Ghost

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » di jun 09, 2015 2:09 am

Persistence schreef:Saaie supermarktmuziek
Word.

Ik zie al eerdere vergelijkingen met The Devil's Blood voorbij komen, no way dat het qua talent ook maar ergens in de buurt komt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » di jun 09, 2015 11:56 am

Nou ja, zo dramatisch slecht vind ik het nou weer ook niet. Overtuigend is het allerminst, weinig variatie.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » di jun 09, 2015 5:52 pm

+1

Ghost weet inmiddels heel goed hoe ze het grote publiek moeten aanspreken en maakt daarvan volop gebruik. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Het is inderdaad niet goed, maar eerlijk gezegd had ik erger verwacht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Laus » do jun 11, 2015 9:57 am

Maar eens wat van bekeken en geluisterd.

Gaan we niet meer doen.

Bah.

Pestmeester
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 20, 2010 4:43 pm

Re: Ghost

Bericht door Pestmeester » do jun 11, 2015 3:07 pm

Ja, ik vind 't nieuwe nummer ook wel lekker. Natuurlijk klinkt de muziek wat soft en cheesy misschien, maar dat vind ik tussen al het zware metaalwerk ook wel eens lekker. Leuk als de buren op bezoek zijn; praat toch wat meer ontspannen dan met Abigor op de achtergrond o.i.d.. Nou ja, totdat ze naar de tekst luisteren natuurlijk. ^_^

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ghost

Bericht door Johan » vr jun 12, 2015 3:00 pm

Ik vind het eerlijk gezegd ook best te doen. De eerste twee albums bevallen mij goed. Als single zal dit vast de meest radiovriendelijke track zijn?

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door yesferro » do jun 18, 2015 1:37 pm

Die intro doet me sterk aan Dream Theater denken, leuk nummer, blijft meteen in je hoofd hangen
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Ghost

Bericht door Heidewolf » ma aug 17, 2015 10:55 pm

Het album is al legaal in zijn geheel te luisteren:
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Ghost

Bericht door Tox » di aug 18, 2015 10:32 am

Na het wat mindere Infestissumam dacht ik dat het voor mij afgelopen was met Ghost, maar dit overtreft toch wel weer m'n verwachtingen, ook al is het allemaal wat toegankelijker.
Dit is gewoon steengoed.
NOT MY FUCKING TEMPO

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Ghost

Bericht door Persistence » di aug 18, 2015 6:28 pm

Wat is hier zo goed aan dan ? De simpliciteit en het "la-la-la, tumdietumdiedum" gehalte van deze muziek irriteert me mateloos...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Took » di aug 18, 2015 6:29 pm

Persistence schreef:Wat is hier zo goed aan dan ? De simpliciteit en het "la-la-la, tumdietumdiedum" gehalte van deze muziek irriteert me mateloos...

goed luisteren, er is namelijk heel wat meer aan de hand dan zo op het eerste gehoor lijkt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Ghost

Bericht door Hieronimus » wo aug 19, 2015 10:09 am

Daar ben ik ook nog niet achter, inderdaad. Ik bedoel, het is pakkend, ja, en het heeft wat meer dan écht simpele popdeuntjes, inderdaad, maar wat is nou hetgeen dat dit zo steengoed maakt?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » wo aug 19, 2015 12:31 pm

Ik hoor het ook niet. Maar goed, ik begrijp Sabaton ook niet en beide bands hebben natuurlijk een flinke dosis uiterlijk vertoon en simplisme.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Ghost

Bericht door enforcer78 » wo aug 19, 2015 2:04 pm

Tja ik ben er ook nog niet achter, vind het maar een imagobandje dat Ghost maar goed daar is ook publiek voor...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2015 3:45 pm

Ben ook benieuwd naar wat er zo spannend is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Ghost

Bericht door Tox » wo aug 19, 2015 4:06 pm

Nou, zo spannend is het allemaal niet, dus dat zal wel gaan tegenvallen. :P

Ik vind het album wel erg goed, nadat ik Infestissumam tegen vond vallen.
Het is inderdaad poppy, maar de sound en sfeer zorgen voor een heel genietbaar geheel vind ik.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » wo aug 19, 2015 11:26 pm

Er lijkt geen middenweg te zijn bij Ghost, of het is steengoed of het is kut :-D
Al moet ik wel zeggen dat het blijkbaar "in" is om het kut te vinden.
Ik vond de eerste plaat Opus huppelerpup erg sterk.
Het tweede album vond ik daarentegen dan weer erg matig.
De argumenten waarom Ghost echt kut zou zijn vind ik wel erg zwak.

Als je de muziek slecht vindt, ok, maar uiterlijk vertoon en imago als argument?
We zitten op een forum van metalfan in hemelsnaam. Metal is één en al uiterlijk vertoon en imago.
Hoewel ik zeker niet alle nummers even sterk vind, zitten er gewoon leuke AOR-elementen in de muziek. Als grote BÖC-fan vind ik het debuut dan ook vooral erg vermakelijk
Met of zonder boosaardige Sinterklaas als zanger.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » wo aug 19, 2015 11:42 pm

Ghost is ook wel van een heel andere orde dan Sabaton. Zolang Ghost overigens niet te poppy is, vind ik het heel goed te doen. Catchy maar sinister.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » do aug 20, 2015 8:42 am

Ik kies wel voor de middenweg. Paar leuk popsongs, met name op het tweede album. Eerste album deed me niets.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » do aug 20, 2015 10:36 am

Mollusk schreef:Er lijkt geen middenweg te zijn bij Ghost, of het is steengoed of het is kut :-D
Al moet ik wel zeggen dat het blijkbaar "in" is om het kut te vinden.
Ik vond de eerste plaat Opus huppelerpup erg sterk.
Het tweede album vond ik daarentegen dan weer erg matig.
De argumenten waarom Ghost echt kut zou zijn vind ik wel erg zwak.

Als je de muziek slecht vindt, ok, maar uiterlijk vertoon en imago als argument?
We zitten op een forum van metalfan in hemelsnaam. Metal is één en al uiterlijk vertoon en imago.
Hoewel ik zeker niet alle nummers even sterk vind, zitten er gewoon leuke AOR-elementen in de muziek. Als grote BÖC-fan vind ik het debuut dan ook vooral erg vermakelijk
Met of zonder boosaardige Sinterklaas als zanger.
Dat het 'in' is om de band kut te vinden, vind ik dan persoonlijk ook weer een makkelijke kritiek, als je kunt onderbouwen waarom een band kut is, dan is een beroep op de massa niet nodig.

Ik vind de band niet kut, ik vind de band uitzonderlijk saai. Sabaton vind ik oprecht kut, Ghost doet met gewoon niet heel veel. Ik ben ook groot BÖC-fan, maar hoor bij BÖC veel meer gelaagdheid, venijn, creativiteit en/of kunde dan ik bij een Ghost hoor. Dat het poppy is maakt me niets uit, ik vind het dan gewoon uiteindelijk niet zo heel interessant. Met betrekking tot het uiterlijk vind ik overigens wel dat er mijns inziens een te groot contrast is tussen het eville uiterlijk en de in mijn optiek veel te lieve muziek.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » vr aug 21, 2015 11:46 am

Dat je het saaie muziek vind ik een prima argument. Struikelde alleen over het uiterlijk vertoon argument.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » vr aug 21, 2015 12:08 pm

En dat was nog geeneens bedoeld als een punt van kritiek, omdat ik het in deze context alleen gebruikte als vergelijking met Sabaton, een andere band die erg catchy is en veel aandacht besteedt aan de show.

Maar goed, als ik kritiek lever op het feit dat ik vind dat de band's uiterlijke vertoon niet overeenkomt qua sfeer met de lichtvoetige songs, dan heb ik daar een legitiem argument me dunkt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Ghost

Bericht door Gilbert » vr aug 21, 2015 12:59 pm

Lennert, volgens mij ben je gewoon jaloers dat Ghost (momenteel) meer succes heeft dan Blue Öyster Cult en zoek je wanhopig "rationele" excuses om je afgunst te rechtvaardigen. :P (Ik zeg niet dat ik een haar beter ben hoor, als het gaat om nieuw werk van bands als Metallica, Iron Maiden en Queensrÿche bijvoorbeeld.)

Wat het derde album van Ghost betreft, verwacht ik dat hij eind december in mijn eindejaarslijstje zal opduiken. Al komt dat ook doordat ik schrikbarend weinig nieuwe albums (in zijn geheel) beluister. In elk geval vind ik Meliora niet misstaan in een eindejaarslijstje. Misschien moeten we over een of twee weken maar eens een frontpage-poll wijden aan Ghost om te peilen wat de gemiddelde metalfan van Meliora (en Ghost in zijn algemeen) vindt. Na de aankomende platen van Iron Maiden en Slayer is de nieuwe van Ghost sowieso de cd waar de lezers van Metalfan.nl (volgens de poll van vorige week) het meest naar uitkeken, dus de groep is best populair onder de bezoekers van deze site.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » vr aug 21, 2015 1:36 pm

Gilbert schreef:Lennert, volgens mij ben je gewoon jaloers dat Ghost (momenteel) meer succes heeft dan Blue Öyster Cult en zoek je wanhopig "rationele" excuses om je afgunst te rechtvaardigen. :P (Ik zeg niet dat ik een haar beter ben hoor, als het gaat om nieuw werk van bands als Metallica, Iron Maiden en Queensrÿche bijvoorbeeld.)
Maar ik luister pas echt actief Blue Öyster Cult sinds dit jaar en Ghost vind ik al een paar jaar niets aan ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Ghost

Bericht door Mollusk » vr aug 21, 2015 2:06 pm

Lennert schreef:Maar goed, als ik kritiek lever op het feit dat ik vind dat de band's uiterlijke vertoon niet overeenkomt qua sfeer met de lichtvoetige songs, dan heb ik daar een legitiem argument me dunkt.
Dat contrast vind ik eigenlijk wel grappig. Eens een keer wat anders.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Ghost

Bericht door Tox » vr aug 21, 2015 2:43 pm

Toen ik vroeger (pre-brugklas) de albumcovers van Iron Maiden zag dacht ik ook altijd dat het teringherrie zou zijn.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost

Bericht door ketter » vr aug 21, 2015 3:27 pm

Tox schreef:Na het wat mindere Infestissumam dacht ik dat het voor mij afgelopen was met Ghost, maar dit overtreft toch wel weer m'n verwachtingen, ook al is het allemaal wat toegankelijker.
Dit is gewoon steengoed.
Exact hetzelfde hier. From the Pinnacle to the Pit is een erg fijn nummer.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Walter » vr aug 21, 2015 3:31 pm

ketter schreef:
Tox schreef:Na het wat mindere Infestissumam dacht ik dat het voor mij afgelopen was met Ghost, maar dit overtreft toch wel weer m'n verwachtingen, ook al is het allemaal wat toegankelijker.
Dit is gewoon steengoed.
Exact hetzelfde hier. From the Pinnacle to the Pit is een erg fijn nummer.
Idem, hoewel de meningen over Infestissumam erg verdeeld zijn.

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=8811

Pestmeester
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 20, 2010 4:43 pm

Re: Ghost

Bericht door Pestmeester » wo aug 26, 2015 10:24 pm

Ja, heerlijke plaat! Nu al een paar keer kunnen luisteren. Ik moet helaas nog 2 weken wachten op de limited edition vinylset, maar met Apple Music en Spotify komen we al een heel eind.
Mummy Dust vind ik een heerlijk nummer.
Ja, en wat 't met Ghost is? Voor mij misschien juist wel die eenvoud tussen al het technische geweld waar ik ook graag naar mag luisteren. En misschien ook wat nostalgische vleugjes sfeer van oude liefdes zoals Yes, Wakeman, BOC, dergelijk werk; maar dan met een sausje boze paus. Wat gierende orgeltjes. Beetje 80s/90s basic metalriffjes. Gewoon lekker! En als 't ze met een beetje over de top imago en lekkere marketing lukt om een beetje geld te verdienen en plezier te maken? Go for it. Ik vind 't wel grappig allemaal, lekker boos zijn voor satan met een dikke knipoog. :)

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Ghost

Bericht door Gilbert » vr aug 28, 2015 6:17 pm

Nieuws waar Lennert vast blij van wordt: Bon Jovi verkoopt nog steeds beter dan Ghost. ZIe: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=14108.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » vr aug 28, 2015 6:32 pm

Mmm... och... ik moet nog zien of de nieuwste Bon Jovi in mijn ogen uberhaupt beter is dan de laatste Ghost, ik heb ze beide niet volledig gehoord :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Ghost

Bericht door CoenV » vr aug 28, 2015 9:51 pm

Van Bon Jovi heb ik na Bounce niks meer gekocht, al vond ik het titelnummer van Have A Nice Day wel acceptabel.
Favoriet blijft natuurlijk Slippery When Wet, al vind ik de meerderheid van het werk tot 2000 bijzonder oke.

De nieuwe Ghost eerdaags maar eens aanschaffen, ik blijf een groot fan van dergelijke imagorock.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » di sep 01, 2015 6:25 pm

Blinde aanschaf en aangenaam verrast thuis. Het lijkt er gewoon op dat de pop-elementen eruit geknikkerd zijn en dat Ghost veel meer richting oude progrock trekt. Verschillende nummers gehoord die erg sterk zijn en het geheel gaat ongetwijfeld nog groeien. Ik denk dat zelfs jij Lennert dit erg kan waarderen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » vr sep 11, 2015 8:15 am

Ben heel aangenaam verrast! Beste album van de drie imho. Het lijkt alsof het basale en donkere van Opus Eponymous en het weidsere van Infestissumam perfect gesynthetiseerd worden. Het songmateriaal is iig het sterkste dat ze tot nu toe afgeleverd hebben wat mij betreft. Een nummer als He is is toch gewoon kippevel?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » vr sep 11, 2015 8:39 am

Klopt! Ik ben ook erg aangenaam verrast en hoor nu voor het eerst echt de progrockinvloeden, zonder dat ik nare popsmaakjes in mijn mond krijg. He Is is inderdaad erg goed. Ik denk dat Opus Eponymus over het geheel net wat pakkender is, maar Meliora is nu ook mijn favoriet van de band.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost

Bericht door Metalheank » ma sep 14, 2015 11:24 am

KoenM schreef: Een nummer als He is is toch gewoon kippevel?
Ja!
Ik vind het het sterkste Ghost album inmiddels.

Bij Ghost is typisch dat de nummers erg ingetogen en bombastisch tegelijkertijd zijn. Je hoort duidelijk metalteksten, metalzanglijnen en metalriffs, maar die zijn expres wat subtieler en erg timide gespeeld. Vooral de zang is opvallend. De combinatie van 'slappe' zang en de Ghost-speelstijl is moeilijk met andere bands te vergelijken (alleen met een Sacred Blade). Qua opbouw zijn de nummers vrij poppy, wat prima is. Complexiteit opzoeken is geen noodzaak.

Ik snap de kritiek op Ghost goed. Je verwacht en snakt bij Ghost soms naar wat meer (vocale) kracht. Toch dwingt de slappe zang je naar de muziek als geheel te luisteren. Misschien boet de band als geheel dan wel kracht in, mochten ze voor een andere zanger kiezen. Maar ik wel benieuwd hoe een paar nummers met een andere, krachtige zanger (een Robert Lowe) of zangeres zouden klinken.

Alhoewel, vervanging door Robert Lowe is eigenlijk überhaupt geen slecht idee gezien de kostuums:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Metalheank op ma sep 14, 2015 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Ghost

Bericht door Gilbert » ma sep 14, 2015 11:29 am

Metalheank schreef:Alhoewel, vervanging door Robert Lowe is eigenlijk überhaupt geen slecht idee gezien de kostuums:
Alleen krijg je dan live-shows waar de zanger alle teksten van op de grond geplakte papiertjes afleest, toch?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost

Bericht door Metalheank » ma sep 14, 2015 11:31 am

Hehe. Daar vinden ze vast wel iets op. Bijvoorbeeld een karaoke-show met projectie. Kan iedereen, in Katholieke stijl, meedoen :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door KoenM » ma sep 14, 2015 7:34 pm

Visueel zit het ook weer allemaal perfect in elkaar. Vol symboliek voor het oplettende oog.

Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Ghost

Bericht door Hieronimus » do sep 24, 2015 11:45 am

Ghost bevalt me meer en meer, oei. Cirice en He Is zijn gewoon heel erg prettige nummertjes. :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Re: Ghost

Bericht door drdennuz » do sep 24, 2015 3:59 pm

Metalheank schreef:
KoenM schreef: Een nummer als He is is toch gewoon kippevel?
Ik snap de kritiek op Ghost goed. Je verwacht en snakt bij Ghost soms naar wat meer (vocale) kracht. Toch dwingt de slappe zang je naar de muziek als geheel te luisteren. Misschien boet de band als geheel dan wel kracht in, mochten ze voor een andere zanger kiezen. Maar ik wel benieuwd hoe een paar nummers met een andere, krachtige zanger (een Robert Lowe) of zangeres zouden klinken.
Volgens mij is Tobias Forge het grote brein achter het geheel.. Lijkt me dus vrij sterk dat hij ooit vervangen zou worden :P

Qua zang vind ik zijn stijl echt perfect bij de nummers passen. Zeker gezien het image wat men erbij verkondigd.. Het is qua zang erg kerk en koor achtig neergezet.. Destemeer omdat er vrijwel overal minimaal een dubbele zanglijn gezongen wordt..

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » wo sep 30, 2015 6:32 pm

De LP-versie zag er zo mooi uit en hij kostte maar een tientje, dus heb ik Meliora maar eens meegenomen. Heerlijk plaatje met louter goede songs. Dat was in het verleden wel eens anders. Vooral 'He Is' is een ideale popsong. Dus deze band wordt mijns inziens per plaat beter. Het debuut vond ik niks, de opvolger redelijk doch niet bijzonder en de derde goed.

Grappig trouwens Teun. Ik moet bij sommige passages ook denken aan Sacred Blade en Othyrworld. Muzikaal zijn die wellicht wat zwaarder, maar het dromerige karakter is wel te vergelijken.

Ik vraag me trouwens af of deze band met een nummer als 'He Is' een hit zou kunnen scoren op de Nederlandse radio.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Ghost

Bericht door Stoeptegel » wo sep 30, 2015 7:09 pm

Jeroen; waar heb jij de lp voor een tientje vandaan getoverd?
Geen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » wo sep 30, 2015 7:21 pm

EMP in Lingen, Duitsland. De seal was iets open, dus was ie in plaats van 22 euro een tientje. Lagen er twee. Maat van me heeft de andere (zonder seal) meegenomen. Voor de rest geen beschadigingen. Scheelt weer. Voor sommigen zal dat omhulsel wel erg belangrijk zijn (gezien de stijgende waarde). Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Dan loop je natuurlijk wel het boekwerk met schitterende tekeningen mis. De bandfoto's neem ik dan maar op de koop toe :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Lennert » wo sep 30, 2015 7:31 pm

Hmmm. Dat He Is klinkt nog aardig ook. Nog steeds niet helemaal mijn ding, maar al zoveel beter dan het gros wat ik van Ghost heb gehoord.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » wo sep 30, 2015 7:33 pm

Precies. Dat gevoel krijg ik dus ook bij deze plaat. In tegenstelling tot sommige anderen juich ik de druilerige popinvloeden van Mamas And The Papas (herfst!), Abba, The Beatles en weet ik veel wie juist toe. In combinatie met die occulte sfeer werkt dat op deze plaat wel. Eerder vond ik de muziek soms potsierlijk. Nu niet meer. Het hele imago vind ik tegenwoordig wat minder storend. Ze maken er in elk geval een show van die klopt. Of het mijn ding nou is, of niet. Chapeau dus, Ghost.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost

Bericht door innuendo » do okt 01, 2015 10:56 pm

Het is me opgevallen dat de armen van Papa Emeritus steeds verder zakken:

Afbeelding

Afbeelding

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Ghost

Bericht door Tox » do okt 01, 2015 11:01 pm

Ik vind dat ie het nog lang volhoudt.
NOT MY FUCKING TEMPO

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Ghost

Bericht door Kees » di mar 28, 2017 8:01 pm

Een van de ''Nameless Ghouls'', namelijk Martin Persner (Omega), zit niet meer in Ghost en is verder gegaan met het project MAGNA CARTA CARTEL, dat eerder als officieuze voorloper van Ghost functioneerde. Met het onderstaande nummer pakt Persner de draad weer op, en wordt direct duidelijk wie grotendeels verantwoordelijk was voor het typerende geluid van Ghost:

[youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door Kees op di mar 28, 2017 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost

Bericht door Jeroen » di mar 28, 2017 8:10 pm

Tobias Forge is toch de zanger?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie