Releases 2021

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Releases 2021

Bericht door MadTinus » zo dec 06, 2020 10:37 am

Wat staat er op de rol voor 2021 en wat verwachten we ervan?

Ik ben benieuwd naar (release al aangekondigd):

STEVEN WILSON - The Future Bites (pop, prog), de tot nu toe vrijgegeven nummers klinken veelbelovend, zou zo maar het eerste solo album van Wilson kunnen zijn dat ik echt gaaf ga vinden.
ENDEZZMA - The Archer, Fjord and the Thunder (black), na de sterke debuut EP en opvolgende full-length, viel het tweede album enigszins tegen, maar de twee singles van het aankomende album, klinken erg sterk.

Verder hoop ik dat we nieuwe albums gaan krijgen van:

UNANIMATED (opnames zijn gestart)
CRUCIAMENTUM
AT THE GATES
DAYLIGHT DIES (??)
EUCHARIST
SOILWORK (afgelopen vrijdag een EP uitgebracht, hopelijk in 2021 weer een nieuwe full-length)
TRIBULATION (ben geen enorme fan, maar ben toch benieuwd wat eruit komt)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » zo dec 06, 2020 10:55 am

At the Gates en Tribulation zijn al bevestigd.

En zeg je nou echt dat je The Raven That Refused To Sing... en Hand.Cannot.Erase niet echt goed vindt...?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8390
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Releases 2021

Bericht door AmnesJAn » zo dec 06, 2020 10:57 am

MadTinus schreef: zo dec 06, 2020 10:37 am
UNANIMATED (opnames zijn gestart)
Het zou godverdomme eens tijd worden. In The Light Of Darkness de laatste tijd weer regelmatig gedraaid en me toch weer verbaasd wat voor een monster van een album dat is.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » zo dec 06, 2020 12:19 pm

KoenM schreef: zo dec 06, 2020 10:55 am At the Gates en Tribulation zijn al bevestigd.

En zeg je nou echt dat je The Raven That Refused To Sing... en Hand.Cannot.Erase niet echt goed vindt...?
Ja, At the Gates is volop aan het opnemen, maar er is nog geen titel of releasedatum (toch?). Al zal het album uiteraard in 2021 verschijnen. En ik zie inderdaad dat de nieuwe Tribulation op 29 januari uitkomt.

Over Wilson, ik heb alle albums kansen gegeven, maar het weet me niet echt te raken. Ik zal het nog weleens proberen. Zal niet voor het eerst zijn dat na vele jaren dan toch het kwartje valt.
AmnesJAn schreef: zo dec 06, 2020 10:57 am
MadTinus schreef: zo dec 06, 2020 10:37 am
UNANIMATED (opnames zijn gestart)
Het zou godverdomme eens tijd worden. In The Light Of Darkness de laatste tijd weer regelmatig gedraaid en me toch weer verbaasd wat voor een monster van een album dat is.
Inderdaad, de aangekondigde data worden telkens met maanden, bijna jaren overschreden, dus fingers crossed dat het album in 2021 het levenslicht ziet. Die Annihilation EP vond ik alvast heel gaaf.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Releases 2021

Bericht door scorpion » ma dec 07, 2020 1:25 pm

Volgens mij gaat 2021 een top jaar qua releases worden.

Wardruna - Kvitravn
Soen - Imperial
Steven Wilson - The Future Bites
Cult Of Luna - The Raging River
God Is An Astronaut - Ghost Tapes #10
Empyrium - Über Den Sternen
Architects - For Those That Wish To Exist
Evergrey - Escape Of The Phoenix
Orden Ogan - Final Days

en als het goed is een nieuwe van Ghost.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2021

Bericht door Bleek No. 1 » ma dec 07, 2020 1:26 pm

Wardruna, Cult of Luna, God Is An Astronaut!

Godverdomme, ja graag!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » ma dec 07, 2020 1:44 pm

Ik heb op dit moment 2 pre-orders staan voor 2021 releases: de nieuwe Evergrey en de nieuwe Steven Wilson. Verder is het uitkijken naar de (semi-)bevestigde nieuwe platen van:

Megadeth
Between the Buried and Me
At the Gates
Tribulation
Ghost

Lijkt me ook erg waarschijnlijk:

Mastodon
Zeal & Ardor
Kreator
Red Fang
Gojira
Stray from the Path
Grave Pleasures

Zou kunnen:

Amorphis
Iron Reagan
Gatecreeper
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » di dec 08, 2020 10:26 am

KoenM schreef: zo dec 06, 2020 10:55 am En zeg je nou echt dat je The Raven That Refused To Sing... en Hand.Cannot.Erase niet echt goed vindt...?
Gisteren Raven weer eens een kans gegeven, maar ik werd er direct aan herinnerd waarom ik het album niet goed vind. Dat volslagen willekeurige jazzy gefreak in Luminol (maar ook in andere nummers) irriteert me mateloos. De andere, kortere nummers wisten me ook geen moment te raken. Inmiddels kan ik wel concluderen dat dát album het in ieder geval nooit gaat worden voor mij. HCE is wat meer song-gericht geloof ik, die maar weer eens proberen binnenkort.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » di dec 08, 2020 10:40 am

Elk nr op Raven staat helemaal op zichzelf. De titeltrack is bv een geweldig goed opgebouwde verhalende song. Niet te vergelijken met Luminol.

Hand vind ik zijn beste release en heeft ook de meeste Porcupine Tree vibes. Nrs als Routine en Ancestral zijn van buitenaardse kwaliteit.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door Jeroen » di dec 08, 2020 10:46 am

The Raven That Refused To Sing moest hier ook behoorlijke tijd indalen. Net als Grace For Drowning, die nog een stuk jazziër en ontoegankelijker is. Inmiddels vind ik alle albums fantastisch. Hand.Cannot.Erase staat wel bovenaan. Dat is een perfect conceptalbum met een geweldig verhaal en een fantastische, volstrekt functionele muzikale invulling.

Persoonlijk ben ik ook wel gecharmeerd van To The Bone. Het is wel anders dan het voorgaande werk, maar niet zó anders. Er staan genoeg progressieve en rockende songs op. Die machtige noisy ontlading in Pariah alleen al. En aangezien ik van goede doordachte pop (zoals Talk Talk, Tears For Fears en Simple Minds) houd, storen de poppy invloeden me ook niet. Maar uiteindelijk zal To The Bone wel als een soort transitieplaat de boeken ingaan. En die zijn over het algemeen nooit het meest geliefd.

Bij Steven Wilson vind ik het ook erg gaaf dat alle albums in 5.1 op blu-ray audio zijn verschenen, zij het als bonus of losse uitgaven. Ze klinken allemaal even fantastisch op een goede surroundset. Niet gekunsteld, waarbij drums ineens van achteren komen en de keyboards je vanaf de zijkant bombarderen, maar eindeloos veel subtieler en wel zodanig dat je er midden inzit. Heel knap. Ik begreep dat bij de nieuwe plaat naast een 5.1 versie ook een Atmos-versie zit. Bij Atmos hang je ook speakers aan het plafond (of je zet speciale speakers op je surrounds die signalen tegen het plafond kaatsen), dus hoor je straks effecten van bovenaf. Lijkt me geinig, al heb ik zelf enkel 5.1.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » di dec 15, 2020 10:23 pm

Pariah vind ik ook een gaaf nummer, die ontlading inderdaad, maar ook die zang van Ninet Tayeb vind ik geweldig. Verder wisten de nummers op het album me niet echt te grijpen. Ook misschien nog maar eens proberen. En bijna iedereen vindt HCE geweldig, die krijgt ook nog weleens een kans. Voorlopig bevalt de nieuwe Blackfield hier ook uitstekend.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » do dec 17, 2020 4:17 pm

Ik ben wel benieuwd of het hele nieuwe album van Steven Wilson zo over-the-top pop wordt? De nummers die ik heb gehoord zijn niet per se vervelend, maar ook niet iets wat ik voor mijn plezier op zet. Een beetje overgebleven rock en prog in het werk zou toch wel mooi zijn.

Overigens vind ik Raven en HCE geweldig. Vooral die eerste duurde ook bij mij eeuwen voor het kwartje viel. To the Bone is aardig, maar niet super in mijn optiek. Grace for Drowning is nog steeds niet ingedaald hier.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door Jeroen » do dec 17, 2020 5:07 pm

Ach ja, zoals ik al zei: ik houd ook enorm van Talk Talk, Tears For Fears, Mike & The Mechanics en andere popgroepen met een symfonisch randje. Dus het zal wel loslopen. In mijn optiek schurkt Wilson met z'n nieuwe tracks stevig tegen wat hij met No-man doet aan. Vooral de laatste cd doet me er erg aan denken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Amibor » za dec 19, 2020 12:59 pm

Ergens in februari komt The Amenta - Revelator , via Debemur Morti. Uiteraard hoop ik op een gitzwarte plaat.

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Releases 2021

Bericht door Krimhild » ma jan 11, 2021 12:12 pm

Eisenwald releases:
On this day, we take a look at artists and releases this year.

Eisenwald MMXXI - Nothing better than to start into the new year with a brief outlook of what is about to come from our forge.

This overview includes many bands returning with sonic fire, as well as a few additions of new faces. No further details or schedule included in this flyer, and our list may not be final by all means, but serves as a first display of what you can expect and which bands you may want to follow, connect with or simply check out.

Alda
By The Spirits
Byrdi
Cantique Lépreux
Ceremonial Castings (official)
ColdWorld (Official)
Dakhma /// Helvetic Underground Committee
Evilfeast
Fellwarden
Flame, Dear Flame
Fluisteraars
Iskandr /// Haeresis Noviomagi
Kankar
MOSAIC
Netherbird
Nordein
OdalHorde
Ordeal & Plight
Osi And The Jupiter
PANZERFAUST
Solbrud
Skogtatt by Ulrike Serowy - Autorin
Svabhavat
Tardigrada
The Flight Of Sleipnir
Ungfell
VANUM
Wolfhetan
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Releases 2021

Bericht door Jan-Willem » ma jan 11, 2021 1:10 pm

Dat is een mooie lijst van Eisenwald, ik ga zeker Fluisteraars en ColdWorld in de gaten houden ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen.

ik ben heel benieuwd naar de volgende platen:
The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires, die verschijnt 12 februari geloof ik
De nieuwe Darkthrone, waarvan de opnames zijn afgerond.

Zou een album van deze bands ook interessant zijn.
- At the Gates
- Eucharist
- Unanimated

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » ma jan 11, 2021 3:22 pm

At The Gates en Unanimated zouden inmiddels klaar moeten zijn met de opnames (Unanimated is al in augustus vorig jaar begonnen volgens mij), dus hopelijk krijgen we spoedig de aankondigingen.

Van Eucharist hoop ik zeer dat Markus een drummer vindt om het album af te maken. Daniel was destijds te druk met Arch Enemy, maar nu er niet getourd kan worden, zou hij op zich toch een keer een gaatje in de agenda moeten kunnen maken om dat album in te drummen..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Releases 2021

Bericht door Jan-Willem » wo jan 13, 2021 6:37 am

Aara komt blijkbaar ook alweer met een nieuw album. 26 maart komt hij uit en de titel is Triade I - Eos

Ik ben benieuwd

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2021

Bericht door Hieronimus » do jan 21, 2021 11:47 am

Er zit me iets bij van hun debuut uit 2017, in ieder geval dat Dvne lijkt op Mastodon, maar het is niet goed blijven hangen. Dit nummer is wel vrij lekker, wat afwisselender dan de Mastodon van vandaag de dag, dikke afsluiting met een sludge-riff. In maart komt hun volgende album uit, eentje om in de gaten te houden.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
neddie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma aug 29, 2016 1:00 pm

Re: Releases 2021

Bericht door neddie » vr jan 22, 2021 1:25 pm

Hieronimus schreef: do jan 21, 2021 11:47 am Er zit me iets bij van hun debuut uit 2017, in ieder geval dat Dvne lijkt op Mastodon, maar het is niet goed blijven hangen. Dit nummer is wel vrij lekker, wat afwisselender dan de Mastodon van vandaag de dag, dikke afsluiting met een sludge-riff. In maart komt hun volgende album uit, eentje om in de gaten te houden
Ah, interessant. Dat debuutalbum was aardig maar is bij mij ook niet echt blijven hangen. Over Mastodon-verwijzingen gesproken, ik vind het tijd worden dat Anciients weer een keer met een nieuwe plaat komt. Voice of the Void vond ik echt magistraal maar is alweer uit 2016 potverdikkeme.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Shreds of Sanity » vr jan 22, 2021 5:00 pm

Dat zijn weer twee nieuwe bands die ik kan uitchecken. Ga zo door! ;)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2021

Bericht door Hieronimus » vr jan 22, 2021 8:51 pm

neddie schreef: vr jan 22, 2021 1:25 pm
Hieronimus schreef: do jan 21, 2021 11:47 am Er zit me iets bij van hun debuut uit 2017, in ieder geval dat Dvne lijkt op Mastodon, maar het is niet goed blijven hangen. Dit nummer is wel vrij lekker, wat afwisselender dan de Mastodon van vandaag de dag, dikke afsluiting met een sludge-riff. In maart komt hun volgende album uit, eentje om in de gaten te houden
Ah, interessant. Dat debuutalbum was aardig maar is bij mij ook niet echt blijven hangen. Over Mastodon-verwijzingen gesproken, ik vind het tijd worden dat Anciients weer een keer met een nieuwe plaat komt. Voice of the Void vond ik echt magistraal maar is alweer uit 2016 potverdikkeme.
Helemaal eens! Als ze die ideeën verder uitbouwen dan wordt het échte iets gouds. Hun vorige was goed, maar ik kom er eerlijk gezegd weinig bij terug...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » vr jan 22, 2021 10:42 pm

Ik hoop ook op een nieuwe In Vain! Ik heb mezelf er de afgelopen twee dagen nog eens aan herinnerd hoe goed het laatste album Currents is. Dat kwam drie jaar geleden uit, hoogste tijd voor nieuw werk.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » vr jan 22, 2021 10:56 pm

KoenM schreef: ma dec 07, 2020 1:44 pm Gatecreeper
Die is vorige week uitgekomen, 8 nummers, waarvan 7 van om en nabij de 1 minuut en een afsluiter van 11 minuten... :? Ik zet liever Sonoran Depravation nog eens op.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » za jan 23, 2021 8:01 am

Ik vond het wel een gaaf tussendoortje. Hard doorrammen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Releases 2021

Bericht door scorpion » za jan 23, 2021 9:49 am

MadTinus schreef: vr jan 22, 2021 10:42 pm Ik hoop ook op een nieuwe In Vain! Ik heb mezelf er de afgelopen twee dagen nog eens aan herinnerd hoe goed het laatste album Currents is. Dat kwam drie jaar geleden uit, hoogste tijd voor nieuw werk.
inderdaad ja! heb je ook de versie geluisterd met de 2 bonus nummers? onbegrijpelijk dat die niet op de normale cd staan want ik vond ze zelfs beter als de meeste van de gewone cd.
Zelf vond ik Aenigma nog net iets beter trouwens.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » za jan 23, 2021 9:18 pm

scorpion schreef: za jan 23, 2021 9:49 am
MadTinus schreef: vr jan 22, 2021 10:42 pm Ik hoop ook op een nieuwe In Vain! Ik heb mezelf er de afgelopen twee dagen nog eens aan herinnerd hoe goed het laatste album Currents is. Dat kwam drie jaar geleden uit, hoogste tijd voor nieuw werk.
inderdaad ja! heb je ook de versie geluisterd met de 2 bonus nummers? onbegrijpelijk dat die niet op de normale cd staan want ik vond ze zelfs beter als de meeste van de gewone cd.
Zelf vond ik Aenigma nog net iets beter trouwens.
Uiteraard, ik heb destijds direct die versie besteld en die versie staat ook op Spotify, die bonustracks zijn inderdaad minimaal zo goed als de andere nummers. Geen zwak nummer op het hele album vind ik!

En Aenigma is inderdaad ook geweldig, al vind ik Currents net iets consistenter.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 7:10 pm

Nog een paar dagen en dan valt de nieuwe van Steven Wilson hier op de mat. Ben echt ontzettend benieuwd. De voorproefjes (en EP's) waren in elk geval zeer vermakelijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » di jan 26, 2021 7:57 pm

Idem. En de nieuwe Tribulation vrijdag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Amibor » di jan 26, 2021 9:18 pm

Er komt ook een nieuwe Genghis Tron, na 12 jaar, genaamd Dream Weapon. Klinkt wel ietsje anders, maar best lekker:

een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
neddie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma aug 29, 2016 1:00 pm

Re: Releases 2021

Bericht door neddie » wo jan 27, 2021 11:45 am

Hieronimus schreef: vr jan 22, 2021 8:51 pm Helemaal eens! Als ze die ideeën verder uitbouwen dan wordt het échte iets gouds. Hun vorige was goed, maar ik kom er eerlijk gezegd weinig bij terug...
Ik heb Voice of the Void destijds te veel geluisterd denk ik, dus ik luister hem ook niet zo vaak meer. Heb wel een paar keer die plaat daarvoor gedraaid (iets met Oak in de titel), maar die heeft het net niet om de een of andere reden.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Releases 2021

Bericht door Hieronimus » wo jan 27, 2021 12:59 pm

@Amibor: lekker hoor! Hektisch, maar minder zwaar dan hun vorige. Hier kan ik heel veel mee, benieuwd naar de rest van het album.

@neddie: Heart of Oak is hun debuut. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, ik vind beide albums even sterk, maar ze missen net dat greintje waardoor ik er naar blijven kan luisteren. Wel prettig om zo nu en dan eens in de roulatie te hebben.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » wo jan 27, 2021 3:02 pm

KoenM schreef: di jan 26, 2021 7:57 pm Idem. En de nieuwe Tribulation vrijdag.
Mooi nieuws! Ik had al wat singles gehoord, maar wist niet dat het vrijdag al zo ver is.

Vandaag heb ik ter voorbereiding de vorige 3 weer eens opgehad.

Die van Steven Wilson geef ik wel een kans, maar ik ben er huiverig voor. Iets kan wat mij betreft te poppy zijn, zelfs als je Steven Wilson heet. Hopelijk verrast het hele album me alsnog. To the Bone kan ik goed hebben, al komt het niet in de buurt van The Raven of Hand Cannot Erase.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Persistence » do jan 28, 2021 9:49 am

Misschien is het al eens eerder genoemd hier, maar de nieuwe plaat van Cult of Luna verschijnt op 5 Feb <333
Laatst gewijzigd door Persistence op do jan 28, 2021 9:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Persistence » do jan 28, 2021 9:54 am

Jan-Willem schreef: ma jan 11, 2021 1:10 pm Dat is een mooie lijst van Eisenwald, ik ga zeker Fluisteraars en ColdWorld in de gaten houden ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen.

ik ben heel benieuwd naar de volgende platen:
The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires, die verschijnt 12 februari geloof ik De nieuwe Darkthrone, waarvan de opnames zijn afgerond.

Zou een album van deze bands ook interessant zijn.
- At the Gates
- Eucharist
- Unanimated
Een weekje eerder: 5 februari. Can't wait!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » do jan 28, 2021 10:26 am

Eucharist zou ook vet zijn zeg.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » do jan 28, 2021 3:04 pm

Persistence schreef: do jan 28, 2021 9:49 am Misschien is het al eens eerder genoemd hier, maar de nieuwe plaat van Cult of Luna verschijnt op 5 Feb <333
Die ga ik ook zeker checken!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » vr jan 29, 2021 6:01 pm

KoenM schreef: do jan 28, 2021 10:26 am Eucharist zou ook vet zijn zeg.
Nog een fan, goed om te lezen. Mirrorworlds is hier echt een all-time favoriet.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » ma feb 01, 2021 10:01 am

Het nieuwe album van Soen, Imperial is ook uit sinds vrijdag. Ik luister 'm nu voor het eerst en het klinkt weer fijn :).

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Releases 2021

Bericht door Jesper » di feb 09, 2021 8:22 am

Ook Cannibal Corpse komt met een nieuw album. Op 16 april komt hun 15e album genaamd Violence Unimagined uit.
Het nummer Inhumane Harvest is alvast te beluisteren:

Heus.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Releases 2021

Bericht door Spawn999 » di feb 09, 2021 8:34 am

Yeah!! Coole art zoals altijd van Vincent Locke!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » di feb 09, 2021 8:36 am

MadTinus schreef: vr jan 29, 2021 6:01 pm
KoenM schreef: do jan 28, 2021 10:26 am Eucharist zou ook vet zijn zeg.
Nog een fan, goed om te lezen. Mirrorworlds is hier echt een all-time favoriet.

Goede melodeath is goed.
Laatst gewijzigd door KoenM op di feb 09, 2021 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Releases 2021

Bericht door scorpion » di feb 09, 2021 3:20 pm

Nou het gebeurd niet vaak dat ik na 1 maand al een top 10 kan maken. Nu dus wel, dus dat zegt wel genoeg over het aantal goede releases in januari/begin februari. Dat wordt nog wat met de jaarlijstjes want er komt nog genoeg moois bij.

1 Soen- imperial
2 Wardruna- Kvitravn
3 Steven Wilson- The furture bites
4 Architects- Fot those that wish to exist
5 The ruins of beverast- The thule grimoires
6 Tribulation- where the gloom becomes sound
7 yoth iria- As the flame withers
8 Grima- Rotten Garden
9 Therion- Leviathan
10 Mechina- Siege

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » di feb 09, 2021 5:28 pm

KoenM schreef: di feb 09, 2021 8:36 am
Johan schreef: ma feb 01, 2021 10:01 am Het nieuwe album van Soen, Imperial is ook uit sinds vrijdag. Ik luister 'm nu voor het eerst en het klinkt weer fijn :).
Goede melodeath is goed.
Ik snap 'm niet..

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door KoenM » di feb 09, 2021 5:33 pm

Lol, verkeerde post gequote. Ik pas t ff aan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Releases 2021

Bericht door MadTinus » vr feb 12, 2021 11:54 am

KoenM schreef: di feb 09, 2021 8:36 am
MadTinus schreef: vr jan 29, 2021 6:01 pm
KoenM schreef: do jan 28, 2021 10:26 am Eucharist zou ook vet zijn zeg.
Nog een fan, goed om te lezen. Mirrorworlds is hier echt een all-time favoriet.

Goede melodeath is goed.
In het geval van Eucharist gaat dat meer dan op. Ik heb gehoord dat Markus eindelijk een drummer heeft gevonden om het album in te spelen. Waarschijnlijk komt het in de tweede helft van dit jaar uit!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » ma feb 15, 2021 7:17 pm

Mogelijk komt dit jaar ook het nieuwe album van Scorpions uit. De eerste met Mikkey Dee op drums. Laatstgenoemde heeft het over het meest harde Scorpions album in lange tijd, back to the late seventies. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2021

Bericht door Jeroen » di feb 16, 2021 9:03 am

Dat heb ik wel eens meer gehoord.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2021

Bericht door Johan » di feb 16, 2021 11:26 am

Dat het album uitkomt of over heavy and seventies?

Dat eerste geloof ik wel. Voor zo'n oude band hebben ze best nog het een en ander uitgebracht in het afgelopen decennium.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Releases 2021

Bericht door Persistence » di feb 16, 2021 1:13 pm

Yes! 5 maart komt het nieuwe Wolvennest album uit! Een van mijn favoriete bands op dit moment.


Plaats reactie