Dit forum en het gebruik ervan

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di mar 21, 2006 10:33 am

"i am not a number...."
toevallig staat die nu NET op.... het maiden introotje dus.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di mar 21, 2006 12:06 pm

natassja schreef:[..]


dat je er niks in post zegt niks over hoe je met muziek omgaat, hoeveel je er van weet
en dat vind ik een beetje irritant, een aantal mensen die hele dagen lopen verkondigen hoeveel nieuwe bands ze kennen of hoe gaaf een cd/band wel niet is, lijken zich beter te voelen dan mensen die een beperkte muzieksmaak hebben of gewoon geen behoefte hebben om erover te praten
als je niet in bandtopics post ben je blijkbaar niet goed genoeg voor dit forum
en als dat zo is is metalfan niet meer wat het was
Daar zeg je zowaar iets. Ik heb me hier aangemeld om mijn muziekkennis uit te breiden. aangezien die niet bepaald breed was toen ik me aanmelde. Ik wil best posten in de band-topics. Maar aangezien ik over weinig kennis beschik, vergeleken met de meerderheid hier neem ik niet eens de moeite om te posten. Als ik al iets weet over een band staat het er al lang en breed tussen. dus eigenlijk heb ik geen toevoegende waarde. mij kan het niet schelen, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen dan het idee krijgen dat er op hun neer wordt gekeken.misschien dat mensen zich daarom wel beperken tot topic waar de inhoud van de post geen flikker uit maakt. uitzonderingen daargelaten.
"What is it with you and banging monsters"

FrisianFreedom
Berichten: 311
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:18 am
Contacteer:

Bericht door FrisianFreedom » di mar 21, 2006 12:16 pm

Afgrijselijk, ik heb géén identiteit...
Het idee van gebruikersnamen op basis van nummers mag dan wat overdreven zijn, 'but it makes one think nonetheless'. Gewoon geen afleidende ego-zaken als undersigns / avatars zodat het forum minder snel een podium wordt voor egodramaqueens.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]

[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di mar 21, 2006 12:20 pm

FrisianFreedom schreef:Vermijd gewoon het hele egofeest wat een forum kan zijn:
Geen avatars, geen undersigns en andere franje. Desnoods overgaan op op cijfers gebaseerde forumnamen voor gebruikers.
Nee, daar wordt het echt een beter forum van!
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » di mar 21, 2006 12:23 pm

Als men dit hele forum nou eens gewoon voor altijd plat zou leggen... Dan was het hele 'probleem' er niet eens meer. Hoppa.

Dennus
Berichten: 3195
Lid geworden op: di jun 29, 2004 5:11 pm

Bericht door Dennus » di mar 21, 2006 12:34 pm

FrisianFreedom schreef:Vermijd gewoon het hele egofeest wat een forum kan zijn:
Geen avatars, geen undersigns en andere franje. Desnoods overgaan op op cijfers gebaseerde forumnamen voor gebruikers.
Ja en laten we elkaar voortaan ook met 'kameraad' aanspreken.

FrisianFreedom
Berichten: 311
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:18 am
Contacteer:

Bericht door FrisianFreedom » di mar 21, 2006 12:38 pm

Het heeft even tijd nodig voor sommigen.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]

[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » di mar 21, 2006 12:40 pm

Orphe schreef:[..]


Daar zeg je zowaar iets. Ik heb me hier aangemeld om mijn muziekkennis uit te breiden. aangezien die niet bepaald breed was toen ik me aanmelde. Ik wil best posten in de band-topics. Maar aangezien ik over weinig kennis beschik, vergeleken met de meerderheid hier neem ik niet eens de moeite om te posten. Als ik al iets weet over een band staat het er al lang en breed tussen. dus eigenlijk heb ik geen toevoegende waarde. mij kan het niet schelen, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen dan het idee krijgen dat er op hun neer wordt gekeken.misschien dat mensen zich daarom wel beperken tot topic waar de inhoud van de post geen flikker uit maakt. uitzonderingen daargelaten.
Daar kan ik me nou es helemaal in vinden.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mar 21, 2006 12:49 pm

natassja schreef:[..]


dat je er niks in post zegt niks over hoe je met muziek omgaat, hoeveel je er van weet
en dat vind ik een beetje irritant, een aantal mensen die hele dagen lopen verkondigen hoeveel nieuwe bands ze kennen of hoe gaaf een cd/band wel niet is, lijken zich beter te voelen dan mensen die een beperkte muzieksmaak hebben of gewoon geen behoefte hebben om erover te praten
als je niet in bandtopics post ben je blijkbaar niet goed genoeg voor dit forum
en als dat zo is is metalfan niet meer wat het was

Dat zou leuk zijn, een metalforum waar niemand behoefte heeft om over metal te praten... Volgens mij is dat juist de bedoeling. Als je geen behoefte hebt om over metal te praten, waarom zou je je juist hier dan aanmelden. Klinkt erg vaag.
En als 'die mensen' nou niet de hele dag nieuwe bands aan het aanprijzen waren, had jij die ene nieuwe gave band nooit ontdekt, bijvoorbeeld.
Ik ben juist blij dat er zulke mensen zijn, die ondergedompeld in het genre van elke nieuwe release op de hoogte zijn, en die meteen voorzien van recensies e.d.
Dat is waar ik hier voor kom. En dat heeft totaal niets te maken met je beter voelen, alhoewel het wel kenmerkend is dat dit soort personen vaker ontopic blijven en amper spammen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » di mar 21, 2006 1:02 pm

ik ben het volledig met Orphe eens.
Ik lees vaak zat in bandtopics. Ik luister vaak zat samples van bands ed. En dan? "Hmm, klinkt goed", "Tering, wat een herrie"
Men loopt soms zo te zeuren dat je dergelijke berichtjes niet moet posten omdat dat zogenaamd niks zou toevoegen. Nou, ik ben de kwaadste niet en zal het dan ook niet toevoegen. Soms heb ik wat kleins te zeggen over hetgeen ik geluisterd heb, maar daar houdt het bij op.

Soms heb ik wel muziek waarvan ik denk: "hey, daar moet een topic over komen!" --> Search--> oh, bestaat alláng. Nou, dan laat ik het weer zitten.

Ik voel me niet minder, verre van zelfs. Maar wat betreft muziek hier leer ik nieuwe dingen kennen, maar kan ik meestal niet zelf wat nieuws toevoegen op muziekgebied. Die paar keer dat het wel lukte, uitgezonderd.
Helaas pindakaas.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di mar 21, 2006 1:18 pm

Wie zegt dat je altijd maar iets nieuws moet toevoegen?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di mar 21, 2006 1:34 pm

Niemand zegt dat. Maar dat idee wordt wel gewekt.
En opzich ligt dat probleem dan bij diegene die dat idee krijgt. Maar over het algemeen word je hier snel aangevallen op iets wat al vaker is gemeld of wanneer het in andermans ogen als 'dom' wordt gezien. Ik snap best dat mensen dan gewoon niets meer willen posten.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » di mar 21, 2006 1:39 pm

Inderdaad. Anderzijds moet je ook geen flikker aantrekken van wat men hier van je vindt. Aan het begin deed ik dat nog wel eens, nou dat helpt je niks.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » di mar 21, 2006 2:28 pm

natassja schreef:[..]


dat je er niks in post zegt niks over hoe je met muziek omgaat, hoeveel je er van weet
en dat vind ik een beetje irritant, een aantal mensen die hele dagen lopen verkondigen hoeveel nieuwe bands ze kennen of hoe gaaf een cd/band wel niet is, lijken zich beter te voelen dan mensen die een beperkte muzieksmaak hebben of gewoon geen behoefte hebben om erover te praten
als je niet in bandtopics post ben je blijkbaar niet goed genoeg voor dit forum
en als dat zo is is metalfan niet meer wat het was
precies!
Dat gevoel heb ik de laatste tijd ook.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 21, 2006 2:33 pm

Aminjar schreef:Inderdaad. Anderzijds moet je ook geen flikker aantrekken van wat men hier van je vindt. Aan het begin deed ik dat nog wel eens, nou dat helpt je niks.
Waar maak jij je eigenlijk druk om? Jij en Orphe zijn nou niet bepaald de mensen die dit forum "vervuilen" met alleen maar onzin. Toch?
Nevyn schreef:[..]

precies!
Dat gevoel heb ik de laatste tijd ook.
Hoe moet het volgens jou/jullie dan gaan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » di mar 21, 2006 2:42 pm

wat mij betreft zijn er helemaal geen problemen op dit forum, ik had iig geen last van de mensen die nu gebanned zijn. het enige wat mij irriteert is dat er bepaalde figuren rondlopen die zich beter voelen als de rest en dit steeds duidelijk moeten maken door als een stel brugklassers te gaan lopen klieren tegen de mensen die hun niet aanstaan.
Zoveel onzin is er niet tussen de serieuze bandtopics, iig niet meer als dat er altijd is geweest. en ja in de fototopics wordt er veel geluld, maar het is aan de mods om daar eerder bij in te grijpen, niet eerst doen alsof hun neus bloedt en vervolgens maar een lading mensen bannen.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di mar 21, 2006 3:58 pm

Nevyn schreef:wat mij betreft zijn er helemaal geen problemen op dit forum, ik had iig geen last van de mensen die nu gebanned zijn. het enige wat mij irriteert is dat er bepaalde figuren rondlopen die zich beter voelen als de rest en dit steeds duidelijk moeten maken door als een stel brugklassers te gaan lopen klieren tegen de mensen die hun niet aanstaan.
Het leuke is dat dat vaak de mensen zijn die behoorlijk dominant/irritant aanwezig kunnen zijn in de serieuzere forum gedeeltes. Het zou dan ook mooi zijn als die personen gewoon eens hun mond hielden.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di mar 21, 2006 4:12 pm

Weer hoor ik geen namen, een beetje concreter mag wel.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » di mar 21, 2006 5:49 pm

Oak schreef:Als men dit hele forum nou eens gewoon voor altijd plat zou leggen... Dan was het hele 'probleem' er niet eens meer. Hoppa.
Gewoon terug naar de mailinglists.. geen gedonder, wel de info.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di mar 21, 2006 7:29 pm

ruben somewhere online schreef:Weer hoor ik geen namen, een beetje concreter mag wel.
Namen van mij? Waarom zou ik dat doen? Dat die bepaalde figuren nou van elk persoon die ze niet aan staan een probleem gaan maken en om een ban gaan lopen gillen wil niet zeggen dat ik me tot dat niveau ga verlagen. Nee die personen weten heel goed zelf wie ik bedoel.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » di mar 21, 2006 7:31 pm

Djaser schreef:[..]


Namen van mij? Waarom zou ik dat doen? Dat die bepaalde figuren nou van elk persoon die ze niet aan staan een probleem gaan maken en om een ban gaan lopen gillen wil niet zeggen dat ik me tot dat niveau ga verlagen. Nee die personen weten heel goed zelf wie ik bedoel.
Dat is altijd zo'n belabberde smoes...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 21, 2006 8:02 pm

ruben somewhere online schreef:Weer hoor ik geen namen, een beetje concreter mag wel.
Hij bedoelt oa mij. Hij vindt mij een elitair doende lul, om dat in de gaten te hebben moet je niet bijster intelligent zijn. Hij heeft natuurlijk ergens wel gelijk, al moet dat niet te vaak gezegd worden.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 21, 2006 9:55 pm

Nevyn schreef:wat mij betreft zijn er helemaal geen problemen op dit forum, ik had iig geen last van de mensen die nu gebanned zijn. het enige wat mij irriteert is dat er bepaalde figuren rondlopen die zich beter voelen als de rest en dit steeds duidelijk moeten maken door als een stel brugklassers te gaan lopen klieren tegen de mensen die hun niet aanstaan.
Zoveel onzin is er niet tussen de serieuze bandtopics, iig niet meer als dat er altijd is geweest. en ja in de fototopics wordt er veel geluld, maar het is aan de mods om daar eerder bij in te grijpen, niet eerst doen alsof hun neus bloedt en vervolgens maar een lading mensen bannen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik vind mezelf niet bepaald beter dan anderen omdat ik me toevallig meer interesseer in muziek dan anderen. Dat zou echt een hele slechte reden zijn om jezelf superieur te voelen.

Maarrrr, ik vind het wel jammer als ik op een metal forum kom en daar de metal topics zie zakken als bakstenen terwijl de foto topics en de ouwehoer topics niet aan te slepen zijn. Gelukkig valt dat op Metalfan nog best mee maar soms lijkt het wel iets te gek te gaan.
Waarom interesseert me dat? Simpel, omdat ik echt een passie heb voor metal. Ik vind het heerlijk om daar over te praten met gelijk gestemden. En Metalfan is daar een perfecte plek voor. Ik zou het jammer vinden als dat zou veranderen.
Ik gok er ook op dat jij ook zou balen als je een hele gave nieuwe band had ontdekt, je daar een topic over aan had gemaakt en de rest van Metalfan zou er dan gewoon overheen lezen of het alleen vullen met lullige opmerkingen.
Jij wilt je passie toch ook delen? Of is dat nou iets geks dat alleen ik heb?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di mar 21, 2006 10:47 pm

je hebt wel een punt
ik heb ook een aantal topics aangemaakt over onbekendere bands (en dan met name van Aurora, Eos is een geniaal album), het is wel frustrerend om te zien dat zo'n topic nog harder zakt dan een drol bij het doorspoelen van een toilet
verder vind ik dat het allemaal wel meevalt eigenlijk
het onzinnig gezeik-gedeelte boeit me op het moment even niet zoveel meer, ik vind het vooral jammer dat er in de Nieuws en Geloof & Wetenschap-gedeeltes niet meer zoveel gediscussieerd wordt.
toen ik net nieuw was hier was de verhouding zinnig-onzinnig trouwens niet zo anders als nu, alleen zijn er nu veel meer posters
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » di mar 21, 2006 10:52 pm

Laat ik dan maar even antwoorden
1. Het vullen van bandtopics met de zogezegde 'lullige' opmerkingen is marginaal te noemen. Met name nieuwelingen maken zich er weleens schuldig aan waarna hij/zij er wel weer op gewezen wordt ja, met eventuele woordenwisseling.
2. Het zakken van topics. Daarvoor zij nu precies de subfora voor bedacht. Zodat het koren van het kaf gescheiden kan worden. En tja je kan de mensen niet dwingen om op bepaalde topics te lezen. Gezien de massa mensen blijft geouwehoer bovenin de active topics.

Daarnaast is het achterblijven van reacties enerzijds positief anderzijds negatief te noemen in deze context. De nutteloze opmerkingen (gaaf man, teringherrie, heb ik weleens wat van gehoord ja) blijven achterwege. Dit houdt idd dat wel weer in dat het topic sneller zakt wat soms zeker zonde te noemen is.


edit: gaat Sandr d'r weer tussendoor hoor :P

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di mar 21, 2006 10:55 pm

KoenM schreef:[..]


Hij bedoelt oa mij. Hij vindt mij een elitair doende lul, om dat in de gaten te hebben moet je niet bijster intelligent zijn. Hij heeft natuurlijk ergens wel gelijk, al moet dat niet te vaak gezegd worden.
Jou, mij, en zo kan ik er nog wel een aantal noemen.


De verschillende karakters van de mensen hier, en dus ook hun verscheidene manieren van posten en dus inbreng, maken een forum naar mijn mening juist erg vermakelijk.
Verscheidenheid moet er zijn. Een opmerking tussendoor vind ik gewoon kunnen. Dat gebeurt in het dagelijks leven immers ook tijdens irl gesprekken.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » di mar 21, 2006 11:26 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik vind mezelf niet bepaald beter dan anderen omdat ik me toevallig meer interesseer in muziek dan anderen. Dat zou echt een hele slechte reden zijn om jezelf superieur te voelen.

Maarrrr, ik vind het wel jammer als ik op een metal forum kom en daar de metal topics zie zakken als bakstenen terwijl de foto topics en de ouwehoer topics niet aan te slepen zijn. Gelukkig valt dat op Metalfan nog best mee maar soms lijkt het wel iets te gek te gaan.
Waarom interesseert me dat? Simpel, omdat ik echt een passie heb voor metal. Ik vind het heerlijk om daar over te praten met gelijk gestemden. En Metalfan is daar een perfecte plek voor. Ik zou het jammer vinden als dat zou veranderen.
Ik gok er ook op dat jij ook zou balen als je een hele gave nieuwe band had ontdekt, je daar een topic over aan had gemaakt en de rest van Metalfan zou er dan gewoon overheen lezen of het alleen vullen met lullige opmerkingen.
Jij wilt je passie toch ook delen? Of is dat nou iets geks dat alleen ik heb?
Ik heb ook niet gezegd dat jij je er schuldig aan maak :P
En ja, het is lullig als je een topic aanmaak over een band en er maar een paar replies op komen. maar aan de andere kant, ik ben niet goed in het aanprijzen van bands, dus ik laat het gewoon. Net zoals ik het ook gewoon laat om banale opmerkingen als "*willekeurige band* ruled!" te typen. ik weet dat het cliché klint, maar als je je ergert aan bepaalde topics negeer je ze toch gewoon? black metal interreseerd mij (afgezien van een paar bands) geen meter, dus ik kom nooit in de bm topics, zelfde voor andere topics die me niet boeien. Daarom heb ik ook zoiets van waarom doet iedereen zo moeilijk hier?

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di mar 21, 2006 11:37 pm

Nevyn schreef:[..]

waarom doet iedereen zo moeilijk hier?
Daar ben ik 't nou helemaal mee eens.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di mar 21, 2006 11:47 pm

idem

hoewel, soms vind ik het wel enigzins jammer dat er 86 non-sense/oninteressante topics bovenaan bij 'active topics' staan maar dan post ik een tijdje wat minder, dan hebben anderen weer lol. Daar heb ik verder geen problemen mee. Dus inderdaad "waarom doet iedereen zo moeilijk hier?"
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di mar 21, 2006 11:52 pm

Ik deel een beetje de mening. Nogmaals, ik kom hier in principe ook voor de topics over bands. Maar ik ben erg kieskeurig qua metal, en ben meer gek op metal uit de jaren 80/90, dus veel post ik niet over bands. Maar lees wel t meeste, check bijna altijd links met samples etc etc. Neem dan niet altijd de moeite om wéér te zeggen dat ik de band in kwestie maar nix vind... ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » di mar 21, 2006 11:56 pm

Topics die verneukt worden door spam of haantjesgedrag steken gewoon irritant uit boven de normale topics. Maw, er wordt niet heel veel verneukt, maar dat kleine deel wel erg consequent. Het is verdomme geen speeltuin.

Zeg ik niet als 'beleidsmaker' maar gewoon als member hierzo.
HAHA neen.

Gebruikersavatar
whatsithair
Berichten: 421
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 11:47 am
Contacteer:

Bericht door whatsithair » wo mar 22, 2006 12:23 am

Orphe schreef:Daar zeg je zowaar iets. Ik heb me hier aangemeld om mijn muziekkennis uit te breiden. aangezien die niet bepaald breed was toen ik me aanmelde. Ik wil best posten in de band-topics. Maar aangezien ik over weinig kennis beschik, vergeleken met de meerderheid hier neem ik niet eens de moeite om te posten. Als ik al iets weet over een band staat het er al lang en breed tussen. dus eigenlijk heb ik geen toevoegende waarde. mij kan het niet schelen, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen dan het idee krijgen dat er op hun neer wordt gekeken.misschien dat mensen zich daarom wel beperken tot topic waar de inhoud van de post geen flikker uit maakt. uitzonderingen daargelaten.
Wat zij zei.

Bedankt Orphe, dacht al dat het aan mij lag ofzo, maar ik ben dus niet de enige. En idd, wat heeft voor'n zin om op pagina 27 van bv. een Megadeth topic nog te melden dat ik het leuk vind.
Veel van de band- en genretopics hier verzanden na verloop van tijd sowieso in een "welles nietes" toestand, wat ook niet echt iets toevoegd omdat het meestal om persoonlijke smaak of mening gaat. Maar dat is weer een ander verhaal.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2493656278838230696
Megadeth live 1990!

[url=http://www.myspace.com/doemaar]Doe maar...[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 22, 2006 7:55 am

Richard schreef:Topics die verneukt worden door spam of haantjesgedrag steken gewoon irritant uit boven de normale topics. Maw, er wordt niet heel veel verneukt, maar dat kleine deel wel erg consequent. Het is verdomme geen speeltuin.

Zeg ik niet als 'beleidsmaker' maar gewoon als member hierzo.
Dat is nou precies wat ik bedoel!

Het lijkt gewoon (en dat blijkt ook wel als je dit topic doorleest) alsof een relatief groot gedeelte van de Metalfan bezoekers weinig over muziek te melden heeft en hier gewoon komt om een beetje dom te ouwehoeren.
Nou is er niks mis met lekker een beetje ouwehoeren maar...
Nou ja, ik heb mijn punt ook wel duidelijk gemaakt lijkt me.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » wo mar 22, 2006 10:10 am

dat vind ik nou juist het vage van deze 'crisis'...

Mensen roepen dat er van alles verneukt wordt door te veel onzingeklets en te weinig zinvolle bijdragen op het muziekale vlak.

Maar wat is te veel en wat is te weinig?

Ik snap best dat als Meneer X vanaf post 1 alleen bullshit post als "vette band!!1!", "ik weet het niet" en ":lol:", dat deze persoon een mooie lange ban krijgt (en daar hebben we het inquisitie-topic voor). Maar sommige topics nodigen uit tot non-sensepraat. Als 10 doorgaans nette leden met 6 onzinposts komen zijn er al 3 pagina's nutteloze posts en toch doet iedereen dan "een beetje ouwehoeren".

Ik zie de grens gewoon niet goed. Wat is de grens?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » wo mar 22, 2006 1:58 pm

Emmaneul schreef:Ik snap best dat als Meneer X vanaf post 1 alleen bullshit post als "vette band!!1!", "ik weet het niet" en ":lol:", dat deze persoon een mooie lange ban krijgt (en daar hebben we het inquisitie-topic voor).

Zo was ik ook!

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » wo mar 22, 2006 2:00 pm

Emmaneul schreef:dat vind ik nou juist het vage van deze 'crisis'...


Ik zie de grens gewoon niet goed. Wat is de grens?
Ga eens bij Freek De Jonge te rade ...die heeft er meer dan 10 conferences aan geweid!!
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo mar 22, 2006 5:37 pm

Het enige waar ik me aan kan iriteren is de msn-taal (of hoe noem je dat) die regelmatig gebruikt wordt. Kijk je hoeft van mij niet perfect nederlands te typen want een foutje is snel gemaakt, maar al die afkortingen en dingen die een smiley ofzo moeten voorstellen vind ik toch meestal best vervelend.

Gebruikersavatar
whatsithair
Berichten: 421
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 11:47 am
Contacteer:

Bericht door whatsithair » wo mar 22, 2006 11:30 pm

sanguis schreef:Het enige waar ik me aan kan iriteren is de msn-taal (of hoe noem je dat) die regelmatig gebruikt wordt. Kijk je hoeft van mij niet perfect nederlands te typen want een foutje is snel gemaakt, maar al die afkortingen en dingen die een smiley ofzo moeten voorstellen vind ik toch meestal best vervelend.
Ik zou hier graag nog posts die alleen +1 bevatten (what the fuck is dat?!), "pwnd" en kiddy l33t sp34k aan willen toevoegen. In het laatse geval begrijp soms gewoon helemaal niet wat er staat en ik geloof trouwens ook niet dat ik dat zou willen.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2493656278838230696
Megadeth live 1990!

[url=http://www.myspace.com/doemaar]Doe maar...[/url]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 22, 2006 11:38 pm

Ik erger me aan mensen die van deze topic iets gemaakt hebben wat het in eerste instantie niet was; een inquisitietopic.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » do mar 23, 2006 12:50 am

the true Thorko schreef:Ik erger me aan mensen die van deze topic iets gemaakt hebben wat het in eerste instantie niet was; een inquisitietopic.
En wat kwam er op het inquisitie topic?

Ik vind dat mensen minder moeten zeiken en zich minder druk moeten maken.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do mar 23, 2006 2:41 am

maak je niet druk :P
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Errorist
Berichten: 491
Lid geworden op: za apr 16, 2005 11:10 pm

Bericht door Errorist » wo mar 29, 2006 4:40 pm

De tijd staat nog op wintertijd

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mar 29, 2006 4:41 pm

Errorist schreef:De tijd staat nog op wintertijd
Dat moet je zelf veranderen in je profiel, Sherlock.

Van GMT +1 waar hij nu opstaat naar GMT +2.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Errorist
Berichten: 491
Lid geworden op: za apr 16, 2005 11:10 pm

Bericht door Errorist » wo mar 29, 2006 4:43 pm

O^^

Errorist
Berichten: 491
Lid geworden op: za apr 16, 2005 11:10 pm

Bericht door Errorist » wo mar 29, 2006 4:43 pm

O^^ Maar GMT is toch ook een uur vooruit gegaan?

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » wo mar 29, 2006 4:55 pm

ja, dat is wel vaker met fora, dat de tijd niet klopt, dat ligt volgens mij aan de servertijd die niet klopt.

als de servertijd fout is moet je het zelf compenseren in je profiel..
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mar 29, 2006 5:00 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik vind mezelf niet bepaald beter dan anderen omdat ik me toevallig meer interesseer in muziek dan anderen. Dat zou echt een hele slechte reden zijn om jezelf superieur te voelen.

Maarrrr, ik vind het wel jammer als ik op een metal forum kom en daar de metal topics zie zakken als bakstenen terwijl de foto topics en de ouwehoer topics niet aan te slepen zijn. Gelukkig valt dat op Metalfan nog best mee maar soms lijkt het wel iets te gek te gaan.
Waarom interesseert me dat? Simpel, omdat ik echt een passie heb voor metal. Ik vind het heerlijk om daar over te praten met gelijk gestemden. En Metalfan is daar een perfecte plek voor. Ik zou het jammer vinden als dat zou veranderen.
Ik gok er ook op dat jij ook zou balen als je een hele gave nieuwe band had ontdekt, je daar een topic over aan had gemaakt en de rest van Metalfan zou er dan gewoon overheen lezen of het alleen vullen met lullige opmerkingen.
Jij wilt je passie toch ook delen? Of is dat nou iets geks dat alleen ik heb?
Welcome, to my world.

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » wo mar 29, 2006 6:13 pm

jouw smaak is dan ook nogal heel erg anders vergeleken met de gemiddelde mf'er, verwacht je dan echt dat iedereen het geweldig gaat vinden?

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo mar 29, 2006 7:12 pm

iscariah schreef:[..]
Welcome, to my world.
Were in this together, partner.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mar 29, 2006 7:52 pm

Nevyn schreef:jouw smaak is dan ook nogal heel erg anders vergeleken met de gemiddelde mf'er, verwacht je dan echt dat iedereen het geweldig gaat vinden?
Dat valt eigenlijk wel mee hoor, alleen lul ik meer over het vreemdere spul, hehe.

Plaats reactie