Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » wo feb 12, 2020 8:14 am

dako schreef: ma feb 10, 2020 2:56 pm [...]
Echt, als ik zou schreeuwen elke keer als iemand in mijn buurt iets deed wat ik debiel vind had ik geen stem meer over, Jan.
:lol:
Ik ben hier gewoon.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » do feb 20, 2020 11:57 pm

Gisteravond naar Metropool Enschede geweest alwaar een leuke thrashmetal package was geboekt.

De bands Destruction, Legion of the damned, Suicidal angels en Final Breath act de presence gaven.

Ik was zeer verbaasd over het aantal bezoekers. De zaal zat heel goed vol en volgens de portier waren er 200 plus mensen binnen.

We kwamen binnen tijdens de set van Final Breath maar die band had niet direct onze voorkeur, dus in het voorcafé een speciaal biertje genomen.
Jarenlang ben ik vrijwilliger in Atak geweest en wat ik aan de voorkant kan zien, nu Metropool de tent heeft overgenomen, is dat de professionaliteit en commercieel denken wel een aardig stukje zijn toegenomen. Op de garderobe na (kluisjes voor 2 euro) en opzichtige Red Bull reclame vind ik het allemaal best aangenaam. Groot aanbod aan drankjes in het cafe en een barman die zijn vak verstaat.

Maar, de bands. Suicidal angels. Eerder gezien in het voorprogramma van Satyricon te Essen en mijn commentaar zal aardig hetzelfde zijn als toen.
Strak gespeelde, compleet on-originele thrash met ingestudeerde maniertjes.

Legion of the damned. Simpele thrash maar catchy riffs schrijven/lenen kan je wel aan deze kaaskoppen over laten.
Maurice (zanger) dacht dat Metropool in Hengelo zou zijn en hij haalde Atak dan ook aan.
Later in de set zweepte hij het publiek op door ze aan te spreken alszijnde Atak. Toch mooi, want ik heb er veel goede herinneringen aan.

Destruction; degelijk! Schmier merkte terecht op dat er veel jongeren waren (pubers) en dat deed hem goed.
En je mag mensen tegenwoordig niet 'shamen' maar wat is die gitarist Mike toch een verschrikkelijk eng, dun mannetje....Brrrrrr.
Maar ja, als harddrugs belangrijker zijn dan eten, dan is dit een logisch gevolg.
En toch bijzonder om te zien dat zijn linkeronderarm aanzienlijk groter is dan zijn linkerbovenarm.
Dat zal dan wel weer het gevolg zijn van erg veel akkoorden pakken, vele dagen per jaar. Al jaren lang.
Oh ja, muziek. Die was dus erg degelijk. En herkenbaar. Gewoon zoals Destruction hoort te zijn.
Geen.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » vr feb 21, 2020 8:59 am

Leuk, ik was er ook.
Ik ben zelf ook heel vaak naar Atak geweest vroeger. Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik er was. Ik heb zelf weinig verschil ondervonden tov vroeger. En die barman stond overigens wel doodleuk uitgebreid buiten te roken terwijl hij zag dat er minimaal 5 man zat te staren naar een onbemande bar, maar dat terzijde :)

Suicidal Angels was best leuk, maar man man wat een Slayer rip-off is dat zeg. Knip en plakwerk.
Legions Of The Dead heb ik al vaker gezien in Enschede. Het is allemaal niet heel revolutionair wat ze doen, maar ik kan er wel van genieten op zo'n avond. Het geluid vond ik overigens niet best tijdens hun set.
Destruction was ook prima. Ik heb er niets van in de kast staan trouwens, maar live vind ik ze altijd zeer goed te pruimen.
Wat me opviel, is dat deze drie bands allemaal best veel hadden gedaan met de podiumaankleding, grote clichematige decorstukken, maar best geinig.
Al met al best een prima avondje. Overigens is het gespuis rondom Atak en het Willem Wilminkplein blijkbaar nog groter geworden. Het stikt er van verslaafden die ons vroegen om geld om 'boodschappen te doen' en andere vage types.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » vr feb 21, 2020 1:15 pm

Mollusk schreef: vr feb 21, 2020 8:59 am Leuk, ik was er ook.
Ik ben zelf ook heel vaak naar Atak geweest vroeger. Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik er was. Ik heb zelf weinig verschil ondervonden tov vroeger. En die barman stond overigens wel doodleuk uitgebreid buiten te roken terwijl hij zag dat er minimaal 5 man zat te staren naar een onbemande bar, maar dat terzijde :)

Suicidal Angels was best leuk, maar man man wat een Slayer rip-off is dat zeg. Knip en plakwerk.
Legions Of The Dead heb ik al vaker gezien in Enschede. Het is allemaal niet heel revolutionair wat ze doen, maar ik kan er wel van genieten op zo'n avond. Het geluid vond ik overigens niet best tijdens hun set.
Destruction was ook prima. Ik heb er niets van in de kast staan trouwens, maar live vind ik ze altijd zeer goed te pruimen.
Wat me opviel, is dat deze drie bands allemaal best veel hadden gedaan met de podiumaankleding, grote clichematige decorstukken, maar best geinig.
Al met al best een prima avondje. Overigens is het gespuis rondom Atak en het Willem Wilminkplein blijkbaar nog groter geworden. Het stikt er van verslaafden die ons vroegen om geld om 'boodschappen te doen' en andere vage types.
Dat volk aan het Wilminkplein is ook echt wel een probleem.
Jammer van die plek, want ik vind het plein wel aantrekkelijk.
Kijk maar eens in de zomer, als er jongeren op het grasveldje ontspannen.

Zelf heb ik geen last van het gespuis, want ik ben goed in chagrijnig kijken en mensen keihard negeren :finger:
Geen.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Stoeptegel » zo mar 08, 2020 1:57 pm

Death angel, Exodus en Testament heb ik afgelopen woensdag met vrienden in Dublin bezocht.

We waren (uiteraard) nog niet eerder in de concertzaal aldaar geweest.
Het vond plaats in The National stadium, wat een purpose-build boksarena is, sinds 1939, en ook nog steeds als zodanig fungeert.
En dat was te zien. Waar normaliter de boksring staat (in het midden van de zaal) was daar nu de concertvloer en vrijwel rondom waren de tribunes.
En dan was het podium rechts. Volgt u het nog, ik niet meer eigenlijk..... Laat ik het er op houden dat het een opstelling was die ik nog niet eerder had gezien.

Het viel mij op dat er een pak meer beveiligingspersoneel rondliep, dan dat ik ooit in een andere concertzaal heb gezien...
En we kregen er ook nog mee te maken. Na het optreden van Death angel kwam er een kerel klagen dat we op zijn plek zaten, hoewel er nog wel genoeg zitplekken waren. Die man had wel gelijk, maar kennelijk vond hij het nodig om een dame van de beveiliging erbij te halen. Als hij wat duidelijker was geweest in hetgeen hij wilde was dit helemaal niet nodig, want zo asociaal zijn we nu ook weer niet.. Maar ja, na Death angel zijn we maar naar onze geboekte plek gegaan.

Ook apart. Drank moest kennelijk in een onderkomen buiten de zaal worden gehaald.
En koffie/thee/broodjes konden in de zaal worden aangeschaft.

Verder was de zaal relatief laag en het podium ook, waardoor de lichtshow goed overkwam.

De bands; Death angel. Ik zou me er toch meer in moeten verdiepen, want dit was heel aardig!
Er werd flink vlot gespeeld en de nummers vond ik goed in elkaar zitten. Zeer headbangbaar.
En de drummer zat er heerlijk in, die kerel kon absoluut niet stil zitten achter zijn drumkit. Tof om te zien!

Exodus; meneer Holt is terug en dat mochten we weten! Gary eiste een duidelijk hoofdrol voor zich op.
Het kon als arrogantie worden gezien, maar ik bestempel het als grote spelvreugde dat hij weer met zijn eigen band de pannen van het dak mag spelen.
Dat de band dan een klein stukje Slayer inzet, dan is ze dat vergeven.
Verder een fijne setlist met als opener 2 nummers van de laatste plaat; Body harvest en Blood in, blood out. Die nummers zijn toch ook wel erg fijn.
En zelfs een nummertje van Shovel headed killmachine, wat ik de fijnste plaat vind (daar begon Exodus voor mij mee).

Testament; 5 of 6 nummer gekeken. Wat we ervan hebben gezien was erg solide. En zo vroeg in de set ook 3 klassiekers (The preacher, the new order en the haunting). Aardig allemaal.
Geen.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » do apr 02, 2020 8:32 am

Dit wordt een rustig topic de komende tijd, dus ik neem de vrijheid om het te hijacken en recente opnames van optredens te posten.

Gisteren, op het Verftet online music festival: Enslaved met een goed uur aan strakke nummers, zoals we gewend zijn. :) Behoorlijk goed geluid, maar de afwezigheid van Grutles droge opmerkingen tussen de nummers door is wel een gemis.

Begint vanaf 15:00.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » do mei 28, 2020 10:42 pm

Dit was een leuk topic. Ooit.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Joris » vr mei 29, 2020 12:58 pm

ik had inmiddels al wel een lading aan concert footage op platforms als Netflix verwacht.
Of zelfs een concert variant van Netflix (kies je genre, kies je band, en kies het concert dat je wilt zien).

Ik heb behoorlijk best wat (oudere) DVD's van bands maar eigenlijk al 5-10 jaar nooit meer bekeken.
Via streaming zou ik ze op de achtergrond nog wel eens aanzetten, denk ik.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Spawn999 » vr mei 29, 2020 4:22 pm

Misschien is het topic: "Naar welk concert zou je naar toe zijn gegaan?" Iets?

Ik naar Faith No More, verplaatst naar volgend jaar. Gelukkig niet gecanceld.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Mollusk » vr mei 29, 2020 4:44 pm

Spawn999 schreef: vr mei 29, 2020 4:22 pm Misschien is het topic: "Naar welk concert zou je naar toe zijn gegaan?" Iets?

Ik naar Faith No More, verplaatst naar volgend jaar. Gelukkig niet gecanceld.
Ik zou er ook zijn geweest. Jaartje wachten dan maar.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » do aug 13, 2020 5:04 pm

Afgelopen weekend mijn eerste pop-concert in maanden bezocht (in juni nog wel een kleinschalig piano-recital): Altin Gün in TivoliVredenburg. Turkse psychedelica op z’n best. Het was wel wennen, zo’n zaal met zittende of op hun plek dansende mensen, maar het voelde wel weer heerlijk om live muziek voor de kiezen te krijgen. Die directheid, lichamelijke aanwezigheid en presentie laten zich niet vervangen door welke live-stream dan ook. Smaakte naar meer!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » zo aug 16, 2020 8:50 am

Hoeveel mensen waren er ongeveer?

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » zo aug 16, 2020 10:31 am

Het was in de grote zaal, en uitverkocht, dus toch al gauw een paar honderd man.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » di aug 18, 2020 9:22 am

Aantal mensen gaat waarschijnlijk weer worden teruggeschroefd. Niet vanwege een complot, maar het aloude Gereformeerde "de goeden moeten maar onder de kwaden lijden" principe.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » di aug 18, 2020 3:00 pm

We gaan het zien vanavond. Ik ben met het oog op de nakende verkiezingen ook wel benieuwd hoe lang het kabinet nog impopulaire maatregelen durft te nemen, zeker nu je de sensus communis ziet omslaan en het draagvlak voor veel regels aan het afnemen is.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di aug 18, 2020 3:09 pm

paradigm shift schreef: di aug 18, 2020 3:00 pm We gaan het zien vanavond. Ik ben met het oog op de nakende verkiezingen ook wel benieuwd hoe lang het kabinet nog impopulaire maatregelen durft te nemen, zeker nu je de sensus communis ziet omslaan en het draagvlak voor veel regels aan het afnemen is.
De edgelord slaat andermaal toe en wint het forum vandaag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » vr aug 21, 2020 10:41 am

Nogal omslachtige terminologie voor "ik ben het niet eens met wat hun met me vrijheid doen".

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » ma sep 28, 2020 2:41 pm

Een paar weken geleden zowaar naar een metalconcert geweest! Gourmetal in en rond de Effenaar. Vooral de Metal gourmetsessie met DJ buiten was buitengewoon vermakelijk. Binnen verplicht in stoeltjes per 2 naar de bands (Carnation & Bodyfarm) kijken ging na een tijdje toch vervelen, maar beter dan niks.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » ma aug 02, 2021 3:16 pm

Gisteren naar Focus geweest in het openluchttheater in Valkenburg. Dat beviel behoorlijk goed ondanks hoosbuien voor en na het optreden. Lekker zonnetje tijdens de show!

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door iron_dennis » do nov 18, 2021 4:14 pm

Marduk/Valkyrja/ Doodswens - 16-11 November 013 Tilburg.

Na de persconferentie en de nieuwe afspraken omtrent het terugdringen van het Corona virus die daar uit voortvloeide was ik niet heel hoopvol dat dit concert door kon gaan. Gelukkig was de mainstage vrij die dag en is het 013 gelukt om er een ¨seated¨ concert van te maken. Na dik anderhalf jaar geen live optreden meer te hebben meegemaakt was ik in ieder geval blij dat hier nu verandering in zou gaan komen al zou het dan ¨seated¨...zijn.
De zaal ging open om 19.00 uur en drinken halen kon tot 20.00 uur. Dan maar wat meer inslaan -wat ook werd aangeraden- omdat het na 20.00 uur echt niet meer mogelijk zou zijn om het toch inmiddels wel peperdure drinken in 013 te krijgen. 3 grote bekers bier en 3 shotjes Jack Daniels Fire kostte me maar liefst 31,75!

Doodswens trapte om 19.30 uur af en deed dit met verve. Het nieuwe album verschijnt begin volgende maand en wat opviel was dat de nummers die hiervan gespeeld werden al direct een meer volwassen geluid lieten horen dan die van de demo en deze konden me dan ook meer bekoren. De interactie mer het publiek was nihil en dat vond ik wel wat jammer voor een Nederlandse band waarvan dit het eerste optreden op Nederlandse bodem was deze tour.

Valkyrja start met een ongelooflijk baggergeluid waarin de reverb op de zang en de double-bass helaas overheersten. Ook de nummers konden zich onderling niet veel elkaar onderscheiden. Gaande weg werd de sound beter en bij het laatste nummer wat een prachtige solo in zich had betrapte ik me erop dat het toch wel genietbaar was wat ik hoorde.

Marduk dan eindelijk weer eens! De band viert met deze tour haar 30 jarig bestaan en de setlist zou daar een prachtige bloemlezing uit geven. Met een mooie backdrop waarop het Wolf logo achter een groen en blauw licht te zien is bedenk ik mezelf hoe lang ik deze band eigenlijk al volg en samen met een paar bekenden komen we tot de conclusie dat dit ook alweer 27 jaar is en dat het toch wel een van de bands is die we het meeste live hebben gezien.
Met Werwolf wordt gestart en het is bij het vierde nummer Those of the Unlight dat de eerste mensen voorzichtig gaan staan en we de vuisten in de lucht zien. De security haast zich om mensen aan te sporen toch weer te gaan zitten maar vanaf dat moment wordt de ene na de andere klassieker de zaal in geknald en begeeft een steeds grote groep zich richting het podium weer eens ouderwets los te gaan tot groot genoegen van de band maar tot groot ongenoegen van de security die het allemaal met lede ogen aanziet en begrijpt dat ingrijpen nu zinloos is. Ook ik haast me naar het podium, het is genoeg geweest, na anderhalf jaar moet de energie eruit zeker bij een band als Marduk. Na The Funeral Seemed to be Endless wordt iedereen dan toch weer naar zijn of haar stoel verwezen om vervolgens bij -achtereenvolgens- The Sun Has Failed, World Funeral en Wolves er doodleuk weer vanaf te komen. Na de toegiften Slay the Nazarene en Panzer Division Marduk komt er een einde aan deze gedenkwaardige avond waarbij een van de beste live bands uit de black metal wereld maar weer eens kwam, zag en overwon!
Laatst gewijzigd door iron_dennis op vr nov 19, 2021 6:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » do nov 18, 2021 5:51 pm

Wel mooi dat er blijkbaar toch nog moeite wordt gedaan om een aantal dingen door te laten gaan!

En dit geeft meteen antwoord op een paar vragen die ik had na de laatste persco: het mag dus later door gaan dan tot 20:00, maar om 20:00 stopt de verkoop van drinken (en eten waarschijnlijk).

Op die manier moet je al een eigen drankenkoeler mee de zaal gaan nemen ;).

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door iron_dennis » do nov 18, 2021 8:40 pm

Johan schreef: do nov 18, 2021 5:51 pm Wel mooi dat er blijkbaar toch nog moeite wordt gedaan om een aantal dingen door te laten gaan!

En dit geeft meteen antwoord op een paar vragen die ik had na de laatste persco: het mag dus later door gaan dan tot 20:00, maar om 20:00 stopt de verkoop van drinken (en eten waarschijnlijk).

Op die manier moet je al een eigen drankenkoeler mee de zaal gaan nemen ;).
Nou , idd al zal 013 zich toch ook wel achter de oren krabben omdat het niet lukte om de meeste mensen te laten zitten. Stel dat daar een boete voor gegeven zou worden dan zullen ze toch twee keer nadenken om het op deze manier nog een keer te doen. Mortuus van Marduk liet in ieder geval blijken er niet veel van te begrijpen en wanneer je erover nadenkt is dit ook weer typisch Nederland tijdens Corona; halfbakken afspraken. Maar goed nogmaals bij dat het door kon gaan.

Het drinken werd netjes in papieren tasjes meegegeven zelfs met dichte dop wanneer je dit wilde.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8390
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door AmnesJAn » vr nov 19, 2021 2:16 pm

Ik vond het in de Doornroosje boven verwachting tof om zittend de Panzer Division over me heen te laten denderen. Maar inderdaad, bij de laatste 2 nummers was er geen houden meer aan en ging het hek ouderwets van de dam.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » vr nov 19, 2021 4:26 pm

Half september, ook in de Doornroosje, bleven de mensen keurig zitten tijdens Dvne en Déluge. Maar misschien was dat omdat toen de opheffing van dat verplicht zitten nabij was, met bijvoorbeeld Soulcrusher slechts 2 weken later.

Ik hoor vaak genoeg mensen zeggen dat het zittend voor hen helemaal niet hoeft, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker bij bepaalde soorten bands heb ik dan liever zittend een show dan weer helemaal niks en allemaal annuleringen en verplaatsingen de komende maanden.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr nov 19, 2021 4:34 pm

En in het geval van de aanstaande doommetalplaylist... liggend! Zzz.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma nov 22, 2021 6:28 pm

Monolord en Blackwater Holylight in Magasin 4, Brussel. Genoten van beide bands! Gave toko ook, underground vibe qua esthetiek met pils voor 2€ en Chimay blauw voor €3,40.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » di nov 23, 2021 12:08 pm

Was het een staand concert met Corona safe ticket?

Chimay blauw voor 3,40 lijkt me een grotere risicofactor voor de gezondheid dan de pandemie ;).

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di nov 23, 2021 4:23 pm

Yes, staand concert met CST en mondmasker.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » wo nov 24, 2021 10:50 am

Dan toch een mondmasker ondanks die CST lijkt me wel irritant. Al is het vast veiliger, daar niet van.

Moest je dan voor iedere slok Chimay Blauw dat ding maar even opzij schuiven?

Hebben jullie zelf trouwens nog optredens opstaan of ligt alles weer op z'n gat?

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » wo nov 24, 2021 1:28 pm

Dat mondmasker heb ik halverwege de show van Monolord afgedaan toen ik op dezelfde plek bleef staan. Niet optimaal, ik weet het. Maar dat heen- en weer geschuif met bier werkte voor geen meter. En wou mijn lange haar eindelijk nog es laten zwiepen. Bijkomend ben ik nu normaliter behoorlijk immuun, dus is de kans dat ik het doorgeef ook geminimaliseerd. Veel mensen trokken zich trouwens helemaal geen reet aan van die mondmaskerplicht. Als ik het niet recent had gehad, had ik me zeker niet op mijn gemak gevoeld.

2 shows in januari, maar is nog even afwachten in hoeverre dat zal doorgaan t.z.t.

21 januari: support van Carnation in Eeklo
22 januari: releaseshow in Asgaard, Gent, headlineshow
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » zo mei 01, 2022 9:15 pm

Tijd om dit topic te bumpen!

Ik ben op Crossfest, in de Trix in Antwerpen, waar het geluid op het hoofdpodium om te janken is. Mensen klapten voor Sons of a Wanted Man, maar ik vroeg me oprecht af waarom: er was alleen wat gedrum en gezoem te horen. Dramatisch. Gelukkig is er ook een tweede podium waar het geluid Goud is met een hoofdletter. Tangled Horns heeft alles weer es omver geblazen :mrgreen: CATHARSIS!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » zo mei 01, 2022 9:28 pm

Nice. Gave line-up, jammer van het geluid!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » zo mei 01, 2022 10:20 pm

Vrijdag in Gent semi dezelfde line-up, grijp je kans! Arson en Tangled Horns in ‘t Trefpunt.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr mei 06, 2022 3:30 pm

Om te voorkomen dat ik vanavond wéér MF'ers misloop: vanavond staat Colin Benders (schijnbaar de man achter The Kyteman Orchestra) in de Tivoli in Utrecht. Nu speelt hij solo hypnotiserende electronica met begeleidende visuals, dus ik ben benieuwd naar de ervaring!

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr mei 06, 2022 11:11 pm

Het was twee uur lang non-stop vet. Monotone bas, veel evoluerende deuntjes, aperte lichtshow, mooi werk.
Front voor/der Matigheid
last.fm

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » vr mei 06, 2022 11:21 pm

Ik ben net bij Wiegedood in de q factory (Amsterdam) geweest.

Geweldige live band is dat geworden

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door valkyrian » za mei 07, 2022 12:04 am

Enforcer in de baroeg. Was heel erg leuk. Wat een feest :D

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » za mei 07, 2022 12:24 am

Dan valt de lokale kermis in het stadje in Basilicata waar ik nu ben toch wat tegen!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » za mei 07, 2022 8:21 am

Ik ga vandaag naar Hrieps. Misschien kom ik Jan1974 nog tegen!

Veel metalcoverbands 8) Goesting!

Afbeelding
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » zo mei 08, 2022 8:29 am

Bij Zeeuwse Slooprockband Du Driefstange werd er met roomsoezen gegooid 😂 Wat een teringzooi. Ik heb me kapot gelachen. Mooi festival.

Bij zicht op de feesttent en de achteloosheid waarmee bier, voedsel en plastic op de grond werd gesmeten had ik wel een titanic-moment. Ik bedoel: de muziek speelt, maar het schip gaat ten onder, dat gevoel. Vervolgens droomde ik ‘s nachts over klimaatopwarming, over een collega die zei “Als we NU de juiste stappen zetten kunnen we de schade nog beperken. De komende tien jaar is onze ‘window of opportunity’, daarin moet het gebeuren. Daarna hoeft het niet meer.” Toen ik wakker werd heb ik al m’n feestplannen heroverwegen, mijn tijdsbesteding.

Zorgeloos feesten maar dan toch niet helemaal zorgeloos.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » zo mei 29, 2022 11:25 am

Ik ben gisteravond nog naar Sittard gereden voor een concert van Wucan. Nooit eerder geweest daar en ik twijfelde of ik wel goed zat in eerste instantie. Er liep maar een handvol mensen rond en uiteindelijk speelde deze fantastische band uit Dresden voor een schamele, maar verder wel enthousiaste, 30 man. Er was last minute zelfs een voorprogramma toegevoegd in de vorm van Cardinal. Best leuk bandje die nog een heel fraaie Scorpions achtige ballad liet horen. Wucan was weer fantastisch. Een mooie bloemlezing van hun drie albums en een leuke, energieke show. De frontvrouw is wel echt een heel mooie verschijning. Sinds de laatste keer dat ik ze zag, zijn de drummer en bassist vervangen. De drummer is echt geweldig en de bassist maakt de muziek wat dansbaarder. Deze avond had echt wel een vollere zaal verdiend.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Johan » ma mei 30, 2022 5:10 pm

Ja, dat was een erg sterk optreden. Wat een zangeres. Live maakte de band het helemaal waar. Erg zonde van de karige opkomst, maar ook erg mooi hoe enthousiast de band er vervolgens wel degelijk tegenaan ging!

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » wo jun 01, 2022 8:11 am

Krimhild schreef: za mei 07, 2022 8:21 am Ik ga vandaag naar Hrieps. Misschien kom ik Jan1974 nog tegen!

Veel metalcoverbands 8) Goesting!

Afbeelding
Ik was er inderdaad, al weet ik niet of dit nog voor herhaling vatbaar is.

Ik vraag mezelf af waarom ik dit soort hele dagen zuipen (evenementenbier weliswaar, maar toch) nog doe. En dan moet 4,5 dag Graspop nog komen.

Veel metaltribute bands inderdaad waarvan de meeste als veel te hard ervaren (en geen oordoppen bij en te eigenwijs om ze te kopen want ik heb ze thuis op maat gemaakt.)

De hype van Hrieps om z.s.m. een kaart voor 2023 te kopen daar doe ik niet aan mee, ik weet echt niet wat ik over 47 weken ga doen.

Risico is dan dat ik dit feest mis, maar dat zij zo.

I have nog fear of missing out what so ever.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » wo jun 01, 2022 8:17 am

Jan1973 schreef: wo jun 01, 2022 8:11 am(evenementenbier weliswaar, maar toch)
Fabeltje.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Jan1973 » wo jun 01, 2022 8:34 am

Veelgestelde vragen - Wat is Heineken Silver voor bier?

Heineken Silver is de nieuwe telg in de Heineken familie.

Voor de zelfverklaarde "telg" fan hier.

Heineken Silver heeft een extra lage bitterheid en een alcoholpercentage van 4%.

Dus bij het evenement Hrieps tapte men Heineken Silver, hetgeen 4% alcohol heeft.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » wo jun 01, 2022 8:36 am

Ah, dat kan.
Bij 'evenementenbier/festivalbier' denk ik aan het fabeltje dat er op festivals bier met slechts een paar procent alcohol verkocht wordt, terwijl het gewoon als 'bier' wordt aangeprezen. Dat is niet zo. Dat ze ergens bier met minder alcohol verkopen als ze het ook echt zo benoemen is verder inderdaad een ander verhaal.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » wo jun 01, 2022 8:56 am

Oef.. en Heineken is al zo smaakloos…
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Spawn999 » wo jun 01, 2022 9:02 am

1998 op Waterpop -> Oranjeboom = Lauwe pis -> evenementenbier
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door HighKing » wo jun 01, 2022 9:07 am

Dat heeft zo'n indruk op je gemaakt dat je je dat 24 jaar later nog herinnert?
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door dako » wo jun 01, 2022 9:10 am

Spawn999 schreef: wo jun 01, 2022 9:02 am 1998 op Waterpop -> Oranjeboom = Lauwe pis -> evenementenbier
Ja, misschien gold de huidige bierwetgeving nog niet eind vorige eeuw in de achtergebleven buitengebieden voor paardenzeik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie