Fortarock 2016

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Fortarock 2016

Bericht door MegaDood » wo feb 03, 2016 6:36 pm

Wessel schreef:Machine Head natuurlijk! :mrgreen:
Die waren op de laatste fortarock in park Brakkestein echt tenenkrommend slecht en dan heb ik het nog niet eens over de setlist!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » do feb 04, 2016 2:40 am

Is een grapje natuurlijk, Machine Head.
En ook best een leuk grapje.

Als Gojira nu gewoon van de zaterdag naar de zondag wordt verzet, dan is het toch opgelost ?!
Waar Down overhelt naar rechts, doet Gojira dat naar links.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » do feb 04, 2016 3:37 pm

Daarbij heb ik ook een licht gloeiende hekel aan Machine Head. :P

Gojira naar de zondag zou erg mooi zijn! We gaan namelijk enkel de zondag, maar laat Gojira niet graag aan me voorbij gaan...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » do feb 04, 2016 4:10 pm

Doe niet zo raar. Natuurlijk wordt Gojira niet om deze reden naar de zondag verplaatst. Dan worden immers al degenen boos die alleen een kaartje voor de zaterdag hebben gekocht en moet de organisatie daar weer een oplossing voor zoeken. Misschien speelt Gojira ook wel juist op zaterdag omdat die band dat graag wil (om logistieke redenen). Voor Down komt op zondag gewoon een andere, gelijkwaardige band in de plaats. Of Down komt alsnog, maar dan met een nieuwe zanger (aangezien Down zojuist een vacature heeft gekregen voor de positie van frontman).

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door scarymonster05 » vr feb 05, 2016 10:35 am

ik ga dan voor devin townsend

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2016

Bericht door Splijtzwam » za feb 06, 2016 11:42 am

yowannuzz schreef:Is een grapje natuurlijk, Machine Head.
En ook best een leuk grapje.

Als Gojira nu gewoon van de zaterdag naar de zondag wordt verzet, dan is het toch opgelost ?!
Waar Down overhelt naar rechts, doet Gojira dat naar links.
Hey, stop eens met die ongein, anders ga ik huilen. Wij kunnen zondag niet en hebben daarom alleen voor Gojira kaartjes voor de zaterdag gekocht.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Fortarock 2016

Bericht door Eru Iluvatar » zo feb 07, 2016 11:15 am

Stuitend om te zien hoeveel mensen op de Metalfan.nl-facebookpagina onder hun eigen naam melden dat ze het racistische gedrag van Phil Anselmo tolereren, wel vinden meevallen of het bannen van Anselmo en Pantera van Fortarock een 'vuile, linkse PC actie' noemen.

Het is nog net niet van dat niveau van de facebookreacties onder eigen naam bij de foto van zwarte spelers uit het Nederlands elftal, twee jaar geleden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Heyoka » zo feb 07, 2016 11:38 am

Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Lennert » zo feb 07, 2016 11:40 am

Absolute treurnis inderdaad. Helemaal het 'hij bedoelde het allemaal niet eens zo, het was gewoon een grap'-figuren. Zijn racistische uitspattingen zijn verdomme nog aan toe behoorlijk goed op film gedocumenteerd sinds zijn dagen bij Pantera.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2016

Bericht door innuendo » zo feb 07, 2016 12:13 pm

Rotte appels heb je helaas overal zitten, maar zolang dit soort acties op de juiste manier afgestrafd worden, maak ik me niet echt zorgen. Ik heb zo'n vermoeden dat meer festivals van Down af willen of afzien van een uitnodiging. phill gaat dit in elk geval goed in zijn portemonnee voelen.

En tja. Rechts extremisme is blijkbaar weer ok. Je ziet het ook terug in de peilingen. Grappig dat ze het op 'links' afschuiven, terwijl het niet meer dan gezond verstand is. Als ze het er niet mee eens zijn, hoop ik dat ze ook gewoon weg blijven van de festivals. Ik zou het bijna een win win situatie noemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22168
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door KoenM » wo feb 10, 2016 6:35 pm

De bovenstaande vier reacties inderdaad. Fucking stuitend hoe gemakzuchtig men hier overgaat, of het gaan vergelijken met "black power". Alsof dat helemaal dezelfde situatie is. Mensen die racisme tolereren: wèèèg.

Dit is niet mijn scene.

Ook wel een beetje teleurgesteld in Gespop en Hellfest.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » wo feb 10, 2016 9:41 pm

Helemaal onbegrijpelijk dat Hellfest een aanzienlijk bedrag aan subsidie (en goodwill vanuit de overheid) dreigt te verspelen omdat ze Down weigeren te annuleren. Als organisatie zou mijn keus (zeker in zo'n geval) snel gemaakt zijn.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » wo feb 10, 2016 11:15 pm

Wessel schreef:Helemaal onbegrijpelijk dat Hellfest een aanzienlijk bedrag aan subsidie (en goodwill vanuit de overheid) dreigt te verspelen omdat ze Down weigeren te annuleren. Als organisatie zou mijn keus (zeker in zo'n geval) snel gemaakt zijn.
20.000 op een budget van 15 miljoen, dat valt dus best mee.

die goodwill vanuit de overheid, die was al weg als je dat stuk van die Hellfest-directeur zo leest. Ze wilden liever van dat festival af, waarschijnlijk door alle vooroordelen. En het Anselmo-incident is dan koren op de molen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » do feb 11, 2016 11:55 am

Maar toch, voor 20.000 kan je denk ik best wat aardige bands boeken. Net als voor het gage dat je anders aan Down uit zou betalen. :wink:

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22168
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door KoenM » do feb 11, 2016 9:08 pm

15 miljoen? De tering wat een duizelingwekkende bedragen. 200 euro maal 40.000 man is grosso modo nog maar de helft van het budget. Dan heb je nog consumptiewinst en sponsoren. En het is de bedoeling dat een paar mensen er toch ook een jaar van kunnen leven neem ik aan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Metall » vr feb 12, 2016 5:46 am

Heyoka schreef:Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
Metal is bijna per definitie ‘schokkerend’ en ‘fout’. Naar mijn mening moet je terughoudend zijn met het verbieden van onconformistische muziek/ literatuur/grafische kunst. Anders zou bijvoorbeeld veel deathmetal direct verboden kunnen worden vanwege de vrouwonvriendelijke teksten.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Spirit In Black » vr feb 12, 2016 11:13 am

Metall schreef:
Heyoka schreef:Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
Metal is bijna per definitie ‘schokkerend’ en ‘fout’. Naar mijn mening moet je terughoudend zijn met het verbieden van onconformistische muziek/ literatuur/grafische kunst. Anders zou bijvoorbeeld veel deathmetal direct verboden kunnen worden vanwege de vrouwonvriendelijke teksten.

Iedereen is vrij om te doen en te roepen wat hij of zij wil. Dat betekent nog niet dat een (private) organisatie geen eigen besluit mag nemen over het wel of niet boeken en/of weren van aan kunstenaar/artiest. Ook zij zijn vrij om de eigen grenzen te bepalen.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Heyoka » vr feb 12, 2016 11:36 am

Metall schreef:
Heyoka schreef:Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
Metal is bijna per definitie ‘schokkerend’ en ‘fout’. Naar mijn mening moet je terughoudend zijn met het verbieden van onconformistische muziek/ literatuur/grafische kunst. Anders zou bijvoorbeeld veel deathmetal direct verboden kunnen worden vanwege de vrouwonvriendelijke teksten.
Schokkend en fout kun je prima gebruiken om bepaalde gevoelens tot uitdrukking te brengen, of iemand een spiegel voor te houden. Het wordt wat anders als je muziek misbruikt om rechts extremistisch zaken aan de man te brengen. En dat is wat er gebeurd. Het maakt voor mij niets uit wat iemand in zijn privéleven doet. Het gaat wel uitmaken als iemand die maffe rotzooi onderdeel gaat laten zijn van zijn kunst. Zoals je kerk en staat gescheiden moet houden, zou je dat denk ik ook met kunst en staat moeten doen (als kunstenaar zijnde). Sommigen hebben natuurlijk een doel met hun muziek: uitdragen van hun mening. En zodra je dat doet, zul je moeten accepteren dat je geweerd kunt worden. Part of the deal. En dus moet je die rechts extremistische gekkies mijden als zoutzuur.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » ma feb 15, 2016 4:21 pm

morgen nieuwe namen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » di feb 16, 2016 12:06 pm

Amon Amarth, Babymetal, Tremonti, Fleshgod Apocalypse, Bombus en Evra zijn toegevoegd
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Fortarock 2016

Bericht door Siego » di feb 16, 2016 12:49 pm

Man man man, hier word ik niet vrolijk van.
Waarschijnlijk voor het eerst geen Fortarock dit jaar.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Fortarock 2016

Bericht door dako » di feb 16, 2016 2:51 pm

Is er al bekend wanneer dat geklootviool met Babymetal voorbij is?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1626
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Fortarock 2016

Bericht door scorpion » di feb 16, 2016 3:09 pm

Christus te paard, op Tremonti en fleshgod na zijn dit echt wel hele erge kut namen, en dan ben ik echt niet heel moeilijk qua line ups.
Laatst gewijzigd door scorpion op di feb 16, 2016 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » di feb 16, 2016 3:15 pm

Amon Amarth en Babymetal (en Tremonti) zijn gaaf, stelletje smaakloze zeurpieten.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Fortarock 2016

Bericht door dako » di feb 16, 2016 3:42 pm

Babymetal is een uit de hand gelopen grap die het niveau van kansloze Youtube-filmpjes net an kan bijbenen, en elk zichzelf respecterend festival wat hier serieus een paar duizend piek voor neerlegt heeft de prioriteiten verkeerd.

Maar goed, als men op zoek was naar een meer intellectuele vervanger van Anselmo is dat wel redelijk geslaagd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Bastiaan » di feb 16, 2016 4:07 pm

Bombus is toch wel een erg fijne toevoeging. Hun laatste album Poet And The Parrot en het nieuwe werk Repeat Until Death zijn zeer de moeite waard. Staat al een tijdje op de lijst om eens live te zien.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » di feb 16, 2016 5:24 pm

Dit rijtje had van mij ook niet zo gehoeven nee...

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door MetalJan » di feb 16, 2016 7:00 pm

De line-up is niet echt mijn ding. Ja, een paar leuke namen en dan heb je het wel weer gehad.

Ik ga dan veel liever een dagje naar Graspop ofzo.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » di feb 16, 2016 7:16 pm

Wessel schreef:Dit rijtje had van mij ook niet zo gehoeven nee...
ik dacht dat Amon Amarth jou wel kon bekoren
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » di feb 16, 2016 8:00 pm

Took schreef:
Wessel schreef:Dit rijtje had van mij ook niet zo gehoeven nee...
ik dacht dat Amon Amarth jou wel kon bekoren
Jawel en ik zou ze ook zeker wel gaan bekijken, maar ik ben er een beetje op uitgekeken/geluisterd en zet het eigenlijk nooit meer op.
Maar als ik dit zo zie, is dit voor mij wel de minste Fortarock tot nu toe: Obituary, Abbath en Dark Funeral vind ik erg gaaf, maar verder is het vooral veel wat valt onder de noemer 'leuk als ik er toch ben'. En dat Gojira niet op de zondag staat blijft erg jammer.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2016

Bericht door Splijtzwam » di feb 16, 2016 10:50 pm

Weet iemand hoeveel bands er op zaterdag komen?

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » wo feb 17, 2016 2:04 am

Gadverdamme, Amon Amarth.

Babymetal vind ik dan wel weer mooi.
Evenals Fleshgod Apocalypse en Bombus.
En wat is dat Evra ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2016

Bericht door yowannuzz » wo feb 17, 2016 2:13 am

Oh, Google weet mij te vertellen dat Evra een Deense stoner/hardcore-band is.
Package-deal met die Deense headliner toevallig ?!


En, hahaha, mooi hoe mensen lopen te stuiteren over dat Babymetal.
"Godverdomme, Down wordt vervangen door BM, fuck Fortarock" en meer van dattum.

Down wordt niet vervangen, lieve mensen . Phil is gewoon niet meer welkom.
En er komen nu nieuwe namen, die waren er sowieso gekomen.
We kunnen ook stellen dat Down werd vervangen door de wanna-be-vikings van Amon Amarth.
En bij die band hoop ik slechts dat de biergarten op een dusdanige afstand van het podium staat dat ik die saaie kutmeuk niet hoef aan te horen.
Wat een vreselijke band is dat toch, dat Amon Amarth. Had ik liever Down gezien ....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » wo feb 17, 2016 9:00 am

yowannuzz schreef:Oh, Google weet mij te vertellen dat Evra een Deense stoner/hardcore-band is.
Package-deal met die Deense headliner toevallig ?!
ik gok dat het door het "uitwisselingsprogramma" komt van Buma Rocks, met hun Deense evenknie. Van de Buma Rocks showcase (die vorige jaren voorafgaand aan FortaRock gehouden werd) ging altijd 1 band ook naar Kopenhagen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Dufniall » wo feb 17, 2016 11:03 am

Took schreef:
yowannuzz schreef:Oh, Google weet mij te vertellen dat Evra een Deense stoner/hardcore-band is.
Package-deal met die Deense headliner toevallig ?!
ik gok dat het door het "uitwisselingsprogramma" komt van Buma Rocks, met hun Deense evenknie. Van de Buma Rocks showcase (die vorige jaren voorafgaand aan FortaRock gehouden werd) ging altijd 1 band ook naar Kopenhagen.
Die showcase is er dit jaar ook op 4 juni op het Buma Rocks! podium, met onder andere Heidevolk en Legion Of The Damned, aangevuld met inderdaad een Deense showcase band van When Copenhell Freezes Over en nog een Nederlandse band. Of EVRA dan die showcase band is durf ik zo niet te zeggen, maar lijkt me wel gezien ze op de zaterdag spelen.

Edit: Dat zijn ze inderdaad, staat gewoon op de Forta site haha (http://www.fortarock.nl/fortarock-2016/evra)

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Metall » do feb 18, 2016 8:18 am

Spirit In Black schreef:
Metall schreef:
Heyoka schreef:Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
Metal is bijna per definitie ‘schokkerend’ en ‘fout’. Naar mijn mening moet je terughoudend zijn met het verbieden van onconformistische muziek/ literatuur/grafische kunst. Anders zou bijvoorbeeld veel deathmetal direct verboden kunnen worden vanwege de vrouwonvriendelijke teksten.

Iedereen is vrij om te doen en te roepen wat hij of zij wil. Dat betekent nog niet dat een (private) organisatie geen eigen besluit mag nemen over het wel of niet boeken en/of weren van aan kunstenaar/artiest. Ook zij zijn vrij om de eigen grenzen te bepalen.
Vanzelfsprekend is de programmering een zaak van de organisatie.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Metall » do feb 18, 2016 8:20 am

Heyoka schreef:
Metall schreef:
Heyoka schreef:Gelukkig heb ik weinig van dat soort volk in mijn lijstjes staan. Binnen de metal is men nog veel te tolerant naar foute bands. Hier op metalfan lopen ook een aantal figuren die gewoonlijk niet verder komen dan "het gaat om de muziek" en racisme geen probleem vinden.
Metal is bijna per definitie ‘schokkerend’ en ‘fout’. Naar mijn mening moet je terughoudend zijn met het verbieden van onconformistische muziek/ literatuur/grafische kunst. Anders zou bijvoorbeeld veel deathmetal direct verboden kunnen worden vanwege de vrouwonvriendelijke teksten.
Schokkend en fout kun je prima gebruiken om bepaalde gevoelens tot uitdrukking te brengen, of iemand een spiegel voor te houden. Het wordt wat anders als je muziek misbruikt om rechts extremistisch zaken aan de man te brengen. En dat is wat er gebeurd. Het maakt voor mij niets uit wat iemand in zijn privéleven doet. Het gaat wel uitmaken als iemand die maffe rotzooi onderdeel gaat laten zijn van zijn kunst. Zoals je kerk en staat gescheiden moet houden, zou je dat denk ik ook met kunst en staat moeten doen (als kunstenaar zijnde). Sommigen hebben natuurlijk een doel met hun muziek: uitdragen van hun mening. En zodra je dat doet, zul je moeten accepteren dat je geweerd kunt worden. Part of the deal. En dus moet je die rechts extremistische gekkies mijden als zoutzuur.
Zoals je kerk en staat gescheiden moet houden, zou je dat denk ik ook met kunst en staat moeten doen (als kunstenaar zijnde).
Kunstenaars als Pablo Picasso en Alexander Solzjenitsyn hebben hun talenten bewust gebruikt om juist wél een politieke boodschap uit te dragen.

Het wordt wat anders als je muziek misbruikt om rechts extremistisch zaken aan de man te brengen.
Waarom heeft Fortarock dan nooit moeite gehad met Slayer - ‘Angel of Death’ in combinatie met die SS-runetekens? Dit zou je net zo goed kunnen opvatten als extreemrechtse propaganda.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Fortarock 2016

Bericht door AmnesJAn » do feb 18, 2016 12:16 pm

dako schreef:Babymetal is een uit de hand gelopen grap die het niveau van kansloze Youtube-filmpjes net an kan bijbenen, en elk zichzelf respecterend festival wat hier serieus een paar duizend piek voor neerlegt heeft de prioriteiten verkeerd.
Precies dat. Ik wordt ook altijd een beetje bang van de hardcore fans van deze band.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » do feb 18, 2016 1:32 pm

Metall schreef: Waarom heeft Fortarock dan nooit moeite gehad met Slayer - ‘Angel of Death’ in combinatie met die SS-runetekens? Dit zou je net zo goed kunnen opvatten als extreemrechtse propaganda.
elke metalhead weet dat Angel Of Death het werk van Mengele niet verheerlijkt en dat Slayer die ideologie ook niet aanhangt.

als Anselmo met z'n stomme zatte kop ineens een hitlergroet brengt én ook nog eens white power gaat lopen brullen, is dat toch echt heel wat anders.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22168
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door KoenM » do feb 18, 2016 2:20 pm

Took schreef:
Metall schreef: Waarom heeft Fortarock dan nooit moeite gehad met Slayer - ‘Angel of Death’ in combinatie met die SS-runetekens? Dit zou je net zo goed kunnen opvatten als extreemrechtse propaganda.
elke metalhead weet dat Angel Of Death het werk van Mengele niet verheerlijkt en dat Slayer die ideologie ook niet aanhangt.

als Anselmo met z'n stomme zatte kop ineens een hitlergroet brengt én ook nog eens white power gaat lopen brullen, is dat toch echt heel wat anders.
Dit inderdaad. Mensen die de hypocrisie-kaart trekken, snappen duidelijk niet wat racisme is.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Heyoka » vr feb 19, 2016 12:29 am

Metall schreef:
Zoals je kerk en staat gescheiden moet houden, zou je dat denk ik ook met kunst en staat moeten doen (als kunstenaar zijnde).
Kunstenaars als Pablo Picasso en Alexander Solzjenitsyn hebben hun talenten bewust gebruikt om juist wél een politieke boodschap uit te dragen.
Daarom schreef ik daarna ook:
Heyoka schreef:Sommigen hebben natuurlijk een doel met hun muziek: uitdragen van hun mening. En zodra je dat doet, zul je moeten accepteren dat je geweerd kunt worden. Part of the deal. En dus moet je die rechts extremistische gekkies mijden als zoutzuur.
Uiteindelijk is het de kunst die de grenzen verkent en alles binnen de grenzen ter discussie stelt. Als kunstenaar ben je vrij en als consument van kunst ben je vrij om kunst te waarderen. En er een mening over te hebben. En dat is wat ik deed. Die lul van Down doet iets heel anders dan die lullen van Slayer. Jij mag het over een kam scheren, maar volgens mij moet je toch zien dat er een fundamenteel nuanceverschil is...
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Lennert » za feb 20, 2016 1:44 am

Ik ben blij als mensen zeggen wat ze willen. Dat maakt het selectieproces van wie ik wil liefhebben/volgen/beluisteren/aardig vinden een stuk makkelijker. Doe daarna ook niet moeilijk over backlash die je krijgt. Anselmo is een racistische klootzak, dat is gedocumenteerd, en hij mag een hoop meer doen dan zeggen dat hij 'het jammer vindt dat mensen beledigd zijn over wat hij heeft gezegd' wil ik hem sympathiek vinden en geld aan hem wil uitgeven. Leuk onderdeel van de vrije keuze. Dat zal me wel weer links maken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Fortarock 2016

Bericht door Metall » do mar 03, 2016 7:16 am

Heyoka schreef: Uiteindelijk is het de kunst die de grenzen verkent en alles binnen de grenzen ter discussie stelt. Als kunstenaar ben je vrij en als consument van kunst ben je vrij om kunst te waarderen. En er een mening over te hebben. En dat is wat ik deed. Die lul van Down doet iets heel anders dan die lullen van Slayer. Jij mag het over een kam scheren, maar volgens mij moet je toch zien dat er een fundamenteel nuanceverschil is...
Ja, maar op een of andere manier bestaat er een speciaal verband tussen metal en als extreemrechts op te vatten teksten en uitingen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2016

Bericht door innuendo » do mar 03, 2016 8:06 am

Geef mij dan eens een geval van extreem linkse uitingen binnen de metalscene.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Took » do mar 03, 2016 8:18 am

innuendo schreef:Geef mij dan eens een geval van extreem linkse uitingen binnen de metalscene.
Cattle Decapitation zit volgens mij wel behoorlijk ver aan de linkerkant van het politieke spectrum. Napalm Death ook.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Fortarock 2016

Bericht door Bastiaan » do mar 03, 2016 9:31 am

Gokje: Disturbed ook?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2016

Bericht door Gilbert » do mar 03, 2016 12:28 pm

Bastiaan schreef:Gokje: Disturbed ook?
Als het Palestijnse volk willen uitroeien extreem links is, dan is zanger David Draiman van Disturbed extreem links ja.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Fortarock 2016

Bericht door Rascul » do mar 03, 2016 12:31 pm

Dying Fetus, Misery Index zijn ook vrij linkse clubjes. Angela Gossow van Arch Enemy heeft in het verleden statements van Amnesty International gesteund, en zit persoonlijk nog wat verder in de linkse hoek.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2016

Bericht door Wessel » do mar 03, 2016 9:45 pm

En de milieubewuste rakkers van Gojira niet te vergeten!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2016

Bericht door innuendo » do mar 03, 2016 9:46 pm

Prima, wat is dan een voorbeeld van een extreem-linkse kreet die niet door de beugel kan?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie