Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » vr jun 08, 2018 12:10 pm

We know you’ve been waiting for the first batch of bands. Although all headliners are yet to be confirmed, we already have 14 names to quench your thirst:

7 H.TARGET | Anaal Nathrakh | Bethlehem Official | Butcher ABC | Cryptopsy | Encoffination | Extinction of Mankind | Father Befouled | Graveyard (Sp) | GUTALAX ( cz gore grind ) | Pestilence (official) | Prostitute Disfigurement Official | VISCERA INFEST -JPN | Vomitory

Limited early birds will go on sale at 1PM CET via https://www.eventbrite.com/e/netherland ... t-2019-tic
FB-event: https://www.facebook.com/events/2248470 ... _tab=about

Content met deze eerste namen!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » za jun 09, 2018 12:20 pm

Goed begin! Kaartje is hier alweer binnen.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Maarten_Hc » di jun 12, 2018 9:08 pm

Gutalax!!! Mooi lijstje al..
We Make You Begging On The Streets Of London!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » wo jul 18, 2018 10:05 am

WE'RE HAPPY TO BRING YOU THE SECOND BATCH OF NAMES FOR NDF IV:

Our first headliner is none other than Electric Wizard! Plus we've got for you:

Auroch | Cenotaph (MX) | Grave Miasma | Holocausto Canibal | Intestine Baalism (exclusive for EU) | Jupiterian | Krypts | Morta Skuld (first time ever in EU) | Naglfar | Phlebotomized | Possession - Band | Rippikoulu

Early birds are sold out. Regular tickets are already on sale. "See you in hell!"
Vette toevoegingen zeg! Cenotaph, GM, Jupiterian, Krypts, Morta Skuld, Rippikoulu.... Electric Wizard in Tilburg een paar weken nadat Roadburn plaats heeft gevonden is natuurlijk wel een beetje apart.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » wo jul 18, 2018 10:33 am

Haha, ja aparte plek. Ik word van de nieuwe namen nog niet echt warm, maar da's okay - de eerste ronde bevatte al genoeg lekkers en ik ga er vanuit dat er nog echt wel meesterlijke dingen komen. Benieuwd wel wie de andere headliners gaan worden, ik kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen voor Electric Wizard naar NDF komen. Beetje als Goblin en Angel Witch vorig jaar (maar dan wel een vettere band).
Makkers staakt uw wild geraas

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Maarten_Hc » do jul 19, 2018 4:35 pm

Eens rascul, deze toevoegingen vind ik ook niet zo. Komt nog zat verwacht leuks (paar mooie goregrind bands?) . Leuk om te lezen dat je ook nog actief bent in de grindcore. Kan me nog wat shows in Willemeen met je herinneren!?
We Make You Begging On The Streets Of London!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » do jul 19, 2018 9:54 pm

Hopen dat ze voor deze editie een camping hebben...

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Jan1973 » vr jul 20, 2018 12:06 pm

Rascul schreef:Haha, ja aparte plek. Ik word van de nieuwe namen nog niet echt warm, maar da's okay - de eerste ronde bevatte al genoeg lekkers en ik ga er vanuit dat er nog echt wel meesterlijke dingen komen. Benieuwd wel wie de andere headliners gaan worden, ik kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen voor Electric Wizard naar NDF komen. Beetje als Goblin en Angel Witch vorig jaar (maar dan wel een vettere band).

Normaal gesproken hebben alle concerten van Electric Wizard in een straal van 1000 km mijn interesse, maar ik zal toch wel een beetje bekend moeten zijn met de overige bands. Dat ben ik hier nauwelijks, dus ik ben het met je eens de EW fans gaan hier waarschijnlijk niet massaal op afkomen.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door number_17 » ma jul 23, 2018 10:43 am

Jan1973 schreef:
Rascul schreef:Haha, ja aparte plek. Ik word van de nieuwe namen nog niet echt warm, maar da's okay - de eerste ronde bevatte al genoeg lekkers en ik ga er vanuit dat er nog echt wel meesterlijke dingen komen. Benieuwd wel wie de andere headliners gaan worden, ik kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen voor Electric Wizard naar NDF komen. Beetje als Goblin en Angel Witch vorig jaar (maar dan wel een vettere band).

Normaal gesproken hebben alle concerten van Electric Wizard in een straal van 1000 km mijn interesse, maar ik zal toch wel een beetje bekend moeten zijn met de overige bands. Dat ben ik hier nauwelijks, dus ik ben het met je eens de EW fans gaan hier waarschijnlijk niet massaal op afkomen.
EW fan hier, klopt helemaal. Ik had ze liever op Roadburn gezien, al vind ik hun laatste werk gewoon saai geworden.
Misschien dat ze tegen die tijd een deathmetal album uitbrengen ofzo om deze keuze goed te praten..
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » do jul 26, 2018 1:15 pm

Maarten_Hc schreef:Eens rascul, deze toevoegingen vind ik ook niet zo. Komt nog zat verwacht leuks (paar mooie goregrind bands?) . Leuk om te lezen dat je ook nog actief bent in de grindcore. Kan me nog wat shows in Willemeen met je herinneren!?
Haha hell yes, Op Volle Snoeren was mijn introductie in grind en goregrind. Dat is wel even geleden zeg, toch minstens een jaar of 15. Goed geheugen hehe.

Overigens vraag ik me af of de (MX) bij Cenotaph klopt - die band is al jaren niet meer actief, en de Turkse band met dezelfde naam nog wel.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » di jul 31, 2018 2:16 pm

Volgens Metal Archives is de Mexicaanse sinds kort weer actief! De Turkse stond al op de eerste editie van NDF.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » wo nov 07, 2018 12:37 pm

We've kept you waiting for a bit, but here are 6 new names for Netherlands Deathfest IV:

Deicide + UNLEASHED + Revenge - band + Incantation + Mgła + Severe Torture
Heel blij met Deicide (als ze ook daadwerkelijk spelen natuurlijk), Incantation en Mgła!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » wo nov 07, 2018 4:29 pm

Ik wil niet als de typische metalfan klinken, maar doodsaai dit. Incantation en Severe Torture zijn nog wel leuk, maar Incantation heeft net nog in NL gespeeld. Het festival wordt echt een ontzettend middle-of-the-road-package zo, ook qua subgenres; waar is een Horrendous, een Tomb Mold, een Gorod, een Outer Heaven? Hate Eternal voor mijn part? Morbid fucking Angel? Pig Destroyer? Speelt er ook nog grindcore of gaan we weer in de black/death clichés zitten? NDF wordt per jaar minder interessant qua programmering, echt heel jammer. Ik ga dit jaar waarschijnlijk skippen als het zo blijft en ik vind het megakut om dat te zeggen, want de afgelopen twee jaar was het tof.
Makkers staakt uw wild geraas

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » wo nov 07, 2018 10:26 pm

Staat genoeg interessant spul tussen hoor, vind ik. Veel bands die ik niet ken, aangevuld met wat bands die al langer meedraaien. Ik ga me wel weer 3 dagen vermaken in Tilburg.

Afbeelding

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » do nov 08, 2018 11:07 am

Rascul schreef:Ik wil niet als de typische metalfan klinken, maar doodsaai dit. Incantation en Severe Torture zijn nog wel leuk, maar Incantation heeft net nog in NL gespeeld. Het festival wordt echt een ontzettend middle-of-the-road-package zo, ook qua subgenres; waar is een Horrendous, een Tomb Mold, een Gorod, een Outer Heaven? Hate Eternal voor mijn part? Morbid fucking Angel? Pig Destroyer? Speelt er ook nog grindcore of gaan we weer in de black/death clichés zitten? NDF wordt per jaar minder interessant qua programmering, echt heel jammer. Ik ga dit jaar waarschijnlijk skippen als het zo blijft en ik vind het megakut om dat te zeggen, want de afgelopen twee jaar was het tof.
Voor Horrendous en hun eerste exclusieve optreden in Nederland moet je een week later in Hoogeveen zijn op het Graveland festival. Geweldige line -up verder met o.a. Dead Congregation, Krypts, Lik, Marduk en vele anderen!

On: NDF heeft m.i. toch weer wat leuke namen bij elkaar gesprokkeld. Dat wordt minimaal twee dagen Tilburg.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » do nov 08, 2018 1:04 pm

Ah, dat had ik nog niet gezien. Top van Graveland. Verder blijf ik bij het punt ;) de programmeurs van NDF hebben duidelijk een bepaalde smaak en dat is niet echt de mijne.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » do nov 08, 2018 1:21 pm

Rascul schreef:Ik wil niet als de typische metalfan klinken, maar doodsaai dit. Incantation en Severe Torture zijn nog wel leuk, maar Incantation heeft net nog in NL gespeeld. Het festival wordt echt een ontzettend middle-of-the-road-package zo, ook qua subgenres; waar is een Horrendous, een Tomb Mold, een Gorod, een Outer Heaven? Hate Eternal voor mijn part? Morbid fucking Angel? Pig Destroyer? Speelt er ook nog grindcore of gaan we weer in de black/death clichés zitten? NDF wordt per jaar minder interessant qua programmering, echt heel jammer. Ik ga dit jaar waarschijnlijk skippen als het zo blijft en ik vind het megakut om dat te zeggen, want de afgelopen twee jaar was het tof.
- Morbid fucking Angel doet naar verluid begin 2019 de derde Amerikaanse tournee in twee jaar tijd en vertikt het blijkbaar om naar Europa te komen en de twee gecancelde tours in 2017 te compenseren.
- De Deathfests focussen nou eenmaal minder op tech- en moderne death, dat zie je bij de andere varianten ook. Dus vandaar geen bands als Gorod.

Ik vind de line up ook iets minder vet dan die van 2017 en 2018, maar tel alsnog een band of 15 die ik wil zien.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door yowannuzz » do nov 08, 2018 9:54 pm

Extreem matige line-up.
Ik ga er echter vanuit dat ik wel weer gratis binnen ga kunnen en zal er dan wel weer bij zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » ma nov 12, 2018 11:51 am

Wessel schreef:
Rascul schreef:Ik wil niet als de typische metalfan klinken, maar doodsaai dit. Incantation en Severe Torture zijn nog wel leuk, maar Incantation heeft net nog in NL gespeeld. Het festival wordt echt een ontzettend middle-of-the-road-package zo, ook qua subgenres; waar is een Horrendous, een Tomb Mold, een Gorod, een Outer Heaven? Hate Eternal voor mijn part? Morbid fucking Angel? Pig Destroyer? Speelt er ook nog grindcore of gaan we weer in de black/death clichés zitten? NDF wordt per jaar minder interessant qua programmering, echt heel jammer. Ik ga dit jaar waarschijnlijk skippen als het zo blijft en ik vind het megakut om dat te zeggen, want de afgelopen twee jaar was het tof.
- Morbid fucking Angel doet naar verluid begin 2019 de derde Amerikaanse tournee in twee jaar tijd en vertikt het blijkbaar om naar Europa te komen en de twee gecancelde tours in 2017 te compenseren.
- De Deathfests focussen nou eenmaal minder op tech- en moderne death, dat zie je bij de andere varianten ook. Dus vandaar geen bands als Gorod.

Ik vind de line up ook iets minder vet dan die van 2017 en 2018, maar tel alsnog een band of 15 die ik wil zien.
Over Morbid Angel: I know *zucht*. Dat zal inderdaad ook grotendeels aan de band liggen maar ik had gehoopt dat het met backing van Maryland Deathfest als programmeur misschien wel was gelukt. Wbt de rest; Horrendous, Tomb Mold en Outer Heaven zou ik niet echt onder techdeath of moderne death (Horrendous wellicht) scharen, een Mammoth Grinder ook niet (of Phrenelith voor mijn part). Smaken verschillen natuurlijk, maar zelfs binnen het meer mainstream/old school death stramien zijn er interessantere keuzes te maken dan wat hier staat. Het hoeft echt geen Neurotic deel twee te worden (of eigenlijk wel, maar ik weet ook dat dat niet realistisch is) maar als ik naar de eerste twee jaar NDF kijk zag dat er veel toffer uit dan wat hier staat. En ik heb geen gratis binnenkomst zoals Yowa :wink:
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Took » ma nov 12, 2018 12:01 pm

Tuurlijk is er nog wel kans dat Morbid Angel komt. de headlinepositie van Deicide komt toch wel weer vrij.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » ma nov 12, 2018 7:16 pm

Voor alle klagers: De line-up is nog niet compleet hoor ;-)

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » ma nov 12, 2018 7:41 pm

yowannuzz schreef:Extreem matige line-up.
Ik ga er echter vanuit dat ik wel weer gratis binnen ga kunnen en zal er dan wel weer bij zijn.
Man, man wat ben jij jaarlijks weer lekker negatief over NDF en EMM. Vorig jaar al dezelfde opmerking gemaakt en doe het lekker nu ook weer. Komen weer veel bands die ik live nog nooit heb mogen zien (en jij waarschijnlijk ook niet) Mooi toch om weer eens nieuwe dingen te zien en te ontdekken?
En anders lekker naar de festivals gaan waar ieder jaar dezelfde namen zo´n beetje staan.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Tox » ma nov 12, 2018 9:54 pm

Zitten zeker leuke bands tussen, maar ik ga geen 3 dagen meer.
Ik moet tegenwoordig wel wat meer variatie qua genres hebben wil ik enigszins fris van geest blijven. Of gewoon maar 1 dag, maar dan moet er wel heel veel toevallig op dezelfde dag gepland worden.
NOT MY FUCKING TEMPO

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » ma nov 12, 2018 10:06 pm

Rascul schreef:
Wessel schreef:
Rascul schreef:Ik wil niet als de typische metalfan klinken, maar doodsaai dit. Incantation en Severe Torture zijn nog wel leuk, maar Incantation heeft net nog in NL gespeeld. Het festival wordt echt een ontzettend middle-of-the-road-package zo, ook qua subgenres; waar is een Horrendous, een Tomb Mold, een Gorod, een Outer Heaven? Hate Eternal voor mijn part? Morbid fucking Angel? Pig Destroyer? Speelt er ook nog grindcore of gaan we weer in de black/death clichés zitten? NDF wordt per jaar minder interessant qua programmering, echt heel jammer. Ik ga dit jaar waarschijnlijk skippen als het zo blijft en ik vind het megakut om dat te zeggen, want de afgelopen twee jaar was het tof.
- Morbid fucking Angel doet naar verluid begin 2019 de derde Amerikaanse tournee in twee jaar tijd en vertikt het blijkbaar om naar Europa te komen en de twee gecancelde tours in 2017 te compenseren.
- De Deathfests focussen nou eenmaal minder op tech- en moderne death, dat zie je bij de andere varianten ook. Dus vandaar geen bands als Gorod.

Ik vind de line up ook iets minder vet dan die van 2017 en 2018, maar tel alsnog een band of 15 die ik wil zien.
Over Morbid Angel: I know *zucht*. Dat zal inderdaad ook grotendeels aan de band liggen maar ik had gehoopt dat het met backing van Maryland Deathfest als programmeur misschien wel was gelukt. Wbt de rest; Horrendous, Tomb Mold en Outer Heaven zou ik niet echt onder techdeath of moderne death (Horrendous wellicht) scharen, een Mammoth Grinder ook niet (of Phrenelith voor mijn part). Smaken verschillen natuurlijk, maar zelfs binnen het meer mainstream/old school death stramien zijn er interessantere keuzes te maken dan wat hier staat. Het hoeft echt geen Neurotic deel twee te worden (of eigenlijk wel, maar ik weet ook dat dat niet realistisch is) maar als ik naar de eerste twee jaar NDF kijk zag dat er veel toffer uit dan wat hier staat. En ik heb geen gratis binnenkomst zoals Yowa :wink:
Horrendous (staan al op Graveland), Outer Heaven en Phrenelith zouden wat mij betreft ook zeker welkom zijn. Alle lof voor Tomb Mold begrijp ik vooralsnog niet, daar is ondanks meerdere pogingen nog geen noot van blijven hangen.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » di nov 13, 2018 2:14 pm

En is Morbid Angel nou echt de band waardoor iedereen ineens over de streep getrokken wordt?
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » wo nov 14, 2018 11:50 am

iron_dennis schreef:En is Morbid Angel nou echt de band waardoor iedereen ineens over de streep getrokken wordt?
Voor mij wel, maar dat is hoofdzakelijk omdat ik ze slechts één keer gezien heb met een bezopen David Vincent en ik ben erg nieuwsgierig wat ze er nu van gebakken hebben. Maar begrijp me niet verkeerd, het is niet dat MA alles plotseling goed maakt of zo.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » wo nov 14, 2018 11:52 am

Wessel schreef:
Rascul schreef:
Wessel schreef: - Morbid fucking Angel doet naar verluid begin 2019 de derde Amerikaanse tournee in twee jaar tijd en vertikt het blijkbaar om naar Europa te komen en de twee gecancelde tours in 2017 te compenseren.
- De Deathfests focussen nou eenmaal minder op tech- en moderne death, dat zie je bij de andere varianten ook. Dus vandaar geen bands als Gorod.

Ik vind de line up ook iets minder vet dan die van 2017 en 2018, maar tel alsnog een band of 15 die ik wil zien.
Over Morbid Angel: I know *zucht*. Dat zal inderdaad ook grotendeels aan de band liggen maar ik had gehoopt dat het met backing van Maryland Deathfest als programmeur misschien wel was gelukt. Wbt de rest; Horrendous, Tomb Mold en Outer Heaven zou ik niet echt onder techdeath of moderne death (Horrendous wellicht) scharen, een Mammoth Grinder ook niet (of Phrenelith voor mijn part). Smaken verschillen natuurlijk, maar zelfs binnen het meer mainstream/old school death stramien zijn er interessantere keuzes te maken dan wat hier staat. Het hoeft echt geen Neurotic deel twee te worden (of eigenlijk wel, maar ik weet ook dat dat niet realistisch is) maar als ik naar de eerste twee jaar NDF kijk zag dat er veel toffer uit dan wat hier staat. En ik heb geen gratis binnenkomst zoals Yowa :wink:
Horrendous (staan al op Graveland), Outer Heaven en Phrenelith zouden wat mij betreft ook zeker welkom zijn. Alle lof voor Tomb Mold begrijp ik vooralsnog niet, daar is ondanks meerdere pogingen nog geen noot van blijven hangen.
Ik heb dat met Deicide :wink: die nieuwe plaat dendert over je heen als een stoomwals en als ie klaar ie heb je er niets van onthouden, behalve dat Glen Benton de saaiste grunter is sinds Chris Barnes.

*duikt*

Overigens heb ik in mijn 'wensenlijstje' ook aardig wat bands niet genoemd die de boel best hadden kunnen opleuken maar iets buiten het spectrum vallen (hoop nieuwe grindcore, bv Human Cull) of losse tours doen in NL (zoals die Archspire/Revocation/Soreption/Rivers of Nihil package), dus pin me ook niet al te hard vast op Horrendous, OH en Morbid Angel. Het is meer dat die bands minder afwijken van de programmering zoals die er nu ligt.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » wo nov 14, 2018 11:18 pm

Benton's vocalen op het debuut (totaal bezeten) en The Stench Of Redemption (geweldige buldergrunt) zijn toch behoorlijk indrukwekkend. Het is inderdaad wel jammer dat hij zijn typische screams niet meer inzet voor de afwisseling.

Een bezopen Vincent? Dat heb ik echt nog nooit gezien/gehoord, alle keren dat ik MA zag was het erg indrukwekkend. En ja, ik zou de huidige incarnatie graag zien.

Als ik kijk naar wat er op Maryland Deathfest staat, hoop ik zelf voornamelijk op The Chasm, die staan al heel lang hoog op mijn nog te zien-lijstje. Tormentor, Mortician, Brutality, Unanimated, Obliteration en Spectral Voice zijn ook zeker welkom.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » do nov 15, 2018 10:22 am

Ja, The Chasm, dat was ook echt heel tof geweest. Mortician hoop ik ook al jaren op (zeker nu ze op MDF staan) maar die speelden zelfs in hun hoogtijdagen zelden of nooit buiten de VS als ik het wel heb.

Die MA-show was vlak na de reünie, 2005-2006 meen ik; maar dat was op een festival en het geluid was ook ruk. Point being, het viel me toen tegen en dat wil ik graag inhalen (als die knakkers ooit nog hun visa weten te fixen).
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » do nov 15, 2018 11:45 am

Ik vind dat visum-verhaal nog steeds erg vaag. Met welk visum zou je niet naar Europa kunnen? Of het terugkomen in Amerika zou voor een van de leden een probleem moeten zijn.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Rascul » vr nov 16, 2018 10:55 am

Een veroordeling zou zomaar een probleem kunnen zijn. Dan is de vraag, wie en waarom.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » ma dec 10, 2018 3:05 pm

We’re proud to announce the last 5 bands to the Netherlands Deathfest IV line-up. We’ve got the first ever Dutch show by the mighty Tormentor (official), the Norwegian blackmetal band CARPATHIAN FOREST, Mexican grindcore troupe Brujeria and the Dutch crushers of CLITEATER (Official) and Fubar.

Day tickets will go on sale at 4 PM CET via: https://www.eventbrite.com/e/netherland ... t-2019-tic
More news about the campsite will be revealed in the coming weeks.

The daily line-ups are as follows:

Friday May 3rd:
7H Target | Anaal Nathrakh | Auroch | Brujeria | Cryptopsy | Electric Wizard | Extinction of Mankind | FUBAR | Morta Skuld | Rippikoulu

Saturday May 4th:
Bethlehem | Butcher ABC | Carpathian Forest | Cenotaph | Cliteater | Father Befouled | Grave Miasma | Graveyard (MX) | Gutalax | Jupiterian | Krypts | Pestilence | Tormentor | Unleashed

Sunday May 5th:
Deicide | Encoffination | Holocausto Canibal | Incantation | Intestine Baalism | Mgla | Naglfar | Phlebotomized | Possession | Prostitute Disfigurement | Revenge | Severe Torture | Viscera Infest | Vomitory

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » ma dec 10, 2018 7:19 pm

Van de laatste toevoegingen word ik niet echt warm van.
Ik las ook dat de zaal in het Patronaat er volgend jaar niet meer is, dus alle optredens vinden plaats in 013.
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heb je nu ook minder overlap.
Fijn dat er ook een camping komt.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » wo dec 19, 2018 1:19 pm

Jammer van het Patronaat ja, het had me erg tof geleken om Mgla in die setting te zien.
Ik ben wel heel benieuwd naar Tormentor!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » zo mar 31, 2019 9:15 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door yowannuzz » ma apr 01, 2019 7:44 pm

Dat hele Tormentor ken ik eigenlijk niet eens....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » wo mei 01, 2019 7:17 pm

Bijna weer zover! Zin in!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9498
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Heyoka » do mei 02, 2019 7:30 am

Mgla schijnt niet helemaal zuiver te zijn, en een aantal optredens zijn afgelast. Hier in Tilburg moeten ze er nog even over nadenken blijkbaar: https://www.bd.nl/tilburg-e-o/twijfel-o ... ~a2e3174d/
en http://www.metalsucks.net/2019/04/30/tw ... s-to-nsbm/
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » do mei 02, 2019 7:12 pm

Leve de Antifa... (ahum)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door KoenM » vr mei 03, 2019 9:05 am

De antifa. Een beetje zoals de grinch? Of de neger?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » vr mei 03, 2019 9:25 am

Vreselijk triest wanneer het niet door zou gaan. Ben op dit moment in Polen (Krakau, thuisstad MGLA notabene) en had via de FB site van ze al e.e.a. vernomen (lees hun statement op FB maar eens. Wanneer stopt deze waanzin? Omdat ze contacten hebben met Miko A? Dus Revenge komt ook niet want die zijn weer met MGLA op tour. Heb speciaal een kaartje gekocht voor de zondag om ze te zien. Komen ze niet dan kom ik ook niet. D
Anti-Fa scum. Niks anders dan spijkers op laag water zoeken en dan zielige dreigementen uiten.
Dominion of Darkness.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door Wessel » vr mei 03, 2019 10:28 am

Mgla-frontman M maakte met zijn industrial-project Leichenhalle ook het album Judenfrei.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » vr mei 03, 2019 2:19 pm

Net gebeld naar 013. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het gewoon door. Gelukkig maar...
Dominion of Darkness.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door iron_dennis » ma mei 06, 2019 6:23 pm

MGŁA heerschte! 013 bedankt dat er geen knieval gemaakt is!
Dominion of Darkness.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Netherlands Deathfest 2019 3-5 mei 2019 @ 013 Tilburg

Bericht door MetalJan » wo mei 08, 2019 7:26 pm

Zo, dat was me het weekendje wel weer zeg!

Goeie optredens gezien van oa Rippikoulu, Auroch, Cryptopsy, Cliteater, Father Befouled, Grave Miasma, Gutalax, Krypts, Pestilence, Unleashed, Deicide, Incantation, Mgla, Phlebotomized, Prostitute Disfigurement, Severe Torture, Viscera Infest en Vomitory.

Daarnaast een hoop lol gehad en het nodige bier genuttigd.

Plaats reactie