Rage

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » zo feb 21, 2010 12:29 pm

Heb gisteren Strings to a Web aangeschaft. Wat een heersch plaat zeg!
Vooral de Empty Hollow suite is su-per!

Geweldige nummers, flitsend maar soms ook heerlijk lomp gitaarwerk van Smolski, Peavy die op een paar momentjes bijna grunted uithaalt. Wow!

En de verpakking is ook weer super; een mooi boekformaat met gaaf artwork én een bonus dvd met enorm veel livewerk (oa Wacken). Zó voorkom je dus dat al je werk gedownload wordt...

Afbeelding
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Lennert » wo apr 20, 2011 12:06 am

Ik heb nog steeds een introductie Rage nodig, ook al heb ik hier vroeger in dit topic ook al om gevraagd. Op youtube wat zitten vogelen en vooral de oude nummers van de eerste albums klinken als fijne power/speed met lichte thrash invloeden, dus daar moet ik sowieso naar zoeken, maar hoe klinken ze tegenwoordig? Zijn ze live ook gaaf? Met Roadgrill op de agenda en Rage als headliner ben ik toch wel erg benieuwd! Don't Fear The Winter is overigens een erg gaaf lied, geen wonder dat het zo populair is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Re: Rage

Bericht door drdennuz » wo apr 20, 2011 5:01 am

Ik heb rage live leren kennen toen ze op tour waren met Helloween tijdens hun Rabbit's don't come easy world tour oid..

Ze speelden Helloween compleet weg dus ja live zijn ze erg goed, tegenwoordig klinkt het allemaal iets moderner maar desalniettemin erg goed.. Ik vind Soundchaser (2002) en Unity (2003) eigenlijk het beste werk van Rage en dat zijn dus ook latere platen.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Rage

Bericht door Rubicon » wo apr 20, 2011 8:44 am

Rage ooit nog zien optreden op DOA met een groot symphonie orkest uit Praag. Dat was een erg gave show. Het album, Lingua Mortis, met datzelfde orkest, kan mij ook wel bekoren. Verder ben ik er weinig bekend mee.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door King of Beer » vr apr 22, 2011 3:19 pm

Rage is een erg goede live band, nog nooit een slecht optreden van gezien, dus in dat opzicht kan je rustig naar Roadgrill gaan.
Het nieuwe werk klinkt inderdaad wat moderner maar nog steeds erg goed.
Ook de cd Speak Of The Dead wederom met orkest van een aantal jaren geleden is erg fijn.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
metalboefje
Berichten: 474
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 11:04 pm
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door metalboefje » za apr 23, 2011 11:45 am

Ik ga volgende week naar Belgie, daar spelen ze samen met Gamma Ray, Hammerfall, Edguy, Europe e.d.
Ben erg benieuwd, rage is alweer een tijdje geleden...
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Rage

Bericht door wyrm » ma feb 13, 2012 10:41 pm

24 februari komt de nieuwe Rage uit. De 21ste alweer! De cd heet dan ook "21". Het lijkt weer een fijn plaatje te worden, een concept cd. Afgelopen zaterdag bij de Saturn in Duitsland 30 sec van alle nrs gehoord en dat klonk zeker niet verkeerd!

Zag dat de cd nu ook hier te luisteren is. Begin dan vooral even met Forever Dead! Gaaf om te horen dat een band na 21 albums nog zo fris en (voor Rage begrippen) opgefokt kan klinken.


Het titelnummer (volledig): http://www.youtube.com/watch?v=b0Duwt571tQ
Studio report: http://www.youtube.com/watch?v=x7YbYmN2lQ4
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door lampje » di feb 14, 2012 7:55 am

wyrm schreef:24 februari komt de nieuwe Rage uit. De 21ste alweer! De cd heet dan ook "21". Het lijkt weer een fijn plaatje te worden, een concept cd.
Juist niet deze keer.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Rage

Bericht door Rene » di feb 14, 2012 10:10 am

En het is ook niet de 21e cd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Rage

Bericht door Cjmormon » di feb 14, 2012 2:43 pm

Heb net Strings to a Web maar weer eens aangezet en het blijft een lekkere plaat! ben ook benieuwd naar de nieuwe

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door lampje » di feb 14, 2012 4:04 pm

Rene schreef:En het is ook niet de 21e cd.
Haha, ook mijn gedachte. 18 studio albums, tel een verzamelaar en/of live album mee en het zijn er 21, maar dat blijft willekeur natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » di feb 14, 2012 5:16 pm

Rage is wat mij betreft een voorbeeld van Duitse degelijkheid. Het spel is goed, de productie meestal ook, maar de zang is ietwat matig en van het songmateriaal gaan er regelmatig ook wel dertien in een dozijn. Het oude werk heeft weinig om het lijf, maar albums als Soundchaser gaan er hier best goed in. De laatste vond ik dan weer wat minder. Prima heavy metal op zich, maar te oppervlakkig om me uren lang plezier te bezorgen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Rage

Bericht door wyrm » di feb 14, 2012 9:52 pm

lampje schreef:
wyrm schreef:24 februari komt de nieuwe Rage uit. De 21ste alweer! De cd heet dan ook "21". Het lijkt weer een fijn plaatje te worden, een concept cd.
Juist niet deze keer.
De titels van de cd en de nummers op de cd, coverart én het interview/studioreport met Peavy (youtube) doen anders vermoeden. Het lijkt te gaan over iemand die door gokken aan lager wal raakt.
Verder is het volgens de band het 21ste album (Avenger en live cd meegeteld), volgens puristen dus niet helemaal... Hoe dan ook, een bijzondere prestatie toch? Ik kijk er in ieder geval flink naar uit!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » di feb 14, 2012 10:33 pm

Overigens geef ik toe dat ik niet alle platen even goed ken. Juist vanwege die indruk die ik eerder beschreef heb ik veel cd's ook links laten liggen. Zal binnenkort nog wel weer eens gaan luisteren, misschien dat ik mijn mening dan nog bij moet stellen (of niet :P )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Rage

Bericht door wyrm » di feb 14, 2012 10:50 pm

Het oude werk is mij ook te simplistisch, met de komst van Smolski op gitaar ging het met sprongen vooruit. Zojuist Speak of the dead (met het gave No fear', check vooral even de clip) en 21 besteld.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » di feb 14, 2012 11:22 pm

wat me wel aansprak bij dat oude werk is het fijne jaren 80 sfeertje (nogal wiedes natuurlijk, maar het druipt er echt af door de galm en drumsound).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Rage

Bericht door Iron Maiden » wo feb 15, 2012 10:27 am

Ik vind Rage wel leuk om af en toe naar te luisteren, maar op den duur begint de zang mij toch te vervelen. Ik zal het nieuwe album ook wel weer gaan beluisteren.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Rage

Bericht door Gilbert » wo feb 04, 2015 1:59 pm

Huidige line-up van Rage stopt

Recent kondigde zanger/bassist Peter "Peavy" Wagner aan dat hij onder de naam Refuge weer gaat optreden met gitarist Manni Schmidt en drummer Christos Efthimiadis. Tussen 1987 en 1993 vormde het drietal samen de Duitse heavy/powermetalband Rage, die daarna in een andere samenstelling verder ging. Bij de bekendmaking van de hernieuwde samenwerking met zijn oud-collega's leek het er op dat Wagner tegelijkertijd actief zou blijven met de huidige line-up van Rage. Nu blijkt echter dat het huidige Rage stopt. Wagner en gitarist Victor Smolski laten weten dat ze zich de afgelopen jaren in afwijkende richtingen hebben ontwikkeld en daarom hebben besloten om in de toekomst niet meer samen te werken. Dit geldt zowel voor Rage als het nevenproject Lingua Mortis Orchestra (LMO). Ook nemen ze beiden afscheid van drummer André Hilgers. Peter "Peavy" Wagner gaat verder met de mannen van Refuge, al is het niet helemaal duidelijk of dat nu onder de naam Rage of Refuge zal zijn, terwijl Victor Smolski zonder Peavy doorgaat met LMO.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Lennert » wo feb 04, 2015 4:55 pm

Betekent dat, dat men Don't Fear The Winter weer eens live gaat spelen? Ik heb daar de vorige keer helaas tevergeefs op moeten hopen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » za jun 18, 2016 5:52 pm

Rage heeft weer een nieuwe plaat uit. The Devil Strikes Again. Zo te horen voort op de weg van 21. Dus weinig orkestrale invloeden en veel gitaar, drums en bas. Met natuurlijk de rauwe zang van Wagner. Zo hoor ik Rage toch het liefst, al vind ik de pompeuze nummers uit het verleden ook niet verkeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » za jun 18, 2016 5:54 pm

Jeroen schreef:Rage is wat mij betreft een voorbeeld van Duitse degelijkheid. Het spel is goed, de productie meestal ook, maar de zang is ietwat matig en van het songmateriaal gaan er regelmatig ook wel dertien in een dozijn. Het oude werk heeft weinig om het lijf, maar albums als Soundchaser gaan er hier best goed in. De laatste vond ik dan weer wat minder. Prima heavy metal op zich, maar te oppervlakkig om me uren lang plezier te bezorgen.
Dat valt toch mee. Nu ik er meer en meer albums van leer kennen, groeit Rage wel in mijn achting. Zowel het oudere werk als de orkestrale cd's gaan er best in. Al vind ik de speedy power metal uit de beginjaren nog het lekkerst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » vr apr 28, 2017 8:08 pm

Rage blijft zeer productief. Eind volgende maand, iets meer dan een jaar na de prima voorganger weer een nieuwe plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Took » vr apr 28, 2017 9:06 pm

niet overdrijven he. pas 28 juli.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » vr apr 28, 2017 9:29 pm

Excuus. Las even juni
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Took » ma mei 01, 2017 9:49 am

toch knap dat die band dan alweer 23 albums heeft, en je er amper iemand over hoort.
Maar goed, ik vind ze best aardig maar het gaat wel het ene oor in en het andere uit.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » ma mei 01, 2017 1:08 pm

Vind je? Sommige nummers zijn inderdaad wat vlak, maar alle albums bevatten ook wel erg vette songs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Rage

Bericht door Mollusk » ma sep 20, 2021 11:32 am

Tussenstandje van de Rage-discografie "marathon":

1. Trapped! (1992)
2. Reflections Of A Shadow (1990)
3. Secrets In A Weird World (1989)
4. Perfect Man (1988)
5. Reign Of Fear (1986)
6. Execution Guaranteed (1987)

Ik denk niet dat Rage echt mijn band zal worden. Daarvoor is de zang mij te matig en de songs te wisselvallig. Maar vanaf Perfect Man wordt het per album wel beter. Bij Trapped kon ik voor eerst de aandacht er van begin tot eind bijhouden en heb ik het met plezier uitgezeten :P
Ben benieuwd hoe het hierna verder gaat.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rage

Bericht door Jeroen » za sep 25, 2021 2:56 pm

Ik snap dat wel. Ik houd zelf wel van die zang op de eerste albums. Goed klinkt ie allerminst, maar dat schelle, bijna hysterische zangwerk past wel goed bij de muziek. Om dezelfde reden houd ik ook van de Duitse band Living Death en het Amerikaanse Wrath, waar de zang nog veel scheller en hysterischer is, hehe. Dat Rage muzikaal en vocaal beter wordt, is uiteraard een gegeven. Ik heb Trapped! talloze malen tijdens mijn hardlooprondjes beluisterd en die plaat is gewoon heel erg goed. Erg consistent vooral.

Black In Mind vind ik ook een sterke telg uit de Rage-discografie. Verdomd catchy refreinen en muzikaal erg flitsend. In Nederland wist de band echter nooit echt een potje te breken tot ze progressiever en orkestraler werden. Rage werd in de Aardschok steevast afgezeken. Sinds Soundchaser en Unity lijkt dat wel wat veranderd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie