Nightwish

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » za mar 14, 2009 10:16 am

Door de "nieuwe" zangeres ben ik ook wel een beetje uitgekeken op de band. Al moet ik ook toegeven dat Nightwish muzikaal ook wel voorspeelbaar is geworden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za mar 14, 2009 11:17 am

ik had vooraf al een aantal bootlegopnamen gezien, maar...ze zingt gewoon váls ! Zal best opgepoetst zijn maar ik ga me er niet aan wagen. Mij lijkt dat Nightwish met deze zangeres een vocale fout heeft begaan.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » za mar 14, 2009 3:12 pm

Ik zit nu te twijfelen of ik zal gaan of niet. Op Marktplaats staan een boel kaartjes voor weinig geld en met een boekenweekgeschenk kan je gratis reizen morgen, maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen. Heb gelezen dat ze nu onder andere nummers als Romanticide en Ghost Love Score live spelen en ik denk dat vooral dit laatste een grote fout zal zijn..

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za mar 14, 2009 3:42 pm

als je fan was van Nightwish met Tarja zal Nightwish met Anette je tegenvallen ben ik bang...

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » za mar 14, 2009 4:23 pm

De 'nieuwe' nummers zingt ze nog best oké, maar ik vrees voor de 'oude' nummers. Het wordt 'm morgen toch maar niet, heb nog genoeg andere dingen te doen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za mar 14, 2009 5:11 pm

Sorcha schreef:Op Marktplaats staan een boel kaartjes voor weinig geld

Haha, dat was een paar jaar geleden wel anders zeg.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 11:08 am

Ahoy loopt niet warm voor Fins Nightwish
Door ANTON SLOTBOOM

Vlammenwerpers, confettikanonnen en een curieus scheepsdecor werden meegebracht naar Ahoy.
De Finse metalband Nightwish pakte zondagavond eens lekker uit, maar kreeg er de kolossale sporthal toch niet mee vol. De tweede ring bleef dicht, en ook de eerste ring vertoonde veel lege plekken.

De wél aanwezige fans raakten ondanks al het spetterende vuurwerk niet in extase. Dat had Nightwish, topper in het symphonische metalgenre, vooral aan zichzelf te wijten. In de niets ontziende bombast van gitaarriffs en koortjes gingen de uithalen van frontvrouw Annette Ozon te vaak verloren.

De zangeres heeft sowieso een niet te benijden positie: haar voorgangster, zangeres Tarja Turunen, werd door de band per brief ontslagen. Het nieuwe boegbeeld stond in Rotterdam ongemakkelijk bewegend op de bühne. Tussen de stortvloed aan daverende decibellen door had ze bovendien maar weinig aan haar fans te melden.

Toch ging Nightwish niet helemaal kopje onder. Veel liedjes leken uiteindelijk op elkaar, maar op z'n best is een nummer van Nightwish sprookjesachtig, grimmig, zeer melodieus en behoorlijk hard tegelijk. Toch is wat van ver komt niet altijd beter. De Nederlandse evenknie van de Finnen, Within Temptation, doet absoluut niet voor Nightwish onder. POPMUZIEK

HHHII

Nightwish. Gezien: 15 maart, Ahoy Rotterdam.
Uit het AD
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di mar 17, 2009 11:25 am

Hmm, het geluid in de Ahoy vond ik sowieso niet om over naar huis te schrijven die keren dat ik er was. Wat een galmbak.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 17, 2009 11:28 am

Ik verbaas me er toch over dat het niet uitverkocht is. Een paar jaar geleden was het een vreselijk grote band, maar als ik de verhalen hoor, kunnen ze beter in de 013 spelen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di mar 17, 2009 11:48 am

Ik denk dat mensen nu eindelijk doorhebben dat de "nieuwe" zangeres live maar matig is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di mar 17, 2009 11:50 am

Ik vind het dapper dat Anette probeert zichzelf te zijn bij Nightwish. Maar wat mij betreft was Nightwish al geen Nightwish meer toen Tarja eruit gekickt werd. Ik zat net even op Youtube te kijken naar het optreden in Ahoy en ik vind het een beetje sneu om er naar te kijken. Niet gek dat het bij lange na niet uitverkocht was.
"What is it with you and banging monsters"

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 17, 2009 1:08 pm

Dit is hun meest succesvolle tournee tot nu toe en Dark Passion Play de meest succesvolle release. Dus aan Anette ligt het niet. Het lijkt mij dat Nightwish in Ahoy een beetje ongunstig is gepland. Er zijn al zoveel optredens in maart en Nightwish is sinds de nieuwe cd al vaker in Nederland geweest. Ik denk dat dit optreden in Ahoy daarom een beetje teveel van het goede is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 1:09 pm

innuendo schreef:Ik verbaas me er toch over dat het niet uitverkocht is. Een paar jaar geleden was het een vreselijk grote band, maar als ik de verhalen hoor, kunnen ze beter in de 013 spelen.
Met Tarja en voorprogramma's als After Forever en Imperia hebben ze iig nog wel de Heineken Music Hall uitverkocht. Hoeveel man past daar in, 6000? Ahoy is met een maximum capaciteit van 12.000(?) toen misschien ook te hoog gegrepen geweest.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 17, 2009 1:11 pm

Ah, dat er twee keer zoveel mensen in de Ahoy passen, wist ik niet. Ik was er overigens wel bij in de HHM destijds. Toen was het goed druk in ieder geval.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 1:15 pm

Ik ben ook niet helemaal zeker, voor hetzelfde geld is het 8000 HMH en 10.000 Ahoy, dan zou het al minder uitmaken :mrgreen:

Nou ja, toen ik ze zag met Sonata Arctica in Paradiso hadden ze voor mij afgedaan. Een set van 70 minuten, zonder nummers van de eerste twee albums (ik hoopte op een duet met Tony Kakko in de vorm van Beauty And The Beast)en vervolgens een kwartier lang crew voorstellen deed de deur dicht.

Maar goed, Sonata speelde alles omver, Tony haalde alle uithalen, de setlist was goed en de band was veel enthousiaster bezig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di mar 17, 2009 1:32 pm

Ekibyougami schreef:Hmm, het geluid in de Ahoy vond ik sowieso niet om over naar huis te schrijven die keren dat ik er was. Wat een galmbak.
Bij de optredens die ik er gezien heb (2x Night of the Proms, 1x Rammstein, 1x Within Temptation + orkest) was het goed te doen! De galm die je beschrijft heb ik niet gehoord, en het zaalgeluid was erg OK. Bij Rammstein scheelt het ongetwijfeld wel dat ik maar 6 meter van het podium stond.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 17, 2009 2:10 pm

Lennert schreef:Ik ben ook niet helemaal zeker, voor hetzelfde geld is het 8000 HMH en 10.000 Ahoy, dan zou het al minder uitmaken
De HMH heeft een capaciteit van 5.500 en in de grootste zaal van Ahoy kunnen 10.500 man, dus bijna twee keer zoveel. Daarbij had Nightwish, zoals Rene terecht opmerkt, na de release van het laatste album al in Nederland gespeeld. Volgens mij ging het toen om een uitverkocht concert in de HMH. Dus dat ze Ahoy nu niet uitverkopen, betekent inderdaad niet dat de populariteit van de band ineens gekelderd is, aangezien de Ahoy een stuk groter is en niet alle fans twee keer dezelfde show willen zien. Wel heeft Mojo de verwachte kaartverkoop waarschijnlijk wat overschat, gezien hun beslissing om de formatie in Ahoy te zetten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 2:14 pm

Ah dank je, dan zat ik er qua cijfers iets naast, maar klopte het idee dat ze qua populariteit niet per se achteruit gegaan zijn. Vraag is wat er in Nederland een geschikte tussenmaat is bij de Ahoy en de Heineken Music Hall, weet iemand dat?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 17, 2009 2:22 pm

zit er wel iets tussen? Denk het niet eigenlijk.
Of misschien zo'n vleeshal als de Ijsselhal in Zwolle?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 17, 2009 2:32 pm

Took schreef:zit er wel iets tussen? Denk het niet eigenlijk.
Of misschien zo'n vleeshal als de Ijsselhal in Zwolle?
Ik heb het even nagezocht, en in de Ijsselhal kunnen blijkbaar 5.000 mensen, dus net wat minder dan in de HMH. Wat de Brabanthal betreft is het me niet helemaal duidelijk, want die geven een capaciteit van 10.000 voor "theater" en 14.500 voor een "feest". Ik weet niet of een concert in de categorie "theater" of onder "feest" valt. Hoe dan ook heeft die hal bij concerten ofwel bijna dezelfde of een beduidend grotere capaciteit dan Ahoy. Iets wat echt tussen HMH en Ahoy inzit is er daarom momenteel volgens mij niet. Daarbij is het de bedoeling dat Ahoy nog wordt uitgebreid en dat de nieuwe zaal die in Amsterdam moet komen een capaciteit van 15.000 krijgt, dus dan wordt het gat nog groter.
Laatst gewijzigd door Gilbert op di mar 17, 2009 2:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 2:32 pm

IJsselhallen zijn ook de enige die ik me kan voorstellen ja, maar Zwolle is voor een lui Nederlands publiek misschien ook niet de beste optie om een concert te geven als het publiek 's avonds nog bijtijds naar bed moet :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di mar 17, 2009 4:43 pm

Anyone, Anywhere schreef:[..]


Bij de optredens die ik er gezien heb (2x Night of the Proms, 1x Rammstein, 1x Within Temptation + orkest) was het goed te doen! De galm die je beschrijft heb ik niet gehoord, en het zaalgeluid was erg OK. Bij Rammstein scheelt het ongetwijfeld wel dat ik maar 6 meter van het podium stond.
Daar zou het ook aan kunnen liggen ja, ik stond nou niet bepaald gunstig daar. En tijdens Tool was het zo ontiegelijk druk en benauwd dat het gewoon niet grappig meer was. Twee vrienden zijn toen ook out gegaan vanwege de hitte. Maar toen hoorde ik idd van iemand anders die op de tribune had gezeten dat het geluid daar wel goed te doen was.

Over Nightwish: Ik vind beide dames ok om aan te horen op de plaat, hoewel Tarja wel mijn voorkeur heeft. Live weet ik het niet, want heb de band nog nooit live gezien.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Elessar » vr okt 15, 2010 10:14 pm

Onlangs ben ik deze band gaan verkennen. Een hoop leuke nummers, maar ook een aantal werkelijk geniale stukken (End of All Hope, Wishmaster). Het bevalt me goed tot nu toe. En ik kan er ook goed inkomen dat deze band zo populair is bij vooral de jonge metalfans. Het luistert tijdens een eerste luisterbeurt al erg makkelijk weg. En daarnaast weet een groot aantal nummers ondanks de bombastiek een bepaalde mystiek te behouden.

Tarja was enkele dagen geleden in het 013 solo ook zeker niet slecht. Al stond ze wel erg onzeker op het podium. Het moet toch wel een flinke klap zijn wanneer je van uitverkochte zalen uiteindelijk terecht komt in een 013 waarvan de 1e ring was afgesloten wegens een teleurstellende kaartenverkoop.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nightwish

Bericht door hellish star » za okt 16, 2010 1:20 pm

Nightwish is niks zonder Tarja, Tarja is niks zonder Nightwish
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Nightwish

Bericht door EricMaiden » za okt 16, 2010 5:52 pm

hellish star schreef:Nightwish is niks zonder Tarja, Tarja is niks zonder Nightwish
+398

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nightwish

Bericht door RadiumAngel » zo okt 17, 2010 10:43 am

Toch luister ik liever naar Tarja solo dan naar Nightwish met Anette.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Nightwish

Bericht door Anyone, Anywhere » ma okt 18, 2010 12:57 pm

Live wel, maar op plaat komt Annette aardig weg en d'r stem past naar mijn mening goed in het bandgeluid. Ik heb d'r nog geen 'Tarja-nummers' horen zingen, ik kan me daar ook totaal geen beeld bij vormen. Lijkt me heel vreemd klinken!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door King of Beer » vr okt 22, 2010 1:41 pm

Anette doet het bij de laatste cd nog wel aardig maar live is het telkens teleurstellend.
De laatste solo cd van Tarja vind ik tegenvallen waar de eerste nog wel gaaf is.
Dus inderdaad:
hellish star schreef:Nightwish is niks zonder Tarja, Tarja is niks zonder Nightwish
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Dufniall » vr sep 09, 2011 10:58 pm

Ah Nightwish, een van de eerste bands waarmee ik mijn metalcarrière begon. :)

Imaginaerum is ondertussen aangekondigd, met artwork, tracklist, eerste single en de hele reut (http://www.metalfan.nl/article.php?sid=10694). Ben wel benieuwd wat dit gaat worden, het hele concept ziet er wel tof uit, even afwachten hoe dit gaat uitpakken. Bij Within Temptation bijvoorbeeld heb ik niks gedaan met die comics en korte films enzo, en de plaat zelf heb ik een paar keer geluisterd maar meer ook niet. Dus even kijken of dat bij Imaginaerum ook is en dat ik hem, net als Dark Passion Play, na een paar keer luisteren wel gehoord heb. Maar het belooft wel wat iig.

Wat me trouwens wel opviel is dat de hoes me sterk doet denken aan Deconstruction van DTP:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Took » vr okt 21, 2011 10:02 pm

ik heb vanmiddag Imaginaerum mogen beluisteren, en dat is wel een verdomd gave plaat zeg. Muzikaal valt alles op z'n plek, en de stem van Annette past nu ook veel beter. Bij de vorige vond ik haar stemkleur wat te hard, maar nu is duidelijk dat ze een stuk meer ervaring erbij heeft.

Er staat zelfs een beetje een jazzy/bluesy nummertje op, wat echt mooi is, maar m'n favo nummer (na 1x het album helemaal gehoord te hebben, en dit nummer daarna nog stiekem 2x) is momenteel toch wel Scaretale. Daar doen ze erg leuke dingen in, zowel muzikaal als vocaal.

en daarna nog een half uurtje met Marco over het album gepraat:

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Dufniall » wo nov 09, 2011 8:26 am

De nieuwe single was al een paar dagen gelekt, maar nu staat ook de officiële versie met clip online:


Gebruikersavatar
janpieter
Berichten: 22
Lid geworden op: di okt 25, 2011 4:23 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door janpieter » wo nov 09, 2011 10:54 am

Gebruikt de regisseur van het clipje LSD...? Vind het wel ontzettend goede muziek!

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nightwish

Bericht door RadiumAngel » wo nov 09, 2011 12:24 pm

Na al die jaren komt Nightwish met dit nummer, een nummer dat muzikaal 100 procent op de twee albums ervoor lijkt, maar dan met tiener vocalen. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Nightwish

Bericht door Cjmormon » wo nov 09, 2011 1:58 pm

Nou.... zo heel slecht vind ik dit nummer nog niet klinken. Als dit een voorbode is voor het nieuwe album kan hij me nog wel eens gaan verassen

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Jeroen » wo nov 09, 2011 2:16 pm

Prima nummer, prima zang. Laat maar komen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Took » di nov 29, 2011 8:35 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Elessar » do dec 01, 2011 11:27 am

Jullie zijn wel dikke maatjes he ;)

Gaaf allemaal.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Took » do dec 01, 2011 12:15 pm

nee, hij wou me hier slaan. Dus heb ik hem geschoten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: Nightwish

Bericht door Bakema NL » do dec 01, 2011 2:33 pm

Ik lees bijzonder lovende dingen over deze nieuwe plaat...........keek er zelf niet echt naar uit, zit meer in het Tarja kamp zeg maar, die vond ik de band boven alles uit tillen. Maar goed, de dingen die ik over dit nieuwe album lees zijn dus zo goed dat ik dus echt wel even moet gaan luisteren. Zou wel heel mooi zijn als ze iedereen de mond snoeren met de nieuwe plaat. Ik ben benieuwd.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Nightwish

Bericht door Old Mhb » do dec 01, 2011 3:54 pm

'k Weet niet. Ik vind hem soms klinken als Abba met een paar gitaartjes. De vorige was beter mijn inziens. Ik vind dit album te poppy. Bovendien vraag ik me af wat het nut er van is om bij de speciale editie hetzelfde album te geven zonder vocalist(e).
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nightwish

Bericht door RadiumAngel » do dec 01, 2011 4:41 pm

Omdat ze afschuwelijk zingt.
Afbeelding

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Nightwish

Bericht door Rene » za dec 03, 2011 2:53 pm

Ik heb gisteren het album één keer beluisterd, en tering, dat was genieten!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Dufniall » di dec 06, 2011 11:55 am

Ik vind het ook een prima plaat geworden. Hier en daar wordt de plank wel een klein beetje misgeslagen (Arabesque bijvoorbeeld), maar nummers als Storytime, Scaretale, I Want My Tears Back en Turn Loose The Mermaids gaan er goed in hier. Het heeft misschien niet meer het heerlijke bombastische zoals het met Tarja was, maar het is allemaal wat catchier geworden en dat vind ik persoonlijk ook niet verkeerd. Sowieso was ik wel een beetje uitgekeken op de symfonische metal omdat ik er een beetje overheen gegroeid ben, maar ook omdat elke band probeerde Nightwish na te doen met een operazangeres. Maar dit is toch wel weer een frisse insteek in het genre. Geen top 10 materiaal, maar wel een erg luisterbare plaat, zeker als je bedenkt dat het Tarja-tijdperk toch over is en dit de nieuwe insteek is.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nightwish

Bericht door Iron Maiden » do dec 08, 2011 9:31 am

Het is zeker geen slecht album. Scaretale vind ik een erg gaaf nummer, net als Ghost River.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Satyr » vr dec 30, 2011 10:24 pm

Hmm, ik had absoluut niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar die nieuwe cd valt me heel erg mee.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door King of Beer » wo jan 04, 2012 4:11 am

Na een aantal luisterbeuren de afgelopen maand is de nieuwe plaat behoorlijk gegroeid en wordt de cd steeds beter.
Favoriete nummers voor mij zijn Taikatalvi, Song Of Myself, en Slow, Love Slow.
Maar ook nummers als Scaretale, Turn Loose The Mermaids, The Crow, The Owl And The Dove, Rest Calm en Storytime zijn verdomd lekkere nummers.
Deze cd gaat nog wel vele rondjes draaien.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Satyr » wo jan 04, 2012 10:45 am

Ja, dat jazzy Slow, Love, Slow bevalt mij ook erg goed.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Lennert » wo jan 04, 2012 12:21 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nightwish

Bericht door innuendo » wo jan 04, 2012 12:30 pm

Nou Lennert, je had het over moeten laten aan een reviewer met verstand. :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Lennert » wo jan 04, 2012 12:34 pm

Ja, groot gelijk, ik heb al die vorige albums voor niets geluisterd/gekocht :mrgreen: Op Lords Of Metal krijgt hij tenminste nog een 94/100, GA DAN LEKKER DAAR LEZEN!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie