Ayreon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste album:

The Final Experiment
15
13%
Actual Fantasy
2
2%
Into The Electric Castle
38
32%
The Universal Migrator (die tel ik als 1 album ja)
14
12%
Ayreonauts Only
4
3%
The Human Equation
44
38%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do nov 20, 2008 2:48 pm

Zo, eens begonnen met het downloaden van hun discographie.
Ik heb (tot nu toe) maar één nummer van ze in mijn bezit en dat is Day Three: Pain, eens verstuurd gekregen van een vriend.
Dat nummer vind ik al wel erg gaaf dus daarom de reden van de download.

Heb eens op Wikipedia gekeken en stond toch wel versteld van de hoeveelheid zangers, gitaristen e.d. die eraan hebben meegewerkt.
Dus nog 18 uur wachten en luisteren maar :mrgreen:
Ben zeer benieuwd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do nov 20, 2008 5:20 pm

Kopen, niet downloaden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 20, 2008 5:31 pm

downloaden, dan kopen.



Van Ayreon moet je houden. Ik kan eerlijk gezegd helemaal niks met de Ayreonsound. Niet mijn ding dus.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do nov 20, 2008 7:00 pm

Juist. Eerst downloaden, als ik het goed vind, koop ik 't.
En albums weggooien als ik ze niet leuk vind? Nee.
Want misschien moeten ze meer groeien dan een ander album.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo dec 17, 2008 10:28 pm

Van de MySpace pagina van Arjen Lucassen:
Drummer Chris Maitland (ex-Porcupine Tree) guests on Arjen’s new project

We're pleased to announce that Arjen's new project will feature drummer Chris Maitland (ex-Porcupine Tree). The drum recording sessions took place November 9-12 (listen to a sample). Arjen had this to say about the results:

We recorded Chris Maitland's drums last month at RS 29 (the studio where I recorded drums for the first 5 Ayreon albums). Not only did he live up to my (admittedly high) expectations; he surpassed them! I've been a big fan of his drumming ever since I heard Porcupine Tree's 'Signify' in 1996, and particularly since seeing him play live with them. Chris's playing has it all: great energy and power coupled with a perfect groove and flawless technique.

I almost worked with him on Ayreon's 'The Dream Sequencer' in 1999, but that didn't work out at the very last moment. The project I'm currently working on was just screaming for his particular style; the music is subtle at times but also quite heavy and challenging in places. Chris's performance during the sessions was brilliant, and now I'm really enjoying recording the vocalist, who comes over to record one song every couple of weeks. I realize that artists say this all the time, but I truly believe that this will be my strongest side project yet!
De drumsample, die ik persoonlijk niet echt boeiend vind, staat hier: http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vbWV ... 1zMWIubXAz.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 19, 2008 3:36 pm

Als het ook in de stijl van The Dream Sequencer is zal het iig weer een stuk rustiger zijn dan de laatste Ayreon. Ben benieuwd, dat album vind ik wel erg goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma feb 23, 2009 2:40 pm

Van de MySpage pagina van Arjen Lucassen:
Arjen Lucassen unveils new project: Guilt Machine

Arjen Lucassen’s Guilt Machine

There's not been much news from us lately, but don't let that fool you. There has been a bustle of feverish activity going on behind the scenes here at the Electric Castle. With this update from ArjenLucassen.com we're excited to officially announce the details of Arjen's new project, Guilt Machine.

GUILT MACHINE
Arjen Lucassen: instruments, backing vocals
Jasper Steverlinck (Arid): vocals
Chris Maitland (ex Porcupine Tree): drums
Lori Linstruth (ex Stream of Passion): lead guitar

As Ayreon fans have come to expect from Arjen, the music of Guilt Machine ranges from dark and heavy to atmospheric and melancholic. But Guilt Machine introduces some new twists as well, particularly when it comes to the vocals. Rather than putting together an ensemble cast of vocalists from the prog, rock and metal scene, Arjen has enlisted the talents of a single alternative rock vocalist, Jasper Steverlinck.

How did Arjen get an alternative rock vocalist to switch genres and sing on a prog rock project? "In the beginning it was hard to convince Jasper to sing on this album, because he comes from a completely different musical background. He didn't even know what prog was, but we've made a believer out of him! What I admire about Jasper's voice, besides its beautiful clear timbre, is the emotion and credibility he puts into his performance and his enormous range. Because this project features just one singer I needed someone versatile enough to portray all of the different moods, and Jasper didn't disappoint. And he's a really nice and dedicated guy as well!"

For Guilt Machine Arjen also chose to record with a different drummer, Chris Maitland (ex Porcupine Tree). "Chris was the ideal choice this time, having both the power for the heavy sections and the subtle touch needed in the more atmospheric parts."

Rather than the explicit storyline you would expect in an Ayreon release, the songs of Guilt Machine revolve around a central theme. Instead of looking outward into a world of fantasy or science fiction, the songs look inward, exploring the destructive psychology of guilt, regret and the darkest form of secret -- the secrets we hide from ourselves.

"At first I asked my partner and personal manager Lori to quickly write scratch lyrics for one of the songs so I could record some guide vocals. I was so impressed by what she produced that I asked her to write the lyrics for all the songs. I was unable myself to create the type of darkly enigmatic, open-ended lyrics I wanted for these songs, my specialty being sci-fi lyrics about sinister aliens ;-) She definitely gave the songs an extra dimension with her lyrics, exorcising the demons we both had faced in the past few years. It's also no secret that I've always been a big fan of her melodic guitar style, so she also plays all the guitar solos on this album."

Despite these differences, Guilt Machine still has much in common with Ayreon. The songs are mainly long, "epic" tracks that feature dynamic contrasts between softer, dreamy sections and powerful, heavy passages. There are intricate harmonies, complex rhythms, soaring melodies, and an eclectic selection of instruments -- all what you'd expect from an Ayreon release.

"In my view this is my best side project so far. It comes completely from the heart, for it was written and recorded during a new inspiring phase in my life after my heavy depression. This being an entirely new project there were no expectations whatsoever, which enabled me to just let my inspiration guide me without any (outside) pressure."

Stay tuned in the coming weeks for music previews and other updates about Guilt Machine!

From all of us at ArjenLucassen.com, until next time!

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » ma feb 23, 2009 2:48 pm

ik hoor liever zijn heavy kant; het laatste Ayreon album deed me helemaal niets en dat was nog niet eerder voorgekomen..
Ben dus benieuwd wat dit gaat worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma mar 09, 2009 7:39 pm

Heb je altijd al eens willen meedoen aan een album van Arjen Lucassen? Hier is je kans:
Submit your audio message for Arjen Lucassen's Guilt Machine project!

In this update from the Electric Castle, we're pleased to announce your chance to submit your own personal material for possible inclusion in Arjen's new project, Guilt Machine.

The songs of Guilt Machine center around the themes of guilt and regret: guilt for past wrongs (real or imagined) and regret for words unspoken and deeds undone.

Everybody has a secret, a regret, or something important they'd like to say before it's too late. We'd like to invite you to submit your story for possible inclusion on the album by recording it in a brief audio message in your own language. For example, you might choose to express one of the following:

* A secret hope, fear, desire, or regret

* A long overdue message for a friend or loved one (or why not an enemy?)

* An observation about life, death, or human nature

* A moment of personal insight into what makes life meaningful to you

* A suitable proverb or saying in your own language

Our goal is to use voice recordings in various languages as a part of the soundscape of the album. So, all you need to be able to submit your message are:

1. the ability to translate your message roughly into English (so we will know what you're saying), and

2. some way to record and send us your message (we give several options on the website).

Note that we can't possibly use all submissions, but will be choosing the strongest ones from among those we receive.

Now that you've read through the details, please visit the link below for instructions on how to record and submit your audio message:

http://www.arjenlucassen.com/gm/index.html

The deadline for submissions is Sunday, 15 March 2009, at midnight Central European Time.

If you have questions about recording your message or how to participate, please refer first hand to this topic on Arjen's forum, where many questions have already been answered.

Stay tuned in the coming weeks for music previews and other updates about Guilt Machine!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 10, 2009 7:10 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma aug 10, 2009 7:16 pm

Dat wordt weer 2 tientjes opzij leggen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 10, 2009 7:19 pm

Ben ik de enige die de solo's van die Lori altijd een beetje 'random' vind overkomen? Alsof ze willekeurig wat noten picked en met wat glijwerk de boel enigszins verlengt. Verder klinkt het erg goed, lekker heavy (en weer typisch Ayreon eigenlijk met dat kenmerkende orgeltje onder de robuustere riffs) en afwisselend. Die zanger bevalt me ook wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 10, 2009 8:04 pm

Dat klinkt helemaal niet verkeerd, al heeft de zanger (die erg goed zingt) een ongelooflijk duffe uitstraling.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma aug 10, 2009 8:33 pm

Jeroen schreef:Ben ik de enige die de solo's van die Lori altijd een beetje 'random' vind overkomen? Alsof ze willekeurig wat noten picked en met wat glijwerk de boel enigszins verlengt. Verder klinkt het erg goed, lekker heavy (en weer typisch Ayreon eigenlijk met dat kenmerkende orgeltje onder de robuustere riffs) en afwisselend. Die zanger bevalt me ook wel.
Mee eens ja, Lori kan heel goed gitaar spelen (veel beter dan Arjen) maar solo's schrijven gaat haar minder af. Tenminste bij dit project, haar solo werk is dan weer wel goed.
Want dit past er eigenlijk niet echt bij.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 10, 2009 8:52 pm

Ik vind het emotieloos, terwijl Arjen er juist wel altijd gevoel in legt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma aug 10, 2009 9:00 pm

Arjen is de betere schrijver ja. Alleen is hij tegenwoordig meer een toetsenist dan een gitarist volgens mij.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di aug 11, 2009 3:36 am

Nu ik die trailer zo bekijk ben ik niet echt onder de indruk, zowel van de muziek (Ayreon meets Star One) als van die 'veelbelovende' zanger...
Ik vind het alleen maar knap als je typische stijl ontwikkeld waar je diegene uit een miljoen nog kunt herkennen maar aangezien dit project ook gewoon weer Ayreon onder een andere naam is heb ik het allemaal wel een beetje gehoord.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di aug 18, 2009 1:52 pm

Op de MySpace pagina van Guilt Machine staat weer een nieuw nummer, namelijk het ruim tien minuten lange Green And Cream. De bijbehorende artwork en songtekst vind je hier.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 02, 2009 10:10 am

Ik vind het een erg goed album. Voor de liefhebbers van de stem van Jasper kan ik met name het eerste album (little things of venom) van zijn eigen band Arid (http://www.myspace.com/aridcentral) erg aanraden!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » do sep 03, 2009 6:19 pm

K kan eigenlijk helemaal niks met Ayreon. Vind alleen het numer Loser van The Human Equation erg tof. :oops:
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 12, 2009 10:53 am

Ik heb nog maar weinig mensen gehoord over Guilt machine. Wat zijn de bevindingen intussen?

Toen ik Guilt machine hoorde moest ik het album eerste even laten bezinken. Het is zeker geen hapklare brok geworden. Maar na meerdere luisterbeurten vind ik hem echt fantastisch. En hij blijft groeien.

Inderdaad, de stijl ligt erg dicht bij dat van Ayreon. Maar ik zie dat zeker niet als iets negatiefs. Het is toch knap dat deze 4 muzikanten dezelfde grandeur weten neer te zetten als die van een Ayreon cd.

De muziek zit domweg geweldig (geniaal?) in elkaar en tekstueel is er ook weinig aan te melden op dit project. Maar het is vooral de sfeer die dit zo'n geweldig album maakt.

Ben je geen fan van Ayreon, dan kun je dit album beter links laten liggen. Maar ben je net als mij en vind je Ayreon wel gaaf, dan kun je niet om Guilt machine heen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za sep 12, 2009 11:41 am

Ik heb de cd de afgelopen week regelmatig in de auto beluisterd.
Aanvankelijk deed hij ook mij weinig, maar inderdaad; het is een groeibriljantje.

Het is allemaal een stuk minder "pompeus" dan Ayreon, het is wat rustiger en "intiemer", zeg maar. En dat bevalt me wel.
Prachtplaat.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo sep 13, 2009 12:27 pm

ik ben hartstikke fan van Ayreon maar ik vind dit helemaal niks.
Doe mij maar een Lucassen die de gitaar er vet inzet, rockt als een hete aardappel en flink wat jus er omheen (zoals bij Star One).
Van mij mag ie met Star Two beginnen

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo sep 16, 2009 2:05 pm

Hmm, die trailer klinkt behoorlijk goed. Is de dvd het waard om de limited aan te schaffen?

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » za sep 26, 2009 12:07 am

Prachtplaat indeed, die gaat heel veel draaibeurten krijgen in huize Anyone, Anywhere!
number_17 schreef:Lori kan heel goed gitaar spelen (veel beter dan Arjen)
I beg to differ. Ik vind Arjen de betere gitarist van de twee, en bovenal veel veelzijdiger. De mix van blues-, progrock- en 80's metal invloeden, en meer recentelijk ook invloeden uit moderne metal in zijn spel is altijd herkenbaar, technisch erg goed en met gevoel gespeeld. Lori is melodieus wat sterker maar ik vind d'r spel altijd wat te glad klinken, zeker in combinatie met d'r geluid.

Then again, ik vind het erg lastig om concreet 'meetbaar' te maken wanneer iemand een betere muzikant is dan iemand anders.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do okt 01, 2009 4:34 pm

Is de dvd versie de moeite waard?

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo okt 07, 2009 12:28 pm

Guilt Machine klinkt inderdaad zeer goed! Hoewel het inderdaad in de buurt komt van het Ayreon werk is het toch ook weer net iets anders. Iets wat zeker niet verkeerd is.

Iig een uiterst genietbare plaat.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Took » ma aug 09, 2010 2:05 pm

in oktober:

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Lennert » ma aug 09, 2010 2:40 pm

Woehoe!

Ik wil nu in ieder geval songs over Blade Runner en Doctor Who!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Ayreon

Bericht door Rene » ma aug 09, 2010 9:17 pm

Mooi, die nieuwe cd, want Star One is toch wel mijn favoriete project van Lucassen (en dus niet Ayreon). Maar ik ben nog meer benieuwd of er weer een tournee komt. Want toen dat was toen in 2002 erg tof, vooral met al die zangers van de cd zelf die mee gingen. Oh, en ik lees nergens over de deel te nemen zangers. Ik hoop dat het gewoon dezelfden zijn; dus Russel Allen en, ehm.... die anderen (kan ff niet zo snel op de namen komen... oh wacht, Damien Wilson!)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Ayreon

Bericht door Nico » ma aug 09, 2010 9:29 pm

Rene schreef:Mooi, die nieuwe cd, want Star One is toch wel mijn favoriete project van Lucassen (en dus niet Ayreon). Maar ik ben nog meer benieuwd of er weer een tournee komt. Want toen dat was toen in 2002 erg tof, vooral met al die zangers van de cd zelf die mee gingen. Oh, en ik lees nergens over de deel te nemen zangers. Ik hoop dat het gewoon dezelfden zijn; dus Russel Allen en, ehm.... die anderen (kan ff niet zo snel op de namen komen... oh wacht, Damien Wilson!)
Enkel Dan Swano is al bekend :)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ayreon

Bericht door innuendo » ma aug 09, 2010 10:27 pm

Rene schreef:Mooi, die nieuwe cd, want Star One is toch wel mijn favoriete project van Lucassen (en dus niet Ayreon). Maar ik ben nog meer benieuwd of er weer een tournee komt. Want toen dat was toen in 2002 erg tof, vooral met al die zangers van de cd zelf die mee gingen. Oh, en ik lees nergens over de deel te nemen zangers. Ik hoop dat het gewoon dezelfden zijn; dus Russel Allen en, ehm.... die anderen (kan ff niet zo snel op de namen komen... oh wacht, Damien Wilson!)

Sterker nog, Star One is het enige project van Arjen Lucassen dat me echt kan bekoren. Ik zal Space Metal weer eens wat spins geven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ayreon

Bericht door Johan » di aug 24, 2010 12:43 pm

Vreemd dat het hier nog niet staat. Op de Frontpage staat al weer een dag of 5 dit bericht:

De line-up op het nieuwe Star One album Victims Of The Modern Age van Arjen Lucassen blijkt hetzelfde te zijn als op debuutalbum Space Metal. Vocalisten Russell Allen, Floor Jansen, Damian Wilson en Dan Swanö keren allen terug, zo vertelt Lucassen in een nieuw filmpje, waarin hij ook wat meer over het concept achter de plaat prijs geeft. Lees verder om het filmpje te bekijken. Ook drummer Ed Warby, bassist Peter Vink en toetsenist Joost van den Broek zijn weer op het album te horen. Victims Of The Modern Age komt in oktober uit.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Lennert » ma okt 11, 2010 11:34 pm

Earth That Was heb ik nu in de tussentijd gehoord, en als alle liederen zo gaaf zijn als deze dan heeft Star One bij deze alvast de nummer 1 positie in mijn top 10 van het jaar gekregen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ayreon

Bericht door Johan » di okt 19, 2010 2:08 pm

Net al in het recente aanwinsten topic geplaatst, maar hier vast ook wel interessant voor jullie:

Ik zag net dat Bol de nieuwe Star One 2 disc version te pre-orderen heeft voor 12,99! Het klinkt al bijna als een fout, maar dat is niet mijn probleem. De oude Star One hebben ze ook voor 8 euro, dus ik heb beide maar besteld.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ayreon

Bericht door innuendo » di okt 19, 2010 2:11 pm

Fuck, ik weet nog wel dat ik de eerste kocht. voor mij echt een eeuwigheid geleden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Lennert » di okt 19, 2010 2:56 pm

Johan schreef:Net al in het recente aanwinsten topic geplaatst, maar hier vast ook wel interessant voor jullie:

Ik zag net dat Bol de nieuwe Star One 2 disc version te pre-orderen heeft voor 12,99! Het klinkt al bijna als een fout, maar dat is niet mijn probleem. De oude Star One hebben ze ook voor 8 euro, dus ik heb beide maar besteld.
Tering, goed dat je me er op wijst, heb hem meteen besteld! Dat moet gewoon een fout zijn :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Ayreon

Bericht door Rene » di okt 19, 2010 4:46 pm

Andere cd's hebben bij mij voorrang, maar deze gaat zeker aangeschaft worden. Dus ik wil best over een maand bij bol.com checken of die prijs inderdaad een fout was.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ayreon

Bericht door Johan » di okt 19, 2010 4:54 pm

Nou, de 1 disc versie kost er 14,99. Dus voor 2 euro minder krijg je er een disc bij.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Lennert » di okt 19, 2010 6:48 pm

Rene schreef:Andere cd's hebben bij mij voorrang, maar deze gaat zeker aangeschaft worden. Dus ik wil best over een maand bij bol.com checken of die prijs inderdaad een fout was.
Nee, voor mij was dit wel een van de albums waar ik het meeste naar uitkeek dit jaar. Helemaal voor 12,99! Op dis-order kost de limited edition overigens maar 14,99, dat valt me ook alles mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Took » wo okt 20, 2010 7:15 pm

en nu heb je tijdelijk ook geen verzendkosten bij bol.com
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Ayreon

Bericht door EricMaiden » wo okt 20, 2010 8:04 pm

Took schreef:en nu heb je tijdelijk ook geen verzendkosten bij bol.com
Die €1,95 is opzich nog niet zo erg.. als de large nou eens zo'n actie doet dat je geen verzendkosten betaalt is het al een stuk leuker want daar betaal je achterlijk veel verzendkosten als je alleen een cd'tje wil kopen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Ayreon

Bericht door Dragonforce » wo okt 20, 2010 10:26 pm

Ik was niet op de hoogte dat dat allbum nu al uit zou komen. Voor die prijs laat ik m in ieder geval niet liggen, hopelijk blijkt de prijs juist.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ayreon

Bericht door Johan » wo okt 27, 2010 2:55 pm

Is er een verschil tussen de 2 delen van The Universal Migrator los kopen en een versie waarin ze samen zitten?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Took » wo okt 27, 2010 3:03 pm

nee, voor zover ik weet niet.

De losse delen zijn de originele, maar later zijn ze samengevoegd tot 1 album. (wat het in feite altijd was, maar dan in 2 delen).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Ayreon

Bericht door Johan » wo okt 27, 2010 4:11 pm

Okay, thanks. Ik heb ze maar samen besteld bij FRS voor 16,99.

Wat is Day Eleven: Love trouwens een geweldig nummer!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Took » wo okt 27, 2010 4:28 pm

mee eens, maar er staan wel meer pareltjes op The Human Equation. :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ayreon

Bericht door Took » do okt 28, 2010 9:51 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Ayreon

Bericht door goddethroned » do okt 28, 2010 10:13 pm

Ik ben erg benieuwd naar dit album. Star One is het enige project van Arjen Lucassen dat ik echt kan waarderen.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Ayreon

Bericht door hellish star » do okt 28, 2010 10:18 pm

Beste CD van Arjen Lucassen blijft voor mij Ambeon... Sorry, kan er niks aan doen...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Plaats reactie