Fortarock 2017

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2017

Bericht door yowannuzz » wo nov 02, 2016 10:02 pm

Took schreef: die band trekt meer publiek dan 99% van de bands waar jij naar luistert.
De wet van de grote getallen ...
Geen argument, als het zo zou werken was ome Adolf een geniaal politicus.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2017

Bericht door Took » wo nov 02, 2016 10:32 pm

yowannuzz schreef:
Took schreef: die band trekt meer publiek dan 99% van de bands waar jij naar luistert.
De wet van de grote getallen ...
laat ik het anders zeggen: alleen omdat jij het niks vindt, betekent niet dat het kutmuziek is. Die band kan namelijk best wel songs schrijven en muziek maken.

(en met "jij" bedoel ik niet jou persoonlijk, maar vooral de verstokte metalhead die zo'n band afwijst en gelijk kut noemt)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door Gilbert » do nov 03, 2016 8:56 am

yowannuzz schreef:Ik zeg SoaD als headliner.
De organisatie van FortaRock heeft al aangegeven dat System Of A Down komend jaar niet op het festival zal spelen (zoals in deze draad volgens mij al door iemand was vermeld).

Judas Priest kan eveneens worden afgestreept van het kandidatenlijstje, want gitarist Richie Faulkner zegt in een nieuw interview dat de groep op zijn vroegst pas weer in 2018 gaat touren.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2017

Bericht door yowannuzz » do nov 03, 2016 10:05 pm

@ Took: ik vind het niet kut, Nightmare zou ik zelfs zonder schaamte een geweldig album willen noemen. Verder vind ik het een overgewaardeerde zaadband, maar ik besef me ten zeerste dat dat slechts mijn mening is.
@Gilbert: ik zal voortaan beter terug lezen, mijn oprechte excuses. En aangezien ik geen obsesssief Priest-fan ben kan ik ook met dat laatste gegeven heel goed leven.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door MetalJan » do nov 03, 2016 10:13 pm

Achja, tegenwoordig gaat het meer om hoe populair je bent dan hoe lang je al bestaat. Maar Avenged Sevenfold blijft een overgewaardeerde band.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2017

Bericht door Loja » zo nov 13, 2016 1:43 pm

Ik denk persoonlijk ook dat Avenged Sevenfold een grote kans maakt om komende editie headliner te zijn. Andere bands waar we denk ik ook rekening mee moeten houden zijn In Flames, Sabaton, Alter Bridge, Korn en Airbourne.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2017

Bericht door Took » zo nov 13, 2016 3:56 pm

ja maar geen van die bands is headlinemateriaal.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2017

Bericht door yowannuzz » zo nov 13, 2016 5:52 pm

Is Alter Bridge inmiddels geen headliner dan ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Spirit In Black » zo nov 13, 2016 9:14 pm

heb geruchten gehoord dat er misschien helemaal geen festival komt dit jaar

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2017

Bericht door Took » zo nov 13, 2016 9:47 pm

Spirit In Black schreef:heb geruchten gehoord dat er misschien helemaal geen festival komt dit jaar
dit jaar sowieso niet meer, nee.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » zo nov 13, 2016 10:05 pm

Scherp. :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Spirit In Black » ma nov 14, 2016 10:51 am

haha, ok. Komend jaar dan, 2017, het lijkt serieus te zijn.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door Gilbert » ma nov 14, 2016 11:12 am

Als dat echt waar zou zijn, waarom zet Mojo System Of A Down dan op Pinkpop neer? Om weer een metalfestival om zeep te kunnen helpen?

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Spirit In Black » ma nov 14, 2016 11:19 am

dat kun je je inderdaad afvragen ja

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door Wessel » ma nov 14, 2016 2:40 pm

Dat zou wel heel zonde zijn, als Fortarock net als Fields Of Rock tenonder gaat door een gebrek aan grote namen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » ma nov 14, 2016 2:52 pm

Als Fortarock al om zeep geholpen wordt, hebben ze dat in mijn ogen vooral aan zichzelf te danken hoor. Zie het maar als een teken aan de wand. Over tien jaar zijn de meeste van de grote namen gestopt. Praktisch alle festivals durven geen risico's te nemen door te investeren in jonge bands. Welnee, gooi maar weer een tientje op de entreeprijs, zodat we grote band X uit de jaren 19XX voor de twaalfde keer kunnen uitnodigen. Als er al frisse, nieuwe bands komen, dan krijgen ze een half uurtje om 12.30. Ik hoef niet meer voor 180 euro een heel weekend naar weer dezelfde bands te kijken. Het zou zo verfrissend zijn als je voor een paar tientjes een dag naar bands kan kijken die in de afgelopen tien a vijftien jaar opgericht zijn. Zo moeilijk is het echt niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Fortarock 2017

Bericht door Hieronimus » ma nov 14, 2016 4:04 pm

Dat laatste deed Into the Grave een paar keer wel erg goed. Maar voor komend jaar loop ik ook voor dat festival niet echt warm.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door Wessel » ma nov 14, 2016 4:08 pm

Inderdaad best jammer dat elk festival toch steeds groter lijkt te willen gaan, want de Fortarock-line ups spraken me in de Brakkestein-periode bijvoorbeeld ook veel meer aan dan die van de afgelopen (twee) jaren.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door scarymonster05 » ma nov 14, 2016 10:17 pm

de facebook pagina van fortarock geeft aan dat we ons op moeten gaan maken voor wat minder goed nieuws..

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2017

Bericht door yowannuzz » ma nov 14, 2016 10:19 pm

Oh? Ik zie dat niet zo direct aldaar ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door scarymonster05 » ma nov 14, 2016 10:50 pm

ene jim jones vraagt waar de namen blijven, fortarock geeft daar op antwoord. onder het kopje berichten van bezoekers.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door scarymonster05 » ma nov 14, 2016 10:52 pm

komen deze week met meer nieuws

marillion
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 9:23 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door marillion » di nov 15, 2016 8:02 pm

Tsja, zou jammer zijn als het komend jaar niet doorgaat. Wat mij betreft hoeft een grote headliner niet, het niveau Machine Head is voldoende, dus niveau Brakkestein, maar dan in het Goffertpark. We weten deze week meer.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » wo nov 16, 2016 11:06 pm

innuendo schreef:Als Fortarock al om zeep geholpen wordt, hebben ze dat in mijn ogen vooral aan zichzelf te danken hoor. Zie het maar als een teken aan de wand. Over tien jaar zijn de meeste van de grote namen gestopt. Praktisch alle festivals durven geen risico's te nemen door te investeren in jonge bands. Welnee, gooi maar weer een tientje op de entreeprijs, zodat we grote band X uit de jaren 19XX voor de twaalfde keer kunnen uitnodigen. Als er al frisse, nieuwe bands komen, dan krijgen ze een half uurtje om 12.30. Ik hoef niet meer voor 180 euro een heel weekend naar weer dezelfde bands te kijken. Het zou zo verfrissend zijn als je voor een paar tientjes een dag naar bands kan kijken die in de afgelopen tien a vijftien jaar opgericht zijn. Zo moeilijk is het echt niet.
Volgens mij zijn er festivals genoeg waar je voor een paar tientjes naar verfrissende nieuwe bands kunt kijken.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 2:28 pm

Kom maar op dan! Ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezien.


En volgend jaar geen Fortarock dus. Ben er niet rouwig om vanwege bovengenoemde redenen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Mollusk » do nov 17, 2016 2:47 pm

Persoonlijk spraken de lineups van de laatste jaren mij ook niet echt aan, maar toch is het wel zonde dat er weer een groot Nederlands metalfestival niet doorgaat.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fortarock 2017

Bericht door Jeroen » do nov 17, 2016 2:51 pm

Jammer. Hartstikke leuk festival. Goed opgezet en doorgaans een gevarieerde line-up.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door Gilbert » do nov 17, 2016 4:53 pm

Heel erg jammer. En de argumenten van Innuendo slaan wat mij betreft deze keer de plank flink mis. Dit jaar was Volbeat de hoofdact, oftewel een band die pas zestien jaar geleden is opgericht. Babymetal is nog veel jonger en gaf op FortaRock 2016 hun eerste concert in de Benelux. Dat zijn slechts twee voorbeelden. Bands als Slipknot, Alter Bridge/Tremonti, Lamb Of God, Gojira etcetera zou ik ook niet oud willen noemen. Ook was de ticketprijs de afgelopen twee jaar heel redelijk, juist omdat er geen echt dure headliner geboekt kon worden. De bands in de line-up zullen jouw smaak niet zijn geweest, maar het argument dat FortaRock wilde teren op de grote bands uit de jaren 19XX is flauwekul. Het blijkt in Nederland gewoon ontzettend moeilijk om een (middel)groot festival in leven te houden, gezien de concurrentie van o.a. Graspop en Wacken.

Als Mojo dan vervolgens ook nog eens de populairste metalbands als Metallica, Rammstein en System Of A Down in opeenvolgende jaren naar hun paradepaardje Pinkpop gaat doorschuiven, dan houdt het op. Wat veel kritikasters volgens mij niet begrijpen, is dat FortaRock - The Festival in de periode dat het evenement nog in Park Brakkenstein plaatsvond, hoogstwaarschijnlijk (ook) verlies draaide. Ik gok dat alleen de laatste (uitverkochte) editie in Park Brakkenstein en de eerste XL-editie in het Goffertpark (met Rammstein) enige winst opleverden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2017

Bericht door yowannuzz » do nov 17, 2016 5:23 pm

Heel erg zonde, met name omdat ik het de afgelopen 2 jaar weer extreem gezellig vond in de wat kleinere opzet.
Hopen dat dit niet de genadeslag voor Fortarock gaat zijn, maar ik vrees heel erg van wel.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Kees » do nov 17, 2016 6:56 pm

Gilbert schreef:Als Mojo dan vervolgens ook nog eens de populairste metalbands als Metallica, Rammstein en System Of A Down in opeenvolgende jaren naar hun paradepaardje Pinkpop gaat doorschuiven, dan houdt het op. Wat veel kritikasters volgens mij niet begrijpen, is dat FortaRock - The Festival in de periode dat het evenement nog in Park Brakkenstein plaatsvond, hoogstwaarschijnlijk (ook) verlies draaide. Ik gok dat alleen de laatste (uitverkochte) editie in Park Brakkenstein en de eerste XL-editie in het Goffertpark (met Rammstein) enige winst opleverden.
Lijkt mij niet onwaarschijnlijk, beide punten. Waarschijnlijk spelen middelgrote Nederlandse metalfestivals als Dynamo Metal Fest, Dokk'em Open Air en Into The Grave net quitte (incl. investeringen voor de eerstvolgende editie) en zal het door de organisaties van deze festivals vooral vanuit passie worden gedaan: kan mij moeilijk voorstellen dat zij er een leuke som op na houden, met kijk op de kosten voor komende edities. Leed een festival met een over de jaren vrij consistente line-up en bezoekersaantallen als Waldrock ook geen groot verlies met Slayer in 2008, waarna het over en uit was? Dat soort verhalen heb ik ook wel eens gehoord over de teloorgang van Dynamo Open Air, met Metallica als headliner, ergens in de late jaren negentig. Klopt dat?

Het leek alsof Fortarock in dezelfde tijd ontstond als Into The Grave, na het wegvallen van de grote trekkers, Waldrock en Fields Of Rock (2008-2011). Nu lijkt het er op dat Fortarock niet van de lessen uit het verleden heeft geleerd (aanvankelijk wel, gezien de periode waarin ze zijn opgekomen) en aan het zelfde euvel ten onder gaat. Hoogmoed?

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » do nov 17, 2016 7:05 pm

innuendo schreef:Kom maar op dan! Ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezien..
Voor doom of stoner kun je terecht bij Into the void, voor hardcore/metalcore is jera on air leuk, Baroeg open air is zelfs gratis met veel verfrissende jonge bandjes. En dan heb je natuurlijk nog Into the grave, Stonehenge en had je dokk'em open air. En zo vergeet ik er vast nog een paar. En net over de grens is er ook van alles te beleven.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Fortarock 2017

Bericht door Nefarian » do nov 17, 2016 7:46 pm

Splijtzwam schreef:
innuendo schreef:Kom maar op dan! Ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezien..
Voor doom of stoner kun je terecht bij Into the void, voor hardcore/metalcore is jera on air leuk, Baroeg open air is zelfs gratis met veel verfrissende jonge bandjes. En dan heb je natuurlijk nog Into the grave, Stonehenge en had je dokk'em open air. En zo vergeet ik er vast nog een paar. En net over de grens is er ook van alles te beleven.
Juist, op het Turock Open Air in Essen spelen iedere zomer 3 dagen lang zowel jonge, als ook oudere, bekende en minder bekende bands geheel voor niets! Vorig jaar hadden ze o.a. Paradise Lost, Black Messiah, Persefone, Sepultura en Darkness. Dit jaar waren er o.a. Dark Tranquillity, Asphyx, Debauchery, Krisiun en Pyogenesis. Uiteraard zijn er ook altijd een hele shitload aan onbekende bands, dus keuze zat.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 9:39 pm

Gilbert schreef:Heel erg jammer. En de argumenten van Innuendo slaan wat mij betreft deze keer de plank flink mis. Dit jaar was Volbeat de hoofdact, oftewel een band die pas zestien jaar geleden is opgericht. Babymetal is nog veel jonger en gaf op FortaRock 2016 hun eerste concert in de Benelux. Dat zijn slechts twee voorbeelden. Bands als Slipknot, Alter Bridge/Tremonti, Lamb Of God, Gojira etcetera zou ik ook niet oud willen noemen. Ook was de ticketprijs de afgelopen twee jaar heel redelijk, juist omdat er geen echt dure headliner geboekt kon worden. De bands in de line-up zullen jouw smaak niet zijn geweest, maar het argument dat FortaRock wilde teren op de grote bands uit de jaren 19XX is flauwekul. Het blijkt in Nederland gewoon ontzettend moeilijk om een (middel)groot festival in leven te houden, gezien de concurrentie van o.a. Graspop en Wacken.

Als Mojo dan vervolgens ook nog eens de populairste metalbands als Metallica, Rammstein en System Of A Down in opeenvolgende jaren naar hun paradepaardje Pinkpop gaat doorschuiven, dan houdt het op. Wat veel kritikasters volgens mij niet begrijpen, is dat FortaRock - The Festival in de periode dat het evenement nog in Park Brakkenstein plaatsvond, hoogstwaarschijnlijk (ook) verlies draaide. Ik gok dat alleen de laatste (uitverkochte) editie in Park Brakkenstein en de eerste XL-editie in het Goffertpark (met Rammstein) enige winst opleverden.

Ik vraag me af of je begrijpt wat ik bedoel. Dat Fortarock cancelt omdat er geen headliner gevonden kan worden, is precies wat ik bedoel. Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt, maar we mogen er wel van uitgaan dat de organisatie van Fortarock verschillende blauwtjes heeft gelopen. Goed mogelijk bij bands als Aerosmith, Linkin Park, SOAD, Metallica en avenged Sevenfold (opgericht in 1999, dus dat is best oud voor een band). Vorig jaar hoogstwaarschijnlijk een nee van Black Sabbath gekregen. Dit is gewoon blindstaren op de grote namen. Volbeat werd volgens mij vrij laat bevestigd, dus je tegenargument is hoe dan ook een tweede keuze. Als je Slipknot (21 jaar), Alter Bridge (12 jaar, maar voortgekomen uit Creed uit 1994), Lamb Of God (17 jaar) en Gojira (15 jaar) jong vindt, vraag ik me een beetje af waar je die grens legt.

Kijk eens naar de line up van de eerste edities van Dynamo Open Air. Hartstikke succesvolle edities (vooruit, andere tijden), maar de gemiddelde leeftijd van de bands haalt de tien jaar niet. Tegenwoordig zitten middelgrote tot grote festivals op 15+. Kijk je naar de helft van de belangrijkste namen, dan zit je al makkelijk op 20+. Ik mis de oude mentaliteit waarin je vol vertrouwen een jonge, veelbelovende band een podium biedt. En dan als niet vroeg in de middag overigens. Tegenwoordig geldt voor een band, hoe meer ervaring en hoe groter de naam, des te interessanter je bent voor festivals. Eerlijk is eerlijk, ik vond Fortarock echt interessant op park Brakkestein waar ze ooit nog The Devil's Blood als afsluiter hadden neergezet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 9:43 pm

Splijtzwam schreef:
innuendo schreef:Kom maar op dan! Ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezien..
Voor doom of stoner kun je terecht bij Into the void, voor hardcore/metalcore is jera on air leuk, Baroeg open air is zelfs gratis met veel verfrissende jonge bandjes. En dan heb je natuurlijk nog Into the grave, Stonehenge en had je dokk'em open air. En zo vergeet ik er vast nog een paar. En net over de grens is er ook van alles te beleven.

Ik wil nog wel met enige aarzeling akkoord gaan met Into The Void, maar de rest ken ik niet (Jera) of boeken met alle plezier grote bands. Into The Grave had vorig jaar nog Slayer en Kreator. Baroeg OA deed met het bejaarde ex-leden van Venom.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2017

Bericht door Loja » do nov 17, 2016 9:55 pm

toch blijf ik het raar vinden dat ze zich zo blind staren op headliners. Persoonlijk ga ik niet naar een festival voor de headliner maar gewoon voor de sfeer, om biertjes te drinken en bandjes te kijken en mischien zelfs wat nieuwe muziek te ontdekken. Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens met innuendo, investeer eens in nieuw talent ipv telkens weer die uitgekauwde namen! Verder hebben ze het in hun uitleg over het gebrek aan aanbod van bands maar waarom schuiven ze het festival dan gewoon niet een paar weken door naar bv half juni?

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » do nov 17, 2016 10:18 pm

innuendo schreef:
Splijtzwam schreef:
innuendo schreef:Kom maar op dan! Ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezien..
Voor doom of stoner kun je terecht bij Into the void, voor hardcore/metalcore is jera on air leuk, Baroeg open air is zelfs gratis met veel verfrissende jonge bandjes. En dan heb je natuurlijk nog Into the grave, Stonehenge en had je dokk'em open air. En zo vergeet ik er vast nog een paar. En net over de grens is er ook van alles te beleven.

Ik wil nog wel met enige aarzeling akkoord gaan met Into The Void, maar de rest ken ik niet (Jera) of boeken met alle plezier grote bands. Into The Grave had vorig jaar nog Slayer en Kreator. Baroeg OA deed met het bejaarde ex-leden van Venom.
Jamaar jij wil dus niks weten van bands die al enigszins gevestigd zijn. Dat kan hoor, maar wil je met een zomerfestival ergens in een park (dus ook Brakkestein) wat publiek trekken red je het niet alleen met obscure, beginnende bandjes.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Fortarock 2017

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 10:44 pm

Ach ja, dan maak je er maar dat van. :roll:

Ik heb niks tegen nostalgia acts, maar veel festivals draaien er voor het overgrote deel op. Waarom geen gezonde balans waarin jong talent écht de kans krijgt?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » do nov 17, 2016 11:00 pm

Volgens mij krijgen veel relatief nieuwe bands die kans op de eerder door mij genoemde festivals. Alleen zitten er altijd wel een paar bekende/gevestigde bands tussen om wat publiek te trekken.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Fortarock 2017

Bericht door Spirit In Black » vr nov 18, 2016 2:59 pm

Splijtzwam schreef: Jamaar jij wil dus niks weten van bands die al enigszins gevestigd zijn. Dat kan hoor, maar wil je met een zomerfestival ergens in een park (dus ook Brakkestein) wat publiek trekken red je het niet alleen met obscure, beginnende bandjes.
Dit dus.

Overigens krijgen 'nieuwe' bands best wel een kans op Fortarock, net als andere festivals. Bands als Ghost, Gojira, Baroness, Steel Panther, Kvelertak, Valient Thorr, Parkway Drive, Audrey Horne, Babymetal waren toch ongeveer als eerste op een NL festival te bewonderen. Over smaak valt te twisten, dat is de 'splijtzwam' tegenwoordig. Iedereen weet het beter of heeft een 'eigen' perfect festival in hun hoofd lijkt het wel. Festivals als GMM of Hellfest boeken domweg zoveel dat je eigen 'obscure' festivalroute uitstippelen makkelijker gaat dan wanneer er pakweg 8 tot 18 bands op het programma staan.

Daarnaast zijn er ook nog de productiekosten die nogal eens worden vergeten. Een klein dorp uit de grond te stampen voor een dag (of 2) zal de nodige kosten met zich mee brengen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door Wessel » vr nov 18, 2016 4:00 pm

Ik vreesde al dat dit ooit zou gebeuren toen ze in 2013 naar het Goffertpark gingen, want elk een Rammstein, Maiden, Black Sabbath of Metallica boeken gaat niet, zo is gebleken. In de Brakestein-formule had ongetwijfeld meer rek gezeten. Na Dynamo Open Air, Fields Of Rock, Waldrock en Dokk'em Open Air weer een festival ter ziele. Heel jammer dit.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » vr nov 18, 2016 11:06 pm

Ook onjuist, is niet ter ziele. In 2018 komt Fortarock terug.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door Gilbert » za nov 19, 2016 11:15 am

innuendo schreef:Kijk eens naar de line up van de eerste edities van Dynamo Open Air. Hartstikke succesvolle edities (vooruit, andere tijden), maar de gemiddelde leeftijd van de bands haalt de tien jaar niet.
Inderdaad, andere tijden. Dynamo Open Air had indertijd geen enkele concurrentie en heavy/thrash/extreme metal waren nog hele jonge genres. Om anno 2016 terug te verlangen naar de eerste edities van Dynamo Open Air, dat is pas teren op nostalgie. :P

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Fortarock 2017

Bericht door lampje » za nov 19, 2016 1:36 pm

Splijtzwam schreef:Ook onjuist, is niet ter ziele. In 2018 komt Fortarock terug.
Ik moet het nog maar zien. Of is dat te azijnzeikerig?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door Wessel » za nov 19, 2016 1:37 pm

Splijtzwam schreef:Ook onjuist, is niet ter ziele. In 2018 komt Fortarock terug.
Van uitstel komt afstel, zegt men wel. :wink:

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fortarock 2017

Bericht door Loja » za nov 19, 2016 1:43 pm

Ik denk ook niet dat Fortarock terug komt. Ik hoop het natuurlijk wel maar vrees het ergste.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door scarymonster05 » zo nov 20, 2016 11:51 am

jammer, maar helaas.....
dan maar naar dynamo dit jaar. ook geen straf.. [headbang] [headbang] [headbang]

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Fortarock 2017

Bericht door Splijtzwam » do apr 27, 2017 10:44 pm

NIJMEGEN - Fortarock keert terug. Althans, dat heeft er alle schijn van, als we het Twitteraccount van het muziekfestival mogen geloven. Op het sociale netwerk vraagt de organisatie naar namen van artiesten die volgend jaar op het festival zouden moeten optreden.

Het festival wordt sinds de zomer van 2009 jaarlijks georganiseerd in het Goffertpark, maar slaat nu dus een jaar over. De organisatie geeft aan te kampen te hebben met toenemende concurrentie en stijgende kosten. Ook afwijkende tourdata van veel artiesten gooiden roet in het eten.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Fortarock 2017

Bericht door scarymonster05 » do mei 25, 2017 5:45 pm


Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Fortarock 2017

Bericht door Rene » do mei 25, 2017 6:33 pm

Was lekker weertje geweest als het komend weekend door was gegaan. Ik kan me sowieso geen editie zonder zon herinneren.

Volgend jaar gaat het weer door, lees ik in dat artikel.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock 2017

Bericht door MetalJan » vr mei 26, 2017 1:29 pm

In 2013 geweest en toen weinig zon gezien. Was toen best koud bovendien, graad of 10.

Plaats reactie