26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door MetalJan » ma mei 21, 2018 11:12 pm


Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door Wessel » wo mei 23, 2018 11:03 am

De vierde editie van Veghel Deathfest gaat niet door. "Door de hele lage ticketverkoop en de toch wel hoge kosten, zijn wij helaas genoodzaakt om VDF IV van a.s. zaterdag 26 Mei 2018 te cancelen," aldus organisator Doc Holliday Productions. Het festival zou voor deze editie verhuizen van Veghel naar Dynamo in Eindhoven, na onenigheid met de uitbater van de vorige locatie. Onder meer Destruction, Pestilence, Bodyfarm en Procreation zouden op het festival optreden. Gekochte tickets worden zo spoedig mogelijk terugbetaald en de organisatie gaat kijken wat er in de toekomst mogelijk is qua organiseren van een nieuwe Deathfest.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door Rene » wo mei 23, 2018 12:48 pm

Wow, op het laatste moment het festival niet laten doorgaan!

Kan me wel voorstellen dat er niet veel animo voor was. Er zijn best veel van dit soort festivalletjes in Nederland. En de grote bands van VDF, Destruction en Pestilance, spelen ook regelmatig in Nederland, dus daarvoor hoef je niet helemaal naar Eindhoven te reizen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door MetalDelight » wo mei 23, 2018 5:04 pm

En de rest van de bands zal de meeste mensen ook niet echt uit de luie stoel doen losweken.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door iron_dennis » wo mei 23, 2018 5:26 pm

Rene schreef:Wow, op het laatste moment het festival niet laten doorgaan!

Kan me wel voorstellen dat er niet veel animo voor was. Er zijn best veel van dit soort festivalletjes in Nederland. En de grote bands van VDF, Destruction en Pestilance, spelen ook regelmatig in Nederland, dus daarvoor hoef je niet helemaal naar Eindhoven te reizen.
Heb zelf twee keer meegewerkt aan VDF. Wat ik kan zeggen is dat de organisator zijn hart op de juiste plaats heeft en veel relatief "jonge" bands een kans geeft op te treden. Dat waardeer ik ten zeerste. Wat wel duidelijk begint te worden is de overkill aan dit soort festivals/ shows. Het zat er al een tijd aan te komen en dit gaat in de toekomst -helaas- meer gebeuren voorspel ik. Mensen moeten keuzes maken tussen het enorme aanbod en wat kun je nog doen om eruit te springen of om je tussen het overvolle programma wat er al is binnen te werken?
Ontzettend jammer dus maar om het toch door te laten gaan en dan het enorme verlies te nemen, ik snap wel dat je dan over gaat tot cancelen.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door MetalDelight » wo mei 23, 2018 5:43 pm

Ik weet niet of het jammer is. Stoor me persoonlijk al jaren aan de overload aan shows en festivals waardoor de opkomst bij de meeste shows maar laag is en daardoor totaal geen sfeer.
Meest irritante zijn nog wel die meerdaagse festivals die meer weg hebben van een reizend circus dan van een muziekfestival.
Van mij mag de helft wel van de kalender.

Hetzelfde geldt ook voor de hoeveelheid aan bands en releases.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: 26 mei: VDF @ Eindhoven (oa Destruction, Pestilence)

Bericht door MetalJan » wo mei 23, 2018 9:34 pm

Jammer, ik was graag gegaan. Zal idd wel te maken hebben met de overkill aan concerten/festivals.

Ik was laatst bij een gratis show van Hypnos, Neocaesar en Kurb Saatus en ik denk dat er totaal zo'n 10 mensen binnen waren...

Plaats reactie