Slayer

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is het beste Slayer album ?

Show No Mercy
8
16%
Haunting The Chapel
3
6%
Hell Awaits
9
18%
Reign In Blood
19
39%
South Of Heaven
1
2%
Seasons In The Abyss
7
14%
Divine Intervention
1
2%
Undisputed Attitude
0
Geen stemmen
Diabolus In Musica
0
Geen stemmen
God Hates Us All
1
2%
Christ Illusion
0
Geen stemmen
World Painted Blood
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » di jun 23, 2015 11:54 pm

Nope. Sorry, te vaak gehoord.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » wo jun 24, 2015 10:11 pm

Dan val ik maar weer terug op het obligate "bier en tieten".

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » za sep 05, 2015 11:12 pm

Mocht ik nog enige geloofwaardigheid bezitten op dit forum, wil ik die bij deze omver schoffelen met de nu volgende uitspraak.

De nieuwe Slayer is best genietbaar en misschien wel het beste wat ze in 20 jaar hebben uitgepoept.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Slayer

Bericht door Mollusk » zo sep 06, 2015 10:48 am

Hahaha....mallerd






Nee, zou best kunnen, moet het nog luisteren
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » zo sep 06, 2015 11:34 am

yowannuzz schreef:Mocht ik nog enige geloofwaardigheid bezitten op dit forum, wil ik die bij deze omver schoffelen met de nu volgende uitspraak.

De nieuwe Slayer is best genietbaar en misschien wel het beste wat ze in 20 jaar hebben uitgepoept.
Onverwachte plottwist! Maakt me welnieuwsgierig naar Repentless, waarvan ik as we speak een download aanslinger. Van de tot nu toe vrijgegeven nummers kon alleen de titeltrack me bekoren.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » zo sep 06, 2015 11:47 am

De nieuwe cd biedt helemaal niks nieuws onder de zon. Desondanks vind ik hem verrassend leuk. Bijna elke riff en zanglijn heb ik volgens mij al eens eerder gehoord, maar ligt goed in het gehoor. Vind het nu toch wel jammer dat ik geen kaartje heb voor het concert in 013. Maar ze komen in 2016 vast wel weer terug naar Nederland.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » zo sep 06, 2015 11:49 am

Inderdaad, één bonk zelfplagiaat, maar luistert erg lekker weg en dat kon ik van de voorgangers niet zeggen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » wo sep 09, 2015 11:17 pm

Ik heb de plaat tijdens de eerste keer luisteren niet halverwege uitgezet. Dat is wel het meest positieve dat ik te melden heb.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Slayer

Bericht door Mollusk » wo sep 09, 2015 11:28 pm

Je was de afstandsbediening even kwijt?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Lennert » vr sep 11, 2015 7:32 pm

http://metalfan.nl/reviews.php?id=8867

Haat en nijd en zuurpruimen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » vr sep 11, 2015 9:31 pm

Ik vind het eigenlijk wel een leuk album geworden. Uiteraard wordt de rest van de discografie overvloedig geciteerd en het venijn is er inmiddels wel uit, maar zoals ik elders al zei: Slayer is net als pizza, ook als het matig is, is het lekker! :P

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » vr sep 11, 2015 10:22 pm

Prima dat je het leuk vindt. Niks mis mee, maar hier en daar lees ik al dat mensen dit de plaat van het jaar vinden... Er wordt met achten en negens gestrooid en dan is er toch maar een gedachte die bij mij overheerst en dat is dat metal blijkbaar hartstikke dood is. Ik vind het echt heel treurig. Ik ken talloze jonge bands die passie en kwaliteit bieden, maar in kroegen optreden, terwijl bands als Slayer op de automatische piloot een ronduit middelmatige plaat alle lof krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Slayer

Bericht door Mollusk » vr sep 11, 2015 10:59 pm

Metal is niet dood. Er zijn alleen teveel metalveteranen die weigeren met pensioen te gaan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » za sep 12, 2015 12:22 pm

innuendo schreef:Prima dat je het leuk vindt. Niks mis mee, maar hier en daar lees ik al dat mensen dit de plaat van het jaar vinden...
Best kans dat ik Repentless in mijn eindejaarslijstje zet hoor. :P Maar dat moet je dan meer zien als een sympathy-vote van een trouwe fan (in combinatie met het feit dat ik geen albumrecensies meer schrijf en nog maar weinig nieuwe albums in zijn geheel beluister). Bovendien zal ik hem zeker niet op de eerste plaats zetten. Zo vind ik de nieuwe cd's van Ghost en Tribulation bijvoorbeeld een stuk spannender.

Verder heb ik voorganger World Painted Blood weer eens te voorschijn gehaald en ik moet zeggen dat ik die plaat toch beter vind, dankzij de wat meer avontuurlijke nummers die Jeff Hanneman voor die cd schreef. Toch doet een album als Repentless mij meer dan de gemiddelde jonge retro-thrashact. Als je een brede muzieksmaak hebt, zoals wij, dan ben ik het er mee eens dat het raar is als iemand Repentless tot album van het jaar bombardeert. Maar van iemand die (bijna) alleen naar thrashmetal luistert, zou ik me zo'n uitspraak wel kunnen voorstellen.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Satyr » za sep 12, 2015 1:03 pm

Ik ben geen Slayer fan, voor mij is het album best aardig geworden. Ik had liever wat meer snelle nummers gehad, dat wel.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4063
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Slayer

Bericht door MadTinus » di sep 15, 2015 4:52 pm

Vandaag het album aan een eerste luisterbeurt onderworpen, maar het deed me weinig allemaal..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 2:23 pm

Gilbert schreef:
innuendo schreef:Prima dat je het leuk vindt. Niks mis mee, maar hier en daar lees ik al dat mensen dit de plaat van het jaar vinden...
Best kans dat ik Repentless in mijn eindejaarslijstje zet hoor. :P Maar dat moet je dan meer zien als een sympathy-vote van een trouwe fan (in combinatie met het feit dat ik geen albumrecensies meer schrijf en nog maar weinig nieuwe albums in zijn geheel beluister). Bovendien zal ik hem zeker niet op de eerste plaats zetten. Zo vind ik de nieuwe cd's van Ghost en Tribulation bijvoorbeeld een stuk spannender.

Verder heb ik voorganger World Painted Blood weer eens te voorschijn gehaald en ik moet zeggen dat ik die plaat toch beter vind, dankzij de wat meer avontuurlijke nummers die Jeff Hanneman voor die cd schreef. Toch doet een album als Repentless mij meer dan de gemiddelde jonge retro-thrashact. Als je een brede muzieksmaak hebt, zoals wij, dan ben ik het er mee eens dat het raar is als iemand Repentless tot album van het jaar bombardeert. Maar van iemand die (bijna) alleen naar thrashmetal luistert, zou ik me zo'n uitspraak wel kunnen voorstellen.

Tja, ik kan natuurlijk ook niet in de platenkast kijken van de mensen die reageren. Bovendien worden de reacties steeds gematigder en zijn er toch aardig wat mensen die het met me eens zijn. Ik moet wel lachen om de paar ongelooflijk gefrustreerde gastjes die iedere gelegenheid aangrijpen om te ageren tegen mijn review. Zelfs bij de review van Annihilator en het nieuwsbericht waarin de videoclip van Slayer genoemd wordt, wordt er gemopperd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Lennert » do sep 17, 2015 3:14 pm

Op metal-archives.com is de score abominabel so far. Of dat iets zegt is nog maar de vraag. Op rateyourmusic is het een 3.10, wat ook behoorlijk overeenkomt met jouw matige score.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Slayer

Bericht door Mollusk » do sep 17, 2015 3:48 pm

Rateyourmusic heeft het vaak bij het juiste eind, dus uitgeluld :D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22153
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » vr sep 18, 2015 11:29 am

Ik vind hem best aardig tijdens een eerste luisterbeurt. Perfect muzak voor op een metalfeestje. Verwachtte er iemand echt nog grandeur en innovatie van deze band?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Slayer

Bericht door Rene » vr sep 18, 2015 3:16 pm

Slayer op plek twee in Album Top 100
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » vr sep 18, 2015 4:37 pm

Mollusk schreef:Rateyourmusic heeft het vaak bij het juiste eind, dus uitgeluld :D
Mwa, dat geldt hooguit wanneer er geen "haters" (en "fanboys") actief zijn. In dit geval zijn er vast flink wat minimale scores gegeven door personen die het album niet eens beluisterd hebben, maar sinds het vertrek van eerst Hanneman en daarna Lombardo een hekel hebben aan Kerry King en "half-Slayer". Dus zegt die rating niet zo heel veel. Wat dat betreft valt het nog mee dat Repentless niet eens het laagst beoordeelde Slayer-album is op Rate Your Music.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » vr sep 25, 2015 10:23 pm

SLAYER'S REPENTLESS - THE #2-BEST SELLING ALBUM ON THE PLANET GIVING THE BAND ITS BIGGEST GLOBAL CHART SUCCESS TO DATE
Today

Thirty-two years into its recording career, SLAYER is reveling in its best week on the charts across the globe with the 9/11 release of Repentless (Nuclear Blast Records). The album is this week's #2-best selling album in the world according to the United World Chart (http://www.mediatraffic.de/albums-week39-2015.htm), Media Traffic's amalgamation of official album sales charts from dozens of principal countries around the world.

The album scored a Top 10 debut in 25 countries, Top 5 in 14 countries, and made career-highest debuts in the United States, the UK, Germany, The Netherlands and New Zealand.
Zou je hieruit moeten concluderen dat metal meer leeft dan ooit te voren, of dat metalheads in tegenstelling tot veel muziekluisteraars bijzonder trouw zijn gebleven in het kopen van cd's?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » vr sep 25, 2015 10:33 pm

Wat mij betreft dat laatste. Dat uitgerekend bands als Slayer goed verkopen, vind ik dan weer erg treurig. Zoveel bands die tegenwoordig vele malen beter zijn en in elk geval het met passie doen en toch kiezen zoveel mensen voor een minderwaardig product als de laatste van Slayer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22153
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » za sep 26, 2015 10:28 am

Treurig mag je dat vinden. Maar je bent daar toch niet verbaasd over? Dat zou wel van een heel grote naïviteit getuigen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » zo sep 27, 2015 5:09 pm

En zo slecht is de nieuwe bovendien niet. Voldoende peper en een betere productie dan op het vorige album. Dat vond ik juist het misbaksel. Zeker na die sloopkogel met de naam Christ Illusion. Het songmateriaal vind ik niet opzienbarend, maar ook niet zo ondermaats als Ruud schrijft. Met alle respect uiteraard ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » za okt 03, 2015 5:46 pm

Wat mij opvalt als ik Repentless hoor, is dat ik heel veel riffs en solo's vind klinken alsof ze van de hand van Gary Holt komen... Te goed voor Kerry King als het ware. :P Het titelnummer bijvoorbeeld, klinkt mij meer als Exodus dan als Slayer in de oren. En dan rijst bij mij de volgende gedachte: zou Holt, tegen de eerdere/officiële berichtgeving in, wél hebben meegeschreven aan het nieuwe materiaal, maar (nog) geen credits en geld daarvoor krijgen van King/het management?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » za okt 03, 2015 7:43 pm

Denk eerder dat ze hun speelstijl enigszins aan elkaar hebben aangepast. De solo's van King klinken immers ook een stuk zuiverder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Slayer

Bericht door Hieronimus » zo okt 04, 2015 12:32 pm

Wessel schreef:
SLAYER'S REPENTLESS - THE #2-BEST SELLING ALBUM ON THE PLANET GIVING THE BAND ITS BIGGEST GLOBAL CHART SUCCESS TO DATE
Today

Thirty-two years into its recording career, SLAYER is reveling in its best week on the charts across the globe with the 9/11 release of Repentless (Nuclear Blast Records). The album is this week's #2-best selling album in the world according to the United World Chart (http://www.mediatraffic.de/albums-week39-2015.htm), Media Traffic's amalgamation of official album sales charts from dozens of principal countries around the world.

The album scored a Top 10 debut in 25 countries, Top 5 in 14 countries, and made career-highest debuts in the United States, the UK, Germany, The Netherlands and New Zealand.
Zou je hieruit moeten concluderen dat metal meer leeft dan ooit te voren, of dat metalheads in tegenstelling tot veel muziekluisteraars bijzonder trouw zijn gebleven in het kopen van cd's?
Of dat metalfans ook gewoon met de (een) massa meegaan.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » ma nov 30, 2015 9:50 pm

Naar aanleiding van de bekendmaking van Slayer voor Into The Grave vandaag Repentless weer eens opgezet en ik vind het een paar maanden na het uitkomen nog steeds een erg lekker album, al blijft When The Stillness Comes wel een vreselijke draak.

Ik vroeg mij trouwens af hoe jullie inzendingen eruit zouden zien wanneer we, net als laatst in het Iron Maiden-topic, een top-10 van favoriete Slayer-nummers samenstellen?
Bij mij zoiets:

Angel Of Death (toch wel de onbetwiste nummer 1 [headbang])
Postmortem
Hell Awaits
Black Magic
Chemical Warfare (helemaal wanneer ze tijdens concerten Ghosts Of War eraan vast spelen)
War Ensemble
Seasons In The Abyss
Killing Fields
Dittohead
Cult

Gebruikersavatar
korgul
Berichten: 27
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 8:07 am

Re: Slayer

Bericht door korgul » ma jan 22, 2018 4:35 pm

SLAYER!!! LAATSTE KEER OP TOER

http://www.blabbermouth.net/news/slayer ... orld-tour/

:|
Logisch en op het goede moment denk ik. Toch jammer dat zo'n thrashinstituut er mee kapt..

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » ma jan 22, 2018 4:51 pm

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » ma jan 22, 2018 5:48 pm

Toen ik het nieuws las zag ik de verzuurde reacties van bijv. innuendo al voor mijn geestesoog verschijnen. :lol:

Ik merk dat ik het zelf wel heel jammer vind: ondanks de op automatische piloot afgewerkte optredens van de afgelopen jaren, is Slayer voor mij toch zo ongeveer wel de belichaming van de term 'metal'.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » ma jan 22, 2018 5:51 pm

Verzuurd? Nee, oprecht blij! Je moet het ook positief bekijken. Ze kunnen mooi het stokje doorgeven en dat had al veel eerder moeten gebeuren.

Overigens zegt dit nieuws nog niks. Scorpions en Judas Priest zijn al jaren bezig afscheid te nemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Lennert » ma jan 22, 2018 6:59 pm

Wessel schreef:Toen ik het nieuws las zag ik de verzuurde reacties van bijv. innuendo al voor mijn geestesoog verschijnen. :lol:

Ik merk dat ik het zelf wel heel jammer vind: ondanks de op automatische piloot afgewerkte optredens van de afgelopen jaren, is Slayer voor mij toch zo ongeveer wel de belichaming van de term 'metal'.
IK ZEG TOCH NIETS???
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » ma jan 22, 2018 7:21 pm

Heb er verscheidene gave shows van gezien. De laatste cd vind ik ook nog altijd sterk. Ben ik er rouwig om? Neuh.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Slayer

Bericht door MetalJan » ma jan 22, 2018 7:36 pm

Jammer, maar het laatste album vond ik al niet veel soeps meer. Ook live was het de laatste jaren vooral op de automatische piloot.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » ma jan 22, 2018 7:46 pm

Repentless vind ik eigenlijk wel heel tof.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Took » ma jan 22, 2018 8:04 pm

innuendo schreef:Scorpions en Judas Priest zijn al jaren bezig afscheid te nemen.
nee nee, beide hebben officieel aangegeven om door te gaan, het bleek toch te leuk. Geen eindeloze afscheidstours dus.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » ma jan 22, 2018 8:52 pm

Lennert schreef:
Wessel schreef:Toen ik het nieuws las zag ik de verzuurde reacties van bijv. innuendo al voor mijn geestesoog verschijnen. :lol:

Ik merk dat ik het zelf wel heel jammer vind: ondanks de op automatische piloot afgewerkte optredens van de afgelopen jaren, is Slayer voor mij toch zo ongeveer wel de belichaming van de term 'metal'.
IK ZEG TOCH NIETS???
En dat siert je. :wink:

Maar ik ben het ook wel behoorlijk eens met dit stuk van Metal Hammer-redacteur Theo Page hoor:
It’s actually a surprise that Slayer are the first of The Big Four to split up (although god knows how many iterations of Megadeth we’re on now), but let’s hope other veterans follow suit. There is no need for bands to carry on forever. Bodies are not meant to live the rock ‘n’ roll life ad infinitum – Tom Araya can’t even headbang any more. Nobody wants to see middle-aged men trying to relive their piss and vinegar youth, while they can’t actually bend over and touch their toes without assistance.

Slayer were a destructive force in the ‘80s, like something straight out of a horror movie. While Anthrax were for skaters and Metallica were for pissheads, Slayer were fucking terrifying. The banshee scream of Tom Araya, the squealing engine of Kerry’s guitar – unmistakable. And it’s something that should be preserved, not wheeled out year after year for another paycheck. Oh, another tour. Oh, another live album. Oh, another Christmas jumper. Repeat, repeat, repeat, blah blah blah. This isn’t the Slayer I know or the Slayer I want. Slayer are on form at the minute – their last show at Brixton Academy proved that – and that’s who I want to see now. I don’t want them to try and keep their foot on the gas for another decade because they’ll burn out, they’ll fall out, they’ll probably pass out. I don’t want to picture Kerry King, aged 65, half-blind, picking up the phone to Tom Araya who by now has turned to stone, trying to sync iPhone calendars for another 18-month trek around the world. Give me that Brixton gig one more time and I’ll give you every last ounce of blood and sweat I can muster, saluting one of the greatest metal bands of all time.

I love you, Slayer. But you need to do this. You need to go away, never to return. Walk off into the sunset on your own terms and never come back. We’ll miss you, but this suicide is mandatory.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22153
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » di jan 23, 2018 9:13 am

+1

The flow of time is inevitable. Door wat Slayer is (hard, compromisloos) moeten vooral zij nu stoppen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Lennert » di jan 23, 2018 3:45 pm

Ik vond dat toen bij Motorhead al treurig zat dat zoveel mensen het zo tof vonden dat Lemmy in het harnas aan het sterven was.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » di jan 23, 2018 4:51 pm

De mannen van Slayer moeten vooral doen wat ze zelf willen.

Gebruikersavatar
Metalsaar
Berichten: 85
Lid geworden op: do mei 18, 2017 3:04 pm
Locatie: Ergens

Re: Slayer

Bericht door Metalsaar » di jan 23, 2018 9:32 pm

@Gilbert, je hebt helemaal gelijk.
Ik vind het gezeur dat je nog gaat zeiken over het feit dat de allervetste band der tijden eerder het stokje had moeten overdragen...
Laat mensen gewoon hun ding doen..

REPENTLESS is trouwens hun beste album:)
Hell awaits...

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » di jan 23, 2018 9:38 pm

Metalsaar schreef: REPENTLESS is trouwens hun beste album:)
Je bent toch stiekem een troll, hè?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » di jan 23, 2018 9:40 pm

Dit postte ik overigens gisteren op facebook en quote ik graag bij deze:

"Slayer gaat ermee kappen.

Ik denk dat het een goede beslissing is.
Nog 1 tour en met opgeheven hoofd het strijdperk verlaten.

Zelf vind ik dat Slayer het al jaren kwijt is, als was hun laatste boreling "Repentless" best nog een aardig album. Het staat krom van het zelfplagiaat, maar is best genietbaar.

Slayer is/was een iconische band die van onschatbare waarde is en altijd zal blijven voor de (extreme) metal. Zonder Slayer zouden we veel bands en subgenres nooit gekend hebben. Een aantal platen van Slayer zijn absolute mijlpalen die metal de goede kant op hebben gestuurd.

Maar ik zit niet te wachten op een stel steeds ouder wordende mannen, die zichzelf oeverloos blijven herhalen terwijl ze het heilige vuur al jaren kwijt zijn.

Laten we de klassiekers koesteren en Slayer dankbaar zijn.

Ik buig het hoofd en post dit liedje met een bijzonder toepasselijke titel.

[youtube][/youtube]"
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Slayer

Bericht door Siego » di jan 23, 2018 9:54 pm

Hah, de eerste stem voor God Hates Us All!
Natuurlijk weet ik dat een Reign In Blood of Hell Awaits geschiedkundig een grotere impact heeft gehad op de metalscene en oja, wat staat er op die platen een verzameling aan ontzettend gave nummers... maar God Hates Us All zal voor mij persoonlijk altijd HET Slayer album blijven. Ik was 16 jaar en kreeg via een vriend een kopie van dit album op cd (inclusief gekopieerde lay-out). Angstvallig hield ik deze cd verborgen voor mijn christelijke ouders en ik luisterde 'm natuurlijk alleen met koptelefoon of als ik zeker wist dat m'n ouders niet thuis waren. Nog nooit had ik zulke harde, gemene en snelle muziek gehoord met teksten die (voor mij) bol stonden van haat en woede, aanschopten tegen de hele wereld en het christelijk geloof. Iets wat me als 16-jarige rebellerende puber die een christelijke opvoeding genoot natuurlijk enorm aansprak. In het cd-boekje dat in m'n auto ligt, zit nog standaard deze cd (inmiddels origineel) en nog steeds draai ik God Hates Us All met een grote grijns op mijn gezicht.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Slayer

Bericht door jeffrey » wo jan 24, 2018 11:21 am

Show no Mercy voor mij. Perfecte thrashy NWoBHM. Tien keer sneller, smeriger dan hun invloeden. Bij wijlen ietwat rommelig, maar bovenal eerlijk en snoeihard. Zelf geen Slayer-fan, maar dit is en blijft een klassieker voor mij.

edit: en dat ze stoppen, het zat er aan te komen. Jammer dat er een band van deze status wegvalt, maar het niet onverwachts (gezien de leeftijd en wat er gebeurd is de afgelopen jaren).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Slayer

Bericht door Rene » wo jan 24, 2018 1:45 pm

Kerry King had het er in interviews nog over dat er nog een stel songs klaarliggen van de sessies voor Repentless. Die wilde hij gebruiken voor een nieuw album. Ik ben benieuwd of die nog verschijnen als soort van afscheids-EP.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4063
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Slayer

Bericht door MadTinus » do jan 25, 2018 4:49 pm

Reign in Blood/South of Heaven/Seasons in the Abyss zijn m.i. dé Slayer albums. Nee, niet Hell Awaits. Gaaf titelnummer (met name de live versie op Decade..), maar de rest.. Show No Mercy is ook best cool. Divine Intervention heeft ook z'n momenten, maar alles daarna 'just doesn't cut it' vind ik.

Ik herinner me Slayer als de band die me weer een stap verder op weg hielp in termen van extremiteit. Ik was na Maiden net aan Metallica gewend toen ik Reign in Blood te horen kreeg, ik wist niet wat ik hoorde, dit was toch geen muziek meer?? Ik kon er in het begin geen enkele lijn of structuur in ontdekken. Maar ook dat wende :)

Ik herinner me de show in Ahoy in 2004 in de klassieke bezetting. Ik heb de hele show non-stop staan propelleren, verdwaasd en murw gebeukt liep ik na afloop de zaal uit. Magisch was dat!

De huidige bezetting voelt voor mij toch een beetje 'half', ik loop er gewoon niet warm voor. Dus jammer, maar heel rouwig zal ik er niet om zijn. Als ze langskomen in NL (mag toch hopen van wel), ga ik wel proberen om erbij te zijn, maar als het niet lukt, jammer dan. Die herinnering van 2005 neemt niemand me meer af.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie