Dark Funeral

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Sgapekop » wo dec 17, 2014 4:06 pm

De drums staan veel te hard en klinken heel irritant. Hopelijk is dat niet op de hele cd het geval.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Satyr » wo dec 17, 2014 4:17 pm

Caligula was alleen als sessie/live zanger terug.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » do dec 18, 2014 6:14 pm

Oké, dat wist ik niet. Ben wel benieuwd naar nieuw werk, dit nummer klinkt zeker niet slecht maar ook niet heel bijzonder (al is Dark Funeral natuurlijk ook niet de meest vooruitstrevende band in het genre).

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Satyr » vr dec 19, 2014 12:36 pm

Hij is inmiddels bekend gemaakt: https://www.facebook.com/Heljarmadr666

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » za dec 20, 2014 5:25 pm

Ergens doet dat nieuwe me nummer me eigenlijk een beetje aan Behemoth (klinkt mij zwaarder/meer death metal- dan black metal-achtig in de oren) denken...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » di feb 24, 2015 11:12 am

Nog een nieuw nummer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VOUJfBuj ... e=youtu.be[/youtube]

En de nieuwe frontman doet het live ook wel goed:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ddz89gs0 ... e=youtu.be[/youtube]

Van het eerdere werk zijn Secrets Of The Black Arts en de e.p. In The Sign... overigens favoriet.
Hoop dat ze voor het nieuwe album ook gaan touren, heb Dark Funeral voorheen enkel op festivals zien spelen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » di mar 08, 2016 5:55 pm

Van fb:
DARK FUNERAL – announce release date for new album “Where Shadows Forever Reign” & reveal album cover!

Six years after the release of their latest album, the Swedish masters of black metal, DARK FUNERAL, will finally release their new album on June 3rd, 2016 via Century Media Records! It will be entitled “Where Shadows Forever Reign”.

Lord Ahriman comments: “Wow, did 6 years pass already? Time surely flies fast! But you know what, we're back! DARK FUNERAL is back! And in true DARK FUNERAL spirit, like so many times in the past, we continue to push all boundaries musically & bring Black Metal into a new, fresh & dark dimension. This is by far our most professional, technical, dynamic & epic album thus far. And compared to previous albums, each new song offers a unique spirit & identity that is more profound than ever. And whether you like extreme Black Metal or not, I'm sure every fan of Metal will find songs on this album that they can enjoy to its fullest!

Every piece of the new album is combined into total perfection. The music, lyrics, musicianship, artwork & production. The artwork was made by Necrolord and the album was recorded at Dugout Studios with producer Daniel Bergstrand and studio engineer George Nerantzis. And I couldn’t be more satisfied with each and everyones contribution.

Anyway, it feels absolutely fantastic to be back with new music. And I can’t wait to let you all enjoy our latest Satanic Symphony 'Where Shadows Forever Reign'. See you all soon somewhere on the road!”
Mooie, klassieke Necrolord-cover ook:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4061
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dark Funeral

Bericht door MadTinus » wo mar 09, 2016 12:08 pm

Die cover lijkt wel heel veel op die van Secrets.. typisch Necrolord, wel mooi. Wel goed om te zien dat er niet voor de tigste achtereenvolgende keer een vurige duivel/demon met een Latijnse albumtitel op de cover staat, dat werd wel een beetje gezapig.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Dark Funeral

Bericht door iron_dennis » do mar 10, 2016 10:51 am

Wow! Uit nostalgisch oogpunt zou je hem alleen voor de cover al kopen. Die oranje hoezen waren idd om moe van te worden. Hopelijk is de kwaliteit van de songs ook zo goed als op de mini cd/ debuutplaat.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Satyr » vr mar 11, 2016 11:35 am

Dark Funeral heeft elke plaat wel een paar sterke nummers, maar er is geen enkel album dat ik echt heel goed vind.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » vr mar 11, 2016 3:48 pm

Het is zeker niet de meest inventieve band in het genre, maar ze zijn wel erg goed in wat ze doen (het is wellicht vloeken in de kerk, maar Panzer Divison Marduk legt het wat mij betreft bijvoorbeeld wel af tegen het geweld van Diabolis Interium). En als de muziek net als de hoes weer wat richting Secrets en In The Sign... gaat heb ik er zeker oren naar!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » vr mar 11, 2016 10:01 pm

Prima band inderdaad. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe plaat. Zelf vind ik met name Diabolus Interium een sterke plaat. Goed, de afwisseling is niet het sterkste punt, maar met een nummer als An Apprentice To Satan hoeft dat ook niet. Een van de gaafste blackmetalnummers ooit wat mij betreft. Denk dat ik de versie op die hilarisch getitelde Teach Your Children EP nog iets gaver vind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » za mar 12, 2016 2:58 pm

Dat nummer kwam toevallig gisteren langs toen ik mijn Ipod op shuffle zette, inderdaad beestachtig! [headbang] Van die plaat doet The Arrival Of Satan''s Empire het ook altijd goed bij mij.

Ik zal trouwens nooit vergeten dat ik eens het nummer Stigmata op had staan en toen zag dat mijn hand onder het bloed zat (had me ergens aan opengehaald). :mrgreen:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22639
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dark Funeral

Bericht door innuendo » za mar 12, 2016 3:32 pm

Ooit nog gezien op Xmass Metalfest in de 013. Zeker tien jaar geleden. Zelden zo'n waardeloos optreden gezien op het hoofdpodium daar. Het enige wat me echt bijstaat was de constante muur van ruis en een handvol kids die vanwege complete verwarring maar wat gingen headbangen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » za mar 12, 2016 5:22 pm

Aha. Ik heb ze nooit gezien. Dit soort muziek komt live vaak toch een beetje over als een brij.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » zo mar 13, 2016 11:10 am

Over dat optreden in 013 hoorde ik inderdaad veel horrorverhalen, maar de keren dat ik ze gezien heb was het iig erg vet!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » za apr 02, 2016 12:26 pm

Titeltrack van de nieuwe:



Tevens heb ik binnenkort een interview met ze, dus suggesties voor vragen zijn welkom!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Dark Funeral

Bericht door cataclysm child » ma apr 04, 2016 1:04 am

Klinkt prima, dit!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Satyr » ma apr 04, 2016 1:14 pm

cataclysm child schreef:Klinkt prima, dit!
Mee eens. Maar ze hebben na al die jaren nog steeds niet geleerd om de nummers 30 tot 45 seconden korter te maken. Ik snap dat echt niet, maar dat kan ook aan mij liggen. Marduk heeft dat eigenlijk nooit gehad, die knalden een nummer eruit en klaar. Dark Funeral moet dan altijd nog een keer het refrein 3x herhalen op het einde. Bij wijze van...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Dark Funeral

Bericht door cataclysm child » di apr 05, 2016 12:24 am

Bwa, ik vind bij momenten dat sommige van de echt lange nummers van Marduk (die van 6-7-8 minuten zoals La Grande Danse Macabre, Nightwing, Perish in Flames, To Redirect Perdition, Blutrache...) toch ook gerust een minuut of 2-3 korter hadden mogen zijn. Bij Dark Funeral heb ik zelden of nooit het gevoel gehad dat een nummer echt te lang duurt, of dat het mij stoort, omdat ze ook amper nummers hebben die langer dan 6 minuten duren.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Satyr » di apr 05, 2016 11:12 am

Het verschil is, bij Marduk zijn de langere nummers vaak trager. De snelle nummers zijn gewoon 4-5 minuten, ik noem even 'Cloven Hoof', 'Between the Wolfpacks' of het Panzer Division album. Bij Dark Funeral vind ik Hail Murder een mooi voorbeeld, dat nummer wordt zo ontzettend gerekt, dat ik 'm niet meer kan luisteren uit ergernis ;)

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » za mei 28, 2016 9:47 pm

Heel goed album, die nieuwe! http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=9378

En hier een interview met Lord Ahriman: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=1067

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » ma mei 30, 2016 2:33 pm

Die recensie maakt mij toch wel heel nieuwsgierig. Heb nog altijd een zwak voor deze band. Met name Diabolis Interium vind ik een topplaat. Razendsnel en toch boeiend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » ma mei 30, 2016 7:38 pm

cataclysm child schreef:Bwa, ik vind bij momenten dat sommige van de echt lange nummers van Marduk (die van 6-7-8 minuten zoals La Grande Danse Macabre, Nightwing, Perish in Flames, To Redirect Perdition, Blutrache...) toch ook gerust een minuut of 2-3 korter hadden mogen zijn. Bij Dark Funeral heb ik zelden of nooit het gevoel gehad dat een nummer echt te lang duurt, of dat het mij stoort, omdat ze ook amper nummers hebben die langer dan 6 minuten duren.
Late reactie, maar nee. La Grande Danse Macabre inkorten? Haha. Fantastisch nummer man. Met louter gitaar, bas, drums en krijs zo'n episch en bombastisch sfeertje scheppen, dat is heel knap. Heerlijk refrein ook. Als ik die nummers hoor, dan mis ik Legion. Ruige baas was dat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Dark Funeral

Bericht door cataclysm child » di mei 31, 2016 12:45 am

Wat vind je dan van de meer recente langere nummers zoals Coram Satanae, Doomsday Elite en meer in het bijzonder wat bombastische nummers betreft een Imago Mortis en Accuser/Opposer? Want dat zijn dan weer nummers die me wél bekoren. Ik bedoel maar, voor de ene lange Marduk-song werkt het wel bij mij, voor de andere dan weer niet.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » di mei 31, 2016 9:39 am

Prima te doen. Marduk heeft altijd wel een goede riff op voorraad.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dark Funeral

Bericht door Wessel » za jun 11, 2016 1:03 pm

Zijn er inmiddels al mensen die de nieuwe gehoord hebben? Ik ben er nog steeds erg over te spreken!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dark Funeral

Bericht door Loja » za jun 11, 2016 1:39 pm

Ik heb 'm nu 2 keer beluisterd en ben ook best wel enthousiast. Dit zou zomaar 1 van de betere black metal albums van 2016 kunnen worden!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dark Funeral

Bericht door Jeroen » zo jul 14, 2019 10:54 pm

Dark Funeral heeft overigens een fraai boxsetje uitgebracht met alle albums. Voor wie in een keer, voor een euro of 50, toe wil slaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie