Incubate 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Incubate 2013

Bericht door iron_dennis » zo sep 22, 2013 3:17 pm

IDD, Cranial.

Mayhem had een aardige podium aankleding maar van een "show" was geen sprake. Wat was Attila toch steeds aan het doen met die skull en dat touw? Daar maak je anno 2013 echt geen indruk meer mee...
Zoals Necrobutcher zei was het wel veel beter dan de vorige keren in Tilburg. Dat kan ik ook beamen, het probleem van Mayhem is echter dat de nummers van De Mysteriis Dom... zoveel beter zijn dan de andere. Publieksreactie was tijdens die nummers ook anders. Neemt niet weg dat Mayhem een karikatuur van zichzelf begint te worden. Ik heb tijdens verschillende nummers echt wel genoten maar er waren toch ook stukken bij waarbij de gitaristen hopeloos de fout in gingen (Pagan Fears). Immortal was qua podium aankleding veel soberder. Zij wel weten hoe je een avond als deze moet headlinen. Dat zit er voor Mayhem gewoon niet (meer) in ondanks dat ik hun laatste platen echt wel kan waarderen zijn die songs toch niet besteed voor het podium.

Over Gehenna kunnen we ook kort zijn. Wat een teleurstelling!

Brutal Truth heerste! Wat een geweldig optreden. Alleen die "bekken" die de drummer trekt zijn al de moeite waard van het kijken. Vond het zelfs zo goed dat ik heel het optreden af heb gekeken en pas later naar Immortal ben gegaan. Op Stonehenge waren ze ook al zo ongelooflijk vet en dat terwijl ik helemaal niet zo'n grind fan ben.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Incubate 2013

Bericht door Cranial » zo sep 22, 2013 7:18 pm

mijn sentiment precies ! ik vind mayhem al tijden niet interessant meer, helemaal live ! het komt gewoon niet over... vooral de karikatuur referentie herken ik meteen met mayhem..... zonde,maar helaas. typische band die het moet hebben van de ''KVLT reputatie''....
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Incubate 2013

Bericht door cataclysm child » zo sep 22, 2013 7:41 pm

Mayhem 4 keer gezien, 4 keer belachelijk slecht. Telkens ook een compleet rukgeluid, geen idee waarom ik ze keer op keer een nieuwe kans geef live.
Faustian Spirit of the Earth

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Incubate 2013

Bericht door Metall » ma sep 23, 2013 7:47 am

Cranial schreef:
Metall schreef:
Mayhem. Respons van het publiek viel af en toe een beetje tegen, ondanks alle mooie versieringen.
tja.. sommige mensen komen dan ook voor de muziek en niet voor de versieringen :lol:
Muziek is de basis maar de presentatie (podium, kleding, eventueel videobeelden) kan wel degelijk invloed hebben op de beleving. De vroegere Endstille in semi-militaristische outfit had een krachtigere uitstraling dan de latere Endstille in spijkerbroek.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Incubate 2013

Bericht door puist » ma sep 23, 2013 7:53 am

Mijn hoogtepunten van dit geweldige festival.

- White Hills
- Teeth Of The Sea
- Public Service Broadcasting
- O
- Brutal Truth
- Ghu::ll
- Carlton Melton
- White Manna
- Shannon And The Clams
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Incubate 2013

Bericht door Metall » ma sep 23, 2013 7:55 am

Iron_Dennis:
Immortal was qua podium aankleding veel soberder. Zij wel weten hoe je een avond als deze moet headlinen.
Zeker. Grandioos !!! Wat mij ook opviel is hoe geraffineerd hun motoriek (noem het gerust choreografie) is.
Dat kan ik ook beamen, het probleem van Mayhem is echter dat de nummers van De Mysteriis Dom... zoveel beter zijn dan de andere.
Misschien had Mayhem beter integraal De Mysteriis Dom Sathanas kunnen spelen? Al was het alleen maar omdat de opbouw van hun concert dan sterker was geweest?


Verder niemand hier die het concert van Sonne Adam heeft gezien?

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Incubate 2013

Bericht door puist » ma sep 23, 2013 8:31 am

Metall schreef:Verder niemand hier die het concert van Sonne Adam heeft gezien?
Nee, ik ben tijdens Immortal naar huis gegaan. Ik kreeg de indruk dat ze oude nummers ook in een wat meer in de stijl speelde van het nieuwere werk. Ik herkende "Unsilent Storms In The Abyss" pas aan de tekst.

Ik heb een stukje van Mayhem gezien maar goed vond ik het niet. Al was dit wel het beste wat ik van ze gezien heb.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Incubate 2013

Bericht door MK » ma sep 23, 2013 8:33 am

Ik heb erg genoten van de optredens van Infernal Dominion, Pighead en Katalepsy natuurlijk. Die Russen zijn ook met deze line-up nog steeds een echte pletwals van heb ik jou daar!

Qua publiek was het trouwens erg matig in de Little Devil... Gemiddeld 10 tot 15 man publiek aanwezig bij elke gig, dat was het. Misschien volgend jaar ook een '(death) metal ticket' tegen een goedkopere prijs? (net als het dance en hip hop ticket dit jaar) Ik had het er wel voor over, maar ik kan me voorstellen dat 35 Euro veel geld is als je toch bij alle andere podia geen boeiende acts vindt staan.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Incubate 2013

Bericht door Cranial » ma sep 23, 2013 9:01 am

Metall schreef:
Cranial schreef:
Metall schreef:
Mayhem. Respons van het publiek viel af en toe een beetje tegen, ondanks alle mooie versieringen.
tja.. sommige mensen komen dan ook voor de muziek en niet voor de versieringen :lol:
Muziek is de basis maar de presentatie (podium, kleding, eventueel videobeelden) kan wel degelijk invloed hebben op de beleving. De vroegere Endstille in semi-militaristische outfit had een krachtigere uitstraling dan de latere Endstille in spijkerbroek.
muziek is 80 % van de act, kunnen ze nog van die leuke pakjes aandoen en van die leuke snuisterijtjes aan het podium hangen, maar als het muzikaal al schort is het al gedoemd om te falen...wat dus ook gebeurde imho...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Incubate 2013

Bericht door sanguis » ma sep 23, 2013 10:19 pm

Dat was een erg mooi avondje afgelopen vrijdag in de 013

Toen we aankwamen was Khold al bezig en dus maar een paar nummers van gezien, maar wat ik ervan meegekregen heb viel me niks tegen.
Verbum Verus was voor mij een van de bands van de avond. Ik vond deze heren, toen ik ze een tijd geleden in de baroeg voor de eerste keer zag, al erg overtuigend. Vanavond maakte ze de verwachtingen gewoon weer waar.
In tegenstelling tot wat ik van sommige andere hoorde, vond ik Gehenna toch best goed. Ok, wat er op het podium gebeurde kan ronduit saai genoemd worden, maar toch heb ik prima genoten van de muziek.
Het was voor mij de 3e keer in korte tijd dat ik Funeral Winds op een podium bezig zag, maar toch gaven deze heren alle drie de kerel een van de betere optredens van de avond. Toch jammer dat ik geen van de keren een cd/lp van deze band heb kunnen vinden (maar dat kan wellicht ook aan mijn zoek capaciteiten liggen natuurlijk).
Van de keren dat ik Mayhem live heb gezien, was dit zeker niet de slechtste. Ik kon het zelfs heel redelijk vinden, dus ik heb mij ook best vermaakt tijdens dit optreden.
Ik weet niet wat het met mij en Immortal is tegenwoordig. 10/12 jaar geleden vond ik dit nog een geweldige band om live te zien, maar tegenwoordig kan deze band mij totaal niet meer boeien.
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik niet erg bekend was met de muzkek van Behexen (op de bandnaam na dan), maar dit optreden gaf mij wel een reden om zeker eens wat meer van deze finse band te checken.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Incubate 2013

Bericht door Heidens Hart » di sep 24, 2013 1:05 pm

Gehenna heeft hun merchandise bij mij achter gelaten om te verkopen. Voor iedereen die hun merch niet gevonden (was net als Funeral Winds boven bij de kleine zaal in een hoekje van een gang verstopt) heeft op Incubate zijn ze nu te bestellen:

Gehenna 'WW' tshirt €15
Official band merch. Availabe in all sizes S through XL.

Voorkant:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Plaats reactie