Black Sabbath / Heaven & Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat met Tony Martin op zang?

The Eternal Idol
3
13%
Headless Cross
11
46%
Tyr
7
29%
Cross Purposes
3
13%
Forbidden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Joris » za nov 12, 2011 3:50 pm

Had wel gehoopt op een betere vervanger dan Dio.
Liever verder als heaven and hell met een fatsoenlijke zanger, dan als black sabbath met Ozzy, die het niveau eigenlijk niet meer aankan.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » za nov 12, 2011 4:44 pm

Joris schreef:Had wel gehoopt op een betere vervanger dan Dio.
Liever verder als heaven and hell met een fatsoenlijke zanger, dan als black sabbath met Ozzy, die het niveau eigenlijk niet meer aankan.
In plaats van te zeiken over dat Ozzy niet meer zo goed is als vroeger, kan je ook niet cynisch zijn en hoopvol zijn. Dat die laatste 2 Ozzy albums niet zo sterk waren, lag ook grotendeels aan het feit dat Kevin Churko het grootste deel van de nummers schreef, waarbij Ozzy en de rest van zijn band nog enige invloed hadden. Het waren dus geen Ozzy albums, maar werden wel gedaan door Ozzy.
Dus laten we deze reünie ook een met goede hoop tegemoet kijken. Waarschijnlijk wordt het een degelijke plaat, maar wie weet wordt het een topplaat! The Devil You Know vond ik erg goed en dat lag echt niet alleen aan Dio.

En hoezo zou Ozzy vervanger zijn voor Dio??? Ozzy was de eerste Black Sabbath zanger, voor het geval je dat nog niet meegekregen had. De laatste Black Sabbath plaat was met Tony Martin. De laatste Black Sabbath line-up was met Ozzy. (NB: The Devil You Know was juist expres niet Black Sabbath, maar Heaven & Hell)

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » za nov 12, 2011 4:48 pm

Next summer, BLACK SABBATH will headline the mammoth multi-day UK Download Festival in the U.K. onJune 10. The new album will then be supported with a worldwide headline arena tour (dates TBA).
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » za nov 12, 2011 4:50 pm

Elessar schreef:Next summer, BLACK SABBATH will headline the mammoth multi-day UK Download Festival in the U.K. onJune 10. The new album will then be supported with a worldwide headline arena tour (dates TBA).
Klinkt goed, toch? Hopen op een Nederlandse show en dan niet op Pinkpop ofzo... Wat vinden jullie van Black Sabbath op de EO Jongerendag??? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Ernst-Jan » za nov 12, 2011 5:09 pm

Gijscoman schreef:
Joris schreef:Had wel gehoopt op een betere vervanger dan Dio.
Liever verder als heaven and hell met een fatsoenlijke zanger, dan als black sabbath met Ozzy, die het niveau eigenlijk niet meer aankan.
In plaats van te zeiken over dat Ozzy niet meer zo goed is als vroeger, kan je ook niet cynisch zijn en hoopvol zijn. Dat die laatste 2 Ozzy albums niet zo sterk waren, lag ook grotendeels aan het feit dat Kevin Churko het grootste deel van de nummers schreef, waarbij Ozzy en de rest van zijn band nog enige invloed hadden. Het waren dus geen Ozzy albums, maar werden wel gedaan door Ozzy.
Dus laten we deze reünie ook een met goede hoop tegemoet kijken. Waarschijnlijk wordt het een degelijke plaat, maar wie weet wordt het een topplaat! The Devil You Know vond ik erg goed en dat lag echt niet alleen aan Dio.

En hoezo zou Ozzy vervanger zijn voor Dio??? Ozzy was de eerste Black Sabbath zanger, voor het geval je dat nog niet meegekregen had. De laatste Black Sabbath plaat was met Tony Martin. De laatste Black Sabbath line-up was met Ozzy. (NB: The Devil You Know was juist expres niet Black Sabbath, maar Heaven & Hell)
In plaats van ontzettend hoopvol zijn kun je je ook afvragen of het idd wel wat gaat worden. Ik snap je punt maar ook Joris heeft een punt. De kans dat het tegengaat vallen is aanwezig. Ik vind het nieuws mooi, maar ik wacht voorzichtig af.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » za nov 12, 2011 5:13 pm

Ernst-Jan schreef: In plaats van ontzettend hoopvol zijn kun je je ook afvragen of het idd wel wat gaat worden. Ik snap je punt maar ook Joris heeft een punt. De kans dat het tegengaat vallen is aanwezig. Ik vind het nieuws mooi, maar ik wacht voorzichtig af.
Maar er is een verschil tussen afvragen of het iets gaat worden en zeggen dat het al gedoemd is te mislukken, nog voordat ze een keer hebben opgetreden of een nummer hebben laten horen.
Ik houd hoop dat het iets wordt en ik houd er rekening mee dat het mislukt, maar ik houd beide mogelijkheden open, waarbij ik de slagingskans hoger acht dan de mislukkingskans.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Joris » za nov 12, 2011 5:45 pm

Ik heb het niet over het album. Dat kan er nog wel eens goed uitkomen. Daar krijgt Ozzy genoeg takes om het goed te krijgen.
Maar je kunt mij niet meer overtuigen dat Ozzy het live nu opeens beter gaat doen, terwijl hij er de laatste jaren (dat ik het heb gezien op festivals) op podium niets meer van bakte.
2-3 nummers ging nog, maar daarna is hij buiten adem, vals en soms zelfs lachwekkend.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Siego » za nov 12, 2011 5:52 pm

Schijt aan alle azijnzeikers. Black Sabbath (Heaven & Hell) met Dio was geweldig en kijk er ontzettend naar uit om Black Sabbath nu in de originele line-up te kunnen zien.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Ernst-Jan » za nov 12, 2011 6:02 pm

Siego schreef:Schijt aan alle azijnzeikers. Black Sabbath (Heaven & Hell) met Dio was geweldig en kijk er ontzettend naar uit om Black Sabbath nu in de originele line-up te kunnen zien.
Nou is met DIo wel wat anders als met Ozzy natuurlijk. Beetje Appels met peren vergelijken.
Dat je er na uit kijkt snap ik(deed ik ook in 2005) ik hoop alleen dat je niet al te veel teleurgesteld word. Ozzy is natuurlijk niet de meest stabiele factor in de band.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Jeroen » za nov 12, 2011 6:15 pm

*zet Tyr nog maar eens op
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » za nov 12, 2011 6:27 pm

Jeroen schreef:*zet Tyr nog maar eens op
Geweldige plaat!!!

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Siego » za nov 12, 2011 6:54 pm

Ernst-Jan schreef:
Siego schreef:Schijt aan alle azijnzeikers. Black Sabbath (Heaven & Hell) met Dio was geweldig en kijk er ontzettend naar uit om Black Sabbath nu in de originele line-up te kunnen zien.
Nou is met DIo wel wat anders als met Ozzy natuurlijk. Beetje Appels met peren vergelijken.
Dat je er na uit kijkt snap ik(deed ik ook in 2005) ik hoop alleen dat je niet al te veel teleurgesteld word. Ozzy is natuurlijk niet de meest stabiele factor in de band.
Snap ik :)
Bedoelde eigenlijk dat ik blij ben dat ik Sabbath met Dio nog heb kunnen zien en dat ik aankomende zomer (hopelijk) Sabbath met Ozzy kan zien.
En ja, ik weet dat het alleen maar kan tegenvallen... maar fuck it, Black Sabbath met Ozzy zien. Ik als een kind zo blij.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dragonforce » za nov 12, 2011 8:36 pm

Gijscoman schreef:Een iets is wel jammer. De andere projecten van de Sabbath leden komen stil te staan. Dus de komende tijd geen nieuwe Ozzy plaat, die trouwens nu zonder Kevin Churko (ofzo) zou zijn. Geezer Butler had ook een 4e GZR plaat aangekondigd, maar dat zal dus nu ook nog wel uitgesteld worden. Net als de samenwerking tussen Iommi en Ian Gillen. En Beyond Aston van Bill Ward wordt dus waarschijnlijk nog meer uitgesteld.

Maar een nieuwe van Black Sabbath is wel erg mooi. Er is helaas nog geen release datum, al wordt herfst 2012 dus wel genoemd. (Misschien 10-11-12??? Wat dan dus 11 oktober zou zijn, aangezien ze in Amerika maand en dag andersom doen.)
Na Butler en Ward's eerste solo werk was het niet veel soeps meer(geldt eigenlijk ook voor Ozzy) dus dan kijk ik toch veel liever uit naar een nieuw BS album. De samenwerking met Gillan en Iommi was dan wel weer erg lekker. Jammer dat ze niet gelijk een volledig album op hebben genomen.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Orklord » zo nov 13, 2011 1:49 pm

Gingen die niet nog meer uitbrengen dan? Als Whocares dan. Die 7"is iig erg gaaf ja.

Wat betreft Black Sabbath. Ik ben wel benieuwd naar een nieuw studio album, maar of het live wat wordt? Als ze op een festival langskomen wil ik ze wel een kans geven, maar ik denk niet dat ik naar een aparte show zou gaan.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » zo nov 13, 2011 3:07 pm

Orklord schreef:Gingen die niet nog meer uitbrengen dan? Als Whocares dan. Die 7"is iig erg gaaf ja.
Iommi en Gillan zouden bezig zijn geweest met nummers schrijven na het uitbrengen van die 7". Maar misschien komt 't nog voor het nieuwe Sabbath album.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dufniall » vr nov 18, 2011 9:17 am

We kunnen ze toch in Nederland bewonderen, de officiële site zegt:
5.18.12 olimpiski russia, moscow
5.20.12 new arena russia, st. petersburg
5.23.12 hartwall arena finland, helsinki
5.25.12 stadium sweden, stockholm
5.29.12 bergen calling festival norway, bergen
5.31.12 spektrum norway, oslo
6.2.12 malmo stadium sweden, malmo
6.4.12 westfalenhalle germany, dortmund
6.10.12 download festival uk, donnington
6.12.12 ahoy holland, rotterdam
6.15.12 azkena rock festival spain, bilbao
6.17.12 hellfest france, nantes
6.19.12 bercy france, paris
6.22.12 grasspop metal meeting belgium, dessel
6.24.12 gods of metal italy, milan
Hopelijk aanwezig op Graspop, Hellfest of Ahoy!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Took » vr nov 18, 2011 9:26 am

nice!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door nightwing » vr nov 18, 2011 9:29 am

65 euro...tering!

Oke wel te verwachten maar ik heb zojuist een Groezrock kaartje gekocht a 125 en wou deze week nog Doe Maar ticket a 75 en Sting ticket a 90 euro kopen. Verdomme.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dufniall » vr nov 18, 2011 11:21 am

nightwing schreef:65 euro...tering!

Oke wel te verwachten maar ik heb zojuist een Groezrock kaartje gekocht a 125 en wou deze week nog Doe Maar ticket a 75 en Sting ticket a 90 euro kopen. Verdomme.
De tering, naar Doe Maar en Sting wil ik ook graag gaan, en bij die eerste ben ik ook wel tevreden met een tribune kaartje voor 40 euro, maar 90 piek voor Sting? Tsjezus, mag wat kosten tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » zo dec 25, 2011 9:22 pm

http://www.blacksabbath.com/holiday.html
Black Sabbath - Snowblind op de achtergrond, maar een wat andere versie dan normaal. Het lijkt met orkest, maar het kan ook keyboard zijn. De solo is ook anders geloof ik. Zou dit misschien een heropname zijn of iets uit de oefensessie's? Zo ja, dan komt het goed met Ozzy.
Maar het zal waarschijnlijk gewoon zijn dat ik hoor wat ik wil horen :D

Edit: Het zal waarschijnlijk een andere mix zijn, want de solo is dan wel anders, maar de rest is hetzelfde. Oh ja, en er is een orkest te horen. Misschien orkest tour??? Vast niet, maar zou ook interessant zijn.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Lennert » zo dec 25, 2011 10:19 pm

Black Sabbath met orkest wil ik me gewoon niet eens voorstellen...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » ma dec 26, 2011 10:35 am

Lennert schreef:Black Sabbath met orkest wil ik me gewoon niet eens voorstellen...
Slayer met orkest, dan? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Lennert » ma dec 26, 2011 12:10 pm

Ik vond Metallica met orkest al twijfelachtig voor de helft van de tijd. Orkesten werken mijns inziens bij bands die orkestrale muziek maken (Nightwish, Rhapsody, Therion, gothic/symfo power metal) of bands waar de nummers nog op normale wijze klassiek geinterpreteerd kunnen worden (Dream Theater, Blind Guardian, Metallica voor de helft en acts als Iron Maiden). Slayer heeft de subtiliteit niet voor en bij Sabbath zou het waarschijnlijk bijzonder abominabel klinken (tenzij ze een behoorlijk groot gedeelte van de setlist besteden aan nummers als Sign Of The Southern Cross en Children Of The Sea, jammer alleen dat Dio dood is).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door vengeancefan » di dec 27, 2011 12:31 am

Het zou wel eens een zeer verrassende combi kunnen zijn. Ik moet zeggen dat het idee me wel intrigeert.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » di dec 27, 2011 6:30 pm

Mij niet. Want; wat Lennert zegt.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dragonforce » di jan 03, 2012 1:03 am

Wat mij betreft hoeft er ook geen orkest te komen. Ik kom voor Sabbath. Naast Ozzy hoef ik niet nog meer afleiding van waar het eigenlijk om gaat: Bill, Geezer en Tony.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » ma jan 09, 2012 3:46 pm

Ai:

Legendary BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi has been diagnosed with the early stages of lymphoma, a cancer of the lymphocytes, a type of cell that forms part of the immune system.

Iommi is currently working with his doctors to establish the best treatment plan and remains upbeat and determined to make a full and successful recovery.


http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=168044
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Sander » ma jan 09, 2012 3:48 pm

Damn, slecht nieuws. :(

Gebruikersavatar
SatanicA
Berichten: 1565
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 2:31 am
Locatie: 033-ZUID
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door SatanicA » ma jan 09, 2012 4:25 pm

Las het ook..
Idd slecht nieuws
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » ma jan 09, 2012 4:43 pm

Ik schrok me kapot... Moest direct denken aan Dio. Hopen dat hij het haalt, maar het ziet er gelukkig positief uit.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Jeroen » ma jan 09, 2012 4:54 pm

Dat zag het ook voor Dio in het begin, maar goed, we houden hoop.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Johan » ma jan 09, 2012 5:05 pm

Nou ja, of het er voor Dio echt goed uitzag of dat er gewoon maar vooral positieve berichten werden gemeld om de moed erin te houden. Blijkbaar is die Lymphoma in een vroeg stadium zeer goed te behandelen en is er dan ook een hoog overlevingspercentage. Laten we hopen dat het goed komt.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » ma jan 09, 2012 5:39 pm

Jeroen schreef:Dat zag het ook voor Dio in het begin, maar goed, we houden hoop.
Nee, dat klopt niet helemaal. Het officiële bericht zei dat, maar Geezer heeft later gemeld dat Dio nooit naar de jaarlijkse medische onderzoeken ging. Hierdoor zou de kanker te laat zijn aangetroffen. En de kanker die Dio had was ook nog een zwaardere vorm.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Jeroen » ma jan 09, 2012 5:40 pm

Jij kan het weten, ik heb dat destijds eigenlijk niet zo intensief gevolgd. Ik baseer me vooral op de eerste nieuwsberichten rond dat onderwerp.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jan 09, 2012 6:55 pm

Hij ook al, damn.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Mollusk » ma jan 09, 2012 7:13 pm

Bij Dio is het inderdaad in een veel te laat stadium ontdenkt. Hopelijk gaat het beter uitpakken voor Iommi.
Laatst gewijzigd door Mollusk op wo jan 11, 2012 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door KoenM » di jan 10, 2012 8:58 am

Fuck.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Bleek No. 1 » di jan 31, 2012 8:12 pm

