Nightwish

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Lennert » wo sep 07, 2016 11:24 am

Nou, Endless Forms Most Beautiful voor €5,90 aangeschaft in Duitsland bij de Mediamarkt (in de 2cd variant nota bene, al zal ik de instrumentale versie niet snel aanzetten). In de tussentijd nu ik het afgelopen jaar weer wat meer Nightwish heb geluisterd en ik al iets meer gewend was aan de gedachte dat Floor hier niet op haar maximum kunnen zou zetten, valt het me alsnog best mee. Shudder Before The Beautiful, Wak Fantasy, Yours Is An Empty Hope, Our Decades in The Sun (kippenvel opwekkende ballad!), My Walden en The Greatest Show On Earth zijn gewoon erg goeie tracks. Ik blijf Elan een matige single vinden en kan bij Endless Forms Most Beautiful niet anders dan aan die verschrikkelijke clip denken, maar uiteindelijk vind ik het album wel een stuk consistenter dan Imaginaerium. Plus het gesproken stuk van Dawkins is prachtig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Nightwish

Bericht door Amibor » zo sep 26, 2021 12:24 pm

Ook maar weer eens aan de Nightwish, gek genoeg een band die door veel boze metalmeneren toch vooral wordt gezien als 'meisjesmetal'. Volkomen kortzichtig en onterecht uiteraard, want ze kunnen behoorlijk duister en venijnig uit de hoek komen, zeker op de oudere albums. En wie zegt dat deze liefhebber van bloedstollende zwartgalligheid niet ook af en toe als een hopeloos romantische haarbal weg mag dromen bij een portie prachtig filmische epiek? De komst van Floor heeft de band wel goeds gedaan, en de live-opnames van de oudere nummers met haar zang zijn dan voor mij ook wel het hoogtepunt van Nigthwish. Die Olzon vond ik vreselijk, naar stemgeluid, maar wellicht heb ik daarom wat sterke composities gemist. De laatste twee albums met Floor zijn mijns inziens toch wel wat oniteressanter qua songwriting, alsof ze muzikaal het talent van Floor net niet bij kunnen benen. Geef mij dus maar gewoon de machtige live-uitvoering van Ghost Love Score met Floor, wat een groots ding is dat toch. Ik hoop dat ze zich ooit nog aan 'The Pharaoh Sails To Orion' waagt, toch wel mijn favoriete nummer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door KoenM » zo sep 26, 2021 1:54 pm

GAY! [/2004]

Ik zet soms nog wel eens Moondance op, oppeppend deuntje!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nightwish

Bericht door Lennert » zo sep 26, 2021 3:50 pm

Amibor schreef: zo sep 26, 2021 12:24 pm Ook maar weer eens aan de Nightwish, gek genoeg een band die door veel boze metalmeneren toch vooral wordt gezien als 'meisjesmetal'. Volkomen kortzichtig en onterecht uiteraard, want ze kunnen behoorlijk duister en venijnig uit de hoek komen, zeker op de oudere albums. En wie zegt dat deze liefhebber van bloedstollende zwartgalligheid niet ook af en toe als een hopeloos romantische haarbal weg mag dromen bij een portie prachtig filmische epiek? De komst van Floor heeft de band wel goeds gedaan, en de live-opnames van de oudere nummers met haar zang zijn dan voor mij ook wel het hoogtepunt van Nigthwish. Die Olzon vond ik vreselijk, naar stemgeluid, maar wellicht heb ik daarom wat sterke composities gemist. De laatste twee albums met Floor zijn mijns inziens toch wel wat oniteressanter qua songwriting, alsof ze muzikaal het talent van Floor net niet bij kunnen benen. Geef mij dus maar gewoon de machtige live-uitvoering van Ghost Love Score met Floor, wat een groots ding is dat toch. Ik hoop dat ze zich ooit nog aan 'The Pharaoh Sails To Orion' waagt, toch wel mijn favoriete nummer.
Wat je zegt. Endless Forms Most Beautiful is in de tussentijd goed gegroeid vooral door het magistrale The Greatest Show On Earth en Floor mag op het laatste album veel gevarieerdere zaken met haar stem doen. Die live versie van Ghost Love Score met die uithaal op het einde geven me steevast kippenvel en roept herinneringen op aan een grootmeester als Freddie Mercury. Floor Jansen is met gemak de beste zangeres die de band ooit gehad heeft en op die laatste dvd gaan ze met een lied als Devil & The Deep Dark Ocean echt helemaal los.

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie