Releases 2017
Re: Releases 2017
01. Pain of Salvation - In the passing light of day
02. Converge - The dusk in us
03. Decapitated - Antikult
04. Septicflesh - Codex Omega
05. Enslaved - E
06. Dodecahedron - Kwintessens
07. Igorrr - Savage Sinuoid
08. Mastodon - Emperor of sand
09. Satyricon - Deep calleth upon deep
10. Origin - Unparalleled universe
02. Converge - The dusk in us
03. Decapitated - Antikult
04. Septicflesh - Codex Omega
05. Enslaved - E
06. Dodecahedron - Kwintessens
07. Igorrr - Savage Sinuoid
08. Mastodon - Emperor of sand
09. Satyricon - Deep calleth upon deep
10. Origin - Unparalleled universe
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Releases 2017
De afgelopen weken is er niks aan veranderd, vrij grote kans dat dit m wordt:
01. Rebirth Of Nefast - Tabernaculum (black metal)
02. Wormwood - Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth (folk/melodic black metal)
03. Pain Of Salvation - In The Passing Light Of Day (progressive metal)
04. The Ruins Of Beverast - Exuvia (black/doom metal)
05. The Great Old Ones - EOD: A Tale Of Dark Legacy (post-black metal)
06. Leprous - Malina (progressive rock)
07. Bestia Arcana - Holókauston (black metal)
08. Whoredom Rife - Dommedagskvad (black metal)
09. Igorrr - Savage Sinusoid (EDM/baroque/breakcore/trip hop)
10. Beltez - Exiled, Punished… Rejected (black metal)
01. Rebirth Of Nefast - Tabernaculum (black metal)
02. Wormwood - Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth (folk/melodic black metal)
03. Pain Of Salvation - In The Passing Light Of Day (progressive metal)
04. The Ruins Of Beverast - Exuvia (black/doom metal)
05. The Great Old Ones - EOD: A Tale Of Dark Legacy (post-black metal)
06. Leprous - Malina (progressive rock)
07. Bestia Arcana - Holókauston (black metal)
08. Whoredom Rife - Dommedagskvad (black metal)
09. Igorrr - Savage Sinusoid (EDM/baroque/breakcore/trip hop)
10. Beltez - Exiled, Punished… Rejected (black metal)
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2017
02.Flipjack schreef:02. Wormwood - Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth (folk/melodic black metal)
02.
02.
Voor mij, niet op volgorde:
- Wormwood - Ghostlands
- Vulture Industries - Stranger Times
- Igorrr - Savage Sinusoid
- Caligula's Horse - In Contact
- Voyager - Ghost Mile
- White Ward - Futility Report
- Archspire - Relentless Mutatin
- Asira - Efference
- Der Weg Einer Freiheit - Finisterre
Nog beter te beluisteren, de nieuwe van: The Faceless, Ne Obliviscaris, Enslaved, Akercocke, Heretoir, Sun of the Sleepless, Sólstafir, The Thirteenth Sun, Nailed to Obscurity, Dodecahedron, Ulver, Dynfari, Dreadnought, Cradle of Filth, Hallatar, Audn, Kauan, Amenra, Apocalypse Orchestra, Taake, Chaos Moon...
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2017
Hieronimus schreef:02.Flipjack schreef:02. Wormwood - Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth (folk/melodic black metal)
02.
02.
Ik ben benieuwd wanneer ik de je deze wederdienst mag bewijzen, wanneer je Archspire op 1 hebt gezet.
Net niet in de top 10:
Tchornobog
Kauan
Aosoth
Slow
Noktunal Mortum
Sun Of The Sleepless
Heretoir
The King Is Blind
Enslaved
Grote tegenvallers:
Satyricon
Paradise Lost
Pallbearer
Wintersun
Steven Wilson
Pillorian
Re: Releases 2017
Muzikaal gezien een beetje tegenvallend jaar voor mij vergeleken met de afgelopen twee jaar. Tot nu toe ziet ie er zo uit:
1. Paradise Lost – Medusa
2. Pillorian – Obsidian Arc
3. Ulver – The Assassination of Julius Caesar
4. Satyricon – The Age of Nero
5. Voyager – Ghost Mile
6. Archspire – Relentless Mutilation
7. Ayreon – The Source
8. Akercocke – Renaissance in Extremis
9. Mark Lanegan Band - Gargoyle
10. Blackfield – V
Nog niet genoeg geluisterd:
Wormwood – Ghostlands
Enslaved - E
Immolation - Atonement
Lunatic Soul - Fractured
Tegenvallers:
Leprous - Malina
Steven Wilson – To the Bone
1. Paradise Lost – Medusa
2. Pillorian – Obsidian Arc
3. Ulver – The Assassination of Julius Caesar
4. Satyricon – The Age of Nero
5. Voyager – Ghost Mile
6. Archspire – Relentless Mutilation
7. Ayreon – The Source
8. Akercocke – Renaissance in Extremis
9. Mark Lanegan Band - Gargoyle
10. Blackfield – V
Nog niet genoeg geluisterd:
Wormwood – Ghostlands
Enslaved - E
Immolation - Atonement
Lunatic Soul - Fractured
Tegenvallers:
Leprous - Malina
Steven Wilson – To the Bone
Re: Releases 2017
Muzikaal gezien was dit echt een super jaar. Ik ben sinds begin dit jaar -eindelijk!- black metal écht gaan waarderen. Dus dat zorgde voor een stortvloed aan releases die ik anders aan me voorbij had laten gaan. Wat een superjaar.neddie schreef:Muzikaal gezien een beetje tegenvallend jaar voor mij
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2017
Vrij redelijke muzieksmaak, Neddie! Caligula's Horse of Persefone al gecheckt?
Kún je die genoeg luisteren?neddie schreef:Nog niet genoeg geluisterd:
Wormwood – Ghostlands
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- KoenM
- Berichten: 22164
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Die To The Bone is idd een tegenvaller. Hoe uitzonderlijk goed ik bijna al zijn platen vindt, hier raak ik echt niet in. E van Enslaved lukt me ook niet. Ik vond In Times ook al niet fantastisch. Terwijl ik quasi alles tussen Isa en Riitiir erg goed vind, met die twee platen als uitschieters.
Die van Satyricon heet Deep Calleth Upon Deep trouwens. The Age of Nero is uit 2008.
Die van Satyricon heet Deep Calleth Upon Deep trouwens. The Age of Nero is uit 2008.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2017
To The Bone is mijn plaat van het jaar, zoals het nu lijkt. Ik heb de meest hilarische discussies op social media gelezen. Met name over het popgehalte. Echt, dat is gewoon geen argument. Draai voor de grap ook is de 5.1 versie. Die is helemaal te gek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2017
Ik verwacht gewoon veel spannender materiaal van 'm. Dit is teveel a-b-a-b-c-b qua structuur. Ik vind het wel echt te poppy. Hoezo vind je dat geen argument? Zodra hij in Pariah begint dat 'ie 'klaar is met Facebook' is ie me kwijt. Al verloor hij me al een beetje bij Nowhere Now. Van Permanating word ik zelfs een beetje opstandig. Nu ik weer even door de nummers heen klik, merk ik ook dat track 7 tot 11 me onbekend voorkomen. Ik heb dus eigenlijk altijd het album tijdens Permanating uitgezet.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Ik denk dat een klacht over het popgehalte van een album een behoorlijk goed argument is waarom iemand iets niet goed vind. Als ik in de recensie dingen lees over Coldplay-vergelijkingen, weet ik in ieder geval zeker dat ik het album niet hoef te horen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Releases 2017
Tot nu toe goed:
Abkehr - In Asche EP
Audn - Farvegir Fyrndar
Cannibal Corpse - Red Before Black (wie had dat gedacht? ik niet...)
Dodecahedron - kwintessens
Fides Inversa - Rites of Infernal Invocation EP
Grave Pleasures - Motherblood
Inconsessus Lux Lucis - The Crowning Quietus
Nightbringer - Terra Damnata
Ritual Knife - Hate Invocation
Urarv - Aurum
Ok:
Asagraum - Potestas Magicum Diaboli
Bestia Arcana - Holokauston
Black Cilice - Banished from Time
Cloak - To Venomous Depths
Cormorant - Diaspora
Domgård - Ödelagt
Drudkh/Paysage d'Hiver split
Krÿs - Hexen demo
Nyrst - demo
Power Trip - Nightmare Logic
Riivaus - Lyöden Taudein ja Kirouksin
Sortilegia - Sulphurous Temple
White Oak - Gekruiste Paden EP
Meh:
Een hele grote lijst met dingen die ik heb geluisterd maar gewoon niet bleven plakken.
Grote tegenvallers (waarvan ik echt meer hoopte/had verwacht):
Satyricon
Suffocation
Immolation
Svartidaudi
Enslaved
En nu is het wachten op andere lijstjes om te zien wat ik (opnieuw) moet luisteren.
Abkehr - In Asche EP
Audn - Farvegir Fyrndar
Cannibal Corpse - Red Before Black (wie had dat gedacht? ik niet...)
Dodecahedron - kwintessens
Fides Inversa - Rites of Infernal Invocation EP
Grave Pleasures - Motherblood
Inconsessus Lux Lucis - The Crowning Quietus
Nightbringer - Terra Damnata
Ritual Knife - Hate Invocation
Urarv - Aurum
Ok:
Asagraum - Potestas Magicum Diaboli
Bestia Arcana - Holokauston
Black Cilice - Banished from Time
Cloak - To Venomous Depths
Cormorant - Diaspora
Domgård - Ödelagt
Drudkh/Paysage d'Hiver split
Krÿs - Hexen demo
Nyrst - demo
Power Trip - Nightmare Logic
Riivaus - Lyöden Taudein ja Kirouksin
Sortilegia - Sulphurous Temple
White Oak - Gekruiste Paden EP
Meh:
Een hele grote lijst met dingen die ik heb geluisterd maar gewoon niet bleven plakken.
Grote tegenvallers (waarvan ik echt meer hoopte/had verwacht):
Satyricon
Suffocation
Immolation
Svartidaudi
Enslaved
En nu is het wachten op andere lijstjes om te zien wat ik (opnieuw) moet luisteren.
Laatst gewijzigd door Dimas op do dec 28, 2017 8:09 pm, 14 keer totaal gewijzigd.
Re: Releases 2017
Yep, beiden gecheckt maar bleven niet echt hangen. Zal ze nog eens een keertje draaien.Hieronimus schreef:Vrij redelijke muzieksmaak, Neddie! Caligula's Horse of Persefone al gecheckt?
Vind ik nochtans ook een goede plaatKoenM schreef:Die van Satyricon heet Deep Calleth Upon Deep trouwens. The Age of Nero is uit 2008.
Dit. Nu vind ik Wilson's teksten overigens wel vaker een zwak punt. Fear of a Blank Planet vind ik bijvoorbeeld een fijn album maar de lyrics daarop irriteren me mateloos. Al die neologismes en dat geëmmer over vriendjes die in zwarte t-shirts muziek maken met Pearl Jam vibes, bah.Flipjack schreef:Ik verwacht gewoon veel spannender materiaal van 'm. Dit is teveel a-b-a-b-c-b qua structuur. Ik vind het wel echt te poppy. Hoezo vind je dat geen argument? Zodra hij in Pariah begint dat 'ie 'klaar is met Facebook' is ie me kwijt.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Coldplay? Haha. Daar lijkt het in de verste verte niet op. Er is zoveel metal met een popstructuur. Bovendien, wat is pop? Er zijn mensen die Foo Fighters hardrock noemen en anderen zeggen poprock.Lennert schreef:Ik denk dat een klacht over het popgehalte van een album een behoorlijk goed argument is waarom iemand iets niet goed vind. Als ik in de recensie dingen lees over Coldplay-vergelijkingen, weet ik in ieder geval zeker dat ik het album niet hoef te horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- KoenM
- Berichten: 22164
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Ik kan er gewoon niks mee, pop of geen pop. Saai. Te weinig allesomvattend. Te weinig diepgang. De machtige invloed van zijn muziek lijkt in één klap voor me verdwenen. Inwisselbaar. Geen identiteit.Jeroen schreef:To The Bone is mijn plaat van het jaar, zoals het nu lijkt. Ik heb de meest hilarische discussies op social media gelezen. Met name over het popgehalte. Echt, dat is gewoon geen argument. Draai voor de grap ook is de 5.1 versie. Die is helemaal te gek.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: Releases 2017
Goed metaljaar. De nummer 1 tot en met 5 hadden net zo goed op nummer 1 kunnen staan. Uiteindelijk de keuze voor Amenra op nummer 1 gemaakt. Vooral vanwege het feit dat dat album mij het meest verrast heeft en de impact daardoor net wat groter was.
1. Amenra – Mass VI
2. Dool – Here Now, Then There
3. Power Trip – Nightmare Logic
4. Au-Dessus – End Of Chapter
5. Converge – The Dusk In US
6. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed II
7. Below The Sun – Alien World
8. Bathsheba – Servus
9. Asagraum – Potestas Magicum Diaboli
10. Dödsrit – s/t
En natuurlijk de normalo top 5!
1. Slowdive – Slowdive
2. Protomartyr – Relatives In Descent
3. Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex
4. Alvvays – Antisocialites
5. Fazerdaze – Morningside
1. Amenra – Mass VI
2. Dool – Here Now, Then There
3. Power Trip – Nightmare Logic
4. Au-Dessus – End Of Chapter
5. Converge – The Dusk In US
6. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed II
7. Below The Sun – Alien World
8. Bathsheba – Servus
9. Asagraum – Potestas Magicum Diaboli
10. Dödsrit – s/t
En natuurlijk de normalo top 5!
1. Slowdive – Slowdive
2. Protomartyr – Relatives In Descent
3. Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex
4. Alvvays – Antisocialites
5. Fazerdaze – Morningside
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2017
KoenM schreef:Ik kan er gewoon niks mee, pop of geen pop. Saai. Te weinig allesomvattend. Te weinig diepgang. De machtige invloed van zijn muziek lijkt in één klap voor me verdwenen. Inwisselbaar. Geen identiteit.Jeroen schreef:To The Bone is mijn plaat van het jaar, zoals het nu lijkt. Ik heb de meest hilarische discussies op social media gelezen. Met name over het popgehalte. Echt, dat is gewoon geen argument. Draai voor de grap ook is de 5.1 versie. Die is helemaal te gek.