Black Sabbath Day:
http://www.metalhammer.co.uk/news/an-of ... tarts-now/

En niet alleen in the VK, maar gewoon heel de wereld zou eraan mee moeten doen!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » do feb 02, 2012 7:12 pm

Van de facebookpagina van Bill Ward:
Statement on Black Sabbath Album & Tour:

Los Angeles, CA – February 2, 2012

Dear Sabbath Fans, Fellow Musicians and Interested Parties,

At this time, I would love nothing more than to be able to proceed with the Black Sabbath album and tour. However, I am unable to continue unless a "signable" contract is drawn up; a contract that reflects some dignity and respect toward me as an original member of the band. Last year, I worked diligently in good faith with Tony, Ozzy and Geezer. And on 11/11/11, again in good faith, I participated in the L.A. press conference. Several days ago, after nearly a year of trying to negotiate, another “unsignable” contract was handed to me.

Let me say that although this has put me in some kind of holding pattern, I am packed and ready to leave the U.S. for England. More importantly, I definitely want to play on the album, and I definitely want to tour with Black Sabbath.

Since the news of Tony's illness, and the understanding that the band would move production to the U.K., I've spent everyday getting to or living in a place of readiness to leave. That involves something of a task, and as I've tried to find out what's going on with the U.K. sessions, I've realized that I've been getting "the cold shoulder" (and, I might add, not for the first time). Feeling somewhat ostracized, my guess is as of today, I will know nothing of what'shappening unless I sign "the unsignable contract."


The place I'm in feels lousy and lonely because as much as I want to play and participate, Ialso have to stand for something and not sign on. If I sign as-is, I stand to lose my rights, dignity and respectability as a rock musician. I believe in freedom and freedom of speech. I grew up in a hard rock/metal band. We stood for something then, and we played from the heart with honesty and sincerity. I am in the spirit of integrity, far from the corporate malady, I am real and honest, fair and compassionate.

If I'm replaced, I have to face you, the beloved Sabbath fans. I hope you will not hold me responsible for the failure of an original Black Sabbath lineup as promoted. Without fault finding, I want to assure everyone that my loyalty to Sabbath is intact.

So here I am. I lay my truth down before you. I'm good to go IF I get a “signable” contract. I don't want to let anyone down, especially Black Sabbath and all the Sabbath fans. You know I love you. It would be a sad day in Rock if this current situation fell to the desires of a few.

My position is not greed-driven. I'm not holding out for a "big piece" of the action (money) like some kind of blackmail deal. I’d like something that recognizes and is reflective of my contributions to the band, including the reunions that started fourteen years ago. After the last tour I vowed to never again sign on to an unreasonable contract. I want a contract that shows some respect to me and my family, a contract that will honor all that I've brought to Black Sabbath since its beginning.

That's the story so far.

Stay safe and stay strong.

I love every single one of you.

--Bill Ward

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Bleek No. 1 » do feb 02, 2012 7:36 pm

Jeetje.. Hopelijk komt het alleen ten goede.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Heyoka » do feb 02, 2012 8:06 pm

Nou ja, hopelijk komt alles weer goed.

Ik ben nog niet zolang in to the Black Sabbath, maar ik ben aan het inhalen. Ik heb inmiddels ook wat dvd's en zie dat er nog al wat kwaliteitsverschil is. Tot nu toe bevalt vooral de bezetting met Ozzy me. De beste DVD tot nu toe vind ik die van 19-12-1970 in Parijs. Ik heb er ook een met Dio, maar die is me wat te springerig, het werkt bijna op mijn zenuwen. Ik heb ook een DVD van alleen Ozzy, bark at the moon, maar dat is niet optimaal: een ouwe vadzige ozzy met in het begin hardrockpluizenbolhaar en aan het eind van het concert alles verlept. Zijn er nog andere dvd's van BS die meer dan de moeite waard zijn?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » do feb 02, 2012 8:14 pm

Had wel vaker het gevoel dat Bill Ward 'de underdog' van de band was. Dit nam alleen maar toe na het lezen van 'I Am Ozzy'. Hoe Iommi tegen de dingen aankijkt weet ik nog niet precies. 'Iron Man' staat in de kast, maar moet nog gelezen worden.

Ik hoop dat alles goedkomt.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Gijscoman » vr feb 03, 2012 8:49 pm

We were saddened to hear yesterday via Facebook that Bill declined publicly to participate in our current Black Sabbath plans...we have no choice but to continue recording without him although our door is always open... We are still in the UK with Tony. Writing and recording the new album and on a roll... See you at Download!!!

- Tony, Ozzy and Geezer
Hopen dat ze er toch nog uit komen!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door lampje » vr feb 03, 2012 8:53 pm

Natuurlijk kan zo'n reunie ook niet 'soap'loos verlopen ...... Er moet aandacht gegenereerd worden!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Bleek No. 1 » vr feb 17, 2012 8:31 pm

TOUR UPDATE:
BAND’S SOLE EUROPEAN PERFORMANCE THIS SUMMER SET FOR U.K.’S DOWNLOAD FESTIVAL. OZZY & FRIENDS TO PERFORM MAJORITY OF OTHER SCHEDULED SHOWS

BLACK SABBATH --who late last year confirmed the recording of their first new album in more than 33 years and a worldwide headlining tour--have had to put some plans on hold due to Tony Iommi's battle with lymphoma. At this time, BLACK SABBATH will perform only one show of this summer’s previously scheduled European tour. It will take place Sunday, June 10 at the U.K.’s Download Festival.

So as not to let the promoters and fans down, Ozzy Osbourne will now perform the majority of the previously scheduled BLACK SABBATH dates (both festival performances and the headlining shows) billed as OZZY & FRIENDS. These “first ever” OZZY & FRIENDS shows will feature appearances by “special guest” musicians including Geezer Butler (who will join Ozzy for a special BLACK SABBATH set as a show of respect and support to their friend, Tony Iommi) and longtime former OZZY band member Zakk Wylde. In addition, OZZY will be accompanied by longtime collaborator and friend Slash at select shows, with other “special guests” set to join the tour at various stops along the way (full list of dates, appearances below).

Tony Iommi continues to make excellent progress and is looking forward to getting back out on the road. Meanwhile, BLACK SABBATH continue to write and record music in the U.K. for their upcoming album. More information about these dates and BLACK SABBATH’s recording and touring plans is forthcoming.

The 2012 tour dates are here: http://on.fb.me/pressrelease217
Hakkaa päälle pohjan poika!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » vr feb 17, 2012 11:13 pm

Jammer, maar Toni's gezondheid is natuurlijk het belangrijkst. Goed dat het de goede kant opgaat met hem en dat het album niet in gevaar lijkt. En...... stiekem had ik toch liever een tour pas als de nieuwe cd er is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Bleek No. 1 » vr mar 23, 2012 9:59 pm



Zomaar een reclame of wil dit zeggen dat het toch zodanig beter gaat met hem en dat hij binnenkort weer overal te bewonderen is met zijn nieuwe speeltje?
Hakkaa päälle pohjan poika!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » vr mar 23, 2012 10:51 pm

Zoiets was natuurlijk allang in productie, voordat de ziekte bij Iommi geconstateerd was.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Bleek No. 1 » vr mar 23, 2012 11:08 pm

Dat klopt wel. Maar hopen kan nooit kwaad ;)
Hakkaa päälle pohjan poika!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door raymondK » za apr 21, 2012 11:58 am

Laatste nieuws omtrent Tony Iommi:

Hiya,  

A little update on how it's all going: Well, I've had the last dose of chemotherapy so hopefully my body will start to get back to normal soon, the steroids were the worse.  I've now got three weeks of radiotherapy coming up which I'm told can be very tiring so we'll see. A big thanks to Ozzy and Geezer for coming over to England, it was a big incentive for me,  we managed to work most days and have some great new tracks. And, importantly thanks again for your kind messages, hope to be seeing you soon.

- Tony 

Hopen dat alles voorspoedig verloopt. Verder mooi om te horen dat ze bezig zijn met nieuwe nummers schrijven. Ik ben zeer benieuwd! We wachten af.

Plaats reactie