Dark Funeral

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Dark Funeral

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 8:16 pm

Wat vinden mensen eigenlijk van deze band? Ik kon er geen topic over vinden en herinner mij ook niet dat er een topic over geweest is in "mijn tijd".

Dark Funeral is een Zweedse blackmetal band en heeft de volgende albums uit:

DIABOLIS INTERIUM [2001]
TEACH CHILDREN TO WORSHIP SATAN [2000]
IN THE SIGN... [2000]
VOBISCUM SATANAS [1998]
THE SECRETS OF THE BLACK ARTS [1996]
S/T [1994]

Behalve dat ze erg veel nummertitels met het woord "Satan" en een gitarist die Lord Ahriman heet hebben, spelen ze ook nog eens ontzettend gave muziek, vind ik zelf dan.

Meningen? Commentaren?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 25, 2004 8:18 pm

Nee, hier heb ik nooit zoveel mee gehad. Ik vond de muziek na een tijdje gewoon saai worden. Het beukte wel enorm en het was ook wel strak gespeeld maar verder wist het me toch niet te grijpen. Daar komt nog eens bij dat de band zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt met die teksten.

Dominion caligula vind ik daarintegen wel erg gaaf.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22900
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mei 25, 2004 8:18 pm

Eigenlijk alleen bekend met Diabolis Interium en Voniscum Satanas,maar dat rost wel een flinke partij moet ik zeggen.
Beste nummer is natuurlijk An Apprentice Of Satan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di mei 25, 2004 8:19 pm

The Secrets Of The black Arts heerscht maar ik vond Diabolis Interium maar slaapverwekkend.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 8:20 pm

XnegativeX schreef:Nee, hier heb ik nooit zoveel mee gehad. Ik vond de muziek na een tijdje gewoon saai worden. Het beukte wel enorm en het was ook wel strak gespeeld maar verder wist het me toch niet te grijpen. Daar komt nog eens bij dat de band zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt met die teksten.

Dominion caligula vind ik daarintegen wel erg gaaf.
Hmm, het is weer een befaamd meningsverschil tussen ons en nu moet ik je weer overpraten ;)

Teksten en image daargelaten is het een zeer getalenteerde band, met bijna alle cd goed geproduceerd doch nog steeds "puur" klinkend.
dako schreef:Eigenlijk alleen bekend met Diabolis Interium en Voniscum Satanas,maar dat rost wel een flinke partij moet ik zeggen.
Beste nummer is natuurlijk An Apprentice Of Satan.
Dat is een mening, ik vind Enriched by Evil veel gaver.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 25, 2004 8:21 pm

Ik vond het juist omgekeerd: Diabolis Interium roste ontieglijk, terwijl oudere albums als Vobiscum Sathanas me niet echt konden bekoren...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di mei 25, 2004 8:21 pm

Ik vind Diabolis Interium een geweldige plaat. Alsof je in de hel staat, aan de kant van de uitvoerders, zo bruut. Geweldig geluid, helse stem van Emperor Magnus Caligula en natuurlijk het rottig snelle drumwerk van Matte Modin. Met name An Apprentice Of Satan en Thus I Have Spoken kunnen er bij mij altijd in. De liveplaat is ook goed trouwens.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 25, 2004 8:27 pm

Svenson schreef:[..]
Hmm, het is weer een befaamd meningsverschil tussen ons en nu moet ik je weer overpraten

Teksten en image daargelaten is het een zeer getalenteerde band, met bijna alle cd goed geproduceerd doch nog steeds "puur" klinkend.
Wie weet. Ik vind bands als Thy primordial bijvoorbeeld beter omdat die hun songstructuur beter voor elkaar hebben. Meer afwisseling zeg maar.
Daar komt nog eens bij dat de teksten en het imago me echt zo tegenstaan dat ik er nooit met plezier naar kan luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
FacToR-X
Berichten: 462
Lid geworden op: zo apr 25, 2004 11:43 am

Bericht door FacToR-X » di mei 25, 2004 8:27 pm

ik ken er een tiental nummers van ongeveer...
goede band!
Und die Gräber täten sich auf...

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 25, 2004 8:31 pm

XnegativeX schreef:[..]


Wie weet. Ik vind bands als Thy primordial bijvoorbeeld beter omdat die hun songstructuur beter voor elkaar hebben. Meer afwisseling zeg maar.
Daar komt nog eens bij dat de teksten en het imago me echt zo tegenstaan dat ik er nooit met plezier naar kan luisteren.
Ach, als ik bij een band merk dat de teksten te belachelijk voor woorden zijn, let ik er gewoon niet meer op. Geniet van de muziek en laat de teksten voor wat ze zijn in dat geval!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Brömmerhead
Berichten: 708
Lid geworden op: wo mar 10, 2004 10:00 am

Bericht door Brömmerhead » di mei 25, 2004 8:31 pm

Dark Funeral is uit het juiste hout gesneden, echter met een bot aardappelmesje.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di mei 25, 2004 8:32 pm

Ik ken alleen Diabolis Interium, staan best aardige nummers op, maar gaat me toch wat snel vervelen

Gebruikersavatar
Onheilsprofeet
Berichten: 104
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 12:00 pm
Locatie: heeze(eindhoven)

Bericht door Onheilsprofeet » di mei 25, 2004 8:36 pm

ik heb aantal nummers van hun opzich best goede muzikanten en vooral de covers van hun cd's zijn bruut.
alleen jammer dat op de nummer die ik gehoort heb ze veel gebruik maken van techo elementen net als de laatste borgirs.
GIJ kwaadaardige dwaas....

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 8:36 pm

Dark Funeral vind ik eigenlijk behoorlijk overrated.
Iedereen heeft het er altijd maar over, maar echt boeiend is de muziek niet.
Je zou het bijna cliché Black Metal noemen, en de attitude is om van te kotsen.
Een beetje Satan af en toe is niet erg, maar op de manier dat zij het doen...
Nee.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 8:38 pm

Onheilsprofeet schreef:ik heb aantal nummers van hun opzich best goede muzikanten en vooral de covers van hun cd's zijn bruut.
alleen jammer dat op de nummer die ik gehoort heb ze veel gebruik maken van techo elementen net als de laatste borgirs.
Techno-elementen in Dimmu Borgir?
Hoe bedoel je dat precies?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di mei 25, 2004 8:38 pm

Tijdje veel geluisterd,maar op een gegeven moment heb ik et ook wel weer gehoord. Live is er ook weinig aan.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 25, 2004 8:39 pm

Onheilsprofeet schreef:ik heb aantal nummers van hun opzich best goede muzikanten en vooral de covers van hun cd's zijn bruut.
alleen jammer dat op de nummer die ik gehoort heb ze veel gebruik maken van techo elementen net als de laatste borgirs.
Techno-elementen???!?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 25, 2004 8:41 pm

Draconian schreef:[..]


Ach, als ik bij een band merk dat de teksten te belachelijk voor woorden zijn, let ik er gewoon niet meer op. Geniet van de muziek en laat de teksten voor wat ze zijn in dat geval!
Normaal doe ik dat ook wel, maar in dit geval (en sommige andere gevallen) stoort het me gewoon. Scarhead is bijvoorbeeld een hardcore band (wat een van mijn favoriete stijlen is) die ook best goede muziek spelen maar de teksten zijn zo irritant dat het gewoon stoort. (Scarhead is bijna de Jovink van de hardcore)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 8:43 pm

Nynke schreef:Ik ken alleen Diabolis Interium, staan best aardige nummers op, maar gaat me toch wat snel vervelen
Zeg nou godverdomme eens 1 keer NIET wat anderen zeggen!
Spreek nou eens een keer uit ervaring, en zo niet kanker dan in elkaar!

Godverdomme zeg!

En overrated Robin?

Waarom dat?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Onheilsprofeet
Berichten: 104
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 12:00 pm
Locatie: heeze(eindhoven)

Bericht door Onheilsprofeet » di mei 25, 2004 8:49 pm

Robgoroth schreef:[..]

Techno-elementen in Dimmu Borgir?
Hoe bedoel je dat precies?
nou gewoon te veel gebuik maken van de synts en soms lijkt het wel alsof ze er met de comp wat dingen in hebben geplakt... houd ik persoonlijk niet zo van
GIJ kwaadaardige dwaas....

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di mei 25, 2004 8:55 pm

Onheilsprofeet schreef:[..]


nou gewoon te veel gebuik maken van de synts en soms lijkt het wel alsof ze er met de comp wat dingen in hebben geplakt... houd ik persoonlijk niet zo van
Ja natuurlijk, keep on dreaming dat is vooral techno veel gebruik maken van synths, dan heb je nog niet naar het synthgebruik in Dimmu geluisterd.

En nu weer on-topic.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 9:08 pm

Svenson schreef:[..]

En overrated Robin?

Waarom dat?
Je kunt toch wel zeggen dat Dark Funeral in de loop der jaren een behoorlijk aantal mensen heeft weten te bereiken.
Gezien het muzikaal in mijn optiek niet al te interessant is, en het weinig bijzonders bevat, concludeer ik hieruit dat het toch enigzins overrated is.
Wat heeft Dark Funeral (behalve onderstaande) wat menig Black Metal-band nou niet heeft?
Me dunkt dat Dark Funeral groot is geworden om haar attitude, en teksten.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 9:11 pm

Onheilsprofeet schreef:[..]


nou gewoon te veel gebuik maken van de synts en soms lijkt het wel alsof ze er met de comp wat dingen in hebben geplakt... houd ik persoonlijk niet zo van
Juist ja, weet je wat Techno is?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 25, 2004 9:11 pm

Ach kom, omdat 12-jarige 'satangoths' (of wat dan ook) Dark Funeral ontdekt hebben, hoeft nog niet te betekenen dat het muzikaal gezien niet moddervet in elkaar zit. Niet overdreven technisch, maar in ieder geval het laatste album weet ondanks de voortdurende hoge snelheid te blijven boeien en klinkt ook nog eens vrij afwisselend. Dat is niet iedere band gegund.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di mei 25, 2004 9:26 pm

Ik ken alleen Secrets... en Vobiscum... en echt boeiend vind ik ze geen van bijde...
Wel aardig, maar dan heb je het ook echt wel gehad.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 9:29 pm

Robgoroth schreef:[..]

Je kunt toch wel zeggen dat Dark Funeral in de loop der jaren een behoorlijk aantal mensen heeft weten te bereiken.
Gezien het muzikaal in mijn optiek niet al te interessant is, en het weinig bijzonders bevat, concludeer ik hieruit dat het toch enigzins overrated is.
Wat heeft Dark Funeral (behalve onderstaande) wat menig Black Metal-band nou niet heeft?
Me dunkt dat Dark Funeral groot is geworden om haar attitude, en teksten.
Mijn waarde kleine vriend, Dark Funeral zit retegoed in elkaar muzikaal, een stuk beter dan "menig" black metal band die jij graag luistert. En die attitude zal ze denk ik meer slechts dan goeds hebben gebracht.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 9:30 pm

Dan verschillen onze meningen, ik vind het weinig hebben.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 9:31 pm

Robgoroth schreef:Dan verschillen onze meningen, ik vind het weinig hebben.
Qua smaak kunnen we natuurlijk verschillen van mening, maar muzikaal/technisch gezien kan dat niet.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » di mei 25, 2004 10:05 pm

Daar heb je een goed punt.
Dan zetten we de discussie voort.
Wat vind jij muzikaal wél goed aan Dark Funeral?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Nija
Berichten: 294
Lid geworden op: vr feb 07, 2003 7:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Nija » di mei 25, 2004 10:37 pm

Ik vind ze best gaaf om te luisteren, ze staan trouwens ook op X-Mass dit jaar (met vader oa)... Staat op de site van hun.

Gebruikersavatar
BlackGoat
Berichten: 2970
Lid geworden op: do mei 08, 2003 5:28 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door BlackGoat » di mei 25, 2004 10:47 pm

Nija schreef:Ik vind ze best gaaf om te luisteren, ze staan trouwens ook op X-Mass dit jaar (met vader oa)... Staat op de site van hun.
gvd wat gaaf.

Ik heb alle Dark Funeral albums en Dark Funeral is gewoon gaaf. Die gast kan beter zingen dan de gemiddelde Black Metal zanger en de gitaar rifjes zitten ook nog eens leuk in elkaar.
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di mei 25, 2004 10:52 pm

iscariah schreef:The Secrets Of The black Arts heerscht maar ik vond Diabolis Interium maar slaapverwekkend.
Vobiscum Satanas kan me ook nog wel boeien. Maar Diabolus Interium? Te geproduceerd, te netjes enz.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di mei 25, 2004 10:52 pm

Robgoroth schreef:Daar heb je een goed punt.
Dan zetten we de discussie voort.
Wat vind jij muzikaal wél goed aan Dark Funeral?
Ik vind die slepende, melodieuze riffjes die toch hard kunnen klinken heel gaaf. Ook vind ik het ubergaaf dat ze trage stukjes zelfs met blastbeats traag kunnen laten klinken.
Vette zang, toffe (soms zelfs erg pittige)gitaar partijen en een dijk van een drummer.
Top band eigenlijk.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
BlackGoat
Berichten: 2970
Lid geworden op: do mei 08, 2003 5:28 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door BlackGoat » di mei 25, 2004 10:57 pm

Svenson schreef:[..]


Ik vind die slepende, melodieuze riffjes die toch hard kunnen klinken heel gaaf. Ook vind ik het ubergaaf dat ze trage stukjes zelfs met blastbeats traag kunnen laten klinken.
Vette zang, toffe (soms zelfs erg pittige)gitaar partijen en een dijk van een drummer.
Top band eigenlijk.
Die zanger is ehct heel gaaf. Vooral de "lagere" stukjes.
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

Gebruikersavatar
Suncross
Loves humping buffalo
Berichten: 9539
Lid geworden op: di dec 18, 2001 8:25 pm

Bericht door Suncross » di mei 25, 2004 11:02 pm

ik hoop dat die gast een beetje afgevallen is

Gebruikersavatar
BlackGoat
Berichten: 2970
Lid geworden op: do mei 08, 2003 5:28 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door BlackGoat » di mei 25, 2004 11:03 pm

Suncross schreef:ik hoop dat die gast een beetje afgevallen is
Of gewoon geen SM pakjes meer aandoet...
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Re: Dark Funeral

Bericht door Othrys » wo mei 26, 2004 6:53 pm

Svenson schreef:Wat vinden mensen eigenlijk van deze band? Ik kon er geen topic over vinden en herinner mij ook niet dat er een topic over geweest is in "mijn tijd".
Dark Funeral behoort tot het selecte gezelschap van de eerste Black Metalbands die ik leerde kennen. Destijds in 1996 was ik enorm onder de indruk van de duistere sound van The secrets of the black arts, daar ik nog vrijwel uitsluitend bekend was met death metal en minder extreme vormen van metal. Ik vind dat album nog steeds erg goed te pruimen, maar kan niet zeggen dat het me nog evenveel doet als toen. Vobiscum Sathanas en Diabolis Interium vind ik minder, ze bevatten wel pakkende songs maar het mist toch iets gemeens, iets smerigs dat bij goede BM thuishoort. Ze liggen me tegenwoordig gewoon iets te veel bij de toegankelijkere (cheesy) kant van het Black Metal spectrum. Ook de infantiele teksten dragen daar natuurlijk aan bij.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo mei 26, 2004 6:57 pm

Svenson schreef:[..]


Ik vind die slepende, melodieuze riffjes die toch hard kunnen klinken heel gaaf. Ook vind ik het ubergaaf dat ze trage stukjes zelfs met blastbeats traag kunnen laten klinken.
Vette zang, toffe (soms zelfs erg pittige)gitaar partijen en een dijk van een drummer.
Top band eigenlijk.
Vette zang?
Ik ben juist niet echt fan van Emperor's vocalen, sterker nog, dat is een van de afknappers bij onze Zweedse vrienden.
De zang moet smerig, lelijk, en haatdragend zijn.
Dat lukt hem gewoon niet.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » wo mei 26, 2004 7:05 pm

Voor Robgoroth:
Waarom zoek je toch altijd naar smerigheid, lelijkheid en haatdragendheid wanneer dat helemaal niet in muziek thuishoort? Waarom zou je in godsnaam zulke vocalen willen hebben in een band die het helemaal niet hoeft of wil hebben.
Ik bedoel: Dark Funeral kiest voor deze muziek, die ze nu maken, en dus zul je het moeten accepteren voor wat het is. OF je luistert het OF je luistert het niet. Anders kan je aan alle muziek dingen gaan veranderen en dat is 1. niet logisch en 2. niet te doen.
Het is dan ook geen argument.

@Othrys:
Aan de cheesy kant van Black Metal? Waarom moet dat altijd? Echt, er lopen veel meer mensen rond die darkthrone of wat dan ook luisteren dan DF en toch worden die andere bands nog "gaaf" gevonden.


Kijk, als je de band niks vind: Prima, mij hoor je niet klagen.
Maar ga dan niet van die ontzettende typische, niet kloppende of gewoon ontzettend loze argumenten als: cheesy en smerig gebruiken.

Noem maar eens een band die als DF klinkt....
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo mei 26, 2004 7:52 pm

Wat betreft 'smerigheid, lelijkheid en haatdragendheid', dat vind ik een essentieel - misschien iets te groot woord - onderdeel bij Black Metal.
Ik moet geen glimlach krijgen van Black Metal, wat bij DF nou ook weer niet het geval is, maar toch, je snapt wat ik bedoel, denk ik.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 26, 2004 7:55 pm

zolang ze maar niet weer in die latexpakjes komen, vind ik het allemaal al best.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mei 26, 2004 7:56 pm

Om 1 of andere reden vergis ik deze band veel met Ragnarok.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo mei 26, 2004 7:57 pm

Als twee bands niet op elkaar lijken zijn het wel Dark Funeral en Ragnarok, mijns inziens.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mei 26, 2004 7:58 pm

Ja, dat weet ik wel maar ik heb geen idee hoe het komt dat ik ze verwissel van naam.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » wo mei 26, 2004 8:07 pm

Robgoroth schreef:Wat betreft 'smerigheid, lelijkheid en haatdragendheid', dat vind ik een essentieel - misschien iets te groot woord - onderdeel bij Black Metal.
Ik moet geen glimlach krijgen van Black Metal, wat bij DF nou ook weer niet het geval is, maar toch, je snapt wat ik bedoel, denk ik.
Nee, ik weet echt niet wat je bedoelt. Negeer dat imago en luister nou eens een keer naar de muziek alleen. Denk je nou echt dat ik die band gaaf vind om hun imago? Het gaat om de muziek!
En dat je het niet gaaf vind, vind ik prima, maar noem dan niet zulke stomme dingen als "argument".
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo mei 26, 2004 8:08 pm

Svenson schreef: @Othrys:
Aan de cheesy kant van Black Metal? Waarom moet dat altijd? Echt, er lopen veel meer mensen rond die darkthrone of wat dan ook luisteren dan DF en toch worden die andere bands nog "gaaf" gevonden.
Het gaat dus niet om hoeveel mensen er naar luisteren, dat zal mij worst wezen. Muzikaal gezien vind ik dit cheesy. Waarom? Het is fastfood geworden; toegankelijke nummers die meteen lekker in het gehoor liggen, maar geen blijvende indruk achterlaten. En dan heb ik het dus over Diabolus Interium. Een album dat op het eerste gehoor heel leuk klinkt, maar al gauw staat het stof te verzamelen in de kast. Hetzelfde geldt voor de hedendaagse muziek van bands als Dimmu Borgir en Marduk (helaas, want beide bands hebben in het verleden absoluut meesterwerken geproduceerd).
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » wo mei 26, 2004 8:10 pm

Othrys schreef:[..]


Het gaat dus niet om hoeveel mensen er naar luisteren, dat zal mij worst wezen. Muzikaal gezien vind ik dit cheesy. Waarom? Het is fastfood geworden; toegankelijke nummers die meteen lekker in het gehoor liggen, maar geen blijvende indruk achterlaten. En dan heb ik het dus over Diabolus Interium. Een album dat op het eerste gehoor heel leuk klinkt, maar al gauw staat het stof te verzamelen in de kast. Hetzelfde geldt voor de hedendaagse muziek van bands als Dimmu Borgir en Marduk (helaas, want beide bands hebben in het verleden absoluut meesterwerken geproduceerd).
Ok, dus als ik het goed begrijp vind jij de muziek minder als het goed in het gehoor ligt?
Gast, wat is in godsnaam je punt?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo mei 26, 2004 8:12 pm

Ja, doe dan even begrijpend lezen. Moet ik het nou echt nog eens gaan uitleggen?
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » wo mei 26, 2004 8:18 pm

Ik vind het nergens op slaan, en het is een ontzettend typische houding die je in neemt.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo mei 26, 2004 8:25 pm

Sven, je klinkt als een relnicht. Jij vindt DF geweldig, sommige anderen niet. Boeiend.
The True North, Strong and Free

Plaats reactie