Brainstorm Festival 2009!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Braindead
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 4:37 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Brainstorm Festival 2009!

Bericht door Braindead » wo aug 19, 2009 9:11 pm

My Darkest Hate (D), Drottnar (NO), Nymphea Aurora (NL) en Rift (D) komen naar het Brainstorm Festival 2009. In total zijn nu elf bands geboekt. Een laatste band wordt de komende maanden aan de line-up toegevoegd. [headbang]

My Darkest Hate brengt extreme death-metal naar het festival, terwijl Drottnar succesvol is met avantgarde-metal voorzien van een vleugje old-school black-metal. Het nieuwe werk van doom-band Nymphea Aurora wordt goed ontvangen in Nederland en Rift speelt een combinatie van death-metal en metalcore. Dit is een nieuw zij-project van Claudio Enzler, zanger van My Darkest Hate.

Brainstorm wordt gehouden op 13 en 14 November 2009 in club Gigant in Apeldoorn. Eerder werden Narnia (S), Mad Max (D), Forsaken (MLT), Deuteronomium (FIN), In Vain (NO), Harmony (S) en Darkwater (S) bevestigd. Naast concerten en een expositie biedt het festival een alternatief programma in de theater van de club. Bezoekers kunnen hier bandinterviews bijwonen, akoestische optredens bekijken of meedoen aan een grunt-wedstrijd. Het festival biedt tevens een kleine metalmarkt.

Brainstorm Festival wordt gesponsord door Aardschok, Rock Tribune, Feedback, Tigerprint, Noord Geldersch Metaal en Powermetal.de. Meer informatie is te vinden op de website www.brainstormfestival.com.
Metal, metal en nog eens metal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 9:31 pm

Braindead schreef:Niemand minder dan Kristian ‘Necrolord’ Wåhlin exposeert tijdens het Brainstorm Festival zijn beroemde schilderijen, die hij maakte voor albumcovers van onder meer Bathory, Dissection en Ensiferum. Een selectie van zijn originele schilderijen is tijdens het festival te bezichtigen. Niet eerder exposeerde hij zijn werk buiten Zweden/Noorwegen.
Check: www.kristianwahlin.se
Check: www.brainstormfestival.com
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do aug 20, 2009 3:31 pm

Hé bah, Nymphea Aurora!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do aug 20, 2009 5:02 pm

Ga er wel naartoe. Vind het al waard voor Forsaken en Nymphea Aurora en In Vain.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Braindead
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 4:37 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

AANGEPASTE LINE-UP BRAINSTORM 2009

Bericht door Braindead » di nov 10, 2009 10:09 pm

Voor het Brainstorm Festival 2009 dat komend weekeinde in Gigant in Apeldoorn wordt gehouden, zijn enkele wijzigingen. Zo hebben de heren van Harmony (S), en dus ook hun zijproject Darkwater (S), moeten cancellen. Daarvoor in de plaats speelt vrijdagavond Morrigu (CH) met (ex-)leden van Eluveitie en zaterdag Seventh Avenue (D).

Line-up ziet er nu als volgt uit:

VRIJDAG 13 NOVEMBER
Zaal open 18.00 uur
PROJEKT KLONE (NL) (winnaar bandcontest)
MORRIGU (CH)
IN VAIN (NO)
MY DARKEST HATE (D)
MAD MAX (D)

ZATERDAG 14 NOVEMBER
Zaal open 14.00 uur
RIFT (D)
NYMPHEA AURORA (NL)
DROTTNAR (NO)
SEVENTH AVENUE (D)
DEUTERONOMIUM (FIN)
FORSAKEN (MLT)
NARNIA (S)

Info: http://www.brainstormfestival.com / Tickets zijn verkrijgbaar via http://www.gigant.nl of aan de kassa.
Metal, metal en nog eens metal!

Deathwish
Berichten: 961
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 5:22 pm
Locatie: Fryslân

Bericht door Deathwish » di nov 10, 2009 11:06 pm

Wat een 'raar' festival, allemaal bands uit het buitenland maar geen enkele sprekende naam.

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Bericht door Basement » wo nov 11, 2009 12:18 am

Deathwish je kan niet tellen... er staan twee NL bands
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Metallinos
Berichten: 19
Lid geworden op: za jan 08, 2005 4:07 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Metallinos » wo nov 11, 2009 3:17 pm

Deathwish schreef:Wat een 'raar' festival, allemaal bands uit het buitenland maar geen enkele sprekende naam.
Komt omdat het bijna allemaal Christelijke bands zijn die over Christendom zingen. Misschien zijn ze in de christelijke metalscene wel bekend.

Verwacht teksten als:

Listen blackened souls
Failures, blasphemers of Christ
Your time, in this age of chaos,
Will come, the day of wrath...

Your theory, the rise of hell
Will never come, the time will show
Evil symbols are dying
In the light of Christ

Failures, blasphemers of Christ
Surrender to Him
receive eternal life

The time of antichrist is coming
This is the end of the age

In this coming age
The pain will be big
For unbelievers
So there's one thing to be said:
Receive the words of truth!

Seek the Lord
Remain with Him
Eternal life

The antichrist is helpless
Fighting for its life
Loosing power
As we plunder hell

The day of victory will come...

Wrath, pain and death
Becomes the doom of antichrist

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » wo nov 11, 2009 3:56 pm

Hehe, Mad Max is wel geinig.

Braindead
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 4:37 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Braindead » wo nov 11, 2009 8:14 pm

Wat een 'raar' festival, allemaal bands uit het buitenland maar geen enkele sprekende naam.
@ Deathwish:
Het heeft niet veel zin om een festival neer te zetten met wéér dezelfde namen, toch? Wij kiezen bewust voor bands die vaak in Nederland nog niet erg bekend zijn, maar kwalitatief dik in orde zijn. Zie het als een poging om een beetje origineel te zijn.
Komt omdat het bijna allemaal Christelijke bands zijn die over Christendom zingen. Misschien zijn ze in de christelijke metalscene wel bekend.
@ Metallinos:
Wat narrow minded weer en kennelijk geen verstand van zaken. Ja, de heren van Narnia zijn gelovig, hoewel ze op hun laatste cd een meer andere koers varen. Geldt ook voor Deuteronomium, die in thuisland Finland echter breed geaccepteerd zijn (met zelfs een top-40 notering). Preken is verboden, dus laat de muziek maar spreken :twisted:
Op de planken staan echter ook Forsaken (headliner Dutch Doom Days 2007), In Vain (tourde met Vreid), Morrigu (met ex-zanger en drummer Eluveitie), My Darkest Hate (stonden op Pary San, Summer Breeze, Eisenwahn, Fuck The Commerce, etc.).

Overigens ook een expositie van Kristian 'Necrolord' Wahlin, die originele albumcovers toont die hij maakte voor Dissection, Bathory, Ensiferum, etc. Voor het eerst buiten Scandinavië te zien!
Metal, metal en nog eens metal!

Metallinos
Berichten: 19
Lid geworden op: za jan 08, 2005 4:07 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Metallinos » do nov 12, 2009 2:41 pm

Nou ja, bij zulke teksten (van Drottnar, een van de eerste bands die ik opzocht) gaat het me toch wel kriebelen. Geloof in God of anders krijg je ondraaglijke pijn. Verder heb ik niks tegen het festival of de bands persoonlijk. Ik wens jullie en de bands veel succes. Ik vind alleen wel dat er iets meer openheid mag zijn over de insteek van het festival. Het is namelijk waarschijnlijk niet voor niets dat zo'n groot deel over Christendom zingt. (als ik zo even metal archives erbij pak sowieso: DROTTNAR, SEVENTH AVENUE, DEUTERONOMIUM, FORSAKEN, NARNIA en MAD MAX.) Ik zou het persoonlijk jammer vinden als bij de tot standkoming van zo'n line up de religieuze achtergrond zwaarder meeweegt dan dat het zou moeten in verhouding tot de muzikale kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » do nov 12, 2009 10:09 pm

In Vain (goede vrienden) zijn wel christelijk maar willen dit niet overduidelijk naar voren brengen, zij willen gewoon de muziek laten spreken. En dat doen ze ontzettend goed :wink:
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do nov 12, 2009 10:15 pm

vandaar dat ik het niet ken

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25581
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 12, 2009 10:21 pm

Metallinos schreef:Nou ja, bij zulke teksten (van Drottnar, een van de eerste bands die ik opzocht) gaat het me toch wel kriebelen. Geloof in God of anders krijg je ondraaglijke pijn. Verder heb ik niks tegen het festival of de bands persoonlijk. Ik wens jullie en de bands veel succes. Ik vind alleen wel dat er iets meer openheid mag zijn over de insteek van het festival. Het is namelijk waarschijnlijk niet voor niets dat zo'n groot deel over Christendom zingt. (als ik zo even metal archives erbij pak sowieso: DROTTNAR, SEVENTH AVENUE, DEUTERONOMIUM, FORSAKEN, NARNIA en MAD MAX.) Ik zou het persoonlijk jammer vinden als bij de tot standkoming van zo'n line up de religieuze achtergrond zwaarder meeweegt dan dat het zou moeten in verhouding tot de muzikale kwaliteiten.
Ik neem aan dat je dus ook problemen hebt met satanische black metal (niet modern satanisch, duivelsaanbidding bedoel ik) en paganistische bands?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do nov 12, 2009 10:36 pm

bij mij in ieder geval wel; "satanas in gloriam" of hoe heette dat festival?
de ideologie van die artiesten staat me niet aan. (de muziek in dit geval ook niet)

het is niet meteen waarom ik het slecht vind. er zijn black metal bands die ik nog wel goed vind, maar zo zijn er ook racistische bands die misschien wel goede muziek maken, maar een festival met alleen aanhangers van die bands, is niet uitnodigend of wel?

Braindead
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 4:37 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Braindead » do nov 12, 2009 11:04 pm

@ Metallinos: De songtekst van Drottnar (kennelijk) die je boven water tovert, ken ik niet. Ben alleen gecharmeerd van hun latere werk (wat ze live ook alleen spelen). En dat zijn politiek-getinte, filosofische teksten. Niets mis mee. Ik betwijfel dan ook of de band nog achter hun jeugdzonden staat :D

De heren van Forsaken zingen over de eindtijd. Is het dan meteen een religieuze band? Dan kun je aan bijna iedere band in de metalscene wel een etiketje plakken. Mad Max stond jaren '80 op DOA en speelt in mijn optiek verdomd goede hardrock.

Wat ik maar wil zeggen is dat het festival om de muziek draait en dat wij ons bewust zijn van de achtergrond van Narnia (eerst Nuclear Blast, nu Massacre!!!) en Deuteronomium. Hebben wij geen probleem mee en trekt wellicht extra publiek dat anders niet zou zijn gekomen. Dat is het verhaal, niet meer niet minder. Sorry :?

Kom een kijkje nemen, dan krijg je de beste indruk.
Metal, metal en nog eens metal!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za nov 14, 2009 10:32 am

dat is wel heel erg last minute
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Regeer
Berichten: 1214
Lid geworden op: za aug 28, 2004 1:28 pm

Bericht door Regeer » za nov 14, 2009 1:58 pm

Metallinos schreef:Nou ja, bij zulke teksten (van Drottnar, een van de eerste bands die ik opzocht) gaat het me toch wel kriebelen. Geloof in God of anders krijg je ondraaglijke pijn. Verder heb ik niks tegen het festival of de bands persoonlijk. Ik wens jullie en de bands veel succes. Ik vind alleen wel dat er iets meer openheid mag zijn over de insteek van het festival. Het is namelijk waarschijnlijk niet voor niets dat zo'n groot deel over Christendom zingt. (als ik zo even metal archives erbij pak sowieso: DROTTNAR, SEVENTH AVENUE, DEUTERONOMIUM, FORSAKEN, NARNIA en MAD MAX.) Ik zou het persoonlijk jammer vinden als bij de tot standkoming van zo'n line up de religieuze achtergrond zwaarder meeweegt dan dat het zou moeten in verhouding tot de muzikale kwaliteiten.
Nou, hij heeft zeker een punt. Het is namelijk wel heel toevallig dat bijna alle bands iets met Christendom hebben op wat voor manier dan ook, dus net of ze daar puur op zijn uitgekozen. Neutraal kan je dit dus iig niet noemen, want zie niet echt 'Godslasterige' bands in het programma staan.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za nov 14, 2009 2:23 pm

Wat een gedoe over de achtergrond van de bands. Als de muziek gaaf is ga je toch heen anders niet.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za nov 14, 2009 6:21 pm

Metallinos schreef:Nou ja, bij zulke teksten (van Drottnar, een van de eerste bands die ik opzocht) gaat het me toch wel kriebelen. Geloof in God of anders krijg je ondraaglijke pijn. Verder heb ik niks tegen het festival of de bands persoonlijk. Ik wens jullie en de bands veel succes. Ik vind alleen wel dat er iets meer openheid mag zijn over de insteek van het festival. Het is namelijk waarschijnlijk niet voor niets dat zo'n groot deel over Christendom zingt. (als ik zo even metal archives erbij pak sowieso: DROTTNAR, SEVENTH AVENUE, DEUTERONOMIUM, FORSAKEN, NARNIA en MAD MAX.) Ik zou het persoonlijk jammer vinden als bij de tot standkoming van zo'n line up de religieuze achtergrond zwaarder meeweegt dan dat het zou moeten in verhouding tot de muzikale kwaliteiten.
Greg?

Jammer dat ik hier niet bij kon/kan zijn. Forsaken rost natuurlijk mokershard.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za nov 14, 2009 9:46 pm

Gisteren Forsaken in Alphen a/d Rijn gezien en die rossen echt de pannen van het dak.


Trouwens wat een gezeik over het al dan niet Christelijk zijn van de bands. Wat is daar het probleem? Als alle bands anti-christelijk zijn hoor je geen hond zeiken terwijl dat net zo storend is, en om heel eerlijk te zijn in de meeste gevallen nog storender. Want die anti-christelijke mensjes laten de christelijken nog minder in hun waarde dan andersom.

Trouwens al lijkt Forsalen zwaar christeliiijk dat zijn ze niet het zijn vooral metaforen voor hoe de huidige wereld in elkaat steekt.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Bericht door Miikja » zo nov 15, 2009 1:28 pm

Helemaal mee eens, Marcel. Het enige waar ik me aan stoor is muzikanten die staan te preken ipv spelen. Kan over alles gaan, politiek, religie, veganisme, kapitalisme... Maakt niet uit. Shut up and play!

Plaats reactie