Keep It True

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Keep It True

Bericht door Gilbert » vr apr 29, 2016 1:53 pm

Vandaag en morgen vindt in het Zuid-Duitse Lauda-Königshofen het Keep It True festival plaats, het jaarlijkse toevluchtsoord voor liefhebbers van obscure jaren tachtig heavy, power en thrash metal. Traditioneel begint op het evenement meteen de voorverkoop voor het daaropvolgende jaar, wat betekent dat een hoop acts bekendgemaakt zijn die op 28 en 29 april 2017 naar Lauda-Königshofen zullen komen voor de twintigste editie van het Duitse festijn. Een "grote epische headliner" uit de Verenigde Staten is weliswaar vastgelegd en gaat voor het eerst in Europa optreden, maar de identiteit mag in oktober pas worden geopenbaard. Wel bevat de affiche reeds de namen van Manilla Road, Omen, Ashbury, Medieval Steel, Q5, Atrophy, Atlantean Kodex, Majesty, Night Demon, Visigoth, Wytch Hazel en Eternal Champion. Daar komt nog een aantal acts bij. Manilla Road doet een speciale show met drummer Randy "Thrasher" Foxe en louter songs uit de jaren tachtig. Majesty gaat alleen nummers uit de begintijd van de band spelen en neemt een bijzondere gastvocalist mee. Meer informatie over het festival vind je binnenkort op de nieuwe website van Keep It True: http://www.keep-it-true.de.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Nou Lennert, kunnen Manilla Road, Omen, Atlantean Kodex en een "grote epische headliner" (Cirith Ungol?) jou tot een trip naar Zuid-Duitsland verleiden?
Laatst gewijzigd door Gilbert op za apr 30, 2016 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Jeroen » vr apr 29, 2016 4:53 pm

Ik vind het nog niet geweldig. Atrophy, Omen en Medieval Steel vind ik erg tof, maar met de overige bands heb ik niet zoveel. Ashbury speelde bovendien vorig jaar nog op KIT. Was niet opzienbarend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22646
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door innuendo » vr apr 29, 2016 9:17 pm

Hmm, misschien komt Manilla Road dan alsnog naar Roadburn. Mogen ze Cirith Ungol gelijk meenemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Lennert » za apr 30, 2016 12:57 am

Nou, dit is gewoon bijna de moeite om te gaan (al is het waarschijnlijk uitverkocht voor ik iets geregeld kan hebben qua vervoer).

Waarom fucking Majesty? Die band had voor het eerste album uit zou komen al geaborteerd moeten worden, maakt me niets uit dat ze belangrijk zijn voor het ontstaan van dergelijke festivals.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Took » za apr 30, 2016 9:30 am

Lennert schreef:Nou, dit is gewoon bijna de moeite om te gaan (al is het waarschijnlijk uitverkocht voor ik iets geregeld kan hebben qua vervoer).

Waarom fucking Majesty? Die band had voor het eerste album uit zou komen al geaborteerd moeten worden, maakt me niets uit dat ze belangrijk zijn voor het ontstaan van dergelijke festivals.

een heleboel gave bands in de line-up, en toch weet je weer precies de meeste woorden te verspillen aan die ene band er op die je haat. Knap hoor.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Gilbert » za apr 30, 2016 9:48 am

Lennert schreef:Waarom fucking Majesty? Die band had voor het eerste album uit zou komen al geaborteerd moeten worden, maakt me niets uit dat ze belangrijk zijn voor het ontstaan van dergelijke festivals.
Een andere Metalfan.nl-collega was de eerste keer dat hij Majesty zag (als support van Manowar) net zo kritisch als jij, maar draaide bij toen hij de groep nogmaals zag optreden (in het voorprogramma van Powerwolf). Misschien moet je ze dus gewoon een kans geven. Zelf vind ik het weliswaar geen bijzondere band, maar best amusant wanneer ik in de juiste stemming ben. :)

Ik vind het trouwens een prima idee van Innuendo om Manilla Road en (vooral) Cirith Ungol op Roadburn te zetten. Misschien koop ik dan weer eens een dagkaartje voor dat festival.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Jeroen » za apr 30, 2016 7:49 pm

Welja, de bandleden van Majesty zitten in de organisatie van KIT...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door jeffrey » do mei 26, 2016 10:28 am

Majesty is ook zo'n ongelooflijke zaadband, echt iets voor mensen met chronisch tijdoverschot. Verder kan je er donder op zeggen dat het Cirith Ungol is, aangezien ze ook op de fan-meeting/signing sessions tijdschema staan. Met Cirith Ungol, Manilla Road en Omen heb je wel ff mooi de drie godfathers van Epic Metal te pakken. Volgende keer maar weer op de pof een kaartje fixen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Jeroen » do mei 26, 2016 10:38 am

Zoals gezegd. Majesty is wel de band die betrokken is bij al het moois van de afgelopen jaren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door jeffrey » do mei 26, 2016 10:40 am

Alleen die Tarek toch.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Took » do mei 26, 2016 10:57 am

Lennert schreef:Nou, dit is gewoon bijna de moeite om te gaan (al is het waarschijnlijk uitverkocht voor ik iets geregeld kan hebben qua vervoer).
kaart kopen en dan heb je nog bijna een jaar om wat te regelen.... ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door jeffrey » do mei 26, 2016 11:00 am

Als je er twee koopt heb je vervoer Lennert.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Lennert » do mei 26, 2016 10:46 pm

Ik zal wel niet goed zoeken dan, maar zijn alle kaarten al uitverkocht of kloppen alle links niet?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Gilbert » vr mei 27, 2016 8:49 am

Aan de info en reacties op de Facebook-pagina van Keep It True te zien, zijn de tickets voor de komende editie (via een soort verloting op de webshop van Nuclear Blast) reeds uitverkocht. Jullie zijn dus aangewezen op de markt voor tweedehands tickets.

Overigens is Leather Leone aan de line-up toegevoegd. De originele zangeres van Chastain gaat songs van die band ten gehore brengen, met als begeleiders:
Jim Dofka (guitar)
David Harbour (bass)
Brian Harris (drums)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door Jeroen » ma mei 30, 2016 3:01 pm

Het wordt er niet interessanter op...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22931
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Keep It True XX, april 2017

Bericht door dako » di mei 31, 2016 9:22 am

Dit is toch gewoon een fokking gouden line-up met een aantal geweldige bands die je normaal nooit ziet? Snap het gezever niet helemaal.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Keep It True

Bericht door Jeroen » ma apr 29, 2019 2:26 pm

De line-up van volgend jaar krijgt ook vorm. Om van te watertanden. Ben zelf niet zo van de Cirith Ungol, maar toen ik het woordje Realm zag staan, was ik om. Dat Heathen dan ook met een oldschool set langskomt, maakt het af. Hoop Jappen ook. Loudness is altijd tof en de Japanse Sabbat lijkt me ook geinig om eens te zien. Weer eens naar KIT in 2020.

Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Keep It True

Bericht door IROn » do mei 09, 2019 7:51 am

Ja, erg tevreden over! Tickets hier zijn in de pocket. Kans om Metalucifer te zien wil ik altijd aangrijpen natuurlijk, maar de rest ziet er ook uitstekend uit. Vanzelfsprekend heb ik wel even tijd nodig om me in de helft van de bands te verdiepen, maar dat heeft me vaker pareltjes opgeleverd. Zin in.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Plaats reactie