Death

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste Death album?

Scream Bloody Gore
32
10%
Leprosy
30
9%
Spiritual Healing
24
8%
Human
25
8%
Individual Thought Patterns
31
10%
Symbolic
41
13%
The Sound Of Perseverance
44
14%
Ik kan niet kiezen, alles is geniaal!
55
17%
Death? Dikke bagger!
9
3%
Wie?!
26
8%
 
Totaal aantal stemmen: 317

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do mar 30, 2006 9:35 pm

Laatste tijd luister ik vaak naar ITP, de baspartijen klinken daar toch een potje geniaal, Trapped in a Corner is het beste nummer, voornamelijk door de sfeerverhogende intro en de prachtige opbouwende lange gitaarsolo in het bewuste nummer.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 30, 2006 9:37 pm

ruben somewhere online schreef:Laatste tijd luister ik vaak naar ITP, de baspartijen klinken daar toch een potje geniaal, Trapped in a Corner is het beste nummer, voornamelijk door de sfeerverhogende intro en de prachtige opbouwende lange gitaarsolo in het bewuste nummer.
Ik vind dat zo'n beetje het beste album van Death. Dat ding heeft een onverwoestbare indruk op me gemaakt vanaf het moment dat ik hem had, gelijktijdig met Spiritual Healing, zo'n beetje. SH was mijn eerste kennismaking met Death. Meteen daarop kwam Individual Thought Patterns uit. Alles van Death wat ik daarna in handen kreeg refereerde ik aan die twee albums. En dat alles had vrijwel automatisch niet de uitstraling van SH en ITP.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do mar 30, 2006 9:45 pm

Doe mij maar Symbolic, heeft alles in zich of TSOP, omdat die geweldig progressief is en met die waanzinnige Judas Priest cover.

Ik kan niet kiezen tussen die twee platen, zwak hè?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do mar 30, 2006 9:47 pm

Symbolig draai ik te vaak laatste tijd...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 30, 2006 9:49 pm

ruben somewhere online schreef:Doe mij maar Symbolic, heeft alles in zich of TSOP, omdat die geweldig progressief is en met die waanzinnige Judas Priest cover.

Ik kan niet kiezen tussen die twee platen, zwak hè?
The Sound of Perseverance vind ik ook zeer goed, ja. Puur om de hogeschoolmuziek en het vooruitstrevende karakter, terwijl de nummers stuk voor stuk boeiend zijn, in plaats van technisch hoogstandjes gepiel. Er valt continu iets te genieten.
Symbolic kent naar mijn smaak teveel zwakke momenten. De eerste drie nummers heersen de pan uit, maar daarna vind ik het allemaal wat slapjes worden, in vergelijking met die eerste drie ijzersterke nummers.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mar 30, 2006 9:53 pm

Ik heb dat bij Symbolic ook wel een beetje, al gaat het niveau met Crystal Mountain en het geniale Misanthrope wel weer de hoogte in zo naar het einde. Ik vind denk ik SBG, Leprosy en Symbolic de zwakste (minst sterke) Death-platen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do mar 30, 2006 9:55 pm

TSOP was mijn eerste echte kennismaking met Death, Scavenger of Human Sorrow is een mammoet, Spirit Crusher is venijniger dan de meest giftige slang op aarde en Voice of the Soul staat bol van emoties, tijd om hem weer eens een draai te geven.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do mar 30, 2006 10:53 pm

Leuk die smaak verschillen hier.
Ik vind juist Symbolic de beste plaat, voornamelijk omdat ik die over de gehele linie briljant vind.
Maar de nummers die er voor mij uitspringen zijn het titelnummer, Without Judgement en Perenial Quest.
Ik vind TSOP dan weer iets minder, door het vele gepingel en de mindere vocalen van Chuck.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do mar 30, 2006 11:04 pm

Mijn favorieten Death albums zijn toch wel Human en Individual Thought Patterns, ze zijn allebei lekker technisch met gaaf gitaarwerk en Chuck grunt gelukkig nog op deze albums. Ik vind het krijsen/schreeuwen wat ie op Symbolic en Sound of Persevernece doet eigenlijk de muziek een beetje ontkrachten, maar de nummers en muziek zijn wel buitengewoon goed op die 2 albums. Scream Bloody Gore en Leprosy zijn gewoon lekkere primitieve beuk albums en Spiritual Healing zit net in de tussen fase van beuken en de latere technische albums, ook een zeer gaaf album.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mar 31, 2006 1:34 pm

Plaag schreef:[..]


The Sound of Perseverance vind ik ook zeer goed, ja. Puur om de hogeschoolmuziek en het vooruitstrevende karakter, terwijl de nummers stuk voor stuk boeiend zijn, in plaats van technisch hoogstandjes gepiel. Er valt continu iets te genieten.
Symbolic kent naar mijn smaak teveel zwakke momenten. De eerste drie nummers heersen de pan uit, maar daarna vind ik het allemaal wat slapjes worden, in vergelijking met die eerste drie ijzersterke nummers.
Symbolic zwak na de eerste 3 nummers??! Sacred Serenity, 1000 Eyes, Without Judgement, Misanthtrope, Crystal Mountain, stuk voor stuk knallers die hun weerga hiet kennen! Ik vind Symbolic juist de perfecte symbiose tussen techniek en melodie/songwriting ("niet moeilijk doen waar het niet nodig is").

Op TSOP staat hier en daar toch iets teveel onnodig gepiel, vooral drummer Richard Christy zit af en toe wat te moeilijk te doen. Ook vind ik het geluid/productie op TSOP een beetje raar. Maar het blijft een geweldig album.

Vind de uitslag van de poll ook opvallend, vooral het lage aantal stemmen voor Leprosy, wat in het algemeen toch als dé klassieker wordt gezien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » vr mar 31, 2006 1:42 pm

MadTinus schreef:[..]

Symbolic zwak na de eerste 3 nummers??! Sacred Serenity, 1000 Eyes, Without Judgement, Misanthtrope, Crystal Mountain, stuk voor stuk knallers die hun weerga hiet kennen! Ik vind Symbolic juist de perfecte symbiose tussen techniek en melodie/songwriting ("niet moeilijk doen waar het niet nodig is").

Op TSOP staat hier en daar toch iets teveel onnodig gepiel, vooral drummer Richard Christy zit af en toe wat te moeilijk te doen. Ook vind ik het geluid/productie op TSOP een beetje raar. Maar het blijft een geweldig album.

Vind de uitslag van de poll ook opvallend, vooral het lage aantal stemmen voor Leprosy, wat in het algemeen toch als dé klassieker wordt gezien.
Vergeleken met hun latere werk is Leprosy natuurlijk niks, het is zeker geen slecht album maar zowel muzikaal als tekstueel gezien is het wel een beetje primitief.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr mar 31, 2006 1:43 pm

:o

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 31, 2006 2:04 pm

Destructor schreef:Vergeleken met hun latere werk is Leprosy natuurlijk niks, het is zeker geen slecht album maar zowel muzikaal als tekstueel gezien is het wel een beetje primitief.
Dat is zo, maar geen punt waarop het album bekritiseerd kan worden. Op latere albums is het geluid van de band veranderd en is het meer technischer, maar ook minder death metal geworden. Om dan te zeggen dat eerdere albums inferieur zijn is dan niet terecht. Het was ook gewoon niet gemaakt om technisch te klinken.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 26, 2006 3:15 pm

*kick*

een band die bij mij ontzettend hoog staat om ontdekt te worden, heb alleen geen idee waar ik moet beginnen...

maar als ik dit tpic doorlees maakt dat ook niet zoveel uit volgens mij alle cd's zijn goed toch?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 26, 2006 3:22 pm

METALLICAn schreef:*kick*

een band die bij mij ontzettend hoog staat om ontdekt te worden, heb alleen geen idee waar ik moet beginnen...

maar als ik dit tpic doorlees maakt dat ook niet zoveel uit volgens mij alle cd's zijn goed toch?
In principe wel.

Maar je hebt de oude, brute Death (SBG en Leprosy), het overgangsalbum "Spiritual Healing" en de technische modernere Death (alles vanaf Human).

Weet niet wat je het meest aanspreekt, maar van de oude Death zou ik Leprosy aanschaffen en van de moderne Death "Symbolic", is niet alleen het beste Death album i.m.o., maar ook het beste startpunt, aangezien het de ideale symbiose is tussen techniek en toegankelijkheid.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 26, 2006 3:28 pm

dan zal ik eens kijken naar symbolic, vind de hoezen altijd wel cool. Misschien kan ik op de metalmarket bij graspop wat kopen en anders is lare ook een goede optie natuurlijk.

kun je het brute verelijken met Bijv Obituary of is dat dan weer een andere stijl DM?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 26, 2006 3:35 pm

METALLICAn schreef:kun je het brute verelijken met Bijv Obituary of is dat dan weer een andere stijl DM?
Niet echt, Obituary is een stuk simpeler en saaier als je 't mij vraagt. Het (Death - Leprosy) is redelijk typische Florida-eind-jaren-80-Death Metal.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 26, 2006 4:11 pm

Luister nu naar : Lack Of Comprehension en The Philosopher via hun site en jezus dit klinkt geweldig zeg!!!

zij hebben geen verzamel cd of zoiets?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr mei 26, 2006 4:17 pm

Gewoon Scream Bloody Gore, Leprosy en Symbolic downloaden om te beginnen!

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr mei 26, 2006 4:17 pm

ELK album van Death is geniaal, ze hebben allemaal zo hun eigen charmes. Eerst vond ik SBG en TSoP de mindere albums, maar dat is bijgedraaid. Ik vind ze tegenwoordig gewoon allemaal geweldig, het hangt gewoon van mn stemming af welke ik opzet.

Symbolic vind ik trouwens het minst interessante album van Death, op de een of andere manier vind ik die te 'makkelijk'.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr mei 26, 2006 4:23 pm

Sander schreef:
Symbolic vind ik trouwens het minst interessante album van Death, op de een of andere manier vind ik die te 'makkelijk'.
Pardon? Leg uit hoe bedoel je. Te weinig solo's van Chuck, te cheesy gespeeld? wat?
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 26, 2006 4:25 pm

zo op je teentjes getrapt?

echthoe je reageerd geweldig. :D
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr mei 26, 2006 4:26 pm

Te makkelijk en voorspelbaar in het gehoor, Death maakt met elk album een stap in een bepaalde richting, maar bij Symbolic heb ik dat idee minder. Ik vind het meer klinken als een ietwat melodieuzere variant van ITP.

Ik wil je niet overtuigen hiervan, maar is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. En ik ken elk album door en door.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr mei 26, 2006 4:29 pm

Sander schreef:Te makkelijk en voorspelbaar in het gehoor, Death maakt met elk album een stap in een bepaalde richting, maar bij Symbolic heb ik dat idee minder. Ik vind het meer klinken als een ietwat melodieuzere variant van ITP.

Ik wil je niet overtuigen hiervan, maar is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. En ik ken elk album door en door.
mischien is dat wel de reden dat die cd overal het goedkoopst van de Death cd's is hehe.

Opzich heb je een punt, maar ik vind het een heerlijk album.

Ik heb in de poll trouwens op SBG gestemd volgens mij. Maar ik kan nu ook niet meer kiezen eigenlijk, shit wat een geniaalheid nu ik alle albums heb en goed ken.

editjood: iemand enig idee waar ik die Live in Eindhoven nog kan halen? cd of/en dvd
www.last.fm/user/robenroll

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr mei 26, 2006 4:32 pm

CD of DVD? Die DVD kan je zo nu en dan nog wel eens van ebay plukken, die CD wordt iets moeilijker. Maar Nuclear Blast kennende wordt die nog wel eens gere-released. Overgens geen geweldig interessante opnames zowieso.

En over Symbolic, ik vind het ook een heerlijk album, daar niet van, maar ik luister hem vrij weinig. Het meest gedraaide Death album gaat een beetje tussen Spriritual Healing, Human en ITP.

SBG is ook geniaal om zn teksten overgens, staan echt enkele debiel puberale dingen in. :)

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr mei 26, 2006 4:37 pm

Nou ikg a er ook geen bakken geld voor neerplanten, heb al 2 live dvd's en een cd dus zo graag hoef ik het ook weer niet. Maar ik zal ebay eens in de gaten houden.

Hier is de meest gedraaide Symbolic, gewoonweg omdat ik die al zoveel jaar heb. Op dit moment is denk ik het meest gedraaide album The Sound of Perseverance. Ach ze worden gewoon allemaal veel gedraaid hehe.

2 weken terug ook de Control Denied cd binnen gekregen, ook erg fijn!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr mei 26, 2006 4:43 pm

Ook Symbolic wordt hier niet zo heel veel gedraaid. Ja, toevallig deze week weer eens. Maar er staan m.i. gewoon weinig climaxmomenten op. En bij mij verslapt de aandacht halverwege de cd toch. Bij Crystal Mountain wordt dan weer beter. Maar na Empty Words wordt het een beetje saaier.

Ik zou echt niet weten wat nu mijn favo Death album is. Spiritual Healing is de meest gedraaide denk ik.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mei 26, 2006 4:48 pm

Ik draai hier Spiritual Healing ook het meest. Scream Bloody Gore vind ik wel een leuk album, maar die zet ik niet zomaar op, daar moet ik echt zin in hebben en The Sound Of Perseverance is de plaat waarmee ik Death leerde kennen ook een erg gave plaat.

De andere moet ik nog kopen :oops:

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr mei 26, 2006 5:15 pm

KoenM schreef:Ook Symbolic wordt hier niet zo heel veel gedraaid. Ja, toevallig deze week weer eens. Maar er staan m.i. gewoon weinig climaxmomenten op. En bij mij verslapt de aandacht halverwege de cd toch. Bij Crystal Mountain wordt dan weer beter. Maar na Empty Words wordt het een beetje saaier.

Ik zou echt niet weten wat nu mijn favo Death album is. Spiritual Healing is de meest gedraaide denk ik.
Doet me denken aan onze eerste keer KoenM.

Maar goed, "Human" doet t voor mij t meest! Maar ik vind *alle* albums goed van ze 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 26, 2006 5:34 pm

METALLICAn schreef:zij hebben geen verzamel cd of zoiets?
Yep, "Fate, the best of Death", maar gezien de 2 nummers die je gehoord hebt, moet je dus "Human" en "Individual Thought Patterns" maar eens aanschaffen.

Over "Symbolic", dat is naar mijn mening de vervolmaking van de richting die met "Human" en ITP werd ingeslagen. Betere songs, beter spel, betere productie. Gewoon beter dus.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr mei 26, 2006 6:04 pm

Ik ben overgestapt van ITP naar TSOP :)
Het geluid van volharding staat me meer aan. Klinkt allemaal net wat beter.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » vr mei 26, 2006 9:05 pm

Spiritual Healing
Het album waarmee ik met hun kennis maakte. Geniaal album, de rest ben ik nog niet zo bekend mee. Binnenkort zal ik de rest maar eens checken.
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za mei 27, 2006 2:34 pm

KoenM schreef:En bij mij verslapt de aandacht halverwege de cd toch. Bij Crystal Mountain wordt dan weer beter. Maar na Empty Words wordt het een beetje saaier.
1,000 eyes is imo ook erg gaaf.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 27, 2006 3:11 pm

Volgens mij een van de bandpolls met de meeste stemmen, hehe. Ach ja, wie kent Death dan ook niet. Ik nog lang niet goed genoeg overigens. Nog steeds ken ik alleen maar Symbolic en TSOP, allebei top, maar het schiet maar niet op met de rest, hoewel die minstens net zo geniaal moeten zijn.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » ma mei 29, 2006 8:30 pm

Individual Thought Patterns en Spiritual Healing kun je nu het beste gewoon meteen blind aanschaffen. Gewoon doen.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma mei 29, 2006 9:23 pm

Zorya schreef:Individual Thought Patterns en Spiritual Healing kun je nu het beste gewoon meteen blind aanschaffen. Gewoon doen.
En Human, natuurlijk. Kan die ook wel waarderen, die Josse.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mei 29, 2006 9:30 pm

En die knip maar kermen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di sep 19, 2006 3:44 pm

Off topic:
Waarnschijnlijk al eerder ter sprake gekomen in dit topic maar ik heb geen zin om 20 pagina's door te spitten. Zoals blijkt heb ik in de jaren 90 nogal wat gave metal gemist (studie, werk etc.) Nu loop tegen het zijprojectje van Chuck genaamd 'Control Denied' aan. Klinkt alsof dit in huis gehaald moet worden kan iemand hier nog iets zinnigers over zeggen?

On topic:
Death heeft een comeback in mijn CD speler gemaakt, ik ga snel de missende CD's aan mijn collectie toevoegen!!!!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di sep 19, 2006 4:28 pm

Het is eigenlijk qua muziek te vergelijken met "The Sound Of Perseverance", misschien nog een tikkeltje technischer, alleen met Power Metal zang.

Ik ben een Death fan, maar ik moet zeggen dat ik Control Denied zelden draai.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di sep 19, 2006 4:35 pm

MadTinus schreef:Het is eigenlijk qua muziek te vergelijken met "The Sound Of Perseverance", misschien nog een tikkeltje technischer, alleen met Power Metal zang.

Ik ben een Death fan, maar ik moet zeggen dat ik Control Denied zelden draai.
Auw, power metalzang? Inclusief meezing refreinen en koortjes? Of zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor? Hmm, eerst maar de missende Death albums aanschaffen dus......
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di sep 19, 2006 4:38 pm

Nee, een beetje Iced Earth/Nevermore-achtig, zónder koortjes, wees gerust ;).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di sep 19, 2006 4:39 pm

MadTinus schreef:Nee, een beetje Iced Earth/Nevermore-achtig, zónder koortjes, wees gerust ;).
OK, dat klinkt al een stuk beter. Ik ben niet zo'n power metal fan zullen we maar zeggen (ik krijg altijd visioenen van marcherende duitsers enzo :wink: )
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

dwaallicht
Berichten: 581
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 9:09 pm
Locatie: utrecht

Bericht door dwaallicht » di sep 19, 2006 5:22 pm

Symbolic
[img]http://img294.imageshack.us/img294/5231/fusion1bz.gif[/img]

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » di sep 19, 2006 7:24 pm

Leprosy en Symbolic vind ik wel het gaafst.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » di sep 19, 2006 11:15 pm

Ik vind Control Denied echt geniaal, net ze geniaal eigenlijk als de laatste Death cd. Welke ik dan ook de beste vind, samen met Symbolic.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » wo sep 20, 2006 12:16 am

Fusion schreef:[..]
Doet me denken aan onze eerste keer KoenM.

Maar goed, "Human" doet t voor mij t meest! Maar ik vind *alle* albums goed van ze 8)

Inderdaad, bij mij ook. Ik kende ze door 'Human'. Die vind ik echt de bruutste. Maar alle eropvolgende albums zijn rete-gaaf.
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 20, 2006 4:51 pm

'Human' is een geweldig album, het groeipad vanaf 'Scream Bloody Gore' is evident. Ik leerde Death ten tijde van 'Leprosy' kennen en begrijp nog steeds niet hoe ik het spoor ben kwijtgeraakt begin jaren '90....

Gelukkig zijn de CD's nog steeds te koop!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » za dec 23, 2006 10:26 am

Het heengaan van Chuck is al weer 5 jaar geleden. De afgelopen week is er daarom behoorlijk wat Death in mijn CD/Mp3 speler terecht gekomen.

Het is op metalfan redelijk onopgemerkt voorbij gegaan volgens mij....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za dec 23, 2006 11:06 am

Zagato schreef:Het is op metalfan redelijk onopgemerkt voorbij gegaan volgens mij....
Beter opletten: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 82#1502282

8)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » za dec 23, 2006 11:50 am

Death fans höre mal an: http://www.crystalic.net, Soundclips op de mainpage!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Plaats reactie