Testament

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste full length album?

The Legacy
23
44%
The New Order
12
23%
Practice What You Preach
1
2%
Souls of Black
2
4%
The Ritual
0
Geen stemmen
Low
1
2%
Demonic
2
4%
The Gathering
11
21%
The Formation of Damnation
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » wo mei 30, 2018 12:57 pm

Goed om te lezen, Ruud. Ik vind Testament meestal gaaf. Heerlijke combi van vette thrash en melodie. Ook de latere albums vind ik gaaf en Demonic kan ik best waarderen. Staan heel vette riffs op. Zang is wel wat eenvormig, maar dat is zijn opdreunende voordracht ook wel enigszins. Toch komt hij er bij mij wel mee weg. Verslavend zelfs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Testament

Bericht door MetalDelight » wo mei 30, 2018 5:45 pm

The Ritual, ontzettend vaak beluisterd tijdens de fietsritjes naar school en terug. Geweldige plaat.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Testament

Bericht door Wessel » zo jun 03, 2018 5:26 pm

Niks mis met Demonic trouwens. Al houd ik natuurlijk ook wel meer van brutaliteit dan Lennert en Ruud.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Lennert » zo jun 03, 2018 8:23 pm

Mijn eindscorelijst:

1. The New Order 4.5*
2. Low 4.5*
3. The Gathering 4*
4. The Legacy 4*
5. Brotherhood Of The Snake 4*
6. Souls Of Black 4*
7. The Ritual 3.5*
8. Practice What You Preach 3.5*
9. The Formation Of Damnation 3.5*
10. Dark Roots Of Earth 3*
11. Demonic 2*
Gemiddelde: 3,68*

Vind het weinig met wel of niet van brutaliteit houden te maken hebben eigenlijk, want Low en The Gathering vind ik fantastisch. Demonic was gewoon oersaai.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » zo jun 03, 2018 9:41 pm

Wel leuk om te zien dat de laatste redelijk hoog bij je staat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Testament

Bericht door Wessel » vr jun 08, 2018 12:33 pm

Lennert schreef:Mijn eindscorelijst:

1. The New Order 4.5*
2. Low 4.5*
3. The Gathering 4*
4. The Legacy 4*
5. Brotherhood Of The Snake 4*
6. Souls Of Black 4*
7. The Ritual 3.5*
8. Practice What You Preach 3.5*
9. The Formation Of Damnation 3.5*
10. Dark Roots Of Earth 3*
11. Demonic 2*
Gemiddelde: 3,68*

Vind het weinig met wel of niet van brutaliteit houden te maken hebben eigenlijk, want Low en The Gathering vind ik fantastisch. Demonic was gewoon oersaai.
Fair enough. Ik moet eigenlijk ook geen assumpties over andermans smaak maken, ik vind het in ieder geval best vervelend als men dat bij mij doet. :lol:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Testament

Bericht door MadTinus » vr apr 03, 2020 11:23 pm

Zo jongons, de nieuwe, genaamd "Titans of Creation", is vandaag verschenen. Ik ben nu bijna aan het einde van luisterbeurt 2 en het klinkt allemaal erg fijn! De vorige, Brotherhood of the Snake, liet me redelijk koud (op het nummer Stronghold na), maar deze lijkt wel potentie te hebben. Spel en geluid zijn weer dik in orde, wat wil je ook met zo'n line-up. Een verrassing is wel het een-na-laatste nummer Curse of Osiris, waarin zowaar wat black metal riffs voorbij komen en Chuck ook bijna gaat screamen. Sowieso levert hij wederom een uitstekende vocale prestatie, zeer gevarieerd en overtuigend. Het afsluitende instrumentale nummer bevat een riff uit "Legions (In Hiding)" van Low. Al met al ben ik wel enthousiast.

Er is ook al een review zag ik: https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=11377

De hoes verdient ook zeker een vermelding, Eliran Kantor heeft weer een waar kunstwerk afgeleverd.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » za apr 04, 2020 8:01 am

Geweldige stijl heeft die Kantor. Hoes van nieuwe Havok-album is ook al zo fraai.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » za apr 04, 2020 8:12 am

Jeroen schreef: za apr 04, 2020 8:01 am Geweldige stijl heeft die Kantor. Hoes van nieuwe Havok-album is ook al zo fraai.
Even cool doen hoor. Op Wacken met die kerel staan praten. Hoezen zijn nog best betaalbaar. Te duur voor ons weliswaar maar voor een dergelijk kunstwerk had ik een hoger bedrag verwacht. Je krijgt dus ook enkel die plaat. Hij houdt zich niet bezig met ander grafisch werk in de marge.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » za apr 04, 2020 11:44 am

Cool!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » za apr 04, 2020 12:39 pm

Ja vond ik ook.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Joris » za apr 04, 2020 5:10 pm

KoenM schreef: za apr 04, 2020 8:12 am
Jeroen schreef: za apr 04, 2020 8:01 am Geweldige stijl heeft die Kantor. Hoes van nieuwe Havok-album is ook al zo fraai.
Even cool doen hoor. Op Wacken met die kerel staan praten. Hoezen zijn nog best betaalbaar. Te duur voor ons weliswaar maar voor een dergelijk kunstwerk had ik een hoger bedrag verwacht. Je krijgt dus ook enkel die plaat. Hij houdt zich niet bezig met ander grafisch werk in de marge.
Doe dan nog iets cooler en noem dan ook een bedrag... Heb je het over 1000€ of over 10000€ ? (ofwel, wat is 'te duur voor ons'?)
Is het afhankelijk van de band (hoe groot die is) welk bedrag hij rekent?
Is het afhankelijk van het aantal iteraties dat hij nodig heeft? (dus wat als de band de eerste 3 ontwerpen afkeurt?)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » za apr 04, 2020 6:43 pm

Tussen de 2000 en 3000 euro zou het voor ons geweest zijn. Tussendoor kun je een paar keer overleggen adhv zijn vorderingen. Het zou kunnen dat het voor grotere bands duurder is, dat weet ik niet.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Joris » zo apr 05, 2020 1:01 pm

Dat valt idd wel mee.
Al ligt dat eraan hoe lang hij ermee bezig is (3000 euro, 80 euro/uur (schappelijk ZZP tarief), 'maar' ong. 4 dagen mee bezig).

Had wel verwacht dat het zou uitmaken hoeveel albums er verkocht worden. Zijn plaatje ligt of bij paar man in huis, of bij een paar honderdduizend.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » ma apr 06, 2020 8:55 pm

De plaat bevalt na 2 luisterbeurten overigens weer prima! Van de singles werd ik niet echt wild, maar het luistert allemaal weer erg lekker weg in zijn geheel. Kan me eigenlijk wel vinden in Jeroen zijn review op de frontpage.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » di apr 07, 2020 8:33 pm



Erg toffe video. Dit noemen ze fanservice geloof ik. Word er wel blij van en maakt die nieuwe plaat weer net iets meer een totaalbeleving. Ik ga m maar es bestellen denk ik.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » do apr 16, 2020 5:11 pm

KoenM schreef: ma apr 06, 2020 8:55 pm De plaat bevalt na 2 luisterbeurten overigens weer prima! Van de singles werd ik niet echt wild, maar het luistert allemaal weer erg lekker weg in zijn geheel. Kan me eigenlijk wel vinden in Jeroen zijn review op de frontpage.
Mooi. Het is ook gewoon een lekker album. Testament stelt in dat opzicht nooit echt teleur. Natuurlijk is elke plaat meer van hetzelfde, maar de songs steken wel prima in elkaar. Testament staat voor een bepaald geluid en wat ze daar tegenwoordig mee doen, mag er zeker zijn. Maar ik ben best een fanboy, hoor. Toen ik Souls Of Black had gekocht, heb ik een paar weken weinig anders gedraaid.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Testament

Bericht door MadTinus » vr apr 17, 2020 4:59 pm

KoenM schreef: ma apr 06, 2020 8:55 pm De plaat bevalt na 2 luisterbeurten overigens weer prima! Van de singles werd ik niet echt wild, maar het luistert allemaal weer erg lekker weg in zijn geheel. Kan me eigenlijk wel vinden in Jeroen zijn review op de frontpage.
De singles werd ik ook niet wild van, maar nu ik ze samen met het hele album hoor, ga ik de singles ook beter vinden. Lekkere plaat! Chuck's zang en Gene's drums met name, zijn weer op en top genieten.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » za jan 22, 2022 8:11 am

Gene Hoglan schreef: It’s been a great ten years folks, and now it’s time for me to move on from the mighty Testament. It merely comes down to the fact that schedules can be challenging to align for in-demand dudes like yours truly. I wish Chuck, Eric, Alex and Stevie D the absolute best of luck as they will continue to crush as always. I’m moving into an exciting new chapter of my career and free agency, with all that it will entail. I’ll freely admit, I’m psyched. And I’m greatly looking forward to all the new opportunities the coming months and years are looking to bring, and again I wish my friends and family in Testament and their crew a fantastic future and all the best in ‘22 and beyond.

Thank you gentlemen, for a great ride together. Gene
Testament schreef: To all our Testament fans around the world,

First off, we are beyond grateful to have had Gene Hoglan ”Official Page” behind our drum throne for ten years, several albums and countless tour dates. Unfortunately, our brother Gene’s additional tours and solo endeavors in 2022 conflict insurmountably with Testament’s rescheduled dates after two years of lost time due to the pandemic. Rather than Testament having to reschedule upcoming dates (yet again) or Gene having to cancel his own plans, we have decided to amicably part ways. We understand that this announcement will cause some disappointment but rest assured: There is no drama, only the best of vibes between us. As Gene embarks upon a new chapter, we thank him from the bottom of our hearts for bringing the most powerful drum beats to Testament and heavy metal. We have no doubt he will continue to bring it as only he can. Gene Hoglan will always be family and we ask all of you to join us in wishing him only the best of luck going forward! Also rest assured that we will continue to deliver yet another top notch addition to Testament and will reveal soon! We will see you all on tour very soon!

Testament
Dave Lombardo?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » za jan 22, 2022 11:17 am

Aangezien een drummer bij Testament doorgaans vooral in dienst van de songs speelt, maakt dit denk ik niet zo gek veel uit. Gene Hoglan heeft in interviews wel eens laten doorschemeren dat hij juist bij Testament (gedurende opnames van Demonic) leerde om zich niet altijd uit te leven en het simpel te houden (wat natuurlijk ook een kunst is).

Daarmee dus niet te willen zeggen dat elke koekenbakker aan kan schuiven, maar dat gebeurt ook niet. Als Lombardo zin en tijd heeft, prima, maar ook Bostaph of John Tempesta kunnen dit goed. Al met al zal het wel in orde komen, al is het zeker live natuurlijk lekker om een trommelaar als Hoglan in je band te hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie