The Committee - "UTOPIAN DECEPTION" coming soon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » za sep 23, 2017 5:53 pm

Next week we will be releasing the limited edition shirt of Genocide. It will be available from next weekend. Please email to ( tcmerch2017 ( at ) hotmail ( dot ) com ) for your order from next weekend.

Afbeelding

More info at: http://thecommitteeband.weebly.com/offi ... store.html


Next year we will play at Party San open air.

Afbeelding

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » di nov 07, 2017 6:43 pm

And another new video:

Intelligent Insanity - Weapons of Methodology & Duality


Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » vr mar 02, 2018 4:10 pm

Upcoming shows:


Afbeelding


Afbeelding

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » di apr 03, 2018 5:30 pm

Today, we are proud to present you the sixth (and last) video from
the song "Flexible Facts" of our latest album "MEMORANDUM OCCULTUS".

Enjoy!


Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » di jun 04, 2019 7:50 pm

The Committee - Katherine's Chant @ Party San Metal Open Air 2018

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=woPLWjoQpXk[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=woPLWjoQpXk

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » di jun 04, 2019 7:50 pm

News!

The recordings for the new album started a few months ago.

The Committee is proud to announce you that we have signed with District 19 for all European bookings!

More infos at:
http://www.district-19.com

Next shows:

07/06/2019 - GERMANY - Chronical Moshers Open Air
09/06/2019 - BELGIUM - Throne Fest
27/06/2019 - GERMANY - Under The Black Sun Open Air
02/11/2019 - GERMANY - United Forces Festival XIX
13/12/2019 - THE NETHERLANDS - Eindhoven Metal Meeting

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » ma jan 06, 2020 5:19 pm

Here's the full video from our show at Eindhoven Metal Meeting 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=5fKHG3ouJhE

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » di jan 07, 2020 12:15 pm

Dit topic.

:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » di jan 07, 2020 12:47 pm

Metalheank schreef: za feb 22, 2014 3:48 pm Wat is dit allemaal voor gekkigheid.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Bleek No. 1 » di jan 07, 2020 1:50 pm

Ik heb toch eens naar de EP geluisterd vandaag, en het is zeker niet verkeerd. Zeker de bonus track niet.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Bleek No. 1 » di jan 07, 2020 1:52 pm

wyrm schreef: wo dec 03, 2014 7:28 pm Wie dit leest is gek
Kut!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - Holodomor (demo) out on 20/04/2013

Bericht door dako » di jan 07, 2020 2:09 pm

Vladimir TC schreef: ma mei 20, 2013 3:08 pm New review: (Serbian)

„Holodomor“ i The Committee se u potpunosti mogu doživeti samo ako ste upoznati sa dogovorima svetskih moćnika na ostrvu Džekil, kao i sa situacijom u Rusiji, Ukrajini i Moldaviji tokom tridesetih godina prethodnog veka

Pred nama je izuzetno zanimljivo, a bogme i kontroverzno black metal izdanje u režiji internacionalnog sastava THE COMMITTEE, o kojem će se tek pričati i pisati. Za sada nema mnogo podataka o njima, a ovo demo ostvarenje bi trebalo tek da zagolica maštu novinara i fanova, budući da je štampano svega 50 diskova i 50 kaseta.

„Holodomor“ i The Committee se u potpunosti mogu doživeti samo ako ste upoznati sa dogovorima svetskih moćnika na ostrvu Džekil, kao i sa situacijom u Rusiji, Ukrajini i Moldaviji tokom tridesetih godina prethodnog veka, kada je nekoliko miliona ljudi umrlo od gladi, što je po mnogim istoričarima namerno delo Staljina i drugih podređenih mu boljševika. Tim problemom pozabavite se sami, dok ćemo se ovom prilikom koncentrisati na muziku. Ona, istina, ni po čemu nije posebna, ali...

Uvodna „Utopian Deception“ zapravo je standardne forme, ali za doom metal, pa je iz tog razloga zanimljivo čuti kako je ova ekipa efektno uklopila ovaj mračan intro u ostatak priče. „Katherine’s Chant“ je sasvim solidna numera u domenu atmosferičnog black metala, a uši nam ponovo govore da ne slušamo nešto revolucionarno. Naprotiv, rifovi i skale koje čujemo gotovo su nam urezani u korteks jer smo ih čuli bezbroj puta kod hiljade drugih sastava. Međutim, upravo nakon slušanja prve dve pesme shvatamo da ovo izdanje krije nešto zaista posebno u sebi – neizrecivu jezivost. Dok je pomenuti intro urađen tako da bi samo nagovestio nadolazeće zlo, „Katherine’s Chant“ ima toliko mrgodnu, mračnu i turobnu atmosferu da je to stvarno teško dočarati rečima; tom utisku svakako doprinosi poezija koja je direktna i nikoga neće ostaviti ravnodušnim, dok su vokali odrađeni na maestralan način. Dok još uvek pokušavamo da dođemo sebi, pri kraju numere možemo čuti čuvenu „Katyusha“ u black metal maniru, koja nam dodatno ledi krv u žilama i čini da olako stvorimo sliku kako gomile mršavih leševa leže na ulici, dok ostali izgladneli prilaze ne bi li odsekli delove tela gde još ima mesa...

U nastavku možemo čuti naslovnu kompoziciju, gde nas osećaj nespokoja dodatno obuzima. Muzički opet ništa posebno, a udara nas direktno u glavu, uz jezivu poruku „we have surrendered our bread“. Dobar ritam nam drma i telo, dok srce hoće da nam prepukne, koliko zbog činjenice da je čovek sposoban da učini gnusne stvari, toliko zbog toga da je isti taj pojedinac u stanju da preživi sve i svašta. Upravo to The Committee izdvaja u odnosu na druge bendove. Oni zaista uspevaju da određene teme „ubace“ u muziku, što automatski znači da, ipak, slušamo nešto posebno, bez obzira na standardnu formu i ove kompozicije.

Ovaj, po svemu gledano, unikatan demo zatvara „Not Our Revolution“ koja je najmelodičnija i nekako najbliža pagan black metal stilu. Ipak, čak i tom numerom ova ekipa ubada u centar; nakon zaraznih gitarskih melodija i popaljivog ritma dolazi do black metal kucačine koja savršeno ide uz ponuđenu liriku. Kasnijim prelaskom u atmosferične vode, ponovo nas vraćaju na već poznati teren mizerije i nehumanosti, čime su na odličan način zaokružili ovu crnu priču.

„Holodomor“ je, dakle, u potpunosti podređen atmosferi, a čini se da je sve osmišljeno ne bi li ovi muzičari skrenuli pažnju na razne stvari koje su ignorisane od strane javnosti ili spinovane od strane propagandnih mašinerija. Uostalom, The Committee i sami kažu „History is written by the Victors, We are the Voice of the Dead“. I mora se podvući, izuzetnom atmosferom u pesmama i veoma snažnim porukama itekako su uspeli da skrenu pažnju, kako na sebe, tako i na probleme društva u celini koji, samo naizgled, pripadaju davno prošlim vremenima, a zapravo su još uvek oko nas.

Boban Pantoš ................................. 8/10


http://nocturnemagazine.net/impression/ ... -holodomor
:mrgreen:
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door KoenM » di jan 07, 2020 2:51 pm

Ik weet niet wat erger is, dako; een Stalin-vergoelijkende blek band of Sabaton.

Iemand had het hier over communisme. Ik zou het liever over stalinisme hebben. Helder verschil.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » di jan 07, 2020 2:56 pm

KoenM schreef: di jan 07, 2020 2:51 pmIemand had het hier over communisme. Ik zou het liever over stalinisme hebben. Helder verschil.
Doet het ertoe? Mondt communisme niet altijd uit in een bak ellende die vergelijkbaar is met het Stalinisme? In hoeverre verschilt het Stalinistische communisme volgens jou van de (mijns inziens evenmin succesvolle) varianten zoals in China, Noord-Korea en Cuba?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door KoenM » di jan 07, 2020 3:05 pm

Daar moeten we bij een beker lauwe pils eens een meta-boompje over opzetten. Ik heb alvast niet gesteld dat communisme tot iets succesvol kan leiden. Wel moet je de theorie en praktijk uit elkaar houden voor een eerlijke discussie.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » di jan 07, 2020 3:13 pm

- Goed idee. Die beker lauwe pils doen we op Graspop wel, het meta-boompje kan ons beiden dan vast gestolen worden.
- Dat stelde je inderdaad niet, klopt.
- De theorie lijkt in dit geval altijd uit te lopen op dezelfde kutte praktijk. Vind ik boeiend.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » di jan 07, 2020 6:12 pm

Bleek No. 1 schreef: di jan 07, 2020 1:50 pm Ik heb toch eens naar de EP geluisterd vandaag, en het is zeker niet verkeerd. Zeker de bonus track niet.
Mwah, dan luister ik toch liever naar jazz.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » di jan 07, 2020 6:13 pm

dako schreef: di jan 07, 2020 2:56 pm
KoenM schreef: di jan 07, 2020 2:51 pmIemand had het hier over communisme. Ik zou het liever over stalinisme hebben. Helder verschil.
Doet het ertoe? Mondt communisme niet altijd uit in een bak ellende die vergelijkbaar is met het Stalinisme? In hoeverre verschilt het Stalinistische communisme volgens jou van de (mijns inziens evenmin succesvolle) varianten zoals in China, Noord-Korea en Cuba?
Wat is er mis met Cuba ?

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door MetalJan » di jan 07, 2020 7:00 pm

Muzikaal een prima band. Ik heb het optreden op de laatste EMM niet helemaal gezien, maar de vorige keer lieten ze op de achtergrond beelden zien van Ome Stalin en toen dacht ik, misschien niet helemaal politiek correct...

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Bleek No. 1 » di jan 07, 2020 8:15 pm

Persistence schreef: di jan 07, 2020 6:12 pm
Bleek No. 1 schreef: di jan 07, 2020 1:50 pm Ik heb toch eens naar de EP geluisterd vandaag, en het is zeker niet verkeerd. Zeker de bonus track niet.
Mwah, dan luister ik toch liever naar jazz.
Ik ook. Nu heb ik zin in whisky.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Appelflap » di jan 07, 2020 8:32 pm

Persistence schreef: di jan 07, 2020 6:13 pm
dako schreef: di jan 07, 2020 2:56 pm
KoenM schreef: di jan 07, 2020 2:51 pmIemand had het hier over communisme. Ik zou het liever over stalinisme hebben. Helder verschil.
Doet het ertoe? Mondt communisme niet altijd uit in een bak ellende die vergelijkbaar is met het Stalinisme? In hoeverre verschilt het Stalinistische communisme volgens jou van de (mijns inziens evenmin succesvolle) varianten zoals in China, Noord-Korea en Cuba?
Wat is er mis met Cuba ?
Wat is er (meer) mis met (de arme provincies in) China (dan een ander arm land?)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Appelflap » di jan 07, 2020 8:36 pm

Oh en Cuba en Vietnam deden t volgens mij prima toen het communistisch sort of werd
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » wo jan 08, 2020 7:30 am

Persistence schreef: di jan 07, 2020 6:13 pm Wat is er mis met Cuba ?
Enorme armoede, mensen die niet openlijk over het regime durven te praten uit angst voor maatregelen/infiltranten/gevangenisstraffen/controles, een regering die het land nooit heeft kunnen leiden zonder economisch infuus van dan wel de Soviet Unie, dan wel Venezuela (de jaren na het instorten van de Soviet Unie waren een ramp), enorm achtergestelde infrastructuur, openbaar vervoer, medische shit en huizen, voedsel verkrijgbaar op bonnen, ga maar door.

Het is allemaal leuk als je met je reet in Havana of (als je zoiets leuk vindt) Varadero zit, maar achter de toeristische facade zit een enorme bak teringzooi.
Appelflap schreef: di jan 07, 2020 8:36 pm Oh en Cuba en Vietnam deden t volgens mij prima toen het communistisch sort of werd
Geen idee wat betreft Vietnam, maar Cuba ging toen erg lekker.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » wo jan 08, 2020 9:02 am

Aha, ik neem aan dat je mening (deels) gebaseerd is op je eigen impressies aldaar. Interessant want ik heb alleen maar positieve geluiden gehoord over bijvoorbeeld de gezondsheidszorg die ondanks dat het gratis is, toch op wereldniveau(?) blijkt te zijn. Een verre kennis die de middelen ervoor heeft ging voor zijn kankerbehandeling (longkanker met slechte prognoses) naar Cuba en zijn ziekte is nu al een paar jaar met succes in remissie. Dus ook hij is lyrisch over het land. Ik heb dat land vroeger dan ook altijd geïdealiseerd, tot op het niveau van "als ik het zat ben hier, kan ik altijd nog naar Cuba verkassen". Ik denk dat ik nu wel weet waar ik in 2020 heen wil gaan met vakantie. Thanks Daak :-).

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » wo jan 08, 2020 9:19 am

Ik kom hier later even op terug, ben bang dat het een enorm verhaal gaat worden en voor je het weet ben ik dan ineens ontslagen.

Korte samenvatting: ga die vakantie vooral boeken, het is fucking geweldig, maar ga er niet wonen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Jeroen » wo jan 08, 2020 9:31 pm

Eens. Ik vind Cuba ook fantastisch, maar als je de huizen ziet, de ongekende armoede in de steden, het constante gebedel, de propaganda, de bar en boze staat van de wegen en gebouwen (tenzij de staat er wat in doet) en de meer dan onhandige dubbele valuta (waardoor de lokale bewoners dus vrijwel geen toegang hebben tot basale luxe), dan kan die gezondheidszorg nog zo goed zijn.

Overigens kent Cuba inderdaad een uitstekende gezondheidszorg, maar de meeste artsen werken in het buitenland (waar ze een deel van hun salaris moeten afstaan aan de Cubaanse staat) of in het toerisme. Net als docenten, architecten en juristen trouwens. Want in het al genoemde Varadero heb je de kans om dagelijks meer fooi te krijgen (in toeristenvaluta) dan je in een maand of zelfs halfjaar in je ziekenhuis of school verdient. En met die munteenheid kun je dus wel een wasmachine of goede schoenen kopen. Deze munteenheid is dan ook veel meer waard dan de eigen peso, omdat er door de jaren heen een compleet scheve verhouding is ontstaan. De convertible peso was overigens in eerste instantie in het leven geroepen, om de dollar uit te bannen.

Mij staan ook die agrarische scholen op het platteland goed bij. Kilometer na kilometer zie je weer zo'n typisch communistische betonkolos, compleet omgeven door onkruid en getekend door vochtvlekken en schimmel, waar kinderen in het oogstseizoen naartoe gaan om het nobele proletariaat van dichtbij te leren kennen. Uiteraard onder toeziend oog van de grote leiders. Vooral Ché natuurlijk. De man is niets minder dan een godheid daar.

Cuba is bizar. Mooi. Maar wel bizar.

Tip: kijk vooral eens de docu Cuba and The Cameraman. Geeft een uitstekend beeld van zowel positieve als negatieve kanten van het land. Docu is over een periode van veertig jaar gemaakt, waardoor je dus ook Castro nog volop in actie ziet. Niet dat de meeste dorpen in die tijd ook maar iets veranderd zijn. Dat is het aparte. De tijd staat er stil.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » do jan 09, 2020 7:37 am

Exact.

Als je een beetje meer met de mensen probeert te praten dan het standaard 'hoe gaat het'-geneuzel, loopt het gesprek al gauw dood. Alles 'is moeilijk door de blokkade', of 'laten we het maar over honkbal hebben'. Een kerel die ik erover sprak zei dat hij bang was omdat er regelmatig infiltranten van de regering in de cafe's en barren zitten om zulke gesprekken af te luisteren.
Jongeren die ik sprak zijn iets meer open, en dan merk je dat ze heus niet allemaal over het regime zijn te spreken.

En ja, de huizen zijn gratis, maar een enorme bende. Teveel mensen in niet onderhouden, half ingestortte gebouwen. En ja, in Havana stikt het van de hijskranen en bouwactiviteit, maar dat is allemaal in het toeristische centrum van de stad.

Gratis gezondheidszorg, maar ondanks de hoge standaarden en kwaliteit in prive-klinieken, enorme tekorten aan medicijnen en wachtrijen in openbare ziekenhuizen.

Gratis openbaar vervoer, en Cuba was het eerste land met een treinrails in Zuid-Amerika, maar momenteel zijn sommige lijnen al decennia gesloten wegens 'onderhoud', rijdt de grootste lijn tussen Santa Clara en Havana eens per drie dagen, zijn 90% van de bussen die rijden enkel betaalbaar voor toeristen en staan de Cubanen zelf uren te wachten tot er een vrachtwagen of paard en wagen langsrijdt die ze mee kan nemen.

Het toerisme is op dit moment de grootste bron van inkomsten voor het land. Komt deels door die blokkade, natuurlijk. Kun je fucking veel mee verdienen, zoals Jeroen al zei. Gevolg is dat ik taxichauffeurs sprak die arts of nuclear natuurkundige zijn geweest. Toen kregen ze 40 dollar in de maand, nu krijgen ze een tientje per rit van een uur. Idem voor mensen die een bed & breakfast runnen, allemaal ex-dit of ex-dat. De fout die onder Castro veertig jaar geleden al werd gemaakt, toen massaal werd ingezet op de productie van suikerriet zodat alle andere sectoren verwaarloosd werden, wordt nu gemaakt met het toerisme. Vandaar dat ik me ook echt afvraag of alle ellende wel komt door de Amerikaanse blokkade, of dat het ook gewoon een incompetente regering is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een geweldig land, ik ben er twee keer geweest en de derde keer keer ligt in de planning, maar het is absoluut niet het socialistische paradijs wat veel mensen (ik ook hoor) voor ogen hebben. Als toerist kun je eten, drinken, reizen en doen wat je wilt, als Cubaan is het maar afwachten wat er te koop is.

Die documentaire die Jeroen noemt is inderdaad aan te raden, de website die ik hierboven link bevat vertaalde nieuwsberichten uit (kritische) Cubaanse media en is ook erg de moeite, hoewel redelijk vooringenomen qua mening, natuurlijk.

Nogmaals: ga erheen als toerist (en fuck Varadero) en je hebt de tijd van je leven. Blijf er echter niet wonen.

[edit]
Zit het nog even door te lezen en ben bang dat ik te negatief overkom. Bovenstaand relaas slaat in principe alleen op de regering. De mensen zijn enorm vriendelijk, doen hun best je te woord te staan ook al is mijn Soaans en hun Engels compleet ruk, zijn heel erg gul, ook al hebben ze niks. Het eten is opvallend lekker en gevarieerd, het rondrijden in oude auto's is heul tof, ze hebben erg uitgestrekte en mooie natuur. Ik ben fan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Jeroen » do jan 09, 2020 8:02 am

Ga er inderdaad heen en sluit af in Varadero om wat op adem te komen :p.

Maar ja. Die gigantische groepen mensen langs de wegen, hopende op een lift. Damn..

Over eten gesproken. Probeer vooral een van de particuliere restaurants. Vaak gewoon bij mensen thuis. Dat wordt sinds enkele jaren toegestaan op t eiland. Beter dan de staatsrestaurants.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » vr jan 10, 2020 4:52 pm

Beiden bedankt voor de uitgebreide verslagen. Ik kan me nu inderdaad ook een voorstelling maken van het feit dat het dagelijks leven, en dan met name vanuit het perspectief van de bewoners (t.o.v. de overheid), niet perse strookt met het geromantiseerd beeld wat veel mensen die er nog nooit zijn geweest (zoals ik) kunnen hebben. Maar zoals je al aangaf Dako, dat is maar een dimensie van het land. Of je het in een land als Cuba naar je zint zult krijgen hangt ook een beetje van je persoon af. Waar ben je opgegroeid, met welke standaarden ? Eis je van een land waar je gaat wonen minimaal dezelfde standaarden zoals je dat gewend bent in west Europa ? Zo ja, dan kun je naar een zeer beperkt aantal landen emigreren. Je kunt bijvoorbeeld naar Zweden gaan waar de standaarden en de economie (zelfs) beter zijn dan hier. Maar in een dergelijk land zul je je waarschijnlijk ook eenzamer voelen vergleken met de andere "lage standaard" landen. Iedereen leeft daar op zichzelf. Als je denkt in deze extremen dan gaat mijn persoonlijke voorkeur toch uit naar een land met "gemiddelde" standaarden waar mensen nog een beetje normaal met elkaar kunnen omgaan. Of dat land nu Cuba is of gaat worden kan ik nu niet zeggen, ik moet het land nog eerst eens bezoeken maar ik sluit het (nog steeds) niet uit. Maar bedankt ! Ik kan nu mijn verwachtingen in ieder geval even bijstellen voordat ik er heen ga ;).

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » vr jan 10, 2020 4:54 pm

dako schreef: do jan 09, 2020 7:37 am Exact.

Gevolg is dat ik taxichauffeurs sprak die arts of nuclear natuurkundige zijn geweest. Toen kregen ze 40 dollar in de maand, nu krijgen ze een tientje per rit van een uur.
Hier word ik echter wel depri van.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door dako » di jan 14, 2020 12:05 pm

Ja, het is enorm sneu.
En je merkt de gevolgen nu al. Paar jaar terug, onder Obama, werd de relatie tussen de VS en Cuba steeds beter, en werd er in de kleinere kuststeden flink bijgebouwd. Want ja, de Amerikanen zouden. Dertig procent meer toeristen, dacht men. In een jaar of twee, dacht men. Lekker de onderbetaalde baan bij de regering opzeggen, een etage op het huis bijbouwen en een hotel beginnen.
Tot Trump aan de macht kwam, het toerisme enorm afnam en alle bijbouw voor niks bleek te zijn.

Overigens snap ik je verhaal qua wat je gewend bent. Ben het er in dit geval niet mee eens omdat ik denk dat de standaarden in Cuba gewoonweg te laag zijn om een behoorlijke basis te bieden, maar goed, ga er vooral kijken en vorm je eigen mening. Misschien durf je het aan en woon je er over een paar jaar met veel plezier.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » vr jan 17, 2020 1:34 pm

Ik ben overigens benieuwd wat de TO vindt van deze hele discussie over Cuba :P. Heeft het topic toch nut gehad haha.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Persistence » vr jan 17, 2020 1:38 pm

dako schreef: di jan 14, 2020 12:05 pm Ja, het is enorm sneu.
En je merkt de gevolgen nu al. Paar jaar terug, onder Obama, werd de relatie tussen de VS en Cuba steeds beter, en werd er in de kleinere kuststeden flink bijgebouwd. Want ja, de Amerikanen zouden. Dertig procent meer toeristen, dacht men. In een jaar of twee, dacht men. Lekker de onderbetaalde baan bij de regering opzeggen, een etage op het huis bijbouwen en een hotel beginnen.
Tot Trump aan de macht kwam, het toerisme enorm afnam en alle bijbouw voor niks bleek te zijn.

Overigens snap ik je verhaal qua wat je gewend bent. Ben het er in dit geval niet mee eens omdat ik denk dat de standaarden in Cuba gewoonweg te laag zijn om een behoorlijke basis te bieden, maar goed, ga er vooral kijken en vorm je eigen mening. Misschien durf je het aan en woon je er over een paar jaar met veel plezier.
Zeker, ik heb inmiddels wel mijn verwachtingen bijgesteld en ben benieuwd ! Hadden we trouwens al een topic met reisverslagen. Lijkt me interessant.

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "Power Through Unity" coming soon

Bericht door Vladimir TC » wo apr 29, 2020 8:21 pm

First lyric video from our upcoming album "UTOPIAN DECEPTION".
Out on 29.05.2020 via Folter Records on Cd (+patch and lim to 1000), DigiCD and various vinyl editions.

=> https://www.youtube.com/watch?v=R1pkDKPdBrk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Committee - "UTOPIAN DECEPTION" coming soon

Bericht door Jeroen » wo apr 29, 2020 8:29 pm

Vladimir TC gaat er niet op in vrees ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Vladimir TC
Berichten: 51
Lid geworden op: di mei 14, 2013 6:07 pm

Re: The Committee - "UTOPIAN DECEPTION" coming soon

Bericht door Vladimir TC » za aug 22, 2020 2:34 pm


Plaats reactie