Graspop 2009

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 29, 2009 5:10 pm

oja, death angel gemist, omdat het vliegtuig van gojira (die mij niet konden boeien) gecanceled was. Dat was toch de grootste teleurstelling van het festival. Zaterdag had DA voor mij het hoogtepunt moeten zijn.

Marilyn Manson was echt te treurig voor woorden. Dat zo iets kuts, zo'n gaaf weekend mag afsluiten. En zelfs al vond je de muziek gaaf, dan stond je nog steeds tussen 2 nummers in 3 minuten in stilte te wachten op het volgende nummer (voor zover ik het nog gehoord heb). Na een half nummer zijn we wat gaan eten, en binnen 3 nummers waren we van het terrein af.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 29, 2009 6:43 pm

+
Buckcherry was een gave opener van het festival. Lekkere groovy hardrock met een Tyler lookalike op zang.
Savatage: kippenvel, vooral in de tweede helft van de set.
Heaven and Hell: live is dit viertal onovertroffen. Dio is een metalgod.
Dream Theater: geweldige metalshow van deze giganten. Mijn hoogtepunt was Beyond this life, die als tweede voorbij kwam.

Parkway Drive: 4 liter zweet kwijt geraakt vermoed ik. Vol enthousiasme, gaaf gebeuk, publiek viel goed mee.
Gojira: Hypnotiserend gaaf.
Volbeat: Waarom in de kleinere marquee 2? Bij Lacuna Coil stond het helemaal niet vol! We konden niet meer binnen. Leuke setlist, opvallend weinig van de nieuwe echter...
Slipknot: Jezus, wat een perfectie! Openen met 3 nummers van de selftitled, uitgebalanceerde setlist, geweldige podiumpresentatie en -aankleding. Zeer professioneel en sympathiek. Er is niets meer over van de puistpuberband. Dit is een volwassen metalfenomeen.

Lamb of God: Erg bruut en veel te vroeg op de bill. Schandalig.
Candlemass: Welkome afwisseling tussen al dat bruut geweld. Mooi optreden.
Sacred Reich: Gaaf. Zwaartepunt in het einde van de set met de BS cover en Surf Nicaragua.
Anthrax: Dan Nelson valt best mee, nieuwe werk deed me geen fuck, maar wel gaaf natuurlijk. Openen met Indians, Got the time, Madhouse. Ook nog gespeeld waren Caught in a mosh, Antisocial en afsluiter I am the law.
Children of Bodom: vette show, gave setlist, jammer dat er geen toegift was.

Tegenvallers:

Death Angel met heel slecht geluid.
Korn leek een beetje mat.
Hatebreed was goed, maar als je ze 1 X hebt gezien weet je het wel.

Teveel stof, te warm, erg weinig schaduw, teveel mensen en ook teveel mensen die niet voor de muziek komen. Steeds meer lompe boeren die zich net iets te asociaal gedragen. Verder zijn de consumpties wel redelijk aan de dure kant geworden.

Pluspunten voor het continu beschikbaar zijn van water bij de wc's en het totaal afwezig zijn van wachttijden. Verder een gezellig weekend gehad met dus een hoop goede bands voor mij.

Het lijkt wel een beetje uit zijn voegen te gaan barsten. Meer plaats om uit te breiden is er niet denk ik. Ook de Amerikaanse toestanden met al die promo-shit hoeft voor mij ook niet zo.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 29, 2009 6:46 pm

Joris schreef:Marilyn Manson was echt te treurig voor woorden. Dat zo iets kuts, zo'n gaaf weekend mag afsluiten. En zelfs al vond je de muziek gaaf, dan stond je nog steeds tussen 2 nummers in 3 minuten in stilte te wachten op het volgende nummer (voor zover ik het nog gehoord heb). Na een half nummer zijn we wat gaan eten, en binnen 3 nummers waren we van het terrein af.
Ik zag halverwege dat optreden best veel mensen met Manson shirts op de camping, dat zegt genoeg volgens mij.
KoenM schreef:+
Savatage: kippenvel, vooral in de tweede helft van de set.
Heaven & Hell Black Sabbath noemen is geoorloofd, maar JOP Savatage noemen gaat wat te ver. Hoewel 80% van hun shows wel uit Savatage nummers bestaat.
Maar inderdaad, ik vroeg me bij Believe ook af hoe 't mogelijk is om 't bij 40 graden in zo'n tent koud te hebben.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma jun 29, 2009 7:16 pm

Grrrrr de tering!!!!nauwelijk aan slaap toegekomen.Helemaal kapot.Maar het was het waard!!Gewedlig gezellige mensen.Gave optredens van me favo bands gezien,oa,DT,Keep of Kalessin,Kataklysm,Journey,Volbeat,WASP,Candlemass,Anthrax,Sacred Reich,enz.enz enz.Helaas Taake gemist.gvd
Oh laat ik vooral MC niket vergeten.Ben ik me toch gvd uit me dak gegaan.
Nu ook geen stem meer over.
Army camp was supergezellig en de Metaldome laatste avond helemaal geweldig.Mooie afsluiter.etc.etc.etc.
Voor herhaling vatbaar. :D
enigste minpuntje.Het vreten....bah bah bah....
Donderdagnacht/vrijdag ochtend half 9 bed in.2uurtjes slaap en halve dag voor pampus gelegen voor me tentje.Vrijdagnacht 4 uurtjes slaap.Gaarrrrrrr.Zaterdag.8uurtjes woei!!En zondagnacht/maandag nacht om 8uur plat om vervolgens half uurtje later wakker gemaakt te worden op de boel in te pakken en weg te wezen.GVD!!
Haha.Maar was zo weinig slaap het waard..YES!! 8)
***

Gebruikersavatar
Finsternis
Berichten: 1714
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 10:12 pm

Bericht door Finsternis » ma jun 29, 2009 7:38 pm

Hoe kan je Taake nou missen?! :o

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma jun 29, 2009 7:43 pm

Finsternis schreef:Hoe kan je Taake nou missen?! :o
Nacht ervoor pas om half 9 gaan slapen voor maar 2 uurtjes.dus halve dag voor pmapus gelegen zoals ik al net eerder zei.:P
***

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » ma jun 29, 2009 8:08 pm

Zo dat was wel weer een geslaagd graspop:

+++ Pestilence, vet geluid met tony choy hard (!!) in de mix, goede setlist ook met lekker veel Testimony nummers.
++ Sacred Reich
++ Candlemass, nieuwe zanger maakt het ook live waar, prima optreden!
+ Blind Guardian
+ Anthrax
+ DT

- Death Angel missen door een verandering in de running order...gelukkig over 2 weken een herkansing op fortarock.
- Matige metalmarket, eenzijdig aanbod en niet extreem gunstige prijzen.
- Camping gestapo op de donderdagavond, relaxt je tentje opzetten is er niet meer bij.

Al met al props voor de organisatie gezien de locatieverandering: weinig rijen voor muntjes en eten/drinken en genoeg water op het festivalterrein.
De camping liet echter wel wat te wensen over: erg weinig wc's, het water was vaak op en dat inschuifregime op de donderdag zorgt ervoor dat je 's nachts met minstens 5 scheerlijnen extra bij je tent aankomt. Duidelijk is dat de camping te klein is geworden, hopelijk houden ze daar volgend jaar beter rekening mee.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 29, 2009 8:14 pm

Gojira speelde later en Death Angel vroeger of zo ?!
Wat was er precies aan de hand met die bands ?!


En wat kostte een muntje dit jaar ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma jun 29, 2009 8:17 pm

Omdat Killswitch Engage was gecanceld. dus programma werd een beetje omgegooid.Daardoor ook Death Angel gemist en ook Gojira. :curse:
***

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 29, 2009 8:20 pm

yowannuzz schreef:Gojira speelde later en Death Angel vroeger of zo ?!
Wat was er precies aan de hand met die bands ?!


En wat kostte een muntje dit jaar ?
De vlucht van Gojira was gecanceld, Death Angel heeft hun tijdslot opgeofferd om te zorgen dat ze toch nog konden spelen. Ik wou ze toch allebei zien dus voor mij maakte 't niks uit, maar wel een beetje lam van Gojira dat ze de tijd niet eens vol maakten. Blijkbaar zijn sommige bands zo inflexibel dat ze geen extra nummer kunnen bedenken om te spelen als ze wat extra speeltijd hebben.

De muntjes kostten 2.25, daar kreeg je een klein bekertje voor. Realiseerde me opeens dat 't op Rock Hard met die 2.30 voor het dubbele best schappelijk was.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 29, 2009 8:28 pm

Sympathieke actie van Death Angel !!!

Dan had Gojira dus 5 minuten extra speeltijd, lijkt me niet zo'n punt om dan idd een extra nummer te spelen. Vooral omdat hun eigen concert in Biebob zo'n 75 minuten duurde, dan moet 55 minuten toch ook wel lukken. Je moet dan toch genoeg nummers gerepeteerd hebben, zeg maar.

En 2,25 euro vind ik achterlijk duur. Ik blijf maar schrikken van die drankprijzen van tegenwoordig. Hoop dat het op Fortarock een beetje mee gaat vallen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » ma jun 29, 2009 8:59 pm

Ook weer 3 dagen Graspop overleefd!

Genoten van Dragonforce (min die zanger dan), Soulfly, Exodus, Samael, Keep Of Kalessin, Kataklysm, Gojira (helaas niet zo'n best geluid), Korn, Volbeat, Disturbed en Warbringer.

Verder erg lekker weer, misschien iets te warm, vooral in de marquees. 't Was wel weer een eindje lopen van de tent naar 't festivalterrein, maar ach.

Volgend jaar zeker weer!

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » ma jun 29, 2009 9:03 pm

Kataklysm, bruut optreden
Static-X, erg gaaf, alleen dat huppelkutje op het podium deed me weinig
Anthrax, eerste nieuwe nummer klonk veelbelovend en die nieuwe zanger deed verrassend goed
Korn, lijkt erop dat het heilige vuur weer een beetje terug is, leuk dat ze Another Brick In The Wall speelden

Andere leuke optredens: Disturbed, Jon Oliva's Pain, Duff McKagan's Loaded, Volbeat, Lamb Of God.

Maar wat was het druk zeg, 40.000-45.000 man. Vooral als je van het hoofdpodium naar een van de Marquees wilde lopen moest je continu slalommen. Hadden ze niet aangekondigd dat ze niet meer mensen toe zouden laten (toen de switch van camping en festivalterrein bekend werd gemaakt)?

Wat vonden jullie trouwens van de veranderingen dit jaar?

Een poll: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=72

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » ma jun 29, 2009 9:07 pm

Mwah, heb niet zoveel last gehad van de drukte.

Eén soort munt, dat vond ik wel een goeie verbetering! Dat gedoe met het tent opzetten was best irritant ja.

Volgend jaar mogen ze best eens een extra wastent op de camping zetten. Zaterdagochtend stond er een mega-rij bij de ene, dus helemaal naar die andere tent gelopen.

Gebruikersavatar
Finsternis
Berichten: 1714
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 10:12 pm

Bericht door Finsternis » ma jun 29, 2009 9:13 pm

@NYB: Slecht excuus!!

Meh echt karig dat ik hier niet bij geweest ben, ik kon gewoon een 3 dagen kaart GRATIS krijgen :o:o
KUT STAGE :@ KUT VERVOER KUT KUT KUTTERDEKUT!

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jun 29, 2009 9:19 pm

Finsternis schreef:Hoe kan je Taake nou missen?! :o
Taake was live anders niet veel soeps op Hellfest. :wink:
http://www.last.fm/user/Natasja-84

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » ma jun 29, 2009 9:34 pm

Finsternis schreef:@NYB: Slecht excuus!!

Meh echt karig dat ik hier niet bij geweest ben, ik kon gewoon een 3 dagen kaart GRATIS krijgen :o:o
KUT STAGE :@ KUT VERVOER KUT KUT KUTTERDEKUT!
jups....en je kon ook nog gewoon komen aangezien het maar ff met de trein was en je vrij was op alle dagen :P

maar ja helaas...kaartje verkocht daar :wink: :twisted:
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » ma jun 29, 2009 10:00 pm

Goed ook weer terug van gmm.

Veel bands gezien:

Leuk:All shall parish, god forbid, parkway drive, lamb of god, wolves in the throne room (jammer van het gekut met het geluid).

Niet leuk:
Dragon force, nightwish

Ging wel:
Negura bunget moet duidelijk nog op elkaar inspelen.

En dan nog iets, ik vind het altijd wel kostelijk om te zien dat men zich helemaal de kapot zuipt. Tot vertier van mij en andere :): http://www.youtube.com/watch?v=TDrpwGme ... annel_page
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » ma jun 29, 2009 10:52 pm

+++ Sick of it All
++ W.A.S.P, Anthrax, Suicidal Tendencies, Sacred Reich
+ Taake, Motley Crue, Lamb of God, Heaven and Hell

- Nightwish
- geen biertuin op het festival terrein zelf
- geen parasols in de biertuin
- stom gedoe met die linten bij het neerzetten van de tenten
- dom monster promotie gedoe op het midden van het festival terrein. Daar had de biertuin gemoeten verdorie!!!


Voor de rest aardig gebierd, leuke cdtjes gekocht en leuke mensen tegengekomen. Jammer dat ik tijdens Hatebreed onwel werd anders had
ik die ook wel aan me lijstje kunnen toevoegen
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di jun 30, 2009 1:53 am

Op muzikaal gebied was het voor mij misschien maar een matige GMM, maar op gebied van sfeer zat het wel goed :D

Hoogtepunten:

1. Volbeat
2. Korn
3. Anthrax
4. Taake
5. Candlemass
6. LOTD
7. WITTR
8. Heaven and Hell
9. Gojira
10. Samael

Dieptepunten:

- Negura Bunget (zeer weinig sfeer, zoutloos optreden)
- Soulfly (het wordt tijd dat Max eens (even) stopt)
- Keep of Kalessin (had ik eigenlijk wel min of meer verwacht)
- Sacred Reich (jongens, wat was dat saai)
- Children of Bodom (niks nostalgie, suckte monkeyballs tot en met)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 30, 2009 9:21 am

Natasja schreef:[..]


Taake was live anders niet veel soeps op Hellfest. :wink:
Volgens de band zelf was het een zeer goed optreden met erg enthusiaste reacties. Goed geluid verder en geen speelfouten.....iets wat op Graspop toch anders was.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jun 30, 2009 1:48 pm

Goede grap. Het was niet al te best op Hellfest, waarschijnlijk vergelijkbaar met hun optreden op Graspop.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 30, 2009 2:05 pm

Vreemd dan aangezien ik ook veel positieve reacties van publiek en pers heb gehoord.


Maar goed, iedereen beleefd een show natuurlijk anders. En op Graspop was het publiek en de pers ook enthusiast ook al was het geluid niet al te denderend, met name in het begin, evenals dat er veel spelfouten gemaakt werden.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di jun 30, 2009 2:21 pm

SpElfouten?
***

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 30, 2009 2:24 pm

Fout gespeld...speelfouten moet het zijn hehehe :wink:
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di jun 30, 2009 2:37 pm

Flip schreef: En dan nog iets, ik vind het altijd wel kostelijk om te zien dat men zich helemaal de kapot zuipt. Tot vertier van mij en andere :): http://www.youtube.com/watch?v=TDrpwGme ... annel_page
hehe ja ik heb die gozer ook gezien, kostelijk! maar nadat ie er minstens 2 minuten over had gedaan om op te staan kreeg ie wel een mooi applaus

Verder was GMM 2009 voor mij ook weer een zeer geslaagde editie

hoogtepunten:
- Devil driver (gigantische circlepit, rennen voor je leven)
- Suicidal Tendencies (on stage tijdens het laatste nummer)
- Death Angel (goed als altijd)
- Mastodon

ook goed
- Down (kende het niet echt, maar goeie show)
- Gojira
- volbeat
- Anthrax
- Keep of kalessin
- Kataklysm
- laaz rockit
- Jon Oliva's pain

tegenvallers
- de headliners, maar dat had ik van te voren niets anders gedacht.
- Exodus (maar dat lag waarschijnlijk meer aan mezelf, te warm en al moegestreden, en dus geen zin meer in keiharde schreeuwerig thrash)
- Negura bunget
- Soulfly (wat een kutmuziek, vorig jaar cavalera conspiracy was echt veel beter)


Bij Marilyn manson, wat zelf uiteraard erg kut was, heb ik me trouwens wel prima vermaakt. ergens achteraf begonnen we namelijk met circlepits, hardcore moshen (allemaal heel zachtaardig)en polonaises en weet ik het wat meer voor rare dansjes en het leuke was dat daar nog een heleboel mensen aan gingen mee doen

en verder natuurlijk goeie sfeer, puik weertje (soms verlangde je gewoon naar een regenbuitje), biertjes op z'n tijd, afgewisseld met voldoende water en een hoop lol op de camping!!
Thrash till Death

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di jun 30, 2009 4:11 pm

Hub de Gallier schreef:Fout gespeld...speelfouten moet het zijn hehehe :wink:
Joh meen je dat nou? :cheers:
Jammer dat we elkaar niet hebben gezien/gesproken.Next time.Oh Metalcamp!!
***

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 30, 2009 4:33 pm

NotYourBitch schreef:[..]

Joh meen je dat nou? :cheers:
Jammer dat we elkaar niet hebben gezien/gesproken.Next time.Oh Metalcamp!!
Next time inderdaad! Heb de vrijdag het meest backstage gehangen....overdag alleen naast Taake nog The Gathering gezien. Zodra het 's avonds iets koeler was alleen maar in de Biergarten gehangen. De zaterdag of backstage in de schaduw of op het festival terrein in de Biergarten gehangen...dus voortaan op festivals gewoon naar de Biergarten komen...altijd raak :wink:

By the way...Metalcamp ben ik niet, ben zelf op Under The Black Sun bij Berlijn.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di jun 30, 2009 4:40 pm

Kee ander x. Veel plezier op dat festival dan,maar dat zal geen probleem worden. :D
***

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 30, 2009 4:41 pm

NotYourBitch schreef:Kee ander z. Veel plezier op dat festival dan,maar dat zal geen probleem worden. :D
Thanks, jij ook op Metalcamp!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 30, 2009 5:13 pm

st. evil schreef:Bij Marilyn manson, wat zelf uiteraard erg kut was, heb ik me trouwens wel prima vermaakt. ergens achteraf begonnen we namelijk met circlepits, hardcore moshen (allemaal heel zachtaardig)en polonaises en weet ik het wat meer voor rare dansjes en het leuke was dat daar nog een heleboel mensen aan gingen mee doen
... en bedankt! Ik wou tijdens het 2e nummer graag terug naar de camping maar moest het toch helemaal aanhoren voordat die polonaise van jullie langs was :-P

Bij Soulfly (laatste kwartier ofzo meegekregen, nadat The Gathering klaar was) is me inderdaad ook weer opgevallen hoe gruwelijk amateuristisch die band is. Vooral de teksten kan iemand die zo lang in 't vak zit zich echt niet meer permitteren.

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » di jun 30, 2009 5:45 pm

Zo dat was weer een geslaagde,heete en vooral stoffige editie :D

de meest gave bands vond ik.
Lamb of god.
Gojira.
Static-x.
Pestilence.
Kataklysm.
Legion of the damned.
Death angel.
Devildriver.

Waar ik me het meest aan ergerde was toch wel die camping indeling. Je moest zo onderhand vechten voor een fatsoenlijk plekje.
Ik hoop niet dat dat volgend jaar weer zo gaat
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jun 30, 2009 5:55 pm

gloomy88 schreef:Waar ik me het meest aan ergerde was toch wel die camping indeling. Je moest zo onderhand vechten voor een fatsoenlijk plekje.
Ik hoop niet dat dat volgend jaar weer zo gaat
En ik kon in één keer doorlopen en kreeg zo de meest relaxe plaats op heel de camping, zonder ook maar 1 medewerker te hebben gezien..
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di jun 30, 2009 8:52 pm

Ik vond het weer een geslaagde Graspop. Goed weer, geen regen, lekker bruin geworden zonder te verbranden, heerschende nieuwe tent, allemaal gaaf.

Wat de bands betreft heb ik het volgende gezien:

Vrijdag
Lååz Rockit
Goeie show, heren hadden er duidelijk zin in, alleen niet de beste setlist die ik ooit van ze gehoord heb.

WASP
Geweldig! Maar veel te kort voor zo’n band, waardoor klassiekers als Animal of Blind in Texas moesten uitblijven. Doch, te veel gave nummers om op te noemen, die zaagintro en de openingsriff van Chainsaw Charly leverden wel kippenvel op. Volgende keer dat ze ergens headlinen, ben ik erbij!

Blind Guardian
Van afstand gehoord, klonk leuk, ken er al jaren te weinig van. Nog steeds niks aan gedaan though.

Dragonforce
Leuk als altijd, aardige setlist ook. Geen band om hard op los te gaan, maar als ze er toch zijn is even kijken altijd tof.

Heaven & Hell
Fock, wat gaaaaaaf! Er staat bijkant 170 jaar ervaring op het podium, en dat is te zien ook! Wat een muzikanten zijn Iommi en Butler toch, ik heb erg echt van genoten. Die riffs, die basslines! En dan ook nog de goddelijke stem van Dio, kippenvel. Een van de beste optredens van het weekend.

Mötley Crüe
Hell yeah, feest! Helemaal in het voorvak, allemaal gave klassiekers, dik meezingen en feesten! Dat staat daar als een stel echte rocksterren op het podium, en ik verwacht niet anders van ze. Heel gaaf om een keer te zien, schoonheidsfoutjes of niet. Al had het showelement wel iets grootser gemogen van mij.

Zaterdag
Zaterdag was overigens een kutdag (shopdag dus), met maar drie gave bands.


Death Angel
Wat een energie, hele goeie liveband! Op de setlist viel het een en ander aan te merken (al was dat vooraf bekend) maar dat maakten ze met de uitvoering helemaal goed, flink losgegaan. Die mogen dus nog gerust een aantal jaartjes doorgaan. Al eis ik bij de volgende bezettingwisseling wel weer een filipino, want drie is eigenlijk te weinig.

Legion of the Damned
Klonk goed, op momenten dat Hatebreed er niet doorheen soundcheckte. Na een tijdje wat eentonig, maar toch rossend en hard.

Volbeat
Welke grapjas hen in de tent heeft gezet weet ik niet, maar het was afgeladen vol. En terecht, want het klonk gaaf. Wel voortijdig weggegaan wegens honger, maar begrijpelijk dat ze zo groot geworden zijn de laatste jaren.

Zondag
UFO
Lekker wakker worden, kende er niks van, alleen Doctor Docter, spelen ze die niet! Maar, eerder weg, voor:

Warbringer
Speelden gaaf, maar ik was nog totaal niet wakker dus ik kon nog even niets. Aan het optreden lag het niet, maar op Fortarock de herkansing.

Suicidal Tendencies
GENIAAL! Echt, band van het festival, wat een energie, wat een muzikanten! Veel te kort ook, maar hard losgegaan op de eerste rij. Drie gave negers in de band, een superenergieke Mike Muir en aan het eind iedereen het podium op! Ik heb er zooo hard van genoten, ik was zo warm, bezweet en moe na afloop, echt een topband! Dat ze volgend jaar maar weer komen spelen.

Sacred Reich
Begonnen wat zwak qua nummers, maar uiteindelijk wel gaaf en sterk gespeeld ook. Wel wat te hard overigens. Toch nog wat energie weten los te maken en flink gefeest.

Anthrax
Jaa hoor, nogmaals hard losgaan, zware dag. Nieuwe gitarist vond ik zwaar matig, zanger deed de ouwe nummers goed, Bello fuckte z’n basssolo in Got The Time up, maar over de gehele linie een sterk optreden. Veel ouwe nummers, nieuwe kon ik niet veel mee. Niet slecht, maar niet mijn ding. Overall mag Nelson dus blijven, sympathieke kerel ook. Dus, woensdag weer.

Children of Bodom
Toch maar even van buiten de tent gekeken, klonk wel goed, misschien maar weer eens een headlinershowtje van meepakken in de toekomst. Goeie setlist, maar de meeste aandacht ging naar de beoordeling van allerhande mensen en dingen om ons heen.


Kortom, bruut festival, jammer van de grote hoeveelheid paupervolk en asociaal gedrag van lieden op de camping. Zal aan de lineup liggen, trekt veel raar volk aan.

Verder punten voor de grotendeels goede organisatie, voor de watermeloen (goddelijk na een avond stevig bier drinken) en de goede sanitaire voorzieningen.

Minpunten waren inderdaad die campingopbouw, maar goed, het was de eerste keer nieuwe terrein, dus altijd even afwachten. Hopelijk leren ze ervan.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jun 30, 2009 9:02 pm

number_17 schreef:En ik kon in één keer doorlopen en kreeg zo de meest relaxe plaats op heel de camping, zonder ook maar 1 medewerker te hebben gezien..
Zeker niet op donderdagavond aangekomen.

Hoogte- en dieptepunten van het festival:
+ Het weer
+ Jupiler
+ Vlotte doorstroom, ook op donderdag bij de camping ingang
+ Coca Cola meisjes
+ Line dance chicks
+ One coin to eat and drink em all
+ Nauwelijks stof
+ Naast het gangpad op de camping zitten

- Het weer
- Waardeloze gang van zaken op de camping, het hele weekend
- Prijzen
- Soulfly
- Te weinig sanitair op de camping

Goede bands:
- Static-x was een grote verrassing. Ik volg de band al jaren niet, maar ze wisten me te imponeren.
- Korn vond ik ook verrassend strak en vond ik niet misplaatst op het festival. Prima drummer ook. Het geheel verslapte alleen naar het einde toe.

Minder:
- Slipknot klonk rommelig, maar wellicht was dat omdat ik niet dichtbij stond
- Mastodon moet z'n zang op orde krijgen, want dat was niks. De nieuwe nummers pakken me ook nog steeds niet, oude nummers waren gaaf
- Nobel van Gojira om zoveel moeite te doen om te komen spelen, maar al het gedoe had ze geen goed gedaan. Ik heb ze beter en sneller zien spelen.
- Pestilence overtuigde me toch niet, maar leuk geprobeerd

Ronduit kut:
Wat is dat Soulfly toch een kutband. Een hoop kutmuziek en dan ook nog goedkoop proberen te scoren met andermans muziek

Eervolle vermelding:
Blijkbaar speelde Satriani in Chickenfoot, maar het was mij niet opgevallen
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

htheripper
Berichten: 135
Lid geworden op: wo mei 28, 2008 6:36 pm
Contacteer:

Bericht door htheripper » di jun 30, 2009 11:18 pm

number_17 schreef:[..]
En ik kon in één keer doorlopen en kreeg zo de meest relaxe plaats op heel de camping, zonder ook maar 1 medewerker te hebben gezien..
die lijn die de hele tijd een stukje opschoof was wel irritant. misschien was jij dan wel wat later, en waren ze al bij het eind.
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jun 30, 2009 11:19 pm

htheripper schreef:[..]


die lijn die de hele tijd een stukje opschoof was wel irritant. misschien was jij dan wel wat later, en waren ze al bij het eind.
Blijkbaar. Ik stond bij de festihut. Betere plek is der niet.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jun 30, 2009 11:33 pm

Ahja, dan stond ik pal aan de andere kant van die 'weg' (jatoch) naar het festivalterrein.
Ideaal, 's morgen uit je tent zo via de plee de ontbijtdinges inrollen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jun 30, 2009 11:43 pm

dako schreef:Ahja, dan stond ik pal aan de andere kant van die 'weg' (jatoch) naar het festivalterrein.
Ideaal, 's morgen uit je tent zo via de plee de ontbijtdinges inrollen.
En nopg een paar stappen verder en je stond op het festival.
Alleen tot 3 uur die DJ aanhoren. Maarja dan moet je maar niet vroeg gaan slapen.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » wo jul 01, 2009 12:03 am

Nou die mc was veel irritanter. De tering.Volgende x lekker zn bek dicht en alleen maar plaatjes draaien. :roll:
***

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jul 01, 2009 9:16 am

Wat deed die dan?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jul 01, 2009 4:44 pm

Zo dat was weer een goed en gezellig feestje dit jaar. De warmte was soms te (maar goed tis altijd beter dan een heel weekend regen, we moeten immers iets te zeiken hebben op het weer). Het enige nadeel was dat bij aankomst op donderdag avond met linten werd gewerkt, wat niet echt handig is wanneer je met een groepje bij elkaar wilt zitten met een tent of 5. Langs de andere kant is het wel te begrijpen dat ze met die drukte de camping gecontroleerd vol willen krijgen ipv een grote chaos.
Zoals elk jaar was er bij het eten en drinken nauwelijks wachtrijen en waren ook de wachtrijen bij de drank/eet bonnen zo goed als verdwenen. Ook de loop afstand van camping (lees: tent) naar festival terein leek ook dit jaar een stuk minder, door het met elkaar te verbinden middels een stuk groter 24 uurs terrein.

Ik heb eigenlijk geen slechte bands gezien dit weekend (daar heb ik of geen aandacht aan besteeds ook al hoorde ik ze van een afstand of ik ben er gewoon niet heen gegaan.
De goeie bands waren voor mij:
Vrijdag:
- Taake (was erg benieuwd wat dit ging doen overdag in een festival tent, maar het was gewoon weer een erg goed optreden van de heren. Misschien had het geluid wat beter gekund, maar och ik viel daar totaal niet over)
- Samael
- Pestilence (op en neer gerend tussen JOP en dit)
- JOP (eerst een nummertje pestilence gekeken en daarna naar JOP om twee eigen nummers en Gutter Ballet te horen en besloot dat het daarna voor mij niet beter ging worden (begrijp me niet verkeerd, het was erg goed maar Gutter Ballet vind ik gewoon het beste nummer wat de man meestal speelt), dus terug voor het laatste deel Pestilence).
- Exodus
- Blind Guardian (alleen de laatste twee nummers van mee gepikt en dat klonkt niet verkeerd).
- Dream Theater (2 keer heeft deze band mij zowat in slaap verveeld, maar die paar nummers die ik hoorde konde me deze keer wel bekoren)
- Down (zelfde als met JOP en Pestilence. Wat op en neer gepeddeld tussen M1 en M2. Wat ik er van hoorde klonk niet slecht).
- Heaven en Hell

Zaterdag:
- Negura Bunget (ondanks dat de sfeer er niet goed inzat, de band er wat onwennig bij stond en het geheel niet denderend uit de verf kwam, moet ik toch zeggen dat ik het optreden geen straf vond om uit te zitten (zitten mag letterlijk genomen worden))
- Wolves in the Throne Room (maat van me vond het er saai en eentonig, maar ik moet toch zeggen dat de show zeker overkwam en ik het een goed optreden vond. Ook live een goeie band dus. Jammer was alleen dat tijdens de ingetogen stukken het soundchecken van de M2 er doorheen klonk).
- Loaded (een 20 min gezien en eigenlijk alleen intro's en halve nummers van andere artiesten gehoord, maar och herkenbaar spul dus toch opzich wel lache met een pintje der bij).
- Death Angel (paar nummers gezien en die waren zoals altijd weer goed gebracht)
- Keep of Kalassin
- Kataklysm
- Legion of the damned
- Hatebreed
- Slipknot

Zondag:
- The Reckoning
- Diablo Blvd
- Anthrax
- Sick of it All
- Candlemass
- Lamb of God
- Moet ook zeggen dat ik Marilyn Manson weer best aardig heb uit kunnen zitten.

Opvallend vond ik wel hoe extreem leeg het veld wel niet was bij Motley Crue. Oke het was mijn ding niet echt en zo super denderend was de show nou ook weer niet, maar zo slecht om zowat heel het veld leeg te spelen toch ook niet.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jul 01, 2009 6:10 pm

Het werd al eerder gezegd in dit topic, maar zo succesvol is dat hele Motley Crue nooit geweest aan deze kant van de oceaan.

Er was gewoon maar één fatsoenlijke headliner dit jaar en dat was Slipknot. Je kan er van houden of niet, maar het is A. retepopulair en B. het grootste deel van het repertoire is toch echt te categoriseren als metal.

Marilyn Manson heeft bar weinig met metal te maken en is dus een belachelijke headliner voor een festival als dit en Motley Crue heeft zoals gezegd hier gewoon geen groot genoege status om een festival(-dag) van dit kaliber af te sluiten.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jul 01, 2009 8:27 pm

http://ashladan.be/reports/graspop-2009
Mijn verslag van 7 kantjes A4.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo jul 01, 2009 9:34 pm

Hub de Gallier schreef:Vreemd dan aangezien ik ook veel positieve reacties van publiek en pers heb gehoord.
Wat betreft Taake op Hellfest... ik heb van verschillende kanten gehoord (en ook zelf ondervonden) dat het geluid in de Rock Hard tent prima was maar dat er zeer slordig gespeeld werd.
Misschien was de heer Hoest toen al in kennelijke staat? :P
Voor mij was Taake een kleine tegenvaller die vrijdag, helaas.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » do jul 02, 2009 9:41 am

number_17 schreef:[..]
Blijkbaar. Ik stond bij de festihut. Betere plek is der niet.
Stond daar ook. Ideaal inderdaad, binnen 5 minuten op 't festivalterrein. Vroeger duurde dat wel eens drie kwartier.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » do jul 02, 2009 8:08 pm

number_17 schreef:http://ashladan.be/reports/graspop-2009
Mijn verslag van 7 kantjes A4.
Leuk verslag, alleen je maakt een paar keer de klassieke fout door verassing ipv verrassing te gebruiken. :)

Kataklysm en Static-X waren voor mij de bands van het weekend.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do jul 02, 2009 10:41 pm

Flaw schreef:[..]


Leuk verslag, alleen je maakt een paar keer de klassieke fout door verassing ipv verrassing te gebruiken. :)

Kataklysm en Static-X waren voor mij de bands van het weekend.
Ik weet het, ik mis alleen de tijd om het te verbeteren :?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » zo jul 05, 2009 1:56 pm

Graspop is alweer een week geleden en ik heb nog niet eens fatsoenlijk de tijd genomen om te reageren. Maar mensen, WAT WAS HET GAAF!

We kwamen donderdag avond laat aan op de camping, en toen onze tenten eindelijk stonden moesten we weer verkassen, omdat we een paar centimeter over de linten heen stonden. Shit happens. :roll: We hebben om 3 uur ’s nachts alsnog een vette plek gevonden dicht bij de ingang van het festivalterrein, en de volgende morgen konden we onze tent uitzwemmen (door het zweet, niet door de regen uiteraard) vanwege de extreme weersomstandigheden waar we gedurende het hele festival last van zouden hebben.

Zoals al eerder genoemd kreeg de Amerikaanse band Buckcherry de eer om het festival te openen, en dat hebben ze naar mijn mening prima gedaan. De heren rockte er lekker op los, en met nummers als ‘too drunk… (to fuck)’ wisten ze de sfeer er lekker in te brengen. Daarna snel door naar Firewind. Dat was geen staande ovatie waard, maar zeker niet slecht en leuk om zo eventjes gezien te hebben. De heren van Dragonforce produceerden een lekker strak en snel geluid. Ik heb vanaf een afstandje met een glas koud bier en een half stokbrood erg genoten van deze band, op de één of andere maner wisten ze me wel te boeien.

De grote verassing van de vrijdag was toch wel Papa Roach. Ik vond dat ze een hele sterke set neer hebben gezet van oude hits die iedereen mee kon blèren en nieuwe pakkende nummers. Ze hadden veel contact met het publiek en zijn toch minder suf dan ik in mijn gedachte had. WASP heb ik helaas gemist, het was zo belachelijk warm in die tent. Ik heb nog een stuk gezien van Soulfly, maar daar was ik snel bij uitgekeken. Vervolgens doorgegaan naar Blind Guardian. Ik vond de nummers prachtig uitgevoerd, en ik vond het achteraf jammer dat ik alleen het laatste stuk van hun show had gezien. Tijdens Down puilde de tent uit en heb ik echt niks kunnen zien. Toen ben ik maar naar Dream Theater gegaan. Tijdens Dream Theater viel ik bijna in slaap, na twee nummers te hebben gezien waar geen eind aan leek te komen ben ik weer naar buiten gegaan. Wat ik heb gezien was absoluut niet slecht, maar het lijkt me leuker om ze een keer in een theater te zien waar je kunt zitten en geconcentreerd kan luisteren. Ik ben vast een goede plek gaan zoeken bij Motley Crue, maar dat was verspilde energie, aangezien we na drie nummers wel weer genoeg hadden gehoord. Ik vond ze lang niet zo sterk als een aantal jaar geleden en geen geschikte afsluiter voor de eerste bloedhete en slopende festivaldag.

Zaterdag werden veel festivalgangers, waaronder ikzelf, teleurgesteld door het afzeggen van Killswitch Engage. In de Marquee 2 werd een deel van mijn gevoelens op dat moment verwoord door All Shall Perish. Een enorme bak energie (en zweet) vloog van het podium af en het publiek ging helemaal op in hun show. Toen ik even niet op zat te letten was het ineens helemaal leeg voor me en stond er aan beide zijkanten van de tent een joelende mensenmassa. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen om niet verpulverd te worden door de wall of death, aangezien ik nog twee dagen rond wilde sjouwen op GMM. Na All Shall Perish heb ik echt waanzinnig genoten van de lekkere stevige rockmuziek van Black Stone Cherry. De gemiddelde leeftijd van de jongens is 21. Ik was echt onder de indruk van de muzikale kwaliteiten en de geweldige stem van Chris Robertson, die eruit ziet als een jonge Meat Loaf. Ze rockten van het podium en stonden geen seconde stil. Na hun optreden besloot ik om gelijk kaarten te bestellen voor hun show die ze een paar dagen later zouden geven in Zwolle.

Hatebreed vond ik erg tegenvallen, ik vond het een zeer inspiratieloos optreden. (Hij leek zo boos!). Het eerstvolgende optreden dat ik in z’n geheel heb gezien was van Korn. De meeste hits kwamen voorbij en die nieuwe drummer deed het prima! Daarna was het rennen en dringen naar Volbeat. Die hele tent ging compleet uit zijn dak! Het was een genot om daar getuige te van mogen zijn. Het enige minpuntje was het geluid, dat kon beter, maar dat mocht te pret niet drukken. Van top tot teen bezweet ben ik weer terug gegaan naar Slipknot waar ik net op tijd kwam voor de intro. Ik ben geen fan van deze band, maar het was erg leuk om naar te kijken en een waardige afsluiter voor de zaterdag.

Zondag liep ik als een zombie over het festivalterrein heen te banjeren omdat ik al he-le-maal naar de tyfus was. Gelukkig paste het zombiegevoel wel bij de afsluitende act van het festival. :roll:

Ik heb toch de moeite genomen om de laatste bands te checken die ik wilde zien, want daar heb ik natuurlijk voor betaald! Eerst Lamb of God, die wisten me nog niet echt wakker te krijgen. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet meer veel van herinneren dus ik durf er geen brute uitspraken over te doen. Daarna ben ik naar Scar Symmetry gegaan. Daar stonden een paar losers op het podium die me totaal niet wisten te boeien. Een tegenvaller dus, want op de cd klonk het nog wel geinig. Bij Trivium werd ik langzaam weer wakker. Het was het eerste leuke optreden dat ik mee heb gemaakt op de laatste festivaldag. Ze wisten een boeiende set te spelen en het kwam naar mijn mening goed over op het publiek. Ik vond het ook erg vet dat de bassist nog een bezoekje bracht aan de moshpit!
All that remains scheen ook vet te zijn, maar na het eerste nummer was ik de hitte in die tent al weer zat en ben ik in het zonnetje gaan liggen (er was geen schaduw!)bij Chickenfoot. Dat klonk van een afstandje niet verkeerd. Ik werd weer helemaal vrolijk van Disturbed, waar ik in het dagelijks leven eigenlijk nooit naar luister, maar wel een rete-gave show gaven op het hoofdpodium! Ik vond de opkomst (als een soort Hannibal Lecter) al zo gaaf dat de rest van de show ook niet meer stuk kon. Daarna ben ik niet meer van mijn plek afgegaan zodat ik goed zicht had bij Nightwish. Muzikaal gezien was er niks op aan te merken. Die nieuwe zangeres klinkt live net zo goed als op de cd en verder was er een heleboel poespas wat de show nog leuker moest maken (vuurwerk e.d.) Die onzin praatjes tussendoor hadden ze van mij achterwege mogen laten, incl. dat gegiechel van die zangeres. Dat deed voor mijn gevoel af aan de status die de band de afgelopen jaren heeft opgebouwd.

Marilyn Manson begon voor de verandering eens op tijd (al zijn ze wel 15 min. eerder opgehouden). De set liep niet lekker door met de vele pauzes iedere keer. Het was duidelijk dat hij een boodschap wilde overbrengen aan zijn publiek, maar wat die boodschap nou precies was, is mij nog steeds een raadsel. Het geluid was slecht en de band leek er zoals altijd niet veel plezier in te hebben. Het (enige) hoogtepunt van de show was de uitvoering van het nummer ‘Coma White’. Dat was wel duidelijk gezongen en ik vond het vet dat hij langzaam uit zo’n plastic ‘doos’ (tja, wat was het nou precies?) kwam. Ik vond het leuk om de band een keer gezien te hebben met Twiggy Ramirez op de bas en Ginger Fish op de drums, maar dat was wel het enige positieve dat ik heb te melden. Een grote naam en een bizarre band, maar absoluut geen waardige afsluiter voor GMM.

Verder heb ik me rot gelachen om alle bezopen gasten. Kerels die in midden in het publiek in coma lagen of in het rond stonden te pissen, en de cirkelpit zonder muziek bij de washokken. Het toppunt was een gast die met zijn broek op zijn knieën tegen het hek bij de festivalmarkt zat. Hij zat een kwartier lang aan zijn pik te frunniken en vervolgens komt hij iets met zijn achterste omhoog om tegen het hek aan te kunnen schijten. Hij veegde old-skool zijn reet af met z’n blote handen en liep daarna weer met zijn zatte kop het terrein op.

Al met al een fantastisch weekend gehad. Hopelijk volgend jaar weer!
Laatst gewijzigd door Miss G. Fish op ma jul 06, 2009 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Doe zelf eens normaal man!"

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » zo jul 05, 2009 9:39 pm

Miss G. Fish schreef: Lamp of God
Het is het lam gods, niet de lamp van god :wink:

Plaats reactie