Machine Head

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door KoenM » wo mei 23, 2018 3:30 pm

Waar The Burning Red een goede en Supercharger een veel minder goede plaat was, binnen het genre weliswaar. Biohazard succes in de vroege jaren '90 zeg je, maar Chaos A.D. is van '93 en Burn My Eyes van '94, dus die platen ontlopen elkaar qua tijd bijna niks. Ik ben geneigd het meer eens te zijn met Lennert wat die ontwikkeling betreft.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Bastiaan » wo mei 23, 2018 3:32 pm

Ik heb meer het idee dat zowel Machine Head met Burn My Eyes als Sepultura met Chaos A.D. inhaakten op het succes dat Biohazard in de vroege 90's had en dat MH later met The Burning Red en Supercharger opzichtig mee ging liften op de nu metal-hype.
Dat eerste heb ik nog nooit zo bekeken. Interessant. Het is denk ik lastig om in te schatten, daar Burn my eyes het debuut was, terwijl Sepultura met Chaos een plaat afleverde die afweek van de eerdere albums. Je kan ook van BME zeggen: een album van die tijd. Dat tweede, inhaken op de nu-metaltrend, staat voor mij als een paal boven water, met een rappende Flynn en een typisch nu-metalimago (kijk de video van From This Day voor de grap eens) en een nieuwe gitarist waarmee het uiteindelijk niet werkte, en die na Supercharger naar een nu-metalband vertrok, Ill Nino.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: Machine Head

Bericht door Klaas.76 » wo mei 23, 2018 5:54 pm

Wat ook wel geestig is dat er ineens Machine Head shirts werden verkocht met typische viking'(of beter gezegd vikingmetal) elementen erop, zoals drinkhoorns. Niet geheel ontoevallig in een periode waarin bands als Amon Amarth erg populair werden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Machine Head

Bericht door Wessel » do mei 24, 2018 11:48 am

Ja, op de golven van de tijd meeliften lijkt als een rode draad door de muzikale loopbaan van Flynn heen te lopen: goede thrashband Vio-Lence > de typische 90's metal van Burn My Eyes > nu metal met The Burning Red en Supercharger > moderne thrash vanaf TTAOE en The Blackening, toen goede riffs weer in trek kwamen dankzij de toenmalige populariteit van bands als Lamb Of God, Trivium en Chimaira. De keuze om met Catharsis terug te grijpen op een hype die al meer dan tien jaar ten einde is gekomen begrijp ik dan weer niet helemaal.
Maar goed, ik vind Machine Head een vreselijk vervelende band, dus waar heb ik het over.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Machine Head

Bericht door Magic666 » vr sep 28, 2018 9:09 pm

MH stopt ermee????
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Machine Head

Bericht door Heidewolf » za sep 29, 2018 9:09 am

nah man, fake news. metalfan.nl is van een stel russen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Joris » za sep 29, 2018 10:32 am

Zonde van deze line-up. Was toch de beste line up die ze gehad hebben en met dit team hebben ze hun meest epische nummers en vetste albums gemaakt. (Ja, vetter dan burn my eyes).

Laatste album ging weer een wat andere richting op en kan me voorstellen dat niet iedereen in de band hier heel gelukkig van werd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Lennert » za sep 29, 2018 11:09 pm

Ik ben de afgelopen maanden echt flink liefhebber geworden, maar dan vooral van de periode The Blackening/Unto The Locust/Bloodstone & Diamonds. Ik zat me ook nog af te vragen waarom deze band niet wat meer middelgrote festivals als Into The Grave of Dynamo Metalfest headlined. Kutnieuws, al zie ik echt niet in waarom Flynn niet gewoon met twee nieuwe bandleden vette muziek kan maken.

En dat gejank om Catharsis... op een paar nummers na hoor ik er echt geen terugkeer naar hun vroegere tweemalige nu-metalsound in. Vond het gewoon lekker.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Took » za sep 29, 2018 11:34 pm

Lennert schreef:. Ik zat me ook nog af te vragen waarom deze band niet wat meer middelgrote festivals als Into The Grave of Dynamo Metalfest headlined.
dat zouden ze inderdaad goed kunnen, ware het niet dat ze geen festivals meer doen want ze willen alleen voor de eigen fans optreden, en niet dat er mensen weggaan omdat het ze niet interesseert.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Machine Head

Bericht door Siego » zo sep 30, 2018 11:01 am

Took schreef:
Lennert schreef:. Ik zat me ook nog af te vragen waarom deze band niet wat meer middelgrote festivals als Into The Grave of Dynamo Metalfest headlined.
dat zouden ze inderdaad goed kunnen, ware het niet dat ze geen festivals meer doen want ze willen alleen voor de eigen fans optreden, en niet dat er mensen weggaan omdat het ze niet interesseert.
Waarschijnlijk op een aantal festivals de tent leeg gespeeld? Als elk optreden in de buurt komt van die op Fortarock 2012 kan ik me dat goed voorstellen. Je zou ook gewoon zo'n performance neer kunnen zetten dat je mensen overtuigt om te blijven kijken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Lennert » zo sep 30, 2018 10:51 pm



Zoals dit?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Machine Head

Bericht door Siego » ma okt 01, 2018 8:37 am

Ja, vet!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Lennert » di okt 02, 2018 10:18 am

En ze gaan niet uit elkaar. Mooi zo, met een andere gitarist en drummer kan het nog steeds wat worden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: Machine Head

Bericht door Klaas.76 » wo okt 03, 2018 12:58 am

Flynn is gewoon een afgrijselijk egomane dramaqueen geworden, ook muzikaal. De teksten en vocale sound van de laatste platen zijn zo enorm puberaal. Typisch zo'n figuur die te weinig klankbord om zich heen heeft verzameld of er niet naar luistert. Ik kan me indenken dat je er geen trek meer in hebt als zo'n type ook nog de sound van je band neigt te bepalen.

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Machine Head

Bericht door selvmortsydd » ma okt 08, 2018 11:46 am

Zal ze niet missen, als ze zouden stoppen. Na het eerste, erg goede,album is het allemaal erg middelmatig geweest..

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: Machine Head

Bericht door Klaas.76 » ma okt 08, 2018 5:50 pm

Ik vind The Blackening ook wel goed, maar wel te lang.

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine Head

Bericht door Jan1973 » di okt 09, 2018 7:59 am

Dat merkte je goed tijdens dat "career spanning" evenement in 013 waar ik in mei geweest ben, er zaten echt nummers (die ik niet eens kende, ik heb het na de eerste drie ofzo CD's ook niet meer zo gevolgd) bij die niet zouden misstaan bij het Songfestival. Gelukkig werd er weinig tot niks van de meest recente nu-metal CD gespeeld.

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine Head

Bericht door Jan1973 » di okt 09, 2018 8:02 am

Took schreef:
Lennert schreef:. Ik zat me ook nog af te vragen waarom deze band niet wat meer middelgrote festivals als Into The Grave of Dynamo Metalfest headlined.
dat zouden ze inderdaad goed kunnen, ware het niet dat ze geen festivals meer doen want ze willen alleen voor de eigen fans optreden, en niet dat er mensen weggaan omdat het ze niet interesseert.
In 013 waren dat dezelfde hele nummers filmende telefoon slaven die je tot mijn grote ergernis, overal ziet. Fijne facebook en instagram fans wiens minimale brein geen herinneringen kan verwerken dus moeten die maar in electronische vorm het internet bevuilen in het kader van energiebesparing.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Joris » di okt 09, 2018 2:24 pm

Eensch! Ipv anti crowd surf borden zou ik liever anti smartphone borden zien. Treurige bedoening altijd
Maar bij machine head in 013 zei ik nog tegen mijn vriendin op een moment:
“Kijk eens. Wat zie je? ........ 0 telwfoons”. Er was dus een moment dat er niet werd gefilmd (voor me, dus helft van de zaal).
Dus kan erger. (Zoals bij disturbed/avangedsevenfold bijv het geval was)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Lennert » vr jun 11, 2021 12:26 pm



Wow, dat klinkt vet!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door Lennert » zo sep 04, 2022 11:17 am

Iemand Øf Kingdøm And Crøwn nog aangeschaft of beluisterd? Ik ben erg tevreden met onze eigen review, want het album is een hele terechte 76/100. Ik ben geen Catharsis-hater, dus dat was voor mij niet zo'n ramp als wat andere mensen er van vonden, maar het is wel duidelijk dat de band (Flynn) weer terug is naar de stijl van de albums voor Catharsis. De drums klinken mij iets te getriggered, maar de riffs en zang klinken wel erg goed. Sterker nog, ik heb Flynn nog nooit zo goed gehoord. De beste songs zitten wel aan het begin, daarna is het allemaal behoorlijk 'okay' en niet vervelend, maar die 9's en 10'en die ik vanuit de pers uitgedeeld zie worden zijn echt dik overdreven. Gewoon een leuk album, niets meer of minder.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Machine Head

Bericht door MadTinus » ma sep 05, 2022 11:49 am

Ik moet de nieuwe nog horen, maar voel nog niet heel veel druk/verlangen om dat te doen. Wel onlangs The More Things Change weer eens geluisterd, is altijd mijn favoriet geweest en staat nog steeds als een huis, het album heeft ook een van de vetste producties ooit. Vooral de tweede helft bevat een paar onbekende parels zoals Blood of the Zodiac, Spine, Violate en Blistering. Die zijn niet alleen heavy, maar worden ook met oprechte, voelbare emotie en wanhoop gebracht. Ik heb The Burning Red ook altijd wel een fijne plaat gevonden, Supercharger vond ik geen zak aan. De albums daarna bevatten hier en daar een (erg) sterk nummer (ik noem een Imperium), maar de albums als geheel beklijfden niet bij mij. Het werd me allemaal wat te pretentieus.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door KoenM » ma sep 05, 2022 11:51 am

Ik voel de aandrang ook niet. Sowieso ben ik atypisch vwb Machine Head. Alleen Burn My Eyes en The Burning Red passeren af en toe de revue. Van The Blackening en later word ik alleen maar moe.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine Head

Bericht door Jan1973 » ma sep 05, 2022 12:42 pm

Ik ben blij dat de komende toernee gewoon een double bill is met Amon Amarth, en geen An evening with Machine Head meer.

Des te minder tijd om die nu-metal wangedrochten te spelen in een uur en een kwartier.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Machine Head

Bericht door Spawn999 » ma sep 05, 2022 12:54 pm

Nee Amon Amarth is goed....stelletje kutnepvikings in hun konijnenvelletjes...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Machine Head

Bericht door dako » ma sep 05, 2022 1:07 pm

Het probleem met AA is dat ze hun nieuwe album komen promoten, en die is echt belabberd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Machine Head

Bericht door innuendo » ma sep 05, 2022 1:14 pm

Hun vorige albums zijn dat ook hoor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Machine Head

Bericht door dako » ma sep 05, 2022 1:19 pm

Ik vind dat ze soms nog best leuke dingen doen, Jomsviking was mijns inziens prima.
Maar hun beste jaren zijn sinds de eeuwwisseling wel voorbij.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine Head

Bericht door KoenM » ma sep 05, 2022 1:26 pm

In pursuit of decent riffs.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Machine Head

Bericht door MadTinus » ma sep 05, 2022 5:25 pm

Zit nu toch die nieuwe te luisteren en de eerste paar nummers klinken helemaal niet verkeerd. Vooral het intro van de opener Slaughter the Martyr valt op door de vocalen van Flynn, die daar écht zingt en helemaal niet zo slecht. Ook in Become the Firestorm zingt hij, tenminste ik neem aan dat hij het zelf is. Verrassend.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Machine Head

Bericht door MadTinus » ma sep 05, 2022 8:34 pm

Unhallowed bevat ook hele sterke melodieuze zangpartijen, wow.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Machine Head

Bericht door MadTinus » za sep 10, 2022 11:11 am

GEWELDIG nummer dat Unhallowed, vooral door die geweldige zang, maar het melodieuze gitaarwerk mag er ook wezen. Het gezongen intro van Slaughter the Martyr is ook geweldig, wat een gevoel weet Robb erin te leggen. Colour me impressed.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie