Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » zo okt 12, 2014 10:15 am

Naar mijn idee is een dergelijke topic hier nog niet. Eentje in de trant van "wat luister je nu", "welke film heb je gezien" of "welke vette muziek heb je ontdekt". Een concertbespreking kan natuurlijk ook in het desbetreffende bandtopic, maar soms gaat het meer over de sfeer/zaal/publiek dan over de band, of de band heeft/verdient geen topic. In zo'n geval past het waarschijnlijk hier beter.

Om te starten: Gisteren heb ik de Nederlandse band Navarone gezien. Ik heb hun EP en de twee CDs die ik zeer genietbaar vind, had ze al drie keer eerder live gezien, maar was gisteren tóch enorm verrast. Wat een energie, wat een spelvreugde en wat een gave nummers. De zaal (Dru cultuurfabriek) was goed vol en ging uit zijn dak. Veel nummers werden woord voor woord meegezongen. Een van de promoters van de zaal sprak ik naderhand en hij vertelde me dat dit het beste optreden was wat hij tot dan toe in de zaal had gezien. Een Nederlandse band van wereldklasse.

Bijzonder moment tijdens het optreden: De band vertelde dat er in December een acoustische dvd komt en in het kader daarvan wilden ze wat proberen. Ze speelden een heel klein, subtiel nummer acoustisch, maar ook onversterkt(!). Ze vroegen daarvoor de volle zaal even stil te zijn. En stil was het, muisstil. Toen iemand achter in de zaal een foto maakte, was het klikklak geluid in de hele zaal te horen ;) zo stil was het. Toen de laatste tonen van het nummer erop zaten, barstte er een oververdovend applaus los, de band was zichtbaar geroerd. Een moment wat ik niet snel zal vergeten, kippenvel!

Verder veel fantastische nummers gespeeld door een band die de perfecte balans tussen techniek en gevoel flink weet te benaderen. Bij het spelen van een Led Zeppelin cover sloot ik mijn ogen en merkte dat het gewoon "the real thing" was. Pure klasse. Doe jezelf een plezier en ga deze band zien als ze bij je in de buurt spelen. Deze tour zit nu in zijn tweede week en komt vast ergens bij je in de buurt langs.

Voor diegenen die de band helemaal niet kennen, hier wat video's die je een idee geven. Maar nogmaals: je moet er bij zijn om het te geloven, pure klasse!







I drink therefore I am

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo okt 12, 2014 5:31 pm

Ik ben gisteren thuisgebleven.

Vrijdag ben ik naar een concert van DZ Deathrays in de Sugar Factory geweest.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Gungnir » zo okt 12, 2014 6:31 pm

Was vrijdag prima feestje bij Peter Pan Speedrock in Vera, Groningen.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Sister September » zo okt 12, 2014 9:11 pm

Gisteren ben ik naar een optreden van mijn zwager geweest, hij speelt in de prog rock band A Million Strong samen met de vroegere bassist van Nembrionic. Verder speelden Cross+Eyed and Banished en Wasted Generation maar die heb ik overgeslagen. O ja, Mutilated Bones speelde ook nog 4 minuten haha!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo okt 12, 2014 10:18 pm

gisteren naar Vanderbuyst en Diablo Blvd geweest. en dat rockte als vanouds.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » zo okt 12, 2014 10:28 pm

Gisteren naar Peter pan Speedrock in Bibelot (Dordrecht) geweest. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik deze band al gezien heb, maar het was weer een mooi feestje.

Vanmiddag/avond ben ik naar Nashville Pussy in Baroeg geweest. Was gaaf! Komatsu speelde in het voorprogramma en waren ook goed op dreef. De chickband Cheap Thrills heb ik helaas moeten missen met dank aan Arriva...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » di okt 14, 2014 1:17 pm

Desertfest in Antwerpen afgelopen weekend, erg de moeite!
Faustian Spirit of the Earth

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » di okt 14, 2014 9:50 pm

Komende zaterdag Heavy Metal Maniacs in Amstelveen!!

Nog meer mensen die gaan?

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door alicecooper » di okt 14, 2014 10:48 pm

Afgelopen weekend bij Uli Jon Roth geweest..
een uur minder solo's had wel gemogen. Voor de rest een leuke avond gehad.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Sgapekop » za okt 18, 2014 12:08 am

Honeybadger en The Untuned in de Flux in Zaandam, zo'n uur geleden. Vooral die laatste was erg vet, het is de band van Dennis Jak, bekend van Nembrionic, Consolation, Unlord, Fuckface en Cardinal! [headbang]

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za okt 18, 2014 9:22 pm

Meest recente optreden dat ik bezocht was afgelopen donderdagavond in The Cave te Amsterdam. De Zweedse deathmetalband Repuked speelde aldaar voor een schamel aantal aanwezigen. Jammer, want dit viertal verdient veel beter: hun zwaar groovende, ranzige death metal kwam mij als een bastaardzoon van Pungent Stench en Entombed voor en werd met veel enthousiasme gebracht. Voor een indruk:



Recentelijk waren ze nog in Nederland te zien als opener voor Entombed en Grave, gisteravond speelden ze op Bloodshed Fest in Eindhoven en ik hoop ze ook nog eens tegen te komen, op NDF bijvoorbeeld!?!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » zo okt 19, 2014 10:58 am

Gisteren naar Mr. Big in een vol Vredenburg Ronda geweest. Het was een mooie avond met veel klassiekers en verrassend veel nieuw werk. Ook was het een mooi afscheid van drummer Pat Torpey die vanwege Parkinson er mee stopt. Hij verzorgde wat percussie en speelde een paar drumpartijen. Billy Sheehan en Paul Gilbert speelden uiteraard de sterren van de hemel. Over Eric Martin ben ik eerlijk gezegd iets minder te spreken; een sympathieke frontman, maar de jaren zijn flink gaan tellen. Veel hoge noten werden ontweken en het publiek moest vaak bijspringen omdat hij zichtbaar geen puf meer had. Het was wel allemaal erg rauw en eerlijk.

En wat een mooie zaal zeg! Een flinke capaciteit, maar toch knus en gezellig. Het geluid was ook nagenoeg perfect.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » zo okt 19, 2014 11:23 am

was het daar nou druk?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » zo okt 19, 2014 11:46 am

Ja, behoorlijk. De capaciteit van de zaal is 2000 personen, ik denk dat er zo'n 1500 man waren. Beneden was het afgeladen vol, boven op het balkon was er wel wat ruimte.
I drink therefore I am

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door mardukfan » ma okt 20, 2014 12:06 pm

Taake in Drachten support: Valkyrja en Noctem

was weer een strakke show van alle bands, en veel bekenden dus erg gezellig!
not all those who wander are lost!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » wo okt 22, 2014 10:49 am

Gisteren naar Circle II Circle in Arnhem geweest. Lage opkomst, totaal onterecht. Ze speelden Handful of Rain integraal, dat was dus genieten geblazen. Daarna speelden ze een korte set met eigen nummers en Gutter Ballet. Het viel op dat bij dit tweede deel van de show de handrem er af ging en het echt een feestje werd.
Wat een fantastische zanger is het ook zeg. Alles loepzuiver, met veel passie en kracht gezongen.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » vr okt 31, 2014 3:05 pm

Cannibal Corpse. Ouderwets goed en meer klassiekers dan verwacht.
Faustian Spirit of the Earth

Matt
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:06 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Matt » za nov 01, 2014 11:49 am

Dutch Doom Days in Baroeg. Opener Monuments gemist, Dread Sovereign zette een goede set neer maar net als op het album vind ik niet alles van hen even interessant. Conan was vooral hard, dreunend en vet. Zetten een heel zware set neer. Hierna had ik wat schrik dat Procession wat minder sterk zou klinken, maar wat een geweldige set zetten ze neer. Voornamelijk werk van To Reap Heavens Apart, erg strak gebracht. Aangekondigde set van drie kwartier liep uit naar om en bij het uur en daar was ik erg tevreden mee. Zonder probleem de sterkste band van de avond.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Took » za nov 01, 2014 1:34 pm

gisteren weer naar Vanderbuyst/Diablo Blvd geweest, maar dat was ook omdat ik er zelf plaatjes moest draaien.
Deze keer was Wolfskop uit Eindhoven er ook nog bij.

Wolfskop: lekkere hardrock, redelijk catchy, en goed gespeeld.
Diablo Blvd: net als vorige keer weer erg erg goed.
Vanderbuyst: eenmalig met Peggy van Bliksem op zang, want Jochem heeft ebola aan z'n stembanden en moet die dus laten rusten. Peggy deed het erg goed, voor zo'n eerste keer nadat ze in korte tijd heel de setlist had moeten leren.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za nov 01, 2014 5:02 pm

Gisteravond naar Textures en Exivious in P60, Amstelveen, geweest.
De instrumentale fusionmetalband Exivious had ik een paar jaar geleden al eens een subliem optreden zien geven als support van Obscura in Haarlem. Ook nu maakten ze weer diepe indruk. Wat een instrumentbeheersing, wat een vloeiende overgangen. Heerlijk om even te verdwalen in die soundscapes.
Textures is op cd niet helemaal mijn band, maar wist live wel te overtuigen. Dit was overigens een speciaal optreden, met een integrale vertolking van debuut Polars en gastrollen van alle ex-leden.
Naast muzikaal gaaf was het ook nog eens erg gezellig, dus ja, leuke vrijdagavond gehad!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » zo nov 02, 2014 1:51 pm

Vrijdag naar de Baroeg geweest. Opener Monuments gemist, Dread Sovereign was lekker op dreef, Conan was zwaar en luid en Procession was muzikaal goed, maar de zang vond ik wat minder.

Gisteren naar Elektra in Sliedrecht geweest. Daar heb ik eerst Spiders en daarna Vidunder gezien. Mix van jaren 70 psychedelische hardrock, waar Spiders toch wel de leukste van de 2 bleek. Leuke zangeres ook!

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Sister September » zo nov 02, 2014 1:58 pm

Gisteren naar het meest hilarische concert ooit geweest: Wacken Road Show 2 in Maasmechelen met Lacrimas Profundere, Jaded Heart, Grailnights en Nightmare. Wat bleek nou: de zaal was nog in aanbouw dus het concert was buiten (1 november he!)! Er was een "hek" van stoelen neergezet, maar vanaf buiten kon iedereen meekijken naar de bands terwijl de entree op de avond zelf 20 euro was. De opkomst was ook geweldig, als er 30 betalende gasten waren was het veel. Maar uiteindelijk was het wel echt onwijs gezellig.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » zo nov 02, 2014 3:17 pm

Dread Sovereign en Procession in Brussel. Uiteindelijk enkel Dread Sovereign gezien en dat was toch heel wat minder sterk dan begin dit jaar in Magasin 4. Volgende keer beter, want blijft wel een prima band.
Faustian Spirit of the Earth

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo nov 02, 2014 9:19 pm

Ik ben vrijdag naar Stiff Little Fingers in de Melkweg geweest.

Mooie ouderwetse punk avond gehad.
Gezellig en een verrassend fitte band met zelfs een nieuwe plaat op zak.

Matt
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:06 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Matt » wo nov 12, 2014 9:47 pm

Prima optreden van Solstafir gezien in Baroeg gisteren. Ook supports Obsidian Kingdom en Sahg zetten een goede set neer. Prima avond!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door innuendo » wo nov 12, 2014 9:54 pm

Maandag nog Earthless gezien. Fantastische band zeg! Dario mars And The Guillotines was ook zeker de moeite waard.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » do nov 13, 2014 12:48 am

Matt schreef:Prima optreden van Solstafir gezien in Baroeg gisteren. Ook supports Obsidian Kingdom en Sahg zetten een goede set neer. Prima avond!
Ben ze in Antwerpen gaan zien maandag. En blijkbaar waren wij een van de weinige bezoekers die het wat vonden tegenvallen, aan de lovende reacties te zien en te lezen achteraf. Nu ja, kan gebeuren. De keren ervoor vond ik het wel telkens de moeite.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door paradigm shift » di nov 25, 2014 4:57 pm

Zondag naar Le Guess Who geweest.

Eerst Baba Zula. Fijne Anatolische psychedelische rock met hoofdrol voor saz. Deed bij tijd en wijle denken aan Secret Chiefs 3. Daarna nog meer Turks moois: de legendarische protestzangeres Selda Bagcan, begeleid door de Israelische dub/surf band Boom Pam.
Ergens tussen traditionele Turkse muziek en jaren 70's psychedelica met super catchy hooks. Mooie mengeling van publiek: de helft het typische roomblanke hipster Le Guess Who-publiek, de andere helft Turkse Nederlanders die alle teksten woordelijk mee konden zingen. Het is een tijd geleden dat ik bij een concert was met zo'n uitgelaten, feestelijke sfeer, zo'n oprecht speelplezier van de muzikanten en zo'n enthousiast publiek.
Daarna nog de laatste 20 minuten van Stephen O'Malley op het 24-hour dronefest in de zaal ernaast meegepakt. Goeie show, in principe gewoon Sunn O))) zonder Greg Anderson. Het had iets harder gemogen, maar verder het vakmanschap dat je van O'Malley gewend bent. Mooi ook om te zien hoe de halve zaal op z'n rug ligt met de ogen dicht. :-)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalJan » di nov 25, 2014 7:31 pm

Zaterdag naar Speedfest geweest. Was wederom een leuk feestje!

Beste bands: Coliseum, The Peacocks, ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead, The Deaf, Napalm Death en The Fuzztones.

Klein nadeel vond ik de eetgelegenheid. Niet dat het eten slecht was, maar ook hier werd op hoog volume muziek gedraaid. Vind het ook wel eens lekker om op een festival niet heel de tijd in de 'herrie' te zitten. Er werd wel vrij divers gedraaid daar: Van Slayer tot 2 Unlimited :P

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Persistence » do dec 04, 2014 2:55 pm

paradigm shift schreef:Zondag naar Le Guess Who geweest.

Eerst Baba Zula. Fijne Anatolische psychedelische rock met hoofdrol voor saz. Deed bij tijd en wijle denken aan Secret Chiefs 3. Daarna nog meer Turks moois: de legendarische protestzangeres Selda Bagcan, begeleid door de Israelische dub/surf band Boom Pam.
Ergens tussen traditionele Turkse muziek en jaren 70's psychedelica met super catchy hooks. Mooie mengeling van publiek: de helft het typische roomblanke hipster Le Guess Who-publiek, de andere helft Turkse Nederlanders die alle teksten woordelijk mee konden zingen. Het is een tijd geleden dat ik bij een concert was met zo'n uitgelaten, feestelijke sfeer, zo'n oprecht speelplezier van de muzikanten en zo'n enthousiast publiek.

Hahaa, wait wut!? Waar ken jij ze van ? Ik gok via de muziekdocumentaire 'Crossing the Bridge (2005)' van de heer Akin, die inmiddels een cultstatus verworven heeft bij de 'insiders' . Maar ken je Gevende al ?

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » za dec 06, 2014 10:06 am

Mastodon. Wat een kwaliteit, wat een nummers, wat een performance. Geen poespas erom heen, de muziek spreekt voor zich.

Ik weet het, ik ben laat. Maar het begint nu de laatste maanden allemaal op zijn plek te vallen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za dec 06, 2014 9:11 pm

Zo gek vind ik dat niet, Mastodon bleek bij mij ook een groeiband en sloeg pas na de release van Crack The Skye (2009) echt aan bij mij. Al heb ik er nu al heel lang niet meer naar geluisterd en de nieuwe cd ook nog niet gehoord.

Gisteravond heb ik overigens twee hele goede bands op zien treden in The Cave te Amsterdam: Nailed To Obscurity (doomy melodieuze death metal met een heel sterke zanger) en Deserted Fear (death metal Zweedse stijl die aan het betere werk van Grave deed denken). Leuke avond gehad!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MetalDelight » zo dec 07, 2014 11:56 am

Vrijdagavond naar Evergrey in Leeuwarden geweest.
Ondanks een matige opkomst gaf de band alles wat ze had en speelde ca. 2 uren.
Hele gave show met een goede mix van nieuw en ouder materiaal.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door cataclysm child » zo dec 07, 2014 6:55 pm

Donderdag: Deicide. Was leuk om eindelijk eens te zien, maar daar bleef het bij.
Vrijdag: Truppensturm, Drowned en Deathcult. Vooral Truppensturm en Deathcult (met zanger van Bölzer) maakten indruk. Drowned beviel me op plaat beter dan live.
Gisteren: Vemod, Hetroertzen, Cult of Fire, Sortilegia, Essenz. Cult of Fire was magistraal, wat een sfeer! Ook Hetroertzen beviel me beter dan afgelopen keer, meer gericht op de muziek en amper theatraal gedoe. Vemod jammer genoeg gemist wegens het moeten halen van de laatste trein.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Splijtzwam » vr dec 12, 2014 12:31 pm

Gisteren Heaven shall burn en Parkway Drive. Ging met name bij HSB te lomp aan toe, waren een paar spierbundels van meer dan 2 meter hoog hard aan het moshpitten, leek op een gruwelijke vechtpartij. Zelfs de zanger van HSB sprak ze tussebn de nummers toe : stop violent dancing, I hate that...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr dec 19, 2014 2:00 pm

Gisteravond een heel vet concert van Meshuggah gezien in de Melkweg te Amsterdam. Deze reeks optredens staat in het teken van het 25-jarig bestaan van de band, dus naast vette nummers als Future Breed Machine (als opener!), New Millenium Cyanide Christ, Demiurge, Straws Pulled At Random, Corridor Of Chameleons en Bleed kwam er ook materiaal van debuut Contradictions Collapse langs, erg leuk om die eens te horen naast hun latere, meer ontwikkelde materiaal. Daarbij was het geluid alsook de lichtshow en de podiumaankleding erg vet en werd er dik anderhalf uur gespeeld (lijkt me geen sinecure als je zulke moeilijke muziek speelt!). Was de 30 euro dus wel waard!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » vr dec 19, 2014 3:23 pm

Morbus Chron, Triptykon en At the Gates, Trix, Antwerpen

Morbus Chron: trok het live beter dan op cd! Bijzondere songwriting, basis is oldschool DM, maar zitten zoveel verwrongen dingen in. De sfeer die de muziek uitdraagt wordt versterkt door de wat afstandelijke in zichzelf gekeerde podiumpresentatie van vooral de zanger. Aparte band en ik denk dat we daar nog meer van gaan horen.

Triptykon: sterke show, massieve sound, donkere sfeer. Nog geen slechte show gezien van Tom G Warrior sinds de reunie van CF volgens mij. Wel een bizar dametje op bas, met van die stokarmpjes staan hengsten op die snaren... In het midden van de set 2 CF klassiekers en dan afsluiten met The Prolonging, even 20 minuten gitzwarte reflecties.

At the Gates: dit was echt af. Eindelijk een clubshow van At the Gates. Nieuwe materiaal mixt perfect met de klassiekers. Persoonlijke hoogtepuntjes: Suicide Nation, Cold, Death and the Labyrinth als opener, The Night Eternal, Terminal Spirit Disease... Set was precies lang genoeg en was goed uitgebalanceerd. De zaal verlaten met een plectrum van de heer Larsson.

Het was niet irritant druk, maar de zaal was wel lekker gevuld. Uitemate goed geluid verder. Zeer geslaagde avond!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Krimhild » vr dec 19, 2014 4:34 pm

Antibiotica in je mik en gáán, begrijp ik dus, meneer M?
Ik ben hier gewoon.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » vr dec 19, 2014 6:13 pm

Ik was ook bij Meshuggah.

En verder: wat Wessel zegt!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » za dec 20, 2014 9:45 am

Krimhild schreef:Antibiotica in je mik en gáán, begrijp ik dus, meneer M?
Antibiotica tegen mijn zin, maar was die dag ook wel al gaan werken en had geen koorts meer.

Waarom verantwoord ik mezelf?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » zo dec 21, 2014 2:29 pm

Donderdag Meshuggah, vrijdagavond een optreden van de grindband van een vriend gekeken, gisteravond oa Entrapment, Reactory en Villainy in de Vrankrijk en als ik vanavond nog zin en puf heb ga ik even langs bij Big Bussiness, Herder en Mower in OccII (Amsterdam). Leuk weekend. :D

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door arjans » zo dec 28, 2014 3:56 pm

Ik ben gisteren naar Dewolff in de melkweg geweest.

Leuke avond met deze goede Nederlandse rockband

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door KoenM » di dec 30, 2014 8:25 am

Amorphis en Avatarium in 013.

Avatarium lost wat mij betreft de live verwachtingen wel in. Zangeres aparte podiumpresentatie, doch niet storend ofzo. Doen gewoon hun ding. Maar wat ik zo waardeer in haar stem op plaat komt er live ook zeker uit. Eerste metalband met (clean) female vocals die ik vet vind.

Amorphis nooit echt helemaal in geweest, behalve het album "Tales...". Had daar dik 10 jaar geleden een gaar kopietje van dat ik redelijk grijs gedraaid heb. Was leuk om dat eens live mee te maken. Van de overige nrs die ze nadien speelden vond ik de de death metal nrs (van hun eerste plaat neem ik aan?) het vetst. Podiumpresentatie van de zanger had wel een hoog Korn-gehalte, hehe.

Was ook eens geen Bob, dus wel eens fijn om ongegeneerd halve liters te hakken.

Verder nog de nieuwe Avatarium EP gescoord en laten signeren door zangeres, gitarist en live-bassist.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Marck
Lult over cdtjes
Berichten: 311
Lid geworden op: do okt 02, 2014 10:37 pm
Locatie: Och troep (D)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marck » zo jan 04, 2015 10:55 am

Hedon Zwaar Nieuwjaar. Jammer dat Onslaught er niet was, maar ik moet grote complimenten geven aan de heren van Distillator. Wat een leuke band is dat.
lult ook over cdtjes

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door MMayo » zo jan 04, 2015 8:52 pm

Ook Hedon Zwaar Nieuwjaar, Apophis was gaaf.. evenals Stormrider. :)

Gebruikersavatar
Marck
Lult over cdtjes
Berichten: 311
Lid geworden op: do okt 02, 2014 10:37 pm
Locatie: Och troep (D)

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Marck » ma jan 05, 2015 9:20 pm

Apophis heb ik weinig van meegekregen. Ik wilde na MaYaN eerst even roken en kwam niet verder dan af en toe even luisteren in de deuropening...
lult ook over cdtjes

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » vr jan 16, 2015 10:08 am

In plaats van voor een vet concert altijd af te moeten zakken naar Tilburg of Eindhoven vanavond eens de andere kant op, naar Obituary in Alkmaar. Veel zin in! :)

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door wyrm » vr jan 16, 2015 4:32 pm

Gisteren mee laten lokken naar Blaudzun in Hedon, Zwolle. Overdonderend goed, zeer zeer verrassend. Dit blijft nog wel wat dagen in mijn hoofd spoken.

....toch die cd's van hem maar eens opzoeken....
I drink therefore I am

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Sgapekop » vr jan 16, 2015 5:49 pm

Wessel schreef:In plaats van voor een vet concert altijd af te moeten zakken naar Tilburg of Eindhoven vanavond eens de andere kant op, naar Obituary in Alkmaar. Veel zin in! :)

Ik ga zo ook maar eens die kant op. :D

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Wessel » za jan 17, 2015 12:07 pm

Was vet he? Nu alweer zin om ze te zien op NDF. 8)

Plaats reactie