Nieuwe reviewers gezocht!

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Nieuwe reviewers gezocht!

Bericht door Took » zo mar 09, 2008 6:34 pm

Metalfan.nl blijft nog altijd groeien, en dat is ook te merken aan de hoeveelheid cds die binnenkomen om gereviewd te worden. Om dit allemaal wat vlotter te laten lopen zijn we opzoek naar nieuw bloed, op diverse muzikale vlakken.

We zijn dus opzoek naar nieuwe reviewers.
Wat hiervoor niet onbelangrijk is, is dat je kunt vertellen over wat je hoort. Wat er goed is en wat er slecht is aan een album. Duidelijk en zo foutloos mogelijk taalgebruik is een noodzaak (spel- en stijlfouten moeten tot een minimum worden beperkt), evenals ervaring. Je moet open staan voor nieuwe bands, maar ook de oude garde komt aan bod. Je moet ook niet alleen de geweldige platen willen aanhoren, want ook middelmatige en ronduit slechte platen moeten besproken worden. Er wordt kundige eindredactie verricht, maar het is niet de bedoeling dat zij continu jouw recensies moeten verbeteren, zodat de eigen hoeveelheid werk te verwaarlozen is. De hoeveelheid die je reviewt is van jezelf afhankelijk. Voorbeelden van hoe we onze reviews ongeveer qua formaat willen kun je op onze Album Reviews pagina vinden.

Wat er ook bij komt kijken zijn het afnemen van interviews, en concertreviews. Voor dat eerste is het wel zo handig als je de Engelse taal ook redelijk beheerst. De mogelijkheid om telefonische interviews te doen is een pré. In de meeste gevallen word je dan zelf gebeld, dus heb je geen torenhoge rekeningen van bellen naar het buitenland.

Voor het bijhouden van de concertagenda en releaselijst zoeken we dus ook nog mensen. Deze onderdelen worden veel gelezen, maar vergen ook het nodige onderhoud. Lijkt het je wat om daarmee je steentje bij te dragen, laat het ons weten.


Interesse? Stuur ons dan je sollicitatie, dus met motivatie, wat informatie over jezelf, en enkele voorbeelden van hoe jij een album reviewt. Of heb je vragen? Mail gerust naar info@metalfan.nl.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 25, 2009 2:21 pm

Ja inderdaad. Zorg er wel voor dat je in je motivatie spreekt over 'reviews' en niet over 'revieuws'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do jun 25, 2009 2:24 pm

Of gewoon recensies natuurlijk :wink:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 25, 2009 2:25 pm

Exact, want met dat soort spelfouten val je natuurlijk gelijk door de mand.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do jun 25, 2009 4:40 pm

lijkt me leuk!
heb een jaar concerten gereviewd voor 3voor12 en wegens studiedrukte gestopt. Ben zelf songwriter en daarom let ik op bijna alles als ik een CD luister ;)
Specialiteit heb ik niet echt, maar van grindcore en black metal heb ik niet zoveel verstand ;) De rest gaat er absoluut wel in!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 25, 2009 4:45 pm

dan zien we je sollicitatie wel tegemoed, toch?

(tip: niet die van Sincerus, iets zegt me dat je niet helemaal objectief zal zijn)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do jun 25, 2009 5:04 pm

Lijkt me nogal wiedus ;) Heb wel wat leuke ploatjes die wellicht nog niet op de site staan waar ik een en ander over kan schrijven!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr jun 26, 2009 12:48 pm

Gaaf, ik zal ook eens een poging wagen. :)

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Hybr1d » zo jun 28, 2009 10:32 pm

Ook ingestuurd, kan geen kwaad om te proberen en lijkt me erg leuk om te doen. Kan ik eens nieuwe muziek ervaren voordat ik de review lees op Metalfan!
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Re: Nieuwe reviewers gezocht!

Bericht door War_Bomb » zo jun 28, 2009 10:42 pm

Took schreef:Wat er ook bij komt kijken zijn het afnemen van interviews, en concertreviews.
Jammer. Ach, ik troost me wel met het weten dat ik slecht ben in recensies.

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Hybr1d » zo aug 23, 2009 7:32 pm

Aangezien jullie opnieuw opzoek zijn naar reviewers op Metalfan zullen alle tot nu toe verzonden sollicitaties dus afgewezen zijn, of hopen jullie op wat beters en blijft dat over als 'last resort'.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo aug 23, 2009 8:36 pm

Er zijn er al twee aangenomen hoor en alles wordt wel gelezen. Ik neem aan dat men het ook hoort als het niet zo goed is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe reviewers gezocht!

Bericht door innuendo » wo jan 26, 2011 10:38 pm

Hierbij een welgemeende *bump*


We zijn op zoek naar nieuwe collega's! Lijkt het je leuk om op regelmatige basis nieuwe platen te reviewen en sta je open voor het afnemen van interviews? Stuur een reactie!

Is er iets niet duidelijk, vraag gerust. Het meeste staat ook wel in de openingspost vermeldt:



Took schreef:Metalfan.nl blijft nog altijd groeien, en dat is ook te merken aan de hoeveelheid cds die binnenkomen om gereviewd te worden. Om dit allemaal wat vlotter te laten lopen zijn we opzoek naar nieuw bloed, op diverse muzikale vlakken.

We zijn dus opzoek naar nieuwe reviewers.
Wat hiervoor niet onbelangrijk is, is dat je kunt vertellen over wat je hoort. Wat er goed is en wat er slecht is aan een album. Duidelijk en zo foutloos mogelijk taalgebruik is een noodzaak (spel- en stijlfouten moeten tot een minimum worden beperkt), evenals ervaring. Je moet open staan voor nieuwe bands, maar ook de oude garde komt aan bod. Je moet ook niet alleen de geweldige platen willen aanhoren, want ook middelmatige en ronduit slechte platen moeten besproken worden. Er wordt kundige eindredactie verricht, maar het is niet de bedoeling dat zij continu jouw recensies moeten verbeteren, zodat de eigen hoeveelheid werk te verwaarlozen is. De hoeveelheid die je reviewt is van jezelf afhankelijk. Voorbeelden van hoe we onze reviews ongeveer qua formaat willen kun je op onze Album Reviews pagina vinden.

Wat er ook bij komt kijken zijn het afnemen van interviews, en concertreviews. Voor dat eerste is het wel zo handig als je de Engelse taal ook redelijk beheerst. De mogelijkheid om telefonische interviews te doen is een pré. In de meeste gevallen word je dan zelf gebeld, dus heb je geen torenhoge rekeningen van bellen naar het buitenland.

Voor het bijhouden van de concertagenda en releaselijst zoeken we dus ook nog mensen. Deze onderdelen worden veel gelezen, maar vergen ook het nodige onderhoud. Lijkt het je wat om daarmee je steentje bij te dragen, laat het ons weten.


Interesse? Stuur ons dan je sollicitatie, dus met motivatie, wat informatie over jezelf, en enkele voorbeelden van hoe jij een album reviewt. Of heb je vragen? Mail gerust naar info@metalfan.nl.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie