DOOL

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

DOOL

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 3:41 pm

Kees schreef:Leute, het optreden van DOOL in Café Cul de Sac afgelopen zaterdag in Tilburg was het beste optreden van het Roadburnfestival. De band - eigenlijk een duistere metalreïncarnatie van Elle Bandita - heeft de voormalige ritmesectie van The Devil's Blood en dat is absoluut te horen. Meer dan Death Alley doet DOOL aan The Devil's Blood denken, maar ook aan de door Selim Lemouchi-beïnvloedde laatste albums van In Solitude en Tribulation. Met dezelfde soort death rock/post punk-elementen. Daarnaast doet het organische en melancholische karakter wat denken aan Wovenhand en The Cure, met een overlap met de donkere gothische en verhalende, epische sfeer van ietwat gothische Seattle-metalbands als Queensrÿche en Metal Church. Ja, rare, wel heel niche-specifieke vergelijkingen, maar terecht: zoals bands als The Devil's Blood en Hammers Of Misfortune is DOOL een subgenreoverstijgende undergroundband met ontzettend veel potentie.

Live was de knetterende energie bijna te grijpen, alsof je in de frontlinie voor het podium als lid van het publiek zelf de nummers aan het spelen was. Extatisch. Niet minder dan welk optreden ook van The Devil's Blood. Ik headbangde voortdurend met een brede grijns op m'n gezicht en voor m'n gevoel kon ik op een of andere reden alle nummers meezingen en de wisselende gitaarlijnen van te voren raden. Een hele aparte ervaring.

Rianne van Dorst is een charismatische bandleidster met een redelijk dynamisch stemgeluid en ook een begenadigd gitariste. Gelukkig sprak ze praktisch nauwelijks tussen nummers door en hield in de goede Selim-traditie de focus vast. Dit is fantastische muziek, live, maar met alle details, epische passages en gewaagde, maar toch als natuurlijk aanvoelende twist zeker ook op plaat.

Proef even sfeer met de eerste minuut van het onderstaande filmpje. Helaas komt het album pas in november uit, maar in de tussentijd kun je de band live zien.

[youtube][/youtube]
Ik ken de achtergronden zelf niet echt van Dool. Maar het is de band van Elle Bandita/Rianne van Dorst. Het enfant terrible van Expeditie Robinson van 2015. Voor de één een schreeuwerige 'kijk mij eens pot zijn' tante en voor de ander een genie, als ik het zo lees.

Dus, in plaats van verder in het TDB topic. Nu hier.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Mollusk » ma dec 12, 2016 3:44 pm

Dool, leuk, maar wat vinden jullie van The Devil's Blood eigenlijk? ;-)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 6:51 pm

:p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 7:46 pm

past beter hier.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door MetalJan » di dec 13, 2016 7:57 pm

Prima band! Helaas nog maar 1 keer gezien. Rianne is gewoon een topwijf :P

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Metalheank » wo dec 14, 2016 12:38 am

Leuke band inderdaad.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Dool

Bericht door Kees » do dec 15, 2016 10:29 pm

Nog vergeten te posten: toerdata Dool.

JAN 06 - De Cacaofabriek - Helmond - NL (/w Ggu:ll)
JAN 12 - Eurosonic Noorderslag 2017 - Groningen - NL
FEB 3 - De Pul Uden - Uden - NL (/w Donnerwetter)
FEB 17 - EKKO - Utrecht - NL (/w Steak Number Eight)
FEB 18 - Merleyn - Nijmegen - NL (/w Ggu:ll)
FEB 25 - Rotown Rotterdam - Rotterdam - NL (/w Ggu:ll)
MAR 2 - Vera Groningen - Groningen - NL (/w Ggu:ll)
MAR 3 - Helvete Pub - Club - Live Stage - Oberhausen - DE (/w Ggu:ll)
MAR 4 - HELL OVER Hammaburg Festival - Hamburg - DE
MAR 8 - ILMC - London - UK
MAR 9 - OT301 - Amsterdam - NL
MAR 17 - Poppodium 013 - Tilburg - NL (/w Ggu:ll)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » do dec 15, 2016 10:31 pm

Sowieso Helmond voor mij. Ik denk dat ik 17 maart ook wel ga. hopelijk mogen ze weer naar Roadburn. Zou dikverdiend zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » do dec 15, 2016 10:40 pm

Rotown voor mij! Als dat bevalt misschien nog een date bij 013 Ruud? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Persistence » vr jan 06, 2017 7:32 pm

http://www.ad.nl/rotterdam/bandita-des- ... ~a47b6c32/
Bandita des duivels over afwijzing van Laurenskerk

De Rotterdamse rockmuzikante Elle Bandita is des duivels. Met haar band DOOL wilde ze een clipje opnemen in de historische Laurenskerk, maar werd door een medewerker van het gebedshuis annex museum subiet afgewezen.

Marcel Potters 04-01-17, 12:06 Laatste update: 13:42

,,Ik belde naar de kerk of het kon'', vertelt ze. ,,Degene die ik aan de telefoon had vroeg waar het om ging. 'Rockmuziek', zei ik. Verder kreeg ik de kans niet om het nader uit te leggen. Toen werd ik heel lang in de wacht gezet en kreeg ik te horen dat dit niet bij het imago van de kerk past.''

Verbazing alom, bij Ryanne van Dorst, zoals 'Bandita' in het dagelijks leven heet. ,,Ik begrijp er niets van: ze houden daar housefeesten, met grote sponsors. Ja, als je betaalt, kan alles. Maar rockmuziek is kennelijk te duivels.''

Meerdere redenen
Directeur Frank Migchielsen werpt de beschuldigingen verre van zich. Volgens hem heeft de afwijzing van Elle Bandita meerdere redenen. ,,Allereerst doen we dit soort dingen in principe niet. Want dan willen ze een uurtje muziek maken, en dan zijn ze ineens de hele dag bezig. En we zijn een museum, we moeten wél gewoon open zijn voor het publiek. Bovendien wordt de Laurenskerk nog als een gebedshuis beschouwd, dan is het raar als kerkgangers later zo'n clipje op internet voorbij zien komen.''

En dit is niet de enige activiteit die wordt verboden. ,,Want wat heeft de kerk met rock te maken? Kamasutrabeurzen doen we ook niet, net als studentenfeesten. Pas wilde een schoenenmerk hier een filmpje maken. Geen denken aan. We moeten aan onze reputatie denken.''

Blowen
Ofschoon hij de deur op een kier zet – 'Ze mag haar bedoelingen altijd komen uitleggen' – is de kans klein dat het nog goed komt. Bandita is er echter klaar mee: ,,Het leek me heel hartverwarmend om in Rotterdam onze clip op te nemen. In de mooiste kerk die we hebben. Ik heb mooie herinneringen aan de Laurenskerk. Vroeger zaten we daar lekker te blowen tijdens bevrijdingsfestivals.''

Ze is nu in gesprek met andere kerken. ,,Helaas niet in Rotterdam.''

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Kees » vr jan 06, 2017 10:09 pm

Wel weer aandacht :)

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » di jan 17, 2017 6:26 pm

Het DOOL-topic kon ik zo snel niet vinden, daarom maar even hier, bovendien zingt Farida Lemouchi mee:

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di jan 17, 2017 6:34 pm

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » vr jan 20, 2017 11:51 am

Kees schreef:Het DOOL-topic kon ik zo snel niet vinden, daarom maar even hier, bovendien zingt Farida Lemouchi mee:

[youtube][/youtube]

Nice, Farida moet sowieso vaste bandlid worden (vind ik (-: ).

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » vr jan 20, 2017 11:56 am

innuendo schreef:Sowieso Helmond voor mij. Ik denk dat ik 17 maart ook wel ga. hopelijk mogen ze weer naar Roadburn. Zou dikverdiend zijn.

Hoe was het concert ??

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr jan 20, 2017 6:35 pm

Beetje vreemd. Met het concert was niks mis, maar het was niet zo overweldigend als ik eerder gezien heb. Kwam vooral door het lamme Helmondse publiek dat wel applaudiseerde, maar verder statisch was en niet in de buurt van het podium durfde te komen. Ryanne grapte er wel over, maar er hing gewoon geen sfeer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » zo jan 22, 2017 11:40 am

In Leeuwarden was het vorig jaar heel tof: Farida headbangde in de eerste rij, evenals Esther Ouwehand, nr. 2 van Partij voor de Dieren. Niets lam publiek :P

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » zo jan 22, 2017 11:49 am

https://youtu.be/C4ETKeovoPA

"She Goat" van Dool is live ook heel erg goed. Misschien wel het beste nummer binnen hun oeuvre. De dominante melodie doet sterk denken aan de kenmerkende melodielijnen van TDB en In Solitude :)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » zo jan 22, 2017 1:48 pm

Kees schreef:In Leeuwarden was het vorig jaar heel tof: Farida headbangde in de eerste rij, evenals Esther Ouwehand, nr. 2 van Partij voor de Dieren. Niets lam publiek :P


Dat maakt ook voor een deel het optreden en dat element was er in Helmond gewoon niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » zo jan 22, 2017 1:51 pm

Ga nou over Dool verder in het Dool-topic.....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » zo jan 22, 2017 2:49 pm

Waarom niet gewoon een TDB en aanverwanten topic van in de titel? Hier zijn al talloze bands besproken die verbonden zijn aan (het geluid van) The Devil's Blood.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » zo jan 22, 2017 5:30 pm

innuendo schreef:Waarom niet gewoon een TDB en aanverwanten topic van in de titel? Hier zijn al talloze bands besproken die verbonden zijn aan (het geluid van) The Devil's Blood.
maar over Dool wordt inmiddels zoveel geluld dat het een eigen topic staande kan houden. En er is een Dool topic, dus dan kun je het best daarin houden over Dool.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Persistence » ma jan 23, 2017 12:18 pm

Diegenen die hier het meest over klagen zijn mensen die TDB én Dool maar niets vinden, als hun nou uit beide topics blijven is het probleem permanent opgelost. Er wordt zat onzin gepost in het TDB topic door deze 'klagers' (grapjes over Satan kennen we nu wel), en daar doet men niet moeilijk over, in tegendeel zelfs, ze doen vrolijk mee om het niveau van beide topics naar beneden te trekken...

Mijn gevoel zegt dat het nu allang niet meer over de inhoud gaat (post je nu in topic A of B) maar dat het langzamerhand een politieke discussie, of een 'eer' of 'machts-' kwestie aan het worden is. Jammer, want het gaat hier wel om de laatste vaste bezoekers van dit platform.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door innuendo » ma jan 23, 2017 1:22 pm

Ja, en er is een topic, omdat de machtsgeile Jeroen een duit in het zakje wilde doen. De liefhebbers willen gewoon de discussie centraal houden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Mollusk » ma jan 23, 2017 2:06 pm

Doolloze discussie dit.

*ba dum tss*
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » ma jan 23, 2017 6:10 pm

@Ruud: on-topic aub, zeurzak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » di jan 24, 2017 11:42 am

Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Mollusk » di jan 24, 2017 11:44 am

Aanstekelijk plaatje. Huil zo mee.
Laatst gewijzigd door Mollusk op za jan 28, 2017 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » di jan 24, 2017 11:45 am

Verdiende loon.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Mollusk » di jan 24, 2017 11:46 am

Ik heb dit topic niet verkloot.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Bastiaan » di jan 24, 2017 11:46 am

Is dit artwork van Van Halen?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » di jan 24, 2017 11:52 am

Ik wil de lezer er even op wijzen dat mensen die géén fan zijn van TDB, óók naar Dool mogen luisteren.

@Bastiaan: dat gehuil? Nee joh. Welk album dacht je aan?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Bastiaan » di jan 24, 2017 1:02 pm

Ik kreeg er direct een VH-associatie bij. Heb er wat hoezen bijgepakt. Veel kinderen, maar niet deze jankende koppen.

On topic: ik heb weinig met TDB, nooit in verdiept, maar ik zag wel de show op Rock Hard en die was erg goed, hoewel toen met anderhalf uur (en slechts 1 album) veel te lang.

Maar Dool is te gek. Nieuwe plaat al gehoord. Erg onder de indruk. Ik ga ze binnenkort in Utrecht zien: Doomstad in Ekko, met Steak number eight.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » di jan 24, 2017 4:39 pm

Nu al?! Ohja het is al zowat februari...
Ik ben hier gewoon.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Kees » wo jan 25, 2017 9:30 pm

Persistence schreef:Diegenen die hier het meest over klagen zijn mensen die TDB én Dool maar niets vinden, als hun nou uit beide topics blijven is het probleem permanent opgelost. Er wordt zat onzin gepost in het TDB topic door deze 'klagers' (grapjes over Satan kennen we nu wel), en daar doet men niet moeilijk over, in tegendeel zelfs, ze doen vrolijk mee om het niveau van beide topics naar beneden te trekken...

Mijn gevoel zegt dat het nu allang niet meer over de inhoud gaat (post je nu in topic A of B) maar dat het langzamerhand een politieke discussie, of een 'eer' of 'machts-' kwestie aan het worden is. Jammer, want het gaat hier wel om de laatste vaste bezoekers van dit platform.
Mee eens. De reguliere posters in het The Devil's Blood-topic voeren op organische, zelfregulerende wijze een constructieve discussie. Dat gaat vreedzaam, respectvol en verdiepend. An sich niets waarbij moderators om de hoek hoeven te komen kijken. Het verhuizen van berichten omdat deze posters schijnbaar ''off-topic'' gaan door Dool te bespreken is begrijpelijk wanneer er veel andere bezoekers in het TDB-topic actief zouden zijn die zich er aan zouden ergeren. Nu is het vooral een kleine minderheid met een geprivilegieerde positie en een monitorende politiefunctie die op geforceerde wijze met veel machtsvertoon een overgrote meerderheid van positief-ingestelde posters in het topic hun wil oplegt. Het slaat als een tang op een varken en leidt zo als Persistence zegt alleen maar tot verdere afkalving van reputatie, activiteit en leefbaarheid dit forum.

Het monitoren en ingrijpen was totaal niet nodig. Niemand verziekte hier iets voor elkaar (Nu de 1% wel). Er komen toch geen nieuwe forumleden bij die zich zullen storen aan het bespreken van DOOL in het TDB-topic, helaas (het heeft allemaal iets tragikomisch).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » wo jan 25, 2017 9:38 pm

Hehe. Jullie geloven volgens mij werkelijk dat ik vanuit een ivoren torentje elk bericht over The Devil's Blood of Dool analyseer, er vervolgens een haattirade op loslaat en dan de boel verplaats? Het spijt me, maar ik heb wel wat beters te doen.

Sorry hoor, maar wat een dom gelul. Dit heeft niets met politie, macht of weet ik veel wat te maken. Het zijn twee verschillende bands. Zo blijft het overzichtelijk. Als mods grijpen we al zelden in, dus als we een keer een topic opdelen of hier en daar wat overzicht willen bewaren, dan doen we dat. Klaar, meer niet. Metalfan.nl is voor mij ook een heel leuke hobby waar ik al vijftien jaar heel veel plezier aan beleef. Als je daar problemen mee hebt, dan stuur je maar een klacht naar Tonnie, in plaats van de ruimte hier te bevuilen met dat eeuwige, selectieve gejank. Discussieer inderdaad maar eens over muziek. Daar is het een forum voor. Slechts een paar mensen houden dit forum nog een beetje in leven met input over muziek. Als we het dan ook niet meer oneens met elkaar mogen zijn of lekker mogen zeiken op bands, waar zijn we dan mee bezig? Ik kan me van jou, Kees, van Ruud en Lennert, ook ellenlange epistels herinneren over bepaalde bands, positief en negatief. En als ik twijfels, gedachten of euforie over een band wil delen, dan doe ik dat. Als de toon je niet aan staat, prima, dan wil ik die best matigen, maar nuance is nooit mijn sterkste punt geweest.
Dus opzouten met dat gejammer. Anders zoek je maar een ander forum. Er zijn er vast zat waar ze plenair een harde krijgen van varkensbloed en doodsverering.

Dit is overigens definitief het laatste woord over dat gezever. Heel kinderachtig, maar als je wat mekkeren hebt, dan verwijs ik je graag naar de PM functie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » wo jan 25, 2017 10:05 pm

Verder lijkt het me goed dat we de zaken uit het verleden laten rusten. Wanneer ik mensen daadwerkelijk tegen de schenen heb geschopt met bepaalde ongenuanceerde uitspraken over Selim, dan zeg ik daar sorry voor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » za jan 28, 2017 10:48 am

Volgens mij zijn jullie van je padje af... blijven jullie rondjes lopen... aan het ronddolen...

Hier, om er weer uit te komen:
[youtube][/youtube]

The gates are open ^^
Laatst gewijzigd door Krimhild op za jan 28, 2017 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Krimhild » za jan 28, 2017 10:50 am

Ze hebben tegenwoordig een website en een facebookpagina trouwens:

http://allthosewhowanderaredool.com/

https://www.facebook.com/allthosewhowanderaredool/
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Jeroen » za jan 28, 2017 6:17 pm

Thnx :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Kees » vr feb 10, 2017 10:15 pm

Episch nummer ''Vantablack'' is live ook erg waardig:

[youtube][/youtube]


Laatste vrijgegeven albumnummer ''Golden Serpents'' is net als ''Oweneygat'' melodieus en toegankelijk:

[youtube][/youtube]

.......

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door MadTinus » ma feb 13, 2017 9:13 pm

De 4 vrijgegeven nummers bevallen mij prima, met name Vantablack (ik drink liever Fanta Orange trouwens) is inderdaad episch, erg gaaf. Terwijl ik verder eigenlijk helemaal niet naar die occulte rock luister. Geen Ghost of TDB voor mij, maar Dool vind ik vooralsnog erg gaaf.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Persistence » wo feb 15, 2017 11:20 am

MadTinus schreef:De 4 vrijgegeven nummers bevallen mij prima, met name Vantablack (ik drink liever Fanta Orange trouwens) is inderdaad episch, erg gaaf. Terwijl ik verder eigenlijk helemaal niet naar die occulte rock luister. Geen Ghost of TDB voor mij, maar Dool vind ik vooralsnog erg gaaf.

Op Ghost na, vallen de genoemde bands eigenlijk niet eens onder occult rock (wat dat ook mag wezen, wie bepaalt de grenzen?). Naar mijn weten distantiëren ze zich juist bewust van die beperkende term.

Indien bands zich nadrukkelijk profileren of verkopen met die term, kun je erop vertrouwen dat ze het etiket ook nodig hebben om uberhaubt op te kunnen vallen.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Persistence » wo feb 15, 2017 11:36 am

MadTinus schreef:De 4 vrijgegeven nummers bevallen mij prima, met name Vantablack (ik drink liever Fanta Orange trouwens) is inderdaad episch, erg gaaf. Terwijl ik verder eigenlijk helemaal niet naar die occulte rock luister. Geen Ghost of TDB voor mij, maar Dool vind ik vooralsnog erg gaaf.
Zie/luister vanaf 02:18.

[youtube][/youtube]

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Persistence » wo feb 15, 2017 12:01 pm

Zie ook, 05:00

"There are various bands who are, mathematically speaking, more or less doing the same thing, but... (...) "
[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Bastiaan » wo feb 15, 2017 4:55 pm

Ik dacht dat er al een The Devil's Blood-topic was. :mrgreen:
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Bastiaan » wo feb 15, 2017 4:57 pm

Bastiaan schreef:Ik dacht dat er al een The Devil's Blood-topic was. :mrgreen:
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Kees » wo feb 15, 2017 5:42 pm

:D

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Bastiaan » do feb 16, 2017 9:53 am

'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Dool (voor fans TDB)

Bericht door Hieronimus » do feb 16, 2017 10:06 am

Hm, vergeten waar ik het nu had gelezen, Volkskrant Magazine of Vrij Nederland ofzo, een artikel van meerdere pagina's over Ella, waarin ze ervoor uitkomt dat ze hermafrodiet is. Niet zoveel over muziek in dat artikel, wel een interessant inkijkje in haar leven.

Edit: ingekorte versie hier: http://www.volkskrant.nl/televisie/ryan ... ~a4459072/
Front voor/der Matigheid
last.fm

Plaats reactie