Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dream Theater

Bericht door MetalDelight » zo jul 16, 2017 6:55 pm

Ik hoorde vandaag berichten/geruchten dat John Myung Dream Theater verlaten zou hebben.
Heeft iemand hier meer info over of dezelfde berichten gehoord?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » zo jul 16, 2017 7:07 pm

Waar haal je dat dan vandaan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Dream Theater

Bericht door MetalDelight » zo jul 16, 2017 8:40 pm

Een maat van me zei vanochtend (terugreis DMF) dat gelezen te hebben, ergens op Facebook. Ik heb zelf geen Facebook dus kan het niet terugvinden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dream Theater

Bericht door MadTinus » zo jul 16, 2017 10:35 pm

Via de officiele kanalen van de band is hier vooralsnog niets over te vinden. Ook op Blabbermouth niets.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dream Theater

Bericht door Draconian » wo jul 19, 2017 2:59 pm

MetalDelight schreef:Ik hoorde vandaag berichten/geruchten dat John Myung Dream Theater verlaten zou hebben.
Heeft iemand hier meer info over of dezelfde berichten gehoord?
Ik zou het niet gek vinden. Op het laatste album hadden ze hem net zo goed niet kunnen laten meespelen. Iets met spek en bonen...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Jeroen » wo aug 30, 2017 7:55 pm

Ik zie cd's van Dream Theater regelmatig in tweedehands cd-zaken in de schappen staan, dus ik heb er laatst maar eens wat meegenomen. In het verleden wilde het kwartje maar niet vallen. Ik miste zogezegd wat en bleef vooral bij het geweldige debuut hangen, waarop Charlie Dominici schittert. Ook Systematic Chaos en Octavarium vond ik al tof, maar nooit genoeg om me verder te verdiepen. Op zich gek, want ik ben fan van veel progressieve rock- en metalbands. Veelal groepen die Dream Theater als belangrijke invloed noemen. Zo langzamerhand begin ik wel te begrijpen waarom. Goed, ik vind James LaBrie nog steeds niet de meest briljante zanger, maar het totaalplaatje komt steeds beter binnen. Ik heb de meeste albums inmiddels voor weinig in huis kunnen halen en ze stellen geen van alle teleur. In eerdere posts repte ik wel eens over een gevoel dat ik bij deze band kreeg. Dat de muziek klinkt alsof de muzikanten naar hun werk gaan. Voldoende techniek in huis, maar weinig emotie. Kennelijk kostte het me wat tijd om te erkennen dat er wel degelijk veel emotie in zit. Ik houd sowieso al van technische muziek, maar het moet wel een doel dienen. Nu ik Scenes From A Memory draai, blijkt dat toch eigenlijk wel dik in orde te zijn. Systematic Chaos leidt hier nu ook een tweede leven, want wat is dat een vette plaat zeg!

Dus net als bij Iced Earth, Megadeth, Nevermore en ongetwijfeld nog wat bands moet ik terugkomen op mijn eigen woorden. Schaam ik me niet voor, want smaakverbreding is volgens mij louter goed. Nu voortaan toch maar eens oppassen als ik me weer ongenuanceerd over een band uitlaat, haha. Mastodon vind ik na lang negeren ook al tof :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22163
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door KoenM » wo aug 30, 2017 8:26 pm

Scenes vind ik de beste, maar Systematic Chaos, Awake, Train of Thought, Six Degrees, Black Clouds, Images & Words wijn ook allen vrij briljant.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » zo feb 24, 2019 9:45 pm

Nieuwe klinkt goed na een luisterbeurt. Ik mocht The Astonishing wel, maar het is toch wel weer fijn om gewoon even weer een DT album te horen met gewoon 9 losse nummers. Goede productie (bas eindelijk weer te horen) en de songs voelen alsnog lekker compact aan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie