Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
me(n)taldisorder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 05, 2011 9:05 pm

Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door me(n)taldisorder » zo jun 05, 2011 9:56 pm

Vertel hier je TOP 5 van de tofste concerten die je in je leven hebt beleefd.
En vooral ook waarom.
Het hoeft namelijk niet de beste live-performance te zijn geweest, een allerbeste-muzikale-reden hoeft het niet te zijn, het gaat om het TOFSTE concert wat je BELEEFDE. Het kan ook zijn dat het je allereerste (rock)concert was en je sindsdien helemaal "om" bent gegaan voor de METAL. Of het was het concert waarop je degene ontmoette met wie je nu al jaren bent getrouwd. Of het was een totaal onverwacht concert waar je samen met een kameraad "per ongeluk" in verzeild bent geraakt en waarbij je vervolgens de hele nacht met die bandleden op stap bent geweest. Of jij hebt Iron Maiden nog live zien spelen met Paul Di'anno. Of die cassetterecorderopname die je stiekem maakte is later verworden tot een Bootleg die nu nog steeds een "very rare" collectors item is.
Het is best moeilijk er 5 uit te kiezen, bemerk ik zelf, het kunnen er beter 10 ofzo zijn. Geneer je niet om er 10 te noemen.

Mijn lijst die me nu te binnen schiet (maar na lang nadenken kan het over een tijdje anders zijn):

1 Slayer in Elckerlyck Luttenberg, juni 1985. Zaal bestaat niet meer, een van de eerste optredens van Slayer op Europese bodem. Zo stoicijns als Tom Araya nu is, zo ontzettend veel interactie had ie destijds met het publiek!. We werden superdr0nken, zuipen in de kleedkamer, cassetteopnames van het complete concert gemaakt waarvan... idd nu een bootleg in omloop is. Legendarische Slayer in die tijd. Zag ze in die dagen eveneens in Poperinge en in Dynamo Eindhoven (Ze traden ook op in Vera Groningen, ben ik helaas niet geweest).
2 Rod Stewart tijdens Open Air festival in Schuttorf, 1980 ofzo. Mijn allereerste concert (dat is de reden voor nr2), meteen een groot festival. Een fotograaf sleepte me mee. Zat met Rod Stewart aan de bar. Ik zal natuurlijk wel beschimpt worden om deze lijstnotering maar het was mijn allereerste kennismaking met live muziek en "het wereldje", onvergetelijk.
3 Anvil in Ijsselhal Zwolle, begin jaren '80 (weet het niet meer precies). Zeer zeldzaam concert in die tijd, helemaal te gek om er bij te zijn. Ik woonde vlak bij Zwolle, voor ons een thuiswedstrijd en dan zo'n supercoole band bij ons in de buurt! Voorprogramma was zon Zwolse punkband.
4 Judas Priest in Jaap Edenhal Amsterdam, februari 1981 (het was ontzettend koud, ik was ziek en had hoge koorts maar wilde perse het concert niet missen, mijn vader bracht ons en - zo bleek later - had aangepapt met de security en heeft zelf ook het hele concert gezien, hij stond op een afstandje te kijken hoe wij headbangden, we waren 13 jaar oud ofzo in die tijd. Toffe pa, stond open voor de heavy metal).
5 Iron Maiden in Jaap Edenhal Amsterdam 1982. Super vet! we waren nog jong en dan die metalgoden en die Eddy op het podium, vet!

Enne.. in mijn top10 horen zeker ook:
. Aardschokdag Zwolle, 1984 met o.a. METALLICA en VENOM!! (man, we gingen met knikkende knieen naar die aardschokdag, Venom was gewoon echt scary, die lui waren van de duivel bezeten!).
. Manegehal Kaatsheuvel, met MANOWAR, '|Motorhead, KREATOR, EXCITER. Ik twijfel nu opeens of manowar daar optrad, wellicht ben ik in de war met een andere stad (Enschede?). Zoveel gezien in die tijd.
. Anthrax in Eelde (dorpshuus)
. Frank Zappa, Ahoy Rotterdam, (jaren negentig, weet niet meer precies, kort daarna overleed hij). Wat een virtuoos en wat een goed optreden!

Benieuwd naar jullie lijstjes..

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9118
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Appelflap » zo jun 05, 2011 10:28 pm

Lastig... Zijn er te veel. Kan denk ik wel de nummer 1 noemen: Farmer's Market in t nieuwe BIMHuis, ergens in 2006 oid. De techniek van een Dream Theater, maar dan keer 100, de zielberoerende melodien uit de Balkan, de zwoelheid en funk van de jazz. Beste concert ooit, makkelijk. Verder veel death metal en prog metal uit de jaren 90, King Crimson, Tears For Fears, The Police, Steve Vai, Massive Attack, diverse keren Concertgebouw Orkest, de drum n bass DJ sets in Fabric (London), Fates Warning en nog vele anderen.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Stoeptegel » zo jun 05, 2011 10:38 pm

Neuk! Neuk! Neuk! Atak, Enschede, een jaar of 12/13 geleden?

Jong, onbezonnen en nog niet zoveel gewend.
Geen.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Sister September » zo jun 05, 2011 11:34 pm

1. Dimmu Borgir vorige week met orkest en koor in Oslo. Ik denk niet dat er ooit nog een gaver concert zal zijn.
2. Nembrionic en Osdorp Posse op Dynamo Open Air (1996?). Wat een hossende mensenmassa zeg, ik kan wel wat hebben maar moest over het hek getild worden om niet geplet te worden. Meestal stond Nembrionic in jongerencentra dus om ze zo te zien was geweldig.
3. Slipknot in Paradiso. Wat een energie hebben die gasten zeg, ik ben niet eens zo'n fan van hun muziek maar dit was toch echt een van de gaafste optredens die ik ooit heb gezien. Ook leuk dat zo'n grote band (want dat waren ze toen ook al) in zo'n kleine zaal speelde.
4. Anorexia Nervosa, Rotonde Festival Hirson, 2004 (?). Vooral de afterparty was erg apart. Misschien niet zo handig om zo'n band onder te brengen in een abdij waar verder totaal geen toezicht was.
5. Sign en Skid Row (Engeland, 2009). Sign is altijd geweldig en Skid Row viel met de "nieuwe" zanger erg mee dus die optredens waren 1 groot feest. Veel leuke mensen leren kennen toen.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8408
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door AmnesJAn » zo jun 05, 2011 11:56 pm

1. Primordial Afgelopen maandag in Tilburg.
2. Dissection Baroeg 2004
3. Primordial Arnhem Metal Meeting 2007
4. Slayer Graspop 2002
5. Death Angel Effenaar 2004

Zoiets denk ik.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Siego » ma jun 06, 2011 12:27 am

1. Iron Maiden op Waldrock 2003
Ik luisterde vooral naar Slipknot, Cradle Of Filth en vond Iron Maiden eigenlijk maar slappe hap. Het plan was dan ook om de toenmalige headliner van Waldrock 2003 te skippen en lekker een biertje en blowtje te gaan nemen op de camping. We kwamen uit de tent na een klein stukje HIM te hebben gekeken en besloten toch even een nummertje Iron Maiden mee te pikken. Opener was ´The Number Of The Beast´ en meteen werd ik gegrepen door het fantastische gitaarspel, de sublieme stem van Bruce Dickinson, zijn energieke podiumact en de gigantische lichtgevende cijfers op het podium 666. Bij elk nummer zijn we verder naar voren geschoven tot we uitendelijk bijna vooraan stonden en tot nu toe is dit nog altijd het beste concert wat ik ooit heb gezien.

2. AC/DC in Ahoy 2009
Een droom die uitkwam om de helden van AC/DC eens live aan het werk te zien. Kippenvel tijdens het schitterende introfilmpje gevolgd door de Rock ´n Roll Train die het podium op kwam rijden. Een subliem concert, met een glimlach staan genieten en luchtgitaar gespeeld.

3. Bad Brains in Paradiso 2007
Legendarische hardcoreband uit Amerika. De roadtrip naar Amsterdam, dagje hangen in de stad, het optreden zelf, zanger H.R. die met koffers en een vogelkooi op het podium stond, het massaal gooien van bekers op het podium na afloop en de afterparty in Paradiso zelf met o.a. Union Town maakte van dit alles een geweldige dag.

4. Mastodon in Vera 2003
Altijd mooi als je kunt opscheppen dat je een grote band in een kleine zaal hebt zien spelen. Geweldig optreden en een geweldige avond met veel bier en friendship maken dat deze show zo hoog in mijn lijstje staat.

5. KISS op Graspop 2008
Motherfucking KISS! Terugdenkend aan mijn eerste weekendje Graspop zal er de rest van mijn leven een grote glimlach op mijn gezicht verschijnen. En dat de zaterdag dan mag worden afgesloten met een geweldig optreden van KISS, that says enough!
Laatst gewijzigd door Siego op ma jun 06, 2011 9:34 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door cataclysm child » ma jun 06, 2011 12:29 am

1. Satyricon @ Hof Ter Lo 2010 => meest energieke optreden dat ik ooit meegemaakt heb. Hoe de band dat nieuwere materiaal (dat mij persoonlijk niet zo goed ligt als het oudere werk) de zaal in blies en overbracht op het publiek... ongezien.
2. Therion @ Hof Ter Lo 2007 => naar aanleiding van hun 20-jarig bestaan was dit een set van bijna 3 uur, waarbij onder andere Theli in z'n geheel werd gespeeld.
3. Metallica @ Rock Werchter 2004 => eerste keer Metallica live, wat toch wel speciaal was
4. Sunn O))) @ Predikherenkerk Leuven 2009 => meest gevoelsmatige optreden ooit, op een mooie en aparte locatie dan nog
5. Morbid Angel @ Hof Ter Lo 2008 => tja, anderhalf uur genieten van goed gebrachte death metal klassiekers

Voor de rest zijn Nile, Shining en Primordial altijd heel erg gaaf, was Electric Wizard in maart dit jaar ook wel sterk en het optreden van GY!BE begin dit jaar was ook best fijn. Ufomammut @ Sojo 2010 en Type O Negative @ Graspop 2007 mogen ook niet vergeten worden.
Faustian Spirit of the Earth

metalteacher
Berichten: 190
Lid geworden op: za nov 05, 2005 12:35 am
Locatie: Hardrockwijk
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door metalteacher » ma jun 06, 2011 12:59 am

Jeetje.... Monsters Of Rock in 1985? of zoiets met Iron Maiden als headliner

het concert van Danse Macabre jaren geleden in Nijmegen, een van de eerste concerten weer na een lange tijd zwaar ziek te zijn geweest.

het afscheidsoptreden van Goddess Of Desire, het was tof om hieraan mee te mogen werken. Moest ff een traantje wegpinken aan het eind.

Wacken 2002 was heel bijzonder

Ik herinner me ook nog een optreden van Rockbitch waarbij me de tranen van het lachen over de wangen liepen. Leuke meiden, leuke band....
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Zagato » ma jun 06, 2011 11:13 am

Top 5 is echt lastig, ik weet er wel zo een paar die een onuitwisbare indruk hebben achtergeleten:

-Slayer met Overkill in het voorprogramma in de Maaspoort in Den Bosch, zelder zo hard omver geblazen
-Prince in Ahoy, Sign of the Times tour. Geen metal maar wel geweldig!
-Rush, R30 tour in Ahoy. 3 uur lang prefectie!
-Aardschokdag met Metallica, Celtic Frost en Crimson Glory (of haal ik nu een paar Aardschokdagen door elkaar?)
-Iron Maiden, World Slavery tour (Groenoorhallen Leiden?)
-Dio, Sacred Heart tour, IJsselhal Zwolle
-Queensryche (voorprogramma van Bon Jovi, hoe verzin je het?) Rijnhal Arnhem?
-Bon Jovi, voorprogramma van Kiss (1984?) kende niets van de band maar het enthousiasme was erg aanstekelijk.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door KoenM » ma jun 06, 2011 11:27 am

Das een moeilijke. Enkele die me zo te binnen schieten:

- At the Gates op Graspop 2008
- Slayer op Graspop 2002
- Krux in 013, 2008 denk ik.
- Porcupine Tree in AB, 2008
- Opeth in AB
- Type O Negative op Graspop 2007
- Kreator in 013, 2005
- Overkill op Wacken 2007
- Megadeth op Graspop 2001
- Evergrey in Biebob, 2004
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Blutengel » ma jun 06, 2011 11:55 am

TSO 2011 - de mix tussen theater, opera en metaloptreden in de stadsschouwburg van Antwerpen en eigenlijk Savatage volledig op podium, dát was voor mij het ultieme optreden. En we hadden fantastische plaatsen.
Savatage 2002 in Tilburg. De bezetting met Jack Frost en Damond Jiniva, maar ondanks dat was het wel geweldig.
Nightwish in de Biebob in Vosselaar tijdens de Oceanborn tour.
Satyricon in Hof Ter Loo 2010 - zelfde reden als Cataclysm Child hierboven beschrijft.
Anathema in Biebob tijden de Natural Disaster tour. Omdat er enorm veel mis ging, kleine zaal, klein podium gaf het een heel intieme bijna huiskamer sfeer.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door toxic » ma jun 06, 2011 12:10 pm

1. Transatlantic in Milaan 17-05-2010
2. Toxik en Defender Scum Katwijk ergens begin '90
3. Freak of Nature Paradiso 1993
4. Pain of Salavation Paradiso 2008 (?)
5. Dream Theater Bonn ( heel Image and Words) 2008.

Ook eervolle vermelding: Trouble Wassenaar !!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Gilbert » ma jun 06, 2011 12:22 pm

Helaas heb ik Rod Stewart nog nooit live gezien, maar wel Michael Jackson, in de Amsterdam Arena, eind jaren negentig. Dat was visueel de meest spectaculaire show die ik tot dusver heb meegemaakt.

Wat de combinatie van muziek en show betreft, vond ik AC/DC echter nog beter, op 1 september 1991 in het Goffert Stadion te Nijmegen. Dat concert staat voor mij op nummer 1. Het voorprogramma (Metallica, Queensrÿche, The Black Crowes) mocht er ook zijn. Wat het pas helemaal fantastisch maakte, was dat de hele vroege vogels (zoals ik) die dag een polsbandje kregen waarmee je in het met hekken afgeschermde voorste vak mocht. Vlakbij het podium, geen geduw, en je kon er zo even uit om wat te drinken te halen en daarna weer terug. Hemels! :D

Verder heb ik bijvoorbeeld Judas Priest gezien op de Painkiller-tour, in 1991, in de Rijnhal te Arnhem met Annihilator en Pantera in het voorprogramma. Een jaar later met wat geluk een ticket bemachtigd voor Guns N' Roses in de Kuip te Rotterdam, met Faith No More en Soundgarden als support. Of die optredens (op het vanzelfsprekend geweldige Judas Priest na) nou zo heel bijzonder waren, kan ik me eigenlijk niet meer herinneren, maar achteraf is het wel een apart gevoel om te weten dat je zulke bands samen hebt zien optreden op zo'n beetje het hoogtepunt van hun loopbaan.

Daar staat tegenover dat ik de laatste jaren evenzeer heb genoten van allerlei "kleinere" bandjes, zoals Die Apokalyptischen Reiter, Lake Of Tears, Saint Vitus, Helheim, We Are The Fallen en noem maar op. Om dat in een genummerd lijstje te gaan proppen is vrij betekenisloos, gezien mijn gebrekkige, mede door ouderdom in rap tempo aangetaste geheugen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Took » ma jun 06, 2011 12:25 pm

Siego schreef:1. Iron Maiden op Waldrock 2003
Ik luisterde vooral naar Slipknot, Cradle Of Filth en vond Iron Maiden eigenlijk maar slappe hap. Het plan was dan ook om de toenmalige headliner van Waldrock 2003 te skippen en lekker een biertje en blowtje te gaan nemen op de camping. We kwamen uit de tent na een klein stukje HIM te hebben gekeken en besloten toch even een nummertje Iron Maiden mee te pikken. Opener was ´The Number Of The Beast´ en meteen werd ik gegrepen door het fantastische gitaarspel, de sublieme stem van Bruce Dickinson, zijn energieke podiumact en de gigantische lichtgevende cijfers op het podium 666. Bij elk nummer zijn we verder naar voren geschoven tot we uitendelijk bijna vooraan stonden en tot nu toe is dit nog altijd het beste concert wat ik ooit heb gezien.
bij mij staat die ook hoog op m'n lijst, maar dan wel vanwege hele andere redenen. Eerst 's middags een interviewtje met Nicko, dan foto's nemen tijdens de show, en tijdens Heaven Can Wait op het podium. Als Maiden-fan was dat voor mij een erg leuk dagje.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Hybr1d » ma jun 06, 2011 1:14 pm

Waar ik dan toch aan terugdenk is een concert van Chimaera en Unearth niet te lang geleden in Watt. Eerste keer dat ik echt goed de pit(s) in ging, dat is toch wel een hele ervaring! Zeker aangezien de muziek me op cd eigenlijk totaal niet kan bekoren.
Mijn eerste concert was, eigenlijk op een te late leeftijd,
Apocalyptica was ook heel goed, beter dan ik had verwacht. Komt een mooi geluid uit zo'n cello zetten!
En natuurlijk Swallow the Sun met backstage/bus zuipen erbij.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door valkyrian » ma jun 06, 2011 1:58 pm

roger waters the wall, op absolute nummer1 !!!!

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door 75metallicat » ma jun 06, 2011 2:11 pm

Gilbert schreef:Wat de combinatie van muziek en show betreft, vond ik AC/DC echter nog beter, op 1 september 1991 in het Goffert Stadion te Nijmegen. Dat concert staat voor mij op nummer 1. Het voorprogramma (Metallica, Queensrÿche, The Black Crowes) mocht er ook zijn. Wat het pas helemaal fantastisch maakte, was dat de hele vroege vogels (zoals ik) die dag een polsbandje kregen waarmee je in het met hekken afgeschermde voorste vak mocht. Vlakbij het podium, geen geduw, en je kon er zo even uit om wat te drinken te halen en daarna weer terug. Hemels! :D
*zucht*
Was dat in 1991, fuck seg, waar is de tijd!
Heb toen dezelfde Monsters of Rock tour gezien in Kiewit (België)
Was mijn eerste ervaring in het "hardere" genre en was zo overweldigend voor mij dat ik sindsdien toch wel ben blijven hangen aan Metallica en AC/DC, weliswaar met ups en downs.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Gijscoman » ma jun 06, 2011 3:29 pm

Dat concert moet nog komen. Al vond ik Karma To Burn, Dagoba, 1e en 3e keer Triggerfinger en 2e keer I Am Kloot wel heel vet!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Dufniall » ma jun 06, 2011 4:07 pm

1) Iron Maiden in Assen, 16-08-2008:
Eerste keer Maiden live voor mij, na al geruime tijd fan te zijn van de band, en dan ook nog een setlist die grotendeels gebaseerd is op de nummers waarmee ik ze heb leren kennen, namelijk die van Live After Death. En die maansverduistering die dag was ook een leuk extraatje.
2) Sólstafir op Aurora Infernalis Festival in Arnhem, 17-10-2008:
Dit was sowieso een heersend en slopend weekend, op de fiets twee dagen van Wageningen naar Arnhem gependeld, veel gedronken, slechte acties uitgehaald onderweg etc. Maar Sólstafir kwam zo onverwachts tussen de truie blekkie bands door en speelde me zo omver, dat heeft echt indruk gemaakt.
3) Roger Waters: The Wall Live in het GelreDome Arnhem, 08-04-2011:
De show zat gewoon zo goed in elkaar, zowel visueel als muzikaal, en op plaat is The Wall al schitterend, dus het was echt een spektakel om dit live mee te maken
4) Sunn O))) in de Arminiuskerk in Rotterdam, 25-05-2009:
De setting was gewoon perfect, de Arminiuskerk had gewoon de perfecte sfeer voor deze band. En het is best tof om muziek niet zozeer te horen alswel te voelen.
5) Heel Pinkpop 2008:
Supergezellige editie, plus een van de betere line-ups met onder andere Flogging Molly, Metallica, Kaiser Chiefs, Cavalera Conspiracy, en de twee klappers Porcupine Tree en Rage Against The Machine.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Zagato » ma jun 06, 2011 4:48 pm

Zagato schreef:Top 5 is echt lastig, ik weet er wel zo een paar die een onuitwisbare indruk hebben achtergeleten:

-Slayer met Overkill in het voorprogramma in de Maaspoort in Den Bosch, zelder zo hard omver geblazen
-Prince in Ahoy, Sign of the Times tour. Geen metal maar wel geweldig!
-Rush, R30 tour in Ahoy. 3 uur lang prefectie!
-Aardschokdag met Metallica, Celtic Frost en Crimson Glory (of haal ik nu een paar Aardschokdagen door elkaar?)
-Iron Maiden, World Slavery tour (Groenoorhallen Leiden?)
-Dio, Sacred Heart tour, IJsselhal Zwolle
-Queensryche (voorprogramma van Bon Jovi, hoe verzin je het?) Rijnhal Arnhem?
-Bon Jovi, voorprogramma van Kiss (1984?) kende niets van de band maar het enthousiasme was erg aanstekelijk.

en dan vergeet ik het optreden van Tool in Dusseldorf nog....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door metallicattim » ma jun 06, 2011 5:23 pm

1. Hypocrisy, Dynamo 05-02-2010
Wat een super vet optreden! De bandleden hadden 1 voor 1 zin erin en lieten dat duidelijk merken. Veel betere show dan paar dagen ervoor in Köln, Essigfabrik.
We stonden helemaal vooraan, dus extra speciaal om je helden zo dichtbij te zien.

2. MetallicA, Fields of Rock 15-06-2003
Mijn eerste MetallicA concert live, op mijn verjaardag nog wel, dat maakte het extra speciaal. Jaren moeten wachten om ze live te zien en die 1e keer als hele grote fan is dan natuurlijk extra speciaal.

3. Fear Factory, Busuil Weert, 20-04-2004 ( meen ik? )
1,5 uur lang staan brullen en als toegift zingt Burton C. Bell nog het prachtige Timelesness, VLEKKELOOS. Daar krijg ik nu nog steeds kippevel van!

4. In Flames, WOA 2009
Niet zozeer in mijn top 5 vanwege de muziek, maar meer vanwege het feit dat ik doodsangsten uitgestaan heb om weg te komen uit het publiek! Mensen vielen overmekaar heen en schreeuwden "haal me hier weg" en raakten helemaal in paniek. Er werd dan ook ontiegelijk hard geduwd. Het heeft me 45 min gekost om van de 2e rij weg te komen tot achterin het veld waar je normaal kon staan. Ik zat helemaal onder de schrammen op mn benen van het trappen door mensen en op mn armen door de crowdsurfers die daar nog eens overheen kwamen, die vielen dan weer bovenop de mensen die al op de grond lagen. Je kon je armen bijna niet bewegen zo dicht opelkaar stonden de mensen, dus zo'n crowdsurfer viel dan gewoon in je nek omdat je niet op tijd je armen vrij kon krijgen, die moest je dan helemaal weer optillen om weg te krijgen... Dat koste enorm veel energie.
Wat ik wél meegekregen heb van In Flames was echt super! Geweldige show eromheen en vette nummers. Ik hoop ze snel nog een keer live te zien voor een wat "bewuster" optreden.

5. Hypocrisy, Koln Essigfabrik, 02-02-2010
Eerste keer Hypocrisy live gezien, onvoorstelbaar hoe goed Mr. Tägtgren kan zingen live, ondanks zijn verkoudheid wat hem duidelijk dwarszat, ook te merken aan zn humeur haha.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Sander » ma jun 06, 2011 6:15 pm

metallicattim schreef: 2. MetallicA, Fields of Rock 15-06-2003
Mijn eerste MetallicA concert live, op mijn verjaardag nog wel, dat maakte het extra speciaal. Jaren moeten wachten om ze live te zien en die 1e keer als hele grote fan is dan natuurlijk extra speciaal.
Ik keek er voor dat optreden ook al jaren naar uit om ze eens live te zien, ik vond het wel vet, maar het kon niet tippen aan mn torenhoge verwachtingen. Mijn liefde voor Metallica is daarna wel bekoeld, heb ze sindsdien ook nooit meer live gezien. :P

Enkele van mijn favoriete optredens:
Candlemass in 2002 in de grote zaal van de 013, was behoorlijk druk en het publiek was in mijn herinnering erg enthousiast.
Celtic Frost op Wacken 2006 en in de 013 samen met Kreator in 2007.
Goatsnake op Roadburn 2010.
Autopsy op Party-San 2010.
Laatst gewijzigd door Sander op ma jun 06, 2011 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door POS » ma jun 06, 2011 6:27 pm

Oei wat een leuk en tegelijkertijd lastig topic. Nou wat me a la minuut te binnen schiet in willekeurige volgorde.

1. Def Leppard + voorprogramma Michael Schenker groep, Edenhal Amsterdam ergens in 1988. Eerste rockconcert met een maat van me en alleen daarom al erg memorabel voor mij.

2. Aardschokdag 1988 IJsselhal zwolle. Eerste echte metalconcert met legendarische optredens van Vicious Rumors, Sanctuary en Megadeth.

3. Monsters of rock Tilburg. Iron Maiden, Kiss, David lee roth, Anthrax.

4. Metallica + Queensryche Groenoordhallen in Leiden 1988. Gewoon 2 geweldige bands op het hoogtepunt van hun kunnen in een met iets van 12.000 man gevulde veehal. Perfecte show.

5. Suicidal Tendencies + voorprogamma Rage against the Machine in Paradiso. Begin jaren 90 denk ik. Geweldige sfeer en een Rage against the machine die niemand op dat moment kende en iedereen omver blies.

Andere toppers.

Dream Theater in de Melkweg 1997
Van Halen Ahoy Rotterdam
Maiden + Megadeth 1999 ahoy
Dynamo open air met sacred reich, armored saint en death angel
Ozzy + UDO Rijnhal Arnhem 1989
Gang Green melkweg ergens in 1990

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Cjmormon » ma jun 06, 2011 7:25 pm

1. Watain - Fortarock - Dit optreden had zo een indruk op mij achter gelaten dat ik daar gewoon 20 minuten van heb moeten bijkomen. Ik had al veel Black Metal optredens gezien(zoals verder in deze top 10 zal blijken) maar dit had ik nog nooit gezien. De energie, De sfeer die ze creëerden en dat smerige bloed wat het publiek in gegooit werd. Het bloed vind ik nu echt fucking smerig maar tijdens de show zat ik er zo in dat het me echt totaal geen kont uitmaakte.

2. Dagoba - Merlyn Nijmegen - Hier ging ik eigenlijk heen omdat een maat van mij de band helemaal geweldig vind, het goedkoop was en hij toch een dag later jarig was. Deze band liep me gewoon totaal omver. Nooit gedacht dat ze zoo goed zouden zijn. Zelfs tijdens een wall of death op mn bek gegaan (achterhoofd) en ff buitenwesten geweest.

3. Marduk - Doornroosje Nijmegen - De eerste Black Metalband die ik in een klein zaaltje zag. De voorprogramma's waren zwaar but maar goed Maruk kwam en Overwon. Groot fan van de band en sinds dien kunnen ze helemaal niks meer fout doen bij me.

4. Riverside - De Pul Uden - Geweldige Intieme Sfeer van een geweldige band.

5. Meshuggah - Fortarock Nijmegen - Mijn eerste Pit was bij deze show. Ineenkeer in een circel staan als leek en iedereen die komt op je af rennen. Gewoon mee doen was mijn idee en ik doe bijna niet meer anders op shows.

6. Satyricon - Fortarock Nijmegen - Dit was gewoon een geniaale show van Satyr, Frost en hun mannen (en Lady)

7. Lamb Of God - Sonisphere Nijmegen - De eerste Extreme Metal band die ik Live aan het werk zag.

8. Bon Jovi + Nickelback - Goffertpark Nijmegen - Mijn eerste grote show

9. Aerosmith - Gelredome Arnhem - Had totaal niks verwacht van deze show maar Aerosmith blies me omver

10. Metallica - Sonisphere Nijmegen - Een zeer strake show van deze band.

Ik hoop dat ik over een paar jaartjes op nummer 1 AC/DC heb staan! Deze band moet ik nog een keer live zien

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Zagato » ma jun 06, 2011 8:05 pm

Zagato schreef:
Zagato schreef:Top 5 is echt lastig, ik weet er wel zo een paar die een onuitwisbare indruk hebben achtergeleten:

-Slayer met Overkill in het voorprogramma in de Maaspoort in Den Bosch, zelder zo hard omver geblazen
-Prince in Ahoy, Sign of the Times tour. Geen metal maar wel geweldig!
-Rush, R30 tour in Ahoy. 3 uur lang prefectie!
-Aardschokdag met Metallica, Celtic Frost en Crimson Glory (of haal ik nu een paar Aardschokdagen door elkaar?)
-Iron Maiden, World Slavery tour (Groenoorhallen Leiden?)
-Dio, Sacred Heart tour, IJsselhal Zwolle
-Queensryche (voorprogramma van Bon Jovi, hoe verzin je het?) Rijnhal Arnhem?
-Bon Jovi, voorprogramma van Kiss (1984?) kende niets van de band maar het enthousiasme was erg aanstekelijk.

en dan vergeet ik het optreden van Tool in Dusseldorf nog....
ow, en Cynic op Dynamo Open Air....en in 013 een paar jaar geleden.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door kneuz » ma jun 06, 2011 8:20 pm

1 - Atari Teenage Riot @ Paradiso, 2010. Anderhalf uur lang totale chaos. Bovendien had ik nog nooit eerder een moshpit gezien met metalheads, skaters, gothics, gangstah's en 40+ punkers.

2 - Ulver @ 013, 2010. Tja, Ulver, lijkt me verder wel duidelijk.

3 - Slayer @ Brabanthallen, 2006. Mooie avond waarop ik 3 van m'n (destijds) favoriete bands heb gezien.

4 - Massive Attack @ Heineken Music Hall, 2009. Memorabel concert vanwege de prachtige lichtshow en gewoon geniale muziek en sfeer.

5 - Sunn O))) @ Paradiso, 2010. Maximum volume yields maximum results, da's live erg tof ja.

Ook zeer tof:
- Borknagar @ Romein, 2009
- Neurosis @ Patronaat, 2009
- Arcturus @ 013, 2005
- Dark Tranquillity @ 013, 2005
- Korpiklaani @ Baroeg, 2006
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door ketter » ma jun 06, 2011 8:24 pm

Pfoe, da's een lastige. Sunn O)))'s concert in de Arminiuskerk staat in ieder geval erg hoog.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Gijscoman » ma jun 06, 2011 8:32 pm

Ik maak m toch maar ff:
Top 5:
1. Dagoba @ Merleyn, Nijmegen: Eerste echte metalconcert! Eerste Wall Of Death (Helaas niet 2e, iemand stond in de weg...) Plectrum van bassist, setlist gesigneerd door bassist! En gewoon een vette show. Kende de band net. Zagen hun tour schema. We wilden bijna naar Belgie voor een show, en toen werd de Nijmegen show bevestigd.

2. Karma To Burn @ De-Affaire, Nijmegen: Eerste Moshpit! Lekkere stoner van een van mn favoriete stonerbands. (Alleen Fu Manchu vind ik nog vetter) Ongelooflijk veel bier over me heen gekregen door mensen die met bier een pit ingaan :)

3. GEM @ Doornroosje, Nijmegen: Eerste concert dat ik had afgezien. (Mijn eerste concert was I Am Kloot. Er werd nog gerookt toen, en dan ook nog door het hele publiek... Kan ik niet geweldig tegen. En dan was ik die dag al ziek. Dus ziek naar huis gegaan kort voor het einde.) Ongelooflijk vet concert! Vrolijke muziek, maar toch echt vet! Nog door de hele band gesigneerde setlist meegenomen! (Ik neem bijna standaard de setlist mee als ie op het podium is)

4. Holy Moly @ Kids N Billies, Nijmegen: Veel te erge droogkloot muziek! Cowpunk maken ze. Amerikaanse groep die volgens mij voor het eerst in Europa was. Speelden alleen maar in cafés. En in 013 en op kids N Billies! Geweldige groep! 'Smoke, Smoke, Smoke that joint my friend!'

5. Th' Legendary Shack*Shakers @ Kids N Billies, Nijmegen: Die zanger was gek! Ze hadden de show trouwens enigszins aangepast, omdat er kinderen bij waren :) Toch was de show echt geweldig! Zoek het nummer 'Ichabod' maar op! Dat zegt genoeg!

Ook vet waren:
Fu Manchu @ Doornroosje, Nijmegen
Triggerfinger @ Kids N Billies, Nijmegen
Valient Thorr @ De Affaire, Nijmegen
Skyforger & Northland @ Black Trolls Over Europe Tour II, Luxor Live, Arnhem (Andere 4 waren ook goed, maar deze 2 waren geweldig!)
I Am Kloot @ Doornroosje, Nijmegen (De keer dat ik niet ziek werd :D)

Wat mogelijk in de top 5 kan gaan staan:
Turisas, Tyr & Arkona @ Heidenfest, 013, Tilburg
Sacred Reich, Kvelertak, Immortal, Triptykon & Gojira @ Fortarock, Nijmegen
Dagoba @ De Affaire, Nijmegen
Deep Purple @ Gelredome, Arnhem

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Rubicon » ma jun 06, 2011 8:50 pm

Heaven and Hell op Graspop 2009 (?) heeft diepe indruk gemaakt door de vitaliteit en geweldige stem van Dio.

Slayer in de Statenhal, ergens in 1998. Steengoed concert met Slayer in bloedvorm.

Iron Maiden, TT terrein Assen 2008. Heerlijke show, met alleen hun klassiekers. Memorabel omdat mijn vrouw haar eerste metalconcert bezocht :-)

Savatage, Dynamo Open Air 1996. Fantastisch!!!

Biohazard, Dynamo Open Air 1995. Need I say more?

Metallica, Gelredome 2006. Fantastische show van de Metallica machine

Napalm Death, Tivoli Utrecht, ergens eind jaren 90. Hakken en zagen met Barney...

My Dying Bride, Willem II Den Bosch, wat een sfeer! Ergens halverwege de jaren 90.

Carcass, Graspop 2010. Voor geen goed willen missen! Carcass heerste op alle fronten!

Alle shows van Obituary die ik heb mogen aanschouwen!

Warmaster
Berichten: 153
Lid geworden op: di okt 10, 2006 5:58 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Warmaster » ma jun 06, 2011 9:27 pm

Kreator + Voivod 1987 Willem 2 Den Bosch
Sodom + Sepultura 1989 Scum Katwijk
Agathocles 1989 Soos Plock Volkel
Anthrax 1988 Dynamo club Eindhoven
Slayer 1988 Maaspoort Den Bosch
Morbid Angel + Napalm Death 1989 Willem 2 Den Bosch
Pestilence + Autopsy 1989 Willem 2 Den Bosch
Godflesh 1990 Breehuis Leiden
Carcass + Gorefest + Hellbastard + Achrostichon 1990 Noorderlicht Tilburg
Sepultura 1991 Dynamo (club) Eindhoven
Suffocation + Sinister 1992 Willem 2 Den bosch (maar eigenlijk zijn alle Suffocation concerten die ik zag super vet)
Brutal Truth + Fear Factory 1993 Dynamo (club) Eindhoven
Macabre + Brutal Truth + Pungent Stench 1994 Metropool Hengelo
Necrony + Purgatory + Vibrion 1994 Knaack club Berlijn
Regurgitate + Dead Infection + Entrails Massacre 1995 Neue Grunstrasse Berlijn
Manos + Dead + Nasum 1995 Knaack Club Berlijn
Dead Can Dance - 1996 Care Amsterdam
Haemorrhage + Dead Infection + CSSO 1996 Baroeg Rotterdam
State Of Fear 1997 Azijnfabriek Roermond
Last Days Of Humanity + Dead Infection + Krisiun 1997 Dynamo (club) Eindhoven
S.O.D. 1999 Dynamo (club) Eindhoven
Keitzer 2008 Bloodshed fest Dynamo Eindhoven
Kraanium + Suffocation 2010 Deathfeast open air

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Lennert » ma jun 06, 2011 9:45 pm

Virgin Steele op Ragnarock in 2005.

Het festival was van tevoren al gefaald, want welke idioot plaatst er nu 9 power metal bands in Goes op een terrein voor 8000 man terwijl Rammstein en Black Sabbath aan de andere kant van het land spelen? Virgin Steele is een van mijn favoriete bands, maar geen publiekstrekker als headliner, dat hadden ze kunnen weten. Helemaal grappig omdat er ook nog een hele spirituele markt omheen was gebouwd waar geen hond liep. Bij Wizard was zo'n 70 man in het publiek, bij Virgin Steele hoogstens 200. Niet dat het uitmaakte, want ondanks dat de drummer en bassist me vertelden dat David zich niet lekker voelde, was het optreden weergaloos. Er waren ook nog dronken Italianen die speciaal voor Virgin Steele gekomen waren en me dwongen harder te headbangen terwijl ik al een gruwelijke zonnesteek had omdat er op het hele festivalterrein slechts 1 tentje stond op 40 meter afstand van het podium. God, wat voelde ik me beroerd de dag erna, maar wat een concert! 2,5 uur bloemlezing uit het hele oeuvre en het publiek was zo enthousiast dat de band de teleurstelling snel opzij zette. Ik heb geschreeuwd, gezongen, geheadbangd, mijn vuisten geheven en compleet idolaat al waren het de goden zelf het concert ondergaan. De zang was nog beter dan op de albums en het geluid was uitstekend, ik voelde me zo verdomd gelukkig!

Afbeelding
Om even aan te geven hoe erg het was, die gast daarachter is Saxon747 in de tijd dat hij nog wel naar metal luisterde.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door fetuskiller » ma jun 06, 2011 9:55 pm

Damn! Als je snel over die foto heen kijkt lijkt het net of Chuck Schuldiner achter je staat...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

me(n)taldisorder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 05, 2011 9:05 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door me(n)taldisorder » ma jun 06, 2011 10:04 pm

Warmaster schreef:Kreator + Voivod 1987 Willem 2 Den Bosch
Sodom + Sepultura 1989 Scum Katwijk
Agathocles 1989 Soos Plock Volkel
Anthrax 1988 Dynamo club Eindhoven
Slayer 1988 Maaspoort Den Bosch
Morbid Angel + Napalm Death 1989 Willem 2 Den Bosch
Pestilence + Autopsy 1989 Willem 2 Den Bosch
Godflesh 1990 Breehuis Leiden
Carcass + Gorefest + Hellbastard + Achrostichon 1990 Noorderlicht Tilburg
Sepultura 1991 Dynamo (club) Eindhoven
Suffocation + Sinister 1992 Willem 2 Den bosch (maar eigenlijk zijn alle Suffocation concerten die ik zag super vet)
Brutal Truth + Fear Factory 1993 Dynamo (club) Eindhoven
Macabre + Brutal Truth + Pungent Stench 1994 Metropool Hengelo
Necrony + Purgatory + Vibrion 1994 Knaack club Berlijn
Regurgitate + Dead Infection + Entrails Massacre 1995 Neue Grunstrasse Berlijn
Manos + Dead + Nasum 1995 Knaack Club Berlijn
Dead Can Dance - 1996 Care Amsterdam
Haemorrhage + Dead Infection + CSSO 1996 Baroeg Rotterdam
State Of Fear 1997 Azijnfabriek Roermond
Last Days Of Humanity + Dead Infection + Krisiun 1997 Dynamo (club) Eindhoven
S.O.D. 1999 Dynamo (club) Eindhoven
Keitzer 2008 Bloodshed fest Dynamo Eindhoven
Kraanium + Suffocation 2010 Deathfeast open air
Vette lijst! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Nynke » ma jun 06, 2011 10:07 pm

"Black Mass Ritual Fest III", Dante's Highlight, Helsinki, 30-9- 2-10-2010 - Een hoop gave bands, goed geluid, fijne sfeer. Absoluut hoogtepunt: het indrukwekkende optreden van Diocletian. Verder een paar leuke dagen Helsinki gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

Graupel, Funeral Procession, Truppensturm, JUZ, Leer, 27-10-2007 - Drie van mijn favoriete bands, lekker dicht bij huis, allerlei aardige mensen ontmoet, zo'n beetje alles klopte gewoon.

"Sinister Howling", Halle 101, Speyer, 19-9-2009 - Speelde Verdunkeln al erg goed, Lugubrum was pas echt fantastisch. Met de nummers Kurlerha omugongo en Isirhe als hoogtepunten.

Funeral Procession, Haus der Jugend, Neuss, 25-8-2007 - Het beste concert van Funeral Procession wat ik gezien heb. Een fijne zomeravond.

Geist (nu Eis), LOKation, Bad Salzuflen, 9-5-2009 - Releaseparty van Galeere. Lekker lang, bijzonder goed optreden op een bijzondere locatie.

Verdunkeln, Turock, Essen, 19-11-2009 - Kort maar krachtig. Door het uitstekende geluid in Turock het beste Verdunkeln concert. Als opener voor twee andere, naar mijn mening oninteressante bands die ik dan ook niet gezien heb, hadden ze helaas maar een half uur speeltijd. Maar de betoverende muziek was de reis meer dan waard.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Lennert » ma jun 06, 2011 10:21 pm

fetuskiller schreef:Damn! Als je snel over die foto heen kijkt lijkt het net of Chuck Schuldiner achter je staat...
Vandaar dat spookachtige gebaar :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 06, 2011 11:17 pm

- Iced Earth op 70.000 Tons of Metal. Een Dark Saga set op de heenweg en een Something Wicked set op de terugweg. M'n favoriete band die m'n favoriete albums speelt op de ongelooflijke setting van een cruiseschip op de Golf van Mexico, een optreden op het pooldeck en het andere in het theater met aan flarden gemosht tapijt. Gaver dan dat ga ik misschien nooit meer maken.
- Opeth in de Royal Albert Hall. Zelfde recept: geniale band, beste album integraal gespeeld in een absurde setting: het mooiste theater (naar mijn weten) ter wereld, met z'n perfecte akoestiek. "Bringing death metal to the halls of fine culture", tot de nok gevuld met mensen die in pluche stoelen zaten te headbangen.
- Roger Waters tijdens de Dark Side of the Moon tour in de O2 Arena. Sublieme muziek, 2.5 uur lang kippenvel.
- Manowar in Zwolle in 2002. Niet mijn eerste metal concert, maar wel het eerste dat echt indruk maakte. Helaas ook het begin van mijn tinnitus aangezien ik als 17-jarige nog geen oordopjes gebruikte.
- Het toen nog niet zo heel bekende Volbeat in de bar (niet de zaal) van Sticky Fingers in Göteborg. 5 euro entree en plaats voor misschien 200 man, maar ze lieten minstens het dubbele binnen. Een podium van een halve meter hoog, dus de band bovenop het publiek zoals het eigenlijk hoort bij zo'n muziek. Heel intens. Eigenlijk wel veel te vol, maar als het publiek voor 70% uit mooie Zweedse dames bestaat valt dat te overzien.

En niet indrukwekkend genoeg voor m'n top 5 maar wel een vreemde gewaarwording: Als enige toeschouwer bij een optreden van Finntroll in een club in Helsinki in 2006. Zij openden als surprise-act voor Swallow the Sun en Grendel, en de 20 aanwezige Finnen zagen Finntroll niet zo zitten en bleven achterdoor in de bar zitten terwijl ik een privé-concert had.
Qua festivals denk ik met de meeste weemoed terug aan Wacken 2003.

De jaren '80 en begin jaren '90 die sommige hier noemen heb ik helaas niet heel bewust meegemaakt (al draaide ik toen wel al de Neil Diamond, Creedence en Bread platen van m'n ouders grijs), maar voor m'n eerste decennium als metalfan mag ik niet klagen.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Oak » di jun 07, 2011 11:41 am

Dissection in Metropool Hengelo, 04-12-2004 (Bijna heel Somberlain speelde ze)
Nasum in Goudvishal Arnhem 23-10-2004
Allerseelen en Volksweerbaarheid in Goudvishal Arnhem 13-05-2006

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Latebloomer » di jun 07, 2011 1:01 pm

Lennert schreef:Virgin Steele op Ragnarock in 2005.

Het festival was van tevoren al gefaald, want welke idioot plaatst er nu 9 power metal bands in Goes op een terrein voor 8000 man terwijl Rammstein en Black Sabbath aan de andere kant van het land spelen? Virgin Steele is een van mijn favoriete bands, maar geen publiekstrekker als headliner, dat hadden ze kunnen weten. Helemaal grappig omdat er ook nog een hele spirituele markt omheen was gebouwd waar geen hond liep. Bij Wizard was zo'n 70 man in het publiek, bij Virgin Steele hoogstens 200. Niet dat het uitmaakte, want ondanks dat de drummer en bassist me vertelden dat David zich niet lekker voelde, was het optreden weergaloos. Er waren ook nog dronken Italianen die speciaal voor Virgin Steele gekomen waren en me dwongen harder te headbangen terwijl ik al een gruwelijke zonnesteek had omdat er op het hele festivalterrein slechts 1 tentje stond op 40 meter afstand van het podium. God, wat voelde ik me beroerd de dag erna, maar wat een concert! 2,5 uur bloemlezing uit het hele oeuvre en het publiek was zo enthousiast dat de band de teleurstelling snel opzij zette. Ik heb geschreeuwd, gezongen, geheadbangd, mijn vuisten geheven en compleet idolaat al waren het de goden zelf het concert ondergaan. De zang was nog beter dan op de albums en het geluid was uitstekend, ik voelde me zo verdomd gelukkig!

Afbeelding
Om even aan te geven hoe erg het was, die gast daarachter is Saxon747 in de tijd dat hij nog wel naar metal luisterde.
mooi verhaal! PS: je bent wel veranderd in 5 jaar tijd...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Lennert » di jun 07, 2011 1:55 pm

Ik heb gezichtsbeharing erbij, verder valt het toch wel mee?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door innuendo » di jun 07, 2011 2:12 pm

Je gezicht is gelukkig minder rood :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door fetuskiller » di jun 07, 2011 5:51 pm

Lamb Of God - December 2005. Hun tweede show in Nederland, in de Oude Zaal van de Melkweg. Klein en intiem dus, met een setlist die identiek was aan de Killadelphia dvd. Alle krakers kwamen dus voorbij en het was anderhalf uur lang genieten geblazen. Hun eerste NL show in 013 was lekker maar deze in Amsterdam sloeg alles.

Obituary - zomer 2005 (denk ik). Mijn eerste keer Obituary, en dan met zo als alleen oud materiaal want Frozen In Time was nog niet uit toen. Het was in de kleine zaal van 013 op een snikhete dag, volgens mij was het rond de 40/45 graden in de zaal, iedereen was drijfnat wat het allemaal nóg intenser maakte. Die show vergeet ik echt nooit meer.

Suffocation - zomer 2005. Suffo is natuurlijk altijd en overal geweldig, maar deze show in de kleine Goudvishal (rip) herinner ik me nog als de dag van gister! Bijna anderhalf uur lang de ene klassieker na de ander in een bom vol hok. Geweldig!

Despised Icon - Lente 2008. In Tivoli de Helling als support van Parkway Drive. DI speelde de headliner met gemak van het podium, deze show was zo enorm hard dat ik bij PWD echt geen puf meer had. Drie kwartier complete chaos!

Metallica - December 2003. Een paar maanden eerder op Fields Of Rock was mijn eerste keer Metallica live en dat was heel gaaf, maar een half jaar later in het Gelredome was het vele malen beter! In die tijd was Metallica echt nog mijn favoriete band en ben dus compleet uit m'n plaat gegaan. We hadden ook zeer goede plaatsen, helemaal beneden aan de tribune op de lange zijde. Puur genieten, 2 uur lang!

Behemoth - 2004. Ik ben een keer in mijn leven in Groningen geweest en dat is inmiddels alweer 7 jaar geleden. Vera was de plek des onheils alwaar ik een van de vetste show ooit gezien heb. Tegenwoordig doet Behemoth me live geen reet meer, maar ten tijde van Zos Kia Cultus waren ze echt fantastisch!

En nu ga ik even nadenken wat er nog meer in dit topic thuis hoort.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Trakadan » di jun 07, 2011 8:55 pm

Leuk topic dit(:

Top 5 zal niet lukken, aangezien ik nog maar 2 jaar concerten bezoek..

1. Iron Maiden op Pukkelpop

Prachtig om mijn helden te zien.
Vanaf half 10 al bij het hek(kon eerder naar binnen:D).
Na de Jeugd van tegenwoordig viel ik flauw en was ik mn plaats kwijt.
Vlak na blink 182 op zoek naar een plaatsje bij mensen die mij een beetje wilden beschermen(overbezorgde moeder).
We konden niemand vinden, toen kwam er een meisje naar me toe die vroeg of ik bij haar en haar groep wilden staan:D
Heel gezellig geweest. Tijdje was ik opzoek naar haar om haar te bedanken, en na 5 maandan zag ik haar foto op de maiden hyve:D

2. Tso @ hmh
Overweldigend concert.
Zelden zo iets meegemaakt, met kippenvel heb ik de show gezien.

3. Mystic Prophecy @ Paradiso (voorprogramma Kamelot)
Had de hele show contact met de bassist, en uiteindelijk gaf ie me een hand van -+ een halve minuut(:

4. Infectious Grooves @ Patronaat.
Inspirerendste concert dat ik dusver heb gezien.
De funkende bassist was geweldig.

5. Korpiklaani @ Melkweg (paganfest '11)
Eerste keer in de pit, contact met zangergitarist, plectrum gevangen.
Wat wil je nog meer:D?

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Gijscoman » di jun 07, 2011 8:59 pm

Trakadan schreef:Leuk topic dit(:

Top 5 zal niet lukken, aangezien ik nog maar 2 jaar concerten bezoek..

1. Iron Maiden op Pukkelpop

Prachtig om mijn helden te zien.
Vanaf half 10 al bij het hek(kon eerder naar binnen:D).
Na de Jeugd van tegenwoordig viel ik flauw en was ik mn plaats kwijt.
Vlak na blink 182 op zoek naar een plaatsje bij mensen die mij een beetje wilden beschermen(overbezorgde moeder).
We konden niemand vinden, toen kwam er een meisje naar me toe die vroeg of ik bij haar en haar groep wilden staan:D
Heel gezellig geweest. Tijdje was ik opzoek naar haar om haar te bedanken, en na 5 maandan zag ik haar foto op de maiden hyve:D

2. Tso @ hmh
Overweldigend concert.
Zelden zo iets meegemaakt, met kippenvel heb ik de show gezien.

3. Mystic Prophecy @ Paradiso (voorprogramma Kamelot)
Had de hele show contact met de bassist, en uiteindelijk gaf ie me een hand van -+ een halve minuut(:

4. Infectious Grooves @ Patronaat.
Inspirerendste concert dat ik dusver heb gezien.
De funkende bassist was geweldig.

5. Korpiklaani @ Melkweg (paganfest '11)
Eerste keer in de pit, contact met zangergitarist, plectrum gevangen.
Wat wil je nog meer:D?
Fijn, he! Die artiesten die wel goed met publiek omgaan. Er zijn er genoeg die dat niet doen.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door ketter » di jun 07, 2011 9:05 pm

Gijscoman schreef:
Trakadan schreef: Fijn, he! Die artiesten die wel goed met publiek omgaan. Er zijn er genoeg die dat niet doen.
Er zijn ook genoeg concertbezoekers waarbij het vooral gaat om de muziek en de performance, in plaats van de aardigheidsgraad van de personen achter de band... just saying.

Overigens staat er een hele lelijke spelfout in je signatuur. ;)

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Trakadan » di jun 07, 2011 9:09 pm

Maar muziek, performance én aardigsheid graad is toch wel heel fijn:D

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Gijscoman » di jun 07, 2011 9:09 pm

Bart schreef:
Gijscoman schreef:
Trakadan schreef: Fijn, he! Die artiesten die wel goed met publiek omgaan. Er zijn er genoeg die dat niet doen.
Er zijn ook genoeg concertbezoekers waarbij het vooral gaat om de muziek en de performance, in plaats van de aardigheidsgraad van de personen achter de band... just saying.

Overigens staat er een hele lelijke spelfout in je signatuur. ;)
Maar ik doel meer op artiesten al Marduk (ken de muziek niet, maar een fan, dronken of niet, tegen de vlakte werpen??? Zo gedraag je je niet tegen je fans) die dus gewelddadig zijn tegen fans. De knuffelbaarheidsfactor hoeft van mij ook niet per se hoog te zien, maar het geeft wel wat extra's!

Heb ik de lyrics verkeerd overgenomen???

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door ketter » di jun 07, 2011 9:18 pm

Gijscoman schreef: Maar ik doel meer op artiesten al Marduk (ken de muziek niet, maar een fan, dronken of niet, tegen de vlakte werpen??? Zo gedraag je je niet tegen je fans) die dus gewelddadig zijn tegen fans. De knuffelbaarheidsfactor hoeft van mij ook niet per se hoog te zien, maar het geeft wel wat extra's!

Heb ik de lyrics verkeerd overgenomen???
Haha, dat incident met Marduk is behoorlijk controversieel geworden. Ik kan er wel om grijnzen en eerlijk gezegd past het ook gewoon bij de band. Hoe vervelend is het als een dronken idioot je om je nek gaat hangen terwijl je op een punt staat een harde blackmetalshow af te leveren... Ik denk trouwens dat het vooral een cultuurverschil is, Zuid-Amerikanen zijn nu eenmaal een stuk 'fysieker' ingesteld dan de mensen in Noord-Europa die daar over het algemeen niets van moeten hebben. Maar fans of niet, aanhankelijke dronkenlappen zijn gewoon zwaar irritant.

En ja, je hebt er een fout in staan. Vind je het erg als ik je de hengel in plaats van de vis geef? :D

Voor iemand met zo'n aardige mening heb je trouwens wel een behoorlijk inconsequent onderschrift.
Denk in het toekomstig ethisch dilemma aan 'WWLD' ---> What would Lucifer do? :')
Laatst gewijzigd door ketter op di jun 07, 2011 9:30 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door fetuskiller » di jun 07, 2011 9:21 pm

Gijscoman schreef:
Heb ik de lyrics verkeerd overgenomen???
Ik zou heel graag willen weten waar je die lyrics vandaan hebt dan :lol:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door Nynke » di jun 07, 2011 10:10 pm

fetuskiller schreef: Behemoth - 2004. Ik ben een keer in mijn leven in Groningen geweest en dat is inmiddels alweer 7 jaar geleden. Vera was de plek des onheils alwaar ik een van de vetste show ooit gezien heb. Tegenwoordig doet Behemoth me live geen reet meer, maar ten tijde van Zos Kia Cultus waren ze echt fantastisch!
Gaaf concert was dat inderdaad, m'n eerste metalconcert ooit. Behemoth was toen een van mijn favoriete bands. Nu houd ik me helemaal niet meer met die band bezig, al blijft Zos Kia Cultus een tof album.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Wat was je TOFSTE concert ooit?!

Bericht door innuendo » di jun 07, 2011 10:26 pm

hehe, ik was ook bij dat concert. Nu ik er zo aan terug denk was het een gezellige avond, maar de optredens zijn me niet echt bijgebleven. Ook niet die van Krisiun
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie