Slayer

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is het beste Slayer album ?

Show No Mercy
8
16%
Haunting The Chapel
3
6%
Hell Awaits
9
18%
Reign In Blood
19
39%
South Of Heaven
1
2%
Seasons In The Abyss
7
14%
Divine Intervention
1
2%
Undisputed Attitude
0
Geen stemmen
Diabolus In Musica
0
Geen stemmen
God Hates Us All
1
2%
Christ Illusion
0
Geen stemmen
World Painted Blood
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22162
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » do jan 23, 2014 9:50 pm

World Painted Blood vind ik beter dan Christ Illusion, dat dan weer wel. Vind ongeveer de helft van de nrs van CI de moeite waard.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » wo mar 12, 2014 11:53 am

KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Dimas » do apr 24, 2014 11:31 am

Nieuw nummer 'Implode'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do apr 24, 2014 5:27 pm

Tja... Tja...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » vr apr 25, 2014 1:09 am

Het wordt wederom pijnlijk duidelijk hoe Slayer al jaren muzikaal uitgeluld is.

Misschien een idee om nog een paar keer de wereld rond te touren met de inmiddels overbekende greatest-hits-setlist, en er dan langzaam maar zeker een punt aan te breien?
Nu kan het nog net met opgeheven hoofd, binnen een paar jaar wordt het gevaar wel erg groot dat de band een parodie op zichzelf gaat worden.
Vooral als het nieuwe werk van een dusdanig niveau is.....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Slayer

Bericht door ketter » vr apr 25, 2014 8:42 am

Doodsrochel, inderdaad.

Maar laten we wel wezen: Slayer heeft de laatste 20 jaar überhaupt maar weinig fatsoenlijks uitgebracht.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22162
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » vr apr 25, 2014 11:02 am

Karig, ja.

@Bart: Divine Intervention vond ik vet, GHUA ook aangenaam. Christ Illusion heeft zijn momenten en World Painted Blood een aantal vette songs. Maar het weegt inderdaad absoluut niet op tegen de jaren '80.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Slayer

Bericht door ketter » vr apr 25, 2014 11:05 am

KoenM schreef:Karig, ja.

@Bart: Divine Intervention vond ik vet, GHUA ook aangenaam. Christ Illusion heeft zijn momenten en World Painted Blood een aantal vette songs. Maar het weegt inderdaad absoluut niet op tegen de jaren '80.
GHUA, CI en WPB hebben misschien zo hun momenten... maar omdat het Slayer is gun je die albums toch meer kansen dan dat je dat normaal zou doen. Die laatste 3 albums zet ik dan ook eigenlijk nooit meer op. Ik hou het bij het oudere werk. Divine Intervention kon ik nooit echt inkomen, die moet ik nog eens wat beter luisteren. Overigens bedoelde ik eigenlijk 19 jaar, omdat DI inderdaad over het algemeen vrij goed is ontvangen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » vr apr 25, 2014 12:42 pm

ketter schreef:Overigens bedoelde ik eigenlijk 19 jaar, omdat DI inderdaad over het algemeen vrij goed is ontvangen.
Nee hoor. Op dit forum zijn er weliswaar een paar mensen die Divine Intervention ophemelen, maar de meeste Slayer-fans vinden dat toch echt een middelmatige plaat. Zie bijvoorbeeld https://rateyourmusic.com/artist/slayer, waar elke reguliere Slayer-cd van minstens een paar duizend liefhebbers een beoordeling heeft gekregen. Divine Intervention krijgt daar gemiddeld genomen vrijwel hetzelfde cijfer en eenzelfde reacties als Christ Illusion en World Painted Blood, terwijl alles tot en met Seasons In The Abyss (en de liveplaat Decade Of Aggression) veel hoger scoort en door de meesten als klassiekers worden bestempeld. Misschien verkocht Divine Intervention indertijd nog wel goed, maar dat was vooral op naamsbekendheid. (Je kon in die tijd immers een album niet eerst online beluisteren voordat je hem aanschafte.)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » za apr 26, 2014 10:08 pm

Divine Intervention is en blijft een gave plaat.
Al geef ik toe enigszins bevooroordeeld te zijn omdat het het eerste album was dat ik van ze kocht en tijdens de tour waarvan ik ze voor het eerst live zag.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » zo jul 06, 2014 3:42 pm

Aangezien die beruchte show uit '94 onlangs een aantal keer werd aangehaald wil ik jullie deze twee video's niet onthouden:



KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
bove027
Berichten: 933
Lid geworden op: ma apr 28, 2003 8:11 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door bove027 » di jul 08, 2014 10:54 pm

Mooi plekke om mijn nieuwe "project" te introduceren :D

Mijn band is weer bij elkaar, en omdat er eigenlijk niets vetter is dan Slayer, zijn we maar Slayer gaan spelen. Dit onder de ultieme bandnaam "Player".
Focus ligt nu nog op de oudere platen (en zo terug lezend is dat een prima plan), al gaan we zeker (op niet al te lange termijn) ook nummer van latere platen spelen, zoals Divine Intervention ;)

En dat klinkt ongeveer zo:

en:


Komt u maar met de ongezouten mening :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » wo jul 09, 2014 9:55 am

bove027 schreef:Dit onder de ultieme bandnaam "Player".
Als ik Player op de affiche zie staan, zou ik wel heel teleurgesteld zijn als dit nummer in de setlist ontbreekt: :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hn-enjcgV1o&feature=kp[/youtube]
Persoonlijk zou ik als coverbandnaam iets gekozen hebben als South Of Heaven of Dead Skin Mask, als die namen nog niet vergeven zijn. Dan lijkt het me voor de gemiddelde metalfan meteen duidelijk dat jullie een Slayer-coverband zijn. Verder wens ik jullie veel succes. Maarreh, als ik Player een keer tegenkom hoef ik geen nummers van Divine Intervention te horen hoor! :)

Gebruikersavatar
bove027
Berichten: 933
Lid geworden op: ma apr 28, 2003 8:11 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door bove027 » vr jul 11, 2014 9:50 am

Gilbert schreef:Persoonlijk zou ik als coverbandnaam iets gekozen hebben als South Of Heaven of Dead Skin Mask, als die namen nog niet vergeven zijn. Dan lijkt het me voor de gemiddelde metalfan meteen duidelijk dat jullie een Slayer-coverband zijn. Verder wens ik jullie veel succes. Maarreh, als ik Player een keer tegenkom hoef ik geen nummers van Divine Intervention te horen hoor! :)
Klopt, al bestaan al die bands al. En hoe corny die ook is, hij is wel vet. Werkt ook goed voor een logo:
Afbeelding

Hopelijk zien we je een keertje, en geen zorgen: je krijgt vooral de "classics" om je oren. En hard ook :D

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » wo feb 04, 2015 9:41 pm

Tot 15 februari biedt Slayer 10% korting op het gehele assortiment in zijn online winkel. Vul bij het afrekenen de code VDAY10 in om de korting te ontvangen. Zie: http://slayer.backstreetmerch.com/discounted-items.

De tijdelijke korting geldt ook voor dit artikel:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Wat ik mij nu afvraag: Is een van jullie deze bikini weleens op de Nederlandse stranden tegengekomen?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » wo feb 04, 2015 10:27 pm

Dit vind ik alweer veel leukere onzinmerch dan die Slayer-kersttrui. :mrgreen:

Geheel toevallig zet ik net Christ Illusion weer eens op, naar mijn mening nog altijd een zeer nette en vlammende cd. Nummers als Flesh Storm, Jihad en Cult hoor ik in ieder geval veel liever dan de zouteloze brouwsels op World Painted Blood. Benieuwd naar, maar ook lichtelijk bevreesd voor het aankomende studio-album...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » wo feb 04, 2015 11:10 pm

Volledig mee eens. Ondergewaardeerd album. Zal em ook weer eens een spin geven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » wo feb 04, 2015 11:37 pm

World Painted Blood zou ik eenzelfde review als de laatste van Exodus gegeven hebben. Ik verwacht dat de nieuwe net zulke crap zal zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Slayer

Bericht door jeffrey » do feb 05, 2015 12:05 am

Ik denk dat in Nederland alleen van die alto zeugen met rughaar in zulke bikini's ziet.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » do feb 05, 2015 11:29 am

Laatste Exodus is een prima plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » do feb 05, 2015 4:17 pm

Jeroen schreef:Volledig mee eens. Ondergewaardeerd album. Zal em ook weer eens een spin geven.
Dave Lombardo maakte op die cd ook een vrij spectaculaire comeback!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » do apr 16, 2015 8:58 pm

De nieuwe Slayer-single bevalt mij goed. Wat vinden jullie er van?

Zie: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13745.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » do apr 16, 2015 9:48 pm

*Gaap*... Compositorisch tekortschietend nummer zonder climax en met niet meer dan redelijke riffs. Van mij mag het gaspedaal wel wat meer ingetrapt worden, of is (met het heengaan van Hanneman?) het venijn definitief uit Slayer verdwenen?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do apr 16, 2015 10:16 pm

Ik stond al klaar om het af te branden, maar eerlijk gezegd vind ik dit nog helemaal zo slecht niet. Het bouwt lekker op. Goed, er zit geen climax in, maar Slayer experimenteert weer een beetje en zet spanning neer. Dit klinkt nu al beter dan World Painted Blood.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » do apr 16, 2015 10:31 pm

Het klinkt mij als een slap aftreksel van Cult (van Christ Illusion uit 2006) in de oren. Maar misschien volgt er op de cd na dit nummer wel een snel nummer bij wijze van climax.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Took » vr apr 17, 2015 10:10 am

ik vind Araya er wel vreselijk op klinken. Hij ziet er niet alleen uit als Gandalf The Grey, hij klinkt ook naar die leeftijd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » za apr 25, 2015 6:24 pm

Nog eens naar When The Stillness Comes geluisterd. Die riff vanaf 1:00 vind ik wel lekker en doet me aan de groovende riff uit Dead Skin Mask denken, maar daarna zakt het in als een plumpudding.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » wo jun 17, 2015 2:43 am

http://www.metalsucks.net/2015/06/16/he ... epentless/

Albumtitel, -hoes en tekst van nieuw liedje zijn vrij gegeven.
Lees vooral de tekst van dat liedje ff door. De moeite waard.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Slayer

Bericht door Nefarian » wo jun 17, 2015 8:21 am

Ik zal wel een ketter zijn, maar ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nu zo speciaal aan Slayer is. De eerste 3-4 Albums zijn leuk, Reign in Blood is tof maar begint snel te vervelen omdat het veel van hetzelfde is. Live vind ik ze ook niet zo bijzonder, heb ze 2x op een festival gezien en daar speelden ze gewoon ronduit slecht. Alles wat na Seasons komt vind ik echt niet om aan te horen, dus ik snap niet waarom deze band zo gehyped is.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Dimas » wo jun 17, 2015 8:42 am

Nefarian schreef:Ik zal wel een ketter zijn, maar ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nu zo speciaal aan Slayer is. De eerste 3-4 Albums zijn leuk, Reign in Blood is tof maar begint snel te vervelen omdat het veel van hetzelfde is. Live vind ik ze ook niet zo bijzonder, heb ze 2x op een festival gezien en daar speelden ze gewoon ronduit slecht. Alles wat na Seasons komt vind ik echt niet om aan te horen, dus ik snap niet waarom deze band zo gehyped is.
Mijn idee? Hypen is natuurlijk ook een kwestie van marketing, maar voor veel mensen is Slayer de grootste thrashband die op basis van in het verleden behaalde resultaten nog steeds vandaag de dag de eer verdient die ze wordt toegezwaaid. Ze zijn bijvoorbeeld itt Metallica geen softere periode ingegaan, hebben zich itt Anthrax niet ingelaten met rap, en hebben simpelweg een aantal dijken van nummers geschreven. De laatste jaren waren optredens erg afwisselend qua kwaliteit (ik kan me het optreden op Fields of Rock toen het 2 dagen in Biddinghuizen was herinneren, wat dramatisch. Daarentegen was het op Metalcamp fantastisch, evenals op Fortarock) maar door hun status wordt ze dat toch vergeven en vergeten. Kan je het niet mee eens zijn, zoals ook zoveel mensen het niet eens zijn over wanneer het verval begint (voor sommigen na Seasons, anderen na Reign, ikzelf vind Hell Awaits het leukst maar onderken de kwaliteit van de 3 albums daarna en snap de legendarische status van RiB ook). Blijft een feit dat ze al 34 jaar (als je telt vanaf het ontstaan) gewoon simpelweg zijn blijven thrashen. Geen franje, geen gekkere experimenten dan wat downtunen in Gemini op DI. Dus ja, Thrash met hoofdletter T.

Correct me if I'm wrong.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Slayer

Bericht door Nefarian » wo jun 17, 2015 8:55 am

Dimas schreef:
Nefarian schreef:Ik zal wel een ketter zijn, maar ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nu zo speciaal aan Slayer is. De eerste 3-4 Albums zijn leuk, Reign in Blood is tof maar begint snel te vervelen omdat het veel van hetzelfde is. Live vind ik ze ook niet zo bijzonder, heb ze 2x op een festival gezien en daar speelden ze gewoon ronduit slecht. Alles wat na Seasons komt vind ik echt niet om aan te horen, dus ik snap niet waarom deze band zo gehyped is.
Mijn idee? Hypen is natuurlijk ook een kwestie van marketing, maar voor veel mensen is Slayer de grootste thrashband die op basis van in het verleden behaalde resultaten nog steeds vandaag de dag de eer verdient die ze wordt toegezwaaid. Ze zijn bijvoorbeeld itt Metallica geen softere periode ingegaan, hebben zich itt Anthrax niet ingelaten met rap, en hebben simpelweg een aantal dijken van nummers geschreven. De laatste jaren waren optredens erg afwisselend qua kwaliteit (ik kan me het optreden op Fields of Rock toen het 2 dagen in Biddinghuizen was herinneren, wat dramatisch. Daarentegen was het op Metalcamp fantastisch, evenals op Fortarock) maar door hun status wordt ze dat toch vergeven en vergeten. Kan je het niet mee eens zijn, zoals ook zoveel mensen het niet eens zijn over wanneer het verval begint (voor sommigen na Seasons, anderen na Reign, ikzelf vind Hell Awaits het leukst maar onderken de kwaliteit van de 3 albums daarna en snap de legendarische status van RiB ook). Blijft een feit dat ze al 34 jaar (als je telt vanaf het ontstaan) gewoon simpelweg zijn blijven thrashen. Geen franje, geen gekkere experimenten dan wat downtunen in Gemini op DI. Dus ja, Thrash met hoofdletter T.

Correct me if I'm wrong.
Ik deel jouw mening deels wel ja, denk dat Slayer mij gewoon niet zo ligt in tegenstelling tot bands zoals Kreator.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » wo jun 17, 2015 11:59 pm

Aan Dimas' objectieve betoog, wil ik nog de subjectieve en persoonlijke noot toevoegen dat Slayer voor mij pure energie is. Live zijn ze de afgelopen jaren wisselvallig (waar het op festivals vaak behoorlijk plichtmatig overkomt, was het concert in Paradiso in 2011 ronduit geweldig), maar als ik nummers als Hell Awaits, War Ensamble of Dittohead opzet springt de vonk altijd over en kan ik mijn bolletje maar moeilijk stil houden. En Angel Of Death blijft, alle goedbedoelde pogingen van extreme bands ten spijt, gewoonweg het meest brute metalnummer aller tijden.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Slayer

Bericht door Nefarian » do jun 18, 2015 8:22 am

Wessel schreef:Aan Dimas' objectieve betoog, wil ik nog de subjectieve en persoonlijke noot toevoegen dat Slayer voor mij pure energie is. Live zijn ze de afgelopen jaren wisselvallig (waar het op festivals vaak behoorlijk plichtmatig overkomt, was het concert in Paradiso in 2011 ronduit geweldig), maar als ik nummers als Hell Awaits, War Ensamble of Dittohead opzet springt de vonk altijd over en kan ik mijn bolletje maar moeilijk stil houden. En Angel Of Death blijft, alle goedbedoelde pogingen van extreme bands ten spijt, gewoonweg het meest brute metalnummer aller tijden.
Zal dan toch een kwestie van smaak zijn denk ik. Als ik dan toch een band moet noemen die een dergelijk gevoel bij mij teweegbrengt, dan zou ik eerder Cannibal Corpse noemen. Als ik die live zie kan ik gewoon niet stil blijven. Daarbovenop vind ik bijvoorbeeld Cannibal Corpse ook veel consistenter wat hun albums door de jaren heen betreft. Daarnaast ben ik van mening dat de individuele bandleden bij CC toch iets meer instrumentbeheersing en klasse hebben dan die van Slayer. Alex Webster vind ik bijvoorbeeld totaal ondergewaardeerd als bassist. Nogmaals, dit is natuurlijk een kwestie van smaak en ik maak me nu natuurlijk ook een beetje schuldig aan het appel/peren verhaal :)

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Marcel Hubregtse » do jun 18, 2015 1:24 pm

Echter heeft Slayer zich wel ingelaten met rap door middel van de samenwerking met Ice T.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Dimas » do jun 18, 2015 3:07 pm

Marcel Hubregtse schreef:Echter heeft Slayer zich wel ingelaten met rap door middel van de samenwerking met Ice T.
Helemaal vergeten ja :shock: , terwijl ik er potverdorie recent nog over las bij een verslag van een Body Count concert.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do jun 18, 2015 3:44 pm

Slayer is mede populair door het feit dat je er vanwege hordes orthodoxe metalheads niet mee mag spotten. Als iets wel not done is, dan is het wel negatief zijn over Slayer.


En "SLAYEURRRRRR" roepen tijdens een willekeurig optreden schijnt ook heel cool en grappig te zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Dimas » vr jun 19, 2015 5:50 pm

Titelnummer online

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Slayer

Bericht door Heidewolf » vr jun 19, 2015 11:40 pm

Is Bostaph dan de enige die nog weet hoe slayer hoort te klinken? Holts solo is wellicht iets wat slayer wel kan gebruiken, maar verder qua compositie vind ik het iets te typisch generieke moderne thrash. En wat een bagger lyrics.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » vr jun 19, 2015 11:43 pm

generiek inderdaad. Gewoon doorsnee thrash. Klinkt wel lekker, maar verre van bijzonder. Het klinkt wel wat beter dan de vorige plaat in ieder geval.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » za jun 20, 2015 6:02 pm

En nou gewoon kappen met die onzin.

Alles is gezegd, al meerdere keren zelfs, dit nummer voegt echt nul komma nul toe aan hun oeuvre.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » za jun 20, 2015 6:06 pm

Wel opvallend dat bijna overal op internet overwegend enthousiast gereageerd wordt op het nieuwe nummer van Slayer, terwijl de gebruikelijke negatievelingen op dit forum er natuurlijk weer anders over denken.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » za jun 20, 2015 7:59 pm

Wel opvallend dat bepaalde mensen in real life niet echt over communicatieve vaardigheden lijken te beschikken, maar op internet wel babbels hebben.

Maar dat uiteraard volkomen terzijde, laten we on-topic blijven.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Slayer

Bericht door CoenV » zo jun 21, 2015 9:29 pm

Slayer, ook al zo'n band die eigenlijk de laatste 25 jaar niks boeiends uitgebracht heeft.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » zo jun 21, 2015 9:38 pm

Jammer dat je zo negatief bent, CoenV, erg jammer.
Gebruikelijk, maar toch.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Slayer

Bericht door CoenV » zo jun 21, 2015 9:43 pm

Ach, negatief. Met niet boeiend bedoel ik dat ze wel middelmatige edoch acceptabele nummers hebben uitgebracht, maar geen shit meer om lyrisch van te worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer

Bericht door yowannuzz » zo jun 21, 2015 10:08 pm

Slayer is al ruim 20 jaar uitgeluld.
Divine Intervention is briljant, maar toen was de koek gewoon op.

Een hoop metalheads zweren echter bij herhaling en meer van hetzelfde.
Hoe anders is het blijvende succes van bands als AC/DC, Motorhead, Amon Amorth, Volbeat en vele, vele anderen te verklaren ?!
Allemaal bands die een trucje tot in de finesse beheersen en daar gouden bergen mee oogsten.
Bands die verdomd goed zijn in wat ze doen, en betrouwbaar zijn als de tering.
Rare bokkesprongen zullen ze echter niet maken.

Want daar houden wij, authisten als we allemaal zijn, niet van.
Wij houden van vaste patronen, en duidelijkheid.

Slayer weet dat en herhaalt zichzelf oeverloos.
En met succes, want blijkbaar weten hele volksstammen niet hoe snel ze hun onderbroek moeten verwisselen bij het horen van een nieuw Slayer-nummer.

"Slayer !!!" en splut.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Lennert » zo jun 21, 2015 10:42 pm

Ik ben al niet de grootste Slayerfan, maar ik snap bij zo'n nummer als dit echt niet waarom mensen er wild van worden. Aardige solo, rikketik drumwerk dat wat mij een veel betere productie verdiend en vooral crappy tekst en een saaie structuur.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Slayer

Bericht door CoenV » zo jun 21, 2015 10:45 pm

Helemaal mee eens, doodsaai overbodig kutnummer, fanboys zijn blijkbaar overal blij mee.

Desondanks heb ik toch de complete discografie van Slayer in de kast staan. Dat dan weer wel.
De poll van dit topic is trouwens waardeloos, iedereen weet dat Live Undead het beste Slayeralbum is.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » zo jun 21, 2015 10:53 pm

Lennert schreef:Aardige solo

Beter gezegd: er wordt eindelijk weer een gesoleerd bij Slayer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Slayer

Bericht door Wessel » di jun 23, 2015 11:29 pm

innuendo schreef:
En "SLAYEURRRRRR" roepen tijdens een willekeurig optreden schijnt ook heel cool en grappig te zijn.
Dat is het toch ook?

Toch?

Jongens?... :(

Plaats reactie