Bolt Thrower

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » ma dec 08, 2008 4:00 pm

Natasja schreef:Ja precies. Wie weten denken ze er ooit anders over, laten we het hopen.

Ik moet inderdaad ook toegeven trouwens dat Those Once Loyal wel een èrg goede cd is, misschien wel de beste Bolt Thrower.
Dat IS gewoon de beste Bolt Thrower.

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » ma dec 08, 2008 9:48 pm

Doe mij maar Warmaster.
Maar Those Once Loyal staat ook erg hoog! :)
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 09, 2008 1:53 pm

warmaster staat bij mij ook wel als één van de hoogste

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 09, 2008 1:57 pm

Mercenary en Honour Valour Pride!
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di dec 09, 2008 3:03 pm

Woutjinho schreef:warmaster staat bij mij ook wel als één van de hoogste
Hee, niet eens het debuut :P

Warmaster en Realm Of Chaos zijn mijn favorieten. De meest recente albums zijn zeer goede herhalingsoefeningen.

The 4th Crusade vind ik het minste Bolt Thrower album. Die plaat klinkt zeer tammetjes t.o.v. het overige werk.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo dec 10, 2008 1:35 pm

ja verrek! In Battle There Is No Law heeft wel zeker beste artwork. en ook natuurlijk hele goede plaat hoor

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo okt 11, 2009 10:36 pm

BOLT THROWER PLANT EEN KORTE LENTE TOUR IN 2010 !!!!

HOEZEEE
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » ma okt 12, 2009 11:11 am

relaxed

Gebruikersavatar
nonserviam
Berichten: 97
Lid geworden op: di dec 30, 2008 9:50 pm
Locatie: oudkarspel

Bericht door nonserviam » ma okt 12, 2009 9:23 pm

laat maar komen

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo jan 06, 2010 2:43 pm

Ik ben via Spotify allerlei bands aan het checken die ik eigen veel eerder had moeten leren kennen. Ik heb vandaag al de hele dag Bolt Thrower opstaan, bevalt erg goed!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » vr jan 08, 2010 3:23 pm

Moet hier dringend meer werk van kopen, heb enkel mercenary en those once loyal.
Vooral die laatste rost als een tiet, dat gaat wat geven daar in hof ter lo!

Gebruikersavatar
MorbidVisions
Berichten: 48
Lid geworden op: vr jan 01, 2010 3:28 pm

Bericht door MorbidVisions » za jan 09, 2010 1:04 pm

Een van de beste shows die ik heb mogen zien, in de Patronaat een paar jaar terug. Dit jaar weer op NDF!

Kvind Those Once Loyal qua nummers niet de beste, maar qua productie wel. Ik ga voor HVP, ondanks de zang.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Zagato » wo jul 28, 2010 4:37 pm

Tsjessis, wat een geweldige band is dit toch, keert regelmatig terug op de verschillende media die bij mij muziek voortbrengen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Zombi » do jul 29, 2010 12:19 am

mwah bolt thrower heeft het voor mij niet eerlijk gezegd...net als bij een hail of bullets mis ik gewoon iets...is nogal weird normaal gesproken ga ik altijd wel hard op old school death...

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Bolt Thrower

Bericht door Rubicon » do jul 29, 2010 12:35 am

Bolt Thrower! Geniaal. Ik heb ze alleen in al die jaren nog nooit live gezien, altijd is er wel wat, of spelen weer eens in Enschede... :o Ze staan hoog op mijn verlanglijst. [tank]

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Zombi » do jul 29, 2010 12:37 am

ow. ik heb ze ook nog nooit live gezien hoor. alleen de platen die ik heb gehoord deden me niks, raar, want zoals ik al zei, old school death is echt m'n ding wel...

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bolt Thrower

Bericht door fetuskiller » do jul 29, 2010 10:38 am

Bolt Thrower is al jaren mijn favoriete old school band. Laatste drie (Mercenary, HVP en Those Once Loyal) zijn de beste platen in mijn ogen. Beste show die ik van ze heb gezien was in Metropool, Hengelo. Klein volgepakt zaaltje met laag podium en dan anderhalf uur alle klassiekers, dat was echt geweldig. Toen in Haarlem was het ook goed. Minste wat ik van ze heb gezien was NDF dit jaar, maar zelfs dat was nog een goed optreden.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Zombi » do jul 29, 2010 5:56 pm

beste old school band ever blijft natuurlijk wel nunslaughter he!!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bolt Thrower

Bericht door fetuskiller » do jul 29, 2010 7:52 pm

Pft, die heb ik vorig jaar ofzo live gezien in Harderwijk, samen met Sathanas. Ik heb nog nooit zo gelachen! Wat een bagger was dat zeg! Dat is geen old school... maar gewoon rammelrock man.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Zombi » do jul 29, 2010 8:22 pm

hahaha, ik vind het echt gaaf, hahaha! maar een hoop lui snappen me sowieso niet als ik zeg dat ik nunslaughter wel cool vind en bolt thrower niets aan vind hahaha.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Bolt Thrower

Bericht door Cranial » do jul 29, 2010 9:22 pm

Zombi schreef:hahaha, ik vind het echt gaaf, hahaha! maar een hoop lui snappen me sowieso niet als ik zeg dat ik nunslaughter wel cool vind en bolt thrower niets aan vind hahaha.
inderdaad een beetje nietszeggende opmerking ja, want fetuskiller heeft gelijk, nunslaughter is gewoon rammelrock :wink:
Tullepetoanum Metallius

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door nightwing » vr jul 30, 2010 5:43 pm

fetuskiller schreef:Pft, die heb ik vorig jaar ofzo live gezien in Harderwijk, samen met Sathanas. Ik heb nog nooit zo gelachen! Wat een bagger was dat zeg! Dat is geen old school... maar gewoon rammelrock man.
Nee man dat was juist een best tof optreden van beide bands! Alleen de tent waarin sloeg nergens op...Zo heb ik Sathanas iets van 5 jaar geleden ook een keer in de Docter in Zwolle gezien. Daar zat(ja ze zaten letterlijk op een barkruk voor het podium) 6 man toe te kijken terwijl het een gaaf optreden was en gratis. Maargoed iemand Nunslaughter 7 inch of lp kaufen :P

Om maar eens ontopic te gaan...Ik had 2 cd's van Bolt Thrower maar nauwelijks geluisterd. Vond er een paar toffe nummers opstaan en toen had ik het wel gezien.
www.last.fm/user/robenroll

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » do sep 17, 2015 4:27 pm

Bolt Thrower have issued the following statement;

"With the heaviest of hearts, and still numb from shock, we have to share the very sad news that on Monday 14th September Bolt Thrower lost our powerhouse drummer, Martin ‘Kiddie’ Kearns.

After the first rehearsal for our upcoming tour of Australia, Kiddie suddenly felt unwell which continued throughout the night, and the next day he passed away peacefully in his sleep.

He was a fantastic Dad, husband, son, friend, but to us he was always ‘Kiddie’, the same 17 year old Coventry kid whose drumming style and personality blew us away when he first walked into our rehearsal room 20+ years ago.

Kiddie enriched our lives, and the Bolt Thrower sound. He leaves a massive hole in the lives of everyone who knew him and will be very sorely missed by many.

Karl, Jo, Baz, Gav & the loyal BT crew"
Vreselijk nieuws, dat wel eens het einde van Bolt Thrower zou kunnen betekenen...

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bolt Thrower

Bericht door MadTinus » do sep 17, 2015 4:32 pm

Tragisch.. :(
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » vr sep 25, 2015 10:27 pm

Ik vrees in ieder geval voor het voortbestaan van Bolt Thrower. Those Once Loyal is alweer tien jaar oud en ze traden al zo weinig op... Gelukkig nog wel een aantal keer gezien de afgelopen jaren en elke keer was het raak! [headbang]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Bolt Thrower

Bericht door Metalheank » vr okt 02, 2015 9:49 pm

Triest nieuws. Maar ik verwacht dat deze band uiteindelijk niet kapot te krijgen is.

Ik weet dat ik het onmogelijke vraag, maar is er iemand die dit shirt heeft (S, M of L) en er van wil scheiden?
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » za okt 03, 2015 5:25 pm

Helaas niet en als ik hem had zou ik hem zelf houden. :P
Overigens heb ik wel twee andere mooie Bolt Thrower-shirts waarvan er eentje, een wit exemplaar met Realm OF Chaos-gerelateerd artwork, helaas onherstelbaar bezoedeld is met Tsjechisce rode aarde. :( Maar dat geheel terzijde...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Bolt Thrower

Bericht door Metalheank » di okt 06, 2015 9:52 am

Ah, zonde man :D Met de 'artwork' en 'merchandise' van 'Bolt Thrower' zit het altijd wel snor.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » di okt 06, 2015 11:04 am

Zeker, bovendien kostten shirts de laatste keer dat ik ze zag maar 12 euro! :D

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Bolt Thrower

Bericht door innuendo » di okt 06, 2015 11:07 am

Metalheank schreef:Ah, zonde man :D Met de 'artwork' en 'merchandise' van 'Bolt Thrower' zit het altijd wel snor.


Ja, die ziet er inderdaad wel heel tof uit!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » ma mei 23, 2016 6:14 pm

Of Bolt Thrower na de dood van hun drummer door gaat, is onduidelijk. Wel is er in de vorm van Memoriam een nieuwe band met vocalist Karl Willets en ex-drummer Andy Whale in de gelederen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=50BBzjk7 ... e=youtu.be[/youtube]

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Bolt Thrower

Bericht door Magic666 » ma mei 23, 2016 10:11 pm

Not bad at all :)
Open the door jehovah you whore!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » ma mei 23, 2016 10:37 pm

Inderdaad, met mensen van Bolt Thrower en Benediction in de gelederen weet je wat je kan verwachten (in positieve zin!) en kan het haast niet fout gaan. :)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » wo sep 14, 2016 11:16 pm

De vrees die ik sinds het overlijden van drummer Martin Kears al had, is gegrond gebleken: Bolt Thrower is niet meer. :(
We spent over 20 years together, touring the world, with 3 different vocalists, but he was so much more than just a drummer to us. So when we carried his coffin to his final resting place, the Bolt Thrower drummer position was buried with him. He was, and will now forever remain THE Bolt Thrower drummer, our Powerhouse and friend Martin “Kiddie” Kearns.


Read More: Bolt Thrower Breaks Up | http://www.invisibleoranges.com/bolt-th ... ck=tsmclip
Jammer, maar begrijpelijk. En heel blij dat ik nog een aantal zeer vette optredens van ze heb mogen meemaken!

bakvet
Berichten: 284
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door bakvet » do sep 15, 2016 10:39 pm

Nooit zoveel energie gevoeld als tijdens de concerten van Bolt Thrower in de oude Atak; het was werkelijk legendarisch. Wat mij betreft een van de grootste bands van de laatste twintig jaren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bolt Thrower

Bericht door Lennert » do sep 15, 2016 11:08 pm

De twee albums die ik ervan had aangeschaft na Baroeg Open Air heb ik inmiddels alweer verkocht of weggegeven, aangezien ik op cd met dit soort death metal alsnog erg weinig kan. Het BOA optreden is daarentegen wel de beste deathmetalshow die ik ooit heb gezien, ik ben dan ook heel blij dat ik dit nog heb mogen meemaken!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Bolt Thrower

Bericht door yowannuzz » vr sep 16, 2016 2:04 am

Sorry, maar ik heb er echt helemaal niks mee.
Heb de band 3 keer live gezien en het wist me geen enkele keer echt te raken.

Het is echter een band met een gigantische fanbase en een niet te onderschatten populariteit.
Daarom is het best jammer dat ze er mee stoppen.

Ik denk wel dat dit het begin is van een tijdperk; vele grootheden in het extremere genre zullen het een dag gaan noemen de komende jaren.
En dan moeten de NDF's en Party San's van deze wereld op zoek naar nieuwe headliners, en das dan wel weer een interessant gegeven.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Bolt Thrower

Bericht door Satyr » vr sep 16, 2016 12:38 pm

Ik heb er ook weinig mee, alleen 'Mercenary' draai ik nog wel eens. Toch raar dat de rest van hun discografie me echt niks doet.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » vr sep 16, 2016 2:27 pm

Op Mercenary staan zeker enkele van hun gaafste nummers, maar hoewel er op de eerste drie albums naast de kenmerkende groove waarmee ze zich onderscheiden ook nog veel grindcore te horen is, het tempo op het ene album wat lager (The Ivth Crusade) dan wel wat hoger (...for Victory) ligt, is er binnen de discografie toch ook niet zo veel verschil dat de rest je absoluut niet aan zou kunnen spreken.
Ik vind Those Once Loyal uit 2005 denk ik de sterktste: perfecte productie, elk nummer is een voltreffer, het machtige At First Light is de perfecte manier om een album te openen en When Cannons Fade het perfecte slotakkoord. Dat de band reeds in 2008 besloten had om geen nieuw album uit te brengen, omdat ze niet dachten Those Once Loyal ooit te kunnen overtreffen, is dan ook best begrijpelijk en bewonderenswaardig.

Bolt Thrower was/is een van de bands die ik tot mijn absolute favorieten reken en ze zullen gemist worden. We will remember them....

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Bolt Thrower

Bericht door MadTinus » vr sep 16, 2016 4:25 pm

Ben vooral fan van het Warmaster album, die sfeer, riffs en melodieën vind ik echt gaaf. Het nummer For Victory vind ik ook te gek. Veel andere nummers hangen echter van willekeur aan elkaar, sommige melodieën vind ik haast lachwekkend. Echt zo'n band zoals je er wel meer hebt, je kunt horen dat het talent zich beperkt tot 1 kunstje dat met de jaren ook wel aan wat slijtage onderhevig is. Wel een zeer sympatieke band en het is jammer dat het zo gelopen is.

Memoriam klinkt trouwens wel fijn!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bolt Thrower

Bericht door Loja » vr sep 16, 2016 4:44 pm

Ik heb Warmaster en The IVth Crusade in de kast staan en vind en vond dat nog steeds twee hele sterke albums maar ik heb nooit de behoefte gehad om meer albums van ze aan te schaffen. Dit is toch wel typisch zo'n band waarvan je het op een gegeven moment wel gehoord hebt.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Bolt Thrower

Bericht door Gilbert » vr sep 16, 2016 5:01 pm

Voor mij is Bolt Thrower een van de beste, zo niet de ultieme deathmetalband. Natuurlijk, vanaf het derde of vierde album lijken de platen erg op elkaar, maar dat is dan wel toevallig een sound die mij ontzettend aanspreekt. De grindcore uit de begindagen is daarentegen wat minder aan mij besteed (al zitten daar ook gave songs tussen). Ik heb de groep een keertje live gezien op het Rock Hard festival en vind het jammer als het daar bij blijft. Het statement dat de band heeft gepost, exact een jaar na het overlijden van de drummer, is wat mij betreft echter niet honderd procent eenduidig. Als ze hiermee daadwerkelijk hun afscheid wilden aankondigen, hadden ze dat best wat duidelijker kunnen formuleren. Nu zou je het ook kunnen lezen als dat er geen "vaste" opvolger komt achter het drumstel, maar dat de groep wellicht met gastdrummers gaat werken. Volgens mij ziet bijvoorbeeld niemand Mike Portnoy als "de drummer van Twisted Sister", maar alleen als een tijdelijke stand-in die het mogelijk maakt dat die formatie na het overlijden van A.J. Pero (DE Twisted Sister-drummer) nog een afscheidstournee kan doen. Zoiets zou bij Bolt Thrower (hopelijk) ook nog kunnen gebeuren. We zullen zien.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » vr sep 16, 2016 5:44 pm

MadTinus schreef:Ben vooral fan van het Warmaster album, die sfeer, riffs en melodieën vind ik echt gaaf. Het nummer For Victory vind ik ook te gek. Veel andere nummers hangen echter van willekeur aan elkaar, sommige melodieën vind ik haast lachwekkend. Echt zo'n band zoals je er wel meer hebt, je kunt horen dat het talent zich beperkt tot 1 kunstje dat met de jaren ook wel aan wat slijtage onderhevig is. Wel een zeer sympatieke band en het is jammer dat het zo gelopen is.

Memoriam klinkt trouwens wel fijn!
Warmaster is wel dé klassieker inderdaad. Unleashed Upon Mankind, de titeltrack en natuurlijk Cenotaph! [headbang]
Maar kan je een voorbeeld geven van zo'n lachwekkend melodietje? Ben ik wel benieuwd naar. :P

En Gilbert, dat is ijdele hoop: de break-up is zojuist officieel bevestigd.
Earlier this week, Bolt Thrower made a pretty ambiguous announcement that alluded to the band ending, but didn't outright say it. Now frontman Karl Willets has confirmed to Metal Hammer that Bolt Thrower has indeed broken up.

"Yes, I can confirm that Bolt Thrower are definitely over for good. There will be no reunion tours etc…no compromise."
Bron: http://www.metalinjection.net/latest-ne ... -broken-up

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door MetalJan » za sep 17, 2016 4:52 pm

Ik heb War Master, The IVth Crusade en Those Once Loyal, waarvan ik War Master af en toe nog eens opzet. Live heeft de band me nooit weten te raken eigenlijk.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Bolt Thrower

Bericht door raymondK » di sep 20, 2016 5:38 pm

Jammer dat deze voor mij toch wel geniale band uit elkaar gaat. Mij bevalt Warmaster trouwens het beste. Op deze plaat valt voor mij alles op zijn plaats. Heb ze gelukkig ook nog een keer live gezien op Into the Grave en toen aardig uit mijn plaat gegaan met een gekneusde duim tot gevolg:-)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » vr jan 13, 2017 5:05 pm

Nadat Bolt Thrower stopte vanwege het overlijden van drummer Martin "Kiddie" Kearns viel frontman Karl Willetts in een zwart gat. Om de leegte op te vullen begon hij met wat vrienden een nieuwe band genaamd Memoriam. Hierin wordt Willetts bijgestaan door bassist Frank Healy (Benediction), gitarist Scott Fairfax (ex-Life Denied) en voormalig Bolt Thrower-drummer Andy Whale. Niet geheel verrassend maakt Memoriam oldschool death metal, zoals je wellicht vorige maand al hebt kunnen horen op de Eindhoven Metal Meeting. Het debuutalbum For The Fallen ligt vanaf 24 maart in de winkels, maar als je nu alvast een song wilt horen moet je even verder lezen. De band heeft namelijk de eerste single Reduced To Zero al vrijgegeven. Dit jaar is Memoriam trouwens te zien op ondermeer Roadburn in Tilburg, Graspop Metal Meeting in Dessel en in Duitsland op Wacken Open Air en Summer Breeze.
[youtube][/youtube]

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Bolt Thrower

Bericht door raymondK » vr jan 13, 2017 5:39 pm

Niets mis mee. Traag en lomp zoals we al gewend waren bij Bolt Thrower.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » vr jan 13, 2017 5:40 pm

En heel mooi artwork!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Bolt Thrower

Bericht door raymondK » vr jan 13, 2017 5:41 pm

Zeker. Fantastisch artwork zelfs!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bolt Thrower

Bericht door Wessel » ma jan 23, 2017 8:19 pm

Morgen heb ik een interview met Karl Willets. Zijn er hier nog vragen voor hem?

Plaats reactie