Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » ma feb 10, 2020 4:01 pm

dako schreef:
ma feb 10, 2020 11:56 am
Jan1973 schreef:
ma feb 10, 2020 10:14 am
En als je probeert tegen deze mainstream terreur beweging in te gaan, wordt je vreemd aangekeken, want misschien krijgen zij ook wel de kuddedieren neiging om de 20000e keer dat ze die gitaren laten ronddraaien te filmen.
Wat zeg je?

Ik was gister bij Sabaton.
Het was goud en jullie kunnen me allemaal wat.
had dat ff gezegd, dan hadden we kunnen pilsen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma feb 10, 2020 7:13 pm

dako schreef:
ma feb 10, 2020 2:56 pm
Jeumig.
Laat die mensen lekker.
Zolang ze jouw telefoon er niet voor gebruiken is het allemaal niet jouw probleem, ja toch niet nou dan.

Echt, als ik zou schreeuwen elke keer als iemand in mijn buurt iets deed wat ik debiel vind had ik geen stem meer over, Jan.
Jan heeft wel een punt :P Ik erger me ook groen en geel aan die gasten die minutenlang aan het filmen zijn. Laatst stond er zo'n gast naast mijn maat en toen hij ging echt pal voor mijn maat staan, die dus niks meer zag. Mijn maat zei er wat van en die gast keek echt van 'wat doe ik verkeerd'.

Krimhild

Bericht door Krimhild » wo feb 12, 2020 8:14 am

dako schreef:
ma feb 10, 2020 2:56 pm
[...]
Echt, als ik zou schreeuwen elke keer als iemand in mijn buurt iets deed wat ik debiel vind had ik geen stem meer over, Jan.
:lol:
~ Een enórme fan van het Front der Matigheid ~

Here is the landscape, here is the sun
Here in the balance of the Earth 🏞

“Zonder wrijving geen glans!”

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » do feb 20, 2020 11:57 pm

Gisteravond naar Metropool Enschede geweest alwaar een leuke thrashmetal package was geboekt.

De bands Destruction, Legion of the damned, Suicidal angels en Final Breath act de presence gaven.

Ik was zeer verbaasd over het aantal bezoekers. De zaal zat heel goed vol en volgens de portier waren er 200 plus mensen binnen.

We kwamen binnen tijdens de set van Final Breath maar die band had niet direct onze voorkeur, dus in het voorcafé een speciaal biertje genomen.
Jarenlang ben ik vrijwilliger in Atak geweest en wat ik aan de voorkant kan zien, nu Metropool de tent heeft overgenomen, is dat de professionaliteit en commercieel denken wel een aardig stukje zijn toegenomen. Op de garderobe na (kluisjes voor 2 euro) en opzichtige Red Bull reclame vind ik het allemaal best aangenaam. Groot aanbod aan drankjes in het cafe en een barman die zijn vak verstaat.

Maar, de bands. Suicidal angels. Eerder gezien in het voorprogramma van Satyricon te Essen en mijn commentaar zal aardig hetzelfde zijn als toen.
Strak gespeelde, compleet on-originele thrash met ingestudeerde maniertjes.

Legion of the damned. Simpele thrash maar catchy riffs schrijven/lenen kan je wel aan deze kaaskoppen over laten.
Maurice (zanger) dacht dat Metropool in Hengelo zou zijn en hij haalde Atak dan ook aan.
Later in de set zweepte hij het publiek op door ze aan te spreken alszijnde Atak. Toch mooi, want ik heb er veel goede herinneringen aan.

Destruction; degelijk! Schmier merkte terecht op dat er veel jongeren waren (pubers) en dat deed hem goed.
En je mag mensen tegenwoordig niet 'shamen' maar wat is die gitarist Mike toch een verschrikkelijk eng, dun mannetje....Brrrrrr.
Maar ja, als harddrugs belangrijker zijn dan eten, dan is dit een logisch gevolg.
En toch bijzonder om te zien dat zijn linkeronderarm aanzienlijk groter is dan zijn linkerbovenarm.
Dat zal dan wel weer het gevolg zijn van erg veel akkoorden pakken, vele dagen per jaar. Al jaren lang.
Oh ja, muziek. Die was dus erg degelijk. En herkenbaar. Gewoon zoals Destruction hoort te zijn.
Geen.

Mollusk

Bericht door Mollusk » vr feb 21, 2020 8:59 am

Leuk, ik was er ook.
Ik ben zelf ook heel vaak naar Atak geweest vroeger. Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik er was. Ik heb zelf weinig verschil ondervonden tov vroeger. En die barman stond overigens wel doodleuk uitgebreid buiten te roken terwijl hij zag dat er minimaal 5 man zat te staren naar een onbemande bar, maar dat terzijde :)

Suicidal Angels was best leuk, maar man man wat een Slayer rip-off is dat zeg. Knip en plakwerk.
Legions Of The Dead heb ik al vaker gezien in Enschede. Het is allemaal niet heel revolutionair wat ze doen, maar ik kan er wel van genieten op zo'n avond. Het geluid vond ik overigens niet best tijdens hun set.
Destruction was ook prima. Ik heb er niets van in de kast staan trouwens, maar live vind ik ze altijd zeer goed te pruimen.
Wat me opviel, is dat deze drie bands allemaal best veel hadden gedaan met de podiumaankleding, grote clichematige decorstukken, maar best geinig.
Al met al best een prima avondje. Overigens is het gespuis rondom Atak en het Willem Wilminkplein blijkbaar nog groter geworden. Het stikt er van verslaafden die ons vroegen om geld om 'boodschappen te doen' en andere vage types.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » vr feb 21, 2020 1:15 pm

Mollusk schreef:
vr feb 21, 2020 8:59 am
Leuk, ik was er ook.
Ik ben zelf ook heel vaak naar Atak geweest vroeger. Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik er was. Ik heb zelf weinig verschil ondervonden tov vroeger. En die barman stond overigens wel doodleuk uitgebreid buiten te roken terwijl hij zag dat er minimaal 5 man zat te staren naar een onbemande bar, maar dat terzijde :)

Suicidal Angels was best leuk, maar man man wat een Slayer rip-off is dat zeg. Knip en plakwerk.
Legions Of The Dead heb ik al vaker gezien in Enschede. Het is allemaal niet heel revolutionair wat ze doen, maar ik kan er wel van genieten op zo'n avond. Het geluid vond ik overigens niet best tijdens hun set.
Destruction was ook prima. Ik heb er niets van in de kast staan trouwens, maar live vind ik ze altijd zeer goed te pruimen.
Wat me opviel, is dat deze drie bands allemaal best veel hadden gedaan met de podiumaankleding, grote clichematige decorstukken, maar best geinig.
Al met al best een prima avondje. Overigens is het gespuis rondom Atak en het Willem Wilminkplein blijkbaar nog groter geworden. Het stikt er van verslaafden die ons vroegen om geld om 'boodschappen te doen' en andere vage types.
Dat volk aan het Wilminkplein is ook echt wel een probleem.
Jammer van die plek, want ik vind het plein wel aantrekkelijk.
Kijk maar eens in de zomer, als er jongeren op het grasveldje ontspannen.

Zelf heb ik geen last van het gespuis, want ik ben goed in chagrijnig kijken en mensen keihard negeren :finger:
Geen.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » zo mar 08, 2020 1:57 pm

Death angel, Exodus en Testament heb ik afgelopen woensdag met vrienden in Dublin bezocht.

We waren (uiteraard) nog niet eerder in de concertzaal aldaar geweest.
Het vond plaats in The National stadium, wat een purpose-build boksarena is, sinds 1939, en ook nog steeds als zodanig fungeert.
En dat was te zien. Waar normaliter de boksring staat (in het midden van de zaal) was daar nu de concertvloer en vrijwel rondom waren de tribunes.
En dan was het podium rechts. Volgt u het nog, ik niet meer eigenlijk..... Laat ik het er op houden dat het een opstelling was die ik nog niet eerder had gezien.

Het viel mij op dat er een pak meer beveiligingspersoneel rondliep, dan dat ik ooit in een andere concertzaal heb gezien...
En we kregen er ook nog mee te maken. Na het optreden van Death angel kwam er een kerel klagen dat we op zijn plek zaten, hoewel er nog wel genoeg zitplekken waren. Die man had wel gelijk, maar kennelijk vond hij het nodig om een dame van de beveiliging erbij te halen. Als hij wat duidelijker was geweest in hetgeen hij wilde was dit helemaal niet nodig, want zo asociaal zijn we nu ook weer niet.. Maar ja, na Death angel zijn we maar naar onze geboekte plek gegaan.

Ook apart. Drank moest kennelijk in een onderkomen buiten de zaal worden gehaald.
En koffie/thee/broodjes konden in de zaal worden aangeschaft.

Verder was de zaal relatief laag en het podium ook, waardoor de lichtshow goed overkwam.

De bands; Death angel. Ik zou me er toch meer in moeten verdiepen, want dit was heel aardig!
Er werd flink vlot gespeeld en de nummers vond ik goed in elkaar zitten. Zeer headbangbaar.
En de drummer zat er heerlijk in, die kerel kon absoluut niet stil zitten achter zijn drumkit. Tof om te zien!

Exodus; meneer Holt is terug en dat mochten we weten! Gary eiste een duidelijk hoofdrol voor zich op.
Het kon als arrogantie worden gezien, maar ik bestempel het als grote spelvreugde dat hij weer met zijn eigen band de pannen van het dak mag spelen.
Dat de band dan een klein stukje Slayer inzet, dan is ze dat vergeven.
Verder een fijne setlist met als opener 2 nummers van de laatste plaat; Body harvest en Blood in, blood out. Die nummers zijn toch ook wel erg fijn.
En zelfs een nummertje van Shovel headed killmachine, wat ik de fijnste plaat vind (daar begon Exodus voor mij mee).

Testament; 5 of 6 nummer gekeken. Wat we ervan hebben gezien was erg solide. En zo vroeg in de set ook 3 klassiekers (The preacher, the new order en the haunting). Aardig allemaal.
Geen.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do apr 02, 2020 8:32 am

Dit wordt een rustig topic de komende tijd, dus ik neem de vrijheid om het te hijacken en recente opnames van optredens te posten.

Gisteren, op het Verftet online music festival: Enslaved met een goed uur aan strakke nummers, zoals we gewend zijn. :) Behoorlijk goed geluid, maar de afwezigheid van Grutles droge opmerkingen tussen de nummers door is wel een gemis.

Begint vanaf 15:00.
last·fm ↓ Ad Astra... ↓ Wie dit leest is een ezel!

Afbeelding

Plaats reactie