Kreator

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste volledige album?

Endless Pain
3
4%
Pleasure to Kill
16
24%
Terrible Certainty
3
4%
Extreme Aggression
10
15%
Coma of Souls
9
13%
Renewal
1
1%
Cause for Conflict
1
1%
Outcast
1
1%
Endorama
1
1%
Violent Revolution
3
4%
Enemy of God
12
18%
Hordes of Chaos
8
12%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22931
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Kreator

Bericht door dako » vr mar 27, 2020 8:59 am

Vind het wel ok, geloof ik. Heb bij Kreator toch altijd het idee dat het meer van hetzelfde is, dus dit gaat gewoon lekker door.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » vr mar 27, 2020 9:13 am

De vorige plaat was ook stadionmetal maar die trok ik om de e.o.a. reden beter ondanks cringe-titels als Satan is Real. 666 is nog meer cringe. Ik mis de maatschappijkritiek in zijn teksten. Violent Revolution en Enemy of God hadden dat nog veel meer ondanks dat ook modernere en toegankelijke melodeath-achtige thrash was.

Dit is bijna een Sabaton-riedeltje, terwijl ik Extreme Aggression en Coma of Souls vind behoren tot de beste metalplaten uit mijn collectie. Pijnlijk.

Ik besef dat het een dunne lijn is en volledig subjectief, maar ik word hier niet blij van.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22931
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Kreator

Bericht door dako » vr mar 27, 2020 9:26 am

Hehe, misschien word ik er juist blij van omdat het een Sabaton-riedeltje is.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Lennert » vr mar 27, 2020 11:09 am

Mmm, ik vind de riffs ook best fijn, maar snap Koen's problemen met het refrein compleet.

Nog meer mensen die zo genoten hebben van het feit dat Kreator's Pleasure To Kill in de Netflix-serie Dark zo'n belangrijke rol speelt?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » vr mar 27, 2020 11:14 am

Ja man dat was een gaaf moment! :-D
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Kreator

Bericht door Krimhild » vr mar 27, 2020 11:32 am

Lennert schreef: vr mar 27, 2020 11:09 am Mmm, ik vind de riffs ook best fijn, maar snap Koen's problemen met het refrein compleet.

Nog meer mensen die zo genoten hebben van het feit dat Kreator's Pleasure To Kill in de Netflix-serie Dark zo'n belangrijke rol speelt?
Ja, vet! Duitsland is metal!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » vr mar 27, 2020 6:10 pm

Mooi moment inderdaad.

Ik snap Kreator trouwens prima. De muziek spreekt heel veel mensen aan. Ik hoor persoonlijk albums als Coma Of Souls en Terrible Certainty liever.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Kreator

Bericht door MetalJan » vr mar 27, 2020 7:05 pm

Lennert schreef: vr mar 27, 2020 11:09 am
Nog meer mensen die zo genoten hebben van het feit dat Kreator's Pleasure To Kill in de Netflix-serie Dark zo'n belangrijke rol speelt?
Haha ja, was gaaf.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » za mar 28, 2020 1:14 pm

Net als een stukje muziek van de vrijwel vergeten US metalband Hittman in Stranger Things.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » wo feb 22, 2023 2:37 pm

Met de aankomende show heb ik sinds lang Enemy of God nog eens integraal geluisterd. Hoewel de periode 1988 - 1990 mijn favoriete Kreator-periode is, moet ik erkennen dat dit een magistraal professioneel metalalbum is. Destijds met reden grijsgedraaid. Elk nr is sterk, goede songwriting. Nergens echt baanbrekend, maar zeer onderhoudend met mooie melodieën, voldoende tempowisselingen en goede spanningsboog.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » do feb 23, 2023 9:44 am

IJzersterke plaat. Eigenlijk de plaat waardoor ik thrash ging waarderen. Destijds ook heel vaak gedraaid. Maar weer eens doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Kreator

Bericht door Ernst » do feb 23, 2023 12:42 pm

Gek genoeg deel ik dat enthousiasme over Enemy of God eigenlijk niet. Misschien is het mij gewoon wel te melodieus voor een thrash-plaat. Naar aanleiding van je post nog wel even gekeken naar de discografie van Kreator en toen besloten Violent Revolution nog eens te draaien. Dat vind ik dan wel weer een geweldig album, wat me erg doet denken aan Coma of Souls.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » do feb 23, 2023 1:09 pm

Violent Revolution schaal ik ook nog wel hoger in dan Enemy of God.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » do feb 23, 2023 2:02 pm

Kreator klinkt vanaf Enemy Of God eigenlijk als een Zweedse melodische deathmetalband, met een handvol thrashriffs. Alleen Hordes Of Chaos was hoofdzakelijk thrash. Maakt me verder niet echt uit, zolang de songs goed blijven. Al wordt het af en toe wel erg anthemic.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Kreator

Bericht door Ernst » do feb 23, 2023 2:48 pm

Dat geluid van ze heden ten dage heb je daar goed samengevat, Jeroen. Het is denk ik precies waarom ik er eigenlijk niet meer van hou. Het lijkt me dat die 'meezingers' die ze nu maken wat minder lastig te spelen zijn, ook fysiek. Zou dat een reden zijn waarom ze die koers ingezet hebben? Of enkel smaak?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » do feb 23, 2023 3:01 pm

Kan maar zo. De koers legt ze geen windeieren. Ze zijn retepopulair.

En ach, ik gun het ze ook wel. Hardwerkende band. Nog steeds goed bovendien. Je hebt er ook niets aan als de grote drie Duitse thrashbands exact hetzelfde klinken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » do feb 23, 2023 3:15 pm

Ernst schreef: do feb 23, 2023 2:48 pm Dat geluid van ze heden ten dage heb je daar goed samengevat, Jeroen. Het is denk ik precies waarom ik er eigenlijk niet meer van hou. Het lijkt me dat die 'meezingers' die ze nu maken wat minder lastig te spelen zijn, ook fysiek. Zou dat een reden zijn waarom ze die koers ingezet hebben? Of enkel smaak?
Klinkt logisch.

Maar check deze setlist die ze recent speelden op e.o.a. metalcruise:

https://www.setlist.fm/setlist/kreator/ ... d2a3c.html
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1564
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Kreator

Bericht door Shreds of Sanity » do feb 23, 2023 5:26 pm

Ik vond Hordes of Chaos erg gaaf, die heb ik volgens mij het meeste gedraaid van die nieuwere albums. Ik moet wel zeggen dat ik daarna geen albums meer van ze heb uitgecheckt.

Enemy of God is ook erg gaaf, maar klinkt soms net iets te glad. Hierdoor bevredigt hij net niet helemaal als volledig album. Hij duurt me daarvoor net iets te lang. Dan raak ik het geluid wat beu. Maar qua songwriting zit ie inderdaad heel sterk in elkaar.
Laatst gewijzigd door Shreds of Sanity op do feb 23, 2023 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door KoenM » do feb 23, 2023 6:55 pm

KoenM schreef: do feb 23, 2023 3:15 pm
Ernst schreef: do feb 23, 2023 2:48 pm Dat geluid van ze heden ten dage heb je daar goed samengevat, Jeroen. Het is denk ik precies waarom ik er eigenlijk niet meer van hou. Het lijkt me dat die 'meezingers' die ze nu maken wat minder lastig te spelen zijn, ook fysiek. Zou dat een reden zijn waarom ze die koers ingezet hebben? Of enkel smaak?
Klinkt logisch.

Maar check deze setlist die ze recent speelden op e.o.a. metalcruise:

https://www.setlist.fm/setlist/kreator/ ... d2a3c.html
Shit. Ik bedoelde deze natuurlijk:

https://www.setlist.fm/setlist/kreator/ ... d363c.html
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Kreator

Bericht door Ernst » vr feb 24, 2023 1:00 pm

Wow, gave setlist. Wordt wel verdrietig van het feit dat zoveel van hun beste nummers klaarblijkelijk al jaaaaren niet meer gespeeld worden. Some pain will last, Toxic Trace, Love us or hate us, Betrayer, Riot of violence, under the guillotine....en al die gave nummers van Coma of Souls. Wanneer daar meer van gespeeld zou worden, zou ik veel vaker naar Kreator shows gaan. Misschien ben ik in de minderheid.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » vr feb 24, 2023 1:27 pm

Tsja, je kunt van een band die nog steeds relevant (ook al is het niet je smaak) en populair is niet verwachten dat ze geen nieuwere songs spelen. Kreator heeft een sound die veel jongere fans aanspreekt. Voor hen zijn Phantom Antichrist en Gods Of Violence de klassiekers. Staan overigens ook echt wel prima songs op hoor. Zo'n Civilizations Collapse vind ik een geweldig nummer en World War Now hakt er ook geweldig in. Al blijft het absolute prijsnummer van de fase na Endorama het briljante Demon Prince van Hordes Of Chaos, vind ik. Wat zit die track fantastisch in elkaar. Vlammen!

Voor die laatste (Hate Über Alles) moet ik nog even goed gaan zitten. Wel al een paar keer gedraaid en vind het een goed album, maar ik ben er nog niet klaar mee. Wel afgrijselijke popiejopie titel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Kreator

Bericht door Ernst » vr feb 24, 2023 3:39 pm

Jeroen schreef: vr feb 24, 2023 1:27 pm Tsja, je kunt van een band die nog steeds relevant (ook al is het niet je smaak) en populair is niet verwachten dat ze geen nieuwere songs spelen. Kreator heeft een sound die veel jongere fans aanspreekt. Voor hen zijn Phantom Antichrist en Gods Of Violence de klassiekers. Staan overigens ook echt wel prima songs op hoor. Zo'n Civilizations Collapse vind ik een geweldig nummer en World War Now hakt er ook geweldig in. Al blijft het absolute prijsnummer van de fase na Endorama het briljante Demon Prince van Hordes Of Chaos, vind ik. Wat zit die track fantastisch in elkaar. Vlammen!

Voor die laatste (Hate Über Alles) moet ik nog even goed gaan zitten. Wel al een paar keer gedraaid en vind het een goed album, maar ik ben er nog niet klaar mee. Wel afgrijselijke popiejopie titel.
Nou, ik heb gelijk maar even Demon Prince geluisterd, na je enthousiaste omschrijving. De intro vind ik...tsja, het lijkt haast wel een stukje powermetal? Daarna duidelijk meer vintage Kreator. Ik zou dit nummer wel eens luisteren met een andere productie, dit is best...'droog'.

Tsja, je hebt natuurlijk gelijk dat het een bands goed recht is om te spelen waar ze zin in hebben/wat het meeste publiek trekt. Kreator was natuurlijk nooit een eh band die de Shakespeare van de metalbands was, maar een korte blik op de nummers die ze de laatste jaren uitbrengen...brengt je het schaamrood op de kaken. Ben je 55 jaar oud en kom je op de proppen met nummers als 'Satan is real' en 'Hate über alles'. Dat maakt de verwachtingen in ieder geval er niet hoger op.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kreator

Bericht door Jeroen » vr feb 24, 2023 6:08 pm

Eens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie