Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door King of Beer » ma mar 26, 2012 1:52 am

In Oberhausen was de setlist iets anders:

01. No Grave Deep Enough
02. Lain With The Wolfs
03. Heathen Tribes
04. Bloodied Yet Unbowed
05. The Coffin Ships
06. God’s Old Snake
07. Empire Falls
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Sorcha » ma mar 26, 2012 3:28 pm

Sorcha schreef:Doen, daar ga je echt geen spijt van krijgen als het weer zo goed is als gisteren! Ik wil op zich ook weer gaan (zeker omdat ik nog best op tijd thuis kan komen en mijn ov-kaart geldig is), maar het geld groeit me niet op de rug helaas. Ik twijfel dus nog even verder ;-)
Toch maar wel aanwezig, prijsvraag gewonnen 8)

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Flip » di mar 27, 2012 1:49 pm

Ben benieuwd morgen, voornamelijk naar Solstafir en Negura Bunget.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Sorcha » do mar 29, 2012 11:03 am

Lag het nou aan mij of is het geluid in het Patronaat nou zo slecht? Optredens kwamen helemaal niet over. Solstafir hebben we helaas gemist, omdat iemand zo nodig voor de trein moest springen en Primordial speelde Heathen Tribes niet. Toch nog een redelijk optreden, ondanks dat de zanger behoorlijk pijn zou hebben aan zijn vinger (ongelukje met de microfoonstandaard de dag ervoor). Leuke avond, maar ik ben blij dat ik de bands die ik wilde zien ook in 013 heb gezien (met fatsoenlijk geluid).

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Latebloomer » do mar 29, 2012 11:10 am

Sorcha schreef:Lag het nou aan mij of is het geluid in het Patronaat nou zo slecht? Optredens kwamen helemaal niet over. Solstafir hebben we helaas gemist, omdat iemand zo nodig voor de trein moest springen en Primordial speelde Heathen Tribes niet. Toch nog een redelijk optreden, ondanks dat de zanger behoorlijk pijn zou hebben aan zijn vinger (ongelukje met de microfoonstandaard de dag ervoor). Leuke avond, maar ik ben blij dat ik de bands die ik wilde zien ook in 013 heb gezien (met fatsoenlijk geluid).
hopelijk is het geluid op 6-4 (Obscura/Gorod/Spawn Of Possession) beter!

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Trakadan » do mar 29, 2012 2:08 pm

Ik vond het echt een geweldige avond!
Geluid heb ik niet veel van gemerkt, eerlijk gezegd, vond het zelf niet slecht...
We kwamen te laat bij solstafir vanwege een overstap van 2 seconde, wat onmogelijk is. Maar wát we hebben gezien heeft me meerdere keren kippenvel bezorgd, wat briljant!
Heidevolk was leuk, niet fascinerend, wel leuk.
Negura Bunget blaasde me helemaal omver, wat een briljant optreden!
Kippenvel van begin tot het eind...
Primordial was ook erg gaaf, wel jammer dat ze Heathen Tribes niet speelden.
Eluveitie was echt een feestje, heel erg awesome :).
Op de terugweg naar huis zaten we met 15 andere metalheads in een coupé in de trein, wat erg vermakelijk was :).

Enige minpuntje vond ik het groepje mensen dat tijdens Negura Bunget en Primordial vooraan stonden te praten.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Sorcha » do mar 29, 2012 2:28 pm

Trakadan schreef:Enige minpuntje vond ik het groepje mensen dat tijdens Negura Bunget en Primordial vooraan stonden te praten.
+1, zag een meisje op een bepaald moment vooraan zelfs de macarena (?) dansen tijdens Negura Bunget. Alles goed en wel, maar als je toch met elkaar wilt kletsen of ouwehoeren, ga dan ergens anders staan. Die schreeuwende trollen rechts van het podium hadden van mij ook wel thuis mogen blijven.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door innuendo » do mar 29, 2012 2:33 pm

Weer dat publiek he :' )
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Sorcha » do mar 29, 2012 2:37 pm

Ja, ik wilde er al niet over beginnen ;-)

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door fetuskiller » do mar 29, 2012 6:39 pm

Trakadan schreef: Negura Bunget blaasde me helemaal omver, wat een briljant optreden!
Kippenvel van begin tot het eind...
:shock:

Wat? Ten eerste was het geluid bar slecht, het gitaargeluid klonk als dat van een demo-bandje, vies iel en vals als de ziekte. De drummer zat er minimaal een keer per nummer dramatisch naast. De zang stond veeeels te hard en was tenenkrommend vals. En tot slot waren ook de 'folk instrumenten' mega vals. Vooral die plank hout waar de drummer zo subtiel op stond te meppen bezorgde me een flinke lachstuip. Nee, wat een dramatische kutband is het live zeg! En dat terwijl ik het op plaat erg goed trek.

Aan Heidevolk maak ik geen woorden vuil en Eluveitie heb ik gelukkig gemist. Sólstafir en Primordial maakte de reis gelukkig toch nog meer dan waard!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Trakadan » do mar 29, 2012 8:03 pm

Ach, ik heb er erg van genoten.
Waar in de zaal stond je? Misschien was het geluid vooraan bij het podium beter dan in de zaal.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door fetuskiller » do mar 29, 2012 8:08 pm

Trakadan schreef:Ach, ik heb er erg van genoten.
Waar in de zaal stond je? Misschien was het geluid vooraan bij het podium beter dan in de zaal.
Ik heb meerdere plekken geprobeerd, maar het was nergens acceptabel voor mij...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door st. evil » do mar 29, 2012 8:57 pm

Het was wel een mooie avond, met Solstafir voor mij als hoogtepunt, alleen jammer dat dat al zo vroeg was. Kippenvel, ik hoop dat ze snel weer een keer terug komen voor een langere show.
Heidevolk viel me alles mee, had erger verwacht, en ja ik vraag me ook nog steeds af hoe het kan, maar dit was de eerste keer dat ik ze live zag spelen. vermakelijk is het juiste woord.
Bij Negura Bunget had ik niet zo zeer last van de foutjes of andere muziekale onvolkomenheden, wel dat die overgangen soms wel erg lang duren en dat de overige bandleden zich wel heel schuchter gedragen. en waar ik vaker last van heb bij negura bunget is dat de opbouw, met name de zachtere stukken, zo de vaart uit het optreden halen. verder een vet optreden.
Primordial was vet, alleen kon ik de nieuwe nummers live nog niet zo goed waarderen, wel een hele gave performance van de zanger
Daartegen stak de zanger van Eluveitie weer af als een watje met zijn kinderlijke slogan's. daarbij voor mij ook de minste band van de avond, voor het laatst bewaard.
En ik weet niet of het toeval is of niet, maar toen de zanger opriep tot een cirkelpit, geleidt door vrouwen, kreeg ik er meteen één vol in m'n noten, terwijl ik langs de rand van de pit stond.
Thrash till Death

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door FinnTroll » do mar 29, 2012 9:01 pm

Fijn om te lezen dat Sólstafir zo goed wordt ontvangen, hopelijk lukt het ze ook om op Fortarock een goede show neer te zetten...

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Trakadan » do mar 29, 2012 9:10 pm

Sólstafir was erg goed ja, ik hoop dat ze op Forta een langere speeltijd dan hier krijgen.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door fetuskiller » do mar 29, 2012 9:11 pm

Reken daar maar niet op...

Binnenkort op Roadburn spelen ze een uur en 45 min. :P
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Metall » do mar 29, 2012 10:26 pm

Gezellige avond gehad.

Solstafir. Helaas een deel van het toch al korte concert gemist (treinvertraging). Is en blijft een bijzondere band, die eigenlijk minstens anderhalf uur speeltijd verdient om goed tot zijn recht te kunnen komen.

Heidevolk. Leuk om al die heikneuters te zien feesten. :)

Negura Bunget. Niet hun allerbeste optreden ooit, toch zeker de moeite waard.

Primordial. Hoogtepunt van de avond.

Eluveitie. Kan mij de laatste jaren niet meer zo boeien.

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door dallandra » za mar 31, 2012 9:19 am

Wat de zang van Negara Bunget betreft:

19th December 2011
Negură Bunget - line-up change
As time grows, older things follow their path under the magic eye of our secret wisdom. Things shape and reshape and sometimes turn into new paths, enriched with powers and significations of our previous experiences. Under these circumstances we see the time has come for our long time friend Ageru Pămîntului to untangle his path from Negură Bunget. We wish him all the best, and hope he can find within the answers for everything shaped for him. Although this happened in a peak activity moment for the band, we are confident we can continue our work as scheduled, without any compromise to our musical and spiritual integrity. Our friend Stefan (Kistvaen) will take his place in the band for the time being!

Vandaar dat het misschien wat anders klonk

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door dallandra » za mar 31, 2012 9:19 am

Wat de zang van Negara Bunget betreft:

19th December 2011
Negură Bunget - line-up change
As time grows, older things follow their path under the magic eye of our secret wisdom. Things shape and reshape and sometimes turn into new paths, enriched with powers and significations of our previous experiences. Under these circumstances we see the time has come for our long time friend Ageru Pămîntului to untangle his path from Negură Bunget. We wish him all the best, and hope he can find within the answers for everything shaped for him. Although this happened in a peak activity moment for the band, we are confident we can continue our work as scheduled, without any compromise to our musical and spiritual integrity. Our friend Stefan (Kistvaen) will take his place in the band for the time being!

Vandaar dat het misschien wat anders klonk

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door sanguis » ma apr 02, 2012 12:12 am

Nou dat was al bij al een prima avondje in Antwerpen. 2 van de 6 prima bands is voor mij geen slechte score op een Paganfest.

Solstafir kende ik alleen van het nummer Kold op een Party San dvd, maar wist mij vanavond zeer zeker te overtuigen.
Heidevolk is mijn ding niet, maar de mannen deden het zeker niet slecht.
Negura Bunget vond ik een paar jaar geleden op Graspop erg tegenvallen, maar afgelopen editie van Party San toch te overtuigen. Jammer dat dit voor mij een herhaling van Graspop was.
Primordial was het hoogtepunt van de avond. Wat een geweldige band blijft dit, hoe vaak ik ze ook gezien heb. En Mouth of Judas live!!!!
Evuleitie is mijn ding ook totaal niet, dus optijd afgezakt naar huis.

Setlist Primordial:
1. Lain with the Wolves
2. No Grave Deep Enough
3. Rome Burns
4. Mouth of Judas
5. Bloodied yet Unbowed
6. Coffin Ships (met viool)
7. Empire Falls

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door Crises » ma apr 02, 2012 7:48 am

fetuskiller schreef: :shock:

Wat? Ten eerste was het geluid bar slecht, het gitaargeluid klonk als dat van een demo-bandje, vies iel en vals als de ziekte. De drummer zat er minimaal een keer per nummer dramatisch naast. De zang stond veeeels te hard en was tenenkrommend vals. En tot slot waren ook de 'folk instrumenten' mega vals. Vooral die plank hout waar de drummer zo subtiel op stond te meppen bezorgde me een flinke lachstuip. Nee, wat een dramatische kutband is het live zeg! En dat terwijl ik het op plaat erg goed trek.
Idem, iets minder uitgesproken, maar elke keer dat ik Negura Bunget heb gezien de laatste paar jaar, is het saai en inspiratieloos. Op plaat werkt het duidelijk beter.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door cataclysm child » ma apr 02, 2012 12:44 pm

Ben ook gisteren in Antwerpen geweest.

Solstafir was degelijk tot goed, maar het pakt me live nog niet zoals op plaat. Op Hellfest ga ik ze echter nog wel eens bekijken :)

Negura Bunget was muzikaal dik in orde. Ook de nieuwe zanger is lang niet slecht, al past z'n uitstraling (en enthousiasme) wel totaal niet bij de band, waardoor de sfeer van de muziek wel wat verloren ging. Toch van genoten uiteindelijk.

En Primordial heerste alles weer kapot, topband.

Aan Heidevolk en Eluveitie had ik geen behoefte.
Faustian Spirit of the Earth

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door MetalJan » ma apr 02, 2012 6:43 pm

sanguis schreef:Nou dat was al bij al een prima avondje in Antwerpen. 2 van de 6 prima bands is voor mij geen slechte score op een Paganfest.

Solstafir kende ik alleen van het nummer Kold op een Party San dvd, maar wist mij vanavond zeer zeker te overtuigen.
Heidevolk is mijn ding niet, maar de mannen deden het zeker niet slecht.
Negura Bunget vond ik een paar jaar geleden op Graspop erg tegenvallen, maar afgelopen editie van Party San toch te overtuigen. Jammer dat dit voor mij een herhaling van Graspop was.
Primordial was het hoogtepunt van de avond. Wat een geweldige band blijft dit, hoe vaak ik ze ook gezien heb. En Mouth of Judas live!!!!
Evuleitie is mijn ding ook totaal niet, dus optijd afgezakt naar huis.

Setlist Primordial:
1. Lain with the Wolves
2. No Grave Deep Enough
3. Rome Burns
4. Mouth of Judas
5. Bloodied yet Unbowed
6. Coffin Ships (met viool)
7. Empire Falls
Even mierenneuken hoor:

Het is:

Lain With The Wolf
As Rome Burns

:wink:

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Paganfest 2012, Tilburg, Haarlem en Antwerpen.

Bericht door sanguis » ma apr 02, 2012 8:45 pm

MetalJan schreef:
Even mierenneuken hoor:

Het is:

Lain With The Wolf
As Rome Burns

:wink:
Ik zat blijkbaar nog in de roes van Primordial toen ik thuis kwam :wink:

Plaats reactie