A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimenteel

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door Mollusk » vr okt 31, 2014 9:33 pm

wyrm schreef: Last Crack is inderdaad een erg mooie toevoeging hier! Ze hebben echter ook een derde cd (Runheadstartscreaming) met demos. Deze is ook echt de moeite waard. Vooral het nummer "theory" vind ik echt te gek en hoort bij het beste wat ze gemaakt hebben.
Goeie tip wyrm!
De eerste twee albums kende ik al en zijn favoriet hier.
Aan het derde album heb ik me nooit gewaagd, denk vooral vanwege de nieuwe zanger en de vermelding van demo-recordings in de ondertitel van het album.
Onterecht! Want de nummers zijn stuk voor stuk sterk en klinken best 'af' voor demo's.
Het gaat wat meer de alternatieve/grunge kant op. De zanger heeft een wat minder rauwe stem als zijn voorganger, maar kan absoluut zingen!
Al met al een leuke en onverwachte positieve ontdekking, dat derde album.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » ma dec 08, 2014 8:57 pm

Veel van de eerder genoemde bands stammen uit ver vervlogen tijden. Maar één van de beste platen uit dit sub-genre komt toch echt uit 2014! Philm heeft met de plaat Fire from the evening sun een meesterwerk gemaakt die grote kans maakt op de eerste plek in mijn jaarlijstje. Hier het titelnummer van deze plaat: http://www.soundcloud.com/philm_trio/fi ... vening-sun

Zijn er meer bekenden/liefhebbers van de band hier?
I drink therefore I am

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » do okt 22, 2015 8:58 pm

De laatste dagen heb ik Waltari weer eens uit de platenkast gehaald. Met name de wat oudere albums zijn verschrikkelijk afwisselend en avontuurlijk. Big Bang was mijn eerste kennismaking met de band en heeft daardoor bij mij een streepje voor op de rest.

On My Ice:


Color TV:


En het latere werk wat een stuk meer toegankelijk is:


Zijn er hier nog meer liefhebbers van dit rariteitenkabinet?
Op de bekende vraag "Welk album zou je meenemen naar een onbewoond eiland?" zal ik misschien wel een Waltari-album noemen. Je hebt dan alle stijlen bij elkaar, maximale afwisseling. Ik kan me overigens goed voorstellen dat mensen er gestoord van worden, die reactie krijg ik hier meer in mijn omgeving als ik het opzet :shock:
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door Mollusk » do okt 22, 2015 9:17 pm

Tja met dit soort bandjes kun je mij ook blij maken, al ken ik nog niet alles van Waltari. Big Bang is een prettig gestoorde plaat in ieder geval.
Ken je Calfornia van Mr.Bungle, wyrm?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » do okt 22, 2015 10:02 pm

Nee, eigenlijk niet. Heb volgens mij wel eens een nummertje van Mr. Bungle gehoord, maar deze plaat ken ik niet. Vergelijkbaar met Waltari?
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door Mollusk » do okt 22, 2015 10:15 pm

Nogal ja.
California is wel de beste instap voor Mr.Bungle.
Disco Volante is ook erg gaaf, maar behoorlijk taai om te behappen. Het zelfgetitelde album is meer metal en freaky, naar mijn inziens iets te puberaal.





:D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » za okt 24, 2015 10:51 am

Geniale gekte, heerlijk! Ik ga me er in vastbijten. Thanks!
I drink therefore I am

leithinis
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 6:08 pm
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door leithinis » ma nov 23, 2015 5:44 pm

Misschien past deze ook wel in het rijtje:
Monomad
[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=_yHk5nnJKSA [/youtube]

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=AQrhJVoVpcQ [/youtube]

Van de nieuwe generatie!! (ongegeneerde promo :p) Nee, ik benieuwd wat jullie denken en of deze muziek ook in dit genre geplaatst kan worden!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » zo dec 20, 2015 12:51 pm

leithinis schreef:Misschien past deze ook wel in het rijtje:
Monomad
[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=_yHk5nnJKSA [/youtube]

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=AQrhJVoVpcQ [/youtube]

Van de nieuwe generatie!! (ongegeneerde promo :p) Nee, ik benieuwd wat jullie denken en of deze muziek ook in dit genre geplaatst kan worden!
Past hier zéker thuis, mooie bijdrage. Ik ga me erin verdiepen.

Maar wel nadat ik "The Love Album VOL1" van As Light Dies helemaal grijsgedraaid heb. Wat een geweldig album zeg! Verplichte luisterkost voor alle lezers in dit topic. Enorm gevarieerd en gewaagd, maar toch ook erg pakkend en dat is erg knap. De sfeer van de plaat maakt het af. Een album waar je ingezogen wordt. Bijzonder dat ik er (ook hier) nog zo weinig over gehoord heb. Hij is in 2013 uitgekomen, maar het is voor mij de ontdekking van het jaar! Ronduit sensationeel.



I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door Eru Iluvatar » ma dec 21, 2015 8:37 pm

Hee leuk wyrm, echt muziek voor mij. Zat al weer een tijdje op zo'n soort band te wachten: eclectisch, pakkend, maar ook rauw en tegendraads.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » wo dec 30, 2015 2:35 pm

Een plaat die ook echt bij de tijd van het jaar past. Donker, soms guur, sfeervol, etc. Het enige bezwaar wat ik kan bedenken is dat het wel erg kort is. Ik hoop dat VOL2 er snel aankomt.

Na wat speurwerk zag ik dat ze in september bij mij om de hoek hebben gespeeld. Eeuwig zonde dat ik ze toen nog niet kende. Hier misschien iemand die ze wel heeft gezien en er iets over kwijt wil?
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door Heidewolf » do dec 31, 2015 1:10 pm

Mooie muziek van 'As light dies'. Doet me denken aan 'thy catafalque'. Laatstgenoemde is iets minder afwisselend in de nummer zelf, maar het album als geheel is een fijne zit. De hardere passages zijn iets meer metal gericht, maar die worden mooi afgewisseld met ambient.



p.s De eerste pagina van dit topic is ook leuk om weer eens door te bladeren. Het merendeel van die bands heb ik uiteindelijk nog niet geluisterd. Momenteel staat 'Civil Defiance' op. Die band kende ik al, maar te lang geleden geluisterd. Het is net zo als voor je cd-kast en staan denken 'oh ja, die heb ik ook nog'.
Heerlijk Helder Taalloeder

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » wo sep 25, 2019 7:44 pm

Waltari live in ons land: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=34431

Verplichte aanwezigheid voor iedereen die ooit in dit topic gepost heeft!
I drink therefore I am

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: A-typische Metal/Rock: Avant-garde/Alternatief/Experimen

Bericht door wyrm » wo okt 16, 2019 8:22 am

Afgelopen zondag Waltari eindelijk eens gezien. Wat een feest! Enorm prettig gestoord en retestrak! Een aantal leuke verrassingen waaronder een track van "Yeah! Yeah! Die! Die! Death Metal Symphony in Deep C". Kärtsy Hatakka is een goede entertainer die het publiek goed mee weet te krijgen en de band die hij nu om zich heen heeft verzameld is zeer sterk.

Kärtsy vertelde na het optreden dat het nieuwe album over een paar maanden verschijnt en "pretty straight forward" zal zijn, ik wacht het af...

Setlist:

Walkin' in the Neon
Postrock
Skyline
So Fine
Orleans
The Sign
Far Away
Atmosfear
One Day
I drink therefore I am

Plaats reactie