluid. Dit is een ontwikkeling die ik gewoon bij veel bands bespeur, ook bij Amerikaanse bands als bijvoorbeeld Iced Earth en Death Angel. Ze transformeren tot 'broodbands', waar de passie meer bij het algehele financieel kunnen leven als muzikant met een muzikantenbestaan komt te liggen dan kost wat kost je muziek, precies zo zoals jij het wilt hebben, ten gehore wilt laten brengen.

Misschien is de creatieve, muzikale koek ook gewoon een keer op, maar moet je wel een gezin onderhouden. Dat blijf je doen wat je kent. Iemand als S.L. is het extremistische andere uiterste.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 10:38 am

Overigens; gaat He Is niet vooral over de broer van Forge die hij verloor? Ik vind Meliora trouwens de beste plaat van Ghost, op de voet gevolgd door Opus.

En het is verder toch prima dat sommige mensen bij Ghost (of Sabaton of Powerwolf) blijven hangen? Niet iedereen heeft die drang om zich verder te verdiepen in muziek. Niet bij iedereen speelt muziek / kunst een even belangrijke rol in het leven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr okt 16, 2020 10:51 am

Kees schreef: vr okt 16, 2020 10:34 am Tuurlijk, ik ben in dit geval een snob, dat zal ik niet ontkennen.
Dan zijn we het hier in ieder geval over eens :' )

Verder; geen idee waar Sabaton de passie vandaan haalt. Als je ziet hoe ze plezier hebben tijdens de optredens speelt dat zeker een rol, als je ziet hoeveel research de zangert in de teksten steekt is dat ook gewoon van belang. Het zal wel.

Dat bands soms concessies doen is zeker waar. Soms is dat prima, ik vind de nieuwe platen van Ghost best te doen, soms is het kut, zo heeft Volbeat wat meuk uitgebracht wat gewoon een open sollicitatie naar een Pinkpop-opreden was, en daar kon ik niks mee.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr okt 16, 2020 2:14 pm

Natuurlijk zeggen de ex-bandleden van Ghost dat. Ze zijn niet voor niets een rechtszaak begonnen. Alleen zijn ze nooit echt bandleden geweest. Het is een troep huurlingen die mocht opdraven voor opnames en shows, meer niet. Daar werden ze keurig voor betaald (heeft de rechter ook uitgesproken).

Is Forge dan geen fris type? Ach, hij is naast bandleider ook leider van een steeds succesvoller bedrijf. Want dat is Ghost. Dan moet je ook harde ingrepen durven te doen. En soms pakt dat minder leuk uit voor je personeel. Voor de zanger van Volbeat geldt hetzelfde. Gaan ook verhalen over rond dat het een absolute heerser zou zijn. Logisch, want anders houd je je band niet op de rails.

Denk je dat Steve Harris en Rod Smallwood de kassa ook niet in de gaten houden tijdens het maken van een plaat? Als je denkt dat het allemaal teruggetrokken, brave borsten zijn heb je het mis. Wil niet zeggen dat ze niet aardig of sympathiek zijn, maar het zijn vaak ook door de wol geverfde zakenmensen die niet terugdeinzen voor harde acties. Anders kun je jezelf gewoon niet staande houden in de muziekwereld.

Ik vind Ghost gaaf. Sabaton kan ik ook goed waarderen. Zoals ik al vaker heb gezegd, vind ik dat die bands een bepaalde rol in de metalwereld vervullen. Zij zijn de springplank voor nieuwe liefhebbers, zoals Metallica dat ook ooit was (en voor velen misschien wel is). Er zijn vast genoeg mensen die daar blijven hangen en er tevreden mee zijn, maar er zijn er ook genoeg die wel verder de metalwereld verkennen en zo voor frisse aanwas zorgen. Dus kap nou eens met dat elitaire gezever. Als er een doelgroep voor is, heeft een band bestaansrecht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr okt 16, 2020 2:19 pm

Overigens juich ik de muzikale ontwikkeling van Ghost van harte toe. Ik krijg Prequelle maar niet kapot gedraaid. Zo catchy hoor je ze zelden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Ghost

Bericht door scorpion » vr okt 16, 2020 2:33 pm

Ik snap dat gezeik op sabaton of powerwolf ook nooit zo. Wat dat betreft zijn veel metalheads ontzettend bekrompen. Vanaf dat een band populair wordt is het ineens kut. Ik zet net zo lief amaranthe als een Drudkh of een peste noire op.

Ik luister vaak ook de bands voor welke mood ik in ben. Ik heb lang niet altijd zin in dat complexe gedoe. Ik vind juist heel veel technische bands niks omdat ik daar juist een "ziel"in mis.

En die nieuwste van ghost is inderdaad nog steeds geweldig.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 2:54 pm

Klopt voor mij niet helemaal. Ik ben gek van Metallica, Slipknot, Korn, Ghost, System of a Down ... Maar Sabaton en Powerwolf strijken me gruwelijk tegen de haren in. Ik vind het wansmakelijke kitsch. Dat vond ik overigens al van Sabaton toen ik ze zag in het voorprogramma van Dragonforce in de Biebob in 2006. Hetzelfde heb ik bv in iets mindere mate met Amon Amarth en heel die populaire folkmetal scene van pak m beet 10 jaar geleden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr okt 16, 2020 2:58 pm

Dat geeft toch niets. Ik vind Powerwolf ook geen bal aan, maar ze trekken wel een hoop nieuwe mensen, omdat ze zo toegankelijk zijn en een bepaald showelement uitdragen. Ik houd ook niet van die folkmetalbandjes als Korpiklaani en latere Ensiferum en ik walg werkelijk van Alestorm. Dat vind ik gruwelijk kut. Maar dat is gewoon smaak. Er was een tijd dat ik me daar ook druk om maakte en ging zeiken op een ander als ze een bepaalde band goed vonden, maar die tijd is voorbij. Ik voel me eerlijk gezegd stukken beter :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » vr okt 16, 2020 2:59 pm

Sabaton is kitch, ontdekte hij bij fucking DragonForce :' )

(Allemaal prima hoor Koen, vind dit gewoon grappig)
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 3:08 pm

Dragonforce is als cocaïne en comedy tegelijk. En absoluut kitsch idd. Van Sabaton word ik chagrijnig.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Ghost

Bericht door Bleek No. 1 » vr okt 16, 2020 3:21 pm

Alestorm is je vervelende dronken oom die met ieder biertje steeds meer leugens bij elkaar raapt omdat z'n eigen leven ontzettend treurig is.

Daarnaast vind ik Kamelot ook zo ontzettend ruk.

Maar Ghost kan ik prima luisteren. Die nieuwe is (inderdaad) catchy as hell.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » vr okt 16, 2020 4:47 pm

Kamelot vind ik ook niets inderdaad. Gek, want die muzikanten en zangers zijn altijd goed. Maar op de één of andere manier klinken zowel Khan als Karevik geremd bij Kamelot. Alsof ze rekening moeten houden met de buren. Khan klinkt mijns inziens echt veel gaver bij Conception (laatste plaat is top!) en Karevik doet het ook stukken beter bij Seventh Wonder en Ayreon.

Datzelfde heb ik eveneens bij Floor Jansen en Nightwish. Ze heeft nogal veilige zanglijnen op de laatste twee cd's, terwijl ze op die liveplaat van het Wacken-concert echt voluit gaat. Heel vreemd.

En Alestorm. Ik kan er niet over uit hoe matig ik die band vind. Ik heb ze toen gezien op Fortarock en dat was echt een groot drama met al dat zuurstokkenfeest op het podium. Die irritante kerel met z'n keytar maakte het af. Maar goed, ieder z'n ding.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr okt 16, 2020 5:16 pm

Ontopic W o l f g a r d !
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » do jan 20, 2022 5:06 pm



Nieuwe single - vind hem beter dan Hunter's Moon. Plaat aangekondigd: Impera. Staat inmiddels in de pre-order.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » vr jan 21, 2022 4:11 pm

Ik hoorde 'm gisteren ook. Op zich niet verkeerd. Had zo op de vorige kunnen staan wel.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Ghost

Bericht door Heyoka » vr jan 21, 2022 5:39 pm

De eerste keer dat ik een nummer van Ghost hoor en niet direct afhaak. Zal het dan toch iets voor mij kunnen zijn?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » za jan 22, 2022 9:00 am

Ik vind er geen fuck aan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » za jan 22, 2022 11:19 am

Prima liedje! Basisriff klinkt wel iets te bekend, maar die nieuwe plaat komt vast dik in orde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Ghost

Bericht door scorpion » za jan 22, 2022 11:24 am

Ik zag ergens de speelduur van de nummers en zag drie nummers korter dan 2 minuten. Oftewel een intro en 2 intermezzo's. Dat vind ik dan wel weer jammer. Uiteindelijk dus 8 nieuwe nummers waar er al 2 van online staan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » za jan 22, 2022 1:38 pm

Overdaad schaadt. Bij dergelijke catchy poppy muziek moet het allemaal niet te lang duren imo.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Ghost

Bericht door Persistence » ma jan 24, 2022 11:40 am

Heyoka schreef: vr jan 21, 2022 5:39 pm De eerste keer dat ik een nummer van Ghost hoor en niet direct afhaak. Zal het dan toch iets voor mij kunnen zijn?
Bij mij is het precies andersom.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Ghost

Bericht door dako » ma jan 24, 2022 12:29 pm

Tja. Ik vind het wel geinig allemaal. Ghost gaat per album van de typische Ghost-sound meer en meer een poppy kant op die ik niet per se leuk vind, en ooit gaan ze de grens over en vind ik er niks meer aan, maar vooralsnog kan ik dit goed verdragen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » ma jan 24, 2022 1:57 pm

Ik vind de twee vrijgegeven nummers niet per se toegankelijker dan wat op de vorige plaat stond. Het is bij Ghost bij de eerste luisterbeurt altijd even “hmm ik weet het niet”, maar ik merk dat ik deze bij vaker beluisteren alweer veel beter trek. Niets mis mee. Het is Ghost.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » zo mar 13, 2022 6:28 pm

Heerlijke plaat die nieuwe. De duisternis is er nu wel uit, maar de liedjes zijn zo verschrikkelijk catchy en steken zo goed in elkaar, dat me dat geen bal uitmaakt. Een zwakke broeder zit er vooralsnog niet tussen, zeg ik na anderhalve luisterbeurt. Valt me wel op dat het gitaargeluid wat steviger is dan op de voorganger, waardoor Impera toch iets meer metal aanvoelt. Maar verder is dit natuurlijk gewoon razendknappe melodische poprock in een bij vlagen heavy jasje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » ma mar 14, 2022 4:53 pm

Mijn eerste indruk is ook wel goed. Niet nog softer dan de vorige en weer lekker catchy nummers.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » ma mar 14, 2022 7:14 pm

Laatste paar dagen keer of 4 / 5 geluisterd. Wordt steeds beter. Dat laatste nr: heerlijke Whitesnake solo en Faith No More baslijn.

Erg mooie uitvoering in vinyl met booklet van 28 pagina's!
Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie