Nightwish

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 05, 2007 11:29 pm

Hjalmar schreef:[..]


"ik vind de nieuwe Nightwish goed, en de oude niet.. omdat Tarja zus en zo deed"...

We hebben het hier over de zangkwaliteiten van iemand, niet over hoe diegene omgaat met anderen. Dat doet er namelijk niet toe voor publiek.

Als iemand zichzelf "fan" of "kenner" durft te noemen in hetzelfde topic waarbij diegene spreekt over kakelen en galpen van een zangeres die 10 jaar heeft gezongen voor diezelfde band... hoe tegenstrijdig ben je dan bezig. :roll:

ik proef hier een lichte arrogantie
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » za okt 06, 2007 2:39 am

Tarja is helemaal niet vijandig geweest in open brieven. Tuomas begon er zelf mee. Heb je ze überhaupt wel gelezen?

De discussie gaat over de vraag of Olson wat toevoegt, niet of Tarja wel of niet een aardige vrouw is. Maar dat heb ik nu al 2 keer gezegd.

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » za okt 06, 2007 7:49 pm

Rebellion666 schreef:[..]


:(:(:(
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk goed/lekker vindt klinken eigenlijk.

En over de nieuwe nightwish... De zangeres valt me enorm mee, had echt drama verwacht na wat vroege samples gehoord te hebben. Maar ik kan niet zeggen dat het me nog boeien kan, als ik angels fall first of een ander 'oud' album opzet ga ik helemaal in de muziek op, bij de nieuwe is het een beetje een eenheidsworst aan het worden, het knalt niet meer je oren binnen, en het lijkt er verdraaid veel op dat er alleen nog maar nieuwe cd's uitkomen voor de centen, niet omdat de muziek iets betekend voor de artiesten.

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » zo okt 07, 2007 3:04 am

Dat is ook triest, maar ze moeten wel. Die gasten hebben een levensstandaard opgebouwd die ze willen houden. Ze kunnen vaak ook niets anders dan muzikant zijn, een stapje lager dan artiest betekend voor die mensen dat ze muziekleraar moeten worden, wie wil nou zo degraderen.

Ik hoorde Floor van AF een keer zeggen "mensen beseffen niet we een BV zijn"

Oftewel, inderdaad: materiaal enkel voor de poen. :)

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo okt 07, 2007 2:36 pm

Wat een gezeur. Als ik nu zeg dat Nightwish een goede stap heeft gezet met Olson dan zullen mij evenveel mensen voor gek verklaren als mij gelijk geven. Voor het zelfde geld gaat dit nieuwe Nightwish een nog groter publiek aanspreken. Om te beweren dat ze het voor de centen doen vind ik een vreemde beredenatie. Dan hadden ze geen risico moeten nemen en een andere operasopraantje als zangeres moeten nemen. Die lopen er zat rond.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Hjalmar
Berichten: 106
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:22 am
Locatie: Utrechtse contreien

Bericht door Hjalmar » zo okt 07, 2007 3:30 pm

Rebellion666 schreef:Dan hadden ze geen risico moeten nemen en een andere operasopraantje als zangeres moeten nemen. Die lopen er zat rond.
Het zou toch een mooie wraak voor Tarja zijn als ze waren gestopt met NW.
Ze wilde ook geen Tarja kloon, waarschijnlijk omdat ze toch geen goede vervanging konden vinden.

Het is allemaal een spelletje :roll:

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo okt 07, 2007 3:53 pm

Ik denk toch bij dat Nightwish van te voren al vast had staan dat ze een totaal andere zangeres wilde dan Tarja. Je maakt mij niet wijs dat ze geen goede vervangster konden vinden. Neem bijvoorbeel Bridget Fogle. Die liep vrij rond en heeft vocaal gezien zowel clean als klassiek enorm veel power. Gezien de wens van veel Tarja-fans zou zij dé vervangerster geweest zijn. De naam heeft even gecirculeerd maar ik weet niet wat er van waar was. Nigtwish wilde geen koerverandering maar een andere stem. Een frisse nieuwe start en die hebben ze naar mijn mening ook gekregen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma okt 08, 2007 9:27 pm

Na Wishmaster had ik het idee dat Nightwish mij niets meer te bieden had. Century Child heb ik nog wel maar eigenlijk belanden alleen Oceanborn en Wishmaster nog wel eens in mijn speler. Totdat ik een handvol nummers van het nieuwe album hoorde. Dat heeft mij direct doen besluiten het album in huis te halen. Niet alleen heeft Nightwish een nieuwe zangeres, maar muzikaal klinkt de band ook tot op het bot gemotiveerd. Als een Alfonso Alves op dreef reigt Nightwish de ene fantastische track aan de andere. Stuk voor stuk blijven ze bij mij wel hangen. Aan de ene kant klinkt het allemaal erg poppy en catchy, maar aan de andere kant is het toch ook erg stevig en bombastich.
Vooral de opener The Poet And The Pendulum is magistraal. En volgens had het ook nog steeds als een klok geklonken wanneer bijvoorbeeld Jamai de boel had ingezongen.

Mijn exemplaar bevat ook nog een instrumentale versie van het complete album. Dat is zeker voor de Olzon-haters. Die kunnen zelf de boel van operavocalen voorzien.

Goede revanche van de band!
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 08, 2007 11:23 pm

Edwynn schreef:Vooral de opener The Poet And The Pendulum is magistraal.
Het zeker een goed nummer. Maar eigenlijk luister ik vaak toch alleen maar naar de coupletten en het (zeer indrukwekkende) refrein. het middenstuk vind ik niet zo heel bijzonder en die 'boy soprano' kan me eerlijk gezegd gestolen worden. De climax is dan wel weer geweldig. Wanneer de pendulum neer is gevallen en Tuomas komt te overlijden en dan het rustige stuk dat zijn wedergeboorte moet voorstellen... prachtig gedaan!

Toch vind ik het soortgelijke Ghost Love Score van Once stukken beter en mooier. Dat gevoel heb ik over de hele cd... een mindere herhalingsoefeining van Once. Natuurlijk klinkt het geheel geweldig met dat orkest erbij enzo en zijn de nummers dik in orde. Maar Once heeft voor mij toch net dat beetje meer.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di okt 09, 2007 3:22 pm

hoewel ik Once al erg goed vond, vind ik het nieuwe album toch weer iets geïnspireerder klinken
daarbij vind ik absoluut niet dat die nieuwe zangeres vlak of kleurloos klinkt; het is gewoon een ander soort stem
wel vreemd trouwens dat je er een instrumentale versie bij krijgt; alsof ze zich nu al opmaken voor een nieuwe sollicitatieronde voor (alweer) een nieuwe zangeres..
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di okt 09, 2007 3:33 pm

Ze hadden waarschijnlijk geen fatsoenlijk bonusmateriaal meer voor een ltd. ed.

Jammer, ik had de andere demo's wel willen horen met Hietala op zang. Amaranth was erg grappig.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di okt 09, 2007 7:08 pm

Rene schreef:Toch vind ik het soortgelijke Ghost Love Score van Once stukken beter en mooier. Dat gevoel heb ik over de hele cd... een mindere herhalingsoefeining van Once. Natuurlijk klinkt het geheel geweldig met dat orkest erbij enzo en zijn de nummers dik in orde. Maar Once heeft voor mij toch net dat beetje meer.
Once is dan weer het enige Nightwish album wat ik niet ken. Dat zal ik dan toch maar eens doen om te zien of je gelijk hebt.:wink:
Enkel de single Nemo ken ik daarvan en die trok mij niet bijster, moet ik zeggen. Amaranth, het commerciële uithangbord van Dark Passion Play daarentegen deed mij direct veel meer.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 10, 2007 9:34 pm

Edwynn schreef:[..]


Once is dan weer het enige Nightwish album wat ik niet ken. Dat zal ik dan toch maar eens doen om te zien of je gelijk hebt.:wink:
Enkel de single Nemo ken ik daarvan en die trok mij niet bijster, moet ik zeggen. Amaranth, het commerciële uithangbord van Dark Passion Play daarentegen deed mij direct veel meer.
Ik vind Nemo juist wat beter dan Amaranth; mooie melodie en solo. Dus tja, ik zou maar niet op mijn mening afgaan dit keer ;)

Een nr. 5 positie voor Dark Passion Play trouwens, in de album top 100.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » wo okt 10, 2007 9:46 pm

Voor mij persoonlijk is het de beste sinds oceanborn. Ik heb de plaat een week in huis, meer dan 50 keer gehoord, en nóg ben ik hem niet zat.

Beter nog, na The Gothic Embrace van Draconian staat The Poet And The Pendulum bovenaan in de top van mijn favoriete nummers aller tijden. Dit nummer, en de hele cd heeft alles wat je van nightwish kan verwachten. Briljant!

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » wo okt 10, 2007 10:07 pm

Rene schreef:[..]
Toch vind ik het soortgelijke Ghost Love Score van Once stukken beter en mooier. Dat gevoel heb ik over de hele cd... een mindere herhalingsoefeining van Once. Natuurlijk klinkt het geheel geweldig met dat orkest erbij enzo en zijn de nummers dik in orde. Maar Once heeft voor mij toch net dat beetje meer.
Dat vind ik nou ook!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » do okt 11, 2007 11:26 am

Zojuist op Youtube naar opnames zitten kijken/luisteren van hun show in Israel. Waar Anette de boel grondig wist te verneuken tijdens hun try-outs als onder andere Sushi Patrol, geeft ze nu een eigen draai an de nummers. En ik mis Tarja geen seconde...
Ze zingt zuiver, haar stem klinkt krachtig en boven al, de oude nummers klinken geweldig zo!

Haar schoolmeisjes pasjes en bewegingen heeft ze ook achterwege gelaten en staat nu al zelfzekerder op het podium...

Jaja, dit gaat nog ver komen zo...

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do okt 11, 2007 11:40 am

Ik heb She Is My Sin van die show bekeken en ik deel de mening. Ze zingt het inderdaad heel goed. Maar dat ze een eigen draai eraan zou geven, stond natuurlijk vast. Ikzelf vind dat ze het in de clips qua danspasjes en spontaniteit ook erg leuk doet. Dat mag wel iets meer naar voren komen live, maar dat zal een kwestie van gewenning worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do okt 11, 2007 12:07 pm

Blutengel schreef:Zojuist op Youtube naar opnames zitten kijken/luisteren van hun show in Israel. Waar Anette de boel grondig wist te verneuken tijdens hun try-outs als onder andere Sushi Patrol, geeft ze nu een eigen draai an de nummers. En ik mis Tarja geen seconde...
Ze zingt zuiver, haar stem klinkt krachtig en boven al, de oude nummers klinken geweldig zo!

Haar schoolmeisjes pasjes en bewegingen heeft ze ook achterwege gelaten en staat nu al zelfzekerder op het podium...

Jaja, dit gaat nog ver komen zo...

hm, ik ben benieuwd. Ik vind haar op cd best goed, alleen kunnen de nummers me tot dusver niet echt lang boeien, en gaat m'n vinger snel naar de skip-knop. Maar ik zal 'm nog 's wat kansen geven, anders is het weer zo zonde van die 16 euro.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do okt 11, 2007 12:15 pm

Ik gisteravond lekker de instrumentale versie opgezet. Met een goed boek erbij dient het uitstekend als achtergrondmuziek. Ikzelf vind het dus een prima bonus. Karaoke-versie's van nummers vind ik altijd wel interessant.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do okt 11, 2007 5:01 pm

Blutengel schreef:Zojuist op Youtube naar opnames zitten kijken/luisteren van hun show in Israel. Waar Anette de boel grondig wist te verneuken tijdens hun try-outs als onder andere Sushi Patrol, geeft ze nu een eigen draai an de nummers. En ik mis Tarja geen seconde...
Ze zingt zuiver, haar stem klinkt krachtig en boven al, de oude nummers klinken geweldig zo!

Haar schoolmeisjes pasjes en bewegingen heeft ze ook achterwege gelaten en staat nu al zelfzekerder op het podium...

Jaja, dit gaat nog ver komen zo...
Hmm, ondanks ik erg te spreken ben over het nieuwe album vind ik het on stage vocaal niet zo best eigenlijk. Ze zit er zo nu en dan flink naast in de zin dat het allemaal niet even zuiver is. Ook nummers als Amaranth zingt ze zeker op het eind erg geknepen. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr okt 19, 2007 12:54 pm

Ik moet zeggen dat ik de laatste Nightwish cd onverwacht goed vind, of beter gezegd ik vind Nightwish in zijn algemeenheid een stuk beter dan ik verwacht had. Ik had al wel eens eerder wat gehoord van Oceanborn maar kan mij niet herinneren dat ik daar erg van onder de indruk was. Nu ik de laatste cd gedownload heb en dus erg goed vind (the poet and the pedulum, wat een nummer zeg! en wat een manier om een album mee te openen) heb ik ook oceanborn weer neergeladen en ook die cd vind ik erg sterk. Wat mij erg bevalt aan Dark Passion Play is de kracht en energie die van de nummers uitgaat. Mede door het geweldige stemgeluid van Annette, wat mij met name in de uithalen wel wat doet denken aan Anneke van Giersbergen van de Gathering. En ik vind haar vind één van de beste zangeressen van de laatste tijd.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » vr okt 19, 2007 6:34 pm

NIGHTWISH: Free Worldwide Live Webcast From Vintage Vinyl Tonight; Details Revealed

Finnish/Swedish symphonic metallers NIGHTWISH will perform live on Friday, October 19 at New Jersey's legendary independent record store Vintage Vinyl (51 Lafayette Road-Fords, NJ) at 6:00 p.m. (EST). The event is being produced by YeboTV.com and will be offered to fans as a free webcast stream worldwide.

Vintage Vinyl are making available to fans autographed copies of the band's debut Roadrunner Records CD "Dark Passion Play" who are not able to attend the in store performance. Visit www.vvinyl.com for ordering information.

Speaking to YeboTV from New York's Nokia Theatre on Times Square last night, Nightwish's bassist/vocalist Marco Hietala had this to say about the Vintage Vinyl event: "We will be doing a 30 minute full electric set of songs from the new album. We are very much looking forward to the performance and meeting our fans. I really did not have any idea just how big this event has turned out to be until now. I had better not tell the rest of the band the whole world will be watching or they may get nervous (haha)"

NIGHTWISH are currently in the midst of a headlining U.S. tour. Fan response to new lead vocalist Anette Olzon has been positive. Hietala adds, "Tuomas (Holopainen) is feeling a bit under the weather right now but he is getting checked out and we hope to have him back to full health soon. The tour has been going very well so far."

In addition to being streamed live on the YeboTV and Vintage Vinyl sites, NIGHTWISH's performance can also be viewed and heard on these official host sites:

www.metaltoinfinity.tk
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 19, 2007 9:54 pm

Dank voor de tip
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Morrigun
Berichten: 11
Lid geworden op: za okt 20, 2007 6:28 pm

Bericht door Morrigun » za okt 20, 2007 9:05 pm

Ik vind het beiden wel goed. Met Tarja en met Anette. Ik draai het nieuwe album in ieder geval erg vaak. Ik vind het ook niet met elkaar te vergelijken, het zijn 2 verschillende stijlen. Ik ben erg nieuwschierig naar 21 maart!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 18, 2007 5:38 pm

ik lees nergens wat over de solo cd van tarja, heeft niemand de cd geluisterd? hoe is het?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo nov 18, 2007 6:46 pm

ik heb wat live opnamen gehoord en gezien en ik denk dat je Annette alleen met de nieuwe nummers moet horen.
Ik vind het geen gehoor als zij inzet met "i wish i had an angel..." maar inderdaad, er zullen er zijn die dat níet vinden....
Haar podiumperformance valt me positief mee....

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo nov 18, 2007 7:42 pm

Kriestof schreef:ik lees nergens wat over de solo cd van tarja, heeft niemand de cd geluisterd? hoe is het?
De nummers en fragmenten die ik heb gehoorlijk waren lachwekkend slecht. Het is echt een flop, muzikaal gezien.

Die happy
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:08 pm

Bericht door Die happy » zo nov 18, 2007 8:20 pm

In de aardschok kreeg de cd van Tarja dacht ik 89 punten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 18, 2007 9:10 pm

vriendjespolitiek, interview, advertenties, zakenmannetjes.

Allemaal brave praat en de review is niet serieus te nemen.
Betrap de Aardschok de laatste tijd wel meer op vriendjespolitiek en rare benadering.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 18, 2007 9:22 pm

Ik heb een paar nummers van Tarja's cd beluisterd daarstraks en om het echt slecht te noemen gaat me wat ver. Ik had echter wel het idee dat het met metal erg weinig te maken heeft en dat de bewering die in Aardschok stond dat Tarja solo "zeker niet soft is" inderdaad gelul is. En dat het vernieuwde Nightwish absoluut de sterkere cd heeft uitgebracht en "de wedstrijd" gewonnen heeft.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 18, 2007 9:38 pm

Na die wanstaltige kerst cd had ik er al geen vertrouwen meer in eigenlijk.
Ik zal deze vast wel eens beluisteren, maar ik ben nu al bang dat ik het niets ga vinden. Voor mij was Tarja altijd de irritante factor binnen Nightwish en tevens diegene die mij er van weerhield om de cd's aan te schaffen.

Jammer maar helaas.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma nov 19, 2007 11:34 am

Jeroen schreef:Na die wanstaltige kerst cd had ik er al geen vertrouwen meer in eigenlijk.
Ik zal deze vast wel eens beluisteren, maar ik ben nu al bang dat ik het niets ga vinden. Voor mij was Tarja altijd de irritante factor binnen Nightwish en tevens diegene die mij er van weerhield om de cd's aan te schaffen.

Jammer maar helaas.
Ik snap uberhaubt niet waarom je in dat stukje broddelwerk nog moeite wil steken. Wedden dat alle rockinvloeden het volgende album verdwenen zijn?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
MrBadguy
Berichten: 72
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 6:13 pm
Locatie: Hardinxveld
Contacteer:

Bericht door MrBadguy » di nov 20, 2007 3:46 am

Had toch leuk geweest als Tarja met een brute death-metal plaat op de proppen was gekomen :)
It's self-perpetuating a parahumanoidarianised
http://www.metal-experience.com

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 11, 2008 12:53 pm

Jullie gebeden zijn verhoord. Nightwish zal op donderdag 20 maart, een dag voor het concert in de Heineken Music Hall, een signeersessie geven in het Hard Rock Café te Amsterdam, tussen 18.00 en 19.00 uur. Er zal een entree worden geheven voor het goede doel. De opbrengst daarvan gaat naar de Make A Wish Foundation.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di mar 11, 2008 12:58 pm

Jeroen schreef:vriendjespolitiek, interview, advertenties, zakenmannetjes.

Allemaal brave praat en de review is niet serieus te nemen.
Betrap de Aardschok de laatste tijd wel meer op vriendjespolitiek en rare benadering.
Bweuh ja, dat het debuut van Non-Divine cd van de maand werd daar. Een regelrechte schande. Wat een zoutloze band is dat. Lees het blad verder wel met gezonde interesse, met name Robbie Wonings stukken weten me erg te boeien.

Ik had liever gezien dat Nightwish een zanger had aangekomen, wat dat betreft sluit ik me aan bij Jeroen. Tarja heeft mij ervan weerhouden om een plaat van NW aan te schaffen. De 'nieuwe' heb ik nog niet gehoord.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo mar 12, 2008 1:42 am

Bastiaan schreef:[..]

Ik had liever gezien dat Nightwish een zanger had aangekomen, wat dat betreft sluit ik me aan bij Jeroen. Tarja heeft mij ervan weerhouden om een plaat van NW aan te schaffen. De 'nieuwe' heb ik nog niet gehoord.
Bwah neen, ik krijg nu al de kriebels als Marco begint te kwelen :lol:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » wo mar 12, 2008 4:36 am

Tarja krijgt hier in de VS zwaar veel reclame op tv enzo, Nightwish kreeg dat nooit, jammer. Ik mis Tarja bij Nightwish, maar de nieuwe zangeres is wel goed. Nightwish weet mij al een hele tijd niet meer te boeien, ze maken nooit een 2e Oceanborn maar daar kan ik me bij neerleggen.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » wo mar 12, 2008 11:35 am

Ik hoorde pasgeleden een bootleg met de nieuwe zangeres. Wat een drama zeg, ze mistte kracht om zelfs haar "eigen" nummers overtuigend te vertolken, laat staan de nummer met Tarja. Er zat ook bijna geen variatie in Annette's stem. Op cd is haar stem nog te waarderen, maar live.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo mar 12, 2008 1:06 pm

RadiumAngel schreef:Ik hoorde pasgeleden een bootleg met de nieuwe zangeres. Wat een drama zeg, ze mistte kracht om zelfs haar "eigen" nummers overtuigend te vertolken, laat staan de nummer met Tarja. Er zat ook bijna geen variatie in Annette's stem. Op cd is haar stem nog te waarderen, maar live.....
Die discussie is hier een half jaar geleden al uitgebreid gevoerd en ik kan je verklappen dat de meningen nogal verschilde. Ikzelf heb Annette de voordeel van de twijfel gegeven zeker ook omdat 'Dark Passion Play' en fantastisch album is. Naar mijn mening het beste album sinds Oceanborn zelfs! Live presteert Annette niet echt gewelding maar dit basseer ik op beelden die ik net na het verschijnen van DPP heb gezien. Ik ben benieuwd hoe het nu klinkt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » wo mar 12, 2008 2:13 pm

Ik vind Dark Passion Play een erg goed album. De zang op het album is zeker in orde, maar tilt naar mening de nummers niet naar een hoger niveau. (Wat Tarja dus wel deed.) De bootleg die ik hoorde is van november en ze komt gewoon qua kracht, bereik en afwisseling echt te kort. Eigenlijk is ze een groot deel meer aan het blerren dan echt aan het zingen. Dus of ze had een complete offday of ze hebben haar echte (matige) vocale prestaties op het album weten te verbloemen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 12, 2008 8:35 pm

Ik vind Tarja nog altijd niets. Ik irriteer me mateloos aan dat gegalp. Kwestie van smaak.

DOe mij maar Olson. Met beleid, aards en heerlijk golvend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » wo mar 12, 2008 9:50 pm

Jeroen schreef:
DOe mij maar Olson. Met beleid, aards en heerlijk golvend.
Dan heb je haar nog nooit live gehoord. :P
Afbeelding

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo mar 12, 2008 9:59 pm

Jij hebt haar alleen op een bootleg gehoord en hebt je mening al klaar. :?

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo mar 12, 2008 10:07 pm

Als ik filmpjes zie met Olson en vergelijk met die van aan het begin van de tournee en waar ze nu zijn, kan ik niet echt zeggen dat er verbetering in komt. Ik hoop maar dat ze ooit live net zo uit de verf komt als op cd, anders zie ik haar toekomst bij Nightwish somber in.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » do mar 13, 2008 1:36 pm

Gilbert schreef:Jij hebt haar alleen op een bootleg gehoord en hebt je mening al klaar. :?
Het is een bootleg van een goede kwaliteit. Tevens heb ik haar op meerdere youtube filmpjes gehoord en daar werd ik niet vrolijk van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo mar 16, 2008 5:20 am

Bah, dit is net zoals toen Blaze Bruce songs moest gaan zingen...
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 08, 2009 11:54 am

Nightwish brengt op 6 maart een nieuwe mini-cd met dvd uit, getiteld Made In Hong Kong (And In Various Other Places). Op de cd staan live opnames van over de hele wereld, opgenomen op de tour voor het album Dark Passion Play. De bijbehorende dvd bevat een documentaire van drie kwartier, over diezelfde tournee. Wil je deze Finnen (met hun Zweedse zangeres) binnenkort nog eens zelf live zien, dan moet je op 15 maart naar de Rotterdamse Ahoy.


Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do jan 08, 2009 3:48 pm

Hm, niet echt interesse meer in nieuwe werk van de band... zal de boel even checken, maar een aanschaf wordt het waarschijnlijk niet meer. Ik kan gewoon helemaal niks met de nieuwe stem, en zij niets met de oude nummers.

Helaas, helaas.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mar 13, 2009 11:15 pm

De documentaire van Made In Hong kong is tijdelijk in zijn geheel te zien op de myspace van de band:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=53860946
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mar 14, 2009 3:54 am

Ik hoorde dat aanstaande zondag een concert komt in Ahoy. Ben benieuwd hoe ze het gaan maken.

Plaats reactie