Cynic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
yowannuzz

Re: Cynic

Bericht door yowannuzz » ma aug 30, 2010 10:49 pm

Van de myspace
US tour done, getting ready to dive into album number 3!
Dear Cynic family,

We'd like to thank you guys for making our first ever US headlining tour a great success and a lot of fun for us personally! Not only did we have a great time performing a set list this extensive, there was also a real family vibe going on behind the scenes between us, our crew and the guys from Intronaut and Dysrhythmia.

As we are wrapping up our touring cycle for Traced In Air and Re-Traced with this successful tour, it's time to get ready for album number 3! The first baby steps into this gigantic process are being taken right now, creating little embryos of songs that will turn into fully fledged CYNIC tunes over the course of the following months, exciting!

All the best,
CYNIC
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Zagato

Bericht door Zagato » di aug 31, 2010 9:08 am

yowannuzz schreef:Van de myspace
US tour done, getting ready to dive into album number 3!
Dear Cynic family,

We'd like to thank you guys for making our first ever US headlining tour a great success and a lot of fun for us personally! Not only did we have a great time performing a set list this extensive, there was also a real family vibe going on behind the scenes between us, our crew and the guys from Intronaut and Dysrhythmia.

As we are wrapping up our touring cycle for Traced In Air and Re-Traced with this successful tour, it's time to get ready for album number 3! The first baby steps into this gigantic process are being taken right now, creating little embryos of songs that will turn into fully fledged CYNIC tunes over the course of the following months, exciting!

All the best,
CYNIC
Gaat weer een lekker album worden, wheel withing wheels van de EP bevalt me ook erg goed!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » vr sep 03, 2010 6:13 pm

Ja Wheels Within Wheels is een prachtig nummer, al moet ik eerlijk bekennen dat de rest van de Re-Traced EP me niet zo heel goed bevalt, heb echt weer zin in een "normaal" Cynic album, Focus en Traced in Air staan allebei zeer hoog in mijn lijstje beste albums allertijden. Hoe dan ook, erg goed nieuws dat ze aan album nummer 3 beginnen!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Zagato

Bericht door Zagato » wo dec 15, 2010 6:49 am

De Nederlandse tak verlaat Cynic:
Dear Cynic Fans,

We're announcing a change in the band's lineup this winter. After much soul-searching and discussion, Cynic will say goodbye to bassist Robin Zielhorst and guitarist Tymon Kruidenier. This decision was reached mutually, with great respect for each other as people and the work that we've done over the past 2-3 years. The logistical challenges of maintaining a band that is half based in The Netherlands and the other half in the United States (drummer Sean Reinert and guitarist Paul Masvidal live in California), has become unworkable. The pre-production stages for Cynic's next release have just begun and it seemed like an appropriate time to define the next chapter of the band. The new Cynic release is coming in summer 2011 on the Season of Mist label.

Paul Masvidal comments: "Tymon and Robin are great guys whose hard work made it possible for Cynic to get back out on the road and tour the world with Traced In Air. I'm really grateful for their contribution and presence, and look forward to seeing where their talents and music will take them next.

Robin Zielhorst comments: "It has been an honor to play and perform in Cynic. Tymon and I would like to thank Paul and Sean for the opportunity and to especially thank the fans for their support and for warmly welcoming us into the Cynic family. We look forward to seeing you all on the road soon."

Cynic's immediate plan is to continue writing and do pre-production for their new record. They are also working towards a remixed re-release of their classic recording "Focus." Robin and Tymon plan to work on a new release from their band Exivious, which will likely be recorded in Tymon's new soon-to-be completed recording studio

Please direct any inquiries to Cynic's manager Andy Karp at info@artisthaven.net.

Thank you,

Paul & Sean

[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Zagato

Bericht door Zagato » zo jun 05, 2011 12:43 pm

Ok friends, You got my attention...here's an official update. I've been working away in the home studio writing lots of new songs and keeping off the grid to stay creatively focused. Apologies for having been a bit reclusive in our digital age of informational abundance! It's safe to say that Cynic already has plenty of material for a new record, but something keeps the inspiration going to write more. I feel like I'm on for the ride and just seeing what manifests as a result of sitting on the train and looking out the window. As we move further along and closer to 'destination recording', the album will start to shape itself and the appropriate songs will be chosen. We're looking at late summer / early fall to enter the studio. At the moment, I have no idea when the record will be released. Maybe later this year or early next. We're also in communication with lots of fantastic new musicians who will be involved. I can already sense this next album is going to take our listeners on a whole new sonic adventure that words cannot yet describe. I say this because the work is feeling based and there's a lot of life poured into these embryos that will speak for themselves when heard. I'm always amazed at how living life informs the art so directly and yet we have no power over it. The songs have a directness and urgency unlike anything we've done before due to a bountiful influx of concentrated life experiences. Thank the universe for the gift of music. I am so absolutely grateful to be alive and to be able to share the potency and beauty of music with you. In the meantime keep spreading the love and thank you for taking this journey with us. Oneness...pm
Work in progress dus!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 08, 2011 10:35 pm

Ik ben erg benieuwd :)
Zal binnenkort Re-Traced ook eens aanschaffen trouwens. Kwam em laatst al voor een zacht prijsje tegen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » zo jul 17, 2011 2:15 pm

Als groot Atheist-fan is Cynic mij al meermaals aangeraden, iemand enkele aanraders om mee te beginnen?
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Metalhead
Contacteer:

Bericht door Metalhead » zo jul 17, 2011 3:36 pm

Ze hebben maar 2 full lengths uit, dus erg veel keus is er niet om mee te beginnen.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » zo jul 17, 2011 5:00 pm

Gewoon beginnen met Focus, dat blijft toch het hoogtepunt van Cynic wat mij betreft. :)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jul 17, 2011 6:55 pm

Exact, Focus is veel meer in die technische death metalstijl. Traced In Air is ook een topplaat, maar die is veel meer fusion/proggericht.
Ook een aanrader is dan vervolgens de band Aghora (met Cynic leden), ligt muzikaal sterk in dat oude Cynic straatje (en Control Denied) maar dan met een zangeres. Zowel het debuut als Formless zijn sterke werkjes.

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » zo jul 17, 2011 6:57 pm

Met zangeres? Dat ga ik zeker is beluisteren!

-Last Dream-

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » zo jul 17, 2011 7:11 pm

3 nummers diep en ik wil nu al naar de metalzone om Focus binnen te halen. Fuck wat een geniale hoop herrie :D . De vocalen mochten iets extremer, maar deze band verdient op z'n minst een 9/10!

-Last Dream-

Zagato

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 10:06 am

Ik zeg het niet vaak maar Cynic is geniaal! Ter aanvulling op het verhaal van Jeroen kan ik je de Portal demo ook nog aanraden (ook met vrouwelijke zang) met name de eerste helft. De tweede helft is een beetje poppy dus daar moet je van houden!

wyrm

Bericht door wyrm » ma jul 18, 2011 12:22 pm

Muzikaal enorm goed, echt mijn favoriete soort metal, maarrrrrrr......Ik kan echt helemaal niets met de zang. Zooooooo saai! Ik snap ook totaal niet dat de man zijn stem zo vernaggelt met die waardeloze effecten, hij heeft met Aeon Spoke bewezen wel degelijk te kunnen zingen.
Op Progpower zag ik ze ooit live aan het werk, ook daar hoorde ik maar twee soorten (sterk uiteenlopende) reacties: Geniaal of slaapverwekkend.
I drink therefore I am

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 1:11 pm

Misschien moet je daarom Aghora maar eens checken. Muzikaal vergelijkbaar, maar dan met een zangeres die het zonder effecten doet ;)

Ik moest er overigens altijd erg lang aan wennen, wanneer het aankwam op de zang. Uiteindelijk stoort het me zeker niet meer, maar briljant vind ik dat onderdeel ook niet.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 18, 2011 1:15 pm

Ik kan zelf niet zoveel met Aghora, Vooral de zangeres vind ik helemaal niks.
Ik hou het wel bij Cynic.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 1:16 pm

Orklord schreef:Ik kan zelf niet zoveel met Aghora, Vooral de zangeres vind ik helemaal niks.
Welke plaat heb je gehoord dan? Ze zijn niet beide ingezongen door dezelfde zangeres heh.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma jul 18, 2011 1:21 pm

@ yuiyui27

Kan ik je ook gelijk wel Psychotic Waltz aanraden en dan met name het debuut "A social grace". Het is wat meer prog dan techdeath maar het scheelt niet veel.

Zagato

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 1:23 pm

sugar daddy schreef:@ yuiyui27

Kan ik je ook gelijk wel Psychotic Waltz aanraden en dan met name het debuut "A social grace". Het is wat meer prog dan techdeath maar het scheelt niet veel.
Tja, Focus en A Social Grace zijn absolute musthaves voor de progmetal liefhebber.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 18, 2011 1:26 pm

Jeroen schreef:
Orklord schreef:Ik kan zelf niet zoveel met Aghora, Vooral de zangeres vind ik helemaal niks.
Welke plaat heb je gehoord dan? Ze zijn niet beide ingezongen door dezelfde zangeres heh.
Formless.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 1:26 pm

Dan zou ik het debuut eens opsnorren. Ik vind Formless zelf ook een sterke plaat. Het is geen wereldzangeres, maar ze voldoet binnen de muziek en om die muziek draait het toch ook vooral. Mooie technische jazzy metal.

Zagato

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 1:59 pm

Jeroen schreef:
Ze hebben toch 3 albums?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 2:02 pm

Nee, Aghora en Formless. Goed, je kunt ook de democompilatie Transitions meetellen ja :)

Zagato

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 2:04 pm

Jeroen schreef:Nee, Aghora en Formless. Goed, je kunt ook de democompilatie Transitions meetellen ja :)
Oh is dat een compilatie, OK.

Moeten we Gordian Knot in dit kader nog noemen?
Laatst gewijzigd door Zagato op ma jul 18, 2011 2:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 2:04 pm

Voor het gemak (let op die heerlijke jazzy intermezzo's)

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jul 18, 2011 2:37 pm

Zagato schreef:
sugar daddy schreef:@ yuiyui27

Tja, Focus en A Social Grace zijn absolute musthaves voor de progmetal liefhebber.
Inderdaad!

Verder heb ik me trouwens ook nooit echt verdiept in Aghora, weet eigenlijk niet precies waarom, binnenkort maar weer eens opzetten.
Laatst gewijzigd door Natasja op ma jul 18, 2011 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jul 18, 2011 2:42 pm

yuiyui27 schreef:Als groot Atheist-fan is Cynic mij al meermaals aangeraden, iemand enkele aanraders om mee te beginnen?
Probeer het album van Exivious dan ook maar trouwens! Nederlandse band met ex leden van Cynic.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 18, 2011 3:31 pm

Dat is wel instrumentaal toch?

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jul 18, 2011 3:38 pm

Ja klopt, maar wel een aanrader, vorige week live gezien in 013, was erg goed!

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » ma jul 18, 2011 4:18 pm

Momenteel naar Aghora aant luisteren, klink al goed, hoewel hier ook de zang tijdens de hardere stukken wat meer power mocht hebben. Maar godverdomme die Jazzy intermezzo's zijn als muzikale orgasme's!! [headbang]

Op de lijst staat om te beluisteren nog Exivious, Gordian Knot en Psychotic Waltz.

-Last Dream-

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 4:48 pm

Ja, kwam laatst die cd van Exivious nog tegen. Jammer dat die zo duur is daar.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma jul 18, 2011 9:06 pm

En mocht Gordian Knot je bevallen dan kan ik je Spastic Ink ook wel aanraden.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jul 18, 2011 9:23 pm

En als Spastic Ink je bevalt kan ik je Blotted Science ook wel aanraden, of Watchtower haha.. Zo kunnen we eeuwig doorgaan. ;)

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » ma jul 18, 2011 9:47 pm

Wow, ik zal anders een topic starten: "aanraders voor Yui" :D Nee, merci, kzal morgen is war verder luisteren.

-Last Dream-

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 9:48 pm

Watchtower is sowieso onmisbaar. En dan met name Control And Resistance

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 10:27 pm

Overigens, fans van Cynic checken natuurlijk ook Sadist. Een stuk harder en grilliger, maar in mijn optiek doet die band niet onder voor Atheist en Cynic (wel eigen sound). Ook een erg toffe rol voor de keyboards. Wat mij betreft de gaafste Italiaanse metalband. Alleen Lego kun je overslaan, die slaat op geen zak.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HGQ4pef5 ... re=related[/youtube]
Ter ondersteuning

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PM25szFG ... re=related[/youtube]

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jul 19, 2011 2:48 am

Ahh Tearing Away, geweldig nummer. Was sowieso ook erg onder de indruk van hun optreden op Hellfest vorig jaar.

wyrm

Bericht door wyrm » di jul 19, 2011 12:38 pm

Jeroen schreef:... maar briljant vind ik dat onderdeel ook niet.
Afbeelding
I drink therefore I am

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » do sep 01, 2011 6:14 pm

En focus is binnen!

-Last Dream-

Zagato

Bericht door Zagato » vr sep 02, 2011 8:32 am

yuiyui27 schreef:En focus is binnen!
Onmisbaar in de collectie van een Prog Metal liefhebber, goed bezig.

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » vr sep 02, 2011 6:21 pm

Zagato schreef:
Tis meer de collectie van een Death Metal liefhebber. Maar ik zie Cynic als een soort Progressive Technical Death. Een combinatie van brilliante Prog Metal, die bv Dream Theater overstijgt. En Tech Death in de stijl van Atheist.

-Last Dream-

Zagato

Bericht door Zagato » zo sep 18, 2011 10:45 am

....en een nieuwe EP op komst:

http://cyniconline.com/

2011 is een prog metal topjaar aan het worden.

Zagato

Bericht door Zagato » ma sep 19, 2011 12:24 pm

yuiyui27 schreef:
Zagato schreef:
Tis meer de collectie van een Death Metal liefhebber. Maar ik zie Cynic als een soort Progressive Technical Death. Een combinatie van brilliante Prog Metal, die bv Dream Theater overstijgt. En Tech Death in de stijl van Atheist.
En daar gaan we weer met de bekende metal-hokjesgeest.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 19, 2011 1:45 pm

Inderdaad, wat een dom gelul weer.

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » ma sep 19, 2011 4:09 pm

eig wel, drie werf sorry!

-Last Dream-

Zagato

Bericht door Zagato » ma okt 10, 2011 9:19 am

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qZyf9VH ... r_embedded[/youtube]

Kleine teaser van de nieuwe EP

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » ma okt 10, 2011 1:21 pm

vanaf :35 explosion of progressivness and technicalnessessesss!

-Last Dream-

Zagato

Bericht door Zagato » di okt 11, 2011 9:20 am

En een kleine tour!:
EUROPE

Sat 03.12.11 The Village, Dublin, Ireland.
Sun 04.12.11 Limelight, Belfast, UK.
Mon 05.12.11 The Underworld, London, UK.
Wed 07.12.11 Baroeg, Rotterdam, The Netherlands.
Thu 08.12.11 Divan Du Monde Paris, France.
Fri 09.12.11 Kiff, Aarau, Switzerland.
Sat 10.12.11 Rock'n'Roll Arena, Romagnano Sesia (NOVARA), Italy.
Sun 11.12.11 Gala Hala, Ljubljana, Slovenia.
Mon 12.12.11 Arena, Vienna, Austria .
Tue 13.12.11 Club 202, Budapest, Hungary.
Wed 14.12.11 Randall, Bratislava, Slovakia.
Thu 15.12.11 KD Kyje , Prague, Czech Republic .
Sun 18.12.11 Templet, Lyngby, Denmark.
Tue 20.12.11 P60, Amstelveen, The Netherlands.
Thu 22.12.11 Plan B, Moscow, Russia.

yuiyui27

Bericht door yuiyui27 » di okt 11, 2011 7:25 pm

jammer :(

-Last Dream-

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » di okt 11, 2011 10:36 pm