Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8413
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door AmnesJAn » di mar 01, 2016 10:16 am

Afgelopen zaterdag naar Urfaust, Mgła en Primordial geweest in Dublin.

Erg gaaf concert, vooral van Mgła.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » di mar 01, 2016 5:03 pm

gisteren een avondje met Machine Head gehad, waar ik met wat gemengde gevoelens op terugkijk.
Het was nergens slecht, maar het viel tevaak dood tussen de nummers in en de setlist bevatte wat pieken en dalen. de vaart werd tevaak uit het optreden gehaald.

en het geluid was vrij kut in het begin, al werd dat wel beter naarmate het optreden vorderde.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » wo mar 02, 2016 1:07 am

net terug van Ghost. dat was wel weer gaaf.

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » wo mar 02, 2016 2:37 am

Took schreef:gisteren een avondje met Machine Head gehad, waar ik met wat gemengde gevoelens op terugkijk.
Het was nergens slecht, maar het viel tevaak dood tussen de nummers in en de setlist bevatte wat pieken en dalen. de vaart werd tevaak uit het optreden gehaald.

en het geluid was vrij kut in het begin, al werd dat wel beter naarmate het optreden vorderde.
Ik zag de setlist voorbij komen en die was superieur aan de laatste keer dat ik ze zag (FR 2012), want nu speelden ze wel nummers van het debuut.
Maar toch, 2,5 uur MH lijkt me wat veel van het goede.

Ghost zou ik dan wel weer eens live willen zien, al vind ik dat eigenlijk alleen die eerste plaat er echt toe doet en dat de 2 opvolgers herhalingen van zetten zijn.....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Seraphis
Berichten: 528
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 6:10 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Seraphis » wo mar 02, 2016 4:43 am

Eerder vanavond naar Ghost geweest.

Erg vet optreden, al gingen ze volgens mij wel de mist in tijdens Year Zero.
"True knowledge exists in knowing that you know nothing" - Socrates
"Better to be a man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » wo mar 02, 2016 8:13 am

Wat een fenomenaal optreden was dat van Ghost zeg! De ene na de andere kraker kwam voorbij en het show-element is een stuk beter geworden sinds ik ze zag op Fortarock. Volkomen terecht die grammy gewonnen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22959
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » wo mar 02, 2016 12:08 pm

Ghost was goud ja.
Vond het geluid bij Death Alley erg tegenvallen waardoor het allemaal wat rommelig aandeed. Jammer, kon zo het cd-niveau niet halen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » do mar 03, 2016 4:40 am

Death Alley heb ik een keer mogen aanschouwen in een krakershol ter grootte van een halve zeecontainer. Heel gaaf en energiek!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » za mar 05, 2016 11:54 am

innuendo schreef:Wat een fenomenaal optreden was dat van Ghost zeg! De ene na de andere kraker kwam voorbij en het show-element is een stuk beter geworden sinds ik ze zag op Fortarock. Volkomen terecht die grammy gewonnen.
Ik ga ze ook maar een keer bekijken. Die laatste plaat is echt top!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » za mar 12, 2016 4:43 pm

Ik ben nog aan het bijkomen van het concert van Sabaton gisteren in 013. Wat een feest was dat zeg. Lang geleden dat ik zo'n leuke en uitgelaten sfeer heb meegemaakt tijdens een concert. Hulde ook voor de voorprogramma's Bloodbound en Alestorm. Vooral die laatste blies het dak eraf en ik ben dan ook blij dat ik ze later dit jaar tijdens Into The Grave nog een keer kan gaan zien. :D
Al met al een echte topavond!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr mar 25, 2016 12:22 pm

Gisteravond kreeg ik om 9 uur een appje of ik zin had om Prong te komen kijken in de Melkweg, want er was een vrijkaartje over: daar zeg ik geen nee tegen! Ben geen uitgesproken fan, maar was een lekker optreden. Vanavond Exodus in dezelfde zaal, mooie metal-tweedaagse zo! :D

Gebruikersavatar
HammR
Berichten: 38
Lid geworden op: do jan 15, 2015 7:58 pm
Locatie: Hengelooooo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door HammR » vr mar 25, 2016 2:11 pm

Amon Amarth in Hall of Fame, Tilburg. Mooie metal avond, goede sfeer. Heerlijk om deze band s in een kleine setting te zien.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Heidewolf » vr mar 25, 2016 4:03 pm

Baroness in Tivoli de Helling eergisteren; een erg mooi concert. De band was erg enthousiast en het publiek ook. Heel purple kwam voorbij en die nummers zijn stuk voor stuk krakers. Chlorine and wine is live erg vet.
Heerlijk Helder Taalloeder

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » ma mar 28, 2016 10:04 am

Baroness op paaspop was ook top idd!

Gebruikersavatar
Marck
Lult over cdtjes
Berichten: 311
Lid geworden op: do okt 02, 2014 10:37 pm
Locatie: Och troep (D)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marck » wo mar 30, 2016 10:09 pm

The Lucifer Principle is terug! Een geweldige afsluiter voor het eerste Tattoofest Indoor Zwolle in Hedon op 1e Paasdag. Door omstandigheden was ik pas later aanwezig en heb nog net The Heritance kunnen zien. Izegrim was weer helemaal top en de nieuwe nummers vielen erg goed in de smaak. Over 3rd Machine ben ik wat minder enthousiast (niet echt mijn smaak) en er was opvallend weinig publiek in de zaal op dat moment. Dat zal een teleurstelling zijn geweest, maar ze hebben er niets van laten merken en dat is klasse. Grappig dat ik nou juist degene ben die vanaf het podium een Egotiator EP toegeworpen kreeg door zanger John. :)
lult ook over cdtjes

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22959
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » vr apr 01, 2016 9:27 am

Vorige week naar Blaze Bayley geweest, en die kerel doet het prima allemaal. Dolenthousiast, ook als ie tegenover een man of tachtig staat. mooi optreden, speelde ook nog wat nummers (oa Fear Of The Dark) uit de Maiden-tijd waar hij zelf niet bij was, leuk.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » vr apr 01, 2016 3:09 pm

Dat snap ik dus niet helemaal. Ik zou het dan juist veel gaver vinden om de nummers uit de Blaze-era te horen. Die hoor je zelden tot nooit live (een uitzondering daargelaten). Dan hoef ik geen Blaze-versie van Fear Of The Dark te horen. Allemaal heus leuk en aardig, maar Blaze heeft zelf ook genoeg gave nummers in de bagage.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » vr apr 01, 2016 5:33 pm

Een nummer als afraid to shoot strangers vindication Ik gaver als het gezongen wordt door Blaze dan door Bruce...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
HammR
Berichten: 38
Lid geworden op: do jan 15, 2015 7:58 pm
Locatie: Hengelooooo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door HammR » za apr 02, 2016 11:00 am

My Dying Bride in Leeuwarden. Niet eerder live gezien. Allemaal wat statitsch maar live klinken ze erg goed.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » za apr 02, 2016 11:54 am

Statisch? Behalve de zanger bedoel je dan zeker. Goede presentatie, volkomen getormenteerd. Dat was uiterst genietbaar. Wel jammer van het meermaals falen van het geluid... Vrijwel niet-aanwezige gitaarpartijen tijdens Oceans of Slumber, op een paar nummers na, en bij MDB viel alles een halve minuut uit? Vaagheid.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
HammR
Berichten: 38
Lid geworden op: do jan 15, 2015 7:58 pm
Locatie: Hengelooooo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door HammR » za apr 02, 2016 2:17 pm

Behlve de zanger.. ok. Vwb het geluid, ja idd.. tijdens The cry of mankind kwam het orgelgedeelte niet duidelijk over. Toch een essentieel deel van dit prachtnummer

Al met al was het dik in orde

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » za apr 02, 2016 7:13 pm

Gisteren naar Leprous in de W2 geweest. De band stelt nooit teleur, erg indrukwekkend! Superstrak, hard doch melodieus, bombastisch en technisch.
Eathside was als opener een prettige verrassing, met de tweede band (Voyager) had ik persoonlijk een stuk minder.

Kortom: een zeer geslaagd avondje!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jeroen » za apr 02, 2016 7:39 pm

Crises schreef:Een nummer als afraid to shoot strangers vindication Ik gaver als het gezongen wordt door Blaze dan door Bruce...
Vooruit. Dat is wat mij betreft ook het enige nummer. Dat stemmige sluit wel aan op het materiaal van The X Factor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo apr 03, 2016 3:09 pm

dako schreef:Vorige week naar Blaze Bayley geweest, en die kerel doet het prima allemaal. Dolenthousiast, ook als ie tegenover een man of tachtig staat. mooi optreden, speelde ook nog wat nummers (oa Fear Of The Dark) uit de Maiden-tijd waar hij zelf niet bij was, leuk.
ik was er in Leiden bij. Als ik het me goed herinner speelde hij daar naast Fotd Man on the edge en Futureal en verder alleen maar eigen werk. Verder speelde hij veel nummers van zijn nieuwe plaat (die mij uitstekend bevalt) en verder vooral werk van de eerste drie platen. Prima te doen!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » ma apr 04, 2016 8:45 am

Gisteren naar Willemeen in Arnhem geweest. Daar speelde Orden Ogan met als special guest Almanac en Manimal als opener. Wat is Orden Orgen toch een flauwe meuk zeg. Ik ging dan ook voor Almanac, die met een schitterende show niet teleurstelde. Victor Smolski is natuurlijk van een uitzonderlijke klasse en David Readman lijkt zich bij deze wat zwaardere, bombastische stijl ook goed thuis te voelen, iets heel anders dan hij bij Pink Cream 69 gewend is. Ook sympathieke gasten die nog lang na het concert beleven napraten met het publiek. Manimal was een goede opener die met veel energie de zaal goed opwarmde.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22959
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » za apr 09, 2016 1:18 pm

Den schreef:
dako schreef:Vorige week naar Blaze Bayley geweest, en die kerel doet het prima allemaal. Dolenthousiast, ook als ie tegenover een man of tachtig staat. mooi optreden, speelde ook nog wat nummers (oa Fear Of The Dark) uit de Maiden-tijd waar hij zelf niet bij was, leuk.
ik was er in Leiden bij. Als ik het me goed herinner speelde hij daar naast Fotd Man on the edge en Futureal en verder alleen maar eigen werk. Verder speelde hij veel nummers van zijn nieuwe plaat (die mij uitstekend bevalt) en verder vooral werk van de eerste drie platen. Prima te doen!
Hmja, ik zat bij het schrijven van die post met Wasted Years in m'n hoofd, besef me nu dat Blaze dat nummer aanhaalde in een interview over dit onderwerp. Dus niet 'oa. FOTD', maar 'FOTD'. Je hebt gelijk.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » ma apr 11, 2016 12:32 pm

gisteren in Utrecht My Dying Bride gezien. Voorprogramma op 1,5 nr na gemist. Zo te horen was het ook niet echt mijn kopje thee. Geen spijt van dus. My Dying Bride was in vorm. Mooi optreden!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » zo apr 24, 2016 1:57 pm

Gisteren naar Rotten Sound ea in de kleine zaal van 013, Tilburg geweest. Bij binnenkomst viel het al gelijk op dat hier geen bezoekersrecord gebroken zou worden. Het is heel de avond behoorlijk rustig gebleven helaas. Teethgrinder heb ik grotendeels gemist. Cult Leader speelde een mix van sludge en deathcore. Aardig bandje. Abigail Williams speelde voornamelijk snelle blackmetal, alleen het laatste nummer Beyond the Veil was mooi opbouwend. Rotten Sound hield de vaart erin en was na zo'n 40 minuten alweer klaar. Een prima avondje gehad.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » di apr 26, 2016 10:38 pm

Ben net naar Wolfmother in de paradiso geweest.
Was niet echt bekend met deze band maar was een zeer degelijke rockshow. Mooi begin van de koningsnacht!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » wo mei 04, 2016 7:55 pm

Ik was afgelopen zaterdag naar Wolfmother in 013, Tilburg geweest. Was het eigenlijk helemaal niet van plan, maar een maat had een kaartje over. Kende ze wel, maar na de 2e plaat ben ik ze uit het oog verloren.
Was een mooie, strakke show. Uitverkocht ook en het ging goed los.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » zo mei 08, 2016 10:26 pm

Circle II Circle/Lord Volture/Desert

Godverdomme, dat ik Savatage nooit live zal zien maakt me echt geen fuck meer uit, want de uitvoeringen van Turns To Me/Edge Of Thorns/Chance/Hall Of The Mountain King waren fantastisch (helemaal interessant, aangezien het laatste nummer Zak Stevens op drums had en een zingende toetsenist, die erg goed was). Wat een topband, eigen materiaal blijft ook fantastisch. Lord Volture was eveneens uitstekend en had er ondanks de relatief lege zaal helemaal zin in. In de woorden van mijn vriendin: 'de meest enthousiaste band die ik buiten Gamma Ray ooit zag'. Openingsband Desert was erg sympathiek en ondanks het foutheidsgehalte erg leuk. Heb nu nekpijn en keelpijn en een mogelijke zonnesteek, maar het was het allemaal waard.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » za mei 14, 2016 10:17 am

Gisteren Uriah Heep gezien in Uden. Na jaren van net gemist (zoals Bospop 2010, toen de programmering aangepast was vanwege de WK-finale...), maar het is er eindelijk van gekomen en de avond was zo:

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » wo jun 15, 2016 10:54 am

Gisteren een weergaloze show van Megadeth gezien in de Oosterpoort te Groningen.
Megadeth is zo'n band die ik veel liever in een zaal zie dan op een festival. De band komt naar mijn mening onder de intimiteit van een dak veel beter uit de verf. Gisteravond leek alles te kloppen, een prima geluid, muzikanten super op dreef (wat is die Kiko een heerlijke sologitarist) en een schijnbaar goed gemutste Dave Mustaine. Tel daarbij op het mooi aangeklede podium (Dystopia + beeldschermen), de puike lichtshow (solospots) en de cirkel is rond.

De professionaliteit waarmee de songs feilloos de zaal ingeslingerd werden was een verademing.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » do jun 23, 2016 9:54 am

Gisteren MNHM en Zu in DB's. Goeie show, met name Zu. Retestrak en spijkerhard, zelfs met oordoppen.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » za jun 25, 2016 11:27 am

Gisteravond Dokk'em Open Air bezocht. Perfect weertje en lekkere ontspannen sfeer.
Festivals hoeven van mij niet groter dan zoals in deze opzet.

We waren voornamelijk aanwezig om Testament te bekijken.
Vanwege meerdere stroomstoringen viel het optreden vooraleerst in het water.
Maar wat vervolgens gebeurde was fantastisch. De band stelde voor om te verkassen naar de veel kleinere party stage. Inpluggen en beuken. We stonden stijf vooraan en dichterbij dan dit kom je niet. Het veld ontplofte zo wat, wat een sfeer. We kregen o.a. Into The Pit en Formation Of Damnation nog voorgeschoteld. Bij dit soort taferelen komen herinneringen uit de jaren 80 natuurlijk bovendrijven.
Daarnaast ook het bewijs dat intimiteit en spontaniteit veel beter overslaan op het publiek dan een voorgeprogrammeerde show. De bandleden genoten zichtbaar.
Zouden ze veel vaker moeten doen, terug naar de (dark) roots (of earth).
Genieten geblazen!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za jun 25, 2016 4:35 pm

Gaaf. Als ik dat zo lees vind ik het wel weer jammer dat ik oversla, maar Testament en Primordial waren eigenlijk de enige bands op die line up waarvan ik normaliter een los concert bezoeken zou.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo jun 26, 2016 5:27 pm

Tweede dag Dokk'em Open Air.
Helaas hadden de buien van gistermiddag het festivalterrein omgetoverd tot een zwijnenstal.
Op zich drukte het de pret niet maar op een droog veld is het nu eenmaal wat prettiger vertoeven. Het was nu glibberen en glijden op de Friese klei. Gelukkig bleef het gisteravond grotendeels droog.

De line-up van zaterdag was niet geheel mijn ding maar met vrienden en oude bekenden vliegt de tijd ook om.
Moonspell was degelijk maar de band weet mij nooit voor langere tijd te boeien.
De band werd wel enthousiast onthaald en ondanks de omstandigheden behoorlijk veel publiek voor het hoofdpodium.
Dragonforce ga ik geen woorden aan vuil maken, stelletje chipmunks.
Doro was uitstekend maar is altijd wel wat voorspelbaar. Desondanks een prima en professionele show met een hele enthousiaste band. Prima geluid ook. Opvallend was de uitvoering van Judas Priest's Breaking The Law. Dat nummer wordt door bijna de halve metalwereld gecoverd maar de eigen draai die Doro en Co. er aan gaven was best te pruimen.
De eerste coupletten gingen gepaard met een semi-ballad tempo en cleane gitaren waarna de beuk er in ging, feest!
Fintroll niet gezien aangezien er bekenden op de Party Stage speelden.

Leuk weekend gehad!

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Gungnir » zo jun 26, 2016 9:27 pm

Hele weekend op Dokk'em Open Air geweest. Was gezellig, overzichtelijk, goede sfeer, aardige vrijwilligers.
Vrijdag:
Absoluut hoogtepunt het legendarische optreden van Testament op de kleine party stage. Top ook dat de band het zelf voorstelde en zichtbaar genoot, jammer dat de technische problemen ten koste gingen van erg veel speeltijd. Ook prima shows gezien van Heidevolk, Primordial en Soilwork.

Zaterdag:
Al vroeg een goede pot black metal van Kjeld. Izegrim overgeslagen, daarna verrassing van het festival: Insanity Alert! Thrash met humor en enthousiasme. Verder raar dat Doro zoveel korter speelde dan gepland, tijdschema klopte op een gegeven moment niks meer van en Doro leek hier de dupe van zijn geworden met (volgens mij) nog geen uur speeltijd ipv 1,5 uur. Finntroll waardige afsluiter, gelukkig wel gewoon een uur zoals gepland 8) . Jammer van de regen 's middags, hier en daar spekglad. Nog iemand gezien die zo met 2 bier in een plas viel.

Voor de liefhebbers, 360 graden filmpjes van:
Soilwork (Into the Hollow) https://www.youtube.com/watch?v=Dg8Ceab_2LQ
Finntroll (Trolhammeren) https://www.youtube.com/watch?v=Ep6E7cOmG5k

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo jun 26, 2016 9:43 pm

Gungnir schreef:Top ook dat de band het zelf voorstelde
nou.... nee. De suggestie kwam uit het publiek, Skolnick en Digiorgio hoorden dat en vroegen daarna waar de party stage was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Gungnir » ma jun 27, 2016 10:41 am

Took schreef:
Gungnir schreef:Top ook dat de band het zelf voorstelde
nou.... nee. De suggestie kwam uit het publiek, Skolnick en Digiorgio hoorden dat en vroegen daarna waar de party stage was.

Ah oké. Post van de DOA organisatie op hun facebook pagina deed anders vermoeden, feestje was er iig niet minder om.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » ma jun 27, 2016 3:36 pm

De afgelopen week met 3 vrienden naar Denemarken geweest en aldaar het Copenhell festival bezocht.

Zoals de naam al doet vermoeden is dit festival gesitueerd in Kopenhagen, op een voormalige scheepswerf aan de rand van de stad.
Vanaf het centrum kon je met diverse buslijnen richting het festival maar ze hadden ook pendelbussen rijden, met ´Copenhell 666´ als lijnaanduiding op de schermen op de bus.
Het vervoer van en naar het terrein was subliem; er reden meer dan voldoende bussen.

Het terrein was groot genoeg; 3 podia, genoeg loopruimte, side-entertainment (Bier-garten, auto's slopen, sauna, hottub, vikingspul en meer) en voor het 1e en 2e podium lagen twee heuvels vanwaar het prima vertoeven was, meer dan genoeg barren, wachten was bij de barren eerder uitzondering dan regel en zelfs dan duurde het slechts seconden...
Eetstandjes waren er ook voldoende en die waren keurig netjes, heel tactisch, over het gehele terrein verspreid, daardoor waren er ook nauwelijks wachtrijen.
De prijzen; een halve liter bier kost 50 kronen, oftewel 6,75 euro. Niet goedkoop, maar de alcoholprijs in Denemarken is sowieso hoger dan in ons land.
Maar dan ook echt een volle beker (of halve liter blik). Flesjes water kreeg je vrijwel elke keer mét dop!!! En dat voor 20 kronen (2,70 euro).
Het eten lag gemiddeld op 70/80 kronen; 9.45/10,80 euro. Maar wel een fatsoenlijke maaltijd en een fatsoenlijke hoeveelheid.
Maar uiteraard veel te duur, maar naar festivalbegrippen dikke prima.

Copenhell t-shirt 200 kronen (27 euro), bandshirts gemiddeld 250 kronen. Ook een Abbath shirt gekocht voor 150 kronen, by far het goedkoopst (maar met name vet!).
Nog 1 prijs die ik jullie niet wil onthouden; de laatste Black Sabbath cd, gesigneerd.......650 kronen! Stelletje wappies! Dat is ff 84,50 euro........

Donderdag 23 juni;

15:00 uur Blind Guardian; voor mij niet meer dan een leuk achtergrond muziekje. Vanaf de heuvel bekeken/geluisterd. 1e keer voor mij.
16:15 uur Dropkick murphy's; aanstekelijke muziek. Tof om eens gezien te hebben! Ook de 1e keer dus....
19:15 uur Six:A.M.; Zeer Amerikaanse, hitgevoelige, gepolijste muziek en show. Met 2 achtergrondzangeressen! Best aardig wel. Ook de 1e keer......

En het klotenweer was rond 20:00 uur begonnen en toen het onweer dichterbij kwam en de hemelsluizen nóg verder open werden gedraaid, kozen we eieren voor ons geld.
Scorpions had ik ook nog nooit gezien, maar wanneer het onweer boven ons hangt vind ik het wel prima. Daar ben ik niet zo happig op.....

Vrijdag 24 juni;

15:00 uur Tremonti; Gaaf! Fijne binnenkomer! OOK al de 1e keer!
16:30 uur Amon Amarth; zoals altijd kwalitatief goed. L.G Petrov van Entombed zong ook zijn moppie mee tijdens Guardians of asgaard.
18:00 uur Epica; goede show, niet geheel mijn ding.
19:45 uur Megadeth; tof! Goede setlist, Dave had er zin in en gewoon een heel strakke band!
En daarna begon het butweer wederom waardoor we besloten richting ons vakantiehuis aan zee te gaan (al met al duurde dat ook zo dik anderhalf uur, we verbleven in Humlebeack, circa 35 kilomter boven Kopenhagen.

Zaterdag 25 juni;

We waren deze dag later op het terrein.
18:30 uur Havok; weer lekker strakke en opzwepende thrash!
19:45 uur Rival Sons; ons vrouwelijke gezelschap is zeer gecharmeerd van dit gezelschap. En nu snap ik wel waarom. Live erg,erg, erg sterk!
23:00 uur Black sabbath; 5 of 6 nummers gekeken, maar ze waren op dreef! Ook de 1e keer! En de laatste!

Het geluid het hele weekend was subliem! Echt super!
De Denen zijn vriendelijk, behulpzaam en spreken prima Engels.
Maar verantwoord omgaan met alcohol is voor aardig wat Denen behoorlijk lastig...Behoorlijk wat mensen gezien die echt te ver heen waren.
Maar ja.....
Geen.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dufniall » wo jun 29, 2016 9:06 pm

Gisteren naar Bad Religion geweest in Doornroosje, onder het motto van "bands zien die wellicht in de komende jaren er een eind aan breien". Begonnen met Frank Carter and the Rattlesnakes in het voorprogramma, wat een bijzonder toffe ervaring was. Nog nooit zo'n gevarieerde punkshow gezien, en dat in 40 minuten. Veel publieksinteractie, zelfspot, een heuse ballad, weinig wat Frank verkeerd kon doen. Sympathieke gast en zeker de moeite waard om eens te gaan zien.

Dan Bad Religion. Eerst even over de schok heenkomen dat die gasten er echt oud uitzien. Waar sommige acts goed wegkomen met de leeftijd, knaagt de tand des tijds toch wel erg hard aan BR, vooral aan Greg Gaffin. Maar qua spel en zang kan het nog prima mee, veel krakers er doorheen gepompt in anderhalf uur, af en toe opgeleukt met anekdotes ("last time we played in Nijmegen was 1991"). Legendarische band, blij ze eens in een zaaltje te hebben gezien.

Minpuntje voor het publiek overigens. Waar vorige week bij Alice Cooper werkelijk iedereen vriendelijk was, zaten er gisteren genoeg lompe boeren tussen. Als je langs wilt mag je best op mijn schouder tikken of roepen, ipv een elleboog in mijn rug te planten. En dat gebeurde vaker dan eens.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo jul 10, 2016 1:39 pm

gisteren mocht ik gitaargod Steve Vai op de foto zetten.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo jul 17, 2016 9:08 pm

Ik ben gisteren naar Between the Buried and Me en Protest the Hero in de Melkweg geweest.

Protest the Hero was voor mij het hoogtepunt. Geweldige zanger en een uitstekende show. BTBAM heb ik al een aantal keer gezien. Helaas vielen ze gisteren wat tegen. De cleane zang viel weg in het muzikale geweld van de heren waardoor het een beetje een onsamenhangend geheel werd.

Dankzij protest the Hero en de goede sfeer in de zaal toch een zeer geslaagde avond.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » vr aug 12, 2016 12:41 pm

Ik ben gisteren naar Whitesnake geweest in 013 - Tilburg en het was een fijne avond.
Alles wat je op voorhand zou verwachten kwam uit: alle klassiekers, een goed geluid, prima muzikanten en een gastoptreden van Adje Vandenberg. Maar helaas ook: een schorre David Coverdale en een overdaad aan solo's. Het voorprogramma werd verzord door The Answer en die waren toch wel een positieve verrassing. Ik kende ze natuurlijk wel maar dat ze live zo lekker klonken daar had ik niet op durven hopen. Die zanger klinkt dus echt als een mix van Paul Rodgers en Chris Robinson, geweldig! Ze lieten ook nog 2 nieuwe nummers horen en die klonken beduidend anders dan hun materiaal tot nu toe, meer mainstream pop met duidelijke Ierse invloeden. Klonk niet verkeerd en doet me toch wel uitkijken naar de nieuwe plaat die in het najaar gaat verschijnen. Al met al een leuke avond en voor degene die dit weekend naar Alcatraz gaan: ga zeker Whitesnake kijken want het kan wel eens de laatste keer zijn maar ga absoluut The Answer even checken, dat verdienen die gasten!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » di aug 23, 2016 7:49 pm

Vorige week dinsdag naar The Midnight Ghost Train in DB's, Utrecht geweest. Kende de stonerband eigenlijk amper, maar ze gaven een prima show weg. De zanger viel het meeste op met zijn kenmerkende stem. De zaal zat goed vol en dat voor een doordeweekse dag :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » di aug 23, 2016 9:10 pm

Vanmiddag naar Delain geweest. Vanmiddag? Ja. een try-out showtje in Bibelot, zonder publiek. :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Toxica
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 24, 2016 1:57 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Toxica » wo aug 24, 2016 3:33 pm

Vorige week woensdag naar In the woods geweest in Leeuwarden. Crappy optreden, gelukkig maakte het voorprogramma, het japanse Sigh, veel goed :)
Resist much, obey little

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Loja » vr nov 11, 2016 4:22 pm

Ik ben afgelopen Zondag naar Amon Amarth geweest in Tilburg en dit was op alle vlakken een super optreden. Muzikaal top, een moddervet geluid, een mooie show en ze komen ook nog eens over als echt toffe gasten. Grand Magus was ook prima maar echt omvergeblazen werd ik niet wat voornamelijk kwam doordat ik toch wel een tweede gitarist miste waardoor het bandgeluid vooral tijdens de solo's wat dun was. De grote tegenvaller van de avond vond ik Testament en dat kwam door twee factoren: het gebrek aan podium licht waardoor de band de hele tijd in het schemerdonker stond te spelen en het ronduit slechte geluid. Chuck Billy was amper te horen en ook de muziek klonk als een harde brei van geluid. Gelukkig bewees de geluidsman van Amon Amarth hierna hoe het wel moet.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » vr nov 11, 2016 4:51 pm

Het valt echt op hoe vaak Testament geassocieerd wordt met een slecht geluid en geluidsproblemen.
Daarnaast heb ik ook al vaak meegemaakt dat ze veel later met spelen begonnen dan stond aangegeven.

Plaats reactie