Roadburn 2018

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Roadburn 2018

Bericht door Orklord » vr sep 22, 2017 8:38 am

Roadburn Festival is proud to announce the first artists for the 2018 line up, which will take place at the 013 venue, Tilburg, The Netherlands between April 19-22.

Firstly, thank you for your patience as we toiled away behind the scenes to bring you this first set of Roadburn 2018 announcements. If the messages we’ve been getting over the past few months are any indicator, anticipation has been building considerably!

We’re thrilled with our first bookings! Godspeed You! Black Emperor is a band that we’ve been eager to book for years now, to finally have them on our posters is an absolute joy! Read on to find out more about our first bookings and stay tuned for more!

Don’t forget to mark your diaries for Thursday, October 19! That’s when tickets will go on sale, both in person from the 013 box office, and worldwide via Ticketmaster.nl – you might want to set up a Ticketmaster account in advance so you’re prepared for the big day.

At Roadburn, we’re always looking to push the envelope when it comes to working with creative and diverse artists; we’ll never settle for toeing the line. These first artists should give you an idea of the direction that Roadburn will be taking in 2018, but as ever, don’t assume you have us sussed – we always have more up our sleeve!

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR
2018 CURATOR: JACOB BANNON
CONVERGE
HUGSJÁ
BELL WITCH
PANOPTICON
EX EYE
THE HEADS
IGORRR
AERIAL RUIN
SANGRE DE MUERDAGO
RICHEY BECKETT (Art exhibition)

TICKET ONSALE DATE
Roadburn 2018 tickets will go on sale on Thursday, October 19. They will be available to purchase in person from the 013 box office from 18.30– 20.30 local time, and online worldwide from 21.00 CEST. Ahead of the tickets going onsale, we will be able to confirm more details of the line up, plus camping options in Tilburg during the festival.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2018

Bericht door Draconian » vr sep 22, 2017 12:18 pm

2 keer Godspeed You! Black Emperor, 2 keer Panopticon en Hugsja; ik ben nu al blij! :mrgreen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2018

Bericht door Siego » vr sep 22, 2017 12:28 pm

Ik ook. 2 keer Godspeed en 2 keer Converge. Na vorig jaar Jane Doe, nu een You Fail Me set. Daar kijk ik nu al naar uit! En Jacob Bannon als curator, dat moet ook genoeg moois opleveren.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Roadburn 2018

Bericht door Sorcha » ma sep 25, 2017 7:37 pm

Tot dusver weinig boeiends, maar hopelijk komen daar nog wel wat leuke namen bij!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2018

Bericht door innuendo » ma sep 25, 2017 9:50 pm

Ik heb echt geen drol met Converge, dus wat curatorkeuze betreft, heb ik weinig hoop. Ach, toen die dude van Sunn O))) curator was, haalde hij erg toffe dingen naar Roadburn. Ik ben wel erg beneiuwd naar Hugsja.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Roadburn 2018

Bericht door Mollusk » ma sep 25, 2017 9:56 pm

Godspeed You! Black Emperor is wel een prima naam. Ik vind "Lift Your Skinny Fists..." echt een adembenemend mooi album.
Het gros van die namen zegt mij niets, eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door Mollusk op za okt 28, 2017 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2018

Bericht door innuendo » ma sep 25, 2017 10:15 pm

The Heads ken je toch wel? Tamelijk briljante band. Keiharde psych. Beide shows gezien toen ze artist in residence waren en ik kan nog steeds niet bevatten dat ze nooit groot geworden zijn.


[youtube][/youtube]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Roadburn 2018

Bericht door Mollusk » ma sep 25, 2017 10:26 pm

Wel wat van gehoord op YouTube, nooit iets van aangeschaft. Maar ja, het aanbod is ook zo groot.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door MetalJan » di sep 26, 2017 9:41 pm

The Heads waren een aantal jaar geleden erg tof ja!

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2018

Bericht door Siego » wo okt 11, 2017 5:11 pm

Weer een verdomd lekker rijtje namen erbij vandaag!

Cult Of Luna komt met Julie Christmas Mariner integraal spelen! Weedeater komt God Luck And Good Speed integraal spelen! En wat te denken van Furia, Hell, Grave Pleasures, Mizmor en de eerste boeking van Jacob Bannon als curator: Greenmachine die D.A.M.N. integraal komt spelen.

Verder: Future Occultism, Årabrot, Gost, Hell, Maggot Heart, Occvlta, Sannhet, Thaw, Uniform en Wrekmeister Harmonies.

En blijkbaar een nieuw podium
Nieuw podium: De Koepelhal
Roadburn heeft in de roep om extra ruimte, ook voor interactie tussen bands en fans, voorzien door de Koepelhal te adopteren als nieuwe locatie. De Koepelhal ligt aan de andere kant van het spoor in culturele hotspot de Spoorzone, op zo’n 10 minuten lopen van 013. Het gaat plaats bieden aan de artiestenmerchandise, die zo in een meer relaxede setting terecht komt, wat ook fijn is als je even met die ene artiest of platenbaas wilt babbelen. De Koepelhal zal ook als extra podium fungeren op de vrijdag en zaterdag, waarmee een zaal van een capaciteit van 1200 man (ongeveer formaat Midi dus) toegevoegd wordt.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Roadburn 2018

Bericht door Hieronimus » wo okt 11, 2017 7:32 pm

Heilige geit, Mariner integraal...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Roadburn 2018

Bericht door Gilbert » wo okt 11, 2017 7:35 pm

Denk ik dat er bij de nieuwste bevestigingen voor Roadburn zowaar een band zit die ik ken, dan blijkt het een andere, Noord-Amerikaanse Hell te zijn...

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Roadburn 2018

Bericht door Krimhild » za okt 28, 2017 7:30 pm

Tof! Godspeed!

Aerial Ruin is ook best interessant! Die gozer werkt wel es samen met de gitarist van Agalloch:



Die muziek is in elk geval (veel) meer Agallochesk dan de geluidsbrei die John Haughm afgelopen jaren verspreid heeft ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Roadburn 2018

Bericht door Krimhild » za okt 28, 2017 7:37 pm

Hiero, was jij niet een Godspeed fanboy? Heb jij me dat niet ooit aangesmeerd? Zo ja, dan luid mijn hoofdvraag: zie ik nou goed dat je blijer bent met Cult of Luna dan met Godspeed?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Roadburn 2018

Bericht door Hieronimus » zo okt 29, 2017 8:59 am

Ach, fanboy, fanboy. Iedere dag van zonsopkomst tot -ondergang Lift Yr. Skinny Fists... integraal luisteren, wekenlang? Eerlijk is eerlijk, GY!BE was leuk t/m Yanqui, daarna heb ik het niet meer zo goed in het vizier gehouden. Heb ik jou dat aangesmeerd? Toch iets goed gedaan hier. Maar laat me je nu CoL aansmeren: bij Cult of Luna's samenwerking met Julie Christmas op Mariner komt een aantal van mijn favoriete zaken samen: post-metal met bijbehorende crescendo's, een goede zangeres die van zich af kan schreeuwen, en het belangrijkst: een nette sci-fi-sfeer (ook wel sfsfeer). Dus.

Ik ga jouw Aerial Ruin in het lijstje zetten om te beluisteren.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Roadburn 2018

Bericht door Crises » wo nov 01, 2017 4:02 pm

Nou maar hopen dat al het toffe op zaterdag komt...
(Want hè... Als je samen met je vriendin naar Roadburn wil gaan, maar ze is dan net een maand of twee bevallen, dan gaat een heel festival wel erg moeilijk worden...)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2018

Bericht door innuendo » wo nov 01, 2017 7:42 pm

Ha, congrats!


Dat heb ik trouwens beter aangepakt. Mijn vrouw was net twee maanden zwanger toen ze een dag meeging naar Roadburn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Roadburn 2018

Bericht door Hieronimus » ma jan 22, 2018 3:02 pm

Hieronimus schreef:Ik ga jouw Aerial Ruin in het lijstje zetten om te beluisteren.
Wel fijne folk, niet mijn type stem en een beetje eentonig...

Hier worden de kans dat ik bij Roadburn ben met de dag groter.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Roadburn 2018

Bericht door Crises » wo jan 24, 2018 2:35 am

We hebben kaartjes voor zondag gekocht: voor ons de beste dag om te gaan.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » ma feb 05, 2018 5:53 pm

Ga wat vrijwilligerswerk doen op Roadburn 2018, maar er zal genoeg tijd overblijven om bands te kijken.
Eerste keer Roadburn voor me, ben erg benieuwd !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door Wessel » do feb 08, 2018 8:44 pm

Cool. Ik ga waarschijnlijk niet nog eens, maar het is zeker bijzonder om eens mee te maken!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » di feb 13, 2018 3:17 pm

Wessel schreef:Cool. Ik ga waarschijnlijk niet nog eens, maar het is zeker bijzonder om eens mee te maken!
Lijkt me ook, vandaag bevestiging gehad dat ik erbij ga zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door MetalJan » ma mar 19, 2018 7:16 pm

Dit jaar alleen aanwezig op de zaterdag. Word nog even puzzelen met het tijdschema...

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Roadburn 2018

Bericht door Krimhild » di mar 20, 2018 4:35 pm

Wel alstjemenou: Alda komt!~!! Vet gaaf. Ik weet alleen niet of ik er zelf bij ben.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2018

Bericht door Draconian » di mar 20, 2018 9:14 pm

Krimhild schreef:Wel alstjemenou: Alda komt!~!! Vet gaaf. Ik weet alleen niet of ik er zelf bij ben.
Wat dacht je van Panopticon dan? Twee sets maarliefst!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Roadburn 2018

Bericht door Crises » vr mar 23, 2018 1:20 am

Krimhild schreef:Wel alstjemenou: Alda komt!~!! Vet gaaf. Ik weet alleen niet of ik er zelf bij ben.
Ja, werd ik helemaal lekker gemaakt door Doomstar met Alda. Ik denk boeken, boeken, boeken... Keek ik eens naar de data.... Mijn eerste reactie naar Doomstar destijds: die worden zeker komende week aangekondigd door Roadburn, hè? Zij: jep... Ik: fok...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2018

Bericht door Siego » vr mar 23, 2018 10:02 am

De zaterdag wordt inderdaad even puzzelen. Alleen maar overlap met de dingen die ik graag wil zien.
De donderdag, vrijdag en zondag zijn gelukkig nagenoeg perfect.

Hier trouwens een aardige site voor het maken van een tijdschema: https://clashfinder.com/s/roadburnfest2 ... =0dmsym.wo

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Roadburn 2018

Bericht door Draconian » di apr 17, 2018 2:43 pm

Wie gaan er nog meer naar Roadburn dit jaar? Ik begin morgen met de Hardrock Hideout. Superveel zin in :mrgreen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » di apr 17, 2018 6:09 pm

Draconian schreef:Wie gaan er nog meer naar Roadburn dit jaar? Ik begin morgen met de Hardrock Hideout. Superveel zin in :mrgreen:

Ik ben er de volle 4 dagen bij: donderdag , vrijdag en zondag sta ik van 14:15 tot 19 achter de bar.
Rest van het festival ben ik vrij en ben ik er als bezoeker.
Ook sta ik op de camping vanaf donderdagochtend.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2018

Bericht door innuendo » di apr 17, 2018 8:26 pm

Weet je ook waar je achter de bar staat?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2018

Bericht door Siego » wo apr 18, 2018 9:07 am

Gratis bier?

Anyway, zin in! Vooral de 'You Fail Me' set van Converge, LLNN en Phantom Winter.
Ook erg benieuwd naar Vánagandr: Sól án Varma. Een project van de leden van MisÞyrming, Naðra, Svartidauði en Wormlust.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door Wessel » wo apr 18, 2018 12:19 pm

Ik zoek een kaartje voor de zaterdag, hopelijk lukt dat! En anders rest mij niets anders dan iedereen heel veel plezier te wensen!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » wo apr 18, 2018 5:52 pm

innuendo schreef:Weet je ook waar je achter de bar staat?
Donderdag sta ik bar 9, boven.
Rest kan ik zo vlug niet zien.

En nee, Siego, geen gratis bier. Sorry.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door MetalJan » wo apr 18, 2018 7:14 pm

Wessel schreef:Ik zoek een kaartje voor de zaterdag, hopelijk lukt dat! En anders rest mij niets anders dan iedereen heel veel plezier te wensen!
Ik had een kaartje voor de zaterdag, maar ik heb 'm van de week verkocht...

Geen Roadburn voor mij dit jaar, had niet zo'n zin meer, bands spraken me niet zo aan eigenlijk en veel weggeweest de laatste tijd, dus ff rustig aan doen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door Wessel » wo apr 18, 2018 11:50 pm

Ah grappig, ik zag al een Jan op Ticketswap. :P

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Roadburn 2018

Bericht door innuendo » do apr 19, 2018 9:41 am

Succes Wessel! Vaak lukt het nog wel om een kaartje te scoren.

Ik kom straks even gedag zeggen Joan en als ik dorst heb, betaal ik gewoon voor mijn drinken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door Wessel » ma apr 23, 2018 1:17 pm

Mijn weekend nam een onverwachte en zeer prettige wending toen mijn beste vriend vrijdagmiddag belde met de melding dat hij een vierdagenticket voor me had en dat er ook nog een plekje in een tent op de stadscamping voor me vrij was! Zodra ik kon op de trein naar Tilburg gesprongen dus.
De donderdag en het leeuwendeel van de vrijdag gemist, maar goede optredens gezien van Godflesh, Hugsjá, Panopticon, Mizmor, All Pigs Must Die, Occulta, Vánagandr en Wiegedood. Verder veel op de terassen die de Korte Heuvel rijk is rondgehangen en van het weer, gezelschap en versnaperingen genoten.
Wat muzikale voorkeuren betreft ben ik uiteindelijk toch meer een metalboer dan een metalhipster of psychhippie zoals die op Roadburn alom vertegenwoordigd zijn, maar wat sfeer betreft is het festival wellicht onovertroffen! Kortom, mooi weekend.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Roadburn 2018

Bericht door Siego » ma apr 23, 2018 2:55 pm

De 'full Roadburn experience' zit er weer op. Wat een fantastisch festival is het toch. De Koepelhal en in mindere mate de Hall of Fame zijn een welkome aanvulling op het festival en hebben er volgens mij ook voor gezorgd dat ik nauwelijks ergens in de rij heb hoeven staan voor een bandje. Daarnaast ook een erg relaxte Roadburn beleeft met veel terrasjes in Weirdo Canyon en hangen in het gras bij de Koepelhal. Ondanks dat wel veel gezien maar waarschijnlijk ook nog veel meer gemist.

De donderdag begon met Yellow Eyes. En dat was een begin met een hapering door de technische storing die een kleine 20 minuten heeft geduurd. Daarna wist het me helaas niet heel erg meer te boeien. Stomach Earth was een eerste hoogtepuntje van de dag in de zweterige Hall of Fame. Lomp, lomper, lompst! Ik ben een Converge fanboy en eigenlijk kan deze band bij mij niks fouts doen, al heb ik wel mijn twijfels bij de urgentie van het spelen van je nieuwste plaat. Als curator kan Jacob Bannon op deze manier natuurlijk wel lekker z'n nieuwste plaat pluggen. Al met al wel een prima optreden dat mij geen moment verveelde. Cult of Luna & Julie Christmas is dan wel echt een totaal andere dimensie. Man, man, wat was dat goed. Misschien wel mijn favoriete plaat van de laatste 15 jaar. Op een enkele fuck-up in het geluid na (bij volgens mij het 2e nummer) nagenoeg perfect. Omdat ik de show in de Kreun destijds al had meegepikt, miste het toch net dat extra stukje gevoel wat het legendarisch zou maken. Weedeater was genieten, ook al was het maar voor 3 nummers want daarna snelden we ons na de Cul de Sac om Une Misère te gaan kijken, wat achteraf gezien mijn hoogtepunt van het weekend zou worden. 5 jonge knapen uit IJsland die snelle, harde en catchy hardcorepunk spelen. Een super intense show waarbij ik het kippenvel meerdere keren op de armen had. Vooral het moment waarbij ze het volgende nummer opdroegen aan een vorig jaar overleden vriend die zelfmoord heeft gepleegd. Right in the feels.

Na hier en daar wat flarden van bands te hebben gezien begon de vrijdag voor mij pas echt met de set van Converge. You Fail me is misschien wel mijn favoriete harde plaat ooit. Ik was al een paar dagen zenuwachtig voor dit optreden. Siked, zoals ze dat zo mooi noemen. I was not dissappointed. Kippenvelmomentjes bij het eerste nummer en de titeltrack. Waarom Tomas Lindgren zo nodig het podium op moest, is me wel een raadsel. Helemaal ongemakkelijk als dan ook nog z'n microfoon niet aan blijkt te staan. Als ik toch aan het azijnzijken ben, afsluiten met een covertje had voor mij ook niet gehoeven. Speel gewoon die plaat integraal en stop. Waarvan akte. De tweede set van Une Misère was ook al even vet. Veel dezelfde trucjes en volgens mij ook volledig dezelfde set. Maar deze band had me vrijdag zo van m'n sokken geblazen dat ze niks fout konden doen bij mij. Daarna nog een stukje Hexis meegepikt wat erg goed klonk. Helaas stonden we wat te ver naar achteren om het echt goed mee te krijgen. Grave Pleasures was een plezierige afsluiter. Toegankelijke muziek en goed gespeeld.

De zaterdag startte veel te vroeg met de set van Verwoed in de Cul de Sac. Geen spijt dat ik me hier zo vroeg naar toe heb laten slepen. Erg overtuigend. Ze hebben er een fan bij. Daarna speelde er tot 7 uur niks interessants voor mij en vanaf 7 uur ging ook alles overlappen wat ik graag zou willen zien. Dat werd dus keuzes maken. En vooral stukjes van optredens zien. De enige set waar we volledig bij zijn gebleven is die van Phantom Winter. Hoogtepunt van de zaterdag. Wat een gave band, check die shit uit mensen. De Cul de Sac ging volledig los en deze band kreeg misschien wel de meest enthousiaste ontvangst die ik dit weekend heb meegemaakt. Het tweede hoogtepunt van de zaterdag was de set van Thou & The Body. Naar met een hoofdletter N. Genieten geblazen.

Op de zondag was ik erg benieuwd naar Vánagandr: Sól án Varma. Het project van de leden van MisÞyrming, Naðra, Svartidauði en Wormlust. Het werd niet het spektakel dat me jaren bij gaat blijven maar uiteindelijk wist het me wel meer dan een uur te boeien. Hell was gaaf maar miste de impact van 2 jaar geleden. Daarvoor nog voor de tweede keer Wiegedood mogen aanschouwen. Stukken beter dan tijdens Into The Void in Leeuwarden. Ze hadden er wat meer zin in leek het wel. De zondag had ik graag willen afsluiten met LLNN maar de algehele gaarheid heeft er voor gezorgd dat we al na de set van Spotlights naar huis zijn gegaan. Prima afsluiter van het heerlijke weekend.
Laatst gewijzigd door Siego op ma apr 23, 2018 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Roadburn 2018

Bericht door Dimas » ma apr 23, 2018 2:55 pm

Donderdag Black Decades gezien. Prima.
Zaterdag shows van Panopticon (meh) en Mizmor (HEEL VET) gezien.

Verder vooral goed bier gedronken (in beide betekenissen) bij LOC en op de Korte Heuvel.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » ma apr 23, 2018 9:45 pm

Zo.
Weer enigszins geland vanaf planeet Roadburn.
Wat een supergaaf festival.

5 dagen volkomen op een andere planeet.
Zonder drugs (akkoord, een paar pilsjes), maar vooral door de muziek en hele atmosfeer.

Hoogtepunten: Waste of space orchestra, Earthless, Cult of Luna met Julie Christmas, Godflesh, Departe, Furia, All pigs must die en Zuriaake.

Echt zoveel gezien, dus misschien vergeet ik zelfs een paar bands.
En ook zoveel gemist natuurlijk.

Mocht je het geld kunnen missen , ga er heen, beste mensen.
De legende en cultnaam van Roadburn zijn volkomen terecht.
Uniek festival.

En dankjewel, 013, dat ik deze kans kreeg.
Volgende jaren doe ik het graag weer.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2018

Bericht door yowannuzz » ma apr 23, 2018 9:47 pm

innuendo schreef: Ik kom straks even gedag zeggen Joan en als ik dorst heb, betaal ik gewoon voor mijn drinken.
Waarvan akte.
Fijn om jou, en heel veel meer bekenden/vrienden gesproken te hebben !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Roadburn 2018

Bericht door Crises » di apr 24, 2018 3:22 am

Ik heb een hele fijne zondag gehad, met als hoogtepunten toch wel Zuriaake en Gost. Jammer dat die dan ook tegelijk geprogrammeerd stonden.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Maerten
Berichten: 178
Lid geworden op: di jan 20, 2004 12:00 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Roadburn 2018

Bericht door Maerten » di apr 24, 2018 12:52 pm

Ik post hier eigenlijk nooit, maar moet hier even op reageren:
Siego schreef:De zaterdag startte veel te vroeg met de set van Verwoed in de Cul de Sac. Geen spijt dat ik me hier zo vroeg naar toe heb laten slepen. Erg overtuigend. Ze hebben er een fan bij. Daarna speelde er tot 7 uur niks interessants voor mij en vanaf 7 uur ging ook alles overlappen wat ik graag zou willen zien. Dat werd dus keuzes maken. En vooral stukjes van optredens zien. De enige set waar we volledig bij zijn gebleven is die van Phantom Winter. Hoogtepunt van de zaterdag. Wat een gave band, check die shit uit mensen. De Cul de Sac ging volledig los en deze band kreeg misschien wel de meest enthousiaste ontvangst die ik dit weekend heb meegemaakt. Het tweede hoogtepunt van de zaterdag was de set van Thou & The Body. Naar met een hoofdletter N. Genieten geblazen.
YES! Eindelijk iemand die Phantom Winter noemt! Waanzinnige band en wellicht zelfs wel mijn RB18 hoogtepunt. Verwoed, Converge (you fail me), Cult Of Luna en Worship vond ik ook tof.

Overigens afgelopen weekend RB nummer 12 achter de rug en productie-wise vond ik het dit jaar het sterkst. Wat banddichtheid voor mij wat minder, maar dat was prima met het uitstekende weer, een loopje naar de Koepelhal, etc. Overigens snapte ik niks van de Une Misère hype. Vond er in de Green Room in ieder geval geen reet aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roadburn 2018

Bericht door Wessel » di apr 24, 2018 5:43 pm

Dimas schreef:Donderdag Black Decades gezien. Prima.
Zaterdag shows van Panopticon (meh) en Mizmor (HEEL VET) gezien.

Verder vooral goed bier gedronken (in beide betekenissen) bij LOC en op de Korte Heuvel.
Ik las dat dit pas het tweede optreden van Mizmor ooit was! Behoorlijk indrukwekkend.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Roadburn 2018

Bericht door Orklord » wo apr 25, 2018 10:33 am

Roadburn was weer fantastisch. Prima sfeer, heerlijk weer en de toevoeging van de Koepelhal en Hall of Fame kan ik toejuichen. Ik vond wel dat de merch erg duur was (lp's van 30 euro vind ik niet ok).

Donderdag
Yellow Eyes helaas alleen het eerste gedeelte gezien. Toen sloeg alles eruit en had ik geen geduld om te wachten (warm). Wel jammer, het begin klonk goed.

Waste of Space Orchestra: iedereen was bijna nogal lyrisch over deze band. Ik vond het wel ok, maar niet zo geweldig. Het was op dat moment denk ook wat te zweverig voor mij.

Toby Driver: Ik had geen idee wat ik moest verwachten, maar het bleek dus een man met een gitaar en een laptopje te zijn. Niet helemaal mijn ding, hij heeft ook niet echt een geweldige stem.

Khemmis: Het eerste nummer begon erg goed. Dat moet ik even opzoeken, daarna werd het wel wat minder. De grunts hadden wat mij betreft niet gehoeven. Stoer bandje wat nog wel stoerder kan klinken.

Stomach Earth: Dat was lekker heavy en log. Prima band waar ik zeker even wat van op ga zoeken.

Fuoco Fatuo: Na voorgaande band ging dit er ook wel lekker in. Ook prima logge death doom. Dat was wel even genieten.

Converge: Toch maar weer is geprobeerd, maar tot nu toe ben ik elke keer niet overtuigd. Nu ook. Dit is ook niet hun snelste album heb ik het idee. Het was wat tam.

Ex Eye: Fantastisch gaaf was dit! Ik had geen idee wat ik moest verwachten, maar ik heb genoten. Die de saxofonist is echt genieten. En dan de ietwat aparte figuur op de toetsen, geweldig!

Cult of Luna & Julie Christmas: Was echt geniaal goed. Mooie licht effecten ook. Ik denk voor mij wel één van de beste optredens van Roadburn dit jaar.

Bong-ra: wat een aanfluiting was dat. Snel weer vergeten.
Phurpa: Stukje van gezien, zag er apart uit, maar helaas stond de zaal nogal vol.

Weedeater: De perfecte afsluiter van de eerste dag Roadburn. Nog even lekker knallen voordat de avond erop zit en dat deed de band uitstekend.

Vrijdag:
Mutoid Man: Leuke spierballen rock. De band neemt zichzelf niet heel erg serieus waardoor het prima aan te horen is. Leuke energieke opener.

Jonathan Hulthen: Een aparte verschijning op het podium, maar het werkt! Prima sfeer en een goed optreden.

Thaw: Heavy, heavy, heavy! Dat was lekker! Had misschien wel wat meer variatie in gemogen, maar ik kon er wel van genieten.

Crowbar: Wat een heerlijke band is dit. Mooi te zien dat het spelen op zo een groot podium ze uitstekend afgaat. Maar goed wat wil je met zo een klassieker. Dat rockte wel!

Furia: Even tijd voor wat black metal en dat was ook prima. Wat eigenlijk wel een beetje ontbrak was een donkere zaal, dat had de sfeer goed gedaan. Verder niet veel op aan te merken.

Godflesh: Ik ken de band niet heel goed, maar wat ik gehoord heb klonk erg goed en hard.

Igorrr: was puur genieten. De band had er duidelijk zin in. De zangeres ging lekker uit haar dak en de drummer was goed bezig. Beste optreden van de dag, wat een energie!

Grave Pleasures: Ik kon hier maar niet in de muziek komen na de euforie van Igorrr, dus eigenlijk snel afgetaaid.

Zaterdag:

Bell Witch: Beginnen met deze band in een bloedhete koepelhal met teveel mensen. Ik kon mij er niet echt op concentreren. Het klonk goed en zwaar, maar ik kon er niet van genieten.

Hugsjá: Wat de band doet vind ik ontzettend knap, maar het doet mij eigenlijk niks. Na een paar nummers heb ik het wel gehad.

Worship: Ik had verwacht dat de zaal helemaal vol zou staan, toch niet! Gelukkig maar, want het was top! Genieten van deze loodzware doomband in een redelijk gevuld patronaat. Prima te doen.

Forgotten Tomb: 1 nummer gezien, nee dat werd hem niet. Een andere keer misschien.

Panopticon: Was leuk en goed! Ik had alleen misschien wat meer afwisseling verwacht tussen black en bluegrass.

Mizmor: Wat een geweldige band is dit! Prachtig artwork wat uitstekend bij de muziek past. Onheilspellend en vooral erg zwaar. genieten!

Nyiq & Wormlust: Het duurde een eeuwigheid voordat er echt iets gebeurde, ik kon daar eigenlijk maar niet op wachten. Apart ja, maar ik vond het niet heel interessant.

Phantom Winter: Toch een poging gedaan om een optreden in de Cul te bekijken. Binnenkomen was niet zo een probleem ,er blijven staan echter met die warmte... De band klonk goed, had er zin in en kwam ruimte tekort op het podium. Na 2 nummers ben ik echter toch maar naar buiten gegaan. Hopelijk zie ik ze nog een andere keer.

All Pigs Must Die: Ik was even toe aan een grind band en wat krijg je dan, juist grind! Wat een heerlijke klap in het gezicht, echt genieten. Na het optreden kon ik ook geen band meer zien, fantastisch.

Zondag:
Sol An Varma: Omdat op het terrasje zitten uitstekend was heb ik alleen de laatste twee nummers gezien. Leuk, maar meer dan dat vond ik het niet.

Wiegedood: Knalde er zoals altijd weer lekker hard in, stonden prima op het grote podium en overtuigde. Leuke band!

Hell: Wauw! Dat was gaaf! Wat een heavyness, wat een heerlijke riffs. Genoten! Topband! Ik wil meer!

Zonal ft Moor Mother: Dit vond ik nogal saai. Het werkte ook niet echt in de grote zaal die niet helemaal gevuld was.

Big Brave: Dit begon goed en lekker zwaar, maar de zangeres verpeste het eigenlijk. Misschien nog maar eens een kans geven.

Godspeed you Black Emperor: Leuke band, apart ook vooral. Misschien ook maar eens in Paradiso kijken. Ik heb het gevoel dat ze daar beter tot hun recht komen.

Gost: Tegen beter weten in toch maar proberen, maar de 80's synthesizers zijn niet mijn ding. Ik heb de hele tijd het gevoel naar een slechte aflevering van Nightrider te kijken. Het is vooral een grote grap.

VMO: Ook heel apart, hilarische intro en spacende muziek. Jammer dat ik niet helemaal in de sfeer kwam. Mooie visuals en toen was ik er klaar mee

Plaats reactie