Top 10 Tweeduizend Vijftien
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Echt?
Raar, bij mij werkt de link gewoon.
Misschien zo beter:
http://loudwire.com/20-best-metal-album ... allery-1=2
Raar, bij mij werkt de link gewoon.
Misschien zo beter:
http://loudwire.com/20-best-metal-album ... allery-1=2
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Wat een schijtlijst.Siego schreef:Loudwire heeft een apart lijstje voor metal en rock.
Papa Roach valt (gelukkig) onder de rock.
http://loudwire.com/20-best-metal-albums-2015/
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Hetzelfde verhaal als elk jaar, namelijk niet alles evenveel geluisterd, veel releases gemist en dit is een momentopname, maar:
1. Ghost - Meliora
2. My Dying Bride - Feel The Misery
3. Goatsnake - Black Age Blues
4. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
5. Hollywood Vampires - Hollywood Vampires
6. Shape Of Despair - Monotony Fields
7. Ahab - The Boats Of The Glen Carrich
8. Iron Maiden - The Book Of Souls
9. Mgla - Exercises In Futility
10. The Gentle Storm - The Diary
Lekker veel goeie doom dit jaar, dat sowieso!
1. Ghost - Meliora
2. My Dying Bride - Feel The Misery
3. Goatsnake - Black Age Blues
4. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
5. Hollywood Vampires - Hollywood Vampires
6. Shape Of Despair - Monotony Fields
7. Ahab - The Boats Of The Glen Carrich
8. Iron Maiden - The Book Of Souls
9. Mgla - Exercises In Futility
10. The Gentle Storm - The Diary
Lekker veel goeie doom dit jaar, dat sowieso!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Mijn lijst:Satyr schreef:Mijn top-3 weet ik al, in willekeurige volgorde zijn dat Marduk, Fluisteraars en A Forest of Stars. De rest.... pffff.
1. A Forest of Stars - Behold the Sword You Cannot See
2. Fluisteraars - Luwte
3. Marduk - Frontschwein
4. Dodheimsgard - A Umbra Omega
5. Wederganger - Halfvergaan Ontwaakt
6. Macabre Omen - Gods of War - At War
7. Midnight Odyssey - Shards of Silver Fade
8. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
9. Nightwish - Endless Forms Most Beautiful
10. The Spirit Cabinet - Hystero Epileptic Possessed
Vandaag niet, misschien morgen wel:
Keep of Kalessin
Drudkh
Enslaved
Mgla
Diabolicum
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Op dit moment:
1. Akhlys - The Dreaming I
2. Dodheimsgard - A Umbra Omega
3. Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
4. Azavatar - Azavatar
5. Awe - Providentia
6. Abyssion - Luonnon Harmonia Ja Vihreä Liekki (EP)
7. Cosmic Church - Vigilia (EP)
8. Abominor - Opus Decay (EP)
9. Slidhr - Spit of the Apostate (EP)
10. Lubbert Das - Deluge (EP)
1. Akhlys - The Dreaming I
2. Dodheimsgard - A Umbra Omega
3. Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
4. Azavatar - Azavatar
5. Awe - Providentia
6. Abyssion - Luonnon Harmonia Ja Vihreä Liekki (EP)
7. Cosmic Church - Vigilia (EP)
8. Abominor - Opus Decay (EP)
9. Slidhr - Spit of the Apostate (EP)
10. Lubbert Das - Deluge (EP)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik zie dermate veel A Forest Of Stars dat ik me gewoon begin af te vragen of de band een kans heeft.
Zal wel niet, de mensen die alleen op de frontpage komen luisteren toch alleen Slayer en Iron Maiden dit jaar, maar op het forum zelf is het allemaal fantastisch gesteld!
Zal wel niet, de mensen die alleen op de frontpage komen luisteren toch alleen Slayer en Iron Maiden dit jaar, maar op het forum zelf is het allemaal fantastisch gesteld!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Paar keer geprobeerd, maar ik kan er zelf niet zoveel mee.Lennert schreef:Ik zie dermate veel A Forest Of Stars dat ik me gewoon begin af te vragen of de band een kans heeft.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Doomsower_Mark
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo okt 07, 2015 11:23 am
- Locatie: Tilburg
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
01. Misþyrming - Söngvar elds og óreiðu
02. Macabre Omen – Gods of War – At War
03. Mgla – Exercises in Futility
04. Sorcerer – In the Shadow of the Inverted Cross
05. My Dying Bride – Feel The Misery
06. Windhand – Grief’s Infernal Flower
07. Tribulation – The Children of the Night
08. Paradise Lost – The Plague Within
09. Horrendous – Anareta
10. Crypt Sermon – Out of the Garden
11. Ahab – The Boats of the Glen Carrig
12. Ghost – Meliora
13. Vanum – Realm of Sacrifice
14. Abysmal Darkening – Sub Terra
15. Shape of Despair – Monotony Fields
16. Wederganger – Halfvergaan Ontwaakt
17. Goatsnake – Black Age Blues
18. Terminus – The Reaper’s Spiral
19. Death Karma - The History Of Death & Burial Rituals part I
20. Death Alley – Black Magick Boogieland
Honorable mentions: Witchsorrow, Fluisteraars, Desolate Shrine en Bell Witch
02. Macabre Omen – Gods of War – At War
03. Mgla – Exercises in Futility
04. Sorcerer – In the Shadow of the Inverted Cross
05. My Dying Bride – Feel The Misery
06. Windhand – Grief’s Infernal Flower
07. Tribulation – The Children of the Night
08. Paradise Lost – The Plague Within
09. Horrendous – Anareta
10. Crypt Sermon – Out of the Garden
11. Ahab – The Boats of the Glen Carrig
12. Ghost – Meliora
13. Vanum – Realm of Sacrifice
14. Abysmal Darkening – Sub Terra
15. Shape of Despair – Monotony Fields
16. Wederganger – Halfvergaan Ontwaakt
17. Goatsnake – Black Age Blues
18. Terminus – The Reaper’s Spiral
19. Death Karma - The History Of Death & Burial Rituals part I
20. Death Alley – Black Magick Boogieland
Honorable mentions: Witchsorrow, Fluisteraars, Desolate Shrine en Bell Witch
Doom what thou wilt shall be the whole of the law.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Zoiets:
01. Baroness - Purple
02. Golden Void - Berkana
03. Kylesa - Exhausting Fire
04. Goatsnake - Black Age Blues
05. Vola - Inmazes
06. Faith No More - Sol Invictus
07. Royal Thunder - Crooked Doors
08. No Spill Blood - Heavy Electricity
09. Ghost - Meliora
10. Dead Quiet - Dead Quiet
11. Corsair - One Eyed Horse
12. Leprous - The Congegration
13. The Midnight Ghost Train - Cold Was The Ground
14. Minsk - The Crash & The Draw
15. Graveyard - Innocence & Decadence
16. Sons Of Huns - While Sleeping Stay Awake
17. Mutoid Man - Bleeder
18. Mother's Cake - Love The Filth
19. Black Rainbows - Hawkdope
20. Clutch - Psychic Warfare
En dan vallen er nog een paar gave albums buiten de boot
01. Baroness - Purple
02. Golden Void - Berkana
03. Kylesa - Exhausting Fire
04. Goatsnake - Black Age Blues
05. Vola - Inmazes
06. Faith No More - Sol Invictus
07. Royal Thunder - Crooked Doors
08. No Spill Blood - Heavy Electricity
09. Ghost - Meliora
10. Dead Quiet - Dead Quiet
11. Corsair - One Eyed Horse
12. Leprous - The Congegration
13. The Midnight Ghost Train - Cold Was The Ground
14. Minsk - The Crash & The Draw
15. Graveyard - Innocence & Decadence
16. Sons Of Huns - While Sleeping Stay Awake
17. Mutoid Man - Bleeder
18. Mother's Cake - Love The Filth
19. Black Rainbows - Hawkdope
20. Clutch - Psychic Warfare
En dan vallen er nog een paar gave albums buiten de boot
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Tribulation - The Children of the Night
2. Ghost - Meliora
3. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
4. Amorphis - Under the Red Cloud
5. Swallow the Sun - Songs from the North I, II and III
6. My Dying Bride - Feel the Misery
7. Paradise Lost - The Plague Within
8. Avatarium - The Girl with the Raven Mask
9. Moonspell - Extinct
10. Barren Earth - On Lonely Towers
2. Ghost - Meliora
3. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
4. Amorphis - Under the Red Cloud
5. Swallow the Sun - Songs from the North I, II and III
6. My Dying Bride - Feel the Misery
7. Paradise Lost - The Plague Within
8. Avatarium - The Girl with the Raven Mask
9. Moonspell - Extinct
10. Barren Earth - On Lonely Towers
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Heeft er nou serieus nog niemand Kauan in z'n top 10 (of 20) staan? Wtf. Die is bij mij met A Forest of Stars aan't stoeien om de eerste plek.
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik ben ook een beetje verbaasd dat ik bij nog (bijna) niemand Cruciamentum in de lijst heb zien staan, dat is wat mij betreft dé Death Metal knaller van het jaar!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Tsja, daar heb je het alMadTinus schreef:Ik ben ook een beetje verbaasd dat ik bij nog (bijna) niemand Cruciamentum in de lijst heb zien staan, dat is wat mij betreft dé Death Metal knaller van het jaar!
- MetalDelight
- Berichten: 801
- Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
- Locatie: Burgum FRL
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
De volgende lp's/cd's uit 2015 zijn in mijn collectie blijven hangen:
Symphony X - Underworld
Darkology - Fated To Burn
Europe - War Of Kings
Sorcerer - In The Shadow Of The Inverted Cross
Tesseract - Polaris
Jorn Lande & Trond Holter - Dracula, Swing Of Death
Leprous - The Congregation
Solution.45 - Nightmares In The Waking State
Grote tegenvallers: Kamelot en Queensrÿche.
Symphony X - Underworld
Darkology - Fated To Burn
Europe - War Of Kings
Sorcerer - In The Shadow Of The Inverted Cross
Tesseract - Polaris
Jorn Lande & Trond Holter - Dracula, Swing Of Death
Leprous - The Congregation
Solution.45 - Nightmares In The Waking State
Grote tegenvallers: Kamelot en Queensrÿche.
- zwarte krijser
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
- Locatie: Eindhoven
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1) Kroda - Ginnungagap Ginnungagaldr Ginnugakaos
2) de rest
2) de rest
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22649
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Elder - Lore
2. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
3. Wucan – Sow The Wind
4. Magister Templi - Into Duat
5. Ghost - Meliora
6. Crypt Sermon - Out of the Garden
7. Mondo Drag - Mondo Drag
8. RAM - Svbversvm
9. Death Alley - Black Magick Boogieland
10. Death Dealer - Hallowed Ground
2. Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
3. Wucan – Sow The Wind
4. Magister Templi - Into Duat
5. Ghost - Meliora
6. Crypt Sermon - Out of the Garden
7. Mondo Drag - Mondo Drag
8. RAM - Svbversvm
9. Death Alley - Black Magick Boogieland
10. Death Dealer - Hallowed Ground
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Marcel Hubregtse
- Berichten: 638
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Chaos Echoes – Transient
2. Tribulation – Children Of The Night
3. Ahab – The Boats Of The Glen Carrig
4. Tyranny – Aeons Ion Tectonic Internment
5. Chapel Of Disease – The Mysterious Ways Of Repetitive Art
6. Horrendous – Anareta
7. Skepticism – Ordeal
8. Desolate Shrine – The Heart Of The Netherworld
9. Terzij De Horde – Self
10. Abysmal Darkening – Sub Terra
11. Cruciamentum – Charnel Passages
12. Misþyrming - Söngvar elds og óreiðu
13. Shape Of Despair – Monotony Fields
14. Bell Witch – Four Phantoms
15. Europe – War Of Kings
16. Crypt Sermon – Out of The Garden
17. Hooded Menace – Darkness Drips Forth
18. Windhand – Grief’s Infernal Flower
19. Khthoniik Cerviiks - SeroLogiikal Scars (Vertex Of Dementiia)
20. Melechesh – Enki
21. Paradise Lost – The Plague Within
22. Royal Thunder – Royal Thunder – Crooked Doors
23. Sorcerer – In The Shadow Of The Inverted Cross
24. The Slow Death – Ark
25. Undergang - Døden Læger Alle Sår
26. Valkyrie – Shadows
27. Volahn - Aq'Ab'Al
28. Year Of The Goat – The Unspeakable
29. Black Trip – Shadowline
30. Dead Lord – Heads Held High
2. Tribulation – Children Of The Night
3. Ahab – The Boats Of The Glen Carrig
4. Tyranny – Aeons Ion Tectonic Internment
5. Chapel Of Disease – The Mysterious Ways Of Repetitive Art
6. Horrendous – Anareta
7. Skepticism – Ordeal
8. Desolate Shrine – The Heart Of The Netherworld
9. Terzij De Horde – Self
10. Abysmal Darkening – Sub Terra
11. Cruciamentum – Charnel Passages
12. Misþyrming - Söngvar elds og óreiðu
13. Shape Of Despair – Monotony Fields
14. Bell Witch – Four Phantoms
15. Europe – War Of Kings
16. Crypt Sermon – Out of The Garden
17. Hooded Menace – Darkness Drips Forth
18. Windhand – Grief’s Infernal Flower
19. Khthoniik Cerviiks - SeroLogiikal Scars (Vertex Of Dementiia)
20. Melechesh – Enki
21. Paradise Lost – The Plague Within
22. Royal Thunder – Royal Thunder – Crooked Doors
23. Sorcerer – In The Shadow Of The Inverted Cross
24. The Slow Death – Ark
25. Undergang - Døden Læger Alle Sår
26. Valkyrie – Shadows
27. Volahn - Aq'Ab'Al
28. Year Of The Goat – The Unspeakable
29. Black Trip – Shadowline
30. Dead Lord – Heads Held High
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dit gaat 'm worden.
Zoveel moois nog dat (net) buiten mijn top 10 valt. Ik noem een Baroness, Tau Cross, Clutch, Call Of The Void, Torche... Kortom fijn jaartje!
1. Ghost – Meliora
2. Old Wounds – The Suffering Spirit
3. Halshug – Blodets Bånd
4. Ghost Bath – Moonlover
5. Entrails – Obliteration
6. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed
7. Violet Cold – Desperate Dreams
8. Black Breath – Slaves Beyond Death
9. Mgla – Exercises In Futility
10. Akhlys - The Dreaming I
Zoveel moois nog dat (net) buiten mijn top 10 valt. Ik noem een Baroness, Tau Cross, Clutch, Call Of The Void, Torche... Kortom fijn jaartje!
1. Ghost – Meliora
2. Old Wounds – The Suffering Spirit
3. Halshug – Blodets Bånd
4. Ghost Bath – Moonlover
5. Entrails – Obliteration
6. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed
7. Violet Cold – Desperate Dreams
8. Black Breath – Slaves Beyond Death
9. Mgla – Exercises In Futility
10. Akhlys - The Dreaming I
- Harbinger_of_death
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do feb 07, 2008 9:52 pm
- Locatie: Wolluk
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Favorieten van het jaar:
1 Masters of metal - From worlds beyond
2 Slayer - Repentless
3 Hawklords - R:Evolution
4 Nik Turner - Space fusion odyssey
5 Eternal solstice - Remnants of immortality
6 Grotesquery - Curse of the skinless bride
7 Bone gnawer - Cannibal crematorium
8 Avatarium - Girl with the raven mask
9 Gruesome - Savage land
10 Nightwish - Endless forms most beautiful
1 Masters of metal - From worlds beyond
2 Slayer - Repentless
3 Hawklords - R:Evolution
4 Nik Turner - Space fusion odyssey
5 Eternal solstice - Remnants of immortality
6 Grotesquery - Curse of the skinless bride
7 Bone gnawer - Cannibal crematorium
8 Avatarium - Girl with the raven mask
9 Gruesome - Savage land
10 Nightwish - Endless forms most beautiful
- KoenM
- Berichten: 22155
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik wacht nog even. Bij oplijsting viel het me op dat ik een hoop zaken nog moet luisteren van 2015: Dew Scented, August Burns Red, Nightrage, Evil Invaders, Denner/Shermann, Cradle of Filth en Bliksem bv. De komende twee weken behoorlijk wat tijd, dus dat komt wel goed.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Die Denner/Shermann is leuk maar gaat hier en daar de boot in door de zang.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25305
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Evil Invaders vind ik ook sterk ja. Minpunt is dat elk nummer zo'n beetje hetzelfde opgebouwd is. Ze draaien eerst het nummer af, waarna er een vrij lange solosectie volgt. Wel hele gave solo's trouwens!
Ik heb vandaag de laatste cd van Armored Saint gekocht. Dat is ook wel een kanshebber.
Ik heb vandaag de laatste cd van Armored Saint gekocht. Dat is ook wel een kanshebber.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Metalheank
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
- Locatie: Zutphen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Hee death-rakkers, zombies (?), welke twee deathmetalalbums van 2015 moet ik nog even snel luisteren?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Weetniet.
Wel hebben Slugdge en Sarpanitum interessant spul uitgebracht.
Maar dat hebben vast veel meer bands die ik gemist heb dankzij mijn gezinsleven en werken en zo.....
Wel hebben Slugdge en Sarpanitum interessant spul uitgebracht.
Maar dat hebben vast veel meer bands die ik gemist heb dankzij mijn gezinsleven en werken en zo.....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik begin in ieder geval zeker te worden van A Forest Of Stars, Orden Ogan, Blind Guardian, Symphony X, Moonspell, Cradle Of Filth en Arcturus in de top lijst
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Sowieso Entrails - Obliteration.Metalheank schreef:Hee death-rakkers, zombies (?), welke twee deathmetalalbums van 2015 moet ik nog even snel luisteren?
Als je van een goed potje Entombed worship houdt tenminste.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25305
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Nieuwe Sadist natuurlijk. Zeker als je van Sadus, Atheist, Nocturnus en Cynic houdt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
De nieuwe albums van Horrendous en Cruciamentum, als bands die een eigen draai aan het oldschool-geluid geven je aardig lijken.Metalheank schreef:Hee death-rakkers, zombies (?), welke twee deathmetalalbums van 2015 moet ik nog even snel luisteren?
Ben je traditioneler ingesteld, dan zijn de albums van het hierboven reeds genoemde Entrails (excellent uitgevoerde death metal Zweedse stijl, staat hier toevallig nu op) en Gruesome (pure Death ten tijde van Leprosy en Spiritual Healing-worship, maar niet te versmaden!) zeker aan te raden!
En Hate Eternal en Nile verzorgden dit jaar met hun nieuwe albums het betere blastwerk.
edit: En dan zou ik bijna de nieuwe van Malevolent Creation vergeten! Hele vette plaat, vreemd dat ik daar nog niets over heb zien langskomen hier.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Cattle Decapitation ook niet vergeten natuurlijk! Verder hebben de albums van Bodyfarm, Chapel Of Disease, Firespawn, Gruesome, Kronos en The Order Of Apollyon een goede indruk op mij achtergelaten. Het solo-album van drummer George Kollias (Nile) is ook meer dan prima.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Cattle Decapitation doet mij nog steeds weinig, hoewel dat denk ik logischerwijs wel zou moeten...
Bodyfarm vind ik nog steeds redelijk overgewardeerd, veel van de andere genoemde namen moet ik nog horen: daar heb ik gelukkig nu kerstvakantie voor.
Bodyfarm vind ik nog steeds redelijk overgewardeerd, veel van de andere genoemde namen moet ik nog horen: daar heb ik gelukkig nu kerstvakantie voor.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dubbel
Laatst gewijzigd door Flipjack op vr dec 25, 2015 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Tier 1
Enslaved - In Times
Wilderun - Sleep At The Edge Of The Earth
Ahab - The Boats Of The Glen Carrig
Amorphis - Under The Red Cloud
Draconian - Sovran
Tribulation - The Children Of The Night
Cattle Decapitation - The Anthropocene Extinction
Tier 2
Antimatter - The Judas Table
Shape of Despair - Monotony Fields
Kauan - Sorni Nai
Ghost - Meliora
Ereb Altor - Nattramn
Leprous - The Congregation
Orden Ogan - Ravenhead
Tier 3
Paradise Lost - The Plague Within
Sorcerer - In The Shadow Of The Inverted Cross
Riverside - Love, Fear And The Time Machine
Swallow The Sun - Songs Of The North
The Gentle Storm - The Diary
Arcturus - Arcturian
Fijn jaar was het Nu nog even een top 10 van proberen te maken.
Enslaved - In Times
Wilderun - Sleep At The Edge Of The Earth
Ahab - The Boats Of The Glen Carrig
Amorphis - Under The Red Cloud
Draconian - Sovran
Tribulation - The Children Of The Night
Cattle Decapitation - The Anthropocene Extinction
Tier 2
Antimatter - The Judas Table
Shape of Despair - Monotony Fields
Kauan - Sorni Nai
Ghost - Meliora
Ereb Altor - Nattramn
Leprous - The Congregation
Orden Ogan - Ravenhead
Tier 3
Paradise Lost - The Plague Within
Sorcerer - In The Shadow Of The Inverted Cross
Riverside - Love, Fear And The Time Machine
Swallow The Sun - Songs Of The North
The Gentle Storm - The Diary
Arcturus - Arcturian
Fijn jaar was het Nu nog even een top 10 van proberen te maken.
Laatst gewijzigd door Flipjack op za dec 26, 2015 7:45 am, 5 keer totaal gewijzigd.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dit jaar was te goed.
1. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
Arcturus - Arcturian
Blind Guardian - Beyond The Red Door
Cradle Of Filth - Hammer Of The Witches
Dark Quarterer - Ithaca
Ereb Altor - Nattramn
Moonspell - Extinct
Obsequiae - Aria Of Vernal Tombs
Orden Ogan - Ravenhead
Symphony X - Underworld
Dit is de uiteindelijke keuze, maar de volgorde is zo verdomd moeilijk. En kijk eens aan, meer dan de helft is geen power/heavy metal, hoe smaak ineens kan evolueren
1. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
Arcturus - Arcturian
Blind Guardian - Beyond The Red Door
Cradle Of Filth - Hammer Of The Witches
Dark Quarterer - Ithaca
Ereb Altor - Nattramn
Moonspell - Extinct
Obsequiae - Aria Of Vernal Tombs
Orden Ogan - Ravenhead
Symphony X - Underworld
Dit is de uiteindelijke keuze, maar de volgorde is zo verdomd moeilijk. En kijk eens aan, meer dan de helft is geen power/heavy metal, hoe smaak ineens kan evolueren
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Orden Ogan vergeten, whoops
- XnegativeX
- Berichten: 15008
- Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1- Riverside - Love, fear and the time machine
2- Leviathan - Scar sighted
3- Arena- The unquiet sky
4- Dødheimsgard - A umbra omega
5- Twiztid - The Darkness
6- Swallow the sun - Songs from the north
7- Queensrÿche - Condition hüman
8- Der weg einer freiheit - Stellar
9- Soilwork - The ride majestic
10- Panopticon - Autumn eternal
11- Steven Wilson - Hand, cannot, erase
12- Khemmis - Absolution
13- Cattle decapitation - The anthropocene extinction
14- Coheed and Cambria - The color before the sun
15- Hate eternal - Infernus
16- Spock's beard - The oblivion particle
17- Blind guardian - Beyond the red mirror
18- Wiegedood - De doden hebben het goed
19- Barren earth - On lonely towers
20- Terzij de horde - Self
21- Leprous - The congregation
22- Between the buried and me - Coma ecliptic
23- Antimatter - The Judas table
24- Paradise lost - The plague within
25- Keep of Kalessin - Epistemology
2- Leviathan - Scar sighted
3- Arena- The unquiet sky
4- Dødheimsgard - A umbra omega
5- Twiztid - The Darkness
6- Swallow the sun - Songs from the north
7- Queensrÿche - Condition hüman
8- Der weg einer freiheit - Stellar
9- Soilwork - The ride majestic
10- Panopticon - Autumn eternal
11- Steven Wilson - Hand, cannot, erase
12- Khemmis - Absolution
13- Cattle decapitation - The anthropocene extinction
14- Coheed and Cambria - The color before the sun
15- Hate eternal - Infernus
16- Spock's beard - The oblivion particle
17- Blind guardian - Beyond the red mirror
18- Wiegedood - De doden hebben het goed
19- Barren earth - On lonely towers
20- Terzij de horde - Self
21- Leprous - The congregation
22- Between the buried and me - Coma ecliptic
23- Antimatter - The Judas table
24- Paradise lost - The plague within
25- Keep of Kalessin - Epistemology
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ga je verder ook nog iets melden over de albums, of sluip je weer weg als een dief in de nacht tot we volgende jaar weer een lijstje van je meekrijgen?XnegativeX schreef:1- Riverside - Love, fear and the time machine
2- Leviathan - Scar sighted
3- Arena- The unquiet sky
4- Dødheimsgard - A umbra omega
5- Twiztid - The Darkness
6- Swallow the sun - Songs from the north
7- Queensrÿche - Condition hüman
8- Der weg einer freiheit - Stellar
9- Soilwork - The ride majestic
10- Panopticon - Autumn eternal
11- Steven Wilson - Hand, cannot, erase
12- Khemmis - Absolution
13- Cattle decapitation - The anthropocene extinction
14- Coheed and Cambria - The color before the sun
15- Hate eternal - Infernus
16- Spock's beard - The oblivion particle
17- Blind guardian - Beyond the red mirror
18- Wiegedood - De doden hebben het goed
19- Barren earth - On lonely towers
20- Terzij de horde - Self
21- Leprous - The congregation
22- Between the buried and me - Coma ecliptic
23- Antimatter - The Judas table
24- Paradise lost - The plague within
25- Keep of Kalessin - Epistemology
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- XnegativeX
- Berichten: 15008
- Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik zat sterk te denken aan optie B.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25305
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Jammer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Civil War - Gods & Generals
2. Cage - Ancient Evil
3. Circle II Circle - Reign of Darkness
4. Iron Maiden - The Book of Souls
5. Death Dealer - Hallowed Ground
6. Symphony X - Underworld
7. Ghost Ship Octavius - Ghost Ship Octavius
8. Tad Morose - St. Demonious
9. Blind Guardian - Beyond the Red Mirror
10. Hevilan - The End of Time
Dit is hem geworden voor mij, na lang wikken en wegen. Ik vind de eerste 6 albums eigenlijk allemaal erg goed, dus het was erg lastig om deze in een volgorde te plaatsen. Een mooi jaar voor de fans van heavy/power metal. Albums die mijn lijst niet hebben gehaald, maar die mij ook prima bevallen zijn Denner/Sherman, Kamelot, Pyramaze en Melodius Deite.
De grootste tegenvallers van het jaar zijn voor mij Powerwolf en Trivium.
2. Cage - Ancient Evil
3. Circle II Circle - Reign of Darkness
4. Iron Maiden - The Book of Souls
5. Death Dealer - Hallowed Ground
6. Symphony X - Underworld
7. Ghost Ship Octavius - Ghost Ship Octavius
8. Tad Morose - St. Demonious
9. Blind Guardian - Beyond the Red Mirror
10. Hevilan - The End of Time
Dit is hem geworden voor mij, na lang wikken en wegen. Ik vind de eerste 6 albums eigenlijk allemaal erg goed, dus het was erg lastig om deze in een volgorde te plaatsen. Een mooi jaar voor de fans van heavy/power metal. Albums die mijn lijst niet hebben gehaald, maar die mij ook prima bevallen zijn Denner/Sherman, Kamelot, Pyramaze en Melodius Deite.
De grootste tegenvallers van het jaar zijn voor mij Powerwolf en Trivium.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25305
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Grootste tegenvaller voor mij is Iron Maiden. Ghost Ship Octavius staat hier heel hoog. Nu ik de nieuwe Armored Saint een aantal keer gehoord heb, twijfel ik tussen die twee voor de nummer 1 positie. Wat een geweldige cd is dat zeg, wat een power en wat een songs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25305
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Definitief denk ik.
1. Armored Saint - Win Hands Down
2. Ghost Ship Octavius - Ghost Ship Octavus
3. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase
4. Scanner - The Judgement
5. Ghost - Meliora
6. Arena - The Unquiet Sky
7. Annihilator - Suicide Society
8. Satan - Atom By Atom
9. Sylvan - Home
10. Sacral Rage - Illusions In Infinite Void
1. Armored Saint - Win Hands Down
2. Ghost Ship Octavius - Ghost Ship Octavus
3. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase
4. Scanner - The Judgement
5. Ghost - Meliora
6. Arena - The Unquiet Sky
7. Annihilator - Suicide Society
8. Satan - Atom By Atom
9. Sylvan - Home
10. Sacral Rage - Illusions In Infinite Void
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- cataclysm child
- Berichten: 7664
- Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
- Locatie: leuven
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Shape of Despair – Monotony Fields
2. Akhlys – The Dreaming I
3. Tyranny – Aeons in Tectonic Interment
4. Windhand – Grief’s Infernal Flower
5. Paradise Lost – The Plague Within
6. Ufomammut – Ecate
7. Marduk – Frontschwein
8. Mgla – Exercises in Futility
9. Abyssal – Antikatastaseis
10. Der Weg Einer Freiheit – Stellar
11. Deafheaven – New Bermuda
12. With The Dead – With The Dead
13. My Dying Bride – Feel The Misery
14. Ahab – The Boats of The Glen Carrig
15. Eïs – Bannstein
16. Sunset in The 12th House – Mozaic
17. Drudkh – A Furrow Cut Short
18. Bell Witch – Four Phantoms
19. High on Fire – Luminiferous
20. Amorphis – Under The Red Cloud
21. Vreid – Sólverv
22. Minsk – The Crash & The Draw
23. Tsjuder – Antiliv
24. Goatsnake – Black Age Blues
25. Melechesh – Enki
26. Nile – What Should Not Be Unearthed
27. Bodyfarm – Battle Breed
28. Witchsorrow – No Light, Only Fire
29. Milking The Goatmachine – Goatgrind
30. Call of The Void – Ageless
31. The Sword – High Country
32. Your Highness – City in Ruins
33. Draconian – Sovran
34. Carach Angren – This Is No Fairytale
35. Black Breath – Slaves Beyond Death
36. Harm’s Way – Rust
37. Negura Bunget – Tau
38. Helrunar – Niederkunfft
39. Necrowretch – With Serpents Scourge
40. Dehuman – Graveyard of Eden
Grootste tegenvallers: Satan's Satyrs, Shining, Skinless, Ancient Rites, Krisiun.
2. Akhlys – The Dreaming I
3. Tyranny – Aeons in Tectonic Interment
4. Windhand – Grief’s Infernal Flower
5. Paradise Lost – The Plague Within
6. Ufomammut – Ecate
7. Marduk – Frontschwein
8. Mgla – Exercises in Futility
9. Abyssal – Antikatastaseis
10. Der Weg Einer Freiheit – Stellar
11. Deafheaven – New Bermuda
12. With The Dead – With The Dead
13. My Dying Bride – Feel The Misery
14. Ahab – The Boats of The Glen Carrig
15. Eïs – Bannstein
16. Sunset in The 12th House – Mozaic
17. Drudkh – A Furrow Cut Short
18. Bell Witch – Four Phantoms
19. High on Fire – Luminiferous
20. Amorphis – Under The Red Cloud
21. Vreid – Sólverv
22. Minsk – The Crash & The Draw
23. Tsjuder – Antiliv
24. Goatsnake – Black Age Blues
25. Melechesh – Enki
26. Nile – What Should Not Be Unearthed
27. Bodyfarm – Battle Breed
28. Witchsorrow – No Light, Only Fire
29. Milking The Goatmachine – Goatgrind
30. Call of The Void – Ageless
31. The Sword – High Country
32. Your Highness – City in Ruins
33. Draconian – Sovran
34. Carach Angren – This Is No Fairytale
35. Black Breath – Slaves Beyond Death
36. Harm’s Way – Rust
37. Negura Bunget – Tau
38. Helrunar – Niederkunfft
39. Necrowretch – With Serpents Scourge
40. Dehuman – Graveyard of Eden
Grootste tegenvallers: Satan's Satyrs, Shining, Skinless, Ancient Rites, Krisiun.
Faustian Spirit of the Earth
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Calabrese - Lust for sacrilige
Ok, ok, ik ben een tikje Calabrese-fanboy. Ik geef het eerlijk toe. Ze behoorden wat mij betreft al tot de absolute top van de horrorpunk (samen met the crimson ghosts en the other), maar wat ze hier afleveren is gewoon te gek. Met een paar kleine aanpassingen hebben ze zichzelf opnieuw uitgevonden. Te gek album!
2. Fonija - ...bez ime
Hun laatste album kwam als een schok, wat een album. Ik was dus erg benieuwd of ze het hoge niveau vast konden houden. Het is ze gelukt. Ook deze band heeft het geluid lichtjes omgegooid. De poppy punk met stadion aspiraties is uitgebreid met wat keyboard geluid. Het staat ze goed. Heerlijke plaat. Enige kanttekening: er wordt in het Macedonisch gezongen. Moet je kunnen hebben.
3. Terrible feelings - Tremors
Tweede plaat van deze post-whatever band. Geen nieuwe geluiden van deze band, ze herhalen wat ze al deden. Aangezien ze dat goed doen is dat voor mij geen enkel probleem. Ik lust hier nog wel een album van. Zeker zolang ze deze zangeres binnenboord houden. Wat een stem!
4. Noah Gundersen - Carry the ghost
Nooit van gehoord, naar aanleiding van een lovende recensie aangezet en gelijk verkocht. Donkere singer-songwriter muziek? Zoiets. Heerlijk sombere atmosfeer.
5. Beaten To Death - Unplugged
Grindcore vernieuwen, kan dat? Beaten To Death laat hier horen dat er wel degelijk mogelijkheden zijn. En ze pakken daarbij ook nog even de songtitel van het jaar award mee (apyrus Containing The Spell To Summon The Breath Of Life Enshrined In The Collected Scrolls Of Sheryl Crow)
6. Svffer - Empathist
Svffer beukt je murw met hun mix van crust, grind en weet ik wat niet. Heerlijke mix die geen moment onlogisch klinkt.
7. Esc Life - Access all areas
De balkan Husker Du? Waarschijnlijk vinden ze dat nog een compliment ook. Geen pretenties, alleen lekkere muziek.
8. We Never Learned To Live - Silently I threw them skyward
Dit is voor mij echt een groeiplaat geweest. In het begin vond ik 'm wel ok, maar ik bleef er maar naar teruggrijpen. Inmiddels dus een van de platen van het jaar voor mij. Komt het door de overtuiging waarmee alles gebracht wordt? Zijn het gewoon de zeer sterk in elkaar stekende songs? Het zal allemaal helpen! Zeker checken als post-rock/screamo wel eens in jouw straatje zou kunnen liggen.
9. Royal Headache - High
Deze garage-punk band heeft een tamelijk legendarisch debuut op de naam. Deze opvolger liet lang op zich wachten (ik verwachte 'm eigenlijk niet meer, dacht dat ze genokt waren). Kunnen ze het debuut toppen? Voor nu denk ik van niet. Is dat slecht? Als het catchy, verslavende albums als High oplevert hoor je mij niet klagen!
10. Goatsnake - Black age blues
Een van de ontdekkingen van 2015 voor mij. Heerlijke plaat waarop stoner met een zuidelijke vibe wordt gebracht. Die zanger kan weinig fout doen in mijn ogen. Geweldige stem heeft die man.
Ok, ok, ik ben een tikje Calabrese-fanboy. Ik geef het eerlijk toe. Ze behoorden wat mij betreft al tot de absolute top van de horrorpunk (samen met the crimson ghosts en the other), maar wat ze hier afleveren is gewoon te gek. Met een paar kleine aanpassingen hebben ze zichzelf opnieuw uitgevonden. Te gek album!
2. Fonija - ...bez ime
Hun laatste album kwam als een schok, wat een album. Ik was dus erg benieuwd of ze het hoge niveau vast konden houden. Het is ze gelukt. Ook deze band heeft het geluid lichtjes omgegooid. De poppy punk met stadion aspiraties is uitgebreid met wat keyboard geluid. Het staat ze goed. Heerlijke plaat. Enige kanttekening: er wordt in het Macedonisch gezongen. Moet je kunnen hebben.
3. Terrible feelings - Tremors
Tweede plaat van deze post-whatever band. Geen nieuwe geluiden van deze band, ze herhalen wat ze al deden. Aangezien ze dat goed doen is dat voor mij geen enkel probleem. Ik lust hier nog wel een album van. Zeker zolang ze deze zangeres binnenboord houden. Wat een stem!
4. Noah Gundersen - Carry the ghost
Nooit van gehoord, naar aanleiding van een lovende recensie aangezet en gelijk verkocht. Donkere singer-songwriter muziek? Zoiets. Heerlijk sombere atmosfeer.
5. Beaten To Death - Unplugged
Grindcore vernieuwen, kan dat? Beaten To Death laat hier horen dat er wel degelijk mogelijkheden zijn. En ze pakken daarbij ook nog even de songtitel van het jaar award mee (apyrus Containing The Spell To Summon The Breath Of Life Enshrined In The Collected Scrolls Of Sheryl Crow)
6. Svffer - Empathist
Svffer beukt je murw met hun mix van crust, grind en weet ik wat niet. Heerlijke mix die geen moment onlogisch klinkt.
7. Esc Life - Access all areas
De balkan Husker Du? Waarschijnlijk vinden ze dat nog een compliment ook. Geen pretenties, alleen lekkere muziek.
8. We Never Learned To Live - Silently I threw them skyward
Dit is voor mij echt een groeiplaat geweest. In het begin vond ik 'm wel ok, maar ik bleef er maar naar teruggrijpen. Inmiddels dus een van de platen van het jaar voor mij. Komt het door de overtuiging waarmee alles gebracht wordt? Zijn het gewoon de zeer sterk in elkaar stekende songs? Het zal allemaal helpen! Zeker checken als post-rock/screamo wel eens in jouw straatje zou kunnen liggen.
9. Royal Headache - High
Deze garage-punk band heeft een tamelijk legendarisch debuut op de naam. Deze opvolger liet lang op zich wachten (ik verwachte 'm eigenlijk niet meer, dacht dat ze genokt waren). Kunnen ze het debuut toppen? Voor nu denk ik van niet. Is dat slecht? Als het catchy, verslavende albums als High oplevert hoor je mij niet klagen!
10. Goatsnake - Black age blues
Een van de ontdekkingen van 2015 voor mij. Heerlijke plaat waarop stoner met een zuidelijke vibe wordt gebracht. Die zanger kan weinig fout doen in mijn ogen. Geweldige stem heeft die man.
- KoenM
- Berichten: 22155
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Steven Wilson - Hand.Cannot.Erase
2. Enforcer - From Beyond
3. Ghost - Meliora
4. Between the Buried and Me - Coma Ecliptic
5. Moonspell - Extinct
6. Paradise Lost - The Plague Within
7. Tribulation - Children of the Night
8. August Burns Red - Found in Far Away Places
9. Europe - War of Kings
10. Amorphis - Under the Red Cloud
11. Riverside - Love, Fear and the Time Machine
12. Enslaved - In Times
13. Slayer - Repentless
14. My Dying Bride - Feel the MIsery
15. Evil Invaders - Pulses of Pleasure
16. Dew Scented - Intermination
17. Avatarium - The Girl with the Raven Mask
18. Nile - What should not be unearthed
19. Nightrage - The Puritan
20. Denner/Shermann - Satan's Tomb
21. The Gentle Storm - The Diary
22. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
23. Fear Factory - Genexus
24. Parkway Drive - Ire
25. Lamb of God - VII: Sturm und Drang
2. Enforcer - From Beyond
3. Ghost - Meliora
4. Between the Buried and Me - Coma Ecliptic
5. Moonspell - Extinct
6. Paradise Lost - The Plague Within
7. Tribulation - Children of the Night
8. August Burns Red - Found in Far Away Places
9. Europe - War of Kings
10. Amorphis - Under the Red Cloud
11. Riverside - Love, Fear and the Time Machine
12. Enslaved - In Times
13. Slayer - Repentless
14. My Dying Bride - Feel the MIsery
15. Evil Invaders - Pulses of Pleasure
16. Dew Scented - Intermination
17. Avatarium - The Girl with the Raven Mask
18. Nile - What should not be unearthed
19. Nightrage - The Puritan
20. Denner/Shermann - Satan's Tomb
21. The Gentle Storm - The Diary
22. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
23. Fear Factory - Genexus
24. Parkway Drive - Ire
25. Lamb of God - VII: Sturm und Drang
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Nou, nu voor het echie dan.
01. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Ongelooflijke samensmelting van stijlen: black metal, folk, doom, klassiek, gecombineerd met een kippenvel-opwekkende sfeer. Wat een album.
02. Mgła - Exercises in Futility
Innovatieve black metal riffs over maniakale drums. Die cymbals op V, mijn god.
03. Downfall of Nur - Umbras de Barbagia
Heerlijk epische black metal met een degelijke folk-inslag. Indrukwekkend debuut van deze 19-jarige Italiaan die nu in Argentinië huist en de sfeer van dat land mooi meeneemt in zijn muziek.
04. My Dying Bride - Feel the Misery
Zo klagend, zo zwart, je voelt de misère echt met deze plaat. Ik heb sinds Songs of Darkness, Words of Light niet meer zo genoten van Stainthorpe en consorten.
05. Galar - De Gjenlevende
Fijne, aardig gepolijste black metal met een folky Windir-inslag. En een mooie plek in de mix voor de fagot en piano.
06. Tribulation - Children of the Night
Black metal die redelijk de occult rock-kant op gaat. Een tamelijk gevarieerde plaat met enkele dikke uitschieters die deze plek in de top 10 rechtvaardigen, zoals de twee openingsnummers en Holy Libations.
07. Der Weg Einer Freiheit - Stellar
Black metal die ruist en suist; niet zozeer in de mix, maar in de heftige riffs en climaxen. Ijskoud en strak.
08. Leprous - The Congregation
Na twee grofweg geniale platen is deze net een tikkeltje minder, maar de heren van Leprous hebben wel een uniek stukje muzieklandschap aangeboord: steeds minimalistischere progressive metal die soms leunt op enkel twee noten en het toch spannend weet te houden.
09. Maladie - Still
Deze heren geven een smakelijke twist aan hun black metal: progressieve, lang uitgesponnen nummers met veel dynamiek en, waar iedereen op zit te wachten, een mooie rol voor de saxofoon. Aardig avant-gardistisch, maar wel pakkend, ondanks dat je er even voor moet gaan zitten.
10. Solefald - World Metal. Kosmopolis Sud
Solefald is al lang geen black metal meer. En dan komen ze opeens met een nummer als Bubu Bad Beuys op de proppen: hilarisch. Verder een aantal heel erg originele nummers, zoals de twee die het album openen.
Nog wat eervolle vermeldingen van albums die ook in de smaak vielen:
Akhlys - The Dreaming I: black metal die de luisteraar absorbeert. Een kolkende massa aan muziek die onder je huid kruipt en blijft plakken.
Barren Earth - On Lonely Towers: fijne doom/death met een progressieve inslag. Nu met de zanger van Hamferð, lekker dus!
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic: weer een album dat alle kanten op gaat, dwars door alle genres heen op een basis van progressieve metalcore.
Cradle of Filth - Hammer of the Witches: wat ik overal lees is dat ze een peper in de kont gestoken hebben gekregen. Inderdaad! De nieuwe gitaristen leggen wat lekkere nieuwe riffs neer en de nummers klinken een stuk interessanter dan eerst.
Dødheimsgard - A Umbra Omega: oef, wat een lange nummers boordevol hakkende, dreigende riffs en geslaagd geëxperimenteer. Avant-garde black zoals we gewend zijn van DHG.
Drudkh - A Furrow Cut Short: deze heren blijven doen wat ze goed doen, maar nu pakt de rauwe black metal nog rauwer uit, lijkt het. Geen tierelantijntjes, maar alleen maar rauwe riffs.
Enslaved - In Times: tja. Ik heb het idee dat ze soms te ambitieus te werk gaan, de twijfel die ik bij de vorige albums ook al had. De nummers worden maar langer, maar lijken niet altijd ergens heen te gaan. Niettemin, toch wat genietbare stukken!
Ghost - Meliora: toch wel erg vermakelijke occult rock. Te catchy om te negeren.
Glaciation - Sur les Falaises de Marbre: Franse black metal met aparte songstructuren. Met dank aan Neige, Winterhalter, Hreidmarr e.a.
Melechesh - Enki: wat bláást dat eerste nummer! Furieuze black metal met een midden-oosterlijke inslag. Jammer genoeg overtuigen de nummers daarna wat minder...
Nechochwen - The Heart of Akamon: ook een black metal-band met de nodige folk-invloeden, maar dit keer vanuit hartje Amerika: iets met native Americans. Rauwe riffs en fijne folk.
Panopticon - Autumn Eternal: hun vorige, Roads to the North, was heel erg degelijke atmosferische black metal; deze nieuwe leunt wat minder op de folk-invloeden, wat mij minder aanslaat. Sterke nummers, maar het kwartje is nog steeds niet gevallen.
Secrets of the Moon - Sun: de orthodoxe black metal van Seven Bells is me steeds beter gaan bevallen, maar deze nieuwe plaat pakt het een stuk rustiger aan, tegen de post-rock aan. Het bevalt, maar ik had liever gezien dat er nog wat flinke uitbarstingen in het album waren opgenomen. Hier geldt ook wel dat het openingsnummer heel erg beklijft.
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends: depressieve black metal die allang niet meer zo depressief is. Ten opzichte van de vorige albums veranderde er niet zoveel, maar het album is voorbij voordat ik weet wat er echt gebeurd is. Dat kan iets goeds zijn, maar in dit geval blijft er gewoon weinig hangen bij mij.
Slugdge - Dim & Slimeridden Kingdoms: wat een slijmerig vette plaat. De heren van Slugdge schuwen het experiment niet en dat komt deze dikke pot death metal ten goede.
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere: lompe death metal + Cthulhu? Lekker vet geluid? Allemaal dik voor mekaar.
Swallow The Sun - Songs From The North I, II & III: een drieluik van doom/death, lichtere akoestische stukken en funeral doom. Een te lange zit in z'n geheel, maar afzonderlijk goed te pruimen albums.
Tempel - The Moon Lit Our Path: instrumentele progressieve metal met een zware stoner/post-metal inslag. Sommige stukken refereren naar Opeth; of, liever gezegd, de Opeth zoals ik die nu graag had willen horen!
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth: folk metal die het een stuk epischer aanpakt. Het is geen viking en geen pagan metal zoals ik dat gewend ben van Moonsorrow, nee, het blijft folk, maar dan grootser!
01. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Ongelooflijke samensmelting van stijlen: black metal, folk, doom, klassiek, gecombineerd met een kippenvel-opwekkende sfeer. Wat een album.
02. Mgła - Exercises in Futility
Innovatieve black metal riffs over maniakale drums. Die cymbals op V, mijn god.
03. Downfall of Nur - Umbras de Barbagia
Heerlijk epische black metal met een degelijke folk-inslag. Indrukwekkend debuut van deze 19-jarige Italiaan die nu in Argentinië huist en de sfeer van dat land mooi meeneemt in zijn muziek.
04. My Dying Bride - Feel the Misery
Zo klagend, zo zwart, je voelt de misère echt met deze plaat. Ik heb sinds Songs of Darkness, Words of Light niet meer zo genoten van Stainthorpe en consorten.
05. Galar - De Gjenlevende
Fijne, aardig gepolijste black metal met een folky Windir-inslag. En een mooie plek in de mix voor de fagot en piano.
06. Tribulation - Children of the Night
Black metal die redelijk de occult rock-kant op gaat. Een tamelijk gevarieerde plaat met enkele dikke uitschieters die deze plek in de top 10 rechtvaardigen, zoals de twee openingsnummers en Holy Libations.
07. Der Weg Einer Freiheit - Stellar
Black metal die ruist en suist; niet zozeer in de mix, maar in de heftige riffs en climaxen. Ijskoud en strak.
08. Leprous - The Congregation
Na twee grofweg geniale platen is deze net een tikkeltje minder, maar de heren van Leprous hebben wel een uniek stukje muzieklandschap aangeboord: steeds minimalistischere progressive metal die soms leunt op enkel twee noten en het toch spannend weet te houden.
09. Maladie - Still
Deze heren geven een smakelijke twist aan hun black metal: progressieve, lang uitgesponnen nummers met veel dynamiek en, waar iedereen op zit te wachten, een mooie rol voor de saxofoon. Aardig avant-gardistisch, maar wel pakkend, ondanks dat je er even voor moet gaan zitten.
10. Solefald - World Metal. Kosmopolis Sud
Solefald is al lang geen black metal meer. En dan komen ze opeens met een nummer als Bubu Bad Beuys op de proppen: hilarisch. Verder een aantal heel erg originele nummers, zoals de twee die het album openen.
Nog wat eervolle vermeldingen van albums die ook in de smaak vielen:
Akhlys - The Dreaming I: black metal die de luisteraar absorbeert. Een kolkende massa aan muziek die onder je huid kruipt en blijft plakken.
Barren Earth - On Lonely Towers: fijne doom/death met een progressieve inslag. Nu met de zanger van Hamferð, lekker dus!
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic: weer een album dat alle kanten op gaat, dwars door alle genres heen op een basis van progressieve metalcore.
Cradle of Filth - Hammer of the Witches: wat ik overal lees is dat ze een peper in de kont gestoken hebben gekregen. Inderdaad! De nieuwe gitaristen leggen wat lekkere nieuwe riffs neer en de nummers klinken een stuk interessanter dan eerst.
Dødheimsgard - A Umbra Omega: oef, wat een lange nummers boordevol hakkende, dreigende riffs en geslaagd geëxperimenteer. Avant-garde black zoals we gewend zijn van DHG.
Drudkh - A Furrow Cut Short: deze heren blijven doen wat ze goed doen, maar nu pakt de rauwe black metal nog rauwer uit, lijkt het. Geen tierelantijntjes, maar alleen maar rauwe riffs.
Enslaved - In Times: tja. Ik heb het idee dat ze soms te ambitieus te werk gaan, de twijfel die ik bij de vorige albums ook al had. De nummers worden maar langer, maar lijken niet altijd ergens heen te gaan. Niettemin, toch wat genietbare stukken!
Ghost - Meliora: toch wel erg vermakelijke occult rock. Te catchy om te negeren.
Glaciation - Sur les Falaises de Marbre: Franse black metal met aparte songstructuren. Met dank aan Neige, Winterhalter, Hreidmarr e.a.
Melechesh - Enki: wat bláást dat eerste nummer! Furieuze black metal met een midden-oosterlijke inslag. Jammer genoeg overtuigen de nummers daarna wat minder...
Nechochwen - The Heart of Akamon: ook een black metal-band met de nodige folk-invloeden, maar dit keer vanuit hartje Amerika: iets met native Americans. Rauwe riffs en fijne folk.
Panopticon - Autumn Eternal: hun vorige, Roads to the North, was heel erg degelijke atmosferische black metal; deze nieuwe leunt wat minder op de folk-invloeden, wat mij minder aanslaat. Sterke nummers, maar het kwartje is nog steeds niet gevallen.
Secrets of the Moon - Sun: de orthodoxe black metal van Seven Bells is me steeds beter gaan bevallen, maar deze nieuwe plaat pakt het een stuk rustiger aan, tegen de post-rock aan. Het bevalt, maar ik had liever gezien dat er nog wat flinke uitbarstingen in het album waren opgenomen. Hier geldt ook wel dat het openingsnummer heel erg beklijft.
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends: depressieve black metal die allang niet meer zo depressief is. Ten opzichte van de vorige albums veranderde er niet zoveel, maar het album is voorbij voordat ik weet wat er echt gebeurd is. Dat kan iets goeds zijn, maar in dit geval blijft er gewoon weinig hangen bij mij.
Slugdge - Dim & Slimeridden Kingdoms: wat een slijmerig vette plaat. De heren van Slugdge schuwen het experiment niet en dat komt deze dikke pot death metal ten goede.
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere: lompe death metal + Cthulhu? Lekker vet geluid? Allemaal dik voor mekaar.
Swallow The Sun - Songs From The North I, II & III: een drieluik van doom/death, lichtere akoestische stukken en funeral doom. Een te lange zit in z'n geheel, maar afzonderlijk goed te pruimen albums.
Tempel - The Moon Lit Our Path: instrumentele progressieve metal met een zware stoner/post-metal inslag. Sommige stukken refereren naar Opeth; of, liever gezegd, de Opeth zoals ik die nu graag had willen horen!
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth: folk metal die het een stuk epischer aanpakt. Het is geen viking en geen pagan metal zoals ik dat gewend ben van Moonsorrow, nee, het blijft folk, maar dan grootser!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Ghost - Meliora
2. Shining (Nor) - International Blackjazz Society
3. Nightwish - Endless Forms Most Beautiful
4. Enslaved - In Times
5. Motörhead - Bad Magic
6. Faith No More - Sol Invictus
7. Battle Beast - Unholy Savior
8. Baroness - Purple
9. W.A.S.P. - Golgotha
10. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
2. Shining (Nor) - International Blackjazz Society
3. Nightwish - Endless Forms Most Beautiful
4. Enslaved - In Times
5. Motörhead - Bad Magic
6. Faith No More - Sol Invictus
7. Battle Beast - Unholy Savior
8. Baroness - Purple
9. W.A.S.P. - Golgotha
10. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Daar is ‘ie dan: mijn jaarlijst van beste albums van 2015! In alfabetische volgorde, want een ranglijst bepalen vond ik (buiten de top 10 om) te moeilijk. Zoals altijd is er waarschijnlijk weer erg veel goeds langs me heen gegaan, maar without further adue:
1. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
2. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
3. Gruesome - Savage Land
4. Horrendous – Anareta
5. Iron Maiden - The Book Of Souls
6. Malevolent Creation - Dead Man's Path
7. Marduk - Frontschwein
8. Mgła - Exercises In Futility
9. Obsequiae - Aria Of Vernal Tombs
10. Symphony X - Underworld
11. Amorphis - Under The Red Cloud
12. Arcturus - Arcturian
13. Armored Saint – Win Hands Down
14. Black Breath – Slaves Beyond Death
15. Cruciamentum - Charnal Passages
16. Cut Up - Forensic Nightmares
17. Drudkh - A Furrow Cut Short
18. Enslaved - In Times
19. Hate Eternal – Infernus
20. Lamb Of God - VII: Sturm Und Drang
21. Morgoth - Ungod
22. Motörhead - Bad Magic
23. My Dying Bride - Feel The Misery
24. Nile – What Should Not Be Unearthed
25. Slayer - Repentless
26. Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere
27. Tribulation - The Children Of The Night
Tegenvallende albums waar ik meer van had verwacht waren er trouwens ook: Keep Of Kalessin – Epistemology en Paradise Lost – The Plague Within.
1. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
2. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
3. Gruesome - Savage Land
4. Horrendous – Anareta
5. Iron Maiden - The Book Of Souls
6. Malevolent Creation - Dead Man's Path
7. Marduk - Frontschwein
8. Mgła - Exercises In Futility
9. Obsequiae - Aria Of Vernal Tombs
10. Symphony X - Underworld
11. Amorphis - Under The Red Cloud
12. Arcturus - Arcturian
13. Armored Saint – Win Hands Down
14. Black Breath – Slaves Beyond Death
15. Cruciamentum - Charnal Passages
16. Cut Up - Forensic Nightmares
17. Drudkh - A Furrow Cut Short
18. Enslaved - In Times
19. Hate Eternal – Infernus
20. Lamb Of God - VII: Sturm Und Drang
21. Morgoth - Ungod
22. Motörhead - Bad Magic
23. My Dying Bride - Feel The Misery
24. Nile – What Should Not Be Unearthed
25. Slayer - Repentless
26. Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere
27. Tribulation - The Children Of The Night
Tegenvallende albums waar ik meer van had verwacht waren er trouwens ook: Keep Of Kalessin – Epistemology en Paradise Lost – The Plague Within.
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Nou, ik ben eruit:
1. Jess And The Ancient Ones – Second Psychedelic Coming: The Aquarius Tapes
2. Antimatter – The Judas Table
3. Violet Cold – Desperate Dreams
4. IZAH – Sistere
5. Enslaved – In Times
6. Deafhaven – New Bermuda
7. Symphony X – Underworld
8. Scar Symmetry – The Singularity (Phase I: Neohumanity)
9. Locrian – Infinite Dissolution
10. Amiensus – Ascension
11. Hope Drone – Cloak Of Ash
12. Iron Maiden – The Book Of Souls
13. Mgla – Exercises In Futility
14. Marduk – Frontschwein
15. Keep Of Kalessin – Epistemology
16. Jorn Lande & Trond Holter – Dracula: Swing Of Death
17. Arcturus – Arcturian
18. Der Weg Einer Freiheit – Stellar
19. Drudkh – A Furrow Cut Short
20. Hate – Crusade: Zero
21. Ghost – Meliora
22. Draconian - Sovran
23. Akhlys - The Dreaming I
24. Carach Angren – This Is No Fairytale
25. Bonjour Tristesse – Par Une Souire
26. Disarmonia Mundi – Cold Inferno
27. Shining – IX: Everything, Everywhere, Everyone, Ends
28. Soilwork – The Ride Majestic
29. Heidevolk – Velua
30. Fen – Carrion Skies
1. Jess And The Ancient Ones – Second Psychedelic Coming: The Aquarius Tapes
2. Antimatter – The Judas Table
3. Violet Cold – Desperate Dreams
4. IZAH – Sistere
5. Enslaved – In Times
6. Deafhaven – New Bermuda
7. Symphony X – Underworld
8. Scar Symmetry – The Singularity (Phase I: Neohumanity)
9. Locrian – Infinite Dissolution
10. Amiensus – Ascension
11. Hope Drone – Cloak Of Ash
12. Iron Maiden – The Book Of Souls
13. Mgla – Exercises In Futility
14. Marduk – Frontschwein
15. Keep Of Kalessin – Epistemology
16. Jorn Lande & Trond Holter – Dracula: Swing Of Death
17. Arcturus – Arcturian
18. Der Weg Einer Freiheit – Stellar
19. Drudkh – A Furrow Cut Short
20. Hate – Crusade: Zero
21. Ghost – Meliora
22. Draconian - Sovran
23. Akhlys - The Dreaming I
24. Carach Angren – This Is No Fairytale
25. Bonjour Tristesse – Par Une Souire
26. Disarmonia Mundi – Cold Inferno
27. Shining – IX: Everything, Everywhere, Everyone, Ends
28. Soilwork – The Ride Majestic
29. Heidevolk – Velua
30. Fen – Carrion Skies
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Mgla - Exercises in Futility
2. Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed
3. Heidevolk - Velua
4. And So I Watch You From Afar - Heirs
5. Chelsea Wolfe - Abyss
6. Fluisteraars - Luwte
7. Deafheaven - New Bermuda
8. King Dude - Songs of Flesh & Blood - In the Key of the Light
9. Marriages - Salome
10. Kiss The Anus Of A Black Cat - To Live Vicariously
2. Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed
3. Heidevolk - Velua
4. And So I Watch You From Afar - Heirs
5. Chelsea Wolfe - Abyss
6. Fluisteraars - Luwte
7. Deafheaven - New Bermuda
8. King Dude - Songs of Flesh & Blood - In the Key of the Light
9. Marriages - Salome
10. Kiss The Anus Of A Black Cat - To Live Vicariously
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Geinig om te zien dat niemand's lijst maar ook ene béétje op de mijne lijkt ("ja, je bent kut.. muh")
OT:
@ Oak. Ja, Chelsea Wolfe en ASIWYFA! Net niet gehaald in mijn lijst, maar fijne platen ja!
OT:
@ Oak. Ja, Chelsea Wolfe en ASIWYFA! Net niet gehaald in mijn lijst, maar fijne platen ja!
Hakkaa päälle pohjan poika!