En dat mag. Ongelofelijk, maar het mag. Gelukkig voor de critici van het album, brengt Wilson nooit dezelfde plaat uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2017
1. Amenra- Mass VI
2. Converge- The Dusk in Us
3. Der Weg Einer Freiheit- Finisterre
4. Ulver- The Assasination of Julius Caesar
5. Wiegedood- De Doden hebben het Goed II
6. Dodecahedron- Kwintessens
7. Emptiness- Not for Music
8. Myrkur- Mareridt
9. Pallbearer- Heartless
10. Paradise Lost- Medusa
2. Converge- The Dusk in Us
3. Der Weg Einer Freiheit- Finisterre
4. Ulver- The Assasination of Julius Caesar
5. Wiegedood- De Doden hebben het Goed II
6. Dodecahedron- Kwintessens
7. Emptiness- Not for Music
8. Myrkur- Mareridt
9. Pallbearer- Heartless
10. Paradise Lost- Medusa
Re: Releases 2017
Zoiets denk ik.
1. Threshold- legends of the shrine
2. Persefone — Aathma
3. Septicflesh — Codex Omega
4. Trivium — The Sin And The Sentence
5. Orden Ogan — Gunmen
6. Kauan — Kaiho
7. Mastodon- Emperor of sand
8. H.E.A.T- into the great unknown
9. Ayreon — The Source
10. Leprous — Malina
11. While she sleeps- you are we
12. Shaman's Harvest — Red Hands Black Deeds
13. Nokturnal Mortum — Істина / Verity
14. Currents — The Place I Feel Safest
15. Pillorian — Obsidian Arc
16. Beast in Black — Berserker
17. Enslaved — E
niet metal
Oscar and the Wolf — Entity
Cigarettes After Sex — Cigarettes After Sex
nothing but thieves - broken machine]
1. Threshold- legends of the shrine
2. Persefone — Aathma
3. Septicflesh — Codex Omega
4. Trivium — The Sin And The Sentence
5. Orden Ogan — Gunmen
6. Kauan — Kaiho
7. Mastodon- Emperor of sand
8. H.E.A.T- into the great unknown
9. Ayreon — The Source
10. Leprous — Malina
11. While she sleeps- you are we
12. Shaman's Harvest — Red Hands Black Deeds
13. Nokturnal Mortum — Істина / Verity
14. Currents — The Place I Feel Safest
15. Pillorian — Obsidian Arc
16. Beast in Black — Berserker
17. Enslaved — E
niet metal
Oscar and the Wolf — Entity
Cigarettes After Sex — Cigarettes After Sex
nothing but thieves - broken machine]
- Harbinger_of_death
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do feb 07, 2008 9:52 pm
- Locatie: Wolluk
Re: Releases 2017
De platen die ik dit jaar met plezier heb gedraaid in willekeurige volgorde:
Dragonforce - Reaching into infinity
Vuur - In this moment we are free - cities
Prophets of rage - Prophets of rage
Cannibal corpse - Red before black
Overkill - The grinding wheel
Immolation - Atonement
Infernal majesty - No God
Alestorm - No grave but the sea
Morbid Angel - Kingdoms disdained
Deadhead - Swine plague
Niet metal:
Hawkwind - Into the woods
Hawklords - Six
Nik Turner - Life in space
Dragonforce - Reaching into infinity
Vuur - In this moment we are free - cities
Prophets of rage - Prophets of rage
Cannibal corpse - Red before black
Overkill - The grinding wheel
Immolation - Atonement
Infernal majesty - No God
Alestorm - No grave but the sea
Morbid Angel - Kingdoms disdained
Deadhead - Swine plague
Niet metal:
Hawkwind - Into the woods
Hawklords - Six
Nik Turner - Life in space
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr dec 30, 2016 7:23 pm
Re: Releases 2017
Een jaar met veel goede tot zeer goede platen. Ook een paar teleurstellingen (Paradise Lost, Mastodon, Prophets Of Rage). Maar ook veel verrassingen. Al met al een goed metal jaar. Deze top 10 wisselt bijna dagelijks, maar nu is dit het:
1. Druids - S/T
2. Junius - Eternal Rituals For The Accretion Of Light
3. Fight The Fight - S/T
4. Cellar Darling - This Is The Sound
5. Creeper - Eternity, In Your Arms
6. Arch Enemy - Will To Power
7. Brutus - Burst
8. Gone Is Gone - Echolocation
9. In Search Of Sun - Virgin Funk Mother
10. Selfmachine - Societal Arcade
1. Druids - S/T
2. Junius - Eternal Rituals For The Accretion Of Light
3. Fight The Fight - S/T
4. Cellar Darling - This Is The Sound
5. Creeper - Eternity, In Your Arms
6. Arch Enemy - Will To Power
7. Brutus - Burst
8. Gone Is Gone - Echolocation
9. In Search Of Sun - Virgin Funk Mother
10. Selfmachine - Societal Arcade
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2017
1. Communic - Where Echoes Gather
2. Trivium - The Sin and the Sentence
3. Iced Earth - Incorruptible
4. Witherfall - Nocturnes and Requiems
5. Jag Panzer - The Deviant Chord
6. Almanac - Kingslayer
7. Pyramaze - Contingent
8. Anubis Gate - Covered in Black
9. Adagio - Life
10. Orden Ogan - Gunmen
Dit is het uiteindelijk geworden. Eigenlijk op te delen in drie groepen waarbinnen de verschillen klein zijn. De nummers 1 t/m 3 vind ik topalbums, waarbij Trivium en Iced Earth beter zijn dan ik had verwacht. De nummers 4 t/m 6 zijn erg goede albums en de nummers 7 t/m 10 vind ik gewoon goed, maar overstijgen nergens mijn verwachtingen.
2. Trivium - The Sin and the Sentence
3. Iced Earth - Incorruptible
4. Witherfall - Nocturnes and Requiems
5. Jag Panzer - The Deviant Chord
6. Almanac - Kingslayer
7. Pyramaze - Contingent
8. Anubis Gate - Covered in Black
9. Adagio - Life
10. Orden Ogan - Gunmen
Dit is het uiteindelijk geworden. Eigenlijk op te delen in drie groepen waarbinnen de verschillen klein zijn. De nummers 1 t/m 3 vind ik topalbums, waarbij Trivium en Iced Earth beter zijn dan ik had verwacht. De nummers 4 t/m 6 zijn erg goede albums en de nummers 7 t/m 10 vind ik gewoon goed, maar overstijgen nergens mijn verwachtingen.
- Marcel Hubregtse
- Berichten: 638
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Top 15 van 2017:
1. Venenum - Trance Of Death
2. Bell Witch - Mirror Reaper
3. Emptiness - Not For Music
4. Loss - Horizonless
5. Pallbearer - Heartless
6. Sorcerer - The Crowning Of The Fire King
7. Façade - Loathe
8. Altar Of Betelgeuze - Among The Ruins
9. Procession - Doom Decimation
10. Spectral Voice - Eroded Corridors Of Unbeing
11. Laster - Ons Vrije Fatum
12. Funeralium - Of Throes And Blight
13. Spirit Adrift - Curse Of Conception
14. Deinonychus - Ode To Acts Of Murder, Dystopia And Suicide
15. Desolate Shrine - Deliverance From The Godless Void
1. Venenum - Trance Of Death
2. Bell Witch - Mirror Reaper
3. Emptiness - Not For Music
4. Loss - Horizonless
5. Pallbearer - Heartless
6. Sorcerer - The Crowning Of The Fire King
7. Façade - Loathe
8. Altar Of Betelgeuze - Among The Ruins
9. Procession - Doom Decimation
10. Spectral Voice - Eroded Corridors Of Unbeing
11. Laster - Ons Vrije Fatum
12. Funeralium - Of Throes And Blight
13. Spirit Adrift - Curse Of Conception
14. Deinonychus - Ode To Acts Of Murder, Dystopia And Suicide
15. Desolate Shrine - Deliverance From The Godless Void
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Re: Releases 2017
Copy/paste van een ander, buitenlands forum en daarom in het Engels:
1. BLACKFIELD - Blackfield V (great album, no weak tracks, love it!)
2. LEGACY OF EMPTINESS - Over the Past (excellent discovery, great new band, excellent album)
3. DOOL - Here Now, There Then (great debut, came unexpected)
4. GOD DETHRONED - The World Ablaze (excellent 'comeback' album, might be their most consistent album of their career)
5. REBIRTH OF NEFAST - Tabernaculum (in the nick of time for 2017, made this discovery, a great Black Metal album which requires many listens to discover its treasures, I will probably listen a lot more)
6. AOSOTH - V - The Inside Scriptures (strong album, but not as captivating as its predecessor which made it to be my album of the year 2013)
Alright, but ultimately disappointing:
PARADISE LOST - Medusa (tried, but can't really get into it, just like the previous album)
ENDEZZMA - The Arcane Abyss (great debut EP and album, this sophomore album doesn't live up, although decent)
OFERMOD - Sol Nox (after the incredible Thaumiel album and good subsequent EP (Serpents' Dance), this album didn't do it for me, sadly..)
Need to listen more:
MORBID ANGEL - Kingdoms Disdained (sounds somewhat promising on first listen, but it didn't have me come back for more, blame Rebirth of Nefast for that too)
Overal 2017 was a bit luke-warm for me concerning new music. The best and most intense music I listened to this year was from earlier years. My band of the year is no doubt The Devil's Blood, what a treasure to discover.
1. BLACKFIELD - Blackfield V (great album, no weak tracks, love it!)
2. LEGACY OF EMPTINESS - Over the Past (excellent discovery, great new band, excellent album)
3. DOOL - Here Now, There Then (great debut, came unexpected)
4. GOD DETHRONED - The World Ablaze (excellent 'comeback' album, might be their most consistent album of their career)
5. REBIRTH OF NEFAST - Tabernaculum (in the nick of time for 2017, made this discovery, a great Black Metal album which requires many listens to discover its treasures, I will probably listen a lot more)
6. AOSOTH - V - The Inside Scriptures (strong album, but not as captivating as its predecessor which made it to be my album of the year 2013)
Alright, but ultimately disappointing:
PARADISE LOST - Medusa (tried, but can't really get into it, just like the previous album)
ENDEZZMA - The Arcane Abyss (great debut EP and album, this sophomore album doesn't live up, although decent)
OFERMOD - Sol Nox (after the incredible Thaumiel album and good subsequent EP (Serpents' Dance), this album didn't do it for me, sadly..)
Need to listen more:
MORBID ANGEL - Kingdoms Disdained (sounds somewhat promising on first listen, but it didn't have me come back for more, blame Rebirth of Nefast for that too)
Overal 2017 was a bit luke-warm for me concerning new music. The best and most intense music I listened to this year was from earlier years. My band of the year is no doubt The Devil's Blood, what a treasure to discover.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Releases 2017
Elk jaar probeer ik het bij te houden, elk jaar denk ik in maart: kut. Er komt ook zoveel uit. Ik kom op een 20/25 aantal leuke albums, met een overduidelijke nummer 1 en de rest kan per minuut wisselen. Ik ga er niet eens aan beginnen. Mijn nummer 1:
Evilfeast - Elegies of the Stellar Wind
[youtube][/youtube]
Shylmaghognar komt helaas pas in 2018 met de release, die hadden op december 2017 gemikt, maar da's niet gelukt.
edit: waarom werken de yt tags niet...
Evilfeast - Elegies of the Stellar Wind
[youtube][/youtube]
Shylmaghognar komt helaas pas in 2018 met de release, die hadden op december 2017 gemikt, maar da's niet gelukt.
edit: waarom werken de yt tags niet...
Laatst gewijzigd door Satyr op wo dec 20, 2017 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2017
Gelijk ff besteld. Ik volg Evilfeast al sinds het debuut. Geweldig!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am
Re: Releases 2017
1. Paradise Lost - Medusa
2. Pallbearer - Heartless
3. Anathema - The Optimist
4. Vallenfyre - Fear Those Who Fear Him
5. Pherenlith - Desolate Landscapes
6. Morbid Angel - Kingdoms Disdained
7. Incantation - Profane Nexus
8. Dying Fetus - Wrong One To Fuck With
9. Spectral Voice - Eroded Corridors of Unbeing
10.Blut Aus Nord - Deus Salutis Meæ
Nog in bestelling: Taake - Kong Vinter & Crypts of Despair - The Stench Of The Earth.
En! op 29-12 verschijnt nog één van de knallers van 2017: Nortt - Endeligt
2. Pallbearer - Heartless
3. Anathema - The Optimist
4. Vallenfyre - Fear Those Who Fear Him
5. Pherenlith - Desolate Landscapes
6. Morbid Angel - Kingdoms Disdained
7. Incantation - Profane Nexus
8. Dying Fetus - Wrong One To Fuck With
9. Spectral Voice - Eroded Corridors of Unbeing
10.Blut Aus Nord - Deus Salutis Meæ
Nog in bestelling: Taake - Kong Vinter & Crypts of Despair - The Stench Of The Earth.
En! op 29-12 verschijnt nog één van de knallers van 2017: Nortt - Endeligt
Dominion of Darkness.
Re: Releases 2017
iron_dennis schreef:
En! op 29-12 verschijnt nog één van de knallers van 2017: Nortt - Endeligt
Is digitaal al uit:
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2017
Met volgens mijn administratie 59 beluisterde releases was het een goed muziekjaar! Tot een top zoveel ben ik echter nog niet gekomen en ook hier zie ik weer veel namen waar ik nog niet aan toegekomen ben.
Re: Releases 2017
1. Travoltas - Until we hit the shore - Zonder twijfel de plaat van het jaar voor mij. Supercatchy punk die het beste van pop-punk mengt met Beach Boys invloeden. Heerlijk catchy. Het was de plaat van mijn zomer, maar ik luister het gewoon nog steeds.
2. Trachimbrod - Leda - Trachimbrod is een screamoband. Niet heel hard, wel heel emotioneel. Leda is een enorm gave plaat geworden. Fantastisch album!
3. The Rememberables - The Rememberables - Hardcore lui die een band beginnen waarin het beste van Weezer, Dinosaur Jr. en wat grunge-invloeden samenkomt.
4. Blaze Bayley - Endure and Survive (Infinite Entanglement Part II) - Wederom een klasseplaat van Blaze. Ja, ik ben fanboy, ik geef het eerlijk toe. Deel 1 van de trilogie was goed, deel 2 minstens net zo goed. Op naar deel 3!
5. Impure Wilhelmina - Radiation - Raar plaatje dit, maar wel eentje die me weet te raken. Post-hardcore met een zanger die voor de emotie gaat en een post-punk sausje in de muziek verwerkt.
6. Myrkur - Mareridt - Om een of andere reden heb ik altijd om Myrkur heen gewerkt. Het kon niets voor mij zijn. Dit jaar toch eens aangezet tijdens het lezen van een recensie. En gelijk verkocht. Alleen die outro... Man, man, man, wat slecht!
7. Solstafir - Berdreyminn - Ook als het over Solstafir gaat ben ik een beetje een fanboy. Deze plaat had wat meer tijd nodig om me te pakken, maar uiteindelijk is het toch weer een heerlijk plaatje. Ik merk wel dat elk album meer moeite kost om in te komen.
8. Crutches - Sald - Crust. Niets meer, niets minder. Niets ingewikkelds aan, niet vernieuwends aan, wel heerlijk catchy.
9. Myteri - Ruiner - Nog meer crust. Dit had eigenlijk gewoon een gedeelde 8e plek moeten zijn met Crutches.
10. Junius - Eternal Rituals Of The Accretion Of Light - Ik was al bijna vergeten dat deze band bestond. Heerlijke plaat die weinig afwjikt van wat je al kent van Junius. Post-iets. Metal? Punk? Heel sfeervol en ik ken geen andere band met dit geluid. Een band om te koesteren.
Kleine kanttekening: ik heb nog zoveel albums om te luisteren... Over een week is deze top 10 heel anders. Op dit moment zitten albums van Sepultura, Phrenelith, Spectral Voice en Undergang in de cd-speler. Albums die stuk voor stuk veel indruk maken. En zo is er nog wel meer dat nog beluisterd moet worden. Sowieso: tijd om de tips uit jaarlijstjes van anderen op te gaan zoeken...
Muziek zonder harde gitaren die veel indruk heeft gemaakt:
Max Richter - Three Worlds - Music From Woolf Works - Modern klassiek. Schitterende plaat weer van deze meester.
Dale Cooper Quartet & The Dictaphones - Astrild Astrild - meer soundscape en iets minder doom jazz. Nog steeds schitterende muziek voor donkere avonden in combinatie met een goed glas whisky en een mooi stuk poezie.
Jason Isbell (and the 400 Unit) - The Nashville Sound - Tja, de titel van de plaat geeft wel een idee in welke hoek je het moet zoeken. Ik kon me een paar jaar geleden niet voorstellen dat ik dit soort muziek zou kunnen hebben, maar dit grijpt echt aan. Oftewel: ik word oud en soft...
Sean Rowe - New Lore - Deze singer songwriter heeft zo'n mooie donkere stem. En dan maakt hij ook nog eens topplaat na topplaat. Inmiddels vier keer vol scoren. Een prestatie van formaat!
Phoebe Bridgers - Stranger In The Alps - Nog een singer songwriter. Ze heeft met deze plaat (haar debuut) een belachelijk mooie, donkere plaat gemaakt. En voor enige sienpunten: in de eerste track wordt meezingen met Ace of Spades aangehaald...
John Moreland - Big Bad Luv - (ex)punkers die op de singer songwriter tour gaan, ik ben er wel klaar mee. Enkele uitzonderingen daargelaten. Dit is er zo een.
London Grammar - Truth is a beautiful thing - trip hop of zo? Ik weet niet, ik ben niet zo thuis in het genre. Wat ik wel weet: deze zangeres kan een telefoonboek voorlezen en ik hang nog steeds aan haar lippen. Wat een stem!
The Lone Bellow - Walk into a storm - ook weer een country/roots achtig dingetje. Meer upbeat. Ik word zo vrolijk van dat nummer Time's always leaving. Deze plaat is echt een genot.
2. Trachimbrod - Leda - Trachimbrod is een screamoband. Niet heel hard, wel heel emotioneel. Leda is een enorm gave plaat geworden. Fantastisch album!
3. The Rememberables - The Rememberables - Hardcore lui die een band beginnen waarin het beste van Weezer, Dinosaur Jr. en wat grunge-invloeden samenkomt.
4. Blaze Bayley - Endure and Survive (Infinite Entanglement Part II) - Wederom een klasseplaat van Blaze. Ja, ik ben fanboy, ik geef het eerlijk toe. Deel 1 van de trilogie was goed, deel 2 minstens net zo goed. Op naar deel 3!
5. Impure Wilhelmina - Radiation - Raar plaatje dit, maar wel eentje die me weet te raken. Post-hardcore met een zanger die voor de emotie gaat en een post-punk sausje in de muziek verwerkt.
6. Myrkur - Mareridt - Om een of andere reden heb ik altijd om Myrkur heen gewerkt. Het kon niets voor mij zijn. Dit jaar toch eens aangezet tijdens het lezen van een recensie. En gelijk verkocht. Alleen die outro... Man, man, man, wat slecht!
7. Solstafir - Berdreyminn - Ook als het over Solstafir gaat ben ik een beetje een fanboy. Deze plaat had wat meer tijd nodig om me te pakken, maar uiteindelijk is het toch weer een heerlijk plaatje. Ik merk wel dat elk album meer moeite kost om in te komen.
8. Crutches - Sald - Crust. Niets meer, niets minder. Niets ingewikkelds aan, niet vernieuwends aan, wel heerlijk catchy.
9. Myteri - Ruiner - Nog meer crust. Dit had eigenlijk gewoon een gedeelde 8e plek moeten zijn met Crutches.
10. Junius - Eternal Rituals Of The Accretion Of Light - Ik was al bijna vergeten dat deze band bestond. Heerlijke plaat die weinig afwjikt van wat je al kent van Junius. Post-iets. Metal? Punk? Heel sfeervol en ik ken geen andere band met dit geluid. Een band om te koesteren.
Kleine kanttekening: ik heb nog zoveel albums om te luisteren... Over een week is deze top 10 heel anders. Op dit moment zitten albums van Sepultura, Phrenelith, Spectral Voice en Undergang in de cd-speler. Albums die stuk voor stuk veel indruk maken. En zo is er nog wel meer dat nog beluisterd moet worden. Sowieso: tijd om de tips uit jaarlijstjes van anderen op te gaan zoeken...
Muziek zonder harde gitaren die veel indruk heeft gemaakt:
Max Richter - Three Worlds - Music From Woolf Works - Modern klassiek. Schitterende plaat weer van deze meester.
Dale Cooper Quartet & The Dictaphones - Astrild Astrild - meer soundscape en iets minder doom jazz. Nog steeds schitterende muziek voor donkere avonden in combinatie met een goed glas whisky en een mooi stuk poezie.
Jason Isbell (and the 400 Unit) - The Nashville Sound - Tja, de titel van de plaat geeft wel een idee in welke hoek je het moet zoeken. Ik kon me een paar jaar geleden niet voorstellen dat ik dit soort muziek zou kunnen hebben, maar dit grijpt echt aan. Oftewel: ik word oud en soft...
Sean Rowe - New Lore - Deze singer songwriter heeft zo'n mooie donkere stem. En dan maakt hij ook nog eens topplaat na topplaat. Inmiddels vier keer vol scoren. Een prestatie van formaat!
Phoebe Bridgers - Stranger In The Alps - Nog een singer songwriter. Ze heeft met deze plaat (haar debuut) een belachelijk mooie, donkere plaat gemaakt. En voor enige sienpunten: in de eerste track wordt meezingen met Ace of Spades aangehaald...
John Moreland - Big Bad Luv - (ex)punkers die op de singer songwriter tour gaan, ik ben er wel klaar mee. Enkele uitzonderingen daargelaten. Dit is er zo een.
London Grammar - Truth is a beautiful thing - trip hop of zo? Ik weet niet, ik ben niet zo thuis in het genre. Wat ik wel weet: deze zangeres kan een telefoonboek voorlezen en ik hang nog steeds aan haar lippen. Wat een stem!
The Lone Bellow - Walk into a storm - ook weer een country/roots achtig dingetje. Meer upbeat. Ik word zo vrolijk van dat nummer Time's always leaving. Deze plaat is echt een genot.
- MetalDelight
- Berichten: 801
- Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
- Locatie: Burgum FRL
Re: Releases 2017
Negen albums uit 2017 die (in mijn collectie) zijn blijven hangen in willekeurige volgorde:
Battle Beast - Bringer Of Pain
Sorcerer - The Crowning Of The Fire King
Adagio - Life
Sanctuary - Inception
Havok - Conformicide
Leprous - Malina
Europe - Walk The Earth
Jorn - Life On Death Road
Warbringer - Woe To The Vanquished
Witherfall - Nocturnes And Requiems geprobeerd maar ik kom er niet door heen.
Albums die nog wat meer speeltijd moeten krijgen om te groeien:
Trial - Motherless
Sons Of Apollo - Psychotic Symphony
Battle Beast - Bringer Of Pain
Sorcerer - The Crowning Of The Fire King
Adagio - Life
Sanctuary - Inception
Havok - Conformicide
Leprous - Malina
Europe - Walk The Earth
Jorn - Life On Death Road
Warbringer - Woe To The Vanquished
Witherfall - Nocturnes And Requiems geprobeerd maar ik kom er niet door heen.
Albums die nog wat meer speeltijd moeten krijgen om te groeien:
Trial - Motherless
Sons Of Apollo - Psychotic Symphony
Re: Releases 2017
#1 SCENARIO II - A New Dawn
#2 Abhordium - Omega Prayer
#3 Xaemora - Pandemonium's Ocean
#4 Novembers Doom - Hamartia
#5 Kartikeya - Samudra
#6 Suffocation - ...Of The Dark Light
#7 As Long as I can - Overcoming the Existence
#8 Ex Deo - The Immortal Wars
#9 Chant of the Goddess - Chant of the Goddess
#10 Enslaved - E
#11 Evadne - A Mother named Death
#12 Morbid Angel - Kingdoms Disdained
#13 Jupiterian - Terraforming
#14 Al Namrood - Enkar
#15 Hour of Penance - Cast the First Stone
#16 Paradise Lost - Medusa
#17 Empyrean Throne - Chaosborne
#18 Dargonomel - Astazebian
#19 Crafteon - The Colour out of Space
#20 Arallu - Six
#2 Abhordium - Omega Prayer
#3 Xaemora - Pandemonium's Ocean
#4 Novembers Doom - Hamartia
#5 Kartikeya - Samudra
#6 Suffocation - ...Of The Dark Light
#7 As Long as I can - Overcoming the Existence
#8 Ex Deo - The Immortal Wars
#9 Chant of the Goddess - Chant of the Goddess
#10 Enslaved - E
#11 Evadne - A Mother named Death
#12 Morbid Angel - Kingdoms Disdained
#13 Jupiterian - Terraforming
#14 Al Namrood - Enkar
#15 Hour of Penance - Cast the First Stone
#16 Paradise Lost - Medusa
#17 Empyrean Throne - Chaosborne
#18 Dargonomel - Astazebian
#19 Crafteon - The Colour out of Space
#20 Arallu - Six
DJ Crusher @ www.metalmessiahradio.com Dinsdag 19:00 - 22:00
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am
Re: Releases 2017
Dank! Kan ik m vast een keer luisteren.Tox schreef:iron_dennis schreef:
En! op 29-12 verschijnt nog één van de knallers van 2017: Nortt - Endeligt
Is digitaal al uit:
Dominion of Darkness.
Re: Releases 2017
Dit is hem geworden, op de valreep:
1. Pain Of Salvation - In the passing light of day
2. Converge - The dusk in us
3. Decapitated - Antikult
4. Ulsect - Ulsect
5. Septicflesh - Codex Omega
6. Enslaved - E
7. Dodecahedron - Kwintessens
8. Igorrr - Savage Sinusoid
9. Ne Obliviscaris - Urn
10. Origin - Unparalleled Universe
Satyricon en Mastodon zijn aardig, maar overtuigen net niet genoeg voor een top 10. Morbid Angel is gewoon een beetje jammer, maar al wel stukken beter dan de vorige, was ook niet moeilijk. Dool is ook best tof, maar dat moet nog groeien. Blut Aus Nord is nog aan de beurt, wellicht had ie er nog in gemoeten, daar moet ik nog even voor zitten.
Aangename verrassing is die Ulsect, wat een geweldige plaat. Een ziek bastaardkind van Textures en Gorguts, zoiets. Als meer mensen die hadden ontdekt, was ie vast in meer lijstjes te vinden.
1. Pain Of Salvation - In the passing light of day
2. Converge - The dusk in us
3. Decapitated - Antikult
4. Ulsect - Ulsect
5. Septicflesh - Codex Omega
6. Enslaved - E
7. Dodecahedron - Kwintessens
8. Igorrr - Savage Sinusoid
9. Ne Obliviscaris - Urn
10. Origin - Unparalleled Universe
Satyricon en Mastodon zijn aardig, maar overtuigen net niet genoeg voor een top 10. Morbid Angel is gewoon een beetje jammer, maar al wel stukken beter dan de vorige, was ook niet moeilijk. Dool is ook best tof, maar dat moet nog groeien. Blut Aus Nord is nog aan de beurt, wellicht had ie er nog in gemoeten, daar moet ik nog even voor zitten.
Aangename verrassing is die Ulsect, wat een geweldige plaat. Een ziek bastaardkind van Textures en Gorguts, zoiets. Als meer mensen die hadden ontdekt, was ie vast in meer lijstjes te vinden.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Berichten: 15008
- Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Releases 2017
1- Pain of salvation - In the passing light of day
2- Deinonychus - Ode to acts of murder, dystopia and suicide
3- von Hertzen brothers - War is over
4- The Ruins of Beverast - Eruvia
5- Leprous - Malina
6- Impure wilhelmina - Radiation
7- Ayreon - The source
8- Roger Waters - Is this the life we really want?
9- Bell witch - Mirror reaper
10- Thank you scientist - Stranger heads prevail
11- Below - Upon a pale horse
12- Loss - Horizonless
13- Amenra - Mass VI
14- Dødsengel - Interequinox
15- Hallatar - No stars upon the bridge
16- Belphegor - Totenritual
17- The Faceless - In becoming a ghost
18- Soen - Lykaia
19- Wolves in the throne room - Thrice woven
20- Creeper - Eternity, in your arms
2- Deinonychus - Ode to acts of murder, dystopia and suicide
3- von Hertzen brothers - War is over
4- The Ruins of Beverast - Eruvia
5- Leprous - Malina
6- Impure wilhelmina - Radiation
7- Ayreon - The source
8- Roger Waters - Is this the life we really want?
9- Bell witch - Mirror reaper
10- Thank you scientist - Stranger heads prevail
11- Below - Upon a pale horse
12- Loss - Horizonless
13- Amenra - Mass VI
14- Dødsengel - Interequinox
15- Hallatar - No stars upon the bridge
16- Belphegor - Totenritual
17- The Faceless - In becoming a ghost
18- Soen - Lykaia
19- Wolves in the throne room - Thrice woven
20- Creeper - Eternity, in your arms
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Releases 2017
Beiden nog eens beluisterd maar blijven niet echt hangen. Wel wat andere dingen nog opgepikt de laatste weken, dus uiteindelijk kom ik uit bij deze 10;Hieronimus schreef:Vrij redelijke muzieksmaak, Neddie! Caligula's Horse of Persefone al gecheckt?
1. Pillorian - Obsidian Arc
2. Paradise Lost - Medusa
3. Taake - Kong Vinter
4. Immolation - Atonement
5. Ulver – The Assassination of Julius Caesar
6. Dodecahedron - Kwintessens
7. Voyager – Ghost Mile
8. Ayreon - The Source
9. Archspire – Relentless Mutilation
10. Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed II
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: Releases 2017
1. Pain Of Salvation – In The Passing Light Of Day
2. Ulver – The Assassination Of Julius Caesar
3. Satyricon – Deep Calleth Upon Deep
4. Enslaved – E
5. Amenra – Mass VI
6. Jess And The Ancient Ones – The Horse And Other Weird Tales
7. White Ward – Futility Report
8. Violet Cold – Anomie
9. Nokturnal Mortum – Verity
10. Pillorian – Obsidian Arc
11. Akercocke – Renaissance In Extremis
12. Dool – Here, Now – There, Then
13. Solstafir – Berdreyminn
14. Au-Dessus – End Of Chapter
15. Windswept – The Great Cold Steppe
16. The Night Flight Orchestra – Amber Galactic
17. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed II
18. Ayreon – The Source
19. Nightrage – The Venomous
20. God Dethroned – The World Ablaze
21. Farsot – Fail Lure
22. Immolation – Atonement
23. The Ruins Of Beverast – Exuvia
24. Godspeed You! Black Emperor – Luciferian Towers
25. The Haunted – Strength In Numbers
2. Ulver – The Assassination Of Julius Caesar
3. Satyricon – Deep Calleth Upon Deep
4. Enslaved – E
5. Amenra – Mass VI
6. Jess And The Ancient Ones – The Horse And Other Weird Tales
7. White Ward – Futility Report
8. Violet Cold – Anomie
9. Nokturnal Mortum – Verity
10. Pillorian – Obsidian Arc
11. Akercocke – Renaissance In Extremis
12. Dool – Here, Now – There, Then
13. Solstafir – Berdreyminn
14. Au-Dessus – End Of Chapter
15. Windswept – The Great Cold Steppe
16. The Night Flight Orchestra – Amber Galactic
17. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed II
18. Ayreon – The Source
19. Nightrage – The Venomous
20. God Dethroned – The World Ablaze
21. Farsot – Fail Lure
22. Immolation – Atonement
23. The Ruins Of Beverast – Exuvia
24. Godspeed You! Black Emperor – Luciferian Towers
25. The Haunted – Strength In Numbers
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Re: Releases 2017
Violet Cold is inderdaad gaaf. Aparte vent ook.
Re: Releases 2017
1. The Midnight Ghost Train - Cypress Ave
2. Vulture Industries - Stranger Times
3. Royal Thunder - WICK
4. Dead Quiet - Grand Rites
5. Biblical - The City That Always Sleeps
6. Devil’s Witches - Velvet Magic
7. Howling Giant - Black Hole Space Wizard Part 2
8. The Flying Eyes - Burning Of The Season
9. Mark Lanegan Band - Gargoyle
10. Living Colour - Shade
11. Dead Cross - Dead Cross
12. Demon Head - Thunder On The Fields
13. Buried Feather - Mind Of The Swarn
14. Alice Cooper - Paranormal
15. Church Of Void - Church Of Void
16. Elder - Reflections Of A Floating World
17. The Necromancers - Servants Of The Salem Girl
18. Kingnomad - Mapping The Inner Void
19. Ruby The Hatchet - Planetary Space Child
20. Shadow Witch - Disciples Of The Crow
21. Amplifier - Trippin’ With Dr. Faustus
22. Duel - Witchbanger
23. Zeremony - Soul Of The Zeremony
24. Youngblood Supercult - The Great American Death Rattle
25. Red Sun Cult - Void Traveler
2. Vulture Industries - Stranger Times
3. Royal Thunder - WICK
4. Dead Quiet - Grand Rites
5. Biblical - The City That Always Sleeps
6. Devil’s Witches - Velvet Magic
7. Howling Giant - Black Hole Space Wizard Part 2
8. The Flying Eyes - Burning Of The Season
9. Mark Lanegan Band - Gargoyle
10. Living Colour - Shade
11. Dead Cross - Dead Cross
12. Demon Head - Thunder On The Fields
13. Buried Feather - Mind Of The Swarn
14. Alice Cooper - Paranormal
15. Church Of Void - Church Of Void
16. Elder - Reflections Of A Floating World
17. The Necromancers - Servants Of The Salem Girl
18. Kingnomad - Mapping The Inner Void
19. Ruby The Hatchet - Planetary Space Child
20. Shadow Witch - Disciples Of The Crow
21. Amplifier - Trippin’ With Dr. Faustus
22. Duel - Witchbanger
23. Zeremony - Soul Of The Zeremony
24. Youngblood Supercult - The Great American Death Rattle
25. Red Sun Cult - Void Traveler
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2017
Om Flipjack gek te maken: gedeelde eerste plek voor zowel Wormwood als Archspire. Maar ook Voyager! Wat een platen. Zoals altijd is deze top 10 weer enorm onderhevig aan wekelijkse wijziging... Tamelijk genietbare albums dit jaar. Binnenkort een langere post met beschrijvingen en teleurstellingen e.d. van het jaar (ik noem een Leprous. ).
01. Wormwood - Ghostlands - Wounds from the Bleeding Earth
01. Archspire - Relentless Mutation
01. Voyager - Ghost Mile
04. White Ward - Futility Report
05. Vulture Industries - Stranger Times
06. Igorrr - Savage Sinusoid
07. Caligula's Horse - In Contact
08. Asira - Efference
09. Heretoir - The Circle
10. Persefone - Aathma
01. Wormwood - Ghostlands - Wounds from the Bleeding Earth
01. Archspire - Relentless Mutation
01. Voyager - Ghost Mile
04. White Ward - Futility Report
05. Vulture Industries - Stranger Times
06. Igorrr - Savage Sinusoid
07. Caligula's Horse - In Contact
08. Asira - Efference
09. Heretoir - The Circle
10. Persefone - Aathma
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2017
Keuzestress gehad voor de #1 dus?
Uiteindelijke lijst:
01. Rebirth Of Nefast - Tabernaculum
02. Wormwood - Ghostlands - Wounds From A Bleeding Earth
03. Pain Of Salvation - In The Passing Light Of Day
04. The Ruins Of Beverast - Exuvia
05. The Great Old Ones - EOD: A Tale Of Dark Legacy
06. Leprous - Malina
07. Bestia Arcana - Holókauston
08. Whoredom Rife - Dommedagskvad
09. Igorrr - Savage Sinusoid
10. Almyrkvi - Umbra
Mooi jaar
Re: Releases 2017
Er zijn zoveel platen die pas 1 of een halve luisterbeurt hebben gehad, maargoed, ik ga ook eens nadenken over een lijstje.
NOT MY FUCKING TEMPO
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2017
@Flipjack: heh, ja, want die drie albums zijn gewoon zó goed in hun respectievelijke genres... Daar kan ik zo niet tussen kiezen.
@Tox: ja, precies. Zoals ieder jaar. Goed voornemen voor komend jaar: alles nog beter bijhouden. De spreadsheet met albums die de komende paar maanden uit gaan komen staat reeds klaar.
2018-01-05 -- Watain -- Trident Wolf Eclipse
2018-01-05 -- Summoning -- With Doom We Come
2018-01-05 -- Shining -- X - Varg Utan Flock
2018-01-12 -- Hamferð -- Támsins Likam
2018-01-19 -- Arkona -- Khram
2018-01-26 -- Tribulation -- Down Below
2018-01-26 -- Monolithe -- Nebula Septem
2018-01-26 -- In Vain -- Currents
2018-02-02 -- Therion -- Beloved Antichrist
2018-02-02 -- Long Distance Calling -- Boundless
2018-02-16 -- Harakiri for the Sky -- Arson
2018-03-02 -- Oceans of Slumber -- The Banished Heart
@Tox: ja, precies. Zoals ieder jaar. Goed voornemen voor komend jaar: alles nog beter bijhouden. De spreadsheet met albums die de komende paar maanden uit gaan komen staat reeds klaar.
2018-01-05 -- Watain -- Trident Wolf Eclipse
2018-01-05 -- Summoning -- With Doom We Come
2018-01-05 -- Shining -- X - Varg Utan Flock
2018-01-12 -- Hamferð -- Támsins Likam
2018-01-19 -- Arkona -- Khram
2018-01-26 -- Tribulation -- Down Below
2018-01-26 -- Monolithe -- Nebula Septem
2018-01-26 -- In Vain -- Currents
2018-02-02 -- Therion -- Beloved Antichrist
2018-02-02 -- Long Distance Calling -- Boundless
2018-02-16 -- Harakiri for the Sky -- Arson
2018-03-02 -- Oceans of Slumber -- The Banished Heart
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2017
M'n mediaplayer eens goed nagelopen en deze platen zijn het meest blijven hangen dit jaar. Geen specifieke volgorde. Maar stiekem staat de beste per genre wel op 1.
Death Metal
Archspire - Relentless Mutation
Resurgency - No Worlds... Nor Gods Beyond
Ulsect - Ulsect
Shadow of Intent - Reclaimer
Cytotoxin - Gammageddon
Seminal Embalmment - Seminal Embalmment
Narcotic Wasteland - Narcotic Wasteland
Aether Realm - Tarot
Hideous Divinity - Adveniens
Immolation - Atonement
Blood Freak - Total Destruction of the Human Form
Ingurgitating Oblivion - Vision Wallows in Symphonies of Light
Black Metal
Wormwood - Ghostlands: Wounds from a Bleeding Earth
Bestia Arcana - Holókauston
Rebirth of Nefast - Tabernaculum
The Great Old Ones - EOD: A Tale of Dark Legacy
Der Weg Einer Freiheit - Finisterre
Dödsrit - Dödsrit
Evilfeast - Elegies of the Stellar Wind
Cloak - To Venomous Depths
The Ruins of Beverast - Exuvia
Entheogen - Wihout Veil, Nor Self
Hardcore/Punk
Code Orange - Forever
Employed to Serve - The Warmth of a Dying Sun
Counterparts - You're Not You Anymore
Thrash Metal
Harlott - Extinction
Power Trip - Nightmare Logic
Hellripper - Coagulating Darkness
Doom Metal
Bell Witch - Mirror Reaper
Temple of Void - Lords of Death
Spirit Adrift - Curse of Conception
Power Metal
Lör - In Forgotten Sleep
Beast in Black - Berserker
Other
The Erkonauts - I Shall Forgive
The Night Flight Orchestra - Amber Galactic
Kauan - Kaiho
Death Metal
Archspire - Relentless Mutation
Resurgency - No Worlds... Nor Gods Beyond
Ulsect - Ulsect
Shadow of Intent - Reclaimer
Cytotoxin - Gammageddon
Seminal Embalmment - Seminal Embalmment
Narcotic Wasteland - Narcotic Wasteland
Aether Realm - Tarot
Hideous Divinity - Adveniens
Immolation - Atonement
Blood Freak - Total Destruction of the Human Form
Ingurgitating Oblivion - Vision Wallows in Symphonies of Light
Black Metal
Wormwood - Ghostlands: Wounds from a Bleeding Earth
Bestia Arcana - Holókauston
Rebirth of Nefast - Tabernaculum
The Great Old Ones - EOD: A Tale of Dark Legacy
Der Weg Einer Freiheit - Finisterre
Dödsrit - Dödsrit
Evilfeast - Elegies of the Stellar Wind
Cloak - To Venomous Depths
The Ruins of Beverast - Exuvia
Entheogen - Wihout Veil, Nor Self
Hardcore/Punk
Code Orange - Forever
Employed to Serve - The Warmth of a Dying Sun
Counterparts - You're Not You Anymore
Thrash Metal
Harlott - Extinction
Power Trip - Nightmare Logic
Hellripper - Coagulating Darkness
Doom Metal
Bell Witch - Mirror Reaper
Temple of Void - Lords of Death
Spirit Adrift - Curse of Conception
Power Metal
Lör - In Forgotten Sleep
Beast in Black - Berserker
Other
The Erkonauts - I Shall Forgive
The Night Flight Orchestra - Amber Galactic
Kauan - Kaiho
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2017
Géén Wormwood in de Metalfan top 10...
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Releases 2017
Ik zei toch dat we die band nog meer moesten promoten...
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Releases 2017
Ik check heel veel eindejaarslijsten, maar de metalfan top 10 interesseert me toch wel het minste van allemaal.
Fantasieloos en alleen maar de grote namen, ongeacht of het album nou echt goed is of niet.
Je zou net zo goed de best verkochte platen van de Large kunnen noteren.
Fantasieloos en alleen maar de grote namen, ongeacht of het album nou echt goed is of niet.
Je zou net zo goed de best verkochte platen van de Large kunnen noteren.
NOT MY FUCKING TEMPO