Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Draconian » di dec 05, 2017 1:47 pm

Krimhild schreef:Dool, in 't Beest in Goes, en het was báás. Ik hou van 't Beest, en van Dool, dus dat is een goeie combo.

Twee nieuwe nummers klonken dikke prima. In het lied dat ik me herinner, werd het redelijk rechtlijnige begin goedgemaakt in een zinderend en psychedelisch einde.
Ze spelen tegenwoordig ook een cover: Love like Blood. Past perfect tussen de andere nummers.

Enige pijnpunt: ik mis TDB. Heel erg. Vooral als ik Golden Serpents hoor. Heeft iemand anders dat ook?
Hoe was Wolvennest? Dat vind ik echt een geniale band! Golden Serpents is inderdaad pure TDB. Ik ga ze vrijdag weer zien in Sittard :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » di dec 05, 2017 10:01 pm

Afgelopen zaterdag naar Into Darkness geweest, en het was aangenaam vertoeven in Leeuwarden.
Gezellige mensen, leuke optredens, en een hele goede sfeer.
Hoogtepunten voor mij:
Farsot, Ultha en Fen.
Ik was trouwens bijzonder verbaasd hoe goed Sammath live was.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » ma dec 11, 2017 9:51 am

Naar leiden geweest voor de Astral Maledictions tour.

II alleen het laatste nummer gezien. Ik heb het niet heel erg op deze stijl dus prima zo.
Almyrkvi weet mij op plaat niet altijd te pakken, maar live komt het erg sterk over.
Sinmara was heel vet, alleen het geluid speelde ze wel parten in het begin. Eerst is de gitaar bijna niet te horen, daarna moest de rest zo drastisch naar beneden geschroeft worden om gitaar te laten horen dat alle power uit de muziek weg viel. Gelukkig vanaf het spelen van de Within the Weaves of Infinity EP ging het beter.
Sortilegia was wel ok, maar voornamelijk staan praten met bekenden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » ma dec 11, 2017 5:49 pm

Was het uitverkocht?

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » di dec 12, 2017 9:20 am

MetalJan schreef:Was het uitverkocht?
Nee, maar de zaal was goed gevuld.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » zo feb 04, 2018 3:54 pm

Ondanks dat ik eigenlijk niet wilde gaan toch meegesleept naar Steel Panther in de 013.

Laatste tonen van Fozzy meegepakt, dus kan ik weinig over zeggen.
Steel Panther is al een tijdje niet meer een gimmick-band die alleen bekend is bij heavy metal publiek. Dat viel me vorige keer al op toen ze Tilburg aandeden, maar was dit jaar helemaal pijnlijk duidelijk.
Waren er in de begintijden nog vooral heavy metal fans die uitgedost waren met allerhande pruiken, shawls, make-up en andere tierelantijnen uit de hoogtijdagen van de glam rock/metal, nu bestaat het publiek voor een groot deel uit doorsnee (ogende) mensen waarvan je je kan afvragen of ze iets met metal hebben, of vooral met de band, de teksten, de cabaretvoorstelling.
Want dat is Steel Panther ook grotendeels, een cabaretvoorstelling van vier oversexste gasten die tussendoor nummers spelen. Nu dit al de zoveelste voorstelling is, is de lol voor mij er wel vanaf, maar voor iemand die het voor het eerst ziet (een vriend van mij bijvoorbeeld) was het helemaal top.

Ik realiseerde me wel dat Steel Panther dus inmiddels ook een band is waarvan er vele mensen zijn die pas bij album 3 of 4 zijn ingestapt, en eigenlijk niet terugkijken naar album 1 zoals fans van het eerste uur doen. Voor mij als laatstgenoemde categorie is het debuutalbum een zeldzaam hoogtepunt, en alles wat daarna volgde heeft veel missers naast de hits. Toch bleek ook het nieuwe album 'Lower the Bar' goed meegezongen te worden door de aanwezigen.
Gelukkig nog steeds 5 nummers van het debuut (Eyes of a Panther, Asian Hooker, Death to all but Metal en dan nog Community Property & Party all Night in de toegift). Uiteraard waren er ook enkele ontblote borsten evenals penissen te ontdekken, waarbij de dame die op het podium werd gehaald voor de serenade 'Weenie Ride' het wel heel bont maakte door elke keer vergeten dat haar borsten nog ontbloot waren. Apart.

Verder prima vermaakt. De volgende keer als de prijs weer fors omhoog is gegaan ga ik echt eens overslaan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo feb 04, 2018 5:18 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » ma feb 05, 2018 1:15 pm

Een zaalshow zou voor mij ook niet meer hoeven. Op een festival leuk om mee te pikken, maar dit trucje kun je niet blijven uitmelken. Zoals je zegt tof voor mensen die ze voor het eerst zien, dat waarschijnlijk wel.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » do mar 01, 2018 10:09 pm

Gisteravond prima shows gezien van Beast In Black en Rhapsody in de Neushoorn te Leeuwarden.
Mooi ook dat de zaal, verrassenderwijs, stampvol was!
Beast In Black zette met een perfect afgestemd geluid een degelijke show neer.
Persoonlijk vindt ik echter het tweelingzusje Battle Beast net een tikkie aansprekender. Voor mijn gevoel draaft de eerste in haar liefde voor 80ties (synth)pop iets te ver door.
Rhapsody was live voor mij de eerste keer en aangezien het hun Farewell Tour betreft zal het meteen de laatste keer zijn.
Muzikaal gezien (qua releases) heeft dit gezelschap een wisselende indruk op mij achtergelaten. Soms machtig, soms middelmatig. Het beste werk van Luca Turilli vindt ik nog steeds zijn soloalbum Prophet Of The Last Eclipse.
Goed, evenwel maakten de Italianen gisteravond live wel indruk. Turilli, die als gewezen ADHD'er geen seconde stilstond, genoot zichtbaar. Hoofdrolspeler was toch zanger Fabio Leone die een fantastiche live prestatie neerzette. Zijn Engels is niet al te best maar wat heeft de beste man een stel longen, prachtig!
Mooi was het moment waarbij hij een nummer zong temidden van het publiek, kippenvel.
Ik kijk nu al uit naar de liveshow van Angra in Leeuwarden waarbij hij hopelijk weer zo goed uit de verf gaat komen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di mar 13, 2018 11:15 am

Cannibal Corpse in Dynamo, Eindhoven zondagavond. Allesverpulverend bruut, strak, symphatiek en zonder poespas, zoals we van dit deathmetalinstituut gewend zijn. Veel favoriete nummers in de set (Scourge Of Iron, Evisceration Plague, Pounded Into Dust, Gutted, Devoured By Vermin, A Skull Full Of Maggots, I Cum Blood), alsook sterke nieuwe nummers van Red Before Black. Inclusief dikke moshpits, stagedivers en veel gezelligheid. Kortom, even vet als de nek van George Fisher!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » ma mar 19, 2018 1:17 am

Carpenter Brut in de AB. Hoewel ik het qua synthwave meer heb voor de wat meer complexe en duistere varianten zoals Gost en Perturbator, was dit me toch wel een fantastisch optreden. Catchy, dansbaar en ongelofelijk energiek. Beste optreden dat ik dit jaar heb gezien.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » ma mar 26, 2018 2:02 pm

Afgelopen zaterdag ben ik afgereisd naar Almere voor een avondje thrash. Ik heb me daar uitstekend vermaakt. Defazer viel me een beetje tegen. Lag het aan het geluid? Ik weet het niet. Ik hoop ze binnenkort nog eens te zien en dan met beter geluid. Bütcher was te gek. Wederom niet heel goed geluid, maar wat een bonk energie. Supershow. Distillator had helaas ook weer een heel slecht geluid. Pas toen ik bij de laatste paar nummers helemaal achterin de zaal ging staan hoorde ik opeens een gitaar ipv alleen maar drums, bas en wat zang. Eeuwig zonde... Ik ga ze binnenkort nog eens zien, hopelijk is het dan beter. De platen zijn in ieder geval te gek, dus dan verwacht ik wel iets qua show!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma mar 26, 2018 9:10 pm

Afgelopen vrijdag naar Angra, Geoff Tate, 2x support acts in de Neushoorn te Leeuwarden geweest.
Ik had hier heel graag een mooi verslag willen plaatsen en Angra willen bejubelen maar helaas was het podiumgeluid (monitormix) zo slecht dat er op de eerste rijen weinig tot niets te genieten viel.
Bij Tate nauwelijks gitaren hoorbaar, drums overheersten en bij Angra kon je de zanger alleen tijdens de aankondigingen tussen de nummers door verstaan dan wel horen.
Daarnaast speelden de beide support acts, waarvan de namen me alweer ontschoten zijn, veel te lang. Daardoor liep het uiteindelijk ook ver uit.
Support acts voegden ook totaal niets toe aan de avond. Men had die tijd beter kunnen besteden aan een uitgebalanceerd geluid bij Tate en Angra.
Wasted time and money.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » za mar 31, 2018 11:14 am

Gisteren Blaze weer eens gezien. Wat een held blijft dat toch! Fantastische avond gehad in ieder geval. Enige smetje: waarom toch steeds een Maiden coverband in het voorprogramma. Dat begint ondertussen zo ongeveer een belediging voor Blaze te worden. 10 albums onder eigen vlag uitbrengen (waarvan het merendeel ook nog eens van hoog niveau) en toch maar met dit stempel opgezadeld blijven.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » za mar 31, 2018 12:11 pm

En welke Maiden coverband was het dit keer? Er zijn er zoveel helaas.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo apr 01, 2018 10:59 am

Piece of Maiden deze keer.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rene » zo apr 01, 2018 11:10 am

Den schreef:Gisteren Blaze weer eens gezien. Wat een held blijft dat toch! Fantastische avond gehad in ieder geval. Enige smetje: waarom toch steeds een Maiden coverband in het voorprogramma. Dat begint ondertussen zo ongeveer een belediging voor Blaze te worden. 10 albums onder eigen vlag uitbrengen (waarvan het merendeel ook nog eens van hoog niveau) en toch maar met dit stempel opgezadeld blijven.
Elk jaar op goede vrijdag Blaze in Leiden, zo lijkt het haast. Had 'm vorig jaar al gezien, deze keer overgeslagen. Maar was toen ook vet optreden in de kleine zaal. Ik zag Blaze's video op zijn Facebook, was het dit keer in de grote zaal?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo apr 01, 2018 11:24 am

Nee, wederom in de kleine zaal. En inderdaad, elk jaar rond deze tijd van het jaar even Blaze kijken. Altijd goed.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » di apr 03, 2018 12:42 pm

Dit paasweekend verkeerde ik in Oslo voor het Inferno festival.
Plus: Oslo is een gave stad waar genoeg te beleven valt op zoweel cultureel gebied als wat uitgaan betreft, de twee zalen waarin het festival plaatsvindt zijn allebei heel intiem, over het algemeen een goed geluid, er heerste een gemoedelijk ons kent ons-sfeertje (veel bandleden die in het publiek naar hun collega's stonden te kijken en het gros van de bands speelde een thuiswedstrijd en sprak het publiek in het Noors aan), vrienden getroffen uit zowel Nederland als Noorwegen, Schotland en Amerika.
Min: Noors publiek is ontzettend tam - men staat met de armen over elkaar naar de optredens te kijken waarbij enige blijk van enthousiasme of waardering voor de bands zo goed als afwezig is, een fatsoenlijke moshpit heb ik het hele weekend niet gezien. En uiteraard is drank en eten is allemaal belachelijk prijzig, maar ach, daar had ik me op ingesteld.

Dan de bands per dag:

Donderdag: ++ Dodecahedron, Uada, One Tail One Head
+ Naglfar, Dark Funeral, Obituary
- Shining

Vrijdag: ++ Wiegedood, Origin, Emperor, Necrophobic
- Fleshgod Apocalypse

Zaterdag: ++ Nordjevel, Satyricon
+ Memoriam, Ihsahn
-/+ want zeker niet slecht maar gewoon niet mijn ding: Krakow, Sinistro

Zondag: ++ Djevel, Tsjuder (met name het deel van de set met Freddan van Bathory op gitaar, waarin men ons op onder andere The Return Of Darkness And Evil en Sacrifice trakteerde!), Nadra, Carpathian Forest
+ Napalm Death, Electric Wizard

Kortom, als er genoeg goede bands en bekenden komen, sluit ik niet uit dat ik nog eens ga.
Laatst gewijzigd door Wessel op di apr 03, 2018 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door yowannuzz » di apr 03, 2018 5:07 pm

Misschien niet bijzonder metal maar ben gisteren thuis gekomen na 4 dagen Paaspop.
Modder, boeren, geweldige aankleding, met fijne ploeg op de camping.
Heel dik feestje !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » zo apr 08, 2018 10:09 am

Gisteren was ik in Tilburg voor Therion. Lekker op een terrasje zitten eten tot Imperial Age wel zo’n beetje klaar zou moeten zijn. Daarna genoten een show die geolied liep. Een paar maanden terug zag ik dezelfde show in de Melkweg. En dat was een wereld van verschil. De band leek daar nog wat zoekende. Dat was gister wel anders. Ik heb genoten!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Heidewolf » zo apr 08, 2018 12:28 pm

Was een vet concert gisteren ja! Aan imperial age heb je niks gemist. De show liep zeker goed. Ik vond het uiteindelijk toch wel vreemd om de band in de kleine zaal te zien. Ik had verwacht dat zij de grote wel konden vullen. De band trok zich er niks van aan en hebben de zaal goed vermaakt. Die Cristopher Johansen had het merendeel van de tijd wel een vreemd lachje. Als of iemand heb verteld had dat hij wat vrolijker moest kijken op het podium.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » ma apr 09, 2018 1:02 am

Staat Snowy Shaw daar nog steeds op het podium?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Den » ma apr 09, 2018 6:25 am

Nope, al jaren niet meer!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Heidewolf » ma apr 09, 2018 9:33 pm

Sinds zijn blauwe maandag bij Dimmu Borgir toch?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr apr 13, 2018 10:00 am

Mooi avondje gehad met Der Weg Einer Freiheit, Moonsorrow en Primordial op de eerste avond van hun tour. Lekker lange speeltijden, respectievelijk 45, 75 en 90 minuten, en vette shows. Wel bijzonder om zulke bands te zien met (soms extreem) lange nummers erin slagen die te laten landen. Ik vond wel dat Moonsorrows setlist een beetje tam en donker was. Geen enkel nummer van Voimasta Ja Kunniasta bijvoorbeeld, maar alleen de lange, slepende nummers. DWEF was indrukwekkend om te zien: het tempo lag 80 % van de tijd ongelooflijk hoog, maar in de rustmomenten laten ze zien hoe ze de spanningsboog flink kunnen strekken. Primordials A. A. Nemtheanga is een goede frontman: een sterk staaltje enthousiast brulwerk waarmee hij het publiek probeerde op te hitsen (altijd lastig in Friesland). Wel apart dat het leek alsof hij zijn teksten in een boekje had staan...? En verder miste hij nu en dan ook wel wat teksten. Of die fles wijn die achterover ging daarmee iets te maken had, durf ik niet te zeggen. Al met al een vette avond en de moeite waard om af te reizen naar het hoge noorden. Vanavond staat deze package in Tilburg, dus veel plezier aan degenen die daarheen gaan. :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » vr apr 13, 2018 11:52 am

Hieronimus schreef:Mooi avondje gehad met Der Weg Einer Freiheit, Moonsorrow en Primordial op de eerste avond van hun tour. Lekker lange speeltijden, respectievelijk 45, 75 en 90 minuten, en vette shows. Wel bijzonder om zulke bands te zien met (soms extreem) lange nummers erin slagen die te laten landen. Ik vond wel dat Moonsorrows setlist een beetje tam en donker was. Geen enkel nummer van Voimasta Ja Kunniasta bijvoorbeeld, maar alleen de lange, slepende nummers. DWEF was indrukwekkend om te zien: het tempo lag 80 % van de tijd ongelooflijk hoog, maar in de rustmomenten laten ze zien hoe ze de spanningsboog flink kunnen strekken. Primordials A. A. Nemtheanga is een goede frontman: een sterk staaltje enthousiast brulwerk waarmee hij het publiek probeerde op te hitsen (altijd lastig in Friesland). Wel apart dat het leek alsof hij zijn teksten in een boekje had staan...? En verder miste hij nu en dan ook wel wat teksten. Of die fles wijn die achterover ging daarmee iets te maken had, durf ik niet te zeggen. Al met al een vette avond en de moeite waard om af te reizen naar het hoge noorden. Vanavond staat deze package in Tilburg, dus veel plezier aan degenen die daarheen gaan. :)
Yes, hiero! Hoe zat het bij Primordial met de setlist? Heb er eentje op internet van een week geleden gezien, waar vooral veel nieuw materiaal op stond?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » vr apr 13, 2018 11:57 am

Lennert schreef:
Hieronimus schreef:Mooi avondje gehad met Der Weg Einer Freiheit, Moonsorrow en Primordial op de eerste avond van hun tour. Lekker lange speeltijden, respectievelijk 45, 75 en 90 minuten, en vette shows. Wel bijzonder om zulke bands te zien met (soms extreem) lange nummers erin slagen die te laten landen. Ik vond wel dat Moonsorrows setlist een beetje tam en donker was. Geen enkel nummer van Voimasta Ja Kunniasta bijvoorbeeld, maar alleen de lange, slepende nummers. DWEF was indrukwekkend om te zien: het tempo lag 80 % van de tijd ongelooflijk hoog, maar in de rustmomenten laten ze zien hoe ze de spanningsboog flink kunnen strekken. Primordials A. A. Nemtheanga is een goede frontman: een sterk staaltje enthousiast brulwerk waarmee hij het publiek probeerde op te hitsen (altijd lastig in Friesland). Wel apart dat het leek alsof hij zijn teksten in een boekje had staan...? En verder miste hij nu en dan ook wel wat teksten. Of die fles wijn die achterover ging daarmee iets te maken had, durf ik niet te zeggen. Al met al een vette avond en de moeite waard om af te reizen naar het hoge noorden. Vanavond staat deze package in Tilburg, dus veel plezier aan degenen die daarheen gaan. :)
Yes, hiero! Hoe zat het bij Primordial met de setlist? Heb er eentje op internet van een week geleden gezien, waar vooral veel nieuw materiaal op stond?
Ook benieuwd naar. Net als het vorige album kan de nieuwe plaat me nog niet geheel pakken, dus als we dan 7 nummers voor onze kiezen krijgen wordt het nog een zwaar avondje :lol:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr apr 13, 2018 12:21 pm

Dat vreesde ik ook, want bij mij is de nieuwe ook niet compleet geland... Er kwam heel wat voorbij van de nieuwe, 7 nummers zou kunnen kloppen. Niettemin heb ik me vermaakt, want A. A. was zoals gezegd op dreef. Persoonlijke favoriet Gods to the Godless kwam gelukkig voorbij en ook fijne nummers van To the Nameless Dead. Helaas niets van Storm before Calm... Volgens mij klopt deze setlist inderdaad (spoilers): https://www.setlist.fm/setlist/primordi ... f5191.html.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » vr apr 13, 2018 1:57 pm

Ik vind de nieuwe erg gaaf en heb er geen problemen mee wat nieuws te horen. Als Empire Falls voorbij komt, ben ik allang blij.

Benieuwd ook naar Moonsorrow, heb so far alleen de eerste drie albums beluisterd, maar die bevielen me allemaal prima. Helemaal mijn soort muziek, dus ik maak me dan maar alvast klaar voor een leuke avond!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Flipjack » vr apr 13, 2018 3:24 pm

Hey Hiero, had jij gisteren een blouse aan met veel rood erin? Dacht je misschien te herkennen, maar wist het niet zeker.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Rene » vr apr 13, 2018 4:43 pm

Ik ben met een vriend mee gegaan, die de Primordial-fanaat is. Beide bands gaven goede shows ondanks dat het niet echt mijn muziek is. Moonsorrow ga ik echter wellicht nog eens thuis proberen.

Waarom praten we er niet over in het officiële topic daarover? http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... l#p2031904
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr apr 13, 2018 5:19 pm

@Lennert: geen spoilers, maar je zult ook bij Moonsorrow wel veel nieuwe dingen horen.

@Flipjack: geen rood, wel royaal paars. Ik zal de volgende keer een naamkaartje dragen, dan doen we een biertje. ;)

@Rene: ik was te lui om dat topic op te rakelen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Flipjack » vr apr 13, 2018 5:44 pm

Ah kan door t licht komen, je stond vrijwel vooraan in ieder geval? Volgende keer trek ik m'n stoute schoenen aan en spreek ik je wel aan. Naamkaartje is niet nodig, blijkbaar herken ik je stiekem toch wel :P

Wormwood gemist vorige week trouwens. Miljaaaaar. Ik stond beneden met m'n duimen te draaien en te wachten, ik kwam namelijk pas aan tijdens Negator die ook in die zaal speelde. Op den duur werd ik toch zenuwachtig en bleek dat er nog een tweede zaal was. Nog driekwart van t laatste nummer mee gepakt, de rest gemist. Ik was echt verdrietig. Wat ik nog wel heb meegekregen was echt mega.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » vr apr 13, 2018 8:39 pm

Hehe, klopt ja. Volgende keer beter!

Kerel, wat een faler! Dat had me live ook wel een mooi feestje geleken.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » za apr 14, 2018 12:47 am

Ik hoorde dat vanavond Gods to the Godless gespeeld is.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marcel Hubregtse » za apr 14, 2018 3:09 am

Dat klopt. Maar zo vreemd is dat niet aangezien ze die vaker spelen, paar jaar geleden in Baroeg namelijk ook.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » za apr 14, 2018 9:49 am

Ik kan me maar 1 show herinneren waar ze dat nummer niet hebben gespeeld. 2 als ik de korte set op Party San meetel.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » za apr 14, 2018 11:11 am

Moonsorrow was een dikke 8. Mooi en bezwerend optreden van een stel nuchtere Finnen, al kan ik me voorstellen dat anderen dit niets vinden. Primordial was waanzinnig gaaf. De nieuwe nummers waren erg intens en oogsten best nog wel wat bijval. To Hell Or The Hangman is wat mij betreft een van de beste nieuwe songs, live een opzwepende en energieke song. Gods To The Godless, As Rome Burns en Empire Falls als oudjes lieten de zaal vanzelfsprekend ook los gaan. Alan Averil is een van de meest intense frontmannen en beste metalzangers van het moment. Bij vlagen operaesque als een Bruce Dickinson, maar nog steeds met die pagan/black kwaadaardigheid. Een van de meest intense en uitputtende optredens die ik in jaren heb gezien.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za apr 14, 2018 12:10 pm

Goed om te lezen. Ik kon niet ruilen op werk dus moest verstek laten gaan, behoorlijk balen. :(

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » ma apr 16, 2018 9:51 am

Ik sluit me wat betreft Primordial aan bij Lennert. Moonsorrow kon mij niet heel erg bekoren.
Primordial was daarentegen weer ouderwets goed. De nummers van de nieuwe plaat komen, in tegenstelling tot het gros van de vorige, wel over live (voor mij althans). De titeltrack van de nieuwe telg vind ik nog steeds wat slapjes. Nail Their Tongues en Upon Our Spiritual Deathbed vind ik gave nummers. To Hell or the Hangman is live prima opzwepend, maar vind ik eigenlijk te generiek. Stolen Years is lekker kort. Traitors Gate was een leuke verrassing. Een nummer met veel geblast wat echter niet saai wordt door het uitermate vette stuwende couplet (itt bijvoorbeeld The Seed of Tyrants). No Grave Deep Enough vind ik altijd top. De rest van de oudjes zijn bekend.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Hieronimus » ma apr 16, 2018 1:06 pm

Bladerde Alan ook door zijn boekje bij jullie? En wat vonden jullie van Der Weg Einer Freiheit?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Lennert » ma apr 16, 2018 1:31 pm

Hieronimus schreef:Bladerde Alan ook door zijn boekje bij jullie? En wat vonden jullie van Der Weg Einer Freiheit?
Nope.

Slechts een nummer van meegekregen, maar wat ik hoorde van Der Weg Einer Freiheit kon me prima bekoren. Op zich wel benieuwd hoe die op cd klinken!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Dimas » zo apr 29, 2018 1:49 pm

Vrijdag alweer, maar naar Imperium Dekadenz in de Little Devil, Tilburg geweest.
Dijk van een show. Hadden rustig nog langer kunnen doorspelen. Jammer van de pittende kinderen vooraan.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Siego » zo apr 29, 2018 6:40 pm

2 dagen Pitfest achter de rug inclusief camping. Een geweldig leuk, kleinschalig festival in Erica. Hopelijk blijft het festival op deze manier bestaan. Groter is niet altijd beter.
De leukste optredens kwamen wat mij betreft van Chain Reaction (hardcorebandje uit België), Zeke, Diagnosis? Bastard! en Martyrdöd.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo apr 29, 2018 11:03 pm

Net thuis van het concert van Vuur in de melkweg.

Voorprogramma For I Am King gaf een prima optreden. Ik kende de band niet maar ze spelen Prima, moderne metal.

Vuur heb ik dit jaar een aantal keer mogen zien. Vanavond was het, naar mijn mening, één van hun mindere optredens. Slecht was het niet maar door een matig geluid kwam het op mij niet echt over.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » zo apr 29, 2018 11:10 pm

Dimas schreef:Vrijdag alweer, maar naar Imperium Dekadenz in de Little Devil, Tilburg geweest.
Dijk van een show. Hadden rustig nog langer kunnen doorspelen. Jammer van de pittende kinderen vooraan.
Mooie show en inderdaad: pittende kleuters. Maar ja: we worden oud, Dimas...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » ma apr 30, 2018 10:11 pm

Gisteren in Leeuwarden weer een uitermate vermakelijke middag/avond beleefd met o.a. Trashcan, Rezet, Distillator en Flotsam and Jetsam.
Voor het eerst de beide oudste jongens van 12 en 13 meegenomen. Voor beide een F&J shirtje maat S gescoord en wat wegwijs gemaakt in deze wat ruigere "wereld".
Vorig jaar was Cityrock met UFO en Europe hun eerste echte show. Ze vonden het prachtig en de jongste wilde ook graag meedoen met "dat beuken" in het midden van de zaal :-)

Vrijdag ook nog even naar Ulft waar F&J samen met Evil Invaders speelt.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » wo mei 02, 2018 8:00 pm

Zondag naar The Perfect Tool in Baroeg geweest, een zeer prettige Tool coverband. Allereerst mocht The Mad Baron ons opwarmen. Omgeschreven als 'progressive rock / metal' en dat klopte wel. Niet helemaal mijn ding door de soms cleane zang in de rustige stukken, maar bij meer snelheid klonk het toch wel lekker. The Perfect Tool komt akelig in de buurt van het origineel. De zanger stond bijna heel het optreden naast het drumstel en hij droeg een soort van politiepak. Ik ken niet alles van Tool, maar ze hebben iig Schism, Jimmy, Stinkfist en Forty Six & 2 gespeeld. De opkomst verraste me ook, behoorlijk druk was het.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » do mei 03, 2018 12:03 pm

Ik ben gisteren naar Cancer Bats in de bovenzaal van de melkweg geweest. Leuk om deze band eens in zo n klein zaaltje te zien. Goed optreden, prima sfeer, leuke avond.

En daarna met de hele zaal het laatste gedeelte van het Elvis Concert beneden meegepakt

Plaats reactie