FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Gilbert » vr nov 24, 2017 1:46 pm

Klaas.76 schreef:Ik sluit niet uit dat Corey Taylor denkt dat bijvoorbeeld een Dessel in Nederland ligt of dat België een onderdeel van Nederland is.
Of dat Werchter in Nederland ligt of dat Stone Sour wellicht op Pinkpop 2018 speelt.

Er zijn vandaag vier nieuwe namen bevestigd voor FortaRock. Geen Stone Sour dus, wel Body Count, Satyricon, Alestorm en Igorrr. Dat geeft als line-up tot dusver:

Vrijdag 1 juni
Parkway Drive
Body Count featuring Ice-T
Death Angel
Thy Art Is Murder

Zaterdag 2 juni
Nightwish
Kreator
Meshuggah
Satyricon
Alestorm
Avatar
Igorrr

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Splijtzwam » vr nov 24, 2017 4:17 pm

Body Count, nostalgie!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Lennert » vr nov 24, 2017 5:39 pm

Featuring Ice-T? Ik dacht dat hij gewoon standaard onderdeel van Body Count was...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Klaas.76 » vr nov 24, 2017 5:58 pm

Marketing.

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door scarymonster05 » zo nov 26, 2017 1:06 pm

igorrr....leuke keuze. kijk er naar uit.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door MetalJan » vr dec 22, 2017 9:02 pm

Nieuwe toevoegingen:

Opeth, Baroness en Death Alley (allen voor de zaterdag)


Begin er hard over te denken om de zaterdag te gaan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door innuendo » vr dec 22, 2017 9:15 pm

ik wilde idem zeggen, maar ik besef me meteen dat mijn vrouw op 8 juni uitgerekend is...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Dimas » za dec 23, 2017 1:16 pm

Dat is een flinke rekensom die ze dan moet maken.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Wessel » di jan 30, 2018 1:54 pm

Gisteren stond Arch Enemy in Tilburg op de planken, vandaag maakt FortaRock bekend dat de Zweedse band naar Nijmegen komt. In 2011 stond Arch Enemy al eens op FortaRock, destijds nog met de vorige zangeres. Ook Watain keert terug naar FortaRock. De laatste keer dat de blackmetallers er stonden was in 2010. Naast Arch Enemy en Watain zijn ook DOOL en Mantar aan de line-up van het festival toegevoegd. Eerder al werden onder meer Nightwish, Parkway Drive, Opeth, Body Count, Kreator, Meshuggah en Satyricon bevestigd.

FortaRock vindt dit jaar plaats op 1 en 2 juni in het Goffertpark te Nijmegen. Een combiticket kost 89 euro, dagkaarten kosten €49,00 en €59,00 voor respectievelijk de vrijdag en zaterdag van het festival. Meer informatie vind je op http://www.fortarock.nl.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door MetalJan » di jan 30, 2018 7:06 pm

Vrijdag 1 juni
PARKWAY DRIVE
ARCH ENEMY
BODY COUNT feat. Ice-T
DEATH ANGEL
THY ART IS MURDER
WATAIN
MANTAR
+ meer


Zaterdag 2 juni
NIGHTWISH
KREATOR
MESHUGGAH
SATYRICON
DOOL
ALESTORM
AVATAR
IGORRR
+ meer

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Took » do mar 29, 2018 1:56 pm

De line-up van FortaRock is compleet! Het festival voegt vandaag zes nieuwe namen toe aan de poster. Voor vrijdag 1 juni is het programma aangevuld met Suffocation en Betraying the Martyrs, op zaterdag 2 juni zullen DragonForce, VUUR, Týr en For I Am King optreden. Zij voegen zich bij onder meer Nightwish, Parkway Drive, Arch Enemy, Opeth, Body Count, Kreator en Meshuggah. Ook is er een kleine verschuiving in het programma: Mantar en Thy Art Is Murder zijn verplaatst van de vrijdag naar de zaterdag, terwijl Kreator nu op vrijdag in plaats van zaterdag gaat optreden.

FortaRock vindt dit jaar plaats op vrijdag 1 en zaterdag 2 juni in het Goffertpark te Nijmegen, met in totaal 24 bands op het programma. Het festivalterrein krijgt dit jaar een make-over. Daarnaast wordt op zaterdag het Goffert Theater bij het festival betrokken en is er weer voldoende catering en een festivalmarkt. Een combiticket kost 89 euro, dagkaarten kosten €49,00 en €59,00 voor respectievelijk de vrijdag en zaterdag van het festival. Ze zijn verkrijgbaar via www.fortarock.nl.

Tenslotte kunnen we melden dat wij van Metalfan.nl dit jaar op FortaRock de signeersessies gaan hosten. Welke bands hieraan meedoen maken we in een later stadium bekend.


Vrijdag 1 juni:
Parkway Drive
Arch Enemy
Kreator
Body Count
Watain
Death Angel
Suffocation
Betraying The Martyrs

Zaterdag 2 juni:
Nightwish
Opeth
Alestorm
Meshuggah
Satyricon
Avatar
DragonForce
Baroness
Thy Art Is Murder
VUUR
Igorrr
Týr
DOOL
Death Alley
Mantar
For I Am King

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Splijtzwam » vr mar 30, 2018 6:04 am

Jammer dat The Art is Murders naar de zaterdag is verplaatst, had die graag live gezien.
Ook zouden volgens eerdere berichtgevingen op vrijdag slecht 2 bands minder spelen dan op zaterdag.....
Twee dagen gaan vind ik een slechte optie, zowel voor mijn portemonee als voor mijn lichamelijke gesteldheid. Dat bier moet immers ook weer verwerkt worden.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door arjans » wo mei 02, 2018 12:17 pm

Over een maand.

Ik ben benieuwd hoe het bij deze doorstart zal gaan.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Splijtzwam » wo mei 09, 2018 8:38 pm

Ik denk dat ze het amfitheater er dit jaar bij betrekken. Lijkt mij een mooie en sfeervolle extra locatie!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Took » wo mei 09, 2018 9:41 pm

Splijtzwam schreef:Ik denk dat ze het amfitheater er dit jaar bij betrekken. Lijkt mij een mooie en sfeervolle extra locatie!
dat doen ze inderdaad.


tijdschema's zijn bekend:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Sorcha » do mei 10, 2018 8:10 am

Jammer van die clash tussen Igorrr en Death Alley.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Hieronimus » do mei 10, 2018 9:38 am

Zaterdag gaat het hem waarschijnlijk wel worden voor mij. Hossen op Igorrr lijkt me dikke pret. Voor iedereen van hier die gaat: biertjes kunnen naar die jongen met het zwarte bandshirt.
Front voor/der Matigheid
last.fm

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door MetalJan » do mei 10, 2018 2:41 pm

Nu ik nog eens naar de line-up kijk, staat er eigenlijk maar bar weinig interessant tussen eigenlijk op de zaterdag voor mij. Paar leuke bands en dan heb je het wel gehad. De vrijdag vind ik zelf wat interessanter eigenlijk. Kijk nog wel.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Splijtzwam » za jun 02, 2018 1:09 pm

Alleen vrijdag veweest. Erg leuke dag gehad! De line-up was goed, genoten van Suffocation, Body Count, Kreator en Parkway Drive. Ook genoten van de sfeer! Het was niet zo heel druk, ik schat zo'n 5000 mensen. Ik hoop voor Fortarock dat het zaterdag een stukkie drukker wordt. De indeling van bet terrein deed mij aan Brakkestein denken.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Hieronimus » zo jun 03, 2018 3:13 pm

Zaterdag het festival bezocht: mooi man. Vermakelijke bands, over het algemeen goed geluid, korte wachtrijen, prima weertje. Igorrr was indrukwekkend; fantastische zanger en zangeres. Los met die breakcore! Het kon veel mensen betamen, maar niet iedereen wist volgens mij hoe zij/hij zelf daarop los moest gaan... Van opera naar strakke (blast)beats, topoptreden! Satyricon overtuigde ook met een lekker geluid (ná het eerste nummer), maar de mix was tijdens Mother North duidelijk niet lekker: de openingsriff kwam niet over. Fuel for Hatred was een pit-festijn, mede dankzij het enthousiasmeren van Satyrs hand. En dan het optreden dat weer zó ongelooflijk strak was, inclusief presentatie: Meshuggah. Vermorzelend, als een tikkende tijdbom die meerdere malen ontplot. Die gasten stáán op het podium, indrukwekkend. Een perfecte lichtshow die gesynchroniseerd was met soms de toms, dan de bekkens, dan de gitaren: compleet overdonderend. En dan met een nummertje als Bleed alle remmen los. Zoals de vorige keer dat ik ze zag op Fortarock nu ook weer intens genoten. Ter afsluiting van een afstand met een biertje een stukje Nightwish gezien, wat goed en professioneel klonk, maar dat bekoorde me niet, dus tijdig weer naar het Twentse. Mooi festival, goed vermaak, gevariëerde bands.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Wessel » zo jun 03, 2018 5:22 pm

Enkel de eerste helft van Satyricon (erg vet weer, maar met de thuiswedstrijd die ik in maart in Oslo zag in het achterhoofd leek het publiek niet echt los te komen) en het hele optreden van Opeth (degelijk, maar weinig bezieling of verrassing in de set) gezien. Verder voelde ik me zowaar een beetje oud temidden van bands als Avatar en Alestorm en de fans daarvan, haha. Affijn, hopelijk is Fortarock er in 2019 gewoon weer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Jeroen » zo jun 03, 2018 7:01 pm

Dat Avatar is best geinig om te zien, maar heeft muzikaal wel ontzettend weinig om het lijf. Prima succesformule, dat wel.

Alestorm was vreselijk, vond ik. Maar die ergernis heb ik als recensent maar even uitgezet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door arjans » zo jun 03, 2018 9:50 pm

Ik ben 2 dagen geweest en heb het erg naar mijn zin gehad.

Vrijdag goede optredens gezien van Death Angel, Suffocation, Kreator en Watain (al vond ik het gooien van een brandende fakkel richting het publiek minder geslaagd)

Zaterdag waren For i am King en Dool op de theater stage erg sterk en heb ik genoten van Satyricon.

Verder was de sfeer uitstekend, nergens lange wachtrijen en ook de andere bands vermakelijk.

Hopelijk volgend jaar weer.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Stoeptegel » ma jun 04, 2018 12:36 am

Zo, dat was een dagje Fortarock. En dat viel me niet tegen! Ik ben naar 3 edities geweest, 2 in Brakkenstein en de Rammstein versie in de Goffert.
En ondanks dat het in de Goffert was voelde het voor mij aan als park Brakkenstein en dat is een goed teken!
Het festival was echt super opgezet! Pluspunt was het watertappunt (ondanks dat lege flesjes niet mee mochten, dit stiekem toch gedaan. Ik ben niet zo'n onverlaat die met een flesje gaat lopen gooien, ofzo). De hele dag op water en dar beviel prima. Aangezien het eten duur genoeg is......Maar ja, dat is oud nieuws en daar zal toch geen reet aan veranderen.
Er was in ieder geval méér dan genoeg keus. Parkeren in de relatieve nabijheid, niet op een 'officiële' parkeerplaats (maar die waren ook gratis).
Voldoende kassa's, nergens lange wachtrijen. Prima!
En dan werkte het weer ook nog mee!

Het geluid bij alle bands die ik heb gezien/gehoord stond prima.

Van een afstand Alestorm en Opeth meegekregen. Evenals Avatar en Dragonforce. Igorrr slechts gehoord.

Daadwerkelijk gekeken naar Baroness. Wat een gave band is het ook. Thuis draai ik het vrijwel nooit, maar via Spotify eigenlijk alleen de 5 best beluisterde nummers (Take my bones away, March to the sea o.a.). En die speelden ze ook. Vorig jaar in Finland ook gezien en de chemie tussen de bandleden met de 'nieuwe' gitariste is volgens mij 100% oprecht. En spelen dat ze kan! Bij een aanstaande clubshow wil ik er graag naar toe!

Satyricon ook grotendeels gezien. Band was weer strak! Into the grave een paar jaar geleden viel tegen, maar dit was dikke vette ok.
Half jaartje geleden in Essen gezien, maar dat overtreffen ze niet. Dat was té gaaf!

Tyr enkele nummers van gezien aangezien we binnenkwamen tijdens hun optreden. Ik begrijp dat dit redelijk populair is en dat snap ik, catchy en niet moeilijk doen.

Meshuggah; paar nummers gekeken. Wat was die show af! Massief geluid, band die instrumentbeheersing en samen spelen tot in de puntjes beheerst.
En een erg gave lichtshow! Wat een geweld stuurt die band de tent in!

Nightwish was aardig. Maar de visuals hadden wel beter gemogen. Ayreon universe werkte eveneens met zo'n systeem (led-backdrop, of hoe het ook mag heten) en dat was toch echt wel van een hoger niveau. Band speelde ok, maar kwam op mij wat routineus over.

Ook naar de Q&A van Floor geweest, dat was geinig voor een keer.

Als het volgend jaar weer zo is opgezet en de namen zijn de moeite dan ben ik graag van de partij.
Geen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: FortaRock 2018 - 1 en 2 juni

Bericht door Rene » ma jun 04, 2018 11:29 am

Dat waren twee mooie dagen op Fortarock. Een fijn festival op een mooie locatie en niet te massaal, maar wel groot genoeg om zich te onderscheiden van andere festivalletjes zoals Into The Grave en Dynamo. Goed om te zien dat opkomst groot genoeg was. En zowaar scheen de zon ook nog op de zaterdag!

Vrijdag hielp ik eerst mee met de signeersessies, daarna vooral genoten van de grootse show van Kreator. De routine-show van Arch Enemy kon met stukken minder bekoren en Parkway Drive verraste me positief met ook een gelikte show.

Zaterdag vooral genoten van Alestorm. In tegenstelling tot Jeroen houdt ik wel van al die mafheid, maar kan me ook goed voorstellen dat het totaal niet je ding is. Avatar was ook vermakelijk, hoewel de zanger wel erg lang aan het speechen was steeds. Dragonforce was leuk om weer eens gezien te hebben. Afsluiter Nighwish speelde een goede set vol met verassingen. De band mag wel eens iets anders gaan verzinnen voor de aankleding. De laatste jaren hebben ze nu altijd dat grote videoscherm mee met animaties.

Het Theaterpodium wilde ik bezoeken tijdens Death Alley, maar daar was bij aankomst geen doorkomen aan. Verder nooit hoeven wachten bij de bar & gezellige sfeer. Hopelijk gaat het volgend jaar gewoon weer door.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie