Testament

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste full length album?

The Legacy
23
44%
The New Order
12
23%
Practice What You Preach
1
2%
Souls of Black
2
4%
The Ritual
0
Geen stemmen
Low
1
2%
Demonic
2
4%
The Gathering
11
21%
The Formation of Damnation
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo aug 24, 2008 8:55 pm

Souls Of Black aangeschaft (het was die of Low, maar ik had even weinig trek in groove). Best gaaf so far, al valt de productie me tegen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo aug 24, 2008 9:25 pm

productie is wat vlak, dat klopt, maar er staan zeker goede nummers op. Stiekem vind ik The Legacy op dat album één van de gaafste nummers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 26, 2008 4:42 pm

Mmm, nu vaker helemaal geluisterd en ik vind de productie al niet zo storend meer. Het album heeft een hoop Metallica elementen, maar de zang en solopartijen zijn toch een stuk gaver. Nog niet direct een 'omfg, wat gaaf!' gevoel, maar lekker klinkt het zeker wel. Vanaf welke albums hebben ze overigens zo'n grote stijlwisseling gedaan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Erik87
Berichten: 133
Lid geworden op: di jan 24, 2006 11:59 am
Contacteer:

Bericht door Erik87 » di aug 26, 2008 5:13 pm

volgens mij was de eerste plaat van testament die écht anders was: The Ritual
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 26, 2008 10:03 pm

Lennert schreef:Mmm, nu vaker helemaal geluisterd en ik vind de productie al niet zo storend meer. Het album heeft een hoop Metallica elementen, maar de zang en solopartijen zijn toch een stuk gaver. Nog niet direct een 'omfg, wat gaaf!' gevoel, maar lekker klinkt het zeker wel. Vanaf welke albums hebben ze overigens zo'n grote stijlwisseling gedaan?
Dat gevoel heb ik er nooit bij gekregen. Het is gewoon een lekker album om zo nu en dan te draaien. Echte uitschieters staan er niet echt op, maar zoals ik al zei, The Legacy is erg mooi en ook nummers als Malpractice, of het titelnummer zijn aardig vet. De Metallica feel is overduidelijk, maar dat zie je ook wel aan de ontwikkeling van de band. Men probeerde op een album als The Ritual immers ook schaamteloos mee te liften op de Black album hype. Overigens ook een goed album, The Ritual, gave productie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di aug 26, 2008 10:09 pm

Face in the Sky vind ik ook een gaaf nummer van Souls of Black!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 26, 2008 10:13 pm

Jammer alleen dat nummers onderling nogal inwisselbaar zijn. Het klinkt allemaal wel tof, maar ik vergeet nog wel eens (zonder de titels er bij te halen) welk nummer er nou op Souls of Black staat, of op Practice What You Preach, als ik ze hoor. Soms komt er nog wel eens een zelfde riffje voorbij en de rol van zang en solo's is vrijwel identiek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 26, 2008 11:18 pm

The Legacy is idd een prachtnummer, kippenvel solo's!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Erik1987
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 19, 2008 12:35 am

Bericht door Erik1987 » za dec 06, 2008 3:27 pm

de videoclip van more than meets the eye,

Ik vind em eigenlijk vrij waardeloos, maar oordeel zelf:

http://headbangersblog.mtv.com/2008/12/ ... s-the-eye/
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za dec 06, 2008 3:36 pm

En daar komen ze een kleine 8 maanden na de release van het album mee? Ik dacht dat More than meets the eye toen al de single was.

Erik1987
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 19, 2008 12:35 am

Bericht door Erik1987 » wo dec 17, 2008 10:14 pm

Voor de thrashers uit Nijmegen en omstreken:

Afbeelding
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo dec 17, 2008 11:23 pm

He, dat is me een partij gunstig en dichtbij! Als ik kan, kon ik zeker kijken met wat mensen!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Sarcófago
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jan 04, 2009 8:36 pm
Locatie: Haarlem

Bericht door Sarcófago » di jan 06, 2009 8:50 pm

Ik ga voor the Legacy.

Maar ik heb ook iets met Souls in Black, het gitaar werk bevalt me erg goed op die CD.
[img]http://img230.imageshack.us/img230/6506/darkangelbq6.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di jan 06, 2009 8:56 pm

Demonic, hoewel anders dan we gewend zijn van Testament, vind ik ook een érg goed album.

The Gathering en Low scoren ook hoog hier.

De poll wacht ik nog even mee, ik heb nog niet ieder album voldoende beluisterd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di jan 06, 2009 10:27 pm

Erik1987 schreef:Voor de thrashers uit Nijmegen en omstreken:

Afbeelding
Kijk, dus daar had ik het vandaan, ik kon al geen apart topic vinden...

Gave show heren, flink staan headbangen, tot achterin de zaal gecrowdsurft en een pit op 3 vierkante meter. Gunstig.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 08, 2009 10:12 pm

Fans van het vroege werk van Testament dienen wellicht te overwegen om binnenkort een dagje naar Londen te gaan:
San Francisco thrash metal legends TESTAMENT will play their classic first two albums — "The Legacy" and "The New World Order" — for one night only at Islington Academy in London, England on March 25.

This unique "Metal Hammer Presents..." event will showcase the face-melting albums that kick-started the TESTAMENT story and helped create a monumental legacy that now stretches over 25 years. The set is also set to include a neck-cracking encore that will be drawn from the very best of the rest of the band's back catalog, possibly including cuts from the group's 2008 Metal Hammer Golden Gods "Album Of The Year", "The Formation Of Damnation".

Founding guitarist Eric Peterson spoke exclusively to Metal Hammer about this one-off event: "If anybody's gonna get a special show it's London! They don't say the term 'London Rocks' around the world for nothing! Oi! We will expect all the legions to be present at this show! Heavy futten met-all!"

Tickets are available now.

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » do jan 08, 2009 10:44 pm

San Francisco thrash metal legends TESTAMENT will play their classic first two albums — "The Legacy" and "The New World Order" — for one night only at Islington Academy in London, England on March 25.

Ah ja, The New World Order hm?

:' )
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jan 09, 2009 2:04 am

The New Order deed afgelopen zaterdag praktisch hetzelfde. Gaaf.



Anyhow, geen geld voor, maar als ze hierheen kwamen, was ik van de partij.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Testament

Bericht door Gilbert » ma jun 27, 2011 10:25 pm

Aan het einde van het Dublin Death Patrol optreden op Graspop beweerde Steve "Zetro" Souza dat het nieuwe Testament-album in september al uitkomt. Dat wordt een drukke maand dan, qua topreleases.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » ma jun 27, 2011 10:30 pm

Mooi zo, ik kijk er naar uit :) De vorige was een knaller, dus ik verwacht niets minder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Testament

Bericht door Johan » di jun 28, 2011 2:24 pm

Gilbert schreef:Aan het einde van het Dublin Death Patrol optreden op Graspop beweerde Steve "Zetro" Souza dat het nieuwe Testament-album in september al uitkomt. Dat wordt een drukke maand dan, qua topreleases.
Wat heeft Zetro daar mee te maken? Of was het Chuck Billy die het beweerde? Ik heb het niet gezien, aangezien ik bij Opeth was.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Testament

Bericht door Gilbert » di jun 28, 2011 3:07 pm

Johan schreef:
Gilbert schreef:Aan het einde van het Dublin Death Patrol optreden op Graspop beweerde Steve "Zetro" Souza dat het nieuwe Testament-album in september al uitkomt. Dat wordt een drukke maand dan, qua topreleases.
Wat heeft Zetro daar mee te maken? Of was het Chuck Billy die het beweerde? Ik heb het niet gezien, aangezien ik bij Opeth was.
Zetro zei voor het verlaten van het podium iets in de trant van: "Sorry Chuck, maar ik ga het ze toch vertellen. Nieuwe Testament-plaat in september!" Aangezien hij samen met Chuck Billy in een band zit, mag je er wel vanuit gaan dat Zetro op de hoogte is van de plannen van Testament.

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Testament

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 3:10 pm

Testament is gewoon supergoed! [headbang]

OVER THE WALL!!!!!!!! :twisted:

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Testament

Bericht door Gilbert » do jul 14, 2011 11:25 am

Het nieuwe Testament-album draagt de titel The Dark Roots Of Earth en zou nu in oktober uit moeten komen bij Nuclear Blast. Verder gaat Testament in oktober en november door Noord-Amerika touren met Anthrax, Death Angel en Overkill. Daarmee is nu ook duidelijk waarom Death Angel hun deelname aan de Neckbreaker's Ball tour heeft afgezegd. Al vraag ik me af of zo'n thrashtour in de VS nou zoveel publiek trekt. Hopelijk komen ze begin volgend jaar ook met zo'n package naar Europa.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Testament

Bericht door st. evil » do jul 14, 2011 6:11 pm

poh, dat zou wel heel vet zijn, als die tour ook naar europa komt. dat is ook een reisje naar de andere kant van het land waard!
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » do jul 14, 2011 10:59 pm

Ik ben echt heel benieuwd. The Formation Of Damnation vond ik net als The Gathering heel genietbaar, dus ik ben benieuwd of ze die lijn voort kunnen zetten. Met drumdemoon Hoglan moet dat haast wel lukken. Demonic was misschien over de gehele linie niet de sterkste plaat, maar het drumwerk was geweldig :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Orklord » do jul 14, 2011 11:18 pm

Ik vond the Formation of Damnation niet echt geweldig. Maar goed, Testament is niet echt mijn band, ben wel benieuwd waar ze nu mee komen. Ik verwacht er alleen niet veel van. :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » do jul 14, 2011 11:25 pm

Ik hoop zelf op iets meer variatie in de zanglijnen. Die leken namelijk wel een beetje op elkaar op de vorige cd. Maar verder niets dan lof.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Joris » vr mei 04, 2012 11:09 am

Moet er niet inmiddels weer een nieuw album uitkomen? Je hoort altijd zo weinig van deze band.
Rond deze tijd moet "the dark roots of earth" toch ongeveer uitkomen. Eerder had ik al eens gelezen dat dit album er in 2011 al zou komen, maar niets meer gezien.

Iemand op de hoogte van de status hiervan? Er moeten inmiddels toch wat fragmentjes te beluisteren zijn....
Je zou toch zeggen dat album klaar moet zijn als ze weer gaan touren (o.a. alcatraz, wacken).

Als hij net zo sterk is als zijn voorganger "formation of damnation" ben ik in ieder geval weer erg tevreden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » vr mei 04, 2012 9:14 pm

The Formation of Damnation was toch niet echt mijn ding.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Testament

Bericht door alicecooper » zo mei 06, 2012 10:01 pm

Joris schreef:Moet er niet inmiddels weer een nieuw album uitkomen? Je hoort altijd zo weinig van deze band.
Rond deze tijd moet "the dark roots of earth" toch ongeveer uitkomen. Eerder had ik al eens gelezen dat dit album er in 2011 al zou komen, maar niets meer gezien.

Iemand op de hoogte van de status hiervan? Er moeten inmiddels toch wat fragmentjes te beluisteren zijn....
Je zou toch zeggen dat album klaar moet zijn als ze weer gaan touren (o.a. alcatraz, wacken).

Als hij net zo sterk is als zijn voorganger "formation of damnation" ben ik in ieder geval weer erg tevreden.
De release hiervan is idd verschoven en het album zal nu in augustus worden uitgebracht.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Took » wo mei 16, 2012 11:01 am

Afbeelding
We hebben er even op moeten wachten, maar de nieuwe plaat van Testament komt er deze zomer dan echt aan. Vanaf 27 juli ligt Dark Roots Of Earth in de winkel. Het album werd net als voorganger The Formation Of Damnation geproduceerd door Andy Sneap. De normale versie van de plaat bevat negen songs, maar bij de limited edition krijg je naast vier bonustracks (waaronder covers van Queen, Scorpions en Iron Maiden) ook nog een bonus dvd.

Tracklist:
1. Rise Up
2. Native Blood
3. Dark Roots Of Earth
4. True American Hate
5. A Day In The Death
6. Cold Embrace
7. Man Kills Mankind
8. Throne Of Thorns
9. Last Stand For Independence
10. Dragon Attack (Queen cover. bonstrack)
11. Animal Magnetism (Scorpions cover. bonustrack)
12. Powerslave (Iron Maiden cover. bonustrack)
13. Throne Of Thornes (extended version. bonustrack)
http://www.metalfan.nl/article.php?sid=11212
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door KoenM » wo mei 16, 2012 11:12 am

Niet echt excited ofzo. Formation of Damnation was al niet echt mijn ding. En als ze dan ook nog eens titels als 'True American Hate' en 'Native Blood' gaan gebruiken. Hopelijk is het ofwel sarcasme ofwel een verwijzing naar de indianenroots van Chuck.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Testament

Bericht door MetalJan » wo mei 16, 2012 7:35 pm

The Formation of Damnation vond ik behoorlijk tegenvallen (zeker na het sterke The Gathering), maar we zullen het zien en horen.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Dimas » wo mei 16, 2012 8:22 pm

KoenM schreef:Niet echt excited ofzo. Formation of Damnation was al niet echt mijn ding. En als ze dan ook nog eens titels als 'True American Hate' en 'Native Blood' gaan gebruiken. Hopelijk is het ofwel sarcasme ofwel een verwijzing naar de indianenroots van Chuck.
Correct.
Regarding some of the songs that will appear on "Dark Roots Of Earth", Billy said, "Well, there's a song called 'Native Blood', which is basically a song about my Native heritage. It's almost like a protest song, that the Native Americans have a voice that needs to be heard — that's the chorus of the song. There's another called 'True American Hate', which was kinds inspired by when we sent all our troops overseas there, and we were just seeing in the news when all that was going on a lot of young kids, under 10 years old, out there with their families burning American flags. And that was a pretty shocking thing to see, to see that generation, a kid that young being taught to hate that much. It makes you think what's going to happen, 10 to 15 years from now when the majority of these kids have just been raised to hate? It struck me as a little odd. There's a song called 'Cold Embrace', which we kinda hoped we'd be able to pitch the song into one of the 'Twilight' series movies; it's a song about a girl becoming a vampire and never being able to see the sun again. 'Dark Roots Of Earth' is kind of a play on the band we have together, just like a metaphor, like TESTAMENT is a tree and all of us in this group are really embedded in the planet, in the earth, the environment and our surroundings. It was kind of a play on that. 'Rise Up' is more of a war song, like you're preparing yourself for war, going into battle. There is a lot of cool stuff there."
edit: gaaf, ze doen een cover van 'Dragon Attack' van Queen op de cd/dvd en vinyl-versie. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door King of Beer » do mei 17, 2012 2:29 am

Artwork ziet er gaaf uit.
De covers boeien me wat minder maar is wel leuk als bonus erbij.
Ben meer benieuwd wat er op de bonus dvd staat.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Testament

Bericht door alicecooper » wo jun 27, 2012 9:54 am

Op Blabbermouth kun je het nummer "True American Hate" beluisteren en dat klinkt alvast veelbelovend voor de rest van het schijfje.

http://www.blabbermouth.net/news.aspx?m ... mID=175960

Symbolic
Berichten: 74
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 11:23 pm

Re: Testament

Bericht door Symbolic » wo jun 27, 2012 10:17 am

alicecooper schreef:Op Blabbermouth kun je het nummer "True American Hate" beluisteren en dat klinkt alvast veelbelovend voor de rest van het schijfje.

http://www.blabbermouth.net/news.aspx?m ... mID=175960
Klinkt erg goed! Goeie riffs en superdrums van Gene Hoglan (met zelfs een blastbeat erin) [headbang]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Joris » wo jun 27, 2012 6:16 pm

Lekker hoor....
Billy klinkt wel wat 'dunner' dan normaal, heb ik het idee. Vind ik overigens de kwaliteit niet negatief beïnvloeden.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Testament

Bericht door alicecooper » za jul 14, 2012 11:32 am

''Native Blood" is nu ook te beluisteren en het is kwalitatief weer een uitstekend nummer.

http://store.nuclearblastusa.com/Item/T ... /PKG001243

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door MetalTuupLimburg » vr jul 20, 2012 10:02 am

alicecooper schreef:Op Blabbermouth kun je het nummer "True American Hate" beluisteren en dat klinkt alvast veelbelovend voor de rest van het schijfje.

http://www.blabbermouth.net/news.aspx?m ... mID=175960
Maar goed dat dat refrein nog niet bij Songpop langs gekomen is, want waarschijnlijk had ik dan binnen een halve seconde op Annihilator geklikt :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » zo jul 29, 2012 11:06 pm

reeds vermeld in het releasestopic, maar de nieuwe is toch weer erg fraai hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Testament

Bericht door jellhammer » ma jul 30, 2012 2:16 am

Nieuw album nu aan het luisteren, klinkt allemaal niet verkeerd......
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door r1Co » ma jul 30, 2012 5:51 pm

ben nog niet echt overtuigd na 1 luisterbeurt, misschien moet het kwartje nog vallen. wat moderne thrash betreft hou ik het voorlopig maar even bij Sylosis denk ik :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » ma jul 30, 2012 7:20 pm

Vind ik nogal een verschil eigenlijk. Leuk bandje overiges, dat Sylosis. Dat dan weer wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Bastiaan » ma jul 30, 2012 7:55 pm

Kwalitatief wederom uitstekend, maar vrij voorspelbaar allemaal. Met name de wat saaie melodieen van Billy vind ik maar weinig inventief. Ook staat er helaas veel te veel midtempo op, iets wat Chuck Billy zelf ook vindt (Peterson schreef alles). Dus eigenlijk best een teleurstellend album voor mij, al is de spelkwaliteit nog altijd veel beter dan menig andere thrashact
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Testament

Bericht door Metalheank » ma jul 30, 2012 8:03 pm

Shit, grappige droom had ik vannacht:

Om de een of andere reden was ik in een soort kerk waar een begrafenisdienst werd gehouden. Ik was niet uitgenodigd, maar ik moest daar toevallig zijn. Ik stond op de gang, maar ik kon de dienst wel horen. En toen werd er ter ere van de overledene zoals gebruikelijk muziek gedraaid. Verrek, best gave muziek! Toffe riffs en ook nog wat melodie. Ik wachten tot die dienst voorbij is, totdat de gasten naar buiten komen: zie ik ineens Chuck Billy en co met teneergeslagen gezichten verschijnen. :mrgreen:

De nieuwe cd moet ik nog luisteren trouwens. Hopelijk was mijn droom niet de symbolische begrafenis van Testament.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

selvmortsydd
Berichten: 188
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm

Re: Testament

Bericht door selvmortsydd » ma jul 30, 2012 8:11 pm

Ik vind Testament een hele toffe band hoor, en de laatste cd is ook best te doen. Maar die kinderlijke teksten irriteren toch behoorlijk, alsof ze door zijn dochtertje zijn geschreven..
Beetje jammer..

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Testament

Bericht door jellhammer » ma jul 30, 2012 11:10 pm

Er staan inderdaad veel mid tempo nummers op. Wat ik persoonlijk niet erg vind. Wat de teksten betreft, tja niet bijster bijzonder inderdaad. Wat mij dan wel weer opviel dat Gene Hoglan de ruimte heeft gekregen om hier daar er een blasbeat tussen te persen. Leuk,? ja, bijzonder? misschien niet echt maar ik had dat nog niet eerder gehoord bij Testament.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Testament

Bericht door Jeroen » wo aug 01, 2012 1:57 pm

Die ballad vind ik erg tof. Te gek gitaarwerk van Skolnick in dat nummer.

Sowieso bevalt de nieuwe plaat mij wel. Keert qua tempo iets meer terug naar het Practice What You Preach/Souls Of Black Geluid (met hier en daar wat slepende zanglijnen ala The Ritual), maar dat vind ik niet erg. Die stijl ligt me net zo goed als snellere melodieuze thrashwerk van The Legacy, The New Order en de laatste twee albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie