Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 9:43 am

Roadburn Festival takes place between 14 - 17 April 2016 at the 013 venue, in Tilburg, The Netherlands. Ticket announcements will follow in due course.


Dear Roadburner,

Today we bring you our first announcement for Roadburn 2016 - and it's a good one, if we do say so ourselves. Read on for the first confirmations, and stay tuned in the coming week for details of when and where tickets will go on sale - you're not going to want to miss out!


ROADBURN FESTIVAL is proud to announce that NEUROSIS will celebrate their thirtieth anniversary as headliners at the 2016 edition of the festival.
Pioneering Yorkshire doom legends, PARADISE LOST, will headline Roadburn Festival on Thursday 14 April 2016, playing their highly influential second album, Gothic, in its entirety.
ROADBURN FESTIVAL is incredibly proud to announce that our 2016 curator will be musician, label owner and sonic pioneer, LEE DORRIAN.


NEUROSIS
"To be invited to celebrate our 30th anniversary in Europe at Roadburn is an absolute honor. Roadburn is a treasured and unique event that embodies the spirit of open minded community and original, emotional heavy music. We are humbled to be a part of it again" - NEUROSIS, August 2015."

The iconic, California-based band have planned just two events to mark this career milestone - one of which will be in San Francisco (March 4 & 5 at the Regency Ballroom), the other at Roadburn. NEUROSIS will in fact perform twice at Roadburn 2016 - as headliners on both Saturday 16 April, and on Sunday 17 April. The two sets will span the band's entire career, showcasing NEUROSIS’ comprehensive evolution from their primitive beginnings to the seminal, epic outfit they are today. Each set will be completely different, and each album will be explored, allowing the band and the audience alike to revisit various parts of the band’s history.

NEUROSIS are very much a part of the tapestry that makes up Roadburn's legacy; the announcement of their first headline slot at Roadburn 2007, marked a stylistic shift for the festival. Over the years, we have also played host to many NEUROSIS-linked side and solo projects, as well as bands that nestle under the Neurot Recordings label umbrella, and had the band truly kick off a new Roadburn tradition when they curated the festival in 2009.

Click here for the full NEUROSIS announcement details


PARADISE LOST
Pioneering Yorkshire doom legends PARADISE LOST will headline Roadburn Festival 2016 on Thursday 14 April 2016 playing their highly influential second album, Gothic, in celebration of its 25th anniversary. The band will play their masterpiece from start to finish, alongside tracks from their latest album, The Plague Within.

Leaders of the doom metal scene for over twenty five years, PARADISE LOST have kept their dank and dark take on the genre incredibly fresh with their latest album. Released on Century Media, The Plague Within marks a majestic return to PARADISE LOST's innovative origins, recalling the melancholic heaviness of the band's seminal second album, Gothic.

Renowned Romanian artist, Costin Chioreanu will be providing bespoke animated visuals to accompany PARADISE LOST's Roadburn set.

PARADISE LOST's Nick Holmes commented:

“As a young band we spent a good deal of time in the early 90’s driving around The Netherlands in a small transit van, living off chips with mayonnaise, drinking Chocomel and playing stuff from this album. 'Gothic' totally reminds me of those days, so if we were ever going to play the album in its entirety in 2016, it has to be in The Netherlands, and where better than the Roadburn Festival!!”

PARADISE LOST will be playing The Netherlands this year as part of their European tour in support of The Plague Within. They will play Tivoli, Utrecht on October 7.

Click here for the full Paradise Lost announcement details

LEE DORRIAN
ROADBURN FESTIVAL is incredibly proud to announce that our 2016 curator will be musician, label owner and sonic pioneer, LEE DORRIAN.

Having headlined the first Roadburn Festival in 1999 with Cathedral, and celebrated Rise Above Records' 20th anniversary at Roadburn in 2008, not to mention the bands that he has guided our way over the years, Lee's history is very much entwined with that of Roadburn Festival.

"I feel very honoured to be handed this prestigious task to curate Roadburn 2016. Having been involved with Walter on a personal level for many years now, I always felt like part of the family, as opposed to being someone on the outside. So, with that in mind, I was both shocked and excited when he asked me to take on this fantastic opportunity.
I promise to make this an event that no-one will forget, and I'm already frothing at the potential of possibilities available!! It's a dream and one that I never expected. This is what I love, so I will not disappoint. Come and join us in this ritualistic nirvana of praise and offerings to the unholy Blind Dead. Templars Arise!"

For the first time, Roadburn's curator will take charge over two days - meaning the curator can develop a very specific and definitive vibe each day. Lee will curate the Main Stage on Friday 15 April 2016, before moving across to the iconic Het Patronaat venue on Saturday 16 April - where his 'Rituals for the Blind Dead' will come to life.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Lennert » ma aug 10, 2015 9:47 am

Na overleg bij Eru van het weekend, denk ik dat ik het dit jaar ook maar eens ga proberen. Ik zit toch in mijn muzikale midlife crisis en geniet best wel van vreemde shit de laatste tijd :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 9:50 am

Zoals altijd loop ik niet echt warm voor de headliners. Lee Dorrian als curator is een interessante (en weinig verrassende) keuze. Ik zal er hoogstwaarschijnlijk ook wel weer bij zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 9:51 am

Lennert schreef:Na overleg bij Eru van het weekend, denk ik dat ik het dit jaar ook maar eens ga proberen. Ik zit toch in mijn muzikale midlife crisis en geniet best wel van vreemde shit de laatste tijd :mrgreen:

Nouja, ik ben benieuwd of het gaat lukken om Manilla Road te halen. Ik vroeg Bryan laatst wat de stand van zaken was en hij deed geheimzinnig, wat in mijn ogen een goed teken is.


Bovendien reken ik op Tusmörke dit jaar. Dat ga jij in elk geval fantastisch vinden. :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Lennert » ma aug 10, 2015 10:14 am

Hoeveel betaalde men nu afgelopen jaar voor de complete package (als in: alle dagen)?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 10:16 am

Volgens mij 185 euro. Dan zit je dus wel vier dagen onder de pannen. Aangezien de prijs al een paar jaar niet meer gestegen is (afgezien van die tijdelijke BTW-stijging van een paar jaar geleden), verwacht ik dat dit jaar wel zal gebeuren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Lennert » ma aug 10, 2015 10:21 am

Prima, ik houd wel alvast 200 euro apart. Ik ga er even vanuit dat jij gewoon gaat toch? En dat er eventueel slaapplaats is als ik nu al reserveer? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 10:25 am

Je weet van onze kinderwens. Als Jisca deze maand zwanger raakt, wordt het nog even afwachten dus... Anders mag je best blijven slapen. Komt Kees ook weer mee? Ik reken ook op mijn Finse gast trouwens.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Gilbert » ma aug 10, 2015 11:29 am

innuendo schreef:Nouja, ik ben benieuwd of het gaat lukken om Manilla Road te halen. Ik vroeg Bryan laatst wat de stand van zaken was en hij deed geheimzinnig, wat in mijn ogen een goed teken is.
Ik zou zeggen, stel de kinderwens uit en geef het geld uit aan de 70,000 Tons Of Metal 2016 cruise. Met Manilla Road, Iced Earth, Gamma Ray, Rhapsody Of Fire, Sodom, Holy Moses, Hammerfall, Firewind, My Dying Bride, Thyrfing, Ancient Rites, Turisas, Tyr, Dragonforce, Epica, Insomnium, Moonspell, Samael, Lacuna Coil, Delain, Children Of Bodom, At The Gates, Fleshgod Apocalypse, Carach Angren, Cradle Of Filth, Aura Noir, Belphegor, Rotting Christ, Tsjuder, Visions Of Atlantis en nog dertig andere bands! :wink:

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 10, 2015 12:03 pm

innuendo schreef:Je weet van onze kinderwens. Als Jisca deze maand zwanger raakt, wordt het nog even afwachten dus... Anders mag je best blijven slapen. Komt Kees ook weer mee? Ik reken ook op mijn Finse gast trouwens.
Ha Ruud, dat ben ik wel van plan, maar ik wil even de rest van de line-up afwachten. Inderdaad, niet echt een gewaagde headlineband en curator, maar vorig jaar was ik juist enthousiast over de iets vreemde namen, maar viel de rest van de line-up mij dermate tegen dat ik niet ben gegaan. Een beetje op safe, maar wel grote kans dat ik daardoor aanwezig ben. Al helemaal als Dorian bandjes uit zijn eigen 'stal' (Rise Above Records) gaat boeken (eigenlijk wel een ietwat vreemde dubbele pet-positie....), zoals Purson, Hidden Masters, etc.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 12:39 pm

Purson zit tegenwoordig bij Spinefarm, geloof ik. Maar ik ben ook wel benieuwd of Dorrian nu een hoop RA-bands gaat boeken. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Het zou ook niet goed zijn voor zijn imago en dat zal hij wel beseffen. Ook benieuwd of hij zelf gaat optreden en met welke act.

@Gilbert: toffe line up, maar als ik iets verfoei, dan is het wel die cruise. Dat staat voor mij wel zo ver van wat metal voor mij betekent vandaan, dat ik daar nooit aan mee zou doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4063
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door MadTinus » ma aug 10, 2015 4:18 pm

innuendo schreef:@Gilbert: toffe line up, maar als ik iets verfoei, dan is het wel die cruise. Dat staat voor mij wel zo ver van wat metal voor mij betekent vandaan, dat ik daar nooit aan mee zou doen.
Huh?? WHY??! Wat is er nou vetter dan comfortabel op een cruiseschip, in lekker weer bands te kijken en dan ook een redelijke kans op de de mogelijkheid om een biertje te kunnen drinken met je favoriete band omdat van een backstage niet echt sprake is. Het enige wat mij er tot nu toe van heeft weehouden om te gaan, zijn de kosten en het feit dat ik thuis 2 kleintjes heb rondlopen/-kruipen. Vettere/comfortabelere omstandigheden voor een festival kan ik me echter niet voorstellen!

Anyway, on topic, die Paradise Lost show klinkt wel heel vet, misschien maar eens een dagkaart overwegen. De line-up van Roadburn spreekt mij doorgaans niet zo aan, ben niet zo van de stoner/sludge.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Mollusk » ma aug 10, 2015 4:29 pm

Als je heel gauw zeeziek bent, lijkt het me anders een beroerde ervaring ;-)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4063
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door MadTinus » ma aug 10, 2015 4:47 pm

Mollusk schreef:Als je heel gauw zeeziek bent, lijkt het me anders een beroerde ervaring ;-)
8)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door MetalJan » ma aug 10, 2015 7:03 pm

Vorig jaar 1 dagje geweest (zaterdag) en dat beviel me wel, dus nu eens kijken voor 3 of 4 dagen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 10, 2015 10:00 pm

MadTinus schreef:
innuendo schreef:@Gilbert: toffe line up, maar als ik iets verfoei, dan is het wel die cruise. Dat staat voor mij wel zo ver van wat metal voor mij betekent vandaan, dat ik daar nooit aan mee zou doen.
Huh?? WHY??! Wat is er nou vetter dan comfortabel op een cruiseschip, in lekker weer bands te kijken en dan ook een redelijke kans op de de mogelijkheid om een biertje te kunnen drinken met je favoriete band omdat van een backstage niet echt sprake is. Het enige wat mij er tot nu toe van heeft weehouden om te gaan, zijn de kosten en het feit dat ik thuis 2 kleintjes heb rondlopen/-kruipen. Vettere/comfortabelere omstandigheden voor een festival kan ik me echter niet voorstellen!

Anyway, on topic, die Paradise Lost show klinkt wel heel vet, misschien maar eens een dagkaart overwegen. De line-up van Roadburn spreekt mij doorgaans niet zo aan, ben niet zo van de stoner/sludge.

Verschillende redenen. Een daarvan is omdat ik gewoon een conservatieve zak ben die vindt dat je metalbandjes in een snikheet zaaltje moet zien en niet op een luxe cruise. In die setting gaat alle romantiek van de muziek verloren. Bij de juiste bands heb je vaak alle gelegenheid om met ze in contact te komen. Zo heb ik ooit met leden van Exodus en Evile in een Groningse shoarmazaak gezeten om 2.00 's nachts, omdat ik ben blijven hangen en met die mensen aan de praat ben geraakt. Ons interview met Manilla Road is tot stand gekomen omdat we eerst uren met Hellroadie hebben staan kletsen. Vervolgens was de complete band aanwezig en hebben we nog ruim een uur kunnen interviewen. Dat was gewoon op een oergezellig klein Vlaams festivalletje. Bedenk me trouwens dat ik regelmatig met muzikanten een praatje maak en dat ze je op den duur nog gaan herkennen ook als ze een tour later terugkomen. Verder vind ik een cruise een van de meest verderfelijke manieren om vakantie te vieren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Wessel » vr aug 14, 2015 3:32 pm

Mocht de eenheid van publiek en artiest je aanspreken, dan zou 70.000 Tons juist iets voor jou moeten zijn, aangezien er daar geen backstage is en de kennissen die eens geweest zijn vol waren van verhalen over nachtelijke ontmoetingen met beschonken metalhelden. :wink:

Roadburn zou ik overigens ook graag eens proberen, ondanks het feit dat stoner en sludge niet mijn genres zijn: erg benieuwd naar de alom geroemde sfeer en de laatste jaren wordt er (voor zover ik dat als leek kan beoordelen) een stuk breder geprogrammeerd. Wie weet dat het er in 2016 eens van komt. Naar een Gothic-set van Paradise Lost heb ik in ieder geval wel oren!

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door kneuz » ma aug 17, 2015 7:14 pm

MetalJan schreef:Vorig jaar 1 dagje geweest (zaterdag) en dat beviel me wel, dus nu eens kijken voor 3 of 4 dagen.
Zijn er eindelijk ook tickets beschikbaar voor individuele dagen op Roadburn? Dit hadden ze vroeger toch niet, want ik kan me nog herinneren dat ik in het verleden er zwaar van baalde dat ik meerdere keren heel graag een bepaalde band wilde zien, maar het er niet voor over had om verplicht een kaartje voor het heel festival te moeten kopen. Dan is het voor mij zeker het overwegen waard om Neurosis twee keer te gaan zien [headbang]
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door MetalJan » ma aug 17, 2015 7:25 pm

Vorig jaar waren er dagkaarten verkrijgbaar (volgens mij voor het eerst).

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » ma aug 17, 2015 8:28 pm

er is nog geen duidelijkheid over dagtickets, behalve dan voor de afterburner. Het zal me niks verbazen dat ze het eerst weer gaan proberen met alleen weekendkaarten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Ernst » vr sep 11, 2015 12:41 am

Update:

4 dagen tickets: 185 E
3 dagen tickets : 165 E

Dagtickets enkel voor de zondag, 39E. Komen meer dagtickets bij afhankelijk van voorverkoop.

Nieuwe bands:

- The Skull (met Eric Wagner van Trouble) dubbele set
- Amenra (akoestische en normale set)
- Green Carnation (spelen geheel Light of Day, Day of Darkness)
- La Muerte
- Of the Wand and the Moon
- Der Blutharsch and the infinite church of the leading hand
- Lychgate
- Chaos Echoes

Ook nieuw artwork, te bewonderen hier: http://www.roadburn.com/2015/09/what-is ... y-cloonan/

Het ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe voor mij. Ik ben er weer eens vier dagen bij, komende april.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » vr sep 11, 2015 8:13 am

Ik ben er ook weer de volle vier dagen bij. Wordt mijn vijfde Roadburn!

Goed dat je weer komt, Ernst! Op Facebook merk ik dat meer veteranen weer een ticket gaan halen en dat vind ik wel een goed teken. Ook voor Walter, want de voorverkoop zal ongetwijfeld sneller gaan. Misschien dat dan ook de dagtickets wegblijven. Dat kwam de sfeer vorig jaar niet helemaal ten goede.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Oak » vr sep 11, 2015 9:35 am

Mooie toevoegingen! Ik hoop een kaartje voor enkel de zaterdag te kunnen bemachtigen voor de akoestische set van Amenra.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Draconian » vr sep 11, 2015 10:30 am

Ernst schreef:Update:

4 dagen tickets: 185 E
3 dagen tickets : 165 E

Dagtickets enkel voor de zondag, 39E. Komen meer dagtickets bij afhankelijk van voorverkoop.

Nieuwe bands:

- The Skull (met Eric Wagner van Trouble) dubbele set
- Amenra (akoestische en normale set)
- Green Carnation (spelen geheel Light of Day, Day of Darkness)
- La Muerte
- Of the Wand and the Moon
- Der Blutharsch and the infinite church of the leading hand
- Lychgate
- Chaos Echoes

Ook nieuw artwork, te bewonderen hier: http://www.roadburn.com/2015/09/what-is ... y-cloonan/

Het ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe voor mij. Ik ben er weer eens vier dagen bij, komende april.
Wow, de line-up is nu al extreem vet wat mij betreft! Dat wordt snel een kaartje halen [headbang]
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 14, 2015 4:54 pm

Ernst schreef:Update:

4 dagen tickets: 185 E
3 dagen tickets : 165 E

Dagtickets enkel voor de zondag, 39E. Komen meer dagtickets bij afhankelijk van voorverkoop.

Nieuwe bands:

- The Skull (met Eric Wagner van Trouble) dubbele set
- Amenra (akoestische en normale set)
- Green Carnation (spelen geheel Light of Day, Day of Darkness)
- La Muerte
- Of the Wand and the Moon
- Der Blutharsch and the infinite church of the leading hand
- Lychgate
- Chaos Echoes

Ook nieuw artwork, te bewonderen hier: http://www.roadburn.com/2015/09/what-is ... y-cloonan/

Het ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe voor mij. Ik ben er weer eens vier dagen bij, komende april.
Ah, Green Carnation, de voortzetting van In The Woods.... Gezien die laatste band ook weer actief is, hoop ik dat In The Woods... ook Roadburn zal aandoen :)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 14, 2015 4:57 pm

Zeg Ruud, komt Tusmorke aankomend jaar ook op Roadburn?

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4063
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door MadTinus » do sep 17, 2015 10:21 am

Ben persoonlijk eigenlijk vooral geïnteresseerd in Paradise Lost's Gothic show en Green Carnation's LoD DoD show, als ik de Roadburn site moet geloven, speelt PL op donderdag de 14e, maar wanneer GC speelt, kan ik niet uit de site opmaken. Erg lastig om je praktische info van die site te halen, zelfs een ticketlink moet je naar zoeken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 10:27 am

Green Carnation speelt op de Afterburner. De zondag dus.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Hieronimus » do sep 17, 2015 11:59 am

Oei, Green Carnation speelt LoD DoD integraal? Dat wil ik op zich wel meemaken.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Marcel Hubregtse » do sep 17, 2015 2:24 pm

MadTinus schreef:Ben persoonlijk eigenlijk vooral geïnteresseerd in Paradise Lost's Gothic show en Green Carnation's LoD DoD show, als ik de Roadburn site moet geloven, speelt PL op donderdag de 14e, maar wanneer GC speelt, kan ik niet uit de site opmaken. Erg lastig om je praktische info van die site te halen, zelfs een ticketlink moet je naar zoeken.
Er is nog geen ticketlink, lijkt me, aangezien er nog geen tickets te verkrijgen zijn.
In eerste instantie wordt het dit jaar weer slechts alleen voor de Afterburner op zondag, voor de rest zal het drie- en vierdaagse tickets worden.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 2:42 pm

Waarschijnlijk komen er weer dagtickets als de kaartverkoop zo traag gaat als vorig jaar. Vanmiddag worden er weer nieuwe bands bekend gemaakt. SIKED
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 3:38 pm

Weer wat nieuwe namen. Voor mij geen bekenden, maar dat wil niet zeggen dat de betreffende bands niet interessant kunnen zijn. Desalniettemin word ik nog niet enthousiast van de line-up. Waar blijven bands als Tusmorke, Occultation, Giant Squid, Christian Mistress, Magister Templi, While Heaven Wept, Nechochwen, VHOL, Hammers Of Misfortune, Slough Feg, High Spirits, Dawnbringer, Manilla Road, Psalm Zero, Myrkur, Pentagram, Publicist UK, Ceremony, blackQueen, Cave Of Swimmers, Fogg, Goatsnake, Antagoniste, Violent Cold, Mutoid Man, Vargnatt, Obsequiae, Tau Cross, Tarot, Corpo-Mente, Ghost Bath, Dodheimsgard, Sorcerer, Corsair, Lola Colt, Quilt, Subterannean Masquerade, Galar, Crypt Sermon, Trial, Solefald, Aktor, Bastard Sapling, Hail Spirit Noir, Ered Wethrin, Horrendous, Kenn Nardi, Menace Ruine, Panopticon, Spectral Lore en The Order Of The Solar Temple.

Een paar van de bovenstaande bands moet toch wel mogelijk zijn?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 4:07 pm

Skepticism
Hexvessel
Gentleman's Pistols
The Poisoned Glass
Astrosoniq
Klone
Yodok III
Nibiru
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 4:16 pm

Rustig aan Kees, we zitten nu op ongeveer 1/7-ste van de line up. Er is nog ruimte genoeg. Ik ben erg blij met Hexvessel, al heb ik ze al eens eerder gezien. Het kwartje wat die band betreft, is vorig jaar pas gevallen. Nu komen ze terug met een albumpresentatie. Erg vet! Gentleman's Pistols is een toevoeging die ik niet goed begrijp. Jaren geleden gezien in het voorprogramma van Witchcraft en dat ging ze redelijk af, maar hun tweede plaat was eigenlijk vrij gewoontjes. Ik zie dat ze getekend hebben bij Nuclear Blast. Dat zegt ook niet alles, want ze halen behalve gave bands ook behoorlijk zwakke acts binnen. Anyway, binnenkort een nieuwe plaat. Ik ga het wel checken.

Verder een logische keuze om Astrosoniq binnen te halen. Ongekend populair binnen bepaalde kringen, al had ik dat niet helemaal door toen ik hun laatste plaat recenseerde. Leuk voorvalletje van zeker vijf jaar geleden. Misschien ga ik wel kijken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 4:43 pm

Hexvessel is een leuke keuze. Het stemt mij hoopvol dat ook kleinere bands meer dan eenmaal worden geboekt voor Roadburn. Dat zou kunnen betekenen dat Hammers Of Misfortune ook voor een tweede maal geboekt zouden kunnen worden. Dat ze dan eind dit jaar met een nieuw album uitkomen maakt die kans niet geheel onwaarschijnlijk.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 4:56 pm

Hexvessel is nu voor de derde keer geboekt zelfs.

Ik heb de nieuwe namen inmiddels gecheckt. The Poisoned Glass klinkt interessant en van Klone ben ik eigenlijk nog best onder de indruk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 5:03 pm

Klone? Als in die progpowerband?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Lennert » do sep 17, 2015 5:05 pm

Ik hobbel wel wat achter de groep aan en laat Kees en Ruud wel roepen welke bands ik absoluut moet zien. :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 5:07 pm

:D

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 5:21 pm

Hehehe


Prog wel, power zou ik niet zeggen. Het is deze band iig:
http://www.metal-archives.com/bands/Klone/18519
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 5:26 pm

Ja, die ken ik, vind ik behoorlijk power :D

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Ernst » do sep 17, 2015 5:32 pm

Ik ben toch al heel content moet ik zeggen met deze lijst. Vooral :Of the wand and the moon and Der Blutharsch brengen wat gewenste variatie.

Met Vhol zou ik ook erg content zijn, net als Wolves in the Throne Room bijvoorbeeld, of wederom Ash Borer. Ik heb er wel vertrouwen in en 2x Neurosis betekend dat ik sowieso 4 dagen ga.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 17, 2015 8:40 pm

innuendo schreef:Hexvessel is nu voor de derde keer geboekt zelfs.
Gezien die knar van Hexvessel ook de zangert is van Grave Pleasures zie ik ook wel een kans dat die band geboekt gaat worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do sep 17, 2015 8:49 pm

Idd.

Ben trouwens vooral benieuwd waar Lee Dorrian mee gaat komen. Volgens mij heeft hij nog niks bevestigd namelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Lennert » do sep 17, 2015 11:26 pm

Manilla Road? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » vr sep 18, 2015 7:44 am

Ja, ik denk dat dat wel goedkomt eigenlijk. Walter wil ze graag hebben. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij groot fan is en komend (voor)jaar komt Manilla Road naar Europa. Toen ik Hellroadie laatst vroeg naar de stand van zaken (omdat ik van hem een contactadres had gekregen dat ik aan Walter heb gegeven), deed hij wat geheimzinnig door te zeggen dat het allemaal later bekend gemaakt wordt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door innuendo » do okt 01, 2015 4:32 pm

Hoeiii! Weer wat leuke namen! O.a. pentagram, Hills en Galley Beggar. :D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 01, 2015 9:12 pm

Ah, dat gaat de goede kant op :D

Ik hoop dat Walter Crypt Sermon naar Nederland zal halen :P

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Dimas » vr okt 02, 2015 9:55 am

Nieuwe namen sinds de laatste bevestigingen:

Misþyrming (artist in residence, 1 show hun hele debuut spelen, 1 andere show, 1 aparte show Úlfsmessa)
Hexvessel & Arktau Eos spelen samen een show (naast de losse Hexvessel show
Abyssion
Atomikylä
Dark Buddha Rising
MPH
Oranssi Pazuzu
Abysmal Grief
Epitaph
Terzij de Horde
Crumbling Ghost
Dead to a Dying World
Zone Six
Hills
Galley Beggar
Pentagram (best of set)
Tau Cross

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2016 (Lee Dorrian als curator)

Bericht door Draconian » vr okt 02, 2015 10:18 am

Ik ken ze niet, maar de info over de 'artist in residence' maakt mij wel erg nieuwsgierig:

Historically speaking, Roadburn’s Artist in Residence is usually an older, established act or musician, one who’s spent decades honing their skills and cultivating a worldwide reputation, but this year will be different. In 2016, Roadburn will welcome a new, young band that has exploded onto the international stage with the force of a neutron bomb, thanks to a crystal-clear, forward-thinking vision and the impeccable quality of their work.

Born in the land of fire and ice, Icelandic black metal quartet Misþyrming will join the likes of Enslaved, Circle, Justin K Broadrick (Jesu), Neige (Les Discrets, Lantlôs and Alcest) and The Heads, and take the title of Roadburn 2016’s Artist in Residence.


During their residency, Misþyrming will play three shows at Roadburn. The first, Algleymi, will see the band debuting highly-anticipated new material. The second and most transcendent appearance, Úlfsmessa, will follow in the tradition the band first started at Iceland’s Eistnaflug Festival two years ago alongside members of the tightly-knit scene that surrounds the Vánagandr tape label. Joined by the Icelandic black metal and black metal-influenced ritual drone bands Naðra, NYIÞ and Grafir, Misþyrming will present an intense, immersive collaborative performance, ten members strong, that will both reaffirm and redefine any devotee’s commitment to black metal supremacy. The final chapter of their residency will be Söngvar elds og óreiðu, which will comprise a performance of their earth-shaking first album in its entirety.

My own impression of Úlfsmessa is one of awe and reverence; I’m honored to have been able to witness it twice on its native soil, and am so incredibly excited to share in its third incarnation and first performance outside Iceland with the rest of the Roadburn faithful. As I wrote in a review of this past summer’s Eistnaflug, “Watching the Úlfsmessa was a truly visceral experience—I could taste the wine, smell the burning wax, feel the stage shuddering beneath my hands and the distortion rattling my bones and the hairs standing up on the back of my neck whenever one of the hooded figures drew closer. It was frightening in its beauty, and beautiful in its harsh ugliness. What they created up there was raw, and intense, and chilled us to the bone. It reminded me why I love black metal so fiercely, and gave me hope for the future of a genre so often allowed to fester.”

Roadburn’s own guiding light, Walter, was there, too—I’d told him earlier that if he saw one thing at Eistnaflug, it had to be Úlfsmessa. When we met up afterwards to talk about the performance, we were both nearly speechless in wonder. “It’s so great to see this new young generation of Icelandic black metal musicians exploring the genre as it should be. I think Misþyrming and those performing the Úlfsmessa are the core of this creative hub,” he explained later. “The performances of Misþyrming and Úlfsmessa I saw in Iceland resonated on such an emotional level for me that I want to be able to share this with all at Roadburn.”

Iceland’s black metal community is one of the strongest and most compelling in the world, and Misþyrming is at its forefront. What they’ve created with their own music as well within the sacred confines of the Úlfsmessa is exactly the kind of imaginative, honest, and boundary-breaking musical art that Roadburn seeks to support, and their involvement with this year’s festival is sure to be nothing short of legendary. You have been warned!

Kim Kelly
September 2015
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